Ijs is gladquote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Mooi verhaal
Ik vind dat de startprocedure sowieso helemaal herzien moet worden. Maak het automatisch en met vaste interval en in plaats van dat men helemaal niet mag bewegen zou het zo moeten zijn dat ze gewoon niet over de streep mogen komen. En dat kan je met een laser-systeem heel makkelijk checken. Op die manier kunnen schaatsers hun start ook perfect leren timen en krijg je geen arbitrair (letterlijk) gedoe.
Yep, dat is inderdaad die 'dikke' spoeling in NL.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:58 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Dan krijg je het probleem dat team A bv bij de kwalificatie de individuele nummers domineert, terwijl team B toevallig net de beste teamevent prestatie had , en dan kun je alsnog niet iedereen naar de OS sturen ivm te weinig start plekken
Maar die omstandigheid is voor iedereen gelijk dus dat zou ik niet problematisch vinden.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als je wel mag bewegen kun je van tevoren momentum creeren, dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Dat kwam door de lichtinval, daar wordt niemand beter van.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:02 schreef -XOR- het volgende:
Fludderus schaatst die eerste 100m wel heel lelijk.
Kloptquote:
Als je een Nederlandse op 1 hebt en er moeten er nog 4 waarvan er twee Nederlands zijn, heb je als land sowieso brons.quote:
Kjeld ookquote:
Mja, niet 100% eerlijk misschien maar ik vind het wel spannender zo. En je krijgt een tweede gewoon niet in zo'n kort toernooi geperst.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:07 schreef AgnesGru het volgende:
Ik blijf het jammer vinden dat er maar een omloop is op de 500m.
Met hoe groot Leerdam is ziet het er op een 500m al snel wat lomp uit denk ik maar technisch zal het wel goed zijn.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:10 schreef Toby56 het volgende:
Erben vindt Jutta technisch beter rijden.
Vooruit maar weer. (Ik zie het niet.)
En wat vind je van Groenewoud die weet wat Schouten heeft gereden en dus op die tijd kan schaatsen?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:07 schreef AgnesGru het volgende:
Ik blijf het jammer vinden dat er maar een omloop is op de 500m.
De laatste 400 ook.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:02 schreef -XOR- het volgende:
Fludderus schaatst die eerste 100m wel heel lelijk.
Wat is er aan de hand, héquote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:08 schreef Zipportal het volgende:
[..]
dOe toCh eEns noRmaaL
~ @:slobeend
In vergelijking met een jaar of 10/20 geleden gaat het behoorlijk de goede kant op.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:10 schreef hhh38 het volgende:
Maar 6 vrouwen onder de 38.5 is wel echt matig. Europeanen kunnen niet sprinten.
Beter kan ook betekenen 'beter dan hiervoor' (ipv beter dan Kok)quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:10 schreef Toby56 het volgende:
Erben vindt Jutta technisch beter rijden.
Vooruit maar weer. (Ik zie het niet.)
Vergeleken met Kok vind ik dat Leerdam veel later 'echt' gaat schaatsen. Voor iemand met haar lengte en potentie blijft ze te lang van die korte prikslagen maken. (Maar goed, ik ben een leek, dus misschien zie ik dat verkeerd.)quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:10 schreef Strani het volgende:
[..]
Met hoe groot Leerdam ziet het er op een 500m al snel wat lomp uit denk ik maar technisch zal het wel goed zijn.
quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Gotspe dat Kok geen 1000m mag rijden op het WK.
Het zou wel heel zorgwekkend zijn als het niet zo was. Thialf is veel sneller dan een paar jaar geleden.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:11 schreef Strani het volgende:
[..]
In vergelijking met een jaar of 10/20 geleden gaat het behoorlijk de goede kant op.
Ook, maar ik denk dat de ontwikkeling wel wat breder is dan dat. Vroegâh deden we als Europa amper mee als het om sprinten ging. Japan, VS en Canada, daar gingen de medailles naartoe.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:13 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Het zou wel heel zorgwekkend zijn als het niet zo was. Thialf is veel sneller dan een paar jaar geleden.
quote:
@Em31 tochquote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:15 schreef Em31 het volgende:
Beetje dramatisch achtergrond muziekje wel
De ISU wil bewust geen vaste interval omdat schaatsers dan gaan gokken met veel valse starts tot gevolg. Daarnaast heeft precies in het schot vallen weinig te maken met schaatsen vind ik. Gewoon stil staan en gaan als er geschoten wordt, zo moeilijk blijkt dat niet te zijn voor iedereen die niet Dai Dai Ntab heet.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:59 schreef Strani het volgende:
[..]
Mooi verhaal
Ik vind dat de startprocedure sowieso helemaal herzien moet worden. Maak het automatisch en met vaste interval en in plaats van dat men helemaal niet mag bewegen zou het zo moeten zijn dat ze gewoon niet over de streep mogen komen. En dat kan je met een laser-systeem heel makkelijk checken. Op die manier kunnen schaatsers hun start ook perfect leren timen en krijg je geen arbitrair (letterlijk) gedoe.
Russen ook in de 70s en 80squote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Ook, maar ik denk dat de ontwikkeling wel wat breder is dan dat. Vroegâh deden we als Europa amper mee als het om sprinten ging. Japan, VS en Canada, daar gingen de medailles naartoe.
Dat is toch gewoon onderdeel van de sport?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:10 schreef Nober het volgende:
[..]
En wat vind je van Groenewoud die weet wat Schouten heeft gereden en dus op die tijd kan schaatsen?
Het werkt!quote:
Huhu... hu-hu.quote:
Het zal een kwestie van voorkeuren zijn. Soms krijg je echt de indruk dat de starter iemand er bij probeert te lappen. Zeker tijdens een OS zou zo'n menselijke invloed gewoon niet moeten kunnen.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:17 schreef wimderon het volgende:
[..]
De ISU wil bewust geen vaste interval omdat schaatsers dan gaan gokken met veel valse starts tot gevolg. Daarnaast heeft precies in het schot vallen weinig te maken met schaatsen vind ik. Gewoon stil staan en gaan als er geschoten wordt, zo moeilijk blijkt dat niet te zijn voor iedereen die niet Dai Dai Ntab heet.
Wat ze wel aan banden mogen leggen is de downstart, die de start van de andere schaatser beïnvloedt.
Jammer dat we net de eerste rit hebben gemist bijna 40.45 gereden.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:23 schreef hhh38 het volgende:
[..]
De FOK! stokpaardjes worden weer massaal uit de kast getrokken
quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:24 schreef Toby56 het volgende:
Leerdam gaat steeds meer op Amalia lijken.
Is iets te vaak schaatskoningin genoemd denk ik.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:24 schreef Toby56 het volgende:
Leerdam gaat steeds meer op Amalia lijken.
Neukfoutje.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
linkerkant van de bovenlip is veel dunner dan de rechterkant
Volgende week wordt die kant behandeld.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
linkerkant van de bovenlip is veel dunner dan de rechterkant
Of Gunda Niemann.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Daar kan je ook ver mee komen, kijk maar naar Heather Richardson
Ik kan mij er altijd enorm op verheugen als Jutta op een podium staat. En ik word eigenlijk nooit teleurgesteld.quote:
Ik heb daar dus echt niks mee, dat neppe gedoequote:
Wordt zeker niet uitgezonden door de NOS?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:29 schreef hhh38 het volgende:
De niet-Europeanen gaan ongekend hard schroeien in SLC, die hebben een week daarvoor al de 4CC in Salt Lake
Nee ik vermoed dat we die mogen gaan bewonderen via de ISU streamquote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wordt zeker niet uitgezonden door de NOS?
YouTube https://www.youtube.com/@SkatingISU/streamsquote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wordt zeker niet uitgezonden door de NOS?
Je zoveelste poeppost.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:08 schreef Zipportal het volgende:
[..]
dOe toCh eEns noRmaaL
~ @:slobeend
quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:46 schreef hhh38 het volgende:
Stolz reed gisteren op de 10km ook de bochten met 2 handen op de rug.
Huizinga is trendsetter!
Update van de foodcoach app?quote:
#WerkenBijDeNOSquote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:53 schreef hole1988 het volgende:
Waarom staat er linksboven 1.500m (v)NOS
Ze lezen mee.quote:
Ze lezen mee.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:53 schreef hole1988 het volgende:
Ze lopen een ruim uur voor in de tijd bij de NOS?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:53 schreef hole1988 het volgende:
De klok wordt eigenlijk teruggedraaid.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:52 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zakharov!
Valt me tegen dat Hersman dit niet meer weet.
Ha, jij bent zeker de grappenmaker van de bingoclub!quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Weet ik, maar is altijd leuk als er dan iemand hier het gaat verbeteren.
Hij zei ook wat hij gaat doen als hij met Roest in dezelfde rit rijdt.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:11 schreef wimderon het volgende:
Mooi achterhaald interview waarin Ghiotto zegt wat te gaan doen als hij voor of na Roest rijdt.
Ik denk dat ie iets verslapt richting het eind en op 6:08 uitkomtquote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:16 schreef Van_Poppel het volgende:
Als hij dit volhoudt, dan gaat het richting de 6:05
mijn Ibis hotel wifi ook,quote:
Hij heeft dit vaak genoeg gereden, maar als ie dit als leuk tussendoortje ziet is ie misschien niet meer op z'n topniveau van vorige weekquote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:20 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Toch zal Roest hier niet nerveus van worden.
Dat viel nogal mee.quote:
Volgens mij is dat nu blijkbaar de manier om de spanning te verlagen, want daar had hij vroeger toch best wel vaak problemen mee.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:21 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hij heeft dit vaak genoeg gereden, maar als ie dit als leuk tussendoortje ziet is ie misschien niet meer op z'n topniveau van vorige week
Ik denk dat hij met z'n basisniveau dit makkelijk moet kunnen rijden. Hij moet gewoon de CC op 29.2 zetten.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:21 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hij heeft dit vaak genoeg gereden, maar als ie dit als leuk tussendoortje ziet is ie misschien niet meer op z'n topniveau van vorige week
Erhard Keller.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Ook, maar ik denk dat de ontwikkeling wel wat breder is dan dat. Vroegâh deden we als Europa amper mee als het om sprinten ging. Japan, VS en Canada, daar gingen de medailles naartoe.
Hij mag al blij zijn met top 8quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:15 schreef wimderon het volgende:
Bosker gaat maar weer eens weg op een schema voor plek 4/5.
Jos Valentijn zelfs. Drie valse starts anders was-ie wereldkampioen geweest. En Schenk viel op de 500 van Saporo, anders had hij waarschijnlijk 4 keer goud gewonnen.quote:
Knappe man idd.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De sprintende tandarts (en vermaard ladykiller).
Daar komt ie.quote:
Zondag m'n beste maat erbij.quote:
Voor de kenners.quote:
Zometeen op de 1500m is het nog extremer. Deze mannen kunnen nog wel mikken op plek 4quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:36 schreef heywoodu het volgende:
En dan nu nog even zo'n ritje erna, dat is toch wel jammer altijd
'Hij is al vaak afgeschreven.'quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:36 schreef heywoodu het volgende:
Op de OS was dat toch nog extremer? Of Naja OS2018 of 2022, 1 van die geloof ikquote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:36 schreef heywoodu het volgende:
Keller was er bang voor, maar Schenk heeft dat zelf altijd ontkend.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jos Valentijn zelfs. Drie valse starts anders was-ie wereldkampioen geweest. En Schenk viel op de 500 van Saporo, anders had hij waarschijnlijk 4 keer goud gewonnen.
2018 denk ik dan, Geisreiter tegen Tumoleroquote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:38 schreef franklop het volgende:
[..]
Op de OS was dat toch nog extremer? Of Naja OS2018 of 2022, 1 van die geloof ik
Volgens mij reed ie nog een redelijke tijdquote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:41 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Keller was er bang voor, maar Schenk heeft dat zelf altijd ontkend.
Hij verprutste zijn 500 meters bij sprinttoernooien (WK sprint enzo) bijna standaard.
Schenk, na de val, nog voluit rijdend op de kruising, schreeuwend naar coach Pfrommer: "ZAG JE DAT?"
Pfrommer, een hele serieuze militair, zal wel gedacht hebben: word ik verdomme hiervoor betaald?
Dat klopt ja.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:43 schreef tong80 het volgende:
[..]
Volgens mij reed ie nog een redelijke tijd
Stond deze quote op zijn website?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:46 schreef tong80 het volgende:
Erben is altijd goed en leuk. Durft enthousiast te zijn maar ook kritisch. Plus kennis van zaken. Topper.
Hij lult soms stevig uit zijn nek, vind ik.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:46 schreef tong80 het volgende:
Erben is altijd goed en leuk. Durft enthousiast te zijn maar ook kritisch. Plus kennis van zaken. Topper.
Misschien denken ze nog steeds dat Fabris recordhouder is.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:49 schreef heywoodu het volgende:
Ze doen alsof het WR op de 5km al héél lang staat, maar het is nog maar krap twee jaar oud
Ja, gewoon leuk om naar te luisteren, altijd +1 voor gemeend enthousiasme en liefde voor een sportquote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:46 schreef tong80 het volgende:
Volgens mij bedoelt Erben dat het sinds die 6.03 van Kramer geen spectaculaire verbetering meer heeft gehad.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:49 schreef heywoodu het volgende:
Ze doen alsof het WR op de 5km al héél lang staat, maar het is nog maar krap twee jaar oud
Ja, en om onder de 6 minuten te gaan moet je het met meer dan 1,5 seconden verbeteren.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:49 schreef heywoodu het volgende:
quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:48 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Stond deze quote op zijn website?
Nou ja, drink jij maar eens een pak melk van twee jaar oud leeg. Dan is twee jaar lang hoor.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:49 schreef heywoodu het volgende:
quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja, drink jij maar eens een pak melk van twee jaar oud leeg. Dan is twee jaar lang hoor.
Of melk uit 1975?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja, drink jij maar eens een pak melk van twee jaar oud leeg. Dan is twee jaar lang hoor.
We slikken massaal voedingssupplementen: 'Dat geld kan je veel beter besteden'quote:
quote:Erben Wennemars, voormalig topschaatser, is ambassadeur van VitaePro. Als het aan hem ligt, is het zeker de moeite waard om VitaePro te gebruiken. "Ik sta waar VitaePro voor staat: een gezonde levensstijl en zo lang mogelijk vitaal. En als een supplement daar een bijdrage aan kan leveren: waarom niet?", zegt Wennemars in een reactie aan Radar.
Weet je wie ook niet stonden voor het Wilhelmus.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:57 schreef Strani het volgende:
Ik heb besloten niet te gaan staan voor het Wilhelmus, hoewel het wel mogelijk is.
Ja ja ik weet het, de smurfen.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Weet je wie ook niet stonden voor het Wilhelmus.
Nou, je kunt zeggen wat je wilt, maar die Erben gaat altijd als een speer op die supplementen. Zijn stembanden zijn zelfs zo gezond en pijlsnel, dat hij ze zelf niet kan bijhouden.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:58 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
We slikken massaal voedingssupplementen: 'Dat geld kan je veel beter besteden'
[..]
De Wilhelmusdichtheid ligt inderdaag nog net wat hoger nu.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:59 schreef -XOR- het volgende:
Ik heb voor mijn gevoel de afgelopen twee dagen meer Wilhelmus gehoord dan tijdens het hele afgelopen f1 seizoen bij elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |