abonnement Unibet Coolblue
pi_211899779
Ik heb nu ongeveer een jaar een relatie en het onderwerp samenwonen komt de laatste tijd steeds vaker ter sprake. Wij wonen ongeveer een halfuurtje bij elkaar vandaan. Niet zo heel ver bij elkaar vandaan, dus iets in de buurt vinden zou niet zo moeilijk moeten zijn zou je zeggen. Nou, niet dus...

Vanwege de situatie van ons beiden is het het meest logisch als zij richting mijn kant zou komen wonen. Dit om de volgende redenen:
- Ik moet 2 keer per maand voor mijn werk naar Utrecht, wat voor mij nu al 1,5 uur enkele reis is zonder file. Vaak komt de totale reistijd in de buurt van de 3 uur enkele reis.
- Ik heb een aantal vrienden op +/- 3 kwartier afstand wonen
- Voor een aantal hobby's reis ik regelmatig ruim een halfuur enkele reis

Al met al kun je dus stellen dat ik nu al alles best ver weg heb. Als ik richting haar ga dan zou ik nog verder weg van alles gaan wonen. Als zij mijn kant op zou komen dat zit zij nog altijd binnen 30 minuten van alles (werk, ouders, vrienden, etc.). In feite woont zij dan dus nog altijd gunstiger dan ik. Alleen ziet zij het nog niet echt zitten om richting mij te verhuizen. Als ik vraag waarom dan zegt ze 'we moeten allebei concessies doen'. WTF concessies doen. Ik heb alles al ver weg en dat heb ik haar ook al een paar keer uitgelegd. Ik ben bereid om een klein stukje richting haar te gaan, maar dan wel alleen naar één specifiek dorp omdat ik dat echt een mooi dorp vind. Qua afstand zou alles dan nog 10 minuten verder voor mij worden dan wat het nu al is, alleen zou ik dat voor die ene specifieke woonplaats nog wel over hebben. Ook dat heb ik al voorgesteld, maar veel enthousiasme heb ik nog niet gemerkt.

Ergens ben ik wel bang dat hier uiteindelijk de relatie op gaat stranden. Hebben jullie ervaringen / tips / oplossingen, etc. om er wellicht wel uit te komen?

[ Bericht 2% gewijzigd door ficus op 03-01-2024 00:33:03 ]
pi_211899795
Je/jullie bekijken het wel heel zakelijk. Willen jullie eigenlijk wel samenwonen?
Zo ja, dan is locatie van ondergeschikt belang. Zeker als je het over een half uurtje hebt. Als ze nou aan de andere kant van het land zou wonen...
Wellicht kun je helemaal niks vinden op de gewenste locatie (iets met overspannen woningmarkt), dus ik zou je zeker niet blind staren op locatie. Maar meer op zoek gaan naar de wens&lol om samen te gaan wonen. Is die er (nog) niet, hoef je de locatie-discussie ook niet te voeren.
  woensdag 3 januari 2024 @ 00:42:13 #3
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211899805
_O-
pi_211899809
Dit wordt een groot succes.
Sicker than your average.
pi_211899849
Binnenkort kan TS zelf bepalen waar hij woont... Als de relatie over is.
Cindy De Vuyst
  woensdag 3 januari 2024 @ 02:35:33 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_211899892
Je moet 2x per maand naar Utrecht.. en dat neem je ook echt mee in die beslissing? :?

Verder zou ik iemand niet min of meer dwingen naar een plek te verhuizen waar diegene niet wil wonen, dat gaat niet lang goed en vervolgens wordt het de ander kwalijk genomen.
pi_211899910
Ik lees alleen maar redenen voor jou dat het handiger is dat zij naar jou komt. Voor haar wordt alles 30 minuten verder weg. Dat bedoelt ze denk ik ook met concessies doen, wat zijn de voordelen voor haar hierin?
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  woensdag 3 januari 2024 @ 04:15:54 #8
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211899973
Ik vind dit een pracht zin
quote:
In feite woont zij dan dus nog altijd gunstiger dan ik
  woensdag 3 januari 2024 @ 06:07:17 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211900004
Dit klinkt wel heel typisch als zo’n vrouwtje dat het niet trekt om verder dan 5 minuten van haar ouders af te wonen.
Ja, ze moeten beide concessies doen, maar ik snap TS wel. Hij heeft nu al regelmatig flinke reistijden, zij totaal niet.
TS heeft het niet voor haar over om verder te reizen, daar kan je wat van vinden, maar zij andersom dus ook totaal niet…

Klinkt als een breekpunt en TS moet zich afvragen of het dat waard is of dat hij alsnog degene is die water bij de wijn doet.

[ Bericht 5% gewijzigd door BE op 03-01-2024 06:19:08 ]
***
pi_211900017
Ik vind het juist klinken als zo'n mannetje die zijn eigen dingen belangrijker vindt dan die van de ander. En daarom moet zij haar omgeving maar opgeven voor hem.

Klinkt inderdaad als een breekpunt en ik hoop dat zijn vriendin zich afvraagt of dat het waard is.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_211900035
quote:
17s.gif Op woensdag 3 januari 2024 03:03 schreef Speedfight het volgende:
Ik lees alleen maar redenen voor jou dat het handiger is dat zij naar jou komt. Voor haar wordt alles 30 minuten verder weg. Dat bedoelt ze denk ik ook met concessies doen, wat zijn de voordelen voor haar hierin?
Lees ook alleen maar ik ik ik….
  woensdag 3 januari 2024 @ 07:37:29 #12
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_211900186
Hi hi hi

Het topic heet mijn partner wil niet verhuizen en dan volgt een opsomming van redenen waarom ts niet verhuizen wil

Heel grappig
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Spellchecker woensdag 3 januari 2024 @ 07:51:46 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211900222
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 06:39 schreef 111210 het volgende:

[..]
Lees ook alleen maar ik ik ik….
Ik ben benieuwd naar haar topic.
pi_211900299
Als je op loopafstand van je werk, vrienden en ouders woont is dat een grotere consessie dan een half uur langer rijden op ritten van 1+ uur...

Waarom zouden jullie je beide moeten afzonderen van je naasten?
pi_211900310
quote:
17s.gif Op woensdag 3 januari 2024 03:03 schreef Speedfight het volgende:
Ik lees alleen maar redenen voor jou dat het handiger is dat zij naar jou komt. Voor haar wordt alles 30 minuten verder weg. Dat bedoelt ze denk ik ook met concessies doen, wat zijn de voordelen voor haar hierin?
Dit dus. Volgens mij heeft zij geen enkele voordelen als zij ging verhuizen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 08:31:16 #16
5428 crew  miss_sly
pi_211900361
Ik lees alleen maar over reistijden. Gaan samenwonen in een andere stad is natuurlijk veel meer dan dat. Wat bindt jou aan je huidige woonplaats en wat bindt haar aan die van haar? Juist de dagelijkse dingen die je op korte afstand doet (fiets, wandelen, 5 minuten met de auto) kunnen het moeilijk maken om te vertrekken. Die zijn niet meer mogelijk op die manier, ook al verhuis je 'maar' naar 30 minuten verderop.

Het klinkt meer als een machtstrijd die jullie voeren waarbij degene die toegeeft om te verhuizen naar de woonplaats van de ander de verliezer zal moeten zijn. Ik weet niet of je dat nou direct liefde kunt noemen en of de relatie dan kansrijk zal blijken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 3 januari 2024 @ 09:09:29 #17
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211900548
2 x per maand, wow
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211900575
Vind het wel grappig dat jij alles op heel veel km van je huis af hebt terwijl zij het gewoon rondom haar huis heeft, dat geeft al aan dat zij het belangrijk vind om dichter bij haar vrienden, werk, hobbies, etc te wonen dan dat jij dat vind (blijkbaar)..

En ja beide moeten concessies doen! dus jij ook, en aangezien jij toch niets om je heen hebt kun jij ook wel verhuizen. AL moet ik zeggen dat ik voor echte liefde zelfs naar Tokio zou verhuizen... (bij wijze van spreken) en hier alles zou opzeggen...

Maar als ik merk dat alles van 1 kant moet komen, mag de liefde nog zo sterk zijn van mijn kant, dat gaat niet werken... een relatie is geven en nemen van beide kanten..

Iig succes met het verbreken van de relatie, want ik zie hier geen toekomst in! :Y
Just say hi!
pi_211900589
Als iknunaar mijn werk zou kunnen lopen zou ik voor geen goud en echt geen goud 30 minuten verderop gaan wonen. Dingen ver weg hebben is een keuze
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 09:23:24 #20
441859 crew  Lenny77
pi_211900626
De concessies waarvan jij vindt dat je ze nu al maakt, heb je al gemaakt voor je bij haar was. Je werk was al zo ver (en het gaat over 2 keer per maand :') ), je vrienden woonden al zo ver, je hobby's,...

Ik ben wel benieuwd wat zij inderdaad zou moeten opgeven.

Ik heb ooit in een ver verleden voor zo een keuze gestaan maar die afstand was 3u en het was kiezen tussen wonen in een grote stad (hij) of op de boerenbuiten (ik). En uiteindelijk is het daar ook op stukgelopen. Ik zou doodongelukkig worden in die grote stad en hij hier. We zijn wel als erg goede vrienden uit elkaar gegaan.
Waarschijnlijk zal de liefde daar ook niet groot genoeg zijn geweest?

Maar waar gaat het over bij jullie joh...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_211900636
Die paar uurtjes die je moet reizen.
Als je daar druk over maakt, kun je maar beter direct stoppen.

Woonde in de USA, paar uur rijden naar eerste supermarkt.
Naar vrienden? Paar uur rijden en daarna vliegen.

Beetje relativeren..
pi_211900652
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 00:24 schreef ficus het volgende:
Ik heb nu ongeveer een jaar een relatie en het onderwerp samenwonen komt de laatste tijd steeds vaker ter sprake. Wij wonen ongeveer een halfuurtje bij elkaar vandaan. Niet zo heel ver bij elkaar vandaan, dus iets in de buurt vinden zou niet zo moeilijk moeten zijn zou je zeggen. Nou, niet dus...

Vanwege de situatie van ons beiden is het het meest logisch als zij richting mijn kant zou komen wonen. Dit om de volgende redenen:
- Ik moet 2 keer per maand voor mijn werk naar Utrecht, wat voor mij nu al 1,5 uur enkele reis is zonder file. Vaak komt de totale reistijd in de buurt van de 3 uur enkele reis.
- Ik heb een aantal vrienden op +/- 3 kwartier afstand wonen
- Voor een aantal hobby's reis ik regelmatig ruim een halfuur enkele reis

Al met al kun je dus stellen dat ik nu al alles best ver weg heb. Als ik richting haar ga dan zou ik nog verder weg van alles gaan wonen. Als zij mijn kant op zou komen dat zit zij nog altijd binnen 30 minuten van alles (werk, ouders, vrienden, etc.). In feite woont zij dan dus nog altijd gunstiger dan ik. Alleen ziet zij het nog niet echt zitten om richting mij te verhuizen. Als ik vraag waarom dan zegt ze 'we moeten allebei concessies doen'. WTF concessies doen. Ik heb alles al ver weg en dat heb ik haar ook al een paar keer uitgelegd. Ik ben bereid om een klein stukje richting haar te gaan, maar dan wel alleen naar één specifiek dorp omdat ik dat echt een mooi dorp vind. Qua afstand zou alles dan nog 10 minuten verder voor mij worden dan wat het nu al is, alleen zou ik dat voor die ene specifieke woonplaats nog wel over hebben. Ook dat heb ik al voorgesteld, maar veel enthousiasme heb ik nog niet gemerkt.

Ergens ben ik wel bang dat hier uiteindelijk de relatie op gaat stranden. Hebben jullie ervaringen / tips / oplossingen, etc. om er wellicht wel uit te komen?
We lezen hier alleen: ik ik ik
Wat de partner wel/niet heeft doet er blijkbaar niet toe :X
pi_211900658
quote:
Ik heb nu ongeveer een jaar een relatie
En nu al samenwonen?

Ik kijk al uit naar het volgende topic van je.
  Vis een optie? woensdag 3 januari 2024 @ 09:30:07 #24
70532 loveli
N
pi_211900673
Het zal niet stranden vanwege de afstand, maar vanwege het onvermogen om beslissingen te nemen die niet ten koste van de ander gaan.

Jij hebt er blijkbaar in het verleden bewust voor gekozen om je werk, hobby's en vrienden op afstand te hebben en dat is nu je argument waarom zij moet verhuizen, zodat haar vrienden, hobby's en werk ook op afstand zijn.
Ik zie die logica niet en zij ook niet.
crap in = crap out
  woensdag 3 januari 2024 @ 09:35:39 #25
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211900699
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 09:13 schreef Chandler het volgende:
AL moet ik zeggen dat ik voor echte liefde zelfs naar Tokio zou verhuizen... (bij wijze van spreken) en hier alles zou opzeggen...
Lol en dan gaat het ooit uit en dan zit je daar in Tokio te kijken..
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_211900701
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 00:24 schreef ficus het volgende:
... en het onderwerp samenwonen komt de laatste tijd steeds vaker ter sprake
Hoe verloopt dan het gesprek, wat zijn haar ideeen erover? Kennelijk heb jij nu ook al een gewenstte woonplaats waar jij wil gaan wonen gevonden.en al je eigen overwegingen en wensen op een rijtje.
Ik mis echter in je verhaal wat zij dan precies wil, haar prioriteiten zijn en wensen, daarover moet je dan kunnen praten en kijken waar er wel overeenkomsten tussen jullie toekomst-visie ligt...

idd klinkt het nu alsof jullie daarin niet matchen, maar dat kan ook komen doordat je niet zozeer samen erover praat maar hooguit je eigen wensen al aangeeft en enkel daarover haar instemming wenst, en dat is niet echt een gelijkwaardige relatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door RM-rf op 03-01-2024 10:01:55 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_211900706
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 09:35 schreef PzKpfw het volgende:
Lol en dan gaat het ooit uit en dan zit je daar in Tokio te kijken..
Klopt, dat is toch altijd het risico met verhuizen voor liefde.... dat je ergens woont waar je niet vandaan komt. Tokio was een voorbeeld hé! ;) en in mijn geval is die kans heel klein aangezien ik niet op Aziaten val *O*
Just say hi!
  woensdag 3 januari 2024 @ 09:38:25 #28
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_211900708
Beste TS,
Stel je wil verder met haar dan is het makkelijkste dat je naaste familie wel dichtbij hebt wonen.
Uiteindelijk, niet in het begin.

Dat kan haar familie zijn of jouw familie zijn.
Omdat mocht je kinderen krijgen het toch handig is dat opa en oma vlakbij wonen.
Die wil je niet op een half uur of verder hebben wonen.

Woon jij nu al niet bij je ouders en zij nog wel dan raad ik aan om toch haar kant op te gaan.
Maar iemand heeft al verteld dat je wellicht weinig keuze gaat hebben op de overspannen woning markt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Vis een optie? woensdag 3 januari 2024 @ 09:43:25 #29
70532 loveli
N
pi_211900728
Een vorige buurvrouw van me was voor de liefde verhuisd. Ze kon niet aarden en wilde na 2 jaar terug naar Brabant. Hij wilde niet weg uit zijn geboorteplaats.

Einde relatie, hij weer terug naar z'n ouders en zij een eigen huisje in Brabant.
crap in = crap out
pi_211900736
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 09:28 schreef ReplaR het volgende:

[..]
En nu al samenwonen?

Ik kijk al uit naar het volgende topic van je.
Is dat snel? Ik woonde binnen een maand samen met mijn vrouw.
pi_211900747
Mijn vriendin en ik zijn inmiddels bijna 15 jaar samen, waarvan 7 jaar samenwonend. Wij hadden in eerste instantie ook praktische redenen waardoor samenwonen nog niet handig & financieel goed haalbaar was (o.a. studies in verschillende steden).

Maar eenmaal afgestudeerd liepen zaken toevallig ook zo dat er plotseling een logische plaats ontstond voor ons om te gaan samenwonen en waar we beiden op fietsafstand van ons werk zouden wonen. Dat was ideaal, want wij wilden ook gewoon voor ons beiden een fijne plek om te wonen en niet minder reistijd ten koste van de ander of ergens waar de een van beiden niet goed kan aarden.

Daarom vraag ik me af waarom jullie überhaupt willen samenwonen als er eigenlijk helemaal geen gezamenlijk toekomstbeeld lijkt te zijn waar jullie beiden je in kunnen vinden? Een kinderwens waarvoor samenwonen wel zo praktisch is?
Mij lijkt het de verkeerde volgorde om samen te willen wonen vanwege een kinderwens als dat de enige consensus is over een gezamenlijke toekomst.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_211900752
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 09:46 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Is dat snel? Ik woonde binnen een maand samen met mijn vrouw.
Als je niet aan uithuwelijking doet wel ja.
pi_211900760
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 09:13 schreef Chandler het volgende:
Vind het wel grappig dat jij alles op heel veel km van je huis af hebt terwijl zij het gewoon rondom haar huis heeft, dat geeft al aan dat zij het belangrijk vind om dichter bij haar vrienden, werk, hobbies, etc te wonen dan dat jij dat vind (blijkbaar)..

En ja beide moeten concessies doen! dus jij ook, en aangezien jij toch niets om je heen hebt kun jij ook wel verhuizen. AL moet ik zeggen dat ik voor echte liefde zelfs naar Tokio zou verhuizen... (bij wijze van spreken) en hier alles zou opzeggen...

Maar als ik merk dat alles van 1 kant moet komen, mag de liefde nog zo sterk zijn van mijn kant, dat gaat niet werken... een relatie is geven en nemen van beide kanten..

Iig succes met het verbreken van de relatie, want ik zie hier geen toekomst in! :Y
Dat snap ik ook niet helemaal. Ik heb ook een aantal vrienden die wat verder weg wonen, maar zodra het toch niet meer om de hoek is maakt het mij niet uit of de reistijd nou 3 kwartier of een uur en een kwartier is. Dat verandert de aard van de vriendschap verder ook niet.

Terwijl op fietsafstand wonen en daarna niet meer de aard van de vriendschap ook kan veranderen. Met vrienden die op fietsafstand wonen spreek ik bijv. ook weleens spontaan af of even samen een ijsje te eten of een terrasje te pakken.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 09:53:11 #34
5428 crew  miss_sly
pi_211900763
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 09:50 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Als je niet aan uithuwelijking doet wel ja.
Welnee. Dat is gewoon voor iedereen anders en in iedere situatie weer anders.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 3 januari 2024 @ 09:54:19 #35
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_211900768
Gast :')
pi_211900970
-ga ergens anders spelen -

[ Bericht 41% gewijzigd door Lenny77 op 03-01-2024 11:39:08 ]
Murder was the case that they gave me.
  Vis een optie? woensdag 3 januari 2024 @ 10:34:29 #37
70532 loveli
N
pi_211901046
quote:
Ik heb alles al ver weg en dat heb ik haar ook al een paar keer uitgelegd.
Gewoon nog 30x uitleggen tot ze het wel snapt.
crap in = crap out
pi_211901120
De man bepaalt.
Vakman pur sang
pi_211901129
Als jullie echt om elkaar zouden geven, dan waren er van beide kanten geen problemen omtrent dit onderwerp.


Dit gaat in de toekomst alleen maar irritaties opwekken.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_211901905
Je had alles al ver weg en dan moet zij dat ook maar hebben. Kan me best voorstellen dat ze daar niet om staat te springen.

Kans dat een relatie ooit uitgaat is best groot en dan zit je daar ver weg van alles.

Daarnaast, als je geen enkele concessie wilt doen, is de wens om samen te wonen blijkbaar niet zo heel erg groot. Dat geldt zowel voor jou als voor haar. Dus ik zou er nog maar even mee wachten.
pi_211902469
Persoonlijk zou ik liefde voor laten gaan op langere reistijd ergens heen, dus ik zou haar tegemoet komen
pi_211902654
Ik heb het idee dat iedereen denkt dat zij dan ook alles ver weg heeft. In tegenstelling tot zelfs. Ik heb zelfs heel goed rekening gehouden met haar situatie. Maar misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest in mijn OP. Dus daarom nog wat verdere uitleg. Stel dat we zouden verhuizen naar het dorp wat ik voor heb gesteld (iets richting haar), dan zou dat voor haar het volgende betekenen:

Werk: is nu op een kwartier afstand, blijft op een kwartier afstand. Nu rijdt ze een kwartier naar het Noorden. Dan zal ze een kwartier naar het Zuiden moeten.

Vrienden: heeft ze nu verspreid over de hele provincie wonen. Sommige vrienden zullen door de verhuizing iets verder weg wonen, andere vrienden juist iets dichterbij. Per saldo zal het ongeveer gelijk blijven.

Ouders: Is nu op 10 minuten, zou dan 20 minuten worden

De enige concessie die zij in tijd zou moeten doen is 10 minuten extra reistijd naar de ouders. Dat is alles.
Voor mij zou met de verhuizing juist alles nog verder weg zijn, op mijn ouders na. Werk wordt 10 minuten verder, vrienden wordt 10 minuten verder. Ouders wordt 5 minuten korter.

Verder is ook met eventuele kinderen rekening gehouden. Mijn ouders zouden dan op fietsafstand wonen, wat natuurlijk ideaal is. En 20 minuten naar de ouders van haar is in mijn ogen ook goed te doen. Verder is het een plaats met alle basisvoorzieningen (supermarkt, drogist, school, etc.), dus wat dat betreft is ook niks ver weg.

En wat betreft krapte op de woningmarkt wat een paar keer genoemd wordt: wij wonen in een gebied waarin die krapte nog wel meevalt. Ook in het dorp wat ik heb voorgesteld staat nog genoeg te koop wat onze smaak zou kunnen zijn.
  woensdag 3 januari 2024 @ 13:09:58 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211902677
Jouw argumenten voor zijn duidelijk.

Waarom wil ze niet?
The love you take is equal to the love you make.
pi_211902708
Het klinkt alsof alles afgewogen moet worden en alles op de weegschaal moet? ‘Ik 10 min inleveren, dan jij ook.’ Ik zou daar helemaal geen zin in hebben in een relatie, want het gaat (in mijn ogen) nergens over. Ook dat je 2 keer in een maand wat verder moet reizen, dat je dat meeneemt in je overweging snap ik niet. :P Klinkt wel als moeizaam in ieder geval.
pi_211902718
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 13:09 schreef Lienekien het volgende:
Jouw argumenten voor zijn duidelijk.

Waarom wil ze niet?
Omdat ze nu op 30 minuten van haar leven buiten haar vriend wil gaan wonen. Kan best een stap zijn als je nu gewend bent dat je alles op 5 minuten hebt.
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 13:13:41 #46
5428 crew  miss_sly
pi_211902720
Je herhaalt alleen maar jouw argumenten.
Wat maakt dat zij het niet ziet zitten? Wil ze wel op fietsafstand van jouw ouders wonen? Heeft ze een goede band met haar ouders en wil ze daar niet verder weg van? Hoe ziet haar week eruit en wat verandeert daarin als ze verder weg gaat wonen? Van welke vrienden gaat ze verder weg wonen en zijn die vrienden wel zo inwisselbaar als jij het doet voorkomen?

Je kunt het niet simpelweg op minuten reistijd afwentelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211902742
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 13:09 schreef Lienekien het volgende:
Jouw argumenten voor zijn duidelijk.

Waarom wil ze niet?
Haar argument: ik heb altijd alles dichtbij gehad en dat wil ik graag zo houden.

Dat komt neer op geen concessies willen doen en dat ik me helemaal moet aanpassen aan haar.
  woensdag 3 januari 2024 @ 13:17:20 #48
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_211902751
Kan me voorstellen dat ze denkt dat jij al overal ver vandaan bent en nog ietsje verder is dan niet erg terwijl zij dan stuk verder woont (voor haar gevoel wellicht).

Ik denk dat je nog verder moet praten en moet kijken waarom ZIJ ergens wel of niet wil wonen in plaats van alleen maar IK IK IK IK.
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 13:17:22 #49
5428 crew  miss_sly
pi_211902752
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 13:16 schreef ficus het volgende:

[..]
Haar argument: ik heb altijd alles dichtbij gehad en dat wil ik graag zo houden.

Dat komt neer op geen concessies willen doen en dat ik me helemaal moet aanpassen aan haar.
Nou ja, jij bent eraan gewend dat alles verder weg is, dus dat verandert niet als je dus naar haar verhuist. Het is natuurlijk heel legitiem om alles dichtbij te willen houden zoals zij wil.

Heeft zij een rijbewijs, auto?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 13:18:33 #50
236264 crew  capricia
pi_211902761
Vertel eens..wat wil zij?
Definitely not CIA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')