En wat Rusland in ruil geeft?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 06:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Is het überhaupt bekend hoeveel raketten Noord Korea levert?
quote:Hyunmoo-3A, which was nicknamed "Eagle-1" (독수리-1) during the testing, has a range of 500 km, while Hyunmoo-3B, nicknamed "Eagle-2" (독수리-2) Cheonryong (천룡 순항 미사일), has a range of 1,000 kilometres (620 mi). Hyunmoo-3C, or "Eagle-3" (독수리-3), will be capable of striking its target up to 1,500 km (930 mi) away
Zijn dit dan de eerste officiële verliezen van de speciale militaire operatie?quote:
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:34 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Vervelend. Misschien gas kopen in Noorwegen?
Het is ook helemaal niet logisch, de uitkomst van dat gelummel is dat of de wedloop verliest met alle gevolgen van dien, of zoals de murricans zeggen ; double down on it. Dus vroeg of laat moet je toch over de brug komen met al dat spul, doe het dan meteen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 01:48 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ben ik het 100% mee eens.
Voor de rest denk ik dat het westen inderdaad de fout maakt Oekraine niet genoeg te steunen. Wat mij betreft zijn er al meer dan genoeg signalen. Te veel politiel gesteggel en nog in een soort fase van ontkenning.
Toen (2022) hadden ze sowieso de middelen niet, daarbij zat men bij de start van de invasie ook in volledig baggerterrein waar ontplooien voor zowel de Russen als voor de Oekraieners sowieso niet mogelijk was.quote:Op donderdag 4 januari 2024 22:43 schreef BEFEM het volgende:
Vanaf dag 1 van het offensief was er uberhaupt geen manouvregevecht mogelijk toch?
Wat is dit?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 10:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Niet verder vertellen maar ik heb begrepen dat de tentakels van Moskou zelfs tot in onze postbezorging zijn doorgedrongen [ afbeelding ]
Een verrassing van Sander Gangabisoensingh aan Straatreservist.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat is dit?
Tweet uit 2017???
[ twitter ]
WTF... dit is zo logisch dat ik niet begrijp dat dit niet gelijk vanaf het begin is gedaanquote:Op vrijdag 5 januari 2024 07:19 schreef Delenlill het volgende:
U.S. should send Ukraine munitions even past expiration date - Hodges
If some of the U.S. weapons are past their expiration date and are set to be destroyed, they should instead be donated to Ukraine as they have a good chance of still being effective on the battlefield.
Irritant dit soort teksten. 7 alinea's en 6 zeggen precies hetzelfde net anders geschreven.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 07:24 schreef Delenlill het volgende:
https://www.ukrinform.net(...)ucts-indefinite.html
[..]
Daar wordt je ook een beetje moe van. Ik dacht dat het opgelost was. In elk geval grotendeels.
quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat is dit?
Tweet uit 2017???
[ twitter ]
Kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat het niet gebeurde... Vreemd.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:50 schreef slashdotter3 het volgende:
WTF... dit is zo logisch dat ik niet begrijp dat dit niet gelijk vanaf het begin is gedaan
Beter faulty ammo die misschien een afwijking dan helemaal geen ammo.
Tis toch idioot dat ze oude ammo gaan vernietigen ipv aan Ukraine geven?
Ik bedoel het offensief van oekraine. Toen ze daar mee begonnen was alles al helemaal volgemijnd en verstevigd. Ook al heb je materiaal en training om 'het manouvreerbare gevecht' te doen, dan kan je dat toch helemaal niet in die situatie?quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toen (2022) hadden ze sowieso de middelen niet, daarbij zat men bij de start van de invasie ook in volledig baggerterrein waar ontplooien voor zowel de Russen als voor de Oekraieners sowieso niet mogelijk was.
Het was bij het geplande offensief van 2023 uiteraard wel de bedoeling dat het manoeuvregevecht zou worden gevoerd. Dat heeft men ook geprobeerd maar dat mislukte hopeloos vanwege genoemde redenen.
Nou ja, bij de Russen ontploft nogal wat "faulty ammo" die geleverd is door NK bij het afschieten.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:50 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
WTF... dit is zo logisch dat ik niet begrijp dat dit niet gelijk vanaf het begin is gedaan
Beter faulty ammo die misschien een afwijking dan helemaal geen ammo.
Tis toch idioot dat ze oude ammo gaan vernietigen ipv aan Ukraine geven?
Ja, echter moet je ergens een doorbraak forceren en dat doe je dan met verbonden wapens met doorbraaktanks, mijnenploegen, artillerie, luchtdoelartillerie, luchtsteun en noem alles maar op. En als je dan een bres geslagen hebt dan pomp je daar je reserves in en ga je consolideren en uitbreken.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:19 schreef BEFEM het volgende:
Ik bedoel het offensief van oekraine. Toen ze daar mee begonnen was alles al helemaal volgemijnd en verstevigd. Ook al heb je materiaal en training om 'het manouvreerbare gevecht' te doen, dan kan je dat toch helemaal niet in die situatie?
Net als voetbal, als er eentje verdedigt en de bus parkeert zal je nooit een open wedstrijd hebben, hoe goed de andere partij ook is.
Was de kritiek op die kritiek ook niet dat 'het Westen' zelf nooit zo een doorbraak heeft gedaan? Dus zo dichtbemijnd, zonder behoorlijke luchtsteun vooraf en tijdens en vanwege drones een tegenstander die elke move ziet aankomen? Dus de lang getrainde Westerse militairen weten het goed maar hebben zelf nog nooit met de beperkte middelen en situatie die Oekraine had zoiets uitgevoerd.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:43 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, echter moet je ergens een doorbraak forceren en dat doe je dan met verbonden wapens met doorbraaktanks, mijnenploegen, artillerie, luchtdoelartillerie, luchtsteun en noem alles maar op. En als je dan een bres geslagen hebt dan pomp je daar je reserves in en ga je consolideren en uitbreken.
Het klinkt natuurlijk eenvoudiger dan het is maar dat is in grote lijnen wel de bedoeling... Maar daar moet je echt maanden en maanden voor trainen/oefenen.
Nog even los van de planning en voorbereiding... Daar gaat ook wel een stief kwartiertje overheen.
Normandië 1944 komt een beetje in de buurt, voor de rest is er niks wat er op lijkt... Althans ik kan verder geen voorbeelden verzinnen.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:54 schreef 3rr0r het volgende:
Was de kritiek op die kritiek ook niet dat 'het Westen' zelf nooit zo een doorbraak heeft gedaan? Dus zo dichtbemijnd, zonder behoorlijke luchtsteun vooraf en tijdens en vanwege drones een tegenstander die elke move ziet aankomen? Dus de lang getrainde Westerse militairen weten het goed maar hebben zelf nog nooit met de beperkte middelen en situatie die Oekraine had zoiets uitgevoerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |