Lees ook alleen maar ik ik ik….quote:Op woensdag 3 januari 2024 03:03 schreef Speedfight het volgende:
Ik lees alleen maar redenen voor jou dat het handiger is dat zij naar jou komt. Voor haar wordt alles 30 minuten verder weg. Dat bedoelt ze denk ik ook met concessies doen, wat zijn de voordelen voor haar hierin?
Dit dus. Volgens mij heeft zij geen enkele voordelen als zij ging verhuizen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 03:03 schreef Speedfight het volgende:
Ik lees alleen maar redenen voor jou dat het handiger is dat zij naar jou komt. Voor haar wordt alles 30 minuten verder weg. Dat bedoelt ze denk ik ook met concessies doen, wat zijn de voordelen voor haar hierin?
We lezen hier alleen: ik ik ikquote:Op woensdag 3 januari 2024 00:24 schreef ficus het volgende:
Ik heb nu ongeveer een jaar een relatie en het onderwerp samenwonen komt de laatste tijd steeds vaker ter sprake. Wij wonen ongeveer een halfuurtje bij elkaar vandaan. Niet zo heel ver bij elkaar vandaan, dus iets in de buurt vinden zou niet zo moeilijk moeten zijn zou je zeggen. Nou, niet dus...
Vanwege de situatie van ons beiden is het het meest logisch als zij richting mijn kant zou komen wonen. Dit om de volgende redenen:
- Ik moet 2 keer per maand voor mijn werk naar Utrecht, wat voor mij nu al 1,5 uur enkele reis is zonder file. Vaak komt de totale reistijd in de buurt van de 3 uur enkele reis.
- Ik heb een aantal vrienden op +/- 3 kwartier afstand wonen
- Voor een aantal hobby's reis ik regelmatig ruim een halfuur enkele reis
Al met al kun je dus stellen dat ik nu al alles best ver weg heb. Als ik richting haar ga dan zou ik nog verder weg van alles gaan wonen. Als zij mijn kant op zou komen dat zit zij nog altijd binnen 30 minuten van alles (werk, ouders, vrienden, etc.). In feite woont zij dan dus nog altijd gunstiger dan ik. Alleen ziet zij het nog niet echt zitten om richting mij te verhuizen. Als ik vraag waarom dan zegt ze 'we moeten allebei concessies doen'. WTF concessies doen. Ik heb alles al ver weg en dat heb ik haar ook al een paar keer uitgelegd. Ik ben bereid om een klein stukje richting haar te gaan, maar dan wel alleen naar één specifiek dorp omdat ik dat echt een mooi dorp vind. Qua afstand zou alles dan nog 10 minuten verder voor mij worden dan wat het nu al is, alleen zou ik dat voor die ene specifieke woonplaats nog wel over hebben. Ook dat heb ik al voorgesteld, maar veel enthousiasme heb ik nog niet gemerkt.
Ergens ben ik wel bang dat hier uiteindelijk de relatie op gaat stranden. Hebben jullie ervaringen / tips / oplossingen, etc. om er wellicht wel uit te komen?
En nu al samenwonen?quote:Ik heb nu ongeveer een jaar een relatie
Lol en dan gaat het ooit uit en dan zit je daar in Tokio te kijken..quote:Op woensdag 3 januari 2024 09:13 schreef Chandler het volgende:
AL moet ik zeggen dat ik voor echte liefde zelfs naar Tokio zou verhuizen... (bij wijze van spreken) en hier alles zou opzeggen...
Hoe verloopt dan het gesprek, wat zijn haar ideeen erover? Kennelijk heb jij nu ook al een gewenstte woonplaats waar jij wil gaan wonen gevonden.en al je eigen overwegingen en wensen op een rijtje.quote:Op woensdag 3 januari 2024 00:24 schreef ficus het volgende:
... en het onderwerp samenwonen komt de laatste tijd steeds vaker ter sprake
Klopt, dat is toch altijd het risico met verhuizen voor liefde.... dat je ergens woont waar je niet vandaan komt. Tokio was een voorbeeld hé!quote:Op woensdag 3 januari 2024 09:35 schreef PzKpfw het volgende:
Lol en dan gaat het ooit uit en dan zit je daar in Tokio te kijken..
Is dat snel? Ik woonde binnen een maand samen met mijn vrouw.quote:Op woensdag 3 januari 2024 09:28 schreef ReplaR het volgende:
[..]
En nu al samenwonen?
Ik kijk al uit naar het volgende topic van je.
Als je niet aan uithuwelijking doet wel ja.quote:Op woensdag 3 januari 2024 09:46 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Is dat snel? Ik woonde binnen een maand samen met mijn vrouw.
Dat snap ik ook niet helemaal. Ik heb ook een aantal vrienden die wat verder weg wonen, maar zodra het toch niet meer om de hoek is maakt het mij niet uit of de reistijd nou 3 kwartier of een uur en een kwartier is. Dat verandert de aard van de vriendschap verder ook niet.quote:Op woensdag 3 januari 2024 09:13 schreef Chandler het volgende:
Vind het wel grappig dat jij alles op heel veel km van je huis af hebt terwijl zij het gewoon rondom haar huis heeft, dat geeft al aan dat zij het belangrijk vind om dichter bij haar vrienden, werk, hobbies, etc te wonen dan dat jij dat vind (blijkbaar)..
En ja beide moeten concessies doen! dus jij ook, en aangezien jij toch niets om je heen hebt kun jij ook wel verhuizen. AL moet ik zeggen dat ik voor echte liefde zelfs naar Tokio zou verhuizen... (bij wijze van spreken) en hier alles zou opzeggen...
Maar als ik merk dat alles van 1 kant moet komen, mag de liefde nog zo sterk zijn van mijn kant, dat gaat niet werken... een relatie is geven en nemen van beide kanten..
Iig succes met het verbreken van de relatie, want ik zie hier geen toekomst in!
Welnee. Dat is gewoon voor iedereen anders en in iedere situatie weer anders.quote:Op woensdag 3 januari 2024 09:50 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Als je niet aan uithuwelijking doet wel ja.
Gewoon nog 30x uitleggen tot ze het wel snapt.quote:Ik heb alles al ver weg en dat heb ik haar ook al een paar keer uitgelegd.
Omdat ze nu op 30 minuten van haar leven buiten haar vriend wil gaan wonen. Kan best een stap zijn als je nu gewend bent dat je alles op 5 minuten hebt.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:09 schreef Lienekien het volgende:
Jouw argumenten voor zijn duidelijk.
Waarom wil ze niet?
Haar argument: ik heb altijd alles dichtbij gehad en dat wil ik graag zo houden.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:09 schreef Lienekien het volgende:
Jouw argumenten voor zijn duidelijk.
Waarom wil ze niet?
Nou ja, jij bent eraan gewend dat alles verder weg is, dus dat verandert niet als je dus naar haar verhuist. Het is natuurlijk heel legitiem om alles dichtbij te willen houden zoals zij wil.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:16 schreef ficus het volgende:
[..]
Haar argument: ik heb altijd alles dichtbij gehad en dat wil ik graag zo houden.
Dat komt neer op geen concessies willen doen en dat ik me helemaal moet aanpassen aan haar.
Dit klinkt niet als ‘samen’ een weloverwogen besluit willen nemen en elkaar daarin respecteren, maar meer dat jullie allebei jullie zin willen doordrijven.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:06 schreef ficus het volgende:
Ik heb het idee dat iedereen denkt dat zij dan ook alles ver weg heeft. In tegenstelling tot zelfs. Ik heb zelfs heel goed rekening gehouden met haar situatie. Maar misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest in mijn OP. Dus daarom nog wat verdere uitleg. Stel dat we zouden verhuizen naar het dorp wat ik voor heb gesteld (iets richting haar), dan zou dat voor haar het volgende betekenen:
Werk: is nu op een kwartier afstand, blijft op een kwartier afstand. Nu rijdt ze een kwartier naar het Noorden. Dan zal ze een kwartier naar het Zuiden moeten.
Vrienden: heeft ze nu verspreid over de hele provincie wonen. Sommige vrienden zullen door de verhuizing iets verder weg wonen, andere vrienden juist iets dichterbij. Per saldo zal het ongeveer gelijk blijven.
Ouders: Is nu op 10 minuten, zou dan 20 minuten worden
De enige concessie die zij in tijd zou moeten doen is 10 minuten extra reistijd naar de ouders. Dat is alles.
Voor mij zou met de verhuizing juist alles nog verder weg zijn, op mijn ouders na. Werk wordt 10 minuten verder, vrienden wordt 10 minuten verder. Ouders wordt 5 minuten korter.
Verder is ook met eventuele kinderen rekening gehouden. Mijn ouders zouden dan op fietsafstand wonen, wat natuurlijk ideaal is. En 20 minuten naar de ouders van haar is in mijn ogen ook goed te doen. Verder is het een plaats met alle basisvoorzieningen (supermarkt, drogist, school, etc.), dus wat dat betreft is ook niks ver weg.
En wat betreft krapte op de woningmarkt wat een paar keer genoemd wordt: wij wonen in een gebied waarin die krapte nog wel meevalt. Ook in het dorp wat ik heb voorgesteld staat nog genoeg te koop wat onze smaak zou kunnen zijn.
We hebben allebei een auto ja. Maar om zo te denken zoals zij denk vind ik juist IK, IK, IK. Het is niet altijd leuk om alles ver weg te hebben. Om dan nog veel verder weg te gaan zie ik gewoon niet zitten. Als ik geen partner had dan zou ik eerder dichterbij alles gaan wonen dan verder weg. En dat verder weg is wel wat ik nu heb voorgesteld.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, jij bent eraan gewend dat alles verder weg is, dus dat verandert niet als je dus naar haar verhuist. Het is natuurlijk heel legitiem om alles dichtbij te willen houden zoals zij wil.
Heeft zij een rijbewijs, auto?
Ik neem aan dat jij ook wel wat te winnen hebt bij samenwonen, anders zou je het niet overwegen. Dus er staat wel iets tegenover die consessies die jij moet doen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:16 schreef ficus het volgende:
[..]
Haar argument: ik heb altijd alles dichtbij gehad en dat wil ik graag zo houden.
Dat komt neer op geen concessies willen doen en dat ik me helemaal moet aanpassen aan haar.
Dus:quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:16 schreef ficus het volgende:
[..]
Ah. Dus in jouw beleving is het voor jou 'nog veel verder weg', maar tegelijkertijd vind je het voor haar maar tien minuutjes.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:20 schreef ficus het volgende:
[..]
We hebben allebei een auto ja. Maar om zo te denken zoals zij denk vind ik juist IK, IK, IK. Het is niet altijd leuk om alles ver weg te hebben. Om dan nog veel verder weg te gaan zie ik gewoon niet zitten. Als ik geen partner had dan zou ik eerder dichterbij alles gaan wonen dan verder weg. En dat verder weg is wel wat ik nu heb voorgesteld.
Is een beetje het verschil tussen ergens op de fiets of te voet langs springen en dat niet meer doen. Van loopafstand naar bijvoorbeeld 15 minuten met de auto vind ik een grotere stap dan bijvoorbeeld van 45 minuten met de auto naar 55 minuten met de auto. In dat laatste geval zit je toch al lang in de auto.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:21 schreef CoolGuy het volgende:
Dit gaat echt he-le-maal nergens over. 10 min hier, 10 min daar. Maar dat TS vindt dat hij wel even kan bepalen voor vriendin dat die 10 min extra 'goed te doen is', daar gaat wel iets mis, want dan werkt die redenering ook in de andere richting, maar dan kan het ineens niet.
Ik kan me ook niet voorstellen dat dit écht gaat over die 10 min, en als het dat wel gaat, als 10 min een issue is, dan passen jullie niet bij elkaar. Al heb ik het gevoel dat jullie sowieso niet bij elkaar passen, al kan ik nog niet helemaal de vinger leggen op waarom ik dat gevoel heb.
Wat CoolGuy op t einde zei zou ik ook niet zeggen maar om daarvoor meteen weg te gaan tsja...quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:25 schreef ficus het volgende:
Het is duidelijk wat dit voor een kutforum is. Een moderator die zelfs niet leest wat ik schrijf maar gewoon wat onzin dropt. Mijn concessie is meer dan genoeg als ik naar onze beide situaties kijk. Dan wordt het wellicht einde relatie. En einde FOK
Lastig he, als mensen niet zeggen wat je wil horen. Maar dat wist je al, want dat doet je vriendin ook. Maar het wordt me ineens wel wat duidelijker waar het het probleem zit, want jij wordt zo te zien een heel naar mannetje als jij je zin niet krijgt. Dat kon zo maar eens een groter probleem zijn dan die 10 minuten.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:25 schreef ficus het volgende:
Het is duidelijk wat dit voor een kutforum is. Een moderator die zelfs niet leest wat ik schrijf maar gewoon wat onzin dropt. Mijn concessie is meer dan genoeg als ik naar onze beide situaties kijk. Dan wordt het wellicht einde relatie. En einde FOK
Hahahaquote:Op woensdag 3 januari 2024 13:25 schreef ficus het volgende:
Dit.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Is een beetje het verschil tussen ergens op de fiets of te voet langs springen en dat niet meer doen. Van loopafstand naar bijvoorbeeld 15 minuten met de auto vind ik een grotere stap dan bijvoorbeeld van 45 minuten met de auto naar 55 minuten met de auto. In dat laatste geval zit je toch al lang in de auto.
Heb zelf veel bekenden op 'n uur rijden wonen. Of meer. In de praktijk ga je er dan veel minder vaak naar toe en komen ze veel minder vaak naar jou toe.
Bij mensen die op loopafstand wonen ga je ook zo langs. Als iemand op een uur rijden woont, dan bel je het beste van tevoren even of het uitkomt. Ik ga niet 2 uur in de auto zitten om ergens een kwartiertje koffie te drinken.
Tja met deze post maak je meteen duidelijk hoe het zit.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:25 schreef ficus het volgende:
Dit is ook allemaal niet nodig. Kom op he. Beetje sjieker graag.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:28 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Lastig he, als mensen niet zeggen wat je wil horen. Maar dat wist je al, want dat doet je vriendin ook. Maar het wordt me ineens wel wat duidelijker waar het het probleem zit, want jij wordt zo te zien een heel naar mannetje als jij je zin niet krijgt. Dat kon zo maar eens een groter probleem zijn dan die 10 minuten.
Eerder einde jouw aanwezigheid op FOK! lijkt me, maar dat zullen wij, net als je vriendin, misschien wel als een opluchting ervaren, je weet het niet he
Jij ziet het niet verder om nog verder weg te zitten van alles (behalve je vriendin) en zij niet om verder weg te zitten van alles (behalve jou).quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:20 schreef ficus het volgende:
[..]
We hebben allebei een auto ja. Maar om zo te denken zoals zij denk vind ik juist IK, IK, IK. Het is niet altijd leuk om alles ver weg te hebben. Om dan nog veel verder weg te gaan zie ik gewoon niet zitten. Als ik geen partner had dan zou ik eerder dichterbij alles gaan wonen dan verder weg. En dat verder weg is wel wat ik nu heb voorgesteld.
Is dit geen denkfout? Zij heeft die reistijd nu niet. Dus voor haar wordt alles ongunstiger als ze nooit die kant op moet?quote:Op woensdag 3 januari 2024 00:24 schreef ficus het volgende:
In feite woont zij dan dus nog altijd gunstiger dan ik.
Dat zeg ik. Tien minuten meer voor haar is schijnbaar geen issue, volgens TS. Maar tien minuten meer voor hem is wél een issue. En waarom? Omdat er 3x 10 min voor hem zijn in dat geval, maar maar 1x 10 min voor haar. Dus hij gaat 2x 10 min 'in de min' als het ware. En schijnbaar is dat een onoverkomelijk issue, of nou ja, in ieder geval dermate een issue dat dit wordt opgeklopt tot een mogelijk einde relatie.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah. Dus in jouw beleving is het voor jou 'nog veel verder weg', maar tegelijkertijd vind je het voor haar maar tien minuutjes.
Je vindt het een kutforum omdat we niet massaal met jou mee mopperen dat je vriendin niet zo moet zeuren. We laten je een andere kant zien. Het minste wat je kan doen, is die andere kant ook eens écht bekijken en overwegen, in plaats van uit principe boos en dwars te doen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:25 schreef ficus het volgende:
Ja, van om de hoek naar 10 minuten met de auto is een veel grotere stap dan van 45 minuten met de auto naar 55 minuten met de auto.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:31 schreef Bloemkool het volgende:
[..]
Is dit geen denkfout? Zij heeft die reistijd nu niet. Dus voor haar wordt alles ongunstiger als ze nooit die kant op moet?
Een relatie is niet alleen concessies doen maar ook met elkaar onderhandelen, alle opties afwegen, bespreken wat voor de een wel heel belangrijk is en misschien voor de ander veel minder belangrijk.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:25 schreef ficus het volgende:
JIJ LEEST NIET! Het is vanuit die woonplaats die ik voorstel 20 minuten. Voor haar is de ouders nu 10 minuten en dat wordt 20. En vanuit de plaats waar ik nu woon is het verschil zelfs bijna een halfuurquote:Op woensdag 3 januari 2024 13:31 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Tien minuten meer voor haar is schijnbaar geen issue, volgens TS. Maar tien minuten meer voor hem is wél een issue. En waarom? Omdat er 3x 10 min voor hem zijn in dat geval, maar maar 1x 10 min voor haar. Dus hij gaat 2x 10 min 'in de min' als het ware. En schijnbaar is dat een onoverkomelijk issue, of nou ja, in ieder geval dermate een issue dat dit wordt opgeklopt tot een mogelijk einde relatie.
Maar dan blijf ik erbij, als '10 minuten' een issue is, dan lijkt het mij dat er iets meer aan de hand is dan puur die 10 min.
Dit topic is er helemaal niet om de zaak objectief in ogenschouw te nemen. Dit topic is er omdat TS boos is dat hij zijn zin niet krijgt, en wil hier bijval krijgen. Dat krijgt hij vervolgens niet, en dan is het direct een kutforum. Nou, als 'ik krijg mijn zin niet op een forum' leidt tot 'kutforum', en dat ook uit. dan ga je mij niet vertellen dat 'ik krijg mijn zin niet van mijn vriendin' ook leidt tot 'kutvriendin', en dat ook uit, al zal het niet met die woorden zijn.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je vindt het een kutforum omdat we niet massaal met jou mee mopperen dat je vriendin niet zo moet zeuren. We laten je een andere kant zien. Het minste wat je kan doen, is die andere kant ook eens écht bekijken en overwegen, in plaats van uit principe boos en dwars te doen.
Hoe oud zijn jullie? Wordt dit jullie eerste keer samenwonen?
Wat is de overweging om samen te gaan wonen?quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:34 schreef ficus het volgende:
[..]
JIJ LEEST NIET! Het is vanuit die woonplaats die ik voorstel 20 minuten. Voor haar is de ouders nu 10 minuten en dat wordt 20. En vanuit de plaats waar ik nu woon is het verschil zelfs bijna een halfuur
Wat maakt dat uit? Ze wil gewoon niet verder weg verhuizen. En je kunt haar niet dwingen. Klaar toch?quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:34 schreef ficus het volgende:
[..]
JIJ LEEST NIET! Het is vanuit die woonplaats die ik voorstel 20 minuten. Voor haar is de ouders nu 10 minuten en dat wordt 20. En vanuit de plaats waar ik nu woon is het verschil zelfs bijna een halfuur
JIJ SNAPT NIET! Dit gaat niet om EXACT 10 min, dit gaat niet eens over minuten. Dit gaat over dat samenwonen een leuk iets zou zijn, maar wat wordt tegen gehouden omdat <tijd>. Als je het nou had over uren/andere kant van het land, oke, prima. Maar dit gaat over peanuts. En dat leidt dan tot een bijna onoverkomelijk issue.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:34 schreef ficus het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te overtuigenquote:Op woensdag 3 januari 2024 13:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dit topic is er helemaal niet om de zaak objectief in ogenschouw te nemen. Dit topic is er omdat TS boos is dat hij zijn zin niet krijgt, en wil hier bijval krijgen. Dat krijgt hij vervolgens niet, en dan is het direct een kutforum. Nou, als 'ik krijg mijn zin niet op een forum' leidt tot 'kutforum', en dat ook uit. dan ga je mij niet vertellen dat 'ik krijg mijn zin niet van mijn vriendin' ook leidt tot 'kutvriendin', en dat ook uit, al zal het niet met die woorden zijn.
Ik denk dat voor vriendin daar (inmiddels) veel meer het pijnpunt zit dan die 10 min. Daarom ook dat ik zeg, dat ik denk dat dit niet écht over 10 minuten gaat, want kom op hoor, 10x 60 seconden. Echt?
Ik ben ook ergens gaan wonen vanwege een relatie. Ik woon er prima, heb wat sociale contacten gemaakt in de omgeving en vind de omgeving prima, maar in alle eerlijkheid zou ik er niet zijn gaan wonen als ik alles vooraf had geweten.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te overtuigen
En ik weet wel waar ik het over heb, want ik ben ook verhuisd voor mijn liefde die Amsterdam niet wilde verlaten. En later nog wat verder weg omdat we wel Amsterdam uit wilden, maar hij niet ergens wilde wonen waar ze met een zachte g praten
En ik vind het prima. Mijn man en dochter zijn mijn belangrijkste mensen en waar zij zijn is mijn thuis. Maar niet iedereen staat er zo in. Ik denk dat mijn zus het heel moeilijk zou vinden om op twintig minuten van mijn ouders te gaan wonen; ik woon op 1 uur en 3 kwartier; na 19.00 uur op anderhalf uur
Ja vandaar ook dat ik zeg, dit gaat niet om die tijd (meer). Misschien was dat in het begin wel zo, maar inmiddels lijkt het dat de inzet vooral is geworden 'ik ben meer tijd kwijt dan jij' etc, en dan van beide kanten de hakken in het zand.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet te overtuigen
En ik weet wel waar ik het over heb, want ik ben ook verhuisd voor mijn liefde die Amsterdam niet wilde verlaten. En later nog wat verder weg omdat we wel Amsterdam uit wilden, maar hij niet ergens wilde wonen waar ze met een zachte g praten
En ik vind het prima. Mijn man en dochter zijn mijn belangrijkste mensen en waar zij zijn is mijn thuis. Maar niet iedereen staat er zo in. Ik denk dat mijn zus het heel moeilijk zou vinden om op twintig minuten van mijn ouders te gaan wonen; ik woon op 1 uur en 3 kwartier; na 19.00 uur op anderhalf uur
Jij bent gescheiden, toch?quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik ben ook ergens gaan wonen vanwege een relatie. Ik woon er prima, heb wat sociale contacten gemaakt in de omgeving en vind de omgeving prima, maar in alle eerlijkheid zou ik er niet zijn gaan wonen als ik alles vooraf had geweten.
Het ligt inderdaad allemaal aan anderen. Jeetje.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:25 schreef ficus het volgende:
Klopt. Keer gescheiden en daarna uit elkaar met de moeder van m'n derde kind (niet getrouwd, geen samenlevingscontract). Heb zelf altijd overal en nergens gewoond, ook in het buitenland. Conclusie is dan wel dat er vriendschappen en banden wat verwaterd zijn geraakt.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij bent gescheiden, toch?
Ik vind het hier prima. Ik heb niet veel mensen nodig die ik heel vaak zie. Mijn liefste vriendinnen zie ik zelden, maar we appen wel constant en dat geeft me heel veel. Ik woon vlakbij zee en prachtige natuur, waar ik erg blij van wordt. Maar ik ben nooit gehecht geweest aan een bepaalde woonplaats (hooguit Amsterdam) en ben veel verhuisd. Als ik maar de belangrijkste twee mensen bij me heb.
Maar, en dat is belangrijk voor TS en zijn vriendin: niet iedereen is hetzelfde. Sommigen zijn wel heel erg honkvast en dan is verplaatsen, al is het maar tien minuten verderop, een heel issue. Voor anderen ligt dat veel minder moeilijk. Dat is waar TS zich van bewust moet worden. En als hij echt wil samenwonen en echt van haar houdt, dan gaat hij niet op zijn strepen zijn, maar gaat hij met haar praten ovr hoe ze samenwonen kunnen realiseren op een manier die voor hen beiden werkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:57 schreef loveli het volgende:
TS heeft heel goed uitgezocht waar hij wil dat zijn kind woont. Wel prettig als de toekomstige moeder van dat kind op 1 lijn zit.Hij wil het kind zo te zien alleen opvoeden. Gedoe over woonplaatsen is natuurlijk een grote extra complicatie bij toch al niet eenvoudige dingen als een ouderschapsplan overeenkomen als je uit elkaar gaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bye bye danquote:Op woensdag 3 januari 2024 13:25 schreef ficus het volgende:
Hij gaf al aan dat zijn ouders conveniantly dichtbij wonen in het nieuwe dorp, wat handig is als er een kind komt.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij wil het kind zo te zien alleen opvoeden. Gedoe over woonplaatsen is natuurlijk een grote extra complicatie bij toch al niet eenvoudige dingen als een ouderschapsplan overeenkomen als je uit elkaar gaat.
Handig, maar zou me er niet op baseren. Als je uit elkaar gaat, zal zijn partner wellicht wel weer terug willen naar de omgeving waar ze eerst woonde. Dan krijg je toch weer discussies over waar het kind het grootste deel van de tijd moet blijven. Of je hebt co-ouderschap waarbij in elk geval minimaal één van de ouders elke dag flink wat tijd aan het op en neer rijden is naar de kinderopvang, school, etc.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hij gaf al aan dat zijn ouders conveniantly dichtbij wonen in het nieuwe dorp, wat handig is als er een kind komt.
TS zoekt gewoon een baarmoeder.
Weet ik, maar ik betwijfel of TS daar zo over nagedacht heeft.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Handig, maar zou me er niet op baseren. Als je uit elkaar gaat, zal zijn partner wellicht wel weer terug willen naar de omgeving waar ze eerst woonde. Dan krijg je toch weer discussies over waar het kind het grootste deel van de tijd moet blijven. Of je hebt co-ouderschap waarbij in elk geval minimaal één van de ouders elke dag flink wat tijd aan het op en neer rijden is naar de kinderopvang, school, etc.
Nee, zo te zien niet. Hij zoekt een draagmoeder die verdwijnt nadat het kind is geboren of de relatie is beëindigd.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik betwijfel of TS daar zo over nagedacht heeft.
Er zijn natuurlijk wel mensen voor wie een een paar dorpen verderop gaan wonen wel 'n drama is.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:09 schreef Kreator het volgende:
Uiteindelijk blijven er 3 opties over als je bij elkaar wil blijven.
1. Jij gaat verhuizen (lastig voor jou)
2. zij gaat verhuizen (lastig voor haar)
3. allebei verhuizen naar het midden (lastig voor allebei)
Linksom of rechtsom zul je dan moeten kiezen. Ik heb een paar jaar geleden gekozen om naar het midden van het land te verhuizen omdat zij niet in het oosten wilde wonen (wat ik nog wel kan begrijpen). Ja, dan geef je alles wat je kent op, maar aan de andere kant bouw je ook wel weer nieuwe dingen op. Verhuizen is minder erg dan je denkt.
Want met LATten kun je per definitie niet bij elkaar blijven? Niet iedereen heeft een samenwoon en/of kinderwens. TS vermeldt zelf in dit topic nergens waarom hij wil samenwonen met zijn vriendin en eigenlijk ook niet of zij dat überhaupt zelf wel wil.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:09 schreef Kreator het volgende:
Uiteindelijk blijven er 3 opties over als je bij elkaar wil blijven.
Letterlijk zijn eerste regel is dat ze het er vaak over hebben de laatste tijd.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:33 schreef Stepperoller het volgende:
TS vermeldt zelf in dit topic nergens waarom hij wil samenwonen met zijn vriendin en eigenlijk ook niet of zij dat überhaupt zelf wel wil.
En al zou hij hier gelijk krijgen, wat wil hij daarmee doen? Dit topic uitprinten en aan zijn partner laten lezen gevolgd door de conclusie dat men ook op het Fok!-forum het er over eens is dat zij moet verhuizen?quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:23 schreef Cupfighter het volgende:
TS hoopte op oplossingen van mensen die in zijn voordeel zouden wijzen maar zo werkt het niet, je vraagt om een mening en krijgt die, dat hij niet naar je zin is moet je juist aan het denken zetten
Lolquote:Op woensdag 3 januari 2024 16:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
En al zou hij hier gelijk krijgen, wat wil hij daarmee doen? Dit topic uitprinten en aan zijn partner laten lezen gevolgd door de conclusie dat men ook op het Fok!-forum het er over eens is dat zij moet verhuizen?
Want als je het erover hebt dan kun je alleen maar bij elkaar blijven als je ook gaat samenwonen en als je dat dan niet doet is het onvermijdelijk dat je uit elkaar gaat?quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Letterlijk zijn eerste regel is dat ze het er vaak over hebben de laatste tijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |