Ja helemaal mee eens. Dat kan iig door bepaalde nrs in hun toplijsten te stemmen gedurende t jaar lijkt mequote:Op vrijdag 12 januari 2024 10:31 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Er lezen zoveel onduidelijke mensen hier mee, straks staan ze er alle 10 in.
Volgens mij kunnen we dat trouwens bij Kink echt voor elkaar krijgen. Daar hadden we dagelijkse interactie met Tim. Als we een beetje op tijd beginnen kunnen we best de keuzelijst beïnvloeden.
Misschien zou het mooier zijn als we ons zouden focussen op wat wél daadwerkelijk kans maakt om in de Top 2000 te komen. De recente successen met The National en Porcupine Tree laten zien dat er best een hoop mogelijk is als maar genoeg mensen zich hard willen maken voor bepaalde muziek. Belangrijk is wel dat de focus echt moet liggen op de kwaliteit van de muziek, geen vage memes enzo.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:54 schreef tufkac het volgende:
[..]
Ah, dus het wordt gewoon een "post dagelijks een persoonlijk favoriet nummer" topic?Helemaal prima!
Van dit lijstje zitten Muse en CVVRCHES jaarlijks wel tussen de vrije keuze kampioenen. M83 ook, maar dan met de hit. Alleen hebben we van de KKD geleerd dat ze allemaal desondanks nog best ver weg staan. Dus je moet wel eerst iemand met een pistool bedreigen om wat gedaan te krijgen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:24 schreef DecoAoreste het volgende:
Muse - New Born
M83 - Wait
Beach House - Myth
CHVRCHES & Robert Smith - How Not To Drown
Midnight City bedoel je dan denk ik. Ja, ik sluit niet uit dat die iets bekender is bij het grote publiek, maar goed, M83 zou net als The National natuurlijk ook best met beide platen tegelijk binnen kunnen komen.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:38 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Van dit lijstje zitten Muse en CVVRCHES jaarlijks wel tussen de vrije keuze kampioenen. M83 ook, maar dan met de hit. Alleen hebben we van de KKD geleerd dat ze allemaal desondanks nog best ver weg staan. Dus je moet wel eerst iemand met een pistool bedreigen om wat gedaan te krijgen.
Midnight City inderdaad. Wat betreft het aantal stemmen denk ik inderdaad ook dat de gaten niet zo groot zijn, in ieder geval voor nummers waarvoor ook wel een groep bestaat die bereid is moeite te doen om die helemaal in te vullen als vrije keuze. Dat zijn er een stuk of 20 en die zijn volgens mij alle 20 nummers niet minder kansrijk dan bijvoorbeeld The National of The Porcupine Tree dit jaar waren als er een actietje met keuzelijstplek loskomt. Sterker nog, er staan ook minimaal 3.000 nummers wel op de keuzelijst waarvan ik zeker ben dat die minder stemmen krijgen dan die vrije keuzes.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 14:08 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Midnight City bedoel je dan denk ik. Ja, ik sluit niet uit dat die iets bekender is bij het grote publiek, maar goed, M83 zou net als The National natuurlijk ook best met beide platen tegelijk binnen kunnen komen.
Je hebt wel gelijk dat de KKD niet direct hoopgevend is, maar volgens mij is het verschil in aantal stemmen tussen plek 2600 en pakweg 1800 ook weer niet zó groot dat het onoverkomelijk is met een klein stemactietje
Prima hoor, maar ik blijf ook wel lekker mn favorieten posten :-)quote:Op vrijdag 12 januari 2024 13:24 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Misschien zou het mooier zijn als we ons zouden focussen op wat wél daadwerkelijk kans maakt om in de Top 2000 te komen. De recente successen met The National en Porcupine Tree laten zien dat er best een hoop mogelijk is als maar genoeg mensen zich hard willen maken voor bepaalde muziek. Belangrijk is wel dat de focus echt moet liggen op de kwaliteit van de muziek, geen vage memes enzo.
Een goed startpunt vormen degelijke, bekende alternatieve lijsten, ik denk dan met name aan de Snob 2000, Kink 1500 en V500. Een aantal nummers die in een of meer van die lijsten hoog staan, missen in de Top 2000, en bij mij persoonlijk favoriet zijn, zijn bijvoorbeeld:
Muse - New Born
M83 - Wait
Beach House - Myth
CHVRCHES & Robert Smith - How Not To Drown
Zulk soort platen denk ik aan. Ik heb goede hoop dat een of meer van deze nummers in de komende 5 jaar hun intrede kunnen doen. En zo niet, dan wellicht alternatieven uit deze lijsten die op favorietenlijstjes van andere Fok-users staan.
Zeker doen, was niet lullig bedoeld naar jou hoorquote:Op vrijdag 12 januari 2024 15:20 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Prima hoor, maar ik blijf ook wel lekker mn favorieten posten :-)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
quote:Op vrijdag 12 januari 2024 17:44 schreef Gretzl het volgende:
Hieruit volgt #1478 Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here ook ongeveer 700 stemmen moet hebben ontvangen (minimaal). 84 daarvan stonden op een stemlijstje dat gedeeld is in de FB-groep van @:Tussle266 (NPO Radio 2 Top 2000 Stemlijsten), 12%. In die steekproef haalde PT een gedeelde 64e plek, heel veel hoger dan de rang in de uiteindelijke lijst. Maar wel logisch, gezien de stemactie in de FB-groep ook volop aandacht kreeg en het nummer in eerdere jaren daar ook al relatief veel stemmen kreeg.De eer gaat niet naar mij (ik heb geen FB), maar naar @Bakkiestro.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat wel interessant is, is bekijken waar de nummers die niet op de keuzelijst staan in deze stemlijstentelling stonden. Dus als iemand zich nog eens doodverveelt op een zaterdagavond...All Day I Dream About Stemlijsten
Oh ja, ik haalde blijkbaar jullie usernamen door elkaar (geen idee waaromquote:Op vrijdag 12 januari 2024 17:49 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
De eer gaat niet naar mij (ik heb geen FB), maar naar @:Bakkiestro.
Wat een slechte dagquote:Op zaterdag 13 januari 2024 11:48 schreef Tussle266 het volgende:
Ik lees net dat Unwritten om dezelfde reden als SEB weer in de hitlijsten staat, dus dat zal wel linkerrijtje worden dit jaar. En opnieuw dat gevaar van die talentloze broer onderin de lijst.
Nja dat autotune nummer was wel grappig. Unwritten ben ik wel helemaal beuquote:Op zaterdag 13 januari 2024 11:48 schreef Tussle266 het volgende:
Ik lees net dat Unwritten om dezelfde reden als SEB weer in de hitlijsten staat, dus dat zal wel linkerrijtje worden dit jaar. En opnieuw dat gevaar van die talentloze broer onderin de lijst.
Ik help je hopen dat dat zo blijft.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 12:17 schreef Starflyer het volgende:
Die talentloze broer zegt me helemaal niets
Volgens @Scorpion_17 is het Daniel Powterquote:Op zaterdag 13 januari 2024 12:17 schreef Starflyer het volgende:
Die talentloze broer zegt me helemaal niets
Zo’n stomme fout kan ons allemaal overkomen, natuurlijk. Unwritten gaat ook over Daniel, maar gelukkig legt de meerderheid van de mensheid die link niet.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 12:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Toegegeven, als ik me een liedje van Daniel B. denk te herinneren, is het vaak van Gareth Gates of Will Young ofzo
Die nummers na Gotta Get Thru This waren dan ook echt zo saai dat je er niet per se een naampje aan koppeltquote:Op zaterdag 13 januari 2024 12:53 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Toegegeven, als ik me een liedje van Daniel B. denk te herinneren, is het vaak van Gareth Gates of Will Young ofzo
Die ben ik juist vergeten, maar Never Gonna Leave Your Side is zo saai dat zelfs Ronan Keating er bij in slaap viel.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 13:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik ken alleen If you're not the one denk ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |