abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211928042
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 17:59 schreef Perrin het volgende:
Heeft iemand Gerasimov recent gezien?
Je ziet hem nooit echt in de media of wat dan ook. Hij zit ongetwijfeld ook niet in Oekraïne. Teplinsky runt de boel daar vooral volgens mij.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 18:29:49 #227
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_211928197
Finland wil in 2025 stoppen met Russisch gas.

https://kyivindependent.c(...)ssian-lng-from-2025/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 18:59:45 #228
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 5 januari 2024 @ 19:01:46 #229
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211928597
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:47 schreef ExTec het volgende:
Gezellig, tijdens kerst, zo'n cutout van je meat-familielid tijdens kerst diner.

[ afbeelding ]
Hahaha, dit is zo idee dat in je hoofd goed klinkt maar in de praktijk een stom idee is, maar omdat je het aan anderen delegeert om uit te voeren wordt het nooit getoetst hoe idioot het is _O-
  vrijdag 5 januari 2024 @ 19:03:29 #230
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211928616
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 15:41 schreef Solstice1 het volgende:
Ik las dat Amerikaanse training op F-16's aan het einde van dit jaar afgerond zou zijn. Gaat dat dan om nieuwe piloten? In Europa worden voor zover ik weet eerst de ervaren piloten getraind zodat ze met o.a. de Nederlandse F-16's vrij snel los kunnen.

Ik kan me herinneren dat er 1 of meerdere trainingstrajecten voor nieuwe piloten zouden volgen, ik weet alleen niet meer zeker waar. Dacht dat het in het VK en in de VS was.
Hoe kan het dat Amerika driekwart jaar achter loopt op de training van Ukrainers op de Europeanen? 🤔
pi_211929699
Er zat nog wel een kooi op maar blijkbaar niet waar het er toe doet, flinke boem

twitter
pi_211929856
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:23 schreef Joppiez het volgende:
Kan ik trouwens ergens online een uitgebreide logboek vinden wat Noord Korea en China aan Rusland leveren, of is dat ook weer iets typisch Westers, zoals er over wapenleveranties naar Oekraine gepubliceerd wordt?
Het westen will laten zien dat zij achter Oekraïne staan. Dat zij hun steunen. Vandaar dat de meeste leveranties gewoon in het open gebeuren. Ook wordt er van de meeste westerse landen verwacht dat zij hier open over zijn tegen hun burgers.

Landen zoals Noord Korea en Iran will het juist zo veel mogelijk geheim houden. Niet alleen door de sancties, maar ook om onpartijdig te lijken. Zij zijn namelijk toch wel bang voor een directe confrontatie met het westen. En dictatorschappen werken natuurlijk sowieso al grotendeels in het geheim. Zodat hun eigen volk niet weet wat er speelt, En om een façade op te houden voor de buitenwereld.
pi_211929928
Kadyrov wilde er zelf beter van worden

twitter
  vrijdag 5 januari 2024 @ 21:10:05 #234
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211930495
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 20:45 schreef 3rr0r het volgende:
Kadyrov wilde er zelf beter van worden

[ twitter ]
Cagefight tussen Budanov en Kadyrov zou ik wel willen zien :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_211930640
twitter
pi_211931086
Welp, Oekriane heeft duikbommenwerpers. Wat natuurlijk een iets efficiënter gebruik van drones is.

twitter
pi_211931094
twitter

Zit natuurlijk wel een pijnlijke waarheid in. Hoe kan het dat Rusland en zijn bondgenoten de productie beter op orde lijken te hebben dan het Westen?

Als er in het Westen enige wil zou zijn dan zou Oekraïne nu moeten kunnen zwemmen in hun voorraad artilleriemunitie.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 21:38:16 #238
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211931099
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 21:37 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]
Zit natuurlijk wel een pijnlijke waarheid in. Hoe kan het dat Rusland en zijn bondgenoten de productie beter op orde lijken te hebben dan het Westen?

Als er in het Westen enige wil zou zijn dan zou Oekraïne nu moeten kunnen zwemmen in hun voorraad artilleriemunitie.
Wil is het sleutelwoord.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_211931191
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 14:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Mwa. De Ardennen waren juist niet een zwaar gefortificeerd gebied omdat de geallieerden dachten dat Duitsland vanwege het terrein er toch niet zouden aanvallen. De Atlantikwall, het Westelijk front in WO1 en de grens van het door Rulsland bezette gebied zijn dat juist weer wel.
Het viel ook niet makkelijk te fortificeren. Bovendien waren de geallieerden in de aanval.

Ongeveer dertig minuten nadat de Duitsers aanvielen keken ze in een geallieerd HQ in Belgie op een kaart en zagen dat Duitsland hetzelfde ging proberen als in 1940. En ze hadden zoiets van "OK, maken wij er gewoon weer een Falaise van".
pi_211931332
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 14:34 schreef Frutsel het volgende:

De Fransen dachten ook dat de Maginot-linie onverwoestbaar was en dat ze veilig waren en niet hadden verwacht dat de Blitzkrieg machine door de ardennen zou trekken in 1940. Wat dat betreft hadden ze in 44 moeten leren van 40.
Dat kwam omdat België in 1936 uit het pact met Frankrijk stapte. De bedoeling was juist dat ze via België zouden komen, maar wel dat Frankrijk en België daar dan samen de Duitsers zouden opwachten. Vandaar ook de zwakke verdediging aan de Frans-Belgische grens. De hooflinie van de Maginot zou langs de Maas naar Luik doorlopen en het Albert Kanaal zou dienen als noordelijke verdediging. Maar ja, dat gedeelte viel ineens weg.
Omdat België ineens neutraal wilde zijn had Frankrijk weinig keus en moesten ze tijdens de aanval alsnog België intrekken om daar posities in te nemen. Alleen dan ZONDER voorbereiding. Dat dan alles in het honderd loopt is niet heel vreemd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2024 21:57:46 ]
pi_211931343
Andrew Perpetua's observaties. Google Docs bron.

4 januari:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5 januari:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211931376
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 21:37 schreef Breekfast het volgende:
[ twitter ]

Als Rusland de productie op orde heeft, waarom gebruiken ze dan Iraans en Noord-Koreaans spul?
pi_211932006
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 21:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als Rusland de productie op orde heeft, waarom gebruiken ze dan Iraans en Noord-Koreaans spul?
pi_211932074
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 21:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als rusland "oneindig veel soldaten" heeft, waarom bieden ze buitenlanders die willen vechten een russisch paspoort aan?

RIA linkje moeten jullie er zelf even bij denken. Kan ik niet vinden.

[ Bericht 6% gewijzigd door oheng op 05-01-2024 23:22:26 ]
pi_211932134
WTF.

BMP/MT-LB vol infanterie rijdt op mijn.

En het bijzondere is: als wij in Nederland 1 zo'n video met Nederlandse militairen zouden zien, dan stond heel Nederland wekenlang in de fik. De nasleep zou decennia duren. Maar in rusland? Niks. Wat een fucking apathisch apenland is het ook.

[ Bericht 18% gewijzigd door oheng op 05-01-2024 23:27:43 ]
pi_211932248
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 23:18 schreef oheng het volgende:
WTF.

BMP/MT-LB vol infanterie rijdt op mijn.

En het bijzondere is: als wij in Nederland 1 zo'n video met Nederlandse militairen zouden zien, dan stond heel Nederland wekenlang in de fik. De nasleep zou decennia duren. Maar in rusland? Niks. Wat een fucking apathisch apenland is het ook.
Is het een mijn? Of wordt hij beschoten? Je zou zeggen dat je niet wacht tot ze zo dichtbij je loopgraaf zijn hopende dat ze op een van je mijnen rijden. Tenzij je geen anti tank wapen (meer) hebt uiteraard. Begin van de oorlog knalden ze die dingen toch met Javelin's enzo?
pi_211932315
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 23:34 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Is het een mijn? Of wordt hij beschoten? Je zou zeggen dat je niet wacht tot ze zo dichtbij je loopgraaf zijn hopende dat ze op een van je mijnen rijden. Tenzij je geen anti tank wapen (meer) hebt uiteraard. Begin van de oorlog knalden ze die dingen toch met Javelin's enzo?
Je ziet dat delen van de rupsband (?) bijna recht omhoog vliegen. En ik had het frame voor frame bekeken, en ik zie geen inkomende projectielen. Maar goed, ik kan ernaast zitten. Vanmiddag ook een video van een piepkleine drone inslag gezien waarbij het leek alsof de drone met plutonium geladen was. Little Boy was er niks bij.
pi_211933295
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/01/5/7435963/
quote:
Time journalist in new book on Zelenskyy: He lived on tinned food and chocolate and looked like a walking corpse
Time magazine reporter Simon Shuster has described the ascetic life of Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy's team in a bunker in the early days of Russia's full-scale invasion in a new book.

Source: excerpts from Shuster's book about Zelenskyy, released by The Telegraph

Details: Shuster mentions in particular that in the spring of 2022, on day 55 of the full-scale Russian invasion, Zelenskyy asked when he planned to finish his book about him. Shuster replied that he wanted to chronicle the first year of the war and then get the book published. "You think the war will not be over in a year?" Zelenskyy wondered back then.

The Telegraph has published an exclusive excerpt from the book in which Shuster reveals how the war has changed the Ukrainian president – "and not entirely for the better".

Shuster said the president and his team had allowed him to spend a lot of time on Bankova Street [where the Ukrainian President’s Office is located – ed.] during the first year of the full-scale invasion.

"At times it felt almost normal despite the air-raid sirens. We cracked jokes, drank coffee, but it was also a time of exhaustion and fear," the journalist wrote.

Shuster captures the life of the president and his team in the bunker at the beginning of the full-scale invasion.

Quote: "The nights were hardest for Zelenskyy. His bed was barely wide enough to toss and turn. The buzzing from his phone rarely stopped.

‘In those first days, I would wake everybody up,’ he said. ‘I didn’t have the right to sleep until I knew what strikes had landed where.’ Then as early as 4.50am, Zelenskyy would be requesting an update.

No one gave in to despair during that early phase. But eventually all of them crashed. There was not much to eat. Sweets got passed around at meetings, and tinned meat with stale bread was in the communal kitchen. One minister told me he survived for days on chocolate.

Zelenskyy’s face became sallow. He complained about the lack of sunlight and fresh air. Some of his staff became concerned. His legal aide recalls that he resembled a walking corpse. ‘A living person cannot look like that,’ she said."
Het artikel gaat nog verder met meer details over de eerste maanden. Klinkt als een indrukwekkend boek. En dat de oorlog nog steeds gaande verdiend respect (dat Oekraine nog niet verslagen is natuurlijk. Rusland verdiend een vernederende verlies en verantwoordelijk te worden gehouden).
pi_211933304
https://kyivindependent.c(...)-in-occupied-crimea/
quote:
National Resistance Center: Partisans confirm destruction of Russian radar system in occupied Crimea
Members of the Atesh partisan movement confirmed that Ukrainian forces hit a radar system and control center in their Jan. 4 attack on a Russian military command post in occupied Crimea, the National Resistance center reported Jan. 5.

The Ukrainian Armed Forces reported a successful strike on a Russian command post near Sevastopol on Jan. 4, though the military did not provide details on the consequences of the attack.

According to the Center, Atesh guerrillas conducted reconnaissance at the attack site and confirmed crucial Russian military communications systems were hit in the strike. The attack reportedly damaged "the control center responsibile for a secure communication channel with the Kremlin," which also coordinated air defense throughout occupied Crimea.

The Center said the partisans investigated a military command unit near Yevpatoriia. A powerful explosion was reported in Yevpatoriia on Jan. 4, the day of the attack.

Additional explosions were reported in Crimea on Jan. 5, and Russian occupation authorities closed down traffic on the Crimean Bridge. The Russian Defense Ministry later claimed that air defense shot down four Ukrainian missiles shortly after midnight on Jan. 6.

Ukrainian forces have recently intensified their attacks on the occupied peninsula in hopes of disrupting military logistics and weakening Russia's southern defenses.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')