quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:44 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zou wel een leuke additie zijn en gaat ook nog richting pop, maar dit blieft het grote publiek niet ben ik bang.
Ben er ook bang voor. Het is helaas ook wel een beetje een teken aan de wand dat dEUS nog nooit de Top 2000 heeft gehaald, ondanks dat mensen al jaren Hotellounge (Be the Death of Me) op de keuzelijst kunnen tegenkomen. Als zij al niet populair genoeg zijn bij de stempopulatie wordt het voor Balthazar helemaal lastig.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:45 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ja ben er ook bang voor. Iets te Indie. En Balthazar is ook nog es gestopt dus stemmen met nieuw werk (waarop oud werk meelift) gaan ze niet krijgen.
Mijn hart maakt een klein sprongetje als Sophie serieus kans gaat maken. Een van de leukere early 00s hitjes imo. Ze heeft in maart ook een nieuwe tour gepland staan in Nederland, draagt hopelijk ook een beetje bij aan hernieuwde populariteit.quote:Op maandag 8 januari 2024 11:50 schreef Cassa95 het volgende:
Eerste tiktok-hype van het nieuwe jaar die wellicht binnen kan komen: Murder On The Dancefloor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Ah in m'n hoofd was dat altijd Everytime We Touch, maar het verschil in prestaties is behoorlijk groot ja. Qua Spotify streams is de EWT wel ruim 3x zo populair als ETD, dus het is op zich duidelijk wat mensen nu als dé grote Cascada-klassieker zijn.quote:Op maandag 8 januari 2024 15:19 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Evacuate The Dancefloor was met afstand de grootste hit van Cascada maar werd toch ook niet de grote Coronakneiter die sommige mensen er in zagen. Het zal zo'n vaart dit jaar ook niet lopen inderdaad.
Hotellounge heeft toch ook een paar jaar in de lijst gestaan, een jaar of 10 geleden? Ik was er juist zo verbaasd over dat dat nummer in de KKD stond dit jaar en dat het daar blijkbaar al jaren rondhangt.quote:Op woensdag 10 januari 2024 09:51 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[..]
Ben er ook bang voor. Het is helaas ook wel een beetje een teken aan de wand dat dEUS nog nooit de Top 2000 heeft gehaald, ondanks dat mensen al jaren Hotellounge (Be the Death of Me) op de keuzelijst kunnen tegenkomen. Als zij al niet populair genoeg zijn bij de stempopulatie wordt het voor Balthazar helemaal lastig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Oh my bad, ik was vergeten om op de wiki door te klikken omdat er ook nog een apart lemma is aangemaakt over de discografie van dEUS. Tussen 2015 en 2017 stond ie inderdaad in de achterhoede, onderste 350 platen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 10:11 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Hotellounge heeft toch ook een paar jaar in de lijst gestaan, een jaar of 10 geleden? Ik was er juist zo verbaasd over dat dat nummer in de KKD stond dit jaar en dat het daar blijkbaar al jaren rondhangt.
Ga vooral door, leuke manier om dit topic kennis te laten maken met nieuwe muziek.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 17:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Exile in de keuzelijst komt er met t trouwe stempubliek van Taylor gewoon in. Maneater acht ik ook nog niet kansloos. Rest wel ja. Maar ja, who cares. Er komen nog 300 andere kansloze tips aan.
quote:Op woensdag 10 januari 2024 10:25 schreef Gretzl het volgende:
Deze vraag kwam onlangs voorbij in het quiztopic van het tweede muziekforum waar ik actief ben.
Momenteel zijn er 21 tracks uit de 90s met meer dan een miljard streams op Spotify. Welke zijn dit?
Even geturfd hoeveel er in de Top 2000 staan, 19 van de 21. Kan iemand raden welke nummers 2 ontbreken?Eentje weet ik toevallig, dat is josti piano (Still Dre), die andere zou ik niet weten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: ik zei toevallig, maar dat is natuurlijk niet toevallig.All Day I Dream About Stemlijsten
Deze vraag kwam onlangs voorbij in het quiztopic van het tweede muziekforum waar ik actief ben.
Momenteel zijn er 21 tracks uit de 90s met meer dan een miljard streams op Spotify. Welke zijn dit?
Even geturfd hoeveel er in de Top 2000 staan, 19 van de 21. Kan iemand raden welke nummers 2 ontbreken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 10 januari 2024 10:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]Dit klopt natuurlijk. Overheen gekeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All Day I Dream About Stemlijsten
Even geturfd hoeveel er in de Top 2000 staan, 19 van de 21. Kan iemand raden welke nummers 2 ontbreken?Antwoord: de twee die missen op de keuzelijst (SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.), al is die #19 mij totaal onbekend. Nooit een top40-hit geweest itt bijna alle andere nummers (daarnaast alleen Everlong niet) en met horen doet het ook geen enkel belletje rinkelen.
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
Die doet hier ook niets. Die staat bijvoorbeeld al jaren bij Sublime in de keuzelijst, maar haalt het daar nooit. Niet dat dat ook maar enigszins te vergelijken is met de Top 2000, maar dat is wel specifiek de doelgroep. Andere radiovriendelijke hiphopklassiekers halen het daar namelijk wel.quote:Op woensdag 10 januari 2024 10:44 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Antwoord: de twee die missen op de keuzelijst (), al is die #19 mij totaal onbekend. Nooit een top40-hit geweest itt bijna alle andere nummers (daarnaast alleen Everlong niet) en met horen doet het ook geen enkel belletje rinkelen.
Wel gek dat die andere ontbreekt in de keuzelijst, is wel echt een klassiekerquote:Op woensdag 10 januari 2024 10:44 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Antwoord: de twee die missen op de keuzelijst (), al is die #19 mij totaal onbekend. Nooit een top40-hit geweest itt bijna alle andere nummers (daarnaast alleen Everlong niet) en met horen doet het ook geen enkel belletje rinkelen.
Jajajajaja, volgens mij begin ik gevoel te krijgen voor de omslachtige Tussle266-bewoordingen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 13:06 schreef Tussle266 het volgende:
Zou volgens mij wel gewoon genoeg stemmen kunnen verzamelen als... al staan er nu betere van de dokter en de hond, die dus niet genoeg stemmen krijgen.
Nee, dan zou het wel gaan over de vleesgeworden kamerplant die een groothandel in neusvleugels is begonnen. Die trouwens nog meer recht heeft op een entree in de lijst dan de portier van de roltrap bij de Flintstones.quote:Op woensdag 10 januari 2024 18:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Jajajajaja, volgens mij begin ik gevoel te krijgen voor de omslachtige Tussle266-bewoordingen.
Dit gaat over Dr Claire van Bonnie St. Bernard, hm?
Hier smakelijk om gelachen. Het wordt wel heel lastig om deze nog te overtreffen de komende 50 weken.quote:Op woensdag 10 januari 2024 19:37 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, dan zou het wel gaan over de vleesgeworden kamerplant die een groothandel in neusvleugels is begonnen. Die trouwens nog meer recht heeft op een entree in de lijst dan de portier van de roltrap bij de Flintstones.
Maar over welke nrs gaat t nu?quote:Op woensdag 10 januari 2024 22:23 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Hier smakelijk om gelachen. Het wordt wel heel lastig om deze nog te overtreffen de komende 50 weken.
quote:Op woensdag 10 januari 2024 16:50 schreef Scorpion_17 het volgende:
Top 2000 tip vd dag. De Nederlandse vertaling staat er al in, maar t origineel van Liefde van Later is misschien wel nog mooier. Uiteraard van niemand anders dan Brel
quote:Op woensdag 10 januari 2024 22:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Maar over welke nrs gaat t nu?
Deze was toch niet zo lastig? Als ik het lastig had willen maken had ik ze wel de buurjongens van Richard Williams genoemd. Het ging over Still Dre die niet op de keuzelijst staat, maar volgens mij wel de lijst zou halen als dat wel zo was, ook al is het niet het beste werk van de uitvoerenden. Maar verschillende betere nummers van zowel de dokter als de hond staan daar wel, maar krijgen dus al jaren niet genoeg stemmen.quote:Op woensdag 10 januari 2024 22:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Nee, die van Fredquote:Op woensdag 10 januari 2024 22:29 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
[..]
Deze was toch niet zo lastig? Als ik het lastig had willen maken had ik ze wel de buurjongens van Richard Williams genoemd. Het ging over Still Dre die niet op de keuzelijst staat, maar volgens mij wel de lijst zou halen als dat wel zo was, ook al is het niet het beste werk van de uitvoerenden. Maar verschillende betere nummers van zowel de dokter als de hond staan daar wel, maar krijgen dus al jaren niet genoeg stemmen.
Ik ging ervan uit dat jullie het over hetzelfde stukje Nederlandse muziekgeschiedenis hadden? De uitsmijter is de vader van de voormalig buurman van Oscar Pistorius toch zeker?quote:
Geen idee, vul het zelf in zou ik zeggenquote:Op woensdag 10 januari 2024 22:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel staat Jacques Brel er best vaak in, maar inderdaad maar 2 keer + nog 1 keer in de Extra 500.quote:Op woensdag 10 januari 2024 22:26 schreef PippenScottie het volgende:
[..]![]()
Sowieso moet er veel meer Jacques Brel in de lijst. En Jack Bruce.
Al besproken ;-)quote:Op donderdag 11 januari 2024 14:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik acht alleen Exile en Maneater kansrijk.
Precies. Normaal zakt dit helemaal in een verspreid de bups zich weer. Zou leuk zijn om af en toe nog n beetje teken van leven van iedereen te hebbenquote:Op donderdag 11 januari 2024 14:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ja ik zie het vooral niet echt als Top 2000-tips, gewoon als lekkere nummers (en Maarten van Roozendaal) die iemand deelt om dit topic een beetje levend te houden en om een beetje discussie bij te hebben
Is dat nou definitief vastgesteld dat ook hij van de vieze mannen club was? Weet wel dat ik naar zn concert in Paradiso zou gaan en dat ineens niet doorging toen die aantijgingen in de media warenquote:Op donderdag 11 januari 2024 14:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Al vind ik Kozelek wel een rat, maar wel eentje met wat fijne songs.
Dat weet ik niet meer, maakt ook niet eens uit voor dit statement, dat zegt wel genoegquote:Op donderdag 11 januari 2024 14:34 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Is dat nou definitief vastgesteld dat ook hij van de vieze mannen club was? Weet wel dat ik naar zn concert in Paradiso zou gaan en dat ineens niet doorging toen die aantijgingen in de media waren
Ach, er komt vast wel iets voor terug dat net zo matig is, of erger.quote:Op donderdag 11 januari 2024 14:43 schreef Tussle266 het volgende:
Over een top 2000 gerelateerd teken van leven: ik ben inmiddels in het onderste kwart van de lijst, nadat ik bij 2500 was begonnen. We gaan de komende jaren in korte tijd veel van Banjo & Sons en Kensington kwijtraken he? Tenzij de nieuwsfeiten ons inhalen. Dat is dan wel iets om naar uit te kijken. Als er van beide eentje overblijft is dat wel weer eens meer dan genoeg.
Mumford & Sons zie ik geen hit meer scoren en ook geen headlinerpositie meer pakken, Kensington met nieuwe zanger zal wel weer in the picture komen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 14:43 schreef Tussle266 het volgende:
Over een top 2000 gerelateerd teken van leven: ik ben inmiddels in het onderste kwart van de lijst, nadat ik bij 2500 was begonnen. We gaan de komende jaren in korte tijd veel van Banjo & Sons en Kensington kwijtraken he? Tenzij de nieuwsfeiten ons inhalen. Dat is dan wel iets om naar uit te kijken. Als er van beide eentje overblijft is dat wel weer eens meer dan genoeg.
Kane is terugquote:Op donderdag 11 januari 2024 15:51 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ach, er komt vast wel iets voor terug dat net zo matig is, of erger.
Dat levert in ieder geval wat nieuwe gifs en grappen op!quote:Op donderdag 11 januari 2024 15:51 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ach, er komt vast wel iets voor terug dat net zo matig is, of erger.
Over het algemeen mooie nummers, maar op nóg een nummer van Taylor Swift na behoorlijk kansloos voor de Top2000, lijkt me....quote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:37 schreef Scorpion_17 het volgende:
Top 2000-tip van 12 januari: Tame Impala - Feels Like We're Only Go Backwards
Overzicht van eerdere tips:
3 januari: Eefje de Visser - Ongeveer
4 januari: Taylor Swift & Bon Iver - Exile
5 januari: Silversun Pickups - Growing Old Is Getting Old
6 januari: Wim De Craene - Tim
7 januari: Maarten van Roozendaal - Olielamp
8 januari: Hall & Oates - Maneater
9 januari: Balthazar - Fifteen Floors
10 januari: Jacques Brel - La Chanson Des Vieux Amants
11 januari: Sun Kil Moon - Sunshine in Chicago
Zoals hierboven al aangegeven: klopt. Dat is ook niet per se mn doel. Wil 1. het topic een beetje levendig houden en 2 als ik hierdoor iemand kennis kan laten maken met n nr dat ik goed vind en diegene vind dat helemaal tof. Dus helemaal prima als t er niet in komt allemaal maar ik er wel lol aan heb beleefd :-)quote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:41 schreef tufkac het volgende:
[..]
Over het algemeen mooie nummers, maar op nóg een nummer van Taylor Swift na behoorlijk kansloos voor de Top2000, lijkt me....
Ah, dus het wordt gewoon een "post dagelijks een persoonlijk favoriet nummer" topic?quote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zoals hierboven al aangegeven: klopt. Dat is ook niet per se mn doel. Wil 1. het topic een beetje levendig houden en 2 als ik hierdoor iemand kennis kan laten maken met n nr dat ik goed vind en diegene vind dat helemaal tof. Dus helemaal prima als t er niet in komt allemaal maar ik er wel lol aan heb beleefd :-)
En als er iets van in de top 2000 kan komen dan heel graag uiteraardquote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:54 schreef tufkac het volgende:
[..]
Ah, dus het wordt gewoon een "post dagelijks een persoonlijk favoriet nummer" topic?Helemaal prima!
Het blijft toch gek dat verschillende versies van nummers zijn samengevoegd tot 1 notering, maar dat dat nummer van Kensington er wel in 10 verschillende versies in mag staan.quote:Op donderdag 11 januari 2024 14:43 schreef Tussle266 het volgende:
Er lezen zoveel onduidelijke mensen hier mee, straks staan ze er alle 10 in.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 09:53 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zoals hierboven al aangegeven: klopt. Dat is ook niet per se mn doel. Wil 1. het topic een beetje levendig houden en 2 als ik hierdoor iemand kennis kan laten maken met n nr dat ik goed vind en diegene vind dat helemaal tof. Dus helemaal prima als t er niet in komt allemaal maar ik er wel lol aan heb beleefd :-)
De keuzelijst beïnvloeden zou kunnen, maar meer nummers in de keuzelijst zorgt niet per definitie voor meer kans om in de lijst te komen natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 10:31 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Er lezen zoveel onduidelijke mensen hier mee, straks staan ze er alle 10 in.
Volgens mij kunnen we dat trouwens bij Kink echt voor elkaar krijgen. Daar hadden we dagelijkse interactie met Tim. Als we een beetje op tijd beginnen kunnen we best de keuzelijst beïnvloeden.
Dat maakt het niet minder grappig. Je kan het maar op je CV hebben staan.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 10:36 schreef tufkac het volgende:
[..]
De keuzelijst beïnvloeden zou kunnen, maar meer nummers in de keuzelijst zorgt niet per definitie voor meer kans om in de lijst te komen natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |