Lees ook alleen maar ik ik ik….quote:Op woensdag 3 januari 2024 03:03 schreef Speedfight het volgende:
Ik lees alleen maar redenen voor jou dat het handiger is dat zij naar jou komt. Voor haar wordt alles 30 minuten verder weg. Dat bedoelt ze denk ik ook met concessies doen, wat zijn de voordelen voor haar hierin?
Dit dus. Volgens mij heeft zij geen enkele voordelen als zij ging verhuizen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 03:03 schreef Speedfight het volgende:
Ik lees alleen maar redenen voor jou dat het handiger is dat zij naar jou komt. Voor haar wordt alles 30 minuten verder weg. Dat bedoelt ze denk ik ook met concessies doen, wat zijn de voordelen voor haar hierin?
We lezen hier alleen: ik ik ikquote:Op woensdag 3 januari 2024 00:24 schreef ficus het volgende:
Ik heb nu ongeveer een jaar een relatie en het onderwerp samenwonen komt de laatste tijd steeds vaker ter sprake. Wij wonen ongeveer een halfuurtje bij elkaar vandaan. Niet zo heel ver bij elkaar vandaan, dus iets in de buurt vinden zou niet zo moeilijk moeten zijn zou je zeggen. Nou, niet dus...
Vanwege de situatie van ons beiden is het het meest logisch als zij richting mijn kant zou komen wonen. Dit om de volgende redenen:
- Ik moet 2 keer per maand voor mijn werk naar Utrecht, wat voor mij nu al 1,5 uur enkele reis is zonder file. Vaak komt de totale reistijd in de buurt van de 3 uur enkele reis.
- Ik heb een aantal vrienden op +/- 3 kwartier afstand wonen
- Voor een aantal hobby's reis ik regelmatig ruim een halfuur enkele reis
Al met al kun je dus stellen dat ik nu al alles best ver weg heb. Als ik richting haar ga dan zou ik nog verder weg van alles gaan wonen. Als zij mijn kant op zou komen dat zit zij nog altijd binnen 30 minuten van alles (werk, ouders, vrienden, etc.). In feite woont zij dan dus nog altijd gunstiger dan ik. Alleen ziet zij het nog niet echt zitten om richting mij te verhuizen. Als ik vraag waarom dan zegt ze 'we moeten allebei concessies doen'. WTF concessies doen. Ik heb alles al ver weg en dat heb ik haar ook al een paar keer uitgelegd. Ik ben bereid om een klein stukje richting haar te gaan, maar dan wel alleen naar één specifiek dorp omdat ik dat echt een mooi dorp vind. Qua afstand zou alles dan nog 10 minuten verder voor mij worden dan wat het nu al is, alleen zou ik dat voor die ene specifieke woonplaats nog wel over hebben. Ook dat heb ik al voorgesteld, maar veel enthousiasme heb ik nog niet gemerkt.
Ergens ben ik wel bang dat hier uiteindelijk de relatie op gaat stranden. Hebben jullie ervaringen / tips / oplossingen, etc. om er wellicht wel uit te komen?
En nu al samenwonen?quote:Ik heb nu ongeveer een jaar een relatie
Lol en dan gaat het ooit uit en dan zit je daar in Tokio te kijken..quote:Op woensdag 3 januari 2024 09:13 schreef Chandler het volgende:
AL moet ik zeggen dat ik voor echte liefde zelfs naar Tokio zou verhuizen... (bij wijze van spreken) en hier alles zou opzeggen...
Hoe verloopt dan het gesprek, wat zijn haar ideeen erover? Kennelijk heb jij nu ook al een gewenstte woonplaats waar jij wil gaan wonen gevonden.en al je eigen overwegingen en wensen op een rijtje.quote:Op woensdag 3 januari 2024 00:24 schreef ficus het volgende:
... en het onderwerp samenwonen komt de laatste tijd steeds vaker ter sprake
Klopt, dat is toch altijd het risico met verhuizen voor liefde.... dat je ergens woont waar je niet vandaan komt. Tokio was een voorbeeld hé!quote:Op woensdag 3 januari 2024 09:35 schreef PzKpfw het volgende:
Lol en dan gaat het ooit uit en dan zit je daar in Tokio te kijken..
Is dat snel? Ik woonde binnen een maand samen met mijn vrouw.quote:Op woensdag 3 januari 2024 09:28 schreef ReplaR het volgende:
[..]
En nu al samenwonen?
Ik kijk al uit naar het volgende topic van je.
Als je niet aan uithuwelijking doet wel ja.quote:Op woensdag 3 januari 2024 09:46 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is dat snel? Ik woonde binnen een maand samen met mijn vrouw.
Dat snap ik ook niet helemaal. Ik heb ook een aantal vrienden die wat verder weg wonen, maar zodra het toch niet meer om de hoek is maakt het mij niet uit of de reistijd nou 3 kwartier of een uur en een kwartier is. Dat verandert de aard van de vriendschap verder ook niet.quote:Op woensdag 3 januari 2024 09:13 schreef Chandler het volgende:
Vind het wel grappig dat jij alles op heel veel km van je huis af hebt terwijl zij het gewoon rondom haar huis heeft, dat geeft al aan dat zij het belangrijk vind om dichter bij haar vrienden, werk, hobbies, etc te wonen dan dat jij dat vind (blijkbaar)..
En ja beide moeten concessies doen! dus jij ook, en aangezien jij toch niets om je heen hebt kun jij ook wel verhuizen. AL moet ik zeggen dat ik voor echte liefde zelfs naar Tokio zou verhuizen... (bij wijze van spreken) en hier alles zou opzeggen...
Maar als ik merk dat alles van 1 kant moet komen, mag de liefde nog zo sterk zijn van mijn kant, dat gaat niet werken... een relatie is geven en nemen van beide kanten..
Iig succes met het verbreken van de relatie, want ik zie hier geen toekomst in!
Welnee. Dat is gewoon voor iedereen anders en in iedere situatie weer anders.quote:Op woensdag 3 januari 2024 09:50 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Als je niet aan uithuwelijking doet wel ja.
Gewoon nog 30x uitleggen tot ze het wel snapt.quote:Ik heb alles al ver weg en dat heb ik haar ook al een paar keer uitgelegd.
Omdat ze nu op 30 minuten van haar leven buiten haar vriend wil gaan wonen. Kan best een stap zijn als je nu gewend bent dat je alles op 5 minuten hebt.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:09 schreef Lienekien het volgende:
Jouw argumenten voor zijn duidelijk.
Waarom wil ze niet?
Haar argument: ik heb altijd alles dichtbij gehad en dat wil ik graag zo houden.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:09 schreef Lienekien het volgende:
Jouw argumenten voor zijn duidelijk.
Waarom wil ze niet?
Nou ja, jij bent eraan gewend dat alles verder weg is, dus dat verandert niet als je dus naar haar verhuist. Het is natuurlijk heel legitiem om alles dichtbij te willen houden zoals zij wil.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:16 schreef ficus het volgende:
[..]
Haar argument: ik heb altijd alles dichtbij gehad en dat wil ik graag zo houden.
Dat komt neer op geen concessies willen doen en dat ik me helemaal moet aanpassen aan haar.
Dit klinkt niet als ‘samen’ een weloverwogen besluit willen nemen en elkaar daarin respecteren, maar meer dat jullie allebei jullie zin willen doordrijven.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:06 schreef ficus het volgende:
Ik heb het idee dat iedereen denkt dat zij dan ook alles ver weg heeft. In tegenstelling tot zelfs. Ik heb zelfs heel goed rekening gehouden met haar situatie. Maar misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest in mijn OP. Dus daarom nog wat verdere uitleg. Stel dat we zouden verhuizen naar het dorp wat ik voor heb gesteld (iets richting haar), dan zou dat voor haar het volgende betekenen:
Werk: is nu op een kwartier afstand, blijft op een kwartier afstand. Nu rijdt ze een kwartier naar het Noorden. Dan zal ze een kwartier naar het Zuiden moeten.
Vrienden: heeft ze nu verspreid over de hele provincie wonen. Sommige vrienden zullen door de verhuizing iets verder weg wonen, andere vrienden juist iets dichterbij. Per saldo zal het ongeveer gelijk blijven.
Ouders: Is nu op 10 minuten, zou dan 20 minuten worden
De enige concessie die zij in tijd zou moeten doen is 10 minuten extra reistijd naar de ouders. Dat is alles.
Voor mij zou met de verhuizing juist alles nog verder weg zijn, op mijn ouders na. Werk wordt 10 minuten verder, vrienden wordt 10 minuten verder. Ouders wordt 5 minuten korter.
Verder is ook met eventuele kinderen rekening gehouden. Mijn ouders zouden dan op fietsafstand wonen, wat natuurlijk ideaal is. En 20 minuten naar de ouders van haar is in mijn ogen ook goed te doen. Verder is het een plaats met alle basisvoorzieningen (supermarkt, drogist, school, etc.), dus wat dat betreft is ook niks ver weg.
En wat betreft krapte op de woningmarkt wat een paar keer genoemd wordt: wij wonen in een gebied waarin die krapte nog wel meevalt. Ook in het dorp wat ik heb voorgesteld staat nog genoeg te koop wat onze smaak zou kunnen zijn.
We hebben allebei een auto ja. Maar om zo te denken zoals zij denk vind ik juist IK, IK, IK. Het is niet altijd leuk om alles ver weg te hebben. Om dan nog veel verder weg te gaan zie ik gewoon niet zitten. Als ik geen partner had dan zou ik eerder dichterbij alles gaan wonen dan verder weg. En dat verder weg is wel wat ik nu heb voorgesteld.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, jij bent eraan gewend dat alles verder weg is, dus dat verandert niet als je dus naar haar verhuist. Het is natuurlijk heel legitiem om alles dichtbij te willen houden zoals zij wil.
Heeft zij een rijbewijs, auto?
Ik neem aan dat jij ook wel wat te winnen hebt bij samenwonen, anders zou je het niet overwegen. Dus er staat wel iets tegenover die consessies die jij moet doen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:16 schreef ficus het volgende:
[..]
Haar argument: ik heb altijd alles dichtbij gehad en dat wil ik graag zo houden.
Dat komt neer op geen concessies willen doen en dat ik me helemaal moet aanpassen aan haar.
Dus:quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:16 schreef ficus het volgende:
[..]
Ah. Dus in jouw beleving is het voor jou 'nog veel verder weg', maar tegelijkertijd vind je het voor haar maar tien minuutjes.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:20 schreef ficus het volgende:
[..]
We hebben allebei een auto ja. Maar om zo te denken zoals zij denk vind ik juist IK, IK, IK. Het is niet altijd leuk om alles ver weg te hebben. Om dan nog veel verder weg te gaan zie ik gewoon niet zitten. Als ik geen partner had dan zou ik eerder dichterbij alles gaan wonen dan verder weg. En dat verder weg is wel wat ik nu heb voorgesteld.
Is een beetje het verschil tussen ergens op de fiets of te voet langs springen en dat niet meer doen. Van loopafstand naar bijvoorbeeld 15 minuten met de auto vind ik een grotere stap dan bijvoorbeeld van 45 minuten met de auto naar 55 minuten met de auto. In dat laatste geval zit je toch al lang in de auto.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:21 schreef CoolGuy het volgende:
Dit gaat echt he-le-maal nergens over. 10 min hier, 10 min daar. Maar dat TS vindt dat hij wel even kan bepalen voor vriendin dat die 10 min extra 'goed te doen is', daar gaat wel iets mis, want dan werkt die redenering ook in de andere richting, maar dan kan het ineens niet.
Ik kan me ook niet voorstellen dat dit écht gaat over die 10 min, en als het dat wel gaat, als 10 min een issue is, dan passen jullie niet bij elkaar. Al heb ik het gevoel dat jullie sowieso niet bij elkaar passen, al kan ik nog niet helemaal de vinger leggen op waarom ik dat gevoel heb.
Wat CoolGuy op t einde zei zou ik ook niet zeggen maar om daarvoor meteen weg te gaan tsja...quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:25 schreef ficus het volgende:
Het is duidelijk wat dit voor een kutforum is. Een moderator die zelfs niet leest wat ik schrijf maar gewoon wat onzin dropt. Mijn concessie is meer dan genoeg als ik naar onze beide situaties kijk. Dan wordt het wellicht einde relatie. En einde FOK
Lastig he, als mensen niet zeggen wat je wil horen. Maar dat wist je al, want dat doet je vriendin ook. Maar het wordt me ineens wel wat duidelijker waar het het probleem zit, want jij wordt zo te zien een heel naar mannetje als jij je zin niet krijgt. Dat kon zo maar eens een groter probleem zijn dan die 10 minuten.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:25 schreef ficus het volgende:
Het is duidelijk wat dit voor een kutforum is. Een moderator die zelfs niet leest wat ik schrijf maar gewoon wat onzin dropt. Mijn concessie is meer dan genoeg als ik naar onze beide situaties kijk. Dan wordt het wellicht einde relatie. En einde FOK
Hahahaquote:Op woensdag 3 januari 2024 13:25 schreef ficus het volgende:
Dit.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is een beetje het verschil tussen ergens op de fiets of te voet langs springen en dat niet meer doen. Van loopafstand naar bijvoorbeeld 15 minuten met de auto vind ik een grotere stap dan bijvoorbeeld van 45 minuten met de auto naar 55 minuten met de auto. In dat laatste geval zit je toch al lang in de auto.
Heb zelf veel bekenden op 'n uur rijden wonen. Of meer. In de praktijk ga je er dan veel minder vaak naar toe en komen ze veel minder vaak naar jou toe.
Bij mensen die op loopafstand wonen ga je ook zo langs. Als iemand op een uur rijden woont, dan bel je het beste van tevoren even of het uitkomt. Ik ga niet 2 uur in de auto zitten om ergens een kwartiertje koffie te drinken.
Tja met deze post maak je meteen duidelijk hoe het zit.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:25 schreef ficus het volgende:
Dit is ook allemaal niet nodig. Kom op he. Beetje sjieker graag.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Lastig he, als mensen niet zeggen wat je wil horen. Maar dat wist je al, want dat doet je vriendin ook. Maar het wordt me ineens wel wat duidelijker waar het het probleem zit, want jij wordt zo te zien een heel naar mannetje als jij je zin niet krijgt. Dat kon zo maar eens een groter probleem zijn dan die 10 minuten.
Eerder einde jouw aanwezigheid op FOK! lijkt me, maar dat zullen wij, net als je vriendin, misschien wel als een opluchting ervaren, je weet het niet he
Jij ziet het niet verder om nog verder weg te zitten van alles (behalve je vriendin) en zij niet om verder weg te zitten van alles (behalve jou).quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:20 schreef ficus het volgende:
[..]
We hebben allebei een auto ja. Maar om zo te denken zoals zij denk vind ik juist IK, IK, IK. Het is niet altijd leuk om alles ver weg te hebben. Om dan nog veel verder weg te gaan zie ik gewoon niet zitten. Als ik geen partner had dan zou ik eerder dichterbij alles gaan wonen dan verder weg. En dat verder weg is wel wat ik nu heb voorgesteld.
Is dit geen denkfout? Zij heeft die reistijd nu niet. Dus voor haar wordt alles ongunstiger als ze nooit die kant op moet?quote:Op woensdag 3 januari 2024 00:24 schreef ficus het volgende:
In feite woont zij dan dus nog altijd gunstiger dan ik.
Dat zeg ik. Tien minuten meer voor haar is schijnbaar geen issue, volgens TS. Maar tien minuten meer voor hem is wél een issue. En waarom? Omdat er 3x 10 min voor hem zijn in dat geval, maar maar 1x 10 min voor haar. Dus hij gaat 2x 10 min 'in de min' als het ware. En schijnbaar is dat een onoverkomelijk issue, of nou ja, in ieder geval dermate een issue dat dit wordt opgeklopt tot een mogelijk einde relatie.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah. Dus in jouw beleving is het voor jou 'nog veel verder weg', maar tegelijkertijd vind je het voor haar maar tien minuutjes.
Je vindt het een kutforum omdat we niet massaal met jou mee mopperen dat je vriendin niet zo moet zeuren. We laten je een andere kant zien. Het minste wat je kan doen, is die andere kant ook eens écht bekijken en overwegen, in plaats van uit principe boos en dwars te doen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:25 schreef ficus het volgende:
Ja, van om de hoek naar 10 minuten met de auto is een veel grotere stap dan van 45 minuten met de auto naar 55 minuten met de auto.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:31 schreef Bloemkool het volgende:
[..]
Is dit geen denkfout? Zij heeft die reistijd nu niet. Dus voor haar wordt alles ongunstiger als ze nooit die kant op moet?
Een relatie is niet alleen concessies doen maar ook met elkaar onderhandelen, alle opties afwegen, bespreken wat voor de een wel heel belangrijk is en misschien voor de ander veel minder belangrijk.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:25 schreef ficus het volgende:
JIJ LEEST NIET! Het is vanuit die woonplaats die ik voorstel 20 minuten. Voor haar is de ouders nu 10 minuten en dat wordt 20. En vanuit de plaats waar ik nu woon is het verschil zelfs bijna een halfuurquote:Op woensdag 3 januari 2024 13:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Tien minuten meer voor haar is schijnbaar geen issue, volgens TS. Maar tien minuten meer voor hem is wél een issue. En waarom? Omdat er 3x 10 min voor hem zijn in dat geval, maar maar 1x 10 min voor haar. Dus hij gaat 2x 10 min 'in de min' als het ware. En schijnbaar is dat een onoverkomelijk issue, of nou ja, in ieder geval dermate een issue dat dit wordt opgeklopt tot een mogelijk einde relatie.
Maar dan blijf ik erbij, als '10 minuten' een issue is, dan lijkt het mij dat er iets meer aan de hand is dan puur die 10 min.
Dit topic is er helemaal niet om de zaak objectief in ogenschouw te nemen. Dit topic is er omdat TS boos is dat hij zijn zin niet krijgt, en wil hier bijval krijgen. Dat krijgt hij vervolgens niet, en dan is het direct een kutforum. Nou, als 'ik krijg mijn zin niet op een forum' leidt tot 'kutforum', en dat ook uit. dan ga je mij niet vertellen dat 'ik krijg mijn zin niet van mijn vriendin' ook leidt tot 'kutvriendin', en dat ook uit, al zal het niet met die woorden zijn.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je vindt het een kutforum omdat we niet massaal met jou mee mopperen dat je vriendin niet zo moet zeuren. We laten je een andere kant zien. Het minste wat je kan doen, is die andere kant ook eens écht bekijken en overwegen, in plaats van uit principe boos en dwars te doen.
Hoe oud zijn jullie? Wordt dit jullie eerste keer samenwonen?
Wat is de overweging om samen te gaan wonen?quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:34 schreef ficus het volgende:
[..]
JIJ LEEST NIET! Het is vanuit die woonplaats die ik voorstel 20 minuten. Voor haar is de ouders nu 10 minuten en dat wordt 20. En vanuit de plaats waar ik nu woon is het verschil zelfs bijna een halfuur
Wat maakt dat uit? Ze wil gewoon niet verder weg verhuizen. En je kunt haar niet dwingen. Klaar toch?quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:34 schreef ficus het volgende:
[..]
JIJ LEEST NIET! Het is vanuit die woonplaats die ik voorstel 20 minuten. Voor haar is de ouders nu 10 minuten en dat wordt 20. En vanuit de plaats waar ik nu woon is het verschil zelfs bijna een halfuur
JIJ SNAPT NIET! Dit gaat niet om EXACT 10 min, dit gaat niet eens over minuten. Dit gaat over dat samenwonen een leuk iets zou zijn, maar wat wordt tegen gehouden omdat <tijd>. Als je het nou had over uren/andere kant van het land, oke, prima. Maar dit gaat over peanuts. En dat leidt dan tot een bijna onoverkomelijk issue.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:34 schreef ficus het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te overtuigenquote:Op woensdag 3 januari 2024 13:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit topic is er helemaal niet om de zaak objectief in ogenschouw te nemen. Dit topic is er omdat TS boos is dat hij zijn zin niet krijgt, en wil hier bijval krijgen. Dat krijgt hij vervolgens niet, en dan is het direct een kutforum. Nou, als 'ik krijg mijn zin niet op een forum' leidt tot 'kutforum', en dat ook uit. dan ga je mij niet vertellen dat 'ik krijg mijn zin niet van mijn vriendin' ook leidt tot 'kutvriendin', en dat ook uit, al zal het niet met die woorden zijn.
Ik denk dat voor vriendin daar (inmiddels) veel meer het pijnpunt zit dan die 10 min. Daarom ook dat ik zeg, dat ik denk dat dit niet écht over 10 minuten gaat, want kom op hoor, 10x 60 seconden. Echt?
Ik ben ook ergens gaan wonen vanwege een relatie. Ik woon er prima, heb wat sociale contacten gemaakt in de omgeving en vind de omgeving prima, maar in alle eerlijkheid zou ik er niet zijn gaan wonen als ik alles vooraf had geweten.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te overtuigen
En ik weet wel waar ik het over heb, want ik ben ook verhuisd voor mijn liefde die Amsterdam niet wilde verlaten. En later nog wat verder weg omdat we wel Amsterdam uit wilden, maar hij niet ergens wilde wonen waar ze met een zachte g praten
En ik vind het prima. Mijn man en dochter zijn mijn belangrijkste mensen en waar zij zijn is mijn thuis. Maar niet iedereen staat er zo in. Ik denk dat mijn zus het heel moeilijk zou vinden om op twintig minuten van mijn ouders te gaan wonen; ik woon op 1 uur en 3 kwartier; na 19.00 uur op anderhalf uur
Ja vandaar ook dat ik zeg, dit gaat niet om die tijd (meer). Misschien was dat in het begin wel zo, maar inmiddels lijkt het dat de inzet vooral is geworden 'ik ben meer tijd kwijt dan jij' etc, en dan van beide kanten de hakken in het zand.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te overtuigen
En ik weet wel waar ik het over heb, want ik ben ook verhuisd voor mijn liefde die Amsterdam niet wilde verlaten. En later nog wat verder weg omdat we wel Amsterdam uit wilden, maar hij niet ergens wilde wonen waar ze met een zachte g praten
En ik vind het prima. Mijn man en dochter zijn mijn belangrijkste mensen en waar zij zijn is mijn thuis. Maar niet iedereen staat er zo in. Ik denk dat mijn zus het heel moeilijk zou vinden om op twintig minuten van mijn ouders te gaan wonen; ik woon op 1 uur en 3 kwartier; na 19.00 uur op anderhalf uur
Jij bent gescheiden, toch?quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ben ook ergens gaan wonen vanwege een relatie. Ik woon er prima, heb wat sociale contacten gemaakt in de omgeving en vind de omgeving prima, maar in alle eerlijkheid zou ik er niet zijn gaan wonen als ik alles vooraf had geweten.
Het ligt inderdaad allemaal aan anderen. Jeetje.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:25 schreef ficus het volgende:
Klopt. Keer gescheiden en daarna uit elkaar met de moeder van m'n derde kind (niet getrouwd, geen samenlevingscontract). Heb zelf altijd overal en nergens gewoond, ook in het buitenland. Conclusie is dan wel dat er vriendschappen en banden wat verwaterd zijn geraakt.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij bent gescheiden, toch?
Ik vind het hier prima. Ik heb niet veel mensen nodig die ik heel vaak zie. Mijn liefste vriendinnen zie ik zelden, maar we appen wel constant en dat geeft me heel veel. Ik woon vlakbij zee en prachtige natuur, waar ik erg blij van wordt. Maar ik ben nooit gehecht geweest aan een bepaalde woonplaats (hooguit Amsterdam) en ben veel verhuisd. Als ik maar de belangrijkste twee mensen bij me heb.
Maar, en dat is belangrijk voor TS en zijn vriendin: niet iedereen is hetzelfde. Sommigen zijn wel heel erg honkvast en dan is verplaatsen, al is het maar tien minuten verderop, een heel issue. Voor anderen ligt dat veel minder moeilijk. Dat is waar TS zich van bewust moet worden. En als hij echt wil samenwonen en echt van haar houdt, dan gaat hij niet op zijn strepen zijn, maar gaat hij met haar praten ovr hoe ze samenwonen kunnen realiseren op een manier die voor hen beiden werkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:57 schreef loveli het volgende:
TS heeft heel goed uitgezocht waar hij wil dat zijn kind woont. Wel prettig als de toekomstige moeder van dat kind op 1 lijn zit.Hij wil het kind zo te zien alleen opvoeden. Gedoe over woonplaatsen is natuurlijk een grote extra complicatie bij toch al niet eenvoudige dingen als een ouderschapsplan overeenkomen als je uit elkaar gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bye bye danquote:Op woensdag 3 januari 2024 13:25 schreef ficus het volgende:
Hij gaf al aan dat zijn ouders conveniantly dichtbij wonen in het nieuwe dorp, wat handig is als er een kind komt.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij wil het kind zo te zien alleen opvoeden. Gedoe over woonplaatsen is natuurlijk een grote extra complicatie bij toch al niet eenvoudige dingen als een ouderschapsplan overeenkomen als je uit elkaar gaat.
Handig, maar zou me er niet op baseren. Als je uit elkaar gaat, zal zijn partner wellicht wel weer terug willen naar de omgeving waar ze eerst woonde. Dan krijg je toch weer discussies over waar het kind het grootste deel van de tijd moet blijven. Of je hebt co-ouderschap waarbij in elk geval minimaal één van de ouders elke dag flink wat tijd aan het op en neer rijden is naar de kinderopvang, school, etc.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij gaf al aan dat zijn ouders conveniantly dichtbij wonen in het nieuwe dorp, wat handig is als er een kind komt.
TS zoekt gewoon een baarmoeder.
Weet ik, maar ik betwijfel of TS daar zo over nagedacht heeft.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Handig, maar zou me er niet op baseren. Als je uit elkaar gaat, zal zijn partner wellicht wel weer terug willen naar de omgeving waar ze eerst woonde. Dan krijg je toch weer discussies over waar het kind het grootste deel van de tijd moet blijven. Of je hebt co-ouderschap waarbij in elk geval minimaal één van de ouders elke dag flink wat tijd aan het op en neer rijden is naar de kinderopvang, school, etc.
Nee, zo te zien niet. Hij zoekt een draagmoeder die verdwijnt nadat het kind is geboren of de relatie is beëindigd.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik betwijfel of TS daar zo over nagedacht heeft.
Er zijn natuurlijk wel mensen voor wie een een paar dorpen verderop gaan wonen wel 'n drama is.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:09 schreef Kreator het volgende:
Uiteindelijk blijven er 3 opties over als je bij elkaar wil blijven.
1. Jij gaat verhuizen (lastig voor jou)
2. zij gaat verhuizen (lastig voor haar)
3. allebei verhuizen naar het midden (lastig voor allebei)
Linksom of rechtsom zul je dan moeten kiezen. Ik heb een paar jaar geleden gekozen om naar het midden van het land te verhuizen omdat zij niet in het oosten wilde wonen (wat ik nog wel kan begrijpen). Ja, dan geef je alles wat je kent op, maar aan de andere kant bouw je ook wel weer nieuwe dingen op. Verhuizen is minder erg dan je denkt.
Want met LATten kun je per definitie niet bij elkaar blijven? Niet iedereen heeft een samenwoon en/of kinderwens. TS vermeldt zelf in dit topic nergens waarom hij wil samenwonen met zijn vriendin en eigenlijk ook niet of zij dat überhaupt zelf wel wil.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:09 schreef Kreator het volgende:
Uiteindelijk blijven er 3 opties over als je bij elkaar wil blijven.
Letterlijk zijn eerste regel is dat ze het er vaak over hebben de laatste tijd.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:33 schreef Stepperoller het volgende:
TS vermeldt zelf in dit topic nergens waarom hij wil samenwonen met zijn vriendin en eigenlijk ook niet of zij dat überhaupt zelf wel wil.
En al zou hij hier gelijk krijgen, wat wil hij daarmee doen? Dit topic uitprinten en aan zijn partner laten lezen gevolgd door de conclusie dat men ook op het Fok!-forum het er over eens is dat zij moet verhuizen?quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:23 schreef Cupfighter het volgende:
TS hoopte op oplossingen van mensen die in zijn voordeel zouden wijzen maar zo werkt het niet, je vraagt om een mening en krijgt die, dat hij niet naar je zin is moet je juist aan het denken zetten
Lolquote:Op woensdag 3 januari 2024 16:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
En al zou hij hier gelijk krijgen, wat wil hij daarmee doen? Dit topic uitprinten en aan zijn partner laten lezen gevolgd door de conclusie dat men ook op het Fok!-forum het er over eens is dat zij moet verhuizen?
Want als je het erover hebt dan kun je alleen maar bij elkaar blijven als je ook gaat samenwonen en als je dat dan niet doet is het onvermijdelijk dat je uit elkaar gaat?quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Letterlijk zijn eerste regel is dat ze het er vaak over hebben de laatste tijd.
Ik zie het TS nog doen ookquote:Op woensdag 3 januari 2024 16:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
En al zou hij hier gelijk krijgen, wat wil hij daarmee doen? Dit topic uitprinten en aan zijn partner laten lezen gevolgd door de conclusie dat men ook op het Fok!-forum het er over eens is dat zij moet verhuizen?
quote:ficus in SEX / Hoeveel jaar is qua leeftijdsverschil te groot Ligt helemaal aan de persoon. Ik ben zelf 30, maar ik heb nooit veel gehad met mensen van mijn eigen leeftijd en jonger. Mijn vrienden zijn allemaal 35-45. Ik heb ook nog nooit gedatet met een vrouw die jonger was dan mij. Nu ben ik aan het daten met een vrouw van 38, dus 8 jaar ouder. Iemand anders heeft misschien helemaal niks met oudere mensen en zoekt het een stuk jonger. Hoe jij in het leven staat en waar jij staat qua ontwikkeling en levenservaring is belangrijker dan het getal.
Verschillen van 15 jaar en meer vind ik zelf wel erg groot worden. Het lijkt me niet dat iemand van 30 op hetzelfde niveau zit dan een gemiddelde 50-er en andersom.
Tsja, dat wordt een taaie kluif voor hem dan. Meestal weet 'n vrouw van 38 wel wat ze wil en als dat niet zo is, dan vaak in elk geval wel wat ze niet wil.quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik zie het TS nog doen ook![]()
Wel benieuwd naar de leeftijd van TS en zijn vriendin nu..
edit gevonden:
[..]
Mooiquote:Op woensdag 3 januari 2024 13:25 schreef ficus het volgende:
Nou! Dat was snel! Moeilijk persoon om mee samen te leven.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:25 schreef ficus het volgende:
Hangt er wel een beetje van af hoe groot de kinderwens is, maar anders ik ook.quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:41 schreef Marsenal het volgende:
Ik zou lekker LATten, als ik TS was. Zo lang zijn jullie ook nog niet bij elkaar.
Zijn partner is 39, dus ik denk dat dat klokje aardig tiktquote:Op woensdag 3 januari 2024 19:52 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Hangt er wel een beetje van af hoe groot de kinderwens is, maar anders ik ook.
Ja, maar dan moet je, denk ik, extra goed opletten. Tijdsdruk kan rare dingen met je doen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zijn partner is 39, dus ik denk dat dat klokje aardig tikt
Nee, jij vindt dat zij moet doen wat jij voorstelt omdat jij jouw argumenten overtuigend vindt. Maar zij wil niet.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:08 schreef ficus het volgende:
Mijn partner is niet 39. Dat was een andere vrouw met wie ik in het verleden aan het daten was. Ik ben 31 en mijn partner 32. De kinderwens is bij ons allebei heel groot, dus dat is ook een reden waarom samenwonen wel gewenst is. Daarbij is het gependel tussen mij en haar en andersom ook niet ideaal. Kost ook elke week weer een paar uur.
Voorstel van mijn partner was in haar plaats of in één van de omliggende dorpen. Ik zie dat gewoon niet zitten. Dan ga ik een halfuur verder weg van alles, terwijl ik nu al alles ver weg heb. Ik krijg hier op het forum het idee dat het merendeel vind dat ik naar haar poppen moet dansen, terwijl een relatie geven en nemen is. Er zullen concessies gedaan moeten worden. Ik heb in mijn ogen een goed en reëel voorstel gedaan. Nu zij nog.
Als dit topic geschreven was vanuit mijn partner, was het dan zo dat iedereen mijn kant op moest komen? Dat idee krijg ik hier wel. Dat het hier vooral draait om de mening van de topicstarter tegen te spreken.
Je bent aan het mierenneuken , een half uurtje hebben we het over , tsjah vervelend . Je grote liefde geeft aan dat ze graag blijft wonen waar ze woont , jij wilt dat ze meegaat naar jouw gekozen dorpje , je grote liefde wil niet , is zij wel jou grote liefde ? of moet alles gaan zoals jij wilt ?quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:08 schreef ficus het volgende:
Mijn partner is niet 39. Dat was een andere vrouw met wie ik in het verleden aan het daten was. Ik ben 31 en mijn partner 32. De kinderwens is bij ons allebei heel groot, dus dat is ook een reden waarom samenwonen wel gewenst is. Daarbij is het gependel tussen mij en haar en andersom ook niet ideaal. Kost ook elke week weer een paar uur.
Voorstel van mijn partner was in haar plaats of in één van de omliggende dorpen. Ik zie dat gewoon niet zitten. Dan ga ik een halfuur verder weg van alles, terwijl ik nu al alles ver weg heb. Ik krijg hier op het forum het idee dat het merendeel vind dat ik naar haar poppen moet dansen, terwijl een relatie geven en nemen is. Er zullen concessies gedaan moeten worden. Ik heb in mijn ogen een goed en reëel voorstel gedaan. Nu zij nog.
Als dit topic geschreven was vanuit mijn partner, was het dan zo dat iedereen mijn kant op moest komen? Dat idee krijg ik hier wel. Dat het hier vooral draait om de mening van de topicstarter tegen te spreken.
Dat is hier vaak wel de beweging, de vaste R&P kliek speelt graag advocaat van de duivel en er is een soort intense behoefte om de TS eerst tot introspectie te dwingen, maar soms is dat ook nodig. Maar ja, soms vergeten ze hier wel dat we het gewoon met één kant van het verhaal moeten doen, en daar iets constructiefs van moeten maken.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:08 schreef ficus het volgende:
Dat werkt toch 2 kanten op?quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:17 schreef Joene het volgende:
[..]
Je bent aan het mierenneuken , een half uurtje hebben we het over , tsjah vervelend . Je grote liefde geeft aan dat ze graag blijft wonen waar ze woont , jij wilt dat ze meegaat naar jouw gekozen dorpje , je grote liefde wil niet , is zij wel jou grote liefde ? of moet alles gaan zoals jij wilt ?
Dit klopt wel, ik vind het wel prettig om meningen te lezen die haaks staan op mijn eigen gedachte of gevoelensquote:Op woensdag 3 januari 2024 20:23 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat is hier vaak wel de beweging, de vaste R&P kliek speelt graag advocaat van de duivel en er is een soort intense behoefte om de TS eerst tot introspectie te dwingen, maar soms is dat ook nodig. Maar ja, soms vergeten ze hier wel dat we het gewoon met één kant van het verhaal moeten doen, en daar iets constructiefs van moeten maken.
Het euvel is wel de gedachte 'Er moeten door beiden concessies gedaan worden.' Dat hoeft natuurlijk niet altijd, dat staat nergens in steen geschreven. Misschien doet zij na het samenwonen iedere avond concessies met die vieze troep die jij wilt gaan eten.Maar als zij niet te bewegen is om verder weg te gaan van haar omgeving, dan valt daar weinig van te maken behalve toegeven, of er een einde aan maken. En eerlijk gezegd, als die tweede al als een optie voelt, dan is het niet best gesteld met de liefde.
Hoe het ook zij, toegeven aan haar nukken is niet leuk en voelt oneerlijk, maar het is een optie, en ook die moet je overwegen.
Is zij uberhaupt te bewegen? Want zoals je het laat overkomen is ze erg rigide in dit onderwerp.
Het is natuurlijk niet per se zo dat er co cessies gedaan moeten worden. In ieder geval niet per definitie 50-50quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:08 schreef ficus het volgende:
Zeker maar als je echt zo gek op diegene bent maak je de concessie tochquote:
Ja, dit heb ik ook best wel erg. Al zal ik daar minder snel fora voor gebruiken omdat communicatie daar toch wel iets.... anders is dan in het echte leven.quote:[..]
Dit klopt wel, ik vind het wel prettig om meningen te lezen die haaks staan op mijn eigen gedachte of gevoelens
Zoek naar de derde mogelijkheid, waar jullie allebei blij van worden.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:08 schreef ficus het volgende:
Ik krijg hier op het forum het idee dat het merendeel vind dat ik naar haar poppen moet dansen, terwijl een relatie geven en nemen is. Er zullen concessies gedaan moeten worden. Ik heb in mijn ogen een goed en reëel voorstel gedaan. Nu zij nog.
Wat heb jij nu in je eigen dorp of fietsafstand? Voor mij geef je niks op. Je doet alles op afstand.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:08 schreef ficus het volgende:
Dat laatste is niet zo. Er zijn ook genoeg topics waarin de topicstarter over het algemeen gelijk krijgt.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:08 schreef ficus het volgende:
Je bent een jaar samen en dan samenwonen? Recipe for failure. Blijf lekker lat-relatie houden joh. Houdt het ook spannender.quote:Op woensdag 3 januari 2024 00:24 schreef ficus het volgende:
Ik heb nu ongeveer een jaar een relatie en het onderwerp samenwonen komt de laatste tijd steeds vaker ter sprake. Wij wonen ongeveer een halfuurtje bij elkaar vandaan. Niet zo heel ver bij elkaar vandaan, dus iets in de buurt vinden zou niet zo moeilijk moeten zijn zou je zeggen. Nou, niet dus...
Vanwege de situatie van ons beiden is het het meest logisch als zij richting mijn kant zou komen wonen. Dit om de volgende redenen:
- Ik moet 2 keer per maand voor mijn werk naar Utrecht, wat voor mij nu al 1,5 uur enkele reis is zonder file. Vaak komt de totale reistijd in de buurt van de 3 uur enkele reis.
- Ik heb een aantal vrienden op +/- 3 kwartier afstand wonen
- Voor een aantal hobby's reis ik regelmatig ruim een halfuur enkele reis
Al met al kun je dus stellen dat ik nu al alles best ver weg heb. Als ik richting haar ga dan zou ik nog verder weg van alles gaan wonen. Als zij mijn kant op zou komen dat zit zij nog altijd binnen 30 minuten van alles (werk, ouders, vrienden, etc.). In feite woont zij dan dus nog altijd gunstiger dan ik. Alleen ziet zij het nog niet echt zitten om richting mij te verhuizen. Als ik vraag waarom dan zegt ze 'we moeten allebei concessies doen'. WTF concessies doen. Ik heb alles al ver weg en dat heb ik haar ook al een paar keer uitgelegd. Ik ben bereid om een klein stukje richting haar te gaan, maar dan wel alleen naar één specifiek dorp omdat ik dat echt een mooi dorp vind. Qua afstand zou alles dan nog 10 minuten verder voor mij worden dan wat het nu al is, alleen zou ik dat voor die ene specifieke woonplaats nog wel over hebben. Ook dat heb ik al voorgesteld, maar veel enthousiasme heb ik nog niet gemerkt.
Ergens ben ik wel bang dat hier uiteindelijk de relatie op gaat stranden. Hebben jullie ervaringen / tips / oplossingen, etc. om er wellicht wel uit te komen?
Om eerlijk te zijn vind ik wel dat je een punt hebt. Je wil al een concessie doen door 10 min haar kant op te komen. Misschien dat je binnen die straal nog iets coulanter kan zijn over de locatie.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:08 schreef ficus het volgende:
Jij hebt duidelijk niet gelezen. Ik heb in een eerdere post aangegeven dat ik mijn ouders op fietsafstand heb wonen als we naar de plek verhuizen die ik voorstel. Afhankelijk van waar in het dorp misschien wel op loopafstand. En haar ouders op 20 autominuten. En wat betreft vrienden maakt het voor haar niet uit, voor mij 10 minuten verder wegquote:Op donderdag 4 januari 2024 00:37 schreef FlyingFish het volgende:
Met sterke kinderwens worden jouw huidige redenen veel minder belangrijk. Vrienden ga je veel minder zien, hobby’s ga je ook minder tijd voor hebben… Wat dan wel belangrijk is, is achtervang in de buurt hebben. Opa’s en oma’s die in de buurt wonen en een dag kunnen opvangen bijvoorbeeld, of tzt het kind een keer van school kunnen halen. Door in het midden te gaan wonen heb je wellicht wel een goed compromis, maar tegelijk de slechtste locatie, want geen vrienden èn geen familie in je nabije woonomgeving. Kortom, denk na over hoe jullie leven er de komende tig jaar waarschijnlijk uit gaat zien en baseer daar je keuze op ipv op jullie huidige levensstijl. Dan gaan er waarschijnlijk andere argumenten spelen, voor jullie beiden.
Dan is zij dus niet zo gek op hem blijkbaar.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:51 schreef Joene het volgende:
[..]
Zeker maar als je echt zo gek op diegene bent maak je de concessie toch
Wat geeft zij op door naar de plek die je voorstelt te verhuizen?quote:Op donderdag 4 januari 2024 00:40 schreef ficus het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk niet gelezen. Ik heb in een eerdere post aangegeven dat ik mijn ouders op fietsafstand heb wonen als we naar de plek verhuizen die ik voorstel. Afhankelijk van waar in het dorp misschien wel op loopafstand. En haar ouders op 20 autominuten. En wat betreft vrienden maakt het voor haar niet uit, voor mij 10 minuten verder weg
Ik snap hem ook wel anders.quote:Op donderdag 4 januari 2024 08:31 schreef Leandra het volgende:
Zij heeft nu alles heel dichtbij (werk, familie, vrienden, hobby's), en jij hebt sowieso al overal reistijd voor, en om dat "gelijk te trekken" moet zij maar jouw kan op verhuizen zodat zij ook niets meer dichtbij heeft en overal voor moet reizen?
Dus dan hebben jullie allebei niets in de buurt?
Oh, wacht... dan zitten jouw ouders in de buurt.
Ik snap wel dat ze daar geen zin in heeft.
En andersom.quote:Op donderdag 4 januari 2024 08:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan is zij dus niet zo gek op hem blijkbaar.
Ja, van een plek waar je niets hebt verhuizen naar een plek waar je allebei niets hebt omdat het dan "eerlijker" is...quote:
Haar schoonouders dichtbij.quote:Op donderdag 4 januari 2024 08:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat geeft zij op door naar de plek die je voorstelt te verhuizen?
Dit gaat natuurlijk niet om wie wat heeft en wie niet. Want ze wonen dan en op redelijke afstand van zijn ouders en op redelijke afstand van haar vrienden, werk en vrienden en ouders. Althans, zo lees ik het.quote:Op donderdag 4 januari 2024 08:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, van een plek waar je niets hebt verhuizen naar een plek waar je allebei niets hebt omdat het dan "eerlijker" is...
Als TS dit al door weet te drammen dan geef ik de relatie een kleine kans 2026 te halen.
Dus we vinden het lachen en onbespreekbaar als zij dicht bij haar schoonouders gaat wonen maar willen wel dat TS dichtbij zijn schoonouders gaat wonen?quote:
Voor hem idem toch?quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou jippie, dat is echt een gedachte om heel blij van te worden
Zij heeft daar alles, zoals ik het begreep. TO moet al overal voor rijden Waarom zou je iemand uit zo'n plek willen trekken naar een plaats 20 minuten daarvandaan, waar je beide niets hebt behalve heel toevallig, TO zijn ouders.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus we vinden het lachen en onbespreekbaar als zij dicht bij haar schoonouders gaat wonen maar willen wel dat TS dichtbij zijn schoonouders gaat wonen?
Hij wil ook niet haar kant op verhuizen, met uitzondering van dat ene specifieke dorp waar hij wel zou willen wonen, en waar zijn ouders toevallig wonen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit gaat natuurlijk niet om wie wat heeft en wie niet. Want ze wonen dan en op redelijke afstand van zijn ouders en op redelijke afstand van haar vrienden, werk en vrienden en ouders. Althans, zo lees ik het.
Daarnaast is het natuurlijk wel zo dat als zij echt niet wil verhuizen er van “beweging van beide kanten” geen sprake is.
We horen natuurlijk maar één kant van het verhaal, en daar zal zij niet beter uitkomen dan hij.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:12 schreef Scorpie het volgende:
Ik vind haar trouwens wel een hele luie debater, afgaande op wat TS ons verteld. Weinig overtuigende argumenten anders dan emoties en gevoelens. Weinig rationaliteit.
Waarom moet hij bewegen en zij niet ? Klink egocentrisch.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:14 schreef Donna het volgende:
[..]
Zij heeft daar alles, zoals ik het begreep. TO moet al overal voor rijden Waarom zou je iemand uit zo'n plek willen trekken naar een plaats 20 minuten daarvandaan, waar je beide niets hebt behalve heel toevallig, TO zijn ouders.
Zou zelf ook voor geen goud 20 minuten van mijn 'alles' af gaan wonen.
En zij wil helemaal niks aan concessies doen blijkbaar.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij wil ook niet haar kant op verhuizen, met uitzondering van dat ene specifieke dorp waar hij wel zou willen wonen, en waar zijn ouders toevallig wonen.
Dus laten we niet doen alsof hij wel bereid is haar kant op te verhuizen, hij is net zo halsstarrig en wil alleen maar in het dorp gaan wonen waar zijn ouders wonen en verkoopt dat vervolgens als "consessie" van zijn kant omdat hij daarmee 10 minuten haar kant op verhuist en "alles" voor hem nog 10 minuten verder weg wordt dan het al is, behalve zijn ouders.
Dat alles voor haar dan van om de hoek naar op 20 minuten met de auto gaat is kennelijk een consessie die zij maar moet doen omdat hij graag bij zijn ouders om de hoek wil wonen nu al overal ver vandaan woont.
Hij wil haar dus de rekening laten betalen voor de keuzes die hij voor haar tijd gemaakt heeft.
Geen beweging van 2 kanten inderdaad.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We horen natuurlijk maar één kant van het verhaal, en daar zal zij niet beter uitkomen dan hij.
Maar je stipt hier wel wat aan: ratio tegenoveer gevoelens en emoties. En dan kun je haar gebrek aan rationaliteit verwijten, maar hem ook gebrek aan emotie.
Het klinkt gewoon alsof er helemaal geen goede gesprekken over zijn, het geen proces is, maar een snelle beslissing. Dat is natuurlijk gedoemd om te mislukken.
Het is geven en nemen in een relatie. Waarom moet er altijd een middenweg gekozen worden? Als de een pizza wil eten en de ander Chinees, haal je ook geen patat.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom moet hij bewegen en zij niet ? Klink egocentrisch.
Plus, zij heeft daar een sociaal netwerk waar hij ook wat aan kan hebben.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:14 schreef Donna het volgende:
[..]
Zij heeft daar alles, zoals ik het begreep. TO moet al overal voor rijden Waarom zou je iemand uit zo'n plek willen trekken naar een plaats 20 minuten daarvandaan, waar je beide niets hebt behalve heel toevallig, TO zijn ouders.
Zou zelf ook voor geen goud 20 minuten van mijn 'alles' af gaan wonen.
Dit is anders alles geven voor TS en alles nemen door zijn vriendin. Terwijl er blijkbaar zat dorpen in de buurt zijn. Waarom is een move voor haar onbespreekbaar?quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:21 schreef Donna het volgende:
[..]
Het is geven en nemen in een relatie. Waarom moet er altijd een middenweg gekozen worden? Als de een pizza wil eten en de ander Chinees, haal je ook geen patat.
Mijn ouders zitten op 35 minuten rijden en zijn ouders wonen op loopafstand. Het resultaat is dat wij allemaal veel closer zijn met zijn ouders, inclusief onze zoon. Dat is niet 100% te wijten aan afstand maar het speelt wel een grote rol. Ik kom hooguit 1x per maand bij m'n ouders en een paar keer per week bij m'n schoonouders.quote:Op donderdag 4 januari 2024 00:40 schreef ficus het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk niet gelezen. Ik heb in een eerdere post aangegeven dat ik mijn ouders op fietsafstand heb wonen als we naar de plek verhuizen die ik voorstel. Afhankelijk van waar in het dorp misschien wel op loopafstand. En haar ouders op 20 autominuten. En wat betreft vrienden maakt het voor haar niet uit, voor mij 10 minuten verder weg
Misschien is zij sowieso nog niet zo ver om te gaan samenwonen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is anders alles geven voor TS en alles nemen door zijn vriendin. Terwijl er blijkbaar zat dorpen in de buurt zijn. Waarom is een move voor haar onbespreekbaar?
Volgens hem.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En zij wil helemaal niks aan concessies doen blijkbaar.
Waarom is dat precies erg? Dat is toch het hele idee van geven en nemen? Een andere keer valt de munt weer andersom.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is anders alles geven voor TS en alles nemen door zijn vriendin. Terwijl er blijkbaar zat dorpen in de buurt zijn. Waarom is een move voor haar onbespreekbaar?
Zijn het keuzes geweest? Het bedrijf waar hij werkt kan ook verhuisd zijn, bijvoorbeeld. Er is wel echt een maximum aan reistijd die je wilt hebben, ik kan begrijpen dat hij niet op nog meer reistijd zit te wachten.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij wil ook niet haar kant op verhuizen, met uitzondering van dat ene specifieke dorp waar hij wel zou willen wonen, en waar zijn ouders toevallig wonen.
Dus laten we niet doen alsof hij wel bereid is haar kant op te verhuizen, hij is net zo halsstarrig en wil alleen maar in het dorp gaan wonen waar zijn ouders wonen en verkoopt dat vervolgens als "consessie" van zijn kant omdat hij daarmee 10 minuten haar kant op verhuist en "alles" voor hem nog 10 minuten verder weg wordt dan het al is, behalve zijn ouders.
Dat alles voor haar dan van om de hoek naar op 20 minuten met de auto gaat is kennelijk een consessie die zij maar moet doen omdat hij graag bij zijn ouders om de hoek wil wonen nu al overal ver vandaan woont.
Hij wil haar dus de rekening laten betalen voor de keuzes die hij voor haar tijd gemaakt heeft.
De beste debater hoort zijn zin te krijgen, zo werkt dat in een gezonde relatie.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:12 schreef Scorpie het volgende:
Ik vind haar trouwens wel een hele luie debater, afgaande op wat TS ons verteld. Weinig overtuigende argumenten anders dan emoties en gevoelens. Weinig rationaliteit.
Dat was anders een prima argument om hem naar haar toe te laten verhuizen eerder in het topic onder het mom van dat je met kinderen toch geen tijd hebt daarvoor.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens hem.
En je complete sociale omgeving verlaten zodat je kunt gaan samenwonen met iemand op een plek die daar, noch op zijn huidige locatie geen sociale omgeving heeft is een redelijke concessie?
Dat argument kan dan toch ook op haar van toepassing zijn?quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:25 schreef Donna het volgende:
[..]
Waarom is dat precies erg? Dat is toch het hele idee van geven en nemen? Een andere keer valt de munt weer andersom.
Waar hij nu woont is idd zijn keuze: niet bij zijn familie, niet bij zijn vrienden, niet bij zijn werk en kennelijk niet bij hobby's.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:26 schreef Managarm het volgende:
[..]
Zijn het keuzes geweest? Het bedrijf waar hij werkt kan ook verhuisd zijn, bijvoorbeeld. Er is wel echt een maximum aan reistijd die je wilt hebben, ik kan begrijpen dat hij niet op nog meer reistijd zit te wachten.
Als er goede redenen zijn om in plek X te gaan wonen wel, maar die zijn er nu niet.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat argument kan dan toch ook op haar van toepassing zijn?
Dat vind jij, is subjectief en alleen vanuit de vriendin gedachtquote:Op donderdag 4 januari 2024 09:30 schreef Donna het volgende:
[..]
Als er goede redenen zijn om in plek X te gaan wonen wel, maar die zijn er nu niet.
Ik zie TS ook helemaal geen concessies willen doen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat was anders een prima argument om hem naar haar toe te laten verhuizen eerder in het topic onder het mom van dat je met kinderen toch geen tijd hebt daarvoor.
En laten we wel wezen, ze gaan niet naar de andere kant van het land verhuizen hè, zij zou nog steeds binnen 30 minuten van haar sociale kring wonen. Het is niet alsof TS haar naar een ander land wil krijgen.
Het is gewoon interessant om te weten wat zij wel
wil doen aan concessies - wat dat betreft horen we alleen TS.
Als ik op TS afga:quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:31 schreef Lienekien het volgende:
Ik vermoed dat vriendin echt wel haar eigen argumenten heeft, maar dat TS hier alleen kwam om steun te zoeken voor zijn eigen standpunt. Dus haar kant van de zaak blijft sowieso onderbelicht. Aan zijn selectieve reacties is wel te zien dat het hem niet te doen was om het eens vanuit andere gezichtspunten te bekijken.
Zij wil overigens wel verhuizen, maar TS wil alleen naar dat éne dorp. Dus dat verhaal van: zij wil geen consessies doen, dat klopt niet. Zij ziet zijn enige voorstel niet zitten en TS blijft vasthouden aan dat ene voorstel.
quote:werk:%20is%20nu%20op%20een%20kwartier%20afstand,%20blijft%20op%20een%20kwartier%20afstand.%20Nu%20rijdt%20ze%20een%20kwartier%20naar%20het%20Noorden.%20Dan%20zal%20ze%20een%20kwartier%20naar%20het%20Zuiden%20moeten.%0A%0AVrienden%3A%20heeft%20ze%20nu%20verspreid%20over%20de%20hele%20provincie%20wonen.%20Sommige%20vrienden%20zullen%20door%20de%20verhuizing%20iets%20verder%20weg%20wonen,%20andere%20vrienden%20juist%20iets%20dichterbij.%20Per%20saldo%20zal%20het%20ongeveer%20gelijk%20blijven.%0A%0AOuders%3A%20Is%20nu%20op%2010%20minuten,%20zou%20dan%2020%20minuten%20worden%0A%0ADe%20enige%20concessie%20die%20zij%20in%20tijd%20zou%20moeten%20doen%20is%2010%20minuten%20extra%20reistijd%20naar%20de%20ouders.%20Dat%20is%20alles.%0AVoor%20mij%20zou%20met%20de%20verhuizing%20juist%20alles%20nog%20verder%20weg%20zijn,%20op%20mijn%20ouders%20na.%20Werk%20wordt%2010%20minuten%20verder,%20vrienden%20wordt%2010%20minuten%20verder.%20Ouders%20wordt%205%20minuten%20korter.
Zijn langere reistijd naar werk en vrienden is geen concessie volgens jou?quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zie TS ook helemaal geen concessies willen doen.
Het leest meer alsof hij graag in dat ene dorp wil wonen omdat hij het een mooi dorp vindt maar dat alleen niet kan.
Als TS zo graag in dat dorp wil wonen, waarom woont hij daar dan nog niet?
10 minuten extra op 3 kwartier tot anderhalf uur?quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zijn langere reistijd naar werk en vrienden is geen concessie volgens jou?
quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
10 minuten extra op 3 kwartier tot anderhalf uur?
Nee, dat is geen concessie.
Copy pasten werkt niet meer op de een of andere manier op mobiel, maakt het irritant. Er is een post waarin staat dat het dorp wat hij bedoelde ervoor zorgt dat haar reistijd naar werk hetzelfde blijft, reistijd naar ouders 10 minuten meer wordt en vrienden nagenoeg hetzelfde.quote:
Oh nu is het het dorp van zijn dromen en is het hem daarom te doen?quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
10 minuten extra op 3 kwartier tot anderhalf uur?
Om in het dorp van je dromen te kunnen wonen?
Nee, dat is geen concessie.
Ze wil één dorp verderop wonen, toch?quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En zij wil helemaal niks aan concessies doen blijkbaar.
Niks moet. Iedereen maakt eigen keuzes. Niet toe willen geven met als gevolg einde relatie is ook een keuze. Het is niet verplicht om er samen uit te komen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom moet hij bewegen en zij niet ? Klink egocentrisch.
Waarom wil hij alleen naar dat ene dorp?quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh nu is het het dorp van zijn dromen en is het hem daarom te doen?
Maar dat is als ik TS lees niet het geval. Ze heeft haar werk en vrienden al op afstand wonen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze wil één dorp verderop wonen, toch?
[..]
Niks moet. Iedereen maakt eigen keuzes. Niet toe willen geven met als gevolg einde relatie is ook een keuze. Het is niet verplicht om er samen uit te komen.
Zij heeft blijkbaar alles in het dorp waar ze nu woont. Dan snap ik wel dat je - als je daar waarschijnlijk al 30 jaar woont en alles hebt - niet zomaar even verderop gaat wonen in een dorp, waar je behalve je vriend en schoonouders niets hebt. En je dus alles voortaan met de auto moet gaan doen.
Het verschil lijkt te zijn dat zij nu ergens woont waar ze haar sociale omgeving dichtbij heeft en hij op een plek waar zijn sociale omgeving sowieso al op afstand is. De overgang van alles dichtbij naar alles ver weg is groter dan van alles ver weg naar alles net ietsje (10 minuten geeft hij aan) verder weg.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat was anders een prima argument om hem naar haar toe te laten verhuizen eerder in het topic onder het mom van dat je met kinderen toch geen tijd hebt daarvoor.
En laten we wel wezen, ze gaan niet naar de andere kant van het land verhuizen hè, zij zou nog steeds binnen 30 minuten van haar sociale kring wonen. Het is niet alsof TS haar naar een ander land wil krijgen.
Het is gewoon interessant om te weten wat zij wel
wil doen aan concessies - wat dat betreft horen we alleen TS.
Nou volgens mij wil hij vooral kinderen maken, en blijven wonen waar hij nu woont. Maar dat wil zij niet. En dus wil hij naar haar toe bewegen, maar dan wel naar een dorp wat hij mooi vindt. Wat dat betreft is het net Kopen zonder Kijken hè.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom wil hij alleen naar dat ene dorp?
Maar dat is dus niet zo, ze heeft haar werk en vrienden op afstand al. Zie post 42.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het verschil lijkt te zijn dat zij nu ergens woont waar ze haar sociale omgeving dichtbij heeft en hij op een plek waar zijn sociale omgeving sowieso al op afstand is. De overgang van alles dichtbij naar alles ver weg is groter dan van alles ver weg naar alles net ietsje (10 minuten geeft hij aan) verder weg.
Het houdt niet echt lekker stand, zo, hè.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou volgens mij wil hij vooral kinderen maken, en blijven wonen waar hij nu woont. Maar dat wil zij niet. En dus wil hij naar haar toe bewegen, maar dan wel naar een dorp wat hij mooi vindt. Wat dat betreft is het net Kopen zonder Kijken hè.
Uit de OP:quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh nu is het het dorp van zijn dromen en is het hem daarom te doen?
Hij verkoopt het als een concessie maar feitelijk is het de enige plek waar hij wil wonen.quote:Ik ben bereid om een klein stukje richting haar te gaan, maar dan wel alleen naar één specifiek dorp omdat ik dat echt een mooi dorp vind.
Genoeg te koop wat "hun smaak" zou zijn, waarom woont TS er dan nog niet?quote:En wat betreft krapte op de woningmarkt wat een paar keer genoemd wordt: wij wonen in een gebied waarin die krapte nog wel meevalt. Ook in het dorp wat ik heb voorgesteld staat nog genoeg te koop wat onze smaak zou kunnen zijn.
Niet helemaal duidelijk. 10 minuten lopen of tien minuten met de auto scheelt nogal.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar dat is dus niet zo, ze heeft haar werk en vrienden op afstand al. Zie post 42.
Misschien heeft vriendin dit ook door en wil ze die band het liefste met haar eigen ouders. Ze ziet haar schoonouders al voor de ramen staan als er kinderen zijn.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mijn ouders zitten op 35 minuten rijden en zijn ouders wonen op loopafstand. Het resultaat is dat wij allemaal veel closer zijn met zijn ouders, inclusief onze zoon. Dat is niet 100% te wijten aan afstand maar het speelt wel een grote rol. Ik kom hooguit 1x per maand bij m'n ouders en een paar keer per week bij m'n schoonouders.
Weet dat deze keuze echt bepalend zal zijn voor jullie gezinsleven straks.
Edit: ik ben niet iemand die afstand als een belemmering ziet, ik werk 1-2x per week in Hoofddorp (wonend in Apeldoorn), ik werkte een paar jaar geleden 1 week per maand in Gothenburg. Dus zo'n half uurtje stelt voor mij echt niks voor, maar voor mijn familie wel.
Tja ik zie ze niet snel tot een compromis komen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het houdt niet echt lekker stand, zo, hè.
Sowieso ben je met kinderen nog meer gebonden aan je woonplaats. Zonder kinderen heeft ze misschien nog wel tijd om de auto te pakken om haar sociale kring te bezoeken in het dorp waar ze nu woont. Met kinderen is dat, zeker in het begin, een stuk lastiger.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:44 schreef Donna het volgende:
[..]
Misschien heeft vriendin dit ook door en wil ze die band het liefste met haar eigen ouders.
Misschien moeten ze dan eens een openhartig gesprek hebben, want het kan ook zomaar zijn dat TS ook niet op zijn schoonouders zit te wachtenquote:Op donderdag 4 januari 2024 09:44 schreef Donna het volgende:
[..]
Misschien heeft vriendin dit ook door en wil ze die band het liefste met haar eigen ouders. Ze ziet haar schoonouders al voor de ramen staan als er kinderen zijn.
Precies. We lezen hier maar een heel klein stukje, als er überhaupt al echt goede gesprekken gevoerd zijn.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Misschien moeten ze dan eens een openhartig gesprek hebben, want het kan ook zomaar zijn dat TS ook niet op zijn schoonouders zit te wachten
Dit hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:23 schreef Seven. het volgende:
[..]
Mijn ouders zitten op 35 minuten rijden en zijn ouders wonen op loopafstand. Het resultaat is dat wij allemaal veel closer zijn met zijn ouders, inclusief onze zoon. Dat is niet 100% te wijten aan afstand maar het speelt wel een grote rol. Ik kom hooguit 1x per maand bij m'n ouders en een paar keer per week bij m'n schoonouders.
Weet dat deze keuze echt bepalend zal zijn voor jullie gezinsleven straks.
Edit: ik ben niet iemand die afstand als een belemmering ziet, ik werk 1-2x per week in Hoofddorp (wonend in Apeldoorn), ik werkte een paar jaar geleden 1 week per maand in Gothenburg. Dus zo'n half uurtje stelt voor mij echt niks voor, maar voor mijn familie wel.
Het ligt aan alle personen en je weet hier niet hoe iedereen erin staat. Misschien is voor hun één dag in de twee weken oppassen wel niet voldoende.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.
Ik woonde dik 100 km bij mijn ouders vandaan en 30 km van mijn schoonouders. Mijn ouders hebben vier jaar om de week de hele dag opgepast. Zij wilden dit heel graag, omdat ze hun kleindochter graag wilden zien opgroeien en er echt een band mee opbouwen. Mijn schoonmoeder zou in principe op de andere dag om de week komen, maar zij was ook vaak niet beschikbaar vanwege wrk of andere ofspraken waardoor mijn ouders nog wat vaker kwamen.
Het ligt ook echt wel aan alle personen binnen het verhaal, denk ik.
Ik vond het fijn dat mijn ouders en schoonmoeder dit wilden doen, omdat ik graag wilde dat mijn dochter een goede band zou kunnen opbouwen met de grootouders. Dat is gelukt. Als ze het niet hadden willen doen, hadden we gewoon een dag meer kinderdagveerblijf geregeld.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het ligt aan alle personen en je weet hier niet hoe iedereen erin staat. Misschien is voor hun één dag in de twee weken oppassen wel niet voldoende.
Ik laat zelden iemand oppassen, terwijl bijvoorbeeld het kind van mijn broertje en zijn vriendin zo ongeveer vaker bij mijn ouders is dan bij hen zelf.
Ik vind het fijn als ze op kunnen passen als het echt nodig is, maar heb me niet van hen afhankelijk willen maken. Ze wonen op een uur rijden, dus moet zoiets ook wel tijdig aangeven. Nu leef ik redelijk georganiseerd qua planning, dus dat is geen probleem.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vond het fijn dat mijn ouders en schoonmoeder dit wilden doen, omdat ik graag wilde dat mijn dochter een goede band zou kunnen opbouwen met de grootouders. Dat is gelukt. Als ze het niet hadden willen doen, hadden we gewoon een dag meer kinderdagveerblijf geregeld.
Maar goed, dit soort dingen weet je pas als er een kind onderweg is. Waar je in eerste instantie naar moet kijken is hoe het is om samen ergens te leven. Want of er een kind komt, is nog maar de vraag natuurlijk, en je zult dan toch samen een leuk leven willen leiden. Om dan al op deze manier te starten waarbij een van beiden met grote tegenzin ingaat op de geboden 'concessie' van de ander, lijkt me niet echt een goede start.
Al heb je een eigen huurwoning, dan zou ik die nog niet meteen opzeggen voor zo'n onzeker avontuur. Ga inderdaad eerst maar eens wat langere tijd bij elkaar logeren. Dan weet je wat beter wat je aan elkaar hebt, of je onder één dak met elkaar door één deur kunt, maar ook hoe het voor TS is om wat extra reistijd te hebben en hoe het voor de vriendin van TS is om buiten haar dorp te wonen.quote:Op donderdag 4 januari 2024 09:58 schreef Leandra het volgende:
Overigens staat er in het favoriete dorp van TS genoeg te koop...
Betekent dat dat ze van LATten gelijk naar een koopwoning zouden gaan?
Op een plek waar één van de twee niet wil zitten?
Recept voor succes hoor!
Qua koopwoning zou het wat mij betreft nog een heel ander verhaal zijn dan qua huur.
Maar in dit geval lijkt het me een beter idee als ze eerst eens een tijdje in het huis van de een of de ander gaan samenwonen, en misschien zelfs allebei: half jaar in zijn huis, half jaar in haar huis.
Dit dus.quote:Op donderdag 4 januari 2024 10:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Al heb je een eigen huurwoning, dan zou ik die nog niet meteen opzeggen voor zo'n onzeker avontuur. Ga inderdaad eerst maar eens wat langere tijd bij elkaar logeren. Dan weet je wat beter wat je aan elkaar hebt, of je onder één dak met elkaar door één deur kunt, maar ook hoe het voor TS is om wat extra reistijd te hebben en hoe het voor de vriendin van TS is om buiten haar dorp te wonen.
Als het dan allemaal geweldig blijkt te zijn en de beren op de weg mee blijken te vallen, kun je altijd nog een beslissing nemen.
In elk geval mooi dat dat ook een oplossing is. Dan kom je er in elk geval altijd uit met elkaar.quote:Op zondag 7 januari 2024 00:59 schreef oppiedoppie het volgende:
Njaa, ts kwam er zelf mee dat uit elkaar gaan ook een optie is dus het zit al niet diep.
Een paar uur rijden voor de supermarkt? Dan woon je ook voor Amerikaanse begrippen afgelegen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 09:24 schreef hangtime het volgende:
Die paar uurtjes die je moet reizen.
Als je daar druk over maakt, kun je maar beter direct stoppen.
Woonde in de USA, paar uur rijden naar eerste supermarkt.
Naar vrienden? Paar uur rijden en daarna vliegen.
Beetje relativeren..
Hele dagen in de auto, dus hij komt niet meer aan Fok! toe.quote:Op woensdag 7 februari 2024 17:15 schreef Managarm het volgende:
[..]
Die is druk bezig met verhuizen.
Mooi man, dit klinkt als een relatie die zeker zeer toekomstbestendig is. Ik stel voor dat je een dikke verlovingsring voor haar koopt, mits ze bereid is daarvoor in jouw flatje te komen wonenquote:Op woensdag 3 januari 2024 00:24 schreef ficus het volgende:
[…]
- Ik moet 2 keer per maand voor mijn werk naar Utrecht,
[…]
Ik ben bereid om een klein stukje richting haar te gaan, maar dan wel alleen naar één specifiek dorp
[…]
Qua afstand zou alles dan nog 10 minuten verder voor mij worden dan wat het nu al is
[…]
Tip: Bedenk jezelf ff 38 X voordat je gaat samenwonen met iemand die twijfelt. Dat is nooit een goede start.quote:Op woensdag 3 januari 2024 00:24 schreef ficus het volgende:
quote:Op donderdag 8 februari 2024 22:36 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Mooi man, dit klinkt als een relatie die zeker zeer toekomstbestendig is. Ik stel voor dat je een dikke verlovingsring voor haar koopt, mits ze bereid is daarvoor in jouw flatje te komen wonen
Bij twijfel hoef je je niet te bedenken, dan moet je het gewoon niet doen. Bij twijfel niet inhalen. Zeker niet met dit soort impactvolle beslissingen.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 11:46 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Tip: Bedenk jezelf ff 38 X voordat je gaat samenwonen met iemand die twijfelt. Dat is nooit een goede start.
Er is een gigantische woningnood dus je bent eerder bij elkaar als van elkaar af als het kapot gaat.
Misschien kun je dit bericht ook doorsturen naar TS z’n “vriendin”…quote:Op zaterdag 10 februari 2024 11:46 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Tip: Bedenk jezelf ff 38 X voordat je gaat samenwonen met iemand die twijfelt. Dat is nooit een goede start.
Er is een gigantische woningnood dus je bent eerder bij elkaar als van elkaar af als het kapot gaat.
Ben je heel R&P aan het nazoeken op oudere topics waar je iets in herkent, om daar je eigen verhaal te droppen? Hoe helpt dat een TS (die soms al tijden niet meer online is geweest)?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 22:10 schreef g60forced het volgende:
Tja lastig iemand moet wat opofferen, maar zo kort na jullie samen zijn maakt het er niet makkelijker op.
Ik ben nu bijna 43 en woon sinds vrij kort in het ouderlijk huis waar ik geboren ben. Hier zit ik na het overnemen van de openstaande hypotheken en de erfbelasting, straks op 50-100euro minder voor een compleet groot 1gezinswoning, dan wat ik aan huis betaalde voor een 1slaapkamer benedenwoning.
Betekent als ik weer een vaste relatie zou hebben, dat de kans nagnoeg nihil is dat IK ooit zal verhuizen.
Het is altijd al mijn droom geweest om hier te wonen. Dit wilde mijn ouders ook erg graag en hebben veel opgegeven om mij te helpen dit te realiseren.
Theoretisch gezien zou dit voor problemen kunnen zorgen, maar ik zal het zo dus van begin af aan duidelijk maken. Dus als hunzelf ook niet willen verhuizen (zeg niet dat het nodig is), kunnen ze er beter mee stoppen.
Tegen de regels? Nee, dan next...quote:Op zaterdag 9 maart 2024 23:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ben je heel R&P aan het nazoeken op oudere topics waar je iets in herkent, om daar je eigen verhaal te droppen? Hoe helpt dat een TS (die soms al tijden niet meer online is geweest)?
Het kan soms ook weer geen kwaad om over iets na te denken. Een huis heb je zo gekocht. En daar zit je dan in een huis in een stad waar je helemaal niet wilt wonen en met iemand die helemaal niet bij je blijkt te passen...quote:Op zondag 3 maart 2024 03:40 schreef Sport_Life het volgende:
Pfff klinkt echt vermoeiend zo'n relatie waar alles rationeel wordt afgewogen zeg.
Als ik terug denk hoe het bij ons ging ging het in de eerste plaats om de stad waar we beide wilden wonen, puur om de stad zelf niet afstand tot wat dan ook, vervolgens in die stad verliefd geworden op een appartement en dat gekocht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |