Bedankt. Ja, da's waar. Alleen hoop ik dat het toch een beetje populair blijft, ook zonder het beleggingsaspect.quote:Op zondag 7 januari 2024 15:03 schreef FordSierra het volgende:
Interessante benadering. Maar je bent wel afhankelijk van een bepaalde generatie die Kuifje nog herinnert en daar het geld voor over heeft, en dat generatie krimpt wel onvermijdelijk.
Dat weet ik niet. Ik hoop het, omdat het beperkte oplages zijn ern het nog altijd wel geliefd is.quote:Op zondag 7 januari 2024 15:08 schreef Lienekien het volgende:
Hoe weet je of dit soort voorwerpen een beetje waardevast zijn?
Geen aandelen maar stripboeken.quote:Op zondag 7 januari 2024 15:25 schreef Metalfrost het volgende:
Je kunt niet beleggen in Kuifje omdat het een private onderneming is die de strips uitgeeft
(Egmont group)
of ik heb geen kaas gegeten van beleggen, dat kan ook
Maar wie maakt die beperkte oplages? Maken ze überhaupt producten waar liefhebbers/verzamelaars geld voor over hebben?quote:Op zondag 7 januari 2024 15:23 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Bedankt. Ja, da's waar. Alleen hoop ik dat het toch een beetje populair blijft, ook zonder het beleggingsaspect.
[..]
Dat weet ik niet. Ik hoop het, omdat het beperkte oplages zijn ern het nog altijd wel geliefd is.
oh zo.quote:Op zondag 7 januari 2024 15:27 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Geen aandelen maar stripboeken.
Beleggen = het investeren van geld met het idee dat die investering meer waard wordt in de toekomst.
Dat is inderdaad de vraag.quote:Op zondag 7 januari 2024 15:08 schreef Lienekien het volgende:
Hoe weet je of dit soort voorwerpen een beetje waardevast zijn?
de laatste jaren is er heel veel uitgepompt qua statues van films, series etc waardoor je de oude bijna niet meer kwijtraakt. Zeker niet met winst.quote:Op zondag 7 januari 2024 16:06 schreef over_hedge het volgende:
Kuifje geen idee. Maar statues van games en series etc blijven vrijwel altijd hun waarde behouden en gaat vaak juist alleen maar in waarde omhoog
Komt vast omdat je nu ook een 3d printer kan kopen en het zelf kan doen.quote:Op zondag 7 januari 2024 16:11 schreef Tokus het volgende:
[..]
de laatste jaren is er heel veel uitgepompt qua statues van films, series etc waardoor je de oude bijna niet meer kwijtraakt. Zeker niet met winst.
Maar dan moet je ze niet in je huis zetten, maar in de originele verpakking goed opslaan (droog, donker). Want een beetje verkleuring is dan al funest.quote:Op zondag 7 januari 2024 16:06 schreef over_hedge het volgende:
Kuifje geen idee. Maar statues van games en series etc blijven vrijwel altijd hun waarde behouden en gaat vaak juist alleen maar in waarde omhoog
Je moet er zin in hebben om die dingen thuis te hebben staanMaar waardevast zijn ze zeker
Nee dat valt wel mee hoor. Je kan ze prima uit de verpakking halen en in een kast zetten.quote:Op zondag 7 januari 2024 16:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar dan moet je ze niet in je huis zetten, maar in de originele verpakking goed opslaan (droog, donker). Want een beetje verkleuring is dan al funest.
Dit is een speciale ruimte, dus zonder zonlicht. Die moet je dan wel hebben. In je huiskamer neerzetten is geen goed idee (zonlicht).quote:Op zondag 7 januari 2024 16:28 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee dat valt wel mee hoor. Je kan ze prima uit de verpakking halen en in een kast zetten.
Deze video zelf niet helemaal gekeken maar random eerst hit op youtube gepakt:
Maar zoals daar dus. Hij kan die prima verkopen zonder dat ze minder waard geworden zijn omdat ze in een kast gestaan hebben
Wat jij bedoeld (denk ik) is meer als je een oude star wars poppetje hebt oid. Die wil je idd niet open hebben.
Klopt. Idemquote:Op zondag 7 januari 2024 16:28 schreef maan_man het volgende:
Ik zag bij Hoeveel ben waard? ooit mensen die een zeer serieus bedrag als belegging in Swarovski hadden zitten. Teleurgesteld dat ze waren met de taxatie.
Weet er niet zoveel van verder maar ben bang dat de hier ook gebeurd.
Wil je investeren hierin dan zou ik zo dicht mogelijk bij de bron blijven. Orginele tekening, een brief van de tekenaar aan de uitgever,... Weet ik veel wat je allemaal hebt.
Geeft ook geen garanties, maar heb ik meer vertrouwen in dan dingen die met een commercieel doel zijn gemaakt.
Maar niet in de zon is al heen wat anders dan donker in de verpakking latenquote:Op zondag 7 januari 2024 16:36 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit is een speciale ruimte, dus zonder zonlicht. Die moet je dan wel hebben. In je huiskamer neerzetten is geen goed idee (zonlicht).
Sealed box. Je weet heus wel wat ik bedoel.quote:Op zondag 7 januari 2024 17:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Maar niet in de zon is al heen wat anders dan donker in de verpakking laten
Vuistregel, dat waarvan iedereen denkt dat het geld waard wordt, wordt het nooit omdat niemand het weggooit.quote:Op zondag 7 januari 2024 18:28 schreef BEFEM het volgende:
Een vriend van mij kocht en verkocht strips als hobby en verdiende er wel redelijk mee. Die heeft echter wel jaren in een stripwinkel gewerkt en zat in het wereldje, ging ook beurzen langs.
Volgens mij kocht die sowieso niks nieuws, alleen eerste edities en weet ik veel wat. De regel is sowieso dat als iets als 'collectible' in de markt wordt gezet dat het nooit geld oplevert om in te handelen.
Heeft nog een handtekening plus tekening van Willy Linthout voor mij geregeld
En vooral mannendingen. Vrouwen geven er geen reet om namelijk.quote:Op zondag 7 januari 2024 20:03 schreef Document1 het volgende:
Investeer in wat de jeugd NU leuk vindt en over twintig jaar uit nostalgie weer wil kopen. Ik vertel je 1 ding, Kuifje is dat niet.
Klopt. En dan vooral dingen die nu net iets te duur voor ze zijnquote:Op zondag 7 januari 2024 20:03 schreef Document1 het volgende:
Investeer in wat de jeugd NU leuk vindt en over twintig jaar uit nostalgie weer wil kopen. Ik vertel je 1 ding, Kuifje is dat niet.
Eerste generatie action figures van Minecraft, bijvoorbeeld. Of wat OG paw patrol.quote:Op zondag 7 januari 2024 20:03 schreef Document1 het volgende:
Deels waar, alleen is het heel lastig in te schatten wat er, van de dingen die nu populair zijn, over 20 jaar veel geld waard zijn. Bepaalde items zullen veel opleveren, sommige kan je in de prullenbak gooien.quote:Op zondag 7 januari 2024 20:03 schreef Document1 het volgende:
Dat laatste leek mij eigenlijk basiskennis. Verder is het inderdaad een gok maar wel redelijk in te schatten. Vind ik.quote:Op maandag 8 januari 2024 08:20 schreef alopio het volgende:
[..]
Deels waar, alleen is het heel lastig in te schatten wat er, van de dingen die nu populair zijn, over 20 jaar veel geld waard zijn. Bepaalde items zullen veel opleveren, sommige kan je in de prullenbak gooien.
Als van alle meuk eind jaren 90 de dozen met 1 gen pokemon kaarten had gekocht en netjes dicht had bewaard had je nu veel geld verdiend, maar ook genoeg zooi van toen die nu niks waard is.
Buiten dat kunnen ook oude dingen geld waard zijn, denk aan (sealed) games uit de jaren 80, of 1 gen transformers uit begin jaren 80. Er is best veel wat veel geld waard is, maar voor alles geld, in doos, ongeopend en onbeschadigd
Pokemon heeft ook als voordeel dat het onverminderd populair is onder kinderen. Misschien nog wel populairder dan 20 jaar geleden. Dus die generatie zal straks ook mogelijk interesse krijgen om hun jeugd "opnieuw te beleven".quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:55 schreef Knipoogje het volgende:
Ik heb zelf nog een paar oude magickaarten (Arabian night & alpha rare), maar ik zie die niet meer noemenswaardig stijgen. Je hebt een soort sweetspot waar de mensen die zijn opgegroeid met het beleggingsobject in kwestie kapitaalkrachtig zijn geworden. De tieners en studenten die Magic of Pokemon speelden in de jaren 90 zijn nu 30ers en 40ers en in staat om veel geld uit geven aan nostalgie. Dito met stripboeken.
Als dat moment weg is, wordt de vraag ook minder. Uitzonderingen zijn wellicht de honkbalkaartjes uit de jaren 20 enzo, maar dat is wellicht vintage en ook weer populair momenteel. De mensen die er mee opgroeiden zijn immers dood. Misschien dat een Black lotus of een Charizard in 2070 ook nog steeds een miljoen waard is.
Koop eens een Hermčs Birkin voor je vriendin.quote:Op zondag 7 januari 2024 20:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En vooral mannendingen. Vrouwen geven er geen reet om namelijk.
Magic is ook nog nooit zo populair geweest, maar denk dat het publiek daar iets ouder voor is, dus de sweetspot zal eerder zijn/of zijn geweest.quote:Op donderdag 11 januari 2024 10:26 schreef Kiid het volgende:
[..]
Pokemon heeft ook als voordeel dat het onverminderd populair is onder kinderen. Misschien nog wel populairder dan 20 jaar geleden. Dus die generatie zal straks ook mogelijk interesse krijgen om hun jeugd "opnieuw te beleven".
Vanaf 2027 wil je geen aandelen meer bezitten en liefst zo min mogelijk spaargeld.quote:Op zondag 7 januari 2024 16:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de vraag.
Zo heeft beleggen in LEGO de afgelopen jaren een heel u rendement opgeleverd. Maar geen enkele garantie dat dit over 10 jaar nog zo is.
Zelfs postzegels (lang gezien als serieuze en waardevaste investering) zijn nu praktisch niks meer waard.
Wil je serieus beleggen, kies dan voor aandelen, obligaties, evt wat spaargeld of grondstoffen maar blijf weg van whiskey’s, speelgoed, stripboeken, crypto en dat soort hype ‘s. Je kunt er zeker kortdurend een speculatieve winst mee maken, maar de kans dat je met vrijwel waardeloze assets achterblijft is veel groter.
Ik vind dit wel een mooi voorbeeld van een verzamelobject waar best veel waarde in zat en nu compleet instort omdat er eigenlijk geen interesse meer in is. Daarom juist nu investeren in wat de jeugd nu leuk vindt.quote:Op maandag 8 januari 2024 12:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Was ooit met een vriend van mij op een beurs, verzamelaars van Dinky Toys helemaal geschokt toen hij vertelde dat zijn kinderen daarmee speelden.
Dat verbaasd mij wel. Heb je hier ergens een bron voor?quote:Op donderdag 11 januari 2024 14:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Vanaf 2027 wil je geen aandelen meer bezitten en liefst zo min mogelijk spaargeld.
Gezien er dan 35% (of 37) belast zal worden over elke cent wat je geld rendeert, inclusief “aanwas”.
Kunst en dergelijke vallen er buiten..
En uiteraard mensen die veel huizen bezitten.
Ja. Terwijl inflatie niet wordt meegerekend. Je betaalt gewoon belasting over inflatiequote:Op donderdag 11 januari 2024 14:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Vanaf 2027 wil je geen aandelen meer bezitten en liefst zo min mogelijk spaargeld.
Gezien er dan 35% (of 37) belast zal worden over elke cent wat je geld rendeert, inclusief “aanwas”.
Kunst en dergelijke vallen er buiten..
En uiteraard mensen die veel huizen bezitten.
TikTok, Instagram & Snapchat dusquote:Op donderdag 11 januari 2024 15:13 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een mooi voorbeeld van een verzamelobject waar best veel waarde in zat en nu compleet instort omdat er eigenlijk geen interesse meer in is. Daarom juist nu investeren in wat de jeugd nu leuk vindt.
Ik heb zelf een dochter dus ik zit niet zo in de jongens dingen maar ik denk dat je met de duurdere LOL surprise spullen nog best wat zou kunnen verdienen over twintig jaar.quote:
Voorstel wat op tafel ligt in tweede kamer sinds eind afgelopen jaar, oktober meen ik, moet dan nog door tweede en eerste kamer, maar reken maar van yes dat ze dit gewoon gaan doen.quote:Op donderdag 11 januari 2024 15:13 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Dat verbaasd mij wel. Heb je hier ergens een bron voor?
En ook een mooi voorbeeld dat er belangrijker zaken zijn dan investeren in spullen waarvan je hoopt dat ze meer waard worden. Zijn kinderen hebben waanzinnig veel plezier gehad met zijn oude dinky toys waar hij zelf ook nog mee speelde als kind.quote:Op donderdag 11 januari 2024 15:13 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik vind dit wel een mooi voorbeeld van een verzamelobject waar best veel waarde in zat en nu compleet instort omdat er eigenlijk geen interesse meer in is. Daarom juist nu investeren in wat de jeugd nu leuk vindt.
Precies. Al mijn strips liggen hier gewoon voor het grijpen. Lees ze alsjeblieft en geniet er net zo van als ik zelf deed.quote:Op donderdag 11 januari 2024 16:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En ook een mooi voorbeeld dat er belangrijker zaken zijn dan investeren in spullen waarvan je hoopt dat ze meer waard worden. Zijn kinderen hebben waanzinnig veel plezier gehad met zijn oude dinky toys waar hij zelf ook nog mee speelde als kind.
Ik weet ook wat mijn inmiddels al lang verdwenen en kapot gespeelde speelgoed aan verzamerlaarswaarde had. Interesseert me niet, had er lol aan.
Grappig is ook, postzegels, ooit een geliefde hobby en de verzamelaars werd een arm en een been uitgedraaid. Deze zijn inmiddels al lang dood en hun kleinkinderen krijgen geen droog brood of valse cent voor de door overgrootvader zo nijver verzamelde albums.
Dit, en ik loop regelmatig bij kringloop winkels binnen en koop dan voor weinig de strips die ze hebben en mij interesseren. Laatst nog een (vrij zeldzame) Tinus Trotyl gevonden.quote:Op donderdag 11 januari 2024 16:46 schreef Document1 het volgende:
[..]
Precies. Al mijn strips liggen hier gewoon voor het grijpen. Lees ze alsjeblieft en geniet er net zo van als ik zelf deed.
ja een juiste vochtgraad is wel belangrijk,verder bij teveel vocht,kunnen er papiervisjes tevoorschijn komen,quote:Op zondag 7 januari 2024 15:19 schreef De_Hertog het volgende:
Bij de strips zelf zou ik in ieder geval zorgen voor een goede bewaarplek. Ik heb nog wat oude strips van m’n vader en dat papier is wat verkleurd en hier en daar bobbelig. Als je zoiets daadwerkelijk als investering wilt kopen helpt dat vast niet
Ja, Ik houd me al 25 jaar bezig met in en verkoop van memorabilia uit alle niches. Meestal uit de muziek en film industrie, maar ook van wereldleiders, presidenten etc. Veel items probeer ik rechtstreeks te bemachtigen, en sommige koop ik. Mijn inschattingen maak ik door het nieuws te volgen, en door de fanbase te bestuderen. Is iemand door de jaren heen veel positief in het nieuws, of heeft deze een gigantische fanbase die al jaren stabiel is dan waag ik het er meestal wel op. De items die ik koop verschillen enorm, zo heb ik unieke boeken uit de prive bibliotheek van Gadhafi die tijdens zijn val als buit zijn meegenomen, maar ook gebruikte cheques gesigneerd door bekende muzikanten. Onlangs heb ik een partij promotionele negatieven van the Doors en Jim Morrison gekocht, seriematig kan ik daar niets mee want daar zit natuurlijk copyright op, maar ik kan de dia's wel omzetten naar foto’s, die laat ik dan laat inlijsten samen met de betreffende dia. En die verkoop ik dan, liefhebbers zijn gek van spullen die uit een tijd komen waar een bepaalde artiest nog in leven was. Wereldleiders is een verhaal apart, van de Dalai Lama krijg je zomaar een handtekening, het kost wat moeite maar als je hem kan bereiken dan stuurt hij je er een die je kunt veilen voor ¤300, want dat doen ze gemiddeld. Putin ben ik al 15 jaar aan het spammen, 4 keer per jaar stuur ik hem een mail via de overheidswebsite aldaar waarin ik hem om een handtekening vraag, heel soms zijn er mensen die geluk hebben, als hij een hele mooie handtekening met inscriptie voor je zet dan kan dat zomaar ¤10.000 opleveren, Ik geef dus niet opquote:Op zondag 7 januari 2024 14:56 schreef Extraneus het volgende:
Onlangs kwam ik in aanraking met Kuifje-objecten in beperkte oplages, zoals dit. Nu lijkt het me leuker ook in dergelijke dingen te beleggen in plaats van alleen maar in aandelen en cryptomunten. Mijn idee erbij is trouwens niet om er rijk van te worden maar dat de objecten in elk geval hun waarde behouden en bij voorkeur natuurlijk in waarde toenemen. Dan kan ik ervan genieteen zolang ik het heb en het zonder verlies verlopen als ik daar aanleiding toe zie.
Zijn er hier mensen die beleggen in strips en(/of) aanverwante artikelen en, zo ja, hoe pakken jullie dat aan?
Ik denk dat niemand dat voor je kan bepalen. Wat hier in dit topic al een beetje langs komt is dat de waarde van zo'n print enorm variabel is. Je gaat het ook niet zo veilig mogelijk opbergen als investering, maar aan de muur hangen als gebruiksobject en dan zal de conditie op den duur nog wel meer achteruit gaan. Dus uiteindelijk is de vraag vooral 'vind jij wat je gekregen hebt het bedrag dat je betaald hebt waard'? Zo ja, mooi inlijsten en van genieten. Zo nee, terugsturen en iets beters zoekenquote:Op donderdag 8 februari 2024 20:48 schreef Extraneus het volgende:
Wat zouden jullie doen in een geval als dit?
Nou ja, dit geeft voor mij wel redelijk de nadelen van ‘strips als belegging’ weer. Ik kom nu op een willekeurige website een eerste druk tegen voor 8 euro, vraagprijs: https://www.stripscollect(...)-wet-le-lombard.htmlquote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:30 schreef Toine51 het volgende:
Heb zelf een stripverzameling, voornamelijk van wijlen Eric Schreurs. Heb bijna alles van hem en de 1ste druk boeken lagen 20 jaar geleden al voor ¤35 bij Eppo in Eindhoven.
Die met die strips over Theo van Gogh! Die zijn ook wel erg grof voor de beoogde doelgroep.quote:Op zaterdag 13 januari 2024 20:30 schreef Toine51 het volgende:
Heb zelf een stripverzameling, voornamelijk van wijlen Eric Schreurs. Heb bijna alles van hem en de 1ste druk boeken lagen 20 jaar geleden al voor ¤35 bij Eppo in Eindhoven.
Heb zelfs nog een ongeschreven exemplaar van de agenda die uit de handel is gehaald omdat ie te vulgair was..
Ja, je hebt natuurlijk helemaal gelijkl. Ik hoop dat de eventuele discussie met de verkoper meevalt. Maar heel vervelend dat iemand meldt iets in mint te versturen, dat je bij het uitpakken ziet dat het dat niet is en dat de verkoper beweert dat de beschadigingen er bij verzending nog niet waren.quote:Op donderdag 8 februari 2024 22:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand dat voor je kan bepalen. Wat hier in dit topic al een beetje langs komt is dat de waarde van zo'n print enorm variabel is. Je gaat het ook niet zo veilig mogelijk opbergen als investering, maar aan de muur hangen als gebruiksobject en dan zal de conditie op den duur nog wel meer achteruit gaan. Dus uiteindelijk is de vraag vooral 'vind jij wat je gekregen hebt het bedrag dat je betaald hebt waard'? Zo ja, mooi inlijsten en van genieten. Zo nee, terugsturen en iets beters zoeken.
Het verhaal over 'de combinatie' snap ik trouwens niet helemaal, als die combinatie zeldzaam is maar de prints prima los te koop zijn, wat is dan de meerwaarde van die combinatie?
Die Magic kaarten hebben al een enorme boost in waarde gehad gedurende Covid. Ik heb mijn verzameling in 2019 verkocht, ik was blij met 1500 euro voor Unlimited Time Walk. Iets te vroeg verkocht, maar ja, ik heb er elke dag nog plezier van, ik heb het accupakket voor ons huis van het geld van de gehele verzameling gekocht.quote:Op dinsdag 9 januari 2024 10:55 schreef Knipoogje het volgende:
Ik heb zelf nog een paar oude magickaarten (Arabian night & alpha rare), maar ik zie die niet meer noemenswaardig stijgen. Je hebt een soort sweetspot waar de mensen die zijn opgegroeid met het beleggingsobject in kwestie kapitaalkrachtig zijn geworden. De tieners en studenten die Magic of Pokemon speelden in de jaren 90 zijn nu 30ers en 40ers en in staat om veel geld uit geven aan nostalgie. Dito met stripboeken.
Als dat moment weg is, wordt de vraag ook minder. Uitzonderingen zijn wellicht de honkbalkaartjes uit de jaren 20 enzo, maar dat is wellicht vintage en ook weer populair momenteel. De mensen die er mee opgroeiden zijn immers dood. Misschien dat een Black lotus of een Charizard in 2070 ook nog steeds een miljoen waard is.
Mee eens. Maar dat geldt toch ook voor zaken als antiek, postzegels en wijn?quote:Op zaterdag 10 februari 2024 22:28 schreef Firuze60 het volgende:
Beleggen in verzamelen van hobby-zaken als strips en speelgoed lijkt mij totaal nutteloos. Je verzamelt omdat je het zelf erg leuk vindt om het te verzamelen en je kunt 'traden' met andere verzamelaars. Net wat het is, wat een gek er voor over heeft. [...]
Oldtimers?quote:Op zondag 7 januari 2024 16:03 schreef LXIV het volgende:
Wil je serieus beleggen, kies dan voor aandelen, obligaties, evt wat spaargeld of grondstoffen maar blijf weg van whiskey’s, speelgoed, stripboeken, crypto en dat soort hype ‘s. Je kunt er zeker kortdurend een speculatieve winst mee maken, maar de kans dat je met vrijwel waardeloze assets achterblijft is veel groter.
Van antiek heb ik ooit eens gelezen dat het ook amper nog wat waard is. Was een rage, en toen ie voorbij was, kon je oude kasten als brandhoud (ver)kopen.quote:Op zondag 11 februari 2024 10:21 schreef Extraneus het volgende:
[..]
Mee eens. Maar dat geldt toch ook voor zaken als antiek, postzegels en wijn?
Om niet te spreken over sierborden e.d. Mijn vrouw heeft die ooit gespaard over Wilhelmina en dan met name de kroning (1898). Borden en vazen waar ze ooit 200/250 euro voor heeft betaald, zijn nu met moeite nog 30 euro waard, als je ze al kwijt raakt. En dat ging echt in een jaar of 5 heel hard naar beneden, van nog keihard tegen elkaar opbieden naar niet meer kwijtraken. Zonder waarschuwing, eigenlijk.quote:Op zondag 11 februari 2024 10:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Van antiek heb ik ooit eens gelezen dat het ook amper nog wat waard is. Was een rage, en toen ie voorbij was, kon je oude kasten als brandhoud (ver)kopen.
Iedereen maakt dezelfde fout wel eens. Je leert al snel genoeg dat iets "mint" kopen en "mint" ontvangen twee verschillende werelden zijn.quote:Op zondag 18 februari 2024 10:39 schreef kanovinnie het volgende:
Tot zover het rendement:
WGR / EBay-aanbieder reageert niet op mails over gebrekkig product
Niet so handig gewoon als je het voor het geld doet…quote:Op zondag 18 februari 2024 10:52 schreef Kiid het volgende:
[..]
Iedereen maakt dezelfde fout wel eens. Je leert al snel genoeg dat iets "mint" kopen en "mint" ontvangen twee verschillende werelden zijn.
Ik doe het niet voor het geld maar omdat ik ze mooi vind. Dat het voor het geld doen geen goed idee was, had ik al afgeleid uit het topic waarnaar je verwijst.quote:Op zondag 18 februari 2024 13:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet so handig gewoon als je het voor het geld doet…
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |