Picnic doet dat ook al een tijdje en op die manier hebben we veel nieuwe gerechten gegeten.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 07:53 schreef Tuindier het volgende:
Wat AH nu geweldig doet in de app is een weekmenu suggereren, gebaseerd op je voorkeur. Ik heb vegan ingesteld en krijg dan een heel weekmenu aangeboden. Je kunt zelfs ook nog ingrediënten uitsluiten.
SPOILER: VoorbeeldOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh rly? Ik ga gluren, tnxquote:Op vrijdag 5 januari 2024 07:53 schreef Tuindier het volgende:
Wat AH nu geweldig doet in de app is een weekmenu suggereren, gebaseerd op je voorkeur. Ik heb vegan ingesteld en krijg dan een heel weekmenu aangeboden. Je kunt zelfs ook nog ingrediënten uitsluiten.
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 07:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Picnic doet dat ook al een tijdje en op die manier hebben we veel nieuwe gerechten gegeten.
Je kan daar geen voorkeur instellen voor wel/niet vega, maar bij elk gerecht is wel aangegeven of het vega is…Ja, die ken ik ook, gebruik ik ook regelmatig maar het voordeel van ah is dus dat er al rekening wordt gehouden met dieetwensen.SPOILER: VoorbeeldOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fun Factquote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:44 schreef Koen66 het volgende:
Hmmm pindakaas idd geen kaas.
In het engels peanutbutter is ook net zo fout
En terecht.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Fun Fact
In Nederland mocht pindakaas geen pindaboter heten vanwege de heel strenge boterwet.
En "bruine dwep" verkoopt niet zo goed.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Fun Fact
In Nederland mocht pindakaas geen pindaboter heten vanwege de heel strenge boterwet.
'Vereeniging tot bestrijding van knoeierijen in den boterhandel'quote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Fun Fact
Nomen est Omen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
'Vereeniging tot bestrijding van knoeierijen in den boterhandel'
Beterquote:Op vrijdag 5 januari 2024 08:47 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Koud & nattig buiten. Maar ik voel me weer wat beter.
scheelt telkens 1 a 2 minuten per dag. Dat lijkt weinig maar eind januari alweer bijna half uur eerder zon op en drie kwartier later onder vergeleken bij begin januariquote:Op vrijdag 5 januari 2024 09:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Beter
Hopelijk laatste dag koud & nattig, daarna koud & drogig
Toen ik vanochtend over de brug fietste zag ik boven de andere brug door een kiertje in de wolken de zon opkomen. Gaat echt de goede kant op. Elke dag wordt langer en lichter
Neen. Asjeblieft niet.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Wanneer de voorspelling klopt, een hele dag regen
Niet om de stemming te drukken maar kom je dan niet uit op 15.5 cent per dag?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:07 schreef AnneX het volgende:
En voor ¤ 0,0145 per dag het fok abbo gepimpt![]()
¤ 57,- per jaar.
No ads.![]()
Ik niet zo. Moet maandag met dikke bakwagen rijden. Door de binnenstad. En het buitengebied.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:31 schreef Clubsoda het volgende:
Gesport in de regen. Check. Ik kijk wel uit naar vorst![]()
Of gewoon batterijtje leeg ?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:06 schreef Lonaa het volgende:
Also, ik denk dat ik ziek word. Verwarming op 19, 2 paar sokken, schoenen, shirt, trui en deken. Nog koud.
Het is al een paar dagen best rustig dus dat zou stom zijn.quote:
Dit suggereert dat het even droog geweest is. Wat een luxe.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:17 schreef fietsie het volgende:
Ik zou een pad tegelen maar het heeft de hele ochtend geregend en buienradar voorspelt zo nog wat verdere regen.
En ik hoef niet ziek te worden
Nou zeg dat. Hier is nog wel variatie van miezer naar regen naar hozen en weer terug.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit suggereert dat het even droog geweest is. Wat een luxe.
Dat is waar, het was zeker 10 minuten droog.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dit suggereert dat het even droog geweest is. Wat een luxe.
Kut.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat is waar, het was zeker 10 minuten droog.
In die tijd klom ik op dak om opnieuw te speuren naar het Lek.
Want er volgt nog steeds water, terwijl overal waar Het Lek had kunnen zitten inmiddels vol bitumen zit.
De dakdekker kwam er hier mee dat de muur zou doorslaan als er regen op staat.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:37 schreef yinu het volgende:
Lek![]()
Mijn ouders hebben ook een epische lekkage waar nu al 2 keer de loodgieter/dakdekker voor is geweest. Maar echt, stromen water langs de muren. In 3 ruimtes. Het lijkt iets te zijn met een spouw. Ofzo. Maar niemand heeft enig idee op dit moment. Alle voor de hand liggende opties zijn gecheckt en aangepakt en het heeft werkelijk nog helemaal niets geholpen.
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nou zeg dat. Hier is nog wel variatie van miezer naar regen naar hozen en weer terug.
Heb nu wel bed afgehaald en opgemaakt, zo de slowcooker vullen en aanzetten. Geen zin om achter de naaimachine te gaan zitten, ook geen rust om te lezen, dus dan maar huishaten, ook nuttig
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:37 schreef yinu het volgende:
Lek![]()
Mijn ouders hebben ook een epische lekkage waar nu al 2 keer de loodgieter/dakdekker voor is geweest. Maar echt, stromen water langs de muren. In 3 ruimtes. Het lijkt iets te zijn met een spouw. Ofzo. Maar niemand heeft enig idee op dit moment. Alle voor de hand liggende opties zijn gecheckt en aangepakt en het heeft werkelijk nog helemaal niets geholpen.
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:32 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat is waar, het was zeker 10 minuten droog.
In die tijd klom ik op dak om opnieuw te speuren naar het Lek.
Want er volgt nog steeds water, terwijl overal waar Het Lek had kunnen zitten inmiddels vol bitumen zit.
Bed opdekken of koken?quote:
Oops. Je hebt gelijk 😂quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:12 schreef Strani het volgende:
[..]
Niet om de stemming te drukken maar kom je dan niet uit op 15.5 cent per dag?
Ik heb echt het idee dat ze maar wat zeggen, en dat niemand echt weet wat er gaande is. Water/lekkage is zo moeilijk te voorspellen en na te gaan.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
De dakdekker kwam er hier mee dat de muur zou doorslaan als er regen op staat.
Alle voegen uitbikken, impregneren van de hele muur en dan weer opnieuw voegen zou de oplossing zijn.
Nu stond de wind anders, bleef de muur droog maar lekte het toch. Ik geloof het nu niet echt meer.
Ik hou niet van huis”houden”. Bed afhalen en opmaken is gewoon pijnlijk en tijdrovend. Voor nu staan badkamer en toilet nog op het programma. Dan morgen stoffen en zuigen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 14:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bed opdekken of koken?
Ik ook niet vh eerste![]()
Wat ga je maken in de slowcooker?
Ik zit trouwens huishoudelijk werk ontwijkend gedrag te vertonen. Moet als de sodeju stofzuigen, bed opdekken, douchen en aan het eten beginnen aangezien vriend eerder dan verwacht hierheen komt. Op zich heel![]()
Maar het gooit mijn luie planning in de war![]()
Helder en volledig invoelbaarquote:Op vrijdag 5 januari 2024 15:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik hou niet van huis”houden”. Bed afhalen en opmaken is gewoon pijnlijk en tijdrovend. Voor nu staan badkamer en toilet nog op het programma. Dan morgen stoffen en zuigen.
In de slowcooker kipkerrie. En dan doe ik als het klaar is nog champignons en misschien doperwtjes in. Beetje rijst erbij en klaar
En (gelukkig) nog net te weinig voor een pomp?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:43 schreef z80 het volgende:
Goed. Mijn keldervloer blijkt toch niet helemaal waterdicht te zijn.
Nu het dusdanig hoog grondwater is komt er toch water naar binnen. Er staan nu wat plassen.
Morgen maar eens op zoek naar een waterstofzuiger. Voor dweilen\opvegen is het wat teveel water.
Naar buiten "vegen"is ook geen optie. Ook daar is er reeds een zwembad. Niet erg alleen lastig.
Ja. Ruim te weinig. Nog geen halve centimeter op het diepste punt.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:11 schreef fietsie het volgende:
[..]
En (gelukkig) nog net te weinig voor een pomp?
Erg he, als je weg blijkt te moeten op prime timequote:Op vrijdag 5 januari 2024 15:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo, het grote tuinplan is wat de moestuin betreft klaar. Er is ook een moestuingerelateerd klusplan en een werkplan. Naar aanleiding daarvan kunnen we vakantieweken kiezen. Vorig jaar was er met de vakanties geen rekening gehouden met mijn leven (zonder opzet) en dat vond ik best vervelend achteraf.
Wat een ellende al die waterballetten.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 16:43 schreef z80 het volgende:
Goed. Mijn keldervloer blijkt toch niet helemaal waterdicht te zijn.
Nu het dusdanig hoog grondwater is komt er toch water naar binnen. Er staan nu wat plassen.
Morgen maar eens op zoek naar een waterstofzuiger. Voor dweilen\opvegen is het wat teveel water.
Naar buiten "vegen"is ook geen optie. Ook daar is er reeds een zwembad. Niet erg alleen lastig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wat een ellende al die waterballetten.
Zag vanmiddag een aantal weilanden hier in de buurt die, als het volgende week gaat vriezen, prima dienst kunnen doen als schaatsbaan.
Ondertussen is hier vanmiddag juist een enorme plens egaline in de badkamer gegooid om de vloer te egaliseren. Het begint langzamerhand qua contouren ergens op te lijken…Het gaat héél mooi worden 😎SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die van de aldi? Gewoon eten. Hier ook eentje aan het wegwerken.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:12 schreef TjjWester het volgende:
Ik heb een feeststol gekocht in de aanbieding, thuis gekomen zie ik dat de datum 03-01-24 is.
Hoe serieus moet ik dat nemen? Het zit propvol suikers.
Stollen van de supermarkt kan je maanden na produktie-/tht-/verkoopdatum nog gewoon eten.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:12 schreef TjjWester het volgende:
Ik heb een feeststol gekocht in de aanbieding, thuis gekomen zie ik dat de datum 03-01-24 is.
Voor de beeldvorming, dit moet het ongeveer gaan worden.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral banken zijn vermoeiend. 100 Keer zitten en opstaan, dat is echt wel zwaar.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:22 schreef borisz het volgende:
Heb vandaag ook wat nuttigs gedaan. Naar de Cruq geweest. Aka Woonboulevard Cruquius. Ben toe aan een nieuwe bank. (of twee. Heb nu een 2,5 en 2-zits).
Aantal winkels in geweest om inspiratie op te doen. Meh wat is dat vermoeiend. Genoeg indrukken opgedaan. Maar moet ook nog bepalen wat ik wil... Weer twee banken, of een hoekbank of of of...
Lang leve de Franse slag qua huishouden.
Ja, dat is echt totaal onpraktisch. Ik heb in totaal 10 weken kunnen vinden waarin een vakantie van max 2 weken wel uitkomt dus het moet wel lukken. Maar wel na 15 mei en niet de laatste 2 van augustus en de eerste twee van september.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Erg he, als je weg blijkt te moeten op prime time
Ik moet ook beginnen maar heb de geest nog niet.
Welke sport moet er vandaag/vannacht gespoilerd wordenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:04 schreef vlindertje89 het volgende:
Zullen we sport uitslag dingen gewoon altijd in spoiler gooien? Ik kijk dit keer wel live, maar ook nog wel eens later, en volgens mij nog wel meer naast Lucky en mij die graag sport kijken maar niet altijd live![]()
Er is EK afstanden schaatsen nuquote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Welke sport moet er vandaag/vannacht gespoilerd worden
Ow, dat staat hier aan zelfs. Mw. MM kijkt, ik niet.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:09 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Er is EK afstanden schaatsen nu
Zou haar gewoon eens flink de waarheid vertellen ipv het laten sudderen. Dit gedrag moet je corrigeren, niet mee weg laten komen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:38 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb broertje pasta rode saus en vegaballetjes en salade gegeven. Hij heeft goed geholpen met koken
De ruzie op oudjaarsdag waardoor hij is weggegaan en met vrienden O&N is gaan vieren was een standaard peuterniveau driftbui van m'n moeder. Ze heeft er werkelijk alles bij gehaald maar de kern was dat ZIJ ziek en zielig was dus ZIJ mocht bepalen wat er met O&N gedaan werd en ZIJ wilde dat hij bleef en gezellig tegen haar deed want m'n pa was ook al niet gezellig nadat ze die een week lang had lopen afsnauwen. Broertje wilde 's avonds nog even de stad in en naar vrienden toe, maar dat paste natuurlijk niet in haar plan. Dus hij is helemaal weggegaan en heeft te horen gekregen dat hij de slechtste zoon ooit is enz enz enz.
Plan is om haar rustig af te laten koelen. We moeten zondag in de regio zijn maar hebben de plannen er mooi omheen langs weg georganiseerd
Wel sneu voor broertje. Hij moet over 2 weken zijn afstudeerverslag inleveren dus hij heeft de hele vakantie 10 uur per dag zitten studeren en tussendoor nog tijd gemaakt voor kaartspelletjes en kopjes thee, nou slechte zoon ben je dan
Ja nou ik ken ook wel 202928 sites, maar heb ook keuzestress dus zocht echt gerechten die deze of gene graag maakt. Uiteindelijk staat het eerste menu bijna met alsnog 80% Rukminiquote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:vanyel, ik vind deze receptenblogs en dit soort recepten leuk, makkelijk en handig:
https://www.budgetbytes.c(...)mon-tahini-dressing/
https://www.budgetbytes.c(...)ale-mashed-potatoes/
https://healthyhappylife.com/easy-mushroom-burrito-bowl/
https://minimalistbaker.com/sweet-potato-chickpea-buddha-bowl/
En bbcgoodfood.co.uk is een goede bron voor inspiratie met eigenlijk altijd goede recepten.
Schaatsenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
• tht 3/1/24 betekent ten minste houdbaar tot 3 januari en daarna zou het ook nog best een heel lang prima eetbaar kunnen zijn gebruik je verstandquote:Op vrijdag 5 januari 2024 20:12 schreef TjjWester het volgende:
Oh, dat had ik zo niet gelezen of onthouden. Ik slinger binnenkort wel een aantal links online als ik achter de laptop zit.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja nou ik ken ook wel 202928 sites, maar heb ook keuzestress dus zocht echt gerechten die deze of gene graag maakt. Uiteindelijk staat het eerste menu bijna met alsnog 80% Rukmini![]()
Voor de volgende ronde iig op jou geïnspireerde loaded sweet potatoes (weekmenu topic)
Maar je concrete gerechtideeën ga ik wel even serieus bekijken.
Gaat niet helpen, leert ze niks van.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zou haar gewoon eens flink de waarheid vertellen ipv het laten sudderen. Dit gedrag moet je corrigeren, niet mee weg laten komen.
Misschien moet je weten wat passend, gepast en nuttig is in plaats van denken dat je dat wel zult weten.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zou haar gewoon eens flink de waarheid vertellen ipv het laten sudderen. Dit gedrag moet je corrigeren, niet mee weg laten komen.
Leuk om te horen, dank je.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Schaatsen![]()
Ik heb vanmiddag tijdens het sporten je Mixcloud beluisterd. Old School en Hardstyle.
Ik dacht toen ik hardstyle opzette dat ik toch echt even tegen je ging zeggen dat dat spelen met uit welk oordopje welk geluid komt (hoe heet dat) echt waanzinnig irritant is. Maar toen viel mijn rechterdopje helemaal uit en bleek het aan mijn dopjes te liggen![]()
Erg aangenaam dat je niet elke 3 seconden van sample switcht. Originele sampling ook
Er is meer aan de hand met moeder Tele en dat heb je ws niet meegekregen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Schaatsen dusquote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het ellendige vind ik vooral dat hij hier alleen maar een studentenkamertje heeft waar hij niet graag is in de weekenden. Vandaar ook dat hij zichzelf vanavond hier uitgenodigd had.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje, arme broer van @:tele6 Want zijn oudejaarsavond was waarschijnlijk ook niet echt leuk nu, wel goed dat hij gegaan is.
Ah, hij was dus de weekenden ook bij je ouders. Dan is het nog vervelender voor hem. Blijft zoiets lang hangen bij je moeder of is ze het ook weer snel kwijt?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het ellendige vind ik vooral dat hij hier alleen maar een studentenkamertje heeft waar hij niet graag is in de weekenden. Vandaar ook dat hij zichzelf vanavond hier uitgenodigd had.Hij is binnenkort jarig en misschien kunnen we dat bij mij thuis vieren of anders buitenshuis wat leuks gaan doen.
Panning bedoelde ik inderdaad. Geinig als je een leuke installatie in je huis hebt, gekmakend bij geluid op koptelefoon e.d.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Leuk om te horen, dank je.
Maar hardstyle was kennelijk te hard voor je oordopjes, sorry.
Het was dus inderdaad geen 'panning' (afgeleid van 'panorama'), zoals het van links naar rechts verplaatsen van het geluid genoemd wordt. Ik gebruik dat maar heel zelden en dan alleen bij bepaalde korte (vocale) samples die je dan om en om links en rechts hoort.
Maar als je het te veel gebruikt, word je er inderdaad knettergek van…
Ik heb even opgezocht of we niet toevallig volgende week naar het shorttrack moeten. Maar we gaan naar het WK in maartquote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:46 schreef borisz het volgende:
[..]
Schaatsen dus
Denk niet dat hier iemand verder het EK Waterpolo volgt, wat vandaag ook begonnen is. Sowieso een maand vol met EK's.
Handbalheren en shorttrack volgende week.
Qua Snooker start de Masters morgen![]()
Ze kan heel lang blijven hangen in gedachten en emoties. Het is ontzettend onhandig want zolang ze niet hersteld is van haar corona/buikgriep/oorontsteking/uitputting blijft ze prikkelbaar en onredelijk (want ze heeft dan al helemaal niet de energie om zich te beheersen), maar de driftbuien helpen ook niet bij het herstel.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ah, hij was dus de weekenden ook bij je ouders. Dan is het nog vervelender voor hem. Blijft zoiets lang hangen bij je moeder of is ze het ook weer snel kwijt?
Als ik je een tip mag geven (geen idee wat je budget is voor oordopjes), kijk eens of ze bij Rolfstone iets hebben wat je interesseert.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Panning bedoelde ik inderdaad. Geinig als je een leuke installatie in je huis hebt, gekmakend bij geluid op koptelefoon e.d.
Ik ga straks nieuwe oordopjes bestellen. Ik luister 's nachts met 1 dopje in naar luisterboeken en dat kan ik echt niet missen. Ik ben blij dat ik nu nog 1 dopje heb dus.
Die zien er goed uit. Maar ik wil er graag een draadje tussen. Die dingen zwerven elke nacht in mij bed omdat ik er mee in slaap val. Een paar keer per nacht ga ik er met mijn slaapdronken hoofd in het donker naar op zoek. 2 losse dopjes raken veel sneller kwijt dan met draad.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als ik je een tip mag geven (geen idee wat je budget is voor oordopjes), kijk eens of ze bij Rolfstone iets hebben wat je interesseert.
Ik heb zelf 2 paar bluetooth oordopjes er van met noise cancelling (Luna) en ze zijn, wat mij betreft, uitstekend...
Wat is je favoriete muziektempo (BPM) bij het sporten?
De Rolfstones Luna knipperen niet, maar ik begrijp je afweging.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die zien er goed uit. Maar ik wil er graag een draadje tussen. Die dingen zwerven elke nacht in mij bed omdat ik er mee in slaap val. Een paar keer per nacht ga ik er met mijn slaapdronken hoofd in het donker naar op zoek. 2 losse dopjes raken veel sneller kwijt dan met draad.
En ik heb serieuze issues met knipperende lampjes op dopjes. Ik heb zeker 10 sets geprobeerd en allemaal hebben ze van die zwaailichten. Dat is dus niet handig in het donker.
Ik heb nu goedkope dopjes van Sony die het 1,5 jaar uithouden en die minimaal knipperen.
Ik weet niet wat hier de BPM van is maar ik word er erg blij van: https://m.soundcloud.com/(...)forever-outdoor-2023quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Als ik je een tip mag geven (geen idee wat je budget is voor oordopjes), kijk eens of ze bij Rolfstone iets hebben wat je interesseert.
Ik heb zelf 2 paar bluetooth oordopjes er van met noise cancelling (Luna) en ze zijn, wat mij betreft, uitstekend...
Zal 'm binnenkort even checken.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik weet niet wat hier de BPM van is maar ik word er erg blij van: https://m.soundcloud.com/(...)forever-outdoor-2023
Die set is alleen te kort voor 5 kwartier sporten en ik ken hem uit mijn hoofd inmiddels.
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zal 'm binnenkort even checken.
Ben nu bezig met een eigen mix via de radiostream...
Maar die hebben zo'n stom pootje. Waaaaaroooom?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De Rolfstones Luna knipperen niet, maar ik begrijp je afweging.
En hoe zit het met die BPM?
Omdat daar o.a. de microfoon en bediening in zit.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 00:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar die hebben zo'n stom pootje. Waaaaaroooom?
Jaag je regen weg!quote:
Ja WidM weer, leuk! We hebben met de fam. weer een poulequote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:49 schreef Sarabi het volgende:
Hier voor het eerst in tijden geen regen.
Uitgeslapen tot 10u, toen moesten we voor de kat er uit.
Zometeen naar de bios. Verder geen plannenbehalve Wie is de mol vanavond
![]()
Morgen staat een boswandeling op de planning, hopelijk zijn de plassen een beetje weg.
Wij hebben voor het eerst geen poule. Wij vonden het al een tijdje niet zo boeiend meer en deze keer begon ons mam er ook niet meer over.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:59 schreef Blues het volgende:
[..]
Ja WidM weer, leuk! We hebben met de fam. weer een poule
Het is ook niet echt boeiend, maar mijn zus (78) vind het zo leukquote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wij hebben voor het eerst geen poule. Wij vonden het al een tijdje niet zo boeiend meer en deze keer begon ons mam er ook niet meer over.
Net een appje van ons mam. Wij hebben nu ook weer een poulequote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Het is ook niet echt boeiend, maar mijn zus (78) vind het zo leuk
Shut…ben benieuwd!quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:23 schreef fietsie het volgende:
Hier even een straatje gestraat voor de gevel bij schoonmoeder; regenwater drong daar via de muur door afgelopen dagen omdat het in de door glasvezel aanleggers achtergelaten moeras bleef staan... grapjassen hadden ook gewoon onder maaiveld door de muur geboord zonder het daarna af te dichten.
Die glasvezel aanleggers van Odido zouden hier een paar weken geleden ook langskomen, volgens een aankondigende brief. Vlak daarna stonden hun popie jopie verkopers aan de deur:quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:23 schreef fietsie het volgende:
Hier even een straatje gestraat voor de gevel bij schoonmoeder; regenwater drong daar via de muur door afgelopen dagen omdat het in de door glasvezel aanleggers achtergelaten moeras bleef staan... grapjassen hadden ook gewoon onder maaiveld door de muur geboord zonder het daarna af te dichten.
Hier zijn ze gewoon dwars door bestaande kabels gegaan en claimden ze vervolgens daar niet voor aansprakelijk te zijn.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die glasvezel aanleggers van Odido zouden hier een paar weken geleden ook langskomen, volgens een aankondigende brief. Vlak daarna stonden hun popie jopie verkopers aan de deur:
'Hé man, wat betaal je nu voor die internet? Deze is veel goedkoper, ja toch?'
Aangezien niemand in de straat nu behoefte heeft aan internet via glasvezel (allemaal van oudsher Ziggo en voorgangers fossielen), zijn ze nooit meer langs geweest en zijn er geen kabels meer aangelegd.
Althans, ik ga er vanuit dat dat de reden is, hoewel ik dacht dat glasvezel altijd nar een woning werd aangelegd. Of je het nou wel of niet wil gebruiken.
Elders in de wijk zijn ze wel bezig geweest en hebben de boel dusdanig achtergelaten dat al meerdere personen gestruikeld zijn over ongelijk- of losliggende stoeptegels en soms zelfs afgevoerd konden worden naar het ziekenhuis. Na klachten bij de gemeente hebben ze alsnog alles op orde gemaakt, maar heel snugger zijn ze dus zeker niet…
quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hier zijn ze gewoon dwars door bestaande kabels gegaan en claimden ze vervolgens daar niet voor aansprakelijk te zijn.
Hoe is dat afgelopen met de stukke kabels dan?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:41 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hier zijn ze gewoon dwars door bestaande kabels gegaan en claimden ze vervolgens daar niet voor aansprakelijk te zijn.
Overigens was het hier wisselend; in het ene dorp is alles tot binnen aangelegd of je nu abonnee werd of niet, in het andere dorp (zelfde gemeente, zelfde aanbieder) hebben ze alleen mensen met een contract aangesloten.
Aanleg hier is prima gegaan (Delta). Ze doen het in fases. Eerst langs de woningen (straat), dan kabel van de straat de woningen in en daarna afmonteren. Communicatie kon beter maar alles is op tijd gerealiseerd. Net voor de eerste lockdown opgeleverd, dus mooi op tijd. Er ligt hier geen coax en geen telefoonlijn, dus geen alternatieven.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:47 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hoe is dat afgelopen met de stukke kabels dan?
Het is verbazend hoe wisselend de providers zijn met de wel/ niet contracten.
Bij ons voor “niks” aangelegd tot in huis plus een jaarcontract. ( wordt in februari opgezegd).
Goed dat je dat hebt gezegd!quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:54 schreef Tele6 het volgende:
M'n pa belde om te vragen of broertje en ik nog langskwamen ivm onze plannen in de buurt morgen. Nou hij kan naar me zwaaien als ik in de trein langsdender
Even geïnformeerd of m'n moeder van plan was om op z'n minst sorry te zeggen tegen broertje, maar nee, ze zijn ervan overtuigd dat het allemaal broertje z'n schuld is omdat hij niet begripvol genoeg was tegen m'n zieke zielige moeder en hij heeft niet duidelijk genoeg gecommuniceerd en hij had kunnen weten dat enz enz enz...
Heb m'n pa verteld dat ik weet dat m'n moeder het brein er niet voor heeft om zich te realiseren dat zij het is die totaal onredelijk is, maar dat ik toch had verwacht dat hij dat wel door had.![]()
Daar was m'n pa het niet per se oneens mee maar hij wist ook niet wat hij ermee moest en hij hoopte eigenlijk dat m'n broertje en m'n moeder dit alles gewoon zouden vergeten
Inuit. Ik dacht het enige woord wat uit twee tegengestelde woorden bestaat.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:05 schreef derLudolf het volgende:
Hier sneeuwde het heel licht, een inuiet eskimo (autocorrect kent het niet dus dan maar fout doch juist gespeld) zou me waarschijnlijk uitlachen dat ik het sneeuw doen. Op de grond ook niets te zien, maar er dwarrelt wel dergelijk iets.
Ga nog even naar Emmen, een nieuwe winterjas met 50% korting zien te scoren.
Ik was nog veel plan wat fruitbomen te kopen. De gemeente onderhoud de grond achter onze tuin maar amper, een heel stuk groeit niets (afgezien van onkruid dat daarna onze tuin in probeert te komen) en twee wilgen aan het kanaal zijn dood.
En de buurt knapt er van op, biodiversiteit blablabla heb ik er zelf ook voordeel aan, middels kruisbestuiving.
Wil een Triumph de Vienne (de lekkerste peer), een Smeerling Reinette (appel, Smeerling is een gehucht in Westerwolde) en misschien nog iets.
Maar helaas is de kweker nog dicht.
Wil hier eens kijken
https://baggelhof.nl/
Ezelsbruggetjesquote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Inuit. Ik dacht het enige woord qat uit twee tegengestelde woorden bestaat.
Huh? Nooit aan gedacht.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Vakantie geboekt naar ? Wanneer?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik heb deze week gekluizenaard![]()
Thuis gerommeld, films en series gekeken, donderdag een halve dag muziek van de vereniging gesorteerd, vakantie geboekt, ik kan er wel aan wennen. Morgen vroeg op voor zwemmeren en zo begin ik mijn laatste vakantiedag.
Net naar de markt geweest en straks mijn TGTG ophalen, heb ik mijn frisse neus ook weer gehad.
Ingewikkeld voor jullie allemaal zegquote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:54 schreef Tele6 het volgende:
M'n pa belde om te vragen of broertje en ik nog langskwamen ivm onze plannen in de buurt morgen. Nou hij kan naar me zwaaien als ik in de trein langsdender
Even geïnformeerd of m'n moeder van plan was om op z'n minst sorry te zeggen tegen broertje, maar nee, ze zijn ervan overtuigd dat het allemaal broertje z'n schuld is omdat hij niet begripvol genoeg was tegen m'n zieke zielige moeder en hij heeft niet duidelijk genoeg gecommuniceerd en hij had kunnen weten dat enz enz enz...
Heb m'n pa verteld dat ik weet dat m'n moeder het brein er niet voor heeft om zich te realiseren dat zij het is die totaal onredelijk is, maar dat ik toch had verwacht dat hij dat wel door had.![]()
Daar was m'n pa het niet per se oneens mee maar hij wist ook niet wat hij ermee moest en hij hoopte eigenlijk dat m'n broertje en m'n moeder dit alles gewoon zouden vergeten
Qat is typfout, moet denk ik wat zijn (naast elkaar op toetsenbord)quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Huh? Nooit aan gedacht.
qat snap ik niet
Dat vergeet ik niet weerquote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ze worden betaald om gaten te boren, niet om het gat netjes af te werken nadat de kabel er in zitquote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:23 schreef fietsie het volgende:
Blijven bewegen en rustig aan doen. En voor de zoveelste keer blij zijn met de droger die ik nooit wilde (dekbadhoes ophangen zou nu een marteling zijn)quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:06 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Qat is typfout, moet denk ik wat zijn (naast elkaar op toetsenbord)
@:Kaatje1 ze zijn 3 en 5
Wat shit dat je rugpijn weer terug is! Kun je daar nog iets tegen doen of vooral gewoon rustig aan doen?
Juni pas en we gaan naar Portugal. Knoop doorgehakt, we gaan rijden.quote:
Qat bestaatquote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:06 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Qat is typfout, moet denk ik wat zijn (naast elkaar op toetsenbord)
@:Kaatje1 ze zijn 3 en 5
Wat shit dat je rugpijn weer terug is! Kun je daar nog iets tegen doen of vooral gewoon rustig aan doen?
quote:
Tuulkquote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Je weet best dat ik het toch niet echt doe
Wij zijn uitgeloot!quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
En waar mijn sociale agenda deze week en dit weekend leeg is, is hij volgend weekend overvol en moest ik keuzes maken.
En dus geen verjaardagsfeestje op zaterdag en geen overnachting van zat-zo in Amsterdam.
Maar wel zaterdag mijn jaarlijks traditioneel dinertje met mijn vaste clubje culinaire kenners. Plus overnachting in de buurt. Want we gaan eten bij de Groene Lantaarn in Staphorst.
En van daaruit zondagmorgen ‘even’ naar Amsterdam om op te treden op de koren dagen in Paradiso.
Voor ons is dit de eerste keer en dan maak je volgens mij meer kans om ingeloot te worden.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:00 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wij zijn uitgeloot!Twee keer gedaan. Precorona.
Zaterdagmiddag mis je dan Metalikoor. Ook een belevenis! 🎶
Dat weet ik - ook van Wordfeudquote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Juni pas en we gaan naar Portugal. Knoop doorgehakt, we gaan rijden.
Twee dagen (met overnachting) doorbuffelen met twee chauffeurs en dan 9 dagen bijkomen in een huisje precies tussen Porto en Lissabon. In the middel of nowhere. Met privé zwembad![]()
Dan terug naar NL met twee nachten tussenstop in de buurt van La Rochelle. Hotel recht aan het strand
[..]
Qat bestaatWeet ik, met dank aan Wordfeud. Enige Q woord waar je geen U voor nodig hebt.
Veel plezier met de buurkindjes!
Wij zijn inmiddels met 40 en dan is de kleine zaal…té klein.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Voor ons is dit de eerste keer en dan maak je volgens mij meer kans om ingeloot te worden.
Hopelijk volgend jaar voor jullie meer succes! Ik ben benieuwd naar het gekkenhuis daar
Sterkte met rug Kaatquote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Tjonge @:tele6 Het blijft echt lastig voor jullie![]()
Naar Portugal? @:cat-astrophe. Lekker van het weekje niets.
Geen idee meer hoe het hier met het glasvezel ging (vooraf). Tijdens aanleg in ieder geval soepel, gewoon de meterkast open houden en het werd geregeld.
Hoe oude zijn de buurkinderen @:vlindertje89?
Hier wat verder met huishoudelijke zaken. Maar wel op een heel rustig tempo. Op nieuwjaarsdag wakker geworden met pijn in de onderrug, dat ken ik wel heb ik een paar keer per jaar, gisteren leek het een flink eind over maar vanochtend weer erger terug.
Hoe gaat het nu met g? @:blues
Ik las een interview met Herman Koch over zijn prostaatkanker. De internist had gezegd dat alle belangstelling na een maand of 5 wel voorbij zou zijn. Hij schreef dat het kankernieuwtje er na een maand al af was bij familie en vrienden, maar dat vond hij geloof ik wel zo prettig.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:48 schreef Blues het volgende:
Sterkte met rug Kaat![]()
![]()
Met g, wat lief dat je het vraagt, we merken dat de aandacht naarmate het beter gaat en hij opknapt enorm afneemt.
Bekend, herkenbaar en intrigerend fenomeen vind ik dat altijd.
Hij voelt zich beter, alles in en buiten de buik heelt.
Wat meer conditie, zin in eten(maken), minder slapen overdag en wat minder pijn.
Aanpassingen met dingen stoma(zakjes) is nog wel de waan van de dag.
Dat voelt een beetje als het nieuwe normaal, ook alle materiaal bestellen is nieuw en uitproberen en gaat niet altijd goed.
Ook niet qua levering![]()
Vlg week contact met stomavpk, uitgebreid lab + vitamines want darmOK, de week daarop naar stomavpk in mijn zkh, dan ook naar AVL voor gesprek , want prostaatbestralingen komen er ook nog aan.
Het is nog niet klaar allemaal en dat blijft kut gewoon.
Ooit vlakbij hoogspanningsmasten gewoond, dat deed het daar ook. Had daar nog meer rare dingen. Ging je 'snachts met een TL buis daar onder staan, hou die in de lucht en vast aan 1 uiteinde, dan begon die te gloeien. Ontving daar om mijn mini zwart wil tv met antenne Spaanse, Portugese (vooral vlak voor Onweer) maar ook vaak Poolse en Russische zenders.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:28 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wij zijn inmiddels met 40 en dan is de kleine zaal…té klein.
Fijn van de geregelde vakantie!
Op de camping in Portugal langs de Atlantische kust stond het lekker te knetteren in de electriciteitspalen ‘s morgens als het nog mistte.
Fijn wel dat het allemaal wat beter gaat, maar wat een gedoe rondom.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:48 schreef Blues het volgende:
[..]
![]()
Met g, wat lief dat je het vraagt, we merken dat de aandacht naarmate het beter gaat en hij opknapt enorm afneemt.
Hij voelt zich beter, alles in en buiten de buik heelt.
Wat meer conditie, zin in eten(maken), minder slapen overdag en wat minder pijn.
Aanpassingen met dingen stoma(zakjes) is nog wel de waan van de dag.
Dat voelt een beetje als het nieuwe normaal, ook alle materiaal bestellen is nieuw en uitproberen en gaat niet altijd goed.
Ook niet qua levering![]()
Vlg week contact met stomavpk, uitgebreid lab + vitamines want darmOK, de week daarop naar stomavpk in mijn zkh, dan ook naar AVL voor gesprek , want prostaatbestralingen komen er ook nog aan.
Het is nog niet klaar allemaal en dat blijft kut gewoon.
Tuurlijk, het is een constatering.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 17:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik las een interview met Herman Koch over zijn prostaatkanker. De internist had gezegd dat alle belangstelling na een maand of 5 wel voorbij zou zijn. Hij schreef dat het kankernieuwtje er na een maand al af was bij familie en vrienden, maar dat vond hij geloof ik wel zo prettig.
Maar ik denk dat iedereen wel veel aan jullie denkt en meeleeft![]()
De vader van mijn schoonzus heeft ook heel lang zijn slokdarmkanker voor de familie (incl zijn kinderen dus) verborgen gehouden, want hij wilde niet dat ze ongerust zouden zijnquote:
Hij wil (volgens mij) niet dat men straks vraagt hoe het gaat. Ze wonen hier in het gebouw.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 18:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De vader van mijn schoonzus heeft ook heel lang zijn slokdarmkanker voor de familie (incl zijn kinderen dus) verborgen gehouden, want hij wilde niet dat ze ongerust zouden zijn(en op een gegeven moment ging dat niet meer, dat verborgen houden
)
Hij wil stoer zijn maar heeft een iniminie klein hartjequote:Op zaterdag 6 januari 2024 18:11 schreef derLudolf het volgende:
Tja, als je een hekel hebt aan aandacht of zielig gevonden te worden misschien?
Hier precies hetzelfde met de kattenfonteinquote:Op zaterdag 6 januari 2024 18:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hij wil (volgens mij) niet dat men straks vraagt hoe het gaat. Ze wonen hier in het gebouw.
Ppff Kaat “read the f.. manual”had net de drinkfontein schoongemaakt, zet ik m aan, doet hij niets. Blijkt (en ja er zit een labeltje met instructies aan het snoer’ dat je de pomp 1x per maand (gekocht in maart) uit elkaar moet halen en schoonmaken. Dat gedaan en nu doet hij het weer
Wat fijn te lezen, dat ik niet de enige benquote:Op zaterdag 6 januari 2024 18:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde met de kattenfontein
Een week geleden voor het eerst in bijna een jaar de pomp uit elkaar gehaald. Nu snap ik wel waarom hij het niet zo lekker meer deed
Ik ben ook zo slecht met manuals lezen voor (!) gebruikquote:Op zaterdag 6 januari 2024 18:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hij wil (volgens mij) niet dat men straks vraagt hoe het gaat. Ze wonen hier in het gebouw.
Ppff Kaat “read the f.. manual”had net de drinkfontein schoongemaakt, zet ik m aan, doet hij niets. Blijkt (en ja er zit een labeltje met instructies aan het snoer’ dat je de pomp 1x per maand (gekocht in maart) uit elkaar moet halen en schoonmaken. Dat gedaan en nu doet hij het weer
Dat staat ook op dat labeltjequote:Op zaterdag 6 januari 2024 18:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Haha @:Kaatje1 en @:Sarabi, tip: ik doe 1x per maand als ik de drinkfonteinen schoonmaak, ook even een halfuurtje of uurtje de pompjes in een mok met water met wat azijn om te ontkalken. Daarna goed afspoelen, uit elkaar halen en even schoonmaken en weer in elkaar zetten. Ze doen het hier inmiddels al ruim 3 jaar zonder problemen
Staat tegenover dat kanker op zich wel garantie is voor heel veel aandacht. Heel anders dan voor diverse mentale of controversiëlere issues.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:48 schreef Blues het volgende:
[..]
![]()
Oh ik heb dit even opgezet en dat vind ik heerlijk om op te bewegen. Doet me denken aan mijn favoriete sportschoolavonturen (ik heb enige jaren aerobicsles gegevenquote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik weet niet wat hier de BPM van is maar ik word er erg blij van: https://m.soundcloud.com/(...)forever-outdoor-2023
Die set is alleen te kort voor 5 kwartier sporten en ik ken hem uit mijn hoofd inmiddels.
Oeh ja dit is lekkerquote:Op zaterdag 6 januari 2024 19:20 schreef yinu het volgende:
[..]
Oh ik heb dit even opgezet en dat vind ik heerlijk om op te bewegen. Doet me denken aan mijn favoriete sportschoolavonturen (ik heb enige jaren aerobicsles gegeven)
Ik vraag me serieus af hoe je hier in godsnaam achterkomt.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 17:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ooit vlakbij hoogspanningsmasten gewoond, dat deed het daar ook. Had daar nog meer rare dingen. Ging je 'snachts met een TL buis daar onder staan, hou die in de lucht en vast aan 1 uiteinde, dan begon die te gloeien.
Maar niet altijd de juiste soort aandacht van de juiste mensen - in mijn ervaring dan.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 19:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Staat tegenover dat kanker op zich wel garantie is voor heel veel aandacht. Heel anders dan voor diverse mentale of controversiëlere issues.
Ik stond daar wel versteld van.
Deze opmerking schreeuwt om voorbeeldenquote:Op zaterdag 6 januari 2024 19:54 schreef yinu het volgende:
[..]
Maar niet altijd de juiste soort aandacht van de juiste mensen - in mijn ervaring dan.![]()
<— zeikwijf
Ik vond natuurkunde altijd geweldig interessant, rond de hoogspanningsleidingen is een magnetisch veld, dat daarvoor zorgt.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 19:50 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af hoe je hier in godsnaam achterkomt.
Beter gebruik je Citroenzuur, Azijn heeft de nare eigenschap sommige metalen en kunststoffen aan te tastenquote:Op zaterdag 6 januari 2024 19:27 schreef vlindertje89 het volgende:
pompje in water met azijn. Ontkalkt toch wat sterker dan de vaatwasser.
Mopjequote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kusje op V's contrast.
En op alle kanker in dit topic
David Bowie – Space Oddity heeft het heel erg.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 21:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Leuk om te horen, dank je.
Maar hardstyle was kennelijk te hard voor je oordopjes, sorry.
Het was dus inderdaad geen 'panning' (afgeleid van 'panorama'), zoals het van links naar rechts verplaatsen van het geluid genoemd wordt. Ik gebruik dat maar heel zelden en dan alleen bij bepaalde korte (vocale) samples die je dan om en om links en rechts hoort.
Maar als je het te veel gebruikt, word je er inderdaad knettergek van…
120 en meer. Vooral bij een hiit met veel bewegen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 22:12 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En die dan op ebay kopen in kilo zak. E330, geschikt voor voeding. Voor de prijs van een klein doosje ontkalker in de supermarkt kun je een paar kilo op ebay kopen.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Beter gebruik je Citroenzuur, Azijn heeft de nare eigenschap sommige metalen en kunststoffen aan te tasten
120 BPM valt nog wel mee qua tempo.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:17 schreef z80 het volgende:
[..]
120 en meer. Vooral bij een hiit met veel bewegen.
quote:Op zaterdag 6 januari 2024 19:50 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af hoe je hier in godsnaam achterkomt.
En @:blues, ja dat is raar hoe dat werkt hè, met de interesse van de omstanders. Ik merk ook dat het best individueel is - van sommige mensen heb ik haast het idee dat ze alleen nog maar de medische updates willen horen en anderen lijkt het alsof ze het binnen de kortste keren alweer vergeten zijn. Vanuit mezelf gesproken vind ik het soms ook wat opdringerig om telkens aan iemand te blijven vragen hoe het ermee gaat, maar er niet naar vragen voelt ook weer verkeerd. Ik ben in ieder geval altijd geïnteresseerd in je updates. En pfff, er staat nog zoveel op het program voor jullie….Dat is ook apart en idd een soort spagaat waar je dat in zit als je het wel weet maar je 'mag' niks terugvragen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of wil ze het er niet 'steeds' over hebben ivm confronterend?
Ben benieuwd naar die gedachte daarover.. bescherming? Niet erover hebben, dan is het er niet?
Of ik wil het niet over mijn ziekte hebben maar over andere (mss leukere) dingen hebben omdat het afleidt?
Wij hebben het hier ook wel over.
Dat na even medisch inhoudelijk als men er naar vraagt we toch ook wel weer graag over gaan op andere (leukere) dingen en ook benieuwd naar de mensen die we dan spreken/op bezoek zijn.
Vind het zelf ook fijn om bijv op werk het bijna niet over g te hebben.
Er wordt ook bijna niet meer naar gevraagd. Mss voelen ze dat ook aan of zo..
Dat!quote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik gebruik al ruim 3 jaar verdunde azijn ervoor en er is nog niks aangetast, dus ik denk dat het wel goed komt. Ik heb geen citroenzuur in huis en ga het ook niet bestellen voor iets wat nu ook al goed werkt
En @:Vanyelkan me goed voorstellen dat dat confronterend is. En schrijnend. En eigenlijk ook gewoon raar.
Ja dat is ook hoe het blijkbaar werktquote:Op zaterdag 6 januari 2024 19:19 schreef Vanyel het volgende:
Staat tegenover dat kanker op zich wel garantie is voor heel veel aandacht. Heel anders dan voor diverse mentale of controversiëlere issues.
Ik stond daar wel versteld van.
That's the spirit! En iets om samen naar uit te kijken is ook gewoon fijn.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:31 schreef Blues het volgende:
Intussen aan de andere kant van deze eettafel is g gewoon bijna een vakantietje in maart aan het boeken![]()
![]()
Gewoon! Zomaar! We gaan het doen! No matter wat
Dit zal ook meespelen.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:43 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
That's the spirit! En iets om samen naar uit te kijken is ook gewoon fijn.
Ik vind het steeds vragen naar hoe het gaat ook lastig bij ziekte edheb dan toch 't idee dat men daar niet steeds op zit te wachten maar blijkbaar denken meer mensen dat dus op een gegeven moment
Joe Joe Whoop Whoop YOLO en uitkijkpretSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat snap ik hoor, het zijn gewoon lastige en niet leuke dingen en dat is vaak ergens toch ongemakkelijk ofzo.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Dit zal ook meespelen.
Maar begrijp me goed, ik verwoordde mijn gedachtes erover die ik al heel vaak in het verleden ook gehad heb.
Er is ook geen goed of fout of zo in dit, of een verwijt of iets, het was een constatering.
quote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:52 schreef Blues het volgende:
Hatsee!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Joe Joe Whoop Whoop YOLO en uitkijkpret![]()
![]()
(Ik houd me aanbevolen voor tips)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Ik vind het juist ook heel waardevol en inzichtgevend om te lezen. Want ik vul best veel in voor de ander, realiseerde ik me na jouw post, en vraag dan dingen wel of niet op basis daarvan - nu met jullie, maar ook gewoon in het algemeen met mensen om me heen. En dan helpt het wel om daar weer even bewust van te worden als ik zo jouw gedachten daarover lees! Dat niet alles wat ik invul per se hoeft te kloppen, en dat ik ook gewoon kan vragen waar iemand behoefte aan heeft of een vraag stellen en aangeven dat als iemand er niet op in wil gaan dat ook helemaal prima is ofzo.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Dit zal ook meespelen.
Maar begrijp me goed, ik verwoordde mijn gedachtes erover die ik al heel vaak in het verleden ook gehad heb.
Er is ook geen goed of fout of zo in dit, of een verwijt of iets, het was een constatering.
Jamaar… mentaal lijden zie je niet. En als je er dan naar vraagt ga je mensen eraan herinneren dat ze dat hebben, waren ze anders vast vergeten. En als je het wel ziet is het vast besmettelijk.quote:
Je weet natuurlijk nooit wat andermans verwachtingen zijn.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 21:09 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik vind het juist ook heel waardevol en inzichtgevend om te lezen. Want ik vul best veel in voor de ander, realiseerde ik me na jouw post, en vraag dan dingen wel of niet op basis daarvan - nu met jullie, maar ook gewoon in het algemeen met mensen om me heen. En dan helpt het wel om daar weer even bewust van te worden als ik zo jouw gedachten daarover lees! Dat niet alles wat ik invul per se hoeft te kloppen, en dat ik ook gewoon kan vragen waar iemand behoefte aan heeft of een vraag stellen en aangeven dat als iemand er niet op in wil gaan dat ook helemaal prima is ofzo.
Ik doe meestal aan WIVEAquote:Op zaterdag 6 januari 2024 21:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk nooit wat andermans verwachtingen zijn.
Dat maakt het hele leven juist zo ingewikkeld
NIVEA doen we allemaal![]()
Meestal bijt ik ook mijn tong af met mijn gedachtes over dingen maar hier voelt het altijd veiliger dan zomaar droppen IRL
Altijd fijn om van gedachten te wisselen toch, ook voor mij!
Dat is echt vreselijk ja.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Deze opmerking schreeuwt om voorbeelden.
Ik heb dat zelf ook wel gehad hoor, dat ik denk wtf zeg/vraag jij nou, ben je helemaal van het pad?
Maar er wordt iets gezegd.
Ik heb de afgelopen ~10 jaar echt oneindig wereldschokkendere dingen meegemaakt waar praktisch nooit een decibel aan gewijd werd. Dat contrast vind ik onvoorstelbaar en ook wel behoorlijk schrijnend.
Ja zij is gewoon raar, geen idee wat hier achter schuilgaat. Kop in het zand. Of het heurt niet.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:28 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat is ook apart en idd een soort spagaat waar je dat in zit als je het wel weet maar je 'mag' niks terugvragen.
Of wil ze het er niet 'steeds' over hebben ivm confronterend?
Ben benieuwd naar die gedachte daarover.. bescherming? Niet erover hebben, dan is het er niet?
Of ik wil het niet over mijn ziekte hebben maar over andere (mss leukere) dingen hebben omdat het afleidt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb dus op een gegeven moment een soort nieuwsbrief geschreven waarin ik vertelde hoe het ervoor stond en wat voor traject er gepland was. Om te voorkomen dat er allerlei mensen zelf wel dingen gingen invullen of er rare berichten in circulatie kwamen. Daarin zei ik ook dat het wat mij betreft geen taboe is en dat mensen er best naar mochten vragen maar ook op wat voor momenten dat beter uitkomt (niet precies voor ik ga werken oid), en dat ik nog wel wat meer benwas dan alleen een ziekte en het ook nog graag over andere onderwerpen mag gaan.quote:Wij hebben het hier ook wel over.
Dat na even medisch inhoudelijk als men er naar vraagt we toch ook wel weer graag over gaan op andere (leukere) dingen en ook benieuwd naar de mensen die we dan spreken/op bezoek zijn.
Vind het zelf ook fijn om bijv op werk het bijna niet over g te hebben.
Er wordt ook bijna niet meer naar gevraagd. Mss voelen ze dat ook aan of zo..
Ja maar heb je dit ook daadwerkelijk uitgeprobeerd?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik vond natuurkunde altijd geweldig interessant, rond de hoogspanningsleidingen is een magnetisch veld, dat daarvoor zorgt.
quote:Op zaterdag 6 januari 2024 21:33 schreef yinu het volgende:
“Weet je hoe het komt? Want je rookt niet maar je eet nog wel zuivel/suiker/vulmaarin”
“Kanker heeft natuurlijk ook iets te maken met onverwerkte gevoelens/boosheid/gebrek aan religie”
“Je moet het natuurlijk zelf weten maar ík zou nóóit kiezen voor zoiets onnatuurlijks als chemotherapie” (daar ging ik echt op stuk)
quote:Op zaterdag 6 januari 2024 21:43 schreef yinu het volgende:
[..]
Ja zij is gewoon raar, geen idee wat hier achter schuilgaat. Kop in het zand. Of het heurt niet.Duidelijk zo en ong hoe wij het deden/doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Ik heb dus op een gegeven moment een soort nieuwsbrief geschreven waarin ik vertelde hoe het ervoor stond en wat voor traject er gepland was. Om te voorkomen dat er allerlei mensen zelf wel dingen gingen invullen of er rare berichten in circulatie kwamen. Daarin zei ik ook dat het wat mij betreft geen taboe is en dat mensen er best naar mochten vragen maar ook op wat voor momenten dat beter uitkomt (niet precies voor ik ga werken oid), en dat ik nog wel wat meer benwas dan alleen een ziekte en het ook nog graag over andere onderwerpen mag gaan.![]()
Idem, elke week/om de week verstuurde mw. MM een update per Whatsapp.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:10 schreef Blues het volgende:
[..]
Duidelijk zo en ong hoe wij het deden/doen
Toen ik maanden thuis zat met burnout/overspannig wilden ze ook allemaal langskomen en continue appen hoe het ging, ik werd er gek van.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:13 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Idem, elke week/om de week verstuurde mw. MM een update per Whatsapp.
En gelukkig hebben we een hechte vriendengroep waaruit elke keer wel iemand met haar meewilde naar het ziekenhuis tijdens een chemokuur. Al die collega's die ineens langs kwamen was ongemakkelijk…
Na een min of meer spontaan bezoek van 5 personen (er zouden er 2 komen), heeft ze gesteld dat het er max. 2 per keer mochten zijn en max. 1 bezoek per week.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:16 schreef Blues het volgende:
[..]
Toen ik maanden thuis zat met burnout/overspannig wilden ze ook allemaal langskomen en continue appen hoe het ging, ik werd er gek van.
Tot de psych en bedrijfsarts me tips gaven hoe dit te stoppen.
Pffff, vond dat lastig aan te geven.
Hoe vond zij dat?
Voortdurend? Hels.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:16 schreef Blues het volgende:
[..]
Toen ik maanden thuis zat met burnout/overspannig wilden ze ook allemaal langskomen en continue appen hoe het ging, ik werd er gek van.
Tot de psych en bedrijfsarts me tips gaven hoe dit te stoppen.
Pffff, vond dat lastig aan te geven.
Hoe vond zij dat?
Voor step aerobic 120-130 BPM. Voor echt flink uit je plaat gaan op de vloer is 140-160 wel lekkerquote:Op zaterdag 6 januari 2024 20:23 schreef MadMaster het volgende:
[..]
120 BPM valt nog wel mee qua tempo.
Ik weet hoe @:Lucky_Strike en @:Yinu tekeer gaan met welke trainingen, maar die mix van Potato schat ik in op rond de 150 BPM (moet het nog exact checken). Da's best stevig… [ afbeelding ]
Heb op verzoek meerdere mixen gemaakt voor diverse trainingen en ook loopactiviteiten.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:26 schreef yinu het volgende:
[..]
Voor step aerobic 120-130 BPM. Voor echt flink uit je plaat gaan op de vloer is 140-160 wel lekker![]()
Maar is jouw leidinggevende dan geen buffer tussen jou en de collega's tegen wie je zegt 'Tot hier en niet verder!'?quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voortdurend?
Ik werd gebeld. Hels.
Ik wil je verhaal graag horen en medeleven tonen en daarna laat ik je met rust, als je weer klaar bent voor contact horen we het graag.
Behalve het ~maandelijks contact met leidinggevende.
Het is ook vaak het ongemak en de angst/trauma’s van anderen dat je tegenkomt. Ik heb wel geleerd om dat lekker bij hunnie te latenquote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit is wel het soort dingen waar ik met liefde energie aan verspil.
Ik kom nog niet verder dan dat ik obv een reactie bijna denk dat ik al dood ben.
Ook zoiets ja. Aan je werk mag je wel ietsje hogere eisen stellen wmb.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voortdurend?
Ik werd gebeld. Hels.
Ik wil je verhaal graag horen en medeleven tonen en daarna laat ik je met rust, als je weer klaar bent voor contact horen we het graag.
Behalve het ~maandelijks contact met leidinggevende.
Ja precies dat. En tip: iemand aanstellen die het bezoek coördineert. Die niet je partner is. Net als een soort van ceremoniemeester bij je bruiloft: een kutklusje maar ook een soort eretaakquote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Na een min of meer spontaan bezoek van 5 personen (er zouden er 2 komen), heeft ze gesteld dat het er max. 2 per keer mochten zijn en max. 1 bezoek per week.
Verder dus de update per week/om de week voor iedereen en bezoek van vrienden/familie in overleg.
Als je het niet zelf stuurt, word je knettergek…
Oh fuck die hels was later ingevoegd, moest bij voortdurend.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar is jouw leidinggevende dan geen buffer tussen jou en de collega's tegen wie je zegt 'Tot hier en niet verder!'?
Of iemand anders?
quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:31 schreef yinu het volgende:
[..]
Het is ook vaak het ongemak en de angst/trauma’s van anderen dat je tegenkomt. Ik heb wel geleerd om dat lekker bij hunnie te laten
Dat heb ik gelukkig niet nodig. Hier komt niemand. Ze zouden niet durvenquote:Ja precies dat. En tip: iemand aanstellen die het bezoek coördineert. Die niet je partner is. Net als een soort van ceremoniemeester bij je bruiloft: een kutklusje maar ook een soort eretaak
Voor rennen is dat wel pittig ja. Dat soort tempo is meer voor een korte eindexplosie na wat voorbereidingen op lagere BPM.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heb op verzoek meerdere mixen gemaakt voor diverse trainingen en ook loopactiviteiten.
O.a. voor een vriendin op Aruba die iets rond de 150 BPM wilde hebben voor een nachtloop op Aruba. Ze heeft dat tempo nog geen 10 minuten volgehouden…
Stepsquote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:31 schreef Morgane89 het volgende:
Ohh ik mis stepsdeed ik wekelijks voordat ik verhuisde, superleuke docente die haar eigen choreografieën bedacht. Nu geen steps meer in de buurt helaas. Ik doe zumba en moet nog steeds een keer een intake voor de fitness inplannen. Nog nooit gedaan dus ik weet niet hoe de apparaten werken
of wat voor trainingsschema ik nodig heb.
quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:35 schreef Vanyel het volgende:
[..]
[..]
Dat heb ik gelukkig niet nodig. Hier komt niemand. Ze zouden niet durven
Ik heb wel gemerkt dat sommigen oprecht geïnteresseerd zijn en zelf niet met de situatie om kunnen gaan. Dat uit zich in een nerveus vragenvuur en overdreven belangstelling.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:31 schreef yinu het volgende:
[..]
Het is ook vaak het ongemak en de angst/trauma’s van anderen dat je tegenkomt. Ik heb wel geleerd om dat lekker bij hunnie te laten
Ik heb die taak wel zelf op me genomen, bijna alle eerste contacten liepen via mij.quote:Ja precies dat. En tip: iemand aanstellen die het bezoek coördineert. Die niet je partner is. Net als een soort van ceremoniemeester bij je bruiloft: een kutklusje maar ook een soort eretaak
Buurvrouw in de straat waar ik opgegroeid ben met leverkanker, niemand mocht het weten, en alles moest 'natuurlijk'. Wat een hel. Voor haar, en haar man en kinderen.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 18:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De vader van mijn schoonzus heeft ook heel lang zijn slokdarmkanker voor de familie (incl zijn kinderen dus) verborgen gehouden, want hij wilde niet dat ze ongerust zouden zijn(en op een gegeven moment ging dat niet meer, dat verborgen houden
)
quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb wel gemerkt dat sommigen oprecht geïnteresseerd zijn en zelf niet met de situatie om kunnen gaan. Dat uit zich in een nerveus vragenvuur en overdreven belangstelling.
Het is wel lastig om die een halt toe te roepen, maar het is even door de zure appel heen bijten dan.
[..]
Ik heb die taak wel zelf op me genomen, bijna alle eerste contacten liepen via mij.
Dat ging gelukkig prima en zo kon ik zelf af en toe ook even mijn verhaal kwijt aan vrienden.
Zelf heb ik toen heel veel gehad aan een dame hier, just me…
Dat deed hij/zij goedquote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:32 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh fuck die hels was later ingevoegd, moest bij voortdurend.
Ik werd dus níet gebeld of lastiggevallen, op dat ene telefoontje en de leidinggevende na.
Ik ga m corrigeren.
Daar zijn toch trainers voor? Bij de intake en wegwijs maken laat men dat wel zien.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:31 schreef Morgane89 het volgende:
Ohh ik mis stepsdeed ik wekelijks voordat ik verhuisde, superleuke docente die haar eigen choreografieën bedacht. Nu geen steps meer in de buurt helaas. Ik doe zumba en moet nog steeds een keer een intake voor de fitness inplannen. Nog nooit gedaan dus ik weet niet hoe de apparaten werken
Ja, zoiets bedoelde ik ook. Het is wel oprecht maar ook heel groot en eng en ongemakkelijk voor veel mensen. Haast nooit slecht bedoeld. Soms wel onhandig.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb wel gemerkt dat sommigen oprecht geïnteresseerd zijn en zelf niet met de situatie om kunnen gaan. Dat uit zich in een nerveus vragenvuur en overdreven belangstelling.
Het is wel lastig om die een halt toe te roepen, maar het is even door de zure appel heen bijten dan.
[..]
Fijn en mooi als je daar zelf ook iets aan hebt.quote:Ik heb die taak wel zelf op me genomen, bijna alle eerste contacten liepen via mij.
Dat ging gelukkig prima en zo kon ik zelf af en toe ook even mijn verhaal kwijt aan vrienden.
Zelf heb ik toen heel veel gehad aan een dame hier, just me…
Ja, natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 21:44 schreef yinu het volgende:
[..]
Ja maar heb je dit ook daadwerkelijk uitgeprobeerd?
Ik doe al zumba bij een sportschool waar ze ook fitness hebben, maar het komt er steeds niet van om een afspraak te maken voor de uitlegquote:Op zondag 7 januari 2024 00:00 schreef AnneX het volgende:
[..]
Daar zijn toch trainers voor? Bij de intake en wegwijs maken laat men dat wel zien.
Of wil je naar Basic Fit gaan? Daar ga je op eigen houtje aan het werk.
Anders een paar maanden bij de sportschool, en daarna Basic FIt wanneeer je weet hoe de app. werken.
quote:Op zondag 7 januari 2024 08:59 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Alles lijkt heel anders buiten.
[ afbeelding ]
Steps is bij mijn sportschool gaandeweg veranderd in dansen rond de step. In plaats van een workout. Niets voor mij.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 22:31 schreef Morgane89 het volgende:
Je mag hier best een knuffel komen halen.quote:Op zondag 7 januari 2024 07:48 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen
Ik slaap al een paar nachten slecht, heb het gevoel dat ik verkouden moet worden, en wil het liefst op de bank onder een dekentje en iemand die me knuffelt.
Dus zit ik in de trein om een 14 km 50 hindernissen survivalrun te gaan lopen![]()
Dat ziet er echt heerlijk uit! Ik krijg meteen ook zin om een vakantie uit te gaan zoeken.quote:Op zondag 7 januari 2024 11:39 schreef Blues het volgende:
Ons hotel in maart is een oud paleis.
https://www.booking.com/h(...)iveTab=photosGallery
die details, die lift
Voorpret is zo leukquote:Op zondag 7 januari 2024 11:57 schreef Tuindier het volgende:
Dat ziet er echt heerlijk uit! Ik krijg meteen ook zin om een vakantie uit te gaan zoeken.
Alles!quote:Op zondag 7 januari 2024 11:39 schreef Blues het volgende:
Ons hotel in maart is een oud paleis.
https://www.booking.com/h(...)iveTab=photosGallery
die details, die lift
Een echt cul-kindquote:Op zondag 7 januari 2024 13:23 schreef Vanyel het volgende:
De 9-jarige kocht gisteren een kookboek voor zichzelf en maakte vandaag zijn eerste pizzadeeg
Ja dat kan ie goedquote:Op zondag 7 januari 2024 13:01 schreef AnneX het volgende:
Alles!
Golfer heeft weer een pareltje gevonden![]()
En vanavond de Bassie en Adriaan docuquote:Op zondag 7 januari 2024 13:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mooi paleisje @:blues![]()
Ik wil ook sneeuw!
Maar heb enkel grijs een een beetje baby vlokjes in de lucht.
Gelukkig is Ja zuster Nee zuster op tv
Ja!quote:Op zondag 7 januari 2024 14:05 schreef Blues het volgende:
Nu net lekker gelopen in de koude zon. Zalig!
quote:Op zondag 7 januari 2024 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt, vanochtend al even geweest![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 7 januari 2024 15:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik allemaal op modder letten jongeNiks gezien
Ditquote:Op zondag 7 januari 2024 16:02 schreef Phaidra het volgende:
Ook benieuwd hoe het met @:Tele6 is nu. In het woordenboek bij ‘bikkel’ staat iig jouw foto!
Vanochtend al gedaan en vanmiddag wat andere zaken die ook nog moesten gebeuren.quote:Op zondag 7 januari 2024 15:53 schreef Sarabi het volgende:
Heerlijk weer voor een wandeling
[ afbeelding ]
Kan je zien hoe belangrijk schaatsen isquote:Op zondag 7 januari 2024 15:54 schreef derLudolf het volgende:
Ik meende op het schaatspak van Duitse Lea Sophie Scholz "Muggensturm" te zien staan. Daar zit een klant van ons - toevallig vrijdag net begonnen met een nieuwe machine voor ze - dus ik was benieuwd of ze daar vandaan kwam.
Staat niet op haar Nederlandse Wikipedia dus even op een andere taal kijken... Ze heeft geen eens een Duitse pagina, alleen Nederlands en Noors
quote:Op zondag 7 januari 2024 15:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt, vanochtend al even geweest![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 7 januari 2024 16:15 schreef Tele6 het volgende:
Awww lief @:Phaidra
Ik ben na 10,5 van de 14 km met onderkoelingsverschijnselen uit de wedstrijd gestapt![]()
In het dorp hadden ze hot tubs, maar die waren te warm, dat deed alleen maar pijn. Dus eerst een hele tijd m'n voeten in lauw water gehad en toen nog een tijdje zitten rillen in de hot tub. Inmiddels in de trein naar huis en nog steeds koud
Broertje was als enige van ons team nog soort van warm en is wel over de finish gekomen.
We moesten tot aan de heupen door het water en er stond een snijdende wind. Op zich is zo nu en dan door het water moeten niet erg, want tussendoor warm je wel op. Maar op km 8-10 had je elke paar meter een sloot waar je doorheen moest
Veel te koud dan idd icm water en temp!quote:Op zondag 7 januari 2024 16:15 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben na 10,5 van de 14 km met onderkoelingsverschijnselen uit de wedstrijd gestapt![]()
In het dorp hadden ze hot tubs, maar die waren te warm, dat deed alleen maar pijn. Dus eerst een hele tijd m'n voeten in lauw water gehad en toen nog een tijdje zitten rillen in de hot tub. Inmiddels in de trein naar huis en nog steeds koud
Broertje was als enige van ons team nog soort van warm en is wel over de finish gekomen.
We moesten tot aan de heupen door het water en er stond een snijdende wind. Op zich is zo nu en dan door het water moeten niet erg, want tussendoor warm je wel op. Maar op km 8-10 had je elke paar meter een sloot waar je doorheen moest
Rustig aanquote:Op zondag 7 januari 2024 15:23 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank @:yinu en @:Kaatje1!
Urinetest was niet helemaal conclusief, wel witte en rode bloedcellen maar geen nitriet, maar gezien hij geen dipslide kan inzetten daar in combinatie met mijn klachten, relatief hoge hartslag, toch wat verhoogde temperatuur en het verloop de vorige keren, vermoedde de arts toch weer beginnende nierbekkenontsteking. Dus weer ciprofloxacine mee. Wel erg prettige arts, nam uitgebreid de tijd. Ook gehad over de optie van half jaar nitro-ab slikken na deze kuur, met meer informatie dan ik daar van mn eigen huisarts over had gehad. Waarbij die info wel uitmaakt voor de afweging hoe ik daar in sta, dus fijn die info nu wel gehad te hebben. En gehad over ook keer als ik klachtenvrij ben, urine laten checken op bloed, omdat dat er steeds in zit als ik wel klachten heb; als dat er dan nog steeds in zit, moet dat namelijk wel even verder worden onderzocht.
Afspraak was 8.45 maar er kwamen wat spoedjes tussendoor, dus liep uiteindelijk om kwart over 10 daar de deur uit.
Thuis meteen eerste dosis ab gehad en met ouders gebeld. Zou eigenlijk naar hen gaan vanmiddag, en daar blijven tot dinsdag, maar in plaats daarvan zijn zij hier langsgeweest vanmiddag. Was fijn. Ook nog voordat zij kwamen in half uurtje eerste laag verf op kamer nichtje gedaan. Helaas nét niet helemaal dekkend nog, dus eind vd middag of morgen nog een tweede laagje. Net eerst een uur liggen slapen op de bank tijdens schaatsen, dus nu teruggespoeld en opnieuw aan het kijken.
@:Lucky_Strike en @:Clubsoda goed bezig![]()
@:Tele6 al klaar? Hoe ging het?
@:Vanyel wauw, wat goed!
@:Blues ziet er goed uit!!
Pff dat klinkt als de hel. Straks nog maar weer een warme douchequote:Op zondag 7 januari 2024 16:15 schreef Tele6 het volgende:
Ach ja, daar is het wel gewoon gezellig in het stadion ipv doorgesnoven gekken. Ik heb nog nooit politie, laat staan ME gezien bij Thialf.quote:Op zondag 7 januari 2024 16:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Kan je zien hoe belangrijk schaatsen is
Wh00tquote:Op zondag 7 januari 2024 16:15 schreef Tele6 het volgende:
quote:Op zondag 7 januari 2024 16:15 schreef Tele6 het volgende:
wel bijzonder, toen ik nog weleens in het weekend door Duitsland treinde was het altijd gezellig. Iedereen liep met kratten en vijflitervaatjes te slepen maar iedereen had lol, boeide geen reet van welke club je was. Die dagenquote:Op zondag 7 januari 2024 16:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ach ja, daar is het wel gewoon gezellig in het stadion ipv doorgesnoven gekken. Ik heb nog nooit politie, laat staan ME gezien bij Thialf.
Vorige maand was ik op Dortmund, wel een stuk of veertig agenten met een stuk of 8 bijtgrage Mechelaars klaar op het station. Ik dacht een terreurdreiging, maar nee, Dortmund II (3. Bundesliga) moest voetballen
Waarom spring je er dan in joh, kun je toch nagaan dat dat niet gezond isquote:Op zondag 7 januari 2024 16:15 schreef Tele6 het volgende:
Ja dit was tegen de Hallescher FC, een echte Angstgegner natuurlijkquote:Op zondag 7 januari 2024 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
wel bijzonder, toen ik nog weleens in het weekend door Duitsland treinde was het altijd gezellig. Iedereen liep met kratten en vijflitervaatjes te slepen maar iedereen had lol, boeide geen reet van welke club je was. Die dagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |