abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:08:51 #211
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_214850450
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 15:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Van wie? De Westduitsers?
Jup, zal het even aanvullen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zaterdag 31 augustus 2024 @ 15:16:36 #212
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214850508
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 augustus 2024 15:08 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Jup, zal het even aanvullen.
Ik ben er toen ik voor een Pharma reus werkte die er een productiefaciliteit had opgezet een aantal maal geweest, wat me opviel is dat de mentaliteit van de mensen daar heel erg anders was als in het westen.
Erg negatief, zwelgen in slachtofferschap haat jegens het westen, verongelijkt. Deed me aan de Walen denken.
Investeer je miljoenen in een fabriek, creër je een paar honderd banen en nog loopt men te kankeren of het een lieve lust is. Terwijl er veel en veel minder migranten zijn dan in West-Duitsland komen vrijwel alle problemen door migranten (menen ze), vroeger was het allemaal beter. Als je dan verder naar het oosten gaat, naar Polen, Tsjechië, Slowakije, is men juist heel positief, wil men ondernemen, er wat van maken, nostalgie naar het Communisme is marginaal, ben ze niet tegengekomen.
  Moderator zondag 1 september 2024 @ 08:37:26 #213
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_214855275
quote:
Duitsland onder hoogspanning houdt adem in: wordt uiterst rechtse AfD de grootste?

De uiterst rechtse partij Alternative für Deutschland (AfD) won nog nooit een verkiezing. Maar daar kan dit weekeinde verandering in komen. In Saksen en Thüringen, in het oosten van land, openen zondag de stembussen. De AfD scoort daar erg hoog in de peilingen, ondanks het feit dat kopstuk Björn Höcke openlijk verboden nazi-slogans gebruikt. Wat is er aan de hand en wat is het voor partij? Duitsland, toch al geplaagd door politiek geweld, houdt de adem in.

https://www.ad.nl/buitenl(...)e-grootste~a48fe649/
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 1 september 2024 @ 09:02:32 #214
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214855391
quote:
Voor de duidelijkheid, het gaat om deelstaatverkiezingen, voor de regering van deze deelstaten dus. Niet alleen de AfD lijkt een overwinning te gaan behalen, ook BsW, de Partij van de Putinpijpster Sarah Wagenknecht stoomt af op een flink aantal zetels.

Wat mij betreft, Thuringen een regering AfD en BSW, en dan uit de Federatie stappen. Muur eromheen, klaar.

Hebben de Oostduiters een echte rede om te klagen?

Het GDP per capita van Duitsland gemiddeld is 48.750, dat van Sachsen is 35.911 en dat van Thuringen 35.715.
Kijken we naar Nederland 54.671 (Fors meer dan D dus) en dat van Drente 37.146 en Friesland 39.051

Kortom, Drente en Friesland lopen verder achter op Nederland gemiddeld, dan Sachsen Anhalt en Thuringen op Duitsland..

[ Bericht 12% gewijzigd door Jan_Onderwater op 01-09-2024 09:19:00 ]
pi_214857017
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 09:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Voor de duidelijkheid, het gaat om deelstaatverkiezingen, voor de regering van deze deelstaten dus. Niet alleen de AfD lijkt een overwinning te gaan behalen, ook BsW, de Partij van de Putinpijpster Sarah Wagenknecht stoomt af op een flink aantal zetels.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Wat mij betreft, Thuringen een regering AfD en BSW, en dan uit de Federatie stappen. Muur eromheen, klaar.

Het GDP per capita van Duitsland gemiddeld is 48.750, dat van Sachsen is 35.911 en dat van Thuringen 35.715.
Kijken we naar Nederland 54.671 (Fors meer dan D dus) en dat van Drente 37.146 en Friesland 39.051

Kortom, Drente en Friesland lopen verder achter op Nederland gemiddeld, dan Sachsen Anhalt en Thuringen op Duitsland..

Dat gezegd hebbende zijn er weinig dusdanig problematische gebieden in Drenthe en Friesland, die je in Thüringen en Sachsen wel hebt. De Zuidoosthoek (vanuit Emmen nog een halfuur met de bus het veenlandschap in) is echter wel zo’n plek waar PVV en FvD makkelijk stemmen binnenhalen. Ook daar was vroeger alles beter en zijn de vergrijsde Compascuums afhankelijk van steeds minder voorzieningen binnen handbereik. De katholieke kerk, veertig jaar geleden nog een centrumfunctie, is leeg; een multifunctioneel centrum biedt onderdak aan de gefuseerde basisscholen en een buurthuis, dat vaker dicht dan open is. Plek van samenkomst is de dorpssuper, toegankelijk op vertoon van een scootmobielrijbewijs.

Desondanks is dat geen dorp met dertig procent werkloosheid, nauwelijks bereikbaar met het openbaar vervoer, een supermarkt minimaal vijf kilometer verderop (hoe doe je dan boodschappen als je 65+ bent?) en steeds meer leegstand. Die heb je er legio in de randen van de deelstaten waar ze vandaag stemmen. Jammer dat AfD en BSW met schijnoplossingen en samen boos zijn de kiezer afschepen, zodat ze zich verder kunnen verheugen in hun liefde voor Rusland en hun aversie tegen vluchtelingen - problemen die zich elders afspelen.
  zondag 1 september 2024 @ 14:32:21 #216
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_214858341
quote:

[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Je weet dat een onafhankelijk Thüringen niet mogelijk is, omdat Thüringen als onafhankelijk land veel te klein is. Enige optie is dat alle zes de voormalige Oost-Duitse deelstaten uit de Bondsrepubliek stappen, maar ook dat is onrealistisch.

Sachsen heeft nog grote, progressieve steden als Dresden en Leipzig, Thüringen alleen Erfurt wat de helft van de grootte is ten opzichte van Dresden of Leipzig. Daarnaast kent Thüringen veel vergaande glorie: Jena, Gera, Suhl, etc. Krimpen al jaren in inwoneraantal. Dat is ook al een teken aan de wand.

Brandenburg, Sachsen-Anhalt en Mecklenburg-Vorpommeren zullen de verkiezingsuitslagen vergelijkbaar zijn met Thüringen en Sachsen.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 1 september 2024 @ 15:27:20 #217
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214859321
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 14:32 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Je weet dat een onafhankelijk Thüringen niet mogelijk is, omdat Thüringen als onafhankelijk land veel te klein is.

Mijn opmerking was sarcastisch.
pi_214860972
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 14:32 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Brandenburg, Sachsen-Anhalt en Mecklenburg-Vorpommeren zullen de verkiezingsuitslagen vergelijkbaar zijn met Thüringen en Sachsen.
Brandenburg ligt wat anders, die hebben en houden voor zover nu voorspelbaar een behoorlijk grote SPD.

Brandenburg heeft ook een wat ander traject gehad dan de rest van Oost-Duitsland onder andere omdat Berlijn daar middenin ligt. De depopulatie na de DDR daar een stuk minder sterk geweest, mogelijk omdat Berlijn ook kansen bood.
pi_214861895
Prognose - https://www.tagesschau.de/
Sachsen
Partij - %
AFD 30
CDU 31,5
Linke 4
BSW 12
FDP X
SDP 8,5
Grune 5,5

Thuringen
Partij - %
AFD 30,5
CDU 24,5
Linke 12,5
BSW 16
FDP 1,3
SDP 7
Grune 4
  zondag 1 september 2024 @ 18:26:09 #220
405562 Erno-BE
pi_214862082
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 18:07 schreef Fokfluencer het volgende:
Prognose - https://www.tagesschau.de/
Sachsen
Partij - %
AFD 30
CDU 31,5
Linke 4
BSW 12
FDP X
SDP 8,5
Grune 5,5

Thuringen
Partij - %
AFD 30,5
CDU 24,5
Linke 12,5
BSW 16
FDP 1,3
SDP 7
Grune 4
In Thüringen hebben AfD en BSW samen een meerderheid van de zetels, dit betekent dat één van beide partijen moet meeregeren. In Sachsen is een AfD-BSW-meerderheid nog onzeker.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 1 september 2024 @ 18:34:10 #221
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_214862174
Extreemrechts weer in opkomst in Duitsland. Europa kan zijn borst natmaken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_214862306
Wir schaffen das. Bedankt Merkel. Wat een zooitje heeft zij ervan gemaakt.
pi_214862708
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2024 18:44 schreef RotatoR het volgende:
Wir schaffen das. Bedankt Merkel. Wat een zooitje heeft zij ervan gemaakt.
Dat is niet het grootste probleem in de deelstaten waar vandaag is gestemd. Waar het wel het grootste probleem is, daar zijn de kiezers met de federale verkiezingen de eersten om zich te laten horen.
  zondag 1 september 2024 @ 19:33:23 #224
405562 Erno-BE
pi_214862763
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 18:34 schreef Perrin het volgende:
AfD verschilt niet veel met de PVV hier of met Le Pen in Frankrijk.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  zondag 1 september 2024 @ 20:06:47 #225
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214863089
quote:
In Nederland regeren ze, dus wat zeur je nu over een Duitse deelstaat?
pi_214863279
Goed zo, dit is het startsein voor een ultra-streng asielbeleid in de EU.
pi_214863303
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 20:23 schreef Bassie48 het volgende:
Nadat het beleid in het Europees Parlement eerder naar links is gegaan dankzij de afgelopen verkiezingen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_214863315
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 20:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nadat het beleid in het Europees Parlement eerder naar links is gegaan dankzij de afgelopen verkiezingen?
Ja.
pi_214863382
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 20:26 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Ja.
Zeer, zeer, zeer onwaarschijnlijk. Vooral omdat dit geen landelijke verkiezingen zijn en AfD pas kan regeren als ze zelf een meerderheid halen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_214863392
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 20:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zeer, zeer, zeer onwaarschijnlijk.
Nee hoor. Net doen of je neus bloedt ist vorbei.
pi_214863503
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 20:32 schreef Bassie48 het volgende:

[..]
Nee hoor. Net doen of je neus bloedt ist vorbei.
Doen alsof er alsnog de rechtse golf komt die steeds wordt aangekondigd als rechts af en toe een verkiezing wint, dat is voorbij. En gelukkig hebben ze dat nu in Brussel ook door, daar doet een kleine verkiezing in Duitsland niets aan af.
pi_214863861
quote:
Mooi.

twitter
  zondag 1 september 2024 @ 21:28:49 #233
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214863953
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 20:23 schreef Bassie48 het volgende:
LOL
De AfD interesseert zich geen fuck voor migratie, dat wordt alleen maar geroepen omdat sukkels dat willen horen en het stemmen brengt. De AfD wil maar 1 ding, en dat is Europa destabiliseren omdat dit is wat Putin wil
pi_214864227
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 20:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
:')
pi_214864280
twitter
pi_214864341
twitter
pi_214864576
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 22:04 schreef Houtenbeen het volgende:
[ x ]
twitter
pi_214864730
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 19:33 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
AfD verschilt niet veel met de PVV hier of met Le Pen in Frankrijk.
Daar is Le Pen het niet mee eens.

Sterker nog Le Pen wilde niet met de AfD in een fractie omdat die te extreem zijn.
pi_214864860
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 21:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
LOL
De AfD interesseert zich geen fuck voor migratie, dat wordt alleen maar geroepen omdat sukkels dat willen horen en het stemmen brengt. De AfD wil maar 1 ding, en dat is Europa destabiliseren omdat dit is wat Putin wil
Dat was de oorspronkelijke reden van oprichting, maar de neo-nazi's die nu een belangrijke stroming zijn binnen AfD hebben de richting van de partij wel veranderd.

Dit is AfD: https://www.bnr.nl/nieuws(...)nkomst-met-neo-nazis
En deze AfD is inderdaad zelfs voor Le Pen te extreem.
pi_214864960
quote:
Polen zal ons weer bevrijden
  zondag 1 september 2024 @ 23:08:24 #241
405562 Erno-BE
pi_214864992
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 22:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat was de oorspronkelijke reden van oprichting, maar de neo-nazi's die nu een belangrijke stroming zijn binnen AfD hebben de richting van de partij wel veranderd.

Dit is AfD: https://www.bnr.nl/nieuws(...)nkomst-met-neo-nazis
En deze AfD is inderdaad zelfs voor Le Pen te extreem.
Het verbaasd mij dat er ook echt niets tussen CDU/CSU en het AfD zit? Is er echt geen markt voor een normale rechtspopulistische partij in Duitsland vergelijkbaar met de PVV/Le Pen/FPÖ?
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_214865033
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 23:08 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Het verbaasd mij dat er ook echt niets tussen CDU/CSU en het AfD zit? Is er echt geen markt voor een normale rechtspopulistische partij in Duitsland vergelijkbaar met de PVV/Le Pen/FPÖ?
Komt allereerst omdat CDU/CSU natuurlijk eerst enorm veel op at. Maar AfD was dus eerst ook gematigder. En dan heb je die kiesdrempels nog.
  maandag 2 september 2024 @ 00:01:33 #243
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_214865240
quote:

[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit is wel een interessante constatering inderdaad. Al zal de afwijkende geografische, historische en culturele afstand tot de economische centra hier wel een rol in spelen. Drente en Friesland hebben in de recente geschiedenis niet te maken gehad met een gespleten staat en een Truehandanstalt die de economische orde kwam herschikken.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_214865708
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2024 21:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
LOL
De Duitse kiezer wil vooral een strenger asielbeleid. Voor de rest vind ik de AfD ruk.
  maandag 2 september 2024 @ 08:25:48 #245
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_214866020
Dat AfD daar de grootste is verbaast me niets. Al jaren kampt die regio met allerlei neonazi groeperingen.
NSDAP had vroeger in Thuringen trouwens ook hun eerste grote overwinning behaald.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')