SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
geweldige long read over 1000en jaren geschiedenis van gaza. https://www.foreignaffairs.com/israel/why-gaza-matters
Why Gaza Matters. Since Antiquity, the Territory Has Shaped the Quest for Power in the Middle East
By Jean-Pierre Filiu, January 1, 2024quote:But the real shock came two centuries later, in 332 BC, when Alexander the Great of Macedonia launched a devastating hundred-day siege of Gaza on his way to Egypt. During this gruesome war, both sides fortified their positions by digging numerous tunnels beneath Gaza’s loose soil—providing a historic antecedent to Hamas’s strategy against Israel today. In the end, Alexander’s forces came out on top, but at a high cost to all sides. Alexander was injured during the siege and took terrible revenge on the defeated Gazans: much of the male population was slaughtered, and the women and children reduced to slavery.
...
By January 1949, the Israelis had not only defeated the Arab armies but also driven some 750,000 Palestinians from their homes, in what became known as the nakba, or catastrophe. The armistice signed between Israel and Egypt under UN auspices in February of that year created the Gaza Strip, a territory under Egyptian administration and defined by the cease-fire lines in the north and east and by the 1906 border with Egypt in the south. After centuries as a strategic crossroads and vital commercial hub for regional trade, Gaza had been reduced to a “strip” of land, cornered by the desert, and cut off from what had been Palestine. On top of that, the local population of some 80,000 was now overwhelmed by some 200,000 refugees from all over Palestine who then described the Gaza Strip as their “Noah’s ark.”
There was no infrastructure to welcome these refugees, and during the first winter of 1948–49, the International Committee of the Red Cross estimated that ten children died every day from cold, hunger, or disease. The immensity of the Sinai Desert forced the survivors to remain in the enclave. Indeed, 25 percent of the Arab population of British Mandate Palestine was now confined in the Gaza Strip to just one percent of its former territory, with Israel absorbing 77 percent of that territory and the Hashemite Kingdom of Jordan another 22 percent, through its annexation of East Jerusalem and the West Bank.
...
In April 1956, the security officer of a kibbutz close to the Palestinian enclave was killed by infiltrators from Gaza, causing Moshe Dayan, the Israeli chief of staff, to warn Israelis of the unresolved grievances simmering in the territory: “Let us not, today, cast the blame on the murderers,” Dayan said. “For eight years now, they have sat in the refugee camps in Gaza, and before their eyes we have turned their lands and villages, where they and their fathers dwelt, into our home.”
...
Israel’s more visionary leaders had long recognized that the Gaza refugee problem would not go away. In 1974—following Ben-Gurion—Sharon proposed resettling tens of thousands of Palestinian refugees in Israel to address Palestinian grievances, at least symbolically. But once again, the idea was rejected. Instead, Israel started to play off the Muslim Brothers in Gaza, led by Sheikh Yassin, against the now Fatah-controlled nationalists of the mainstream Palestinian Liberation Organization. Notably, the Israeli military governor attended the inauguration of Yassin’s mosque in Gaza in 1973, and six years later, Israel allowed the Islamists to receive foreign funds while repressing any established connection with the PLO.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Dude come onquote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, dat is voornamelijk een tactiek voor propagandisten zoals Norman Finkelstein, die de situatie van ouders aangrijpt om geloofwaardigheid te creren rondom al wilde anti-Isral propaganda die hij de wereld in aan het slingeren is.![]()
Je hebt nooit opgelet hoe de ADL en de SPLC opereren?A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
de israelis zullen met alle liefde de belangen van hun useful idiots in het westen opofferen voor hun never again ideologie.
It’s time for the peoples of the West to wake up to the reality that Israel is not our friend. In fact, Israel is our enemy.
For the West, Israel is now a strategic liability. Israel’s leaders would readily sacrifice our interests to achieve their goals of ethnically cleansing Palestine and dominating the Middle East.
Israel’s former PM and unrepentant war criminal Naftali Bennett is now openly demanding that the U.S. and its allies attack Iran. Not only would a war with Iran cause devastating death and destruction, it would also result in massive damage to the global economy and consume huge amounts of public money that could be used to better the lives of the citizens of Western nations.
Bennett and other Israeli leaders want us to fight their war for them because (a) they cannot defeat Iran by means of conventional warfare and (b) they could not care less about the lives of our soldiers and citizens.
The simplest and most humane way to bring peace to the Middle East is for Israel to agree to the creation of a viable and truly sovereign Palestinian state along the 1967 borders - which is what the United Nations has demanded for decades. These racist lunatics would rather plunge the West into another catastrophic war than respect the will of the international community and the human rights of the Palestinian people.
To say it again, Israel is not our friend. Israel is our enemy.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
splc?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:53 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dude come on![]()
Je hebt nooit opgelet hoe de ADL en de SPLC opereren?Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Southern Poverty Law Centerquote:
American nonprofit legal advocacy organization specializing in civil rights and public interest litigationA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
ik mis wat context vermoed ikquote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:20 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Southern Poverty Law Center
American nonprofit legal advocacy organization specializing in civil rights and public interest litigation
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
We kunnen Bibi op zijn blauwe ogen geloven als het om Iran gaat toch ?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:14 schreef egayalS het volgende:
de israelis zullen met alle liefde de belangen van hun useful idiots in het westen opofferen voor hun never again ideologie.
It’s time for the peoples of the West to wake up to the reality that Israel is not our friend. In fact, Israel is our enemy.
For the West, Israel is now a strategic liability. Israel’s leaders would readily sacrifice our interests to achieve their goals of ethnically cleansing Palestine and dominating the Middle East.
Israel’s former PM and unrepentant war criminal Naftali Bennett is now openly demanding that the U.S. and its allies attack Iran. Not only would a war with Iran cause devastating death and destruction, it would also result in massive damage to the global economy and consume huge amounts of public money that could be used to better the lives of the citizens of Western nations.
Bennett and other Israeli leaders want us to fight their war for them because (a) they cannot defeat Iran by means of conventional warfare and (b) they could not care less about the lives of our soldiers and citizens.
The simplest and most humane way to bring peace to the Middle East is for Israel to agree to the creation of a viable and truly sovereign Palestinian state along the 1967 borders - which is what the United Nations has demanded for decades. These racist lunatics would rather plunge the West into another catastrophic war than respect the will of the international community and the human rights of the Palestinian people.
To say it again, Israel is not our friend. Israel is our enemy.
[ twitter ]
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
100%quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:34 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
We kunnen Bibi op zijn blauwe ogen geloven als het om Iran gaat toch ?
[ afbeelding ]
in de aanloop naar de tweede irak oorlog in 2003 had hij ook leuke praatjes over saddams mobiele nucleaire installaties
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
SPLC is inderdaad ook niets meer dan activisme, wat ze proberen te presenteren als neutraliteit. ADL lijkt tijdens deze oorlog gelukkig tot betere inzichten te zijn gekomen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 15:53 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dude come on![]()
Je hebt nooit opgelet hoe de ADL en de SPLC opereren?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Laatste kans, Slayage/egayalS.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:27 schreef egayalS het volgende:
uiteraard zijn de israelis slachtoffer![]()
uiteraard zijn het niet de israelis die genocide plegen maar heeft hamas genocide gepleegd![]()
![]()
en uiteraard moet de holocaust kaart getrokken worden![]()
![]()
![]()
Waarom vind je het Isralische plan om Hamas te verslaan, Gaza te demilitariseren en de Palestijnen te deradicaliseren waardeloos?
Als je nou geen antwoord geeft ga ik je reacties voortaan rapporteren als de antisemitische propaganda dat het is.Intolerant voor intolerantie![]()
Opmerkelijke uiteenzetting, er klopt alleen niets van. Deze extreemlinkse activist is een goed voorbeeld van het bedenkelijke gedachtegoed dat er leeft binnen die kringen. Bennett een oorlogscrimineel? Isral dat het Midden-Oosten wil domineren en een Palestijnse staat is een oplossing? Raar.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:14 schreef egayalS het volgende:
To say it again, Israel is not our friend. Israel is our enemy.
[ twitter ]
Waarom zou Isral (of wie dan ook) nu een staat toekenen aan een genocidale terreurgroepering, die uit zijn op de vernietiging van Isral en diens inwoners. Een streven dat hij vervolgens op Isral zelf projecteert. Met dit soort mensen vraag je je altijd af of het gewoon onwetendheid is of een diepe haat jegens Isral (en wellicht ook Joden) of beide.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Moet je daar echt op wachten?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:49 schreef Cuendillar het volgende:
Als je nou geen antwoord geeft ga ik je reacties voortaan rapporteren als de antisemitische propaganda dat het is.![]()
Wat is er eigenlijk met het account van Slayage gebeurd?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Maar hamas sprak jarenlang de waarheid. Die arme eerlijke terroristen moeten we wel op hun blauwe ogen geloven.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:36 schreef egayalS het volgende:
[..]
100%
in de aanloop naar de tweede irak oorlog in 2003 had hij ook leuke praatjes over saddams mobiele nucleaire installaties"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Ww vergeten. Oude mailadres waar hij niet bijkan.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:53 schreef HowardRoark het volgende:
Wat is er eigenlijk met het account van Slayage gebeurd?"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Hij is nu officieel ISquote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:53 schreef HowardRoark het volgende:
Wat is er eigenlijk met het account van Slayage gebeurd?![]()
Ik wil hem graag de kans geven. Ik ben echt genteresseerd in een discussie met deze haatvolle mensen, om erachter te komen wat ze drijft en waarom ze hun haat niet durven te analyseren of los te laten. Ik ga er trouwens echt niet vanuit dat iemand ze kan 'bekeren' of zo.quote:
Tot nu toe is discussie met de Isralhaters onmogelijk gebleken.Intolerant voor intolerantie![]()
Gasten zoals hij zijn niet voor rede vatbaar, zonde van je energie, ik maak me wat meer zorgen om de zeg maar linkse medelander gutmensch die van naiviteit een heel eind meegaan met een islamist zoals hij.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:56 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik wil hem graag de kans geven. Ik ben echt genteresseerd in een discussie met deze haatvolle mensen, om erachter te komen wat ze drijft en waarom ze hun haat niet durven te analyseren of los te laten. Ik ga er trouwens echt niet vanuit dat iemand ze kan 'bekeren' of zo.
Tot nu toe is discussie met de Isralhaters onmogelijk gebleken.![]()
de joodse europeanen waren heel laat met het deelnemen aan de settler colonial cultuur van de europese staten. simpelweg omdat ze er de middelen niet voor hadden. eerst moest de ideologie nationalisme bedacht worden. wat leidde tot het idee dat joden een "natie" zouden zijn met zoals het nationalisme dicteert recht op een eigen stukje grond speciaal gereserveerd voor deze "natie" wat dan weer leidde tot het joodse zionisme.
europeanen zijn uiteraard meesters in het bedenken van ideoligieen, die de wereldgemeenschap hebben gezegend: racisme, fascisme, nazisme, communisme, kapitalisme, transgenderisme, transhumanisme, so many blessings from the Lord![]()
![]()
“Zionism has to be understood as a product of its era i.e. as a settler-colonial project, typical of European global thinking in the late 19th and early 20th century. What is distinctive about it, is that the Israelis are the last group of (mainly) Europeans to engage in the wholesale arrogation of non-European land, justified in their mission by theology, claims to civilizational superiority and nationalism. Of course, land grabs go on, all over the world, all the time. But, in the present day, the Israeli project is uniquely coherent and uniquely unapologetic as an instance of ‘classic’ settler-colonial ideology”.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
yupquote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:54 schreef marsan het volgende:
[..]
Ww vergeten. Oude mailadres waar hij niet bijkan.
-Rabia Al-Basri![]()
hier wil ik graag op inhakenquote:
Kaag die kent dat volk wel
volgens mij is 'n israelhater 'n moslim die banden heeft met de verjaagde moslims sinds 1948 toen joden daar met bulldozers de huizen van woonachtigen hebben vernietigd.
het is gewoon zo dat joden de des tijds woonachtigen, laten we zeggen, natives, hebben verjaagd, dat zijn toevallig moslims, en die zijn boos, en die haten israel tot aan geestesziekte toe cq psychopathisme zie 7okt. j.l.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Ff mailen/ pmen en t is zo geregeld. Ik heb dat ooit gehad en was zo gedaan. Kreeg een nieuw ww en kon daarna weer mn mail en ww aanpassen.quote:"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Het laatste is inderdaad jammer. Ik zei gisteren al hetzelfde, nog niemand heeft weten te onderbouwen waar dat vermeende diepe medeleven met de Palestijnen precies vandaan komt. Of het nu moslims of mensen van Links zijn, men blijft er nogal vaag over, op wellicht een enkeling na die je dan heel nonchalant nonchalant probeert wijs te maken dat dit helemaal niet zo is, maar het hem/haar alleen maar gaat om de 'burgerslachtoffers'.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:56 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Ik wil hem graag de kans geven. Ik ben echt genteresseerd in een discussie met deze haatvolle mensen, om erachter te komen wat ze drijft en waarom ze hun haat niet durven te analyseren of los te laten. Ik ga er trouwens echt niet vanuit dat iemand ze kan 'bekeren' of zo.
Tot nu toe is discussie met de Isralhaters onmogelijk gebleken.
Maar dat is heel raar natuurlijk, want over andere oorlogen en conflicten, waar ook talloze bugersslachtoffers vallen, maakt men zich helemaal niet zo druk. Kortom, er moet iets specifiek zijn met de Palestijnen en Isral wat deze mensen zo weet te triggeren. En als je dat dan opmerkt en verder vraagt, blijft het verder stil.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Wss de locatiequote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het laatste is inderdaad jammer. Ik zei gisteren al hetzelfde, nog niemand heeft weten te onderbouwen waar dat vermeende diepe medeleven met de Palestijnen precies vandaan komt. Of het nu moslims of mensen van Links zijn, men blijft er nogal vaag over, op wellicht een enkeling na die je dan heel nonchalant nonchalant probeert wijs te maken dat dit helemaal niet zo is, maar het hem/haar alleen maar gaat om de 'burgerslachtoffers'.
Maar dat is heel raar natuurlijk, want over andere oorlogen en conflicten, waar ook talloze bugersslachtoffers vallen, maakt men zich helemaal niet zo druk. Kortom, er moet iets specifiek zijn met de Palestijnen en Isral wat deze mensen zo weet te triggeren. En als je dat dan opmerkt en verder vraagt, blijft het verder stil."You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
En natuurlijk is dit ook weer een zelfbenoemde socialist, je verwacht het niet.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:00 schreef egayalS het volgende:
de joodse europeanen waren heel laat met het deelnemen aan de settler colonial cultuur van de europese staten. simpelweg omdat ze er de middelen niet voor hadden. eerst moest de ideologie nationalisme bedacht worden. wat leidde tot het idee dat joden een "natie" zouden zijn met zoals het nationalisme dicteert recht op een eigen stukje grond speciaal gereserveerd voor deze "natie" wat dan weer leidde tot het joodse zionisme.
europeanen zijn uiteraard meesters in het bedenken van ideoligieen, die de wereldgemeenschap hebben gezegend: racisme, fascisme, nazisme, communisme, kapitalisme, transgenderisme, transhumanisme, so many blessings from the Lord![]()
![]()
“Zionism has to be understood as a product of its era i.e. as a settler-colonial project, typical of European global thinking in the late 19th and early 20th century. What is distinctive about it, is that the Israelis are the last group of (mainly) Europeans to engage in the wholesale arrogation of non-European land, justified in their mission by theology, claims to civilizational superiority and nationalism. Of course, land grabs go on, all over the world, all the time. But, in the present day, the Israeli project is uniquely coherent and uniquely unapologetic as an instance of ‘classic’ settler-colonial ideology”.
[ twitter ]
Het is wel bijzonder, dit soort rare theorien. Joden werden in Europa als 'de ander' gezien, 'mensen uit het Midden-Oosten met een rare cultuur'. En nu is men in het Midden-Oosten en nu zijn het volgens sommigen ineens weer 'blanke Europeanen'.
Kortom, de vermeende (etnische) identiteit wordt steeds een draai aan gegeven, zolang men er maar mee kan demoniseren. Vooral onder academici die obsessief bezig zijn met vage disciplines zoals 'antizionism' of 'settler colonialism' valt dit erg op.
Tegelijkertijd zijn dit soort mafklappers vaak voorstander van open grenzen in Europa, want dat kan dan natuurlijk weer wel.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De vn zit mijn zijn vuist diep in de aars van elke gazaan. De hulporganisatie van de vn bestaat bijna alleen voor gaza en houdt de gazanen in een oneindige houdgreep door hun al meer dan 70 jaar afhankelijk te maken van hun met hun zogenaamde vluchtelingenkampen van meer dan 70 jaar oud.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het laatste is inderdaad jammer. Ik zei gisteren al hetzelfde, nog niemand heeft weten te onderbouwen waar dat vermeende diepe medeleven met de Palestijnen precies vandaan komt. Of het nu moslims of mensen van Links zijn, men blijft er nogal vaag over, op wellicht een enkeling na die je dan heel nonchalant nonchalant probeert wijs te maken dat dit helemaal niet zo is, maar het hem/haar alleen maar gaat om de 'burgerslachtoffers'.
Maar dat is heel raar natuurlijk, want over andere oorlogen en conflicten, waar ook talloze bugersslachtoffers vallen, maakt men zich helemaal niet zo druk. Kortom, er moet iets specifiek zijn met de Palestijnen en Isral wat deze mensen zo weet te triggeren. En als je dat dan opmerkt en verder vraagt, blijft het verder stil.
Hierdoor krijgen ze veel mediaaandacht.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Explosie in Beiroet, hoge Hamasleider gedood
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-74459838
Bij een explosie in het zuiden van de Libanese hoofdstad Beiroet zijn volgens de Libanese staatsmedia drie mensen gedood. Volgens de media gaat het om een Isralische drone-aanval op een Hamas-kantoor. Het zuiden van Beiroet geldt als een bolwerk van Hezbollah, de militante Libanese groepering die wordt gesteund door Iran en een belangrijke bondgenoot is van Hamas.
Onder de doden bevindt zich Hamas-leider Saleh al-Arouri. Hij is een van de oprichters van de militaire tak van Hamas, de Qassambrigades. Zowel Hamas als Hezbollah bevestigt de dood van Arouri.When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Ben benieuwd of er met die droneaanval olie op het vuur komt, of zou de rust langzamerhand weer terugkeren?![]()
Het is verschrikkelijk dat het zo gelopen is. Daar heeft israel en het westen ook een aandeel aan. Het begon met de belofte dat de gevluchte palestijnen terug zou mogen keren naar hun huizen alleen dat is (en ik geloof dat dit serieus de verklaring was) 'is het er nog niet van gekomen'.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 17:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
De vn zit mijn zijn vuist diep in de aars van elke gazaan. De hulporganisatie van de vn bestaat bijna alleen voor gaza en houdt de gazanen in een oneindige houdgreep door hun al meer dan 70 jaar afhankelijk te maken van hun met hun zogenaamde vluchtelingenkampen van meer dan 70 jaar oud.
Hierdoor krijgen ze veel mediaaandacht.
De bewoners van Gaza hebben er een puinhoop van gemaakt met als gevolg dat ze sinds 2007 leven in een afgesloten gebied waar anderen bepalen wat er in of uit gaat. Het gebied is voor meer dan 80% afhankelijk van voedselhulp en na de belofte van Isral om helemaal niks meer binnen te laten kan de VN al helemaal niet meer weg. De VN daar weghalen is de dood van meer dan een miljoen mensen. Er valt veel aan te merken op de bewoners alleen die lui leven ook al decennia onder het regiem van een ander land, met niet al te beste resultaten![]()
Je vergeet simpel de situatie van 1947 tot 2007 waarin de palestijnen consequent alle voorstellen verwierp en de vn daar sinds die tijd vluchtelingenkampen onderhoud zonder enige actie vanuit de vn om ze zelfstandig te laten worden? De palestijnen hebben dat ookbiet ondernomen doordat ze consequent alles weigerden behalve gratis hulp van de vn die dat ook maar dolgraag leverde.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is verschrikkelijk dat het zo gelopen is. Daar heeft israel en het westen ook een aandeel aan. Het begon met de belofte dat de gevluchte palestijnen terug zou mogen keren naar hun huizen alleen dat is (en ik geloof dat dit serieus de verklaring was) 'is het er nog niet van gekomen'.
De bewoners van Gaza hebben er een puinhoop van gemaakt met als gevolg dat ze sinds 2007 leven in een afgesloten gebied waar anderen bepalen wat er in of uit gaat. Het gebied is voor meer dan 80% afhankelijk van voedselhulp en na de belofte van Isral om helemaal niks meer binnen te laten kan de VN al helemaal niet meer weg. De VN daar weghalen is de dood van meer dan een miljoen mensen. Er valt veel aan te merken op de bewoners alleen die lui leven ook al decennia onder het regiem van een ander land, met niet al te beste resultatenReason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Die miljarden aan hulp gingen gretig de grond in, in de vorm van tunnels.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je vergeet simpel de situatie van 1947 tot 2007 waarin de palestijnen consequent alle voorstellen verwierp en de vn daar sinds die tijd vluchtelingenkampen onderhoud zonder enige actie vanuit de vn om ze zelfstandig te laten worden? De palestijnen hebben dat ookbiet ondernomen doordat ze consequent alles weigerden behalve gratis hulp van de vn die dat ook maar dolgraag leverde.![]()
Oliequote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:17 schreef Claude_Viole het volgende:
Ben benieuwd of er met die droneaanval olie op het vuur komt, of zou de rust langzamerhand weer terugkeren?“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Heerlijk, dat er maar veel mogen volgen. Hopelijk was hij niet op slag dood maar heeft hij het nog ff lekker gevoeld, zoals zijn slachtoffers het voelden op 7 oktober.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:15 schreef Aether het volgende:
Bij een explosie in het zuiden van de Libanese hoofdstad Beiroet zijn volgens de Libanese staatsmedia drie mensen gedood. Volgens de media gaat het om een Isralische drone-aanval op een Hamas-kantoor. Het zuiden van Beiroet geldt als een bolwerk van Hezbollah, de militante Libanese groepering die wordt gesteund door Iran en een belangrijke bondgenoot is van Hamas.
Onder de doden bevindt zich Hamas-leider Saleh al-Arouri. Hij is een van de oprichters van de militaire tak van Hamas, de Qassambrigades. Zowel Hamas als Hezbollah bevestigt de dood van Arouri.![]()
He died like a dog.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:15 schreef Aether het volgende:
Onder de doden bevindt zich Hamas-leider Saleh al-Arouri. Hij is een van de oprichters van de militaire tak van Hamas, de Qassambrigades. Zowel Hamas als Hezbollah bevestigt de dood van Arouri.![]()
Als een van de leden van de Camp David onderhandelingen, Shlomo Ben Am, minister buitenlandse zaken van Israel, verklaart "If I were a Palestinian I would have rejected Camp David, as well" dan is de wereld misschien niet zo zwart wit. Arafat had een tegenvoorsrel gedaan en gebieden in de wesr bank opgegeven alleen toen werd Sharon gekozen en die weigerde verder te praten.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Je vergeet simpel de situatie van 1947 tot 2007 waarin de palestijnen consequent alle voorstellen verwierp en de vn daar sinds die tijd vluchtelingenkampen onderhoud zonder enige actie vanuit de vn om ze zelfstandig te laten worden? De palestijnen hebben dat ookbiet ondernomen doordat ze consequent alles weigerden behalve gratis hulp van de vn die dat ook maar dolgraag leverde.
https://www.democracynow.(...)oreign_minister_if_i
Hoe steviger de grenzen dichtgedraaid worden, des te harder is die VN nodig. Simpel oorzaak en gevolg. Als iets simpels als een houten plank dikker dan vijf cm er in principe niet eens in mag vanwege de dual use list reken uit wat voor gevolgen dat heeft![]()
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:38 schreef Scorpie het volgende:
De 2e man van Hamas is zojuist gaan hemelen door een drone strike.
This one sparks joy![]()
Ja leuk, maar een groter conflict ligt echt op de loer.quote:“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Weer minder haat in de wereld!quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:38 schreef Scorpie het volgende:
De 2e man van Hamas is zojuist gaan hemelen door een drone strike.
This one sparks joy
Niet alleen de terroristen worden dus opgeruimd, maar de leiders ook. Stapje voor stapje naar een Hamasvrije wereld.![]()
Dat wat zal overblijven wordt, net als Al-Queda en IS, een schim van z'n vorige zelf.
Intolerant voor intolerantie![]()
Die doen het in de broek na de Israelische tegenaanval in Gaza. Dat is wel het voordeel van het Israelische handelen; het schrikt af.quote:Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
en hoe zit het met de andere tig voorstellen sinds 1947? Zijn er acceptabele tegenvoorstellen gedaan door de palestijnen behalve alle joden willen uitmoorden?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als een van de leden van de Camp David onderhandelingen, Shlomo Ben Am, minister buitenlandse zaken van Israel, verklaart "If I were a Palestinian I would have rejected Camp David, as well" dan is de wereld misschien niet zo zwart wit. Arafat had een tegenvoorsrel gedaan en gebieden in de wesr bank opgegeven alleen toen werd Sharon gekozen en die weigerde verder te praten.
https://www.democracynow.(...)oreign_minister_if_i
Hoe steviger de grenzen dichtgedraaid worden, des te harder is die VN nodig. Simpel oorzaak en gevolg. Als iets simpels als een houten plank dikker dan vijf cm er in principe niet eens in mag vanwege de dual use list reken uit wat voor gevolgen dat heeftReason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
ik hoop het, dan ruimt het lekker opquote:Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Hezbollah is geen Hamas maar een tweede Iraans leger. Die kunnen heel wat. Daarom is het ook zo belangrijk dat zij niet een front gaan openen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die doen het in de broek na de Israelische tegenaanval in Gaza. Dat is wel het voordeel van het Israelische handelen; het schrikt af.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
ook hun maken geen schijn van kans.... dat weten ze, echter zij zijn niet siudicidaal als hamas altijd is.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hezbollah is geen Hamas maar een tweede Iraans leger. Die kunnen heel wat. Daarom is het ook zo belangrijk dat zij niet een front gaan openen.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Jij kan me dat vast vertellen. Werd elk per definitie superredelijk voorstel afgeslagen met doodsbedreigingen en zelfmoordaanslagen?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:08 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
en hoe zit het met de andere tig voorstellen sinds 1947? Zijn er acceptabele tegenvoorstellen gedaan door de palestijnen behalve alle joden willen uitmoorden?![]()
Heel apart dat jij het beter weet dan sommige Isralische generaals.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ook hun maken geen schijn van kans.... dat weten ze, echter zij zijn niet siudicidaal als hamas altijd is.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
hoplaHeel mooiquote:HARVARD PRESIDENT CLAUDINE GAY RESIGNS, SHORTEST TENURE IN UNIVERSITY HISTORY
Harvard President Claudine Gay will resign Tuesday afternoon, bringing an end to the shortest presidency in the University's history, according to a person with knowledge of the decision.
It is not clear who will be appointed to serve as interim president.
University spokesperson Jonathan L. Swain declined to comment on Gay's decision to step down.
Gay’s resignation — just six months and two days into the presidency — comes amid growing allegations of plagiarism and lasting doubts over her ability to respond to antisemitism on campus after her disastrous congressional testimony Dec. 5.
Gay weathered scandal after scandal over her brief tenure, facing national backlash for her administration’s response to Hamas’ Oct. 7 attack and allegations of plagiarism in her scholarly work.
The Corporation — the University’s highest governing body — is expected to announce the resignation to Harvard affiliates in an email later today. Gay is also expected to make a statement about the decision.
The announcement comes three weeks after the Corporation announced unanimous support for Gay after “extensive deliberations” following the congressional hearing.
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know![]()
Israel said to anticipate response — including long-range rocket fire — to alleged Arouri killing
https://www.timesofisrael(...)eged-arouri-killing/When the student is ready, the teacher will appear.
Mooi zo, maf wijf en haar volgers.quote:
Moge rationaliteit weer terug komen op de academiaOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
https://twitter.com/carolmswainquote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Mooi zo, maf wijf en haar volgers.
Moge rationaliteit weer terug komen op de academia
dit soort mensen, bijvoorbeeld... of ik
Sprak hij hoopvol?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hezbollah is geen Hamas maar een tweede Iraans leger. Die kunnen heel wat. Daarom is het ook zo belangrijk dat zij niet een front gaan openen.![]()
Zij komen volgens mij vanzelf aan de beurt. Isral stopt echt niet voor alle terroristen bij hun grenzen stuk zijn.Intolerant voor intolerantie![]()
Wat dacht je van de Camp David onderhandelingen in 2000? Zie bijvoorbeeld dit artikel van nota bene The Guardian:quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij kan me dat vast vertellen. Werd elk per definitie superredelijk voorstel afgeslagen met doodsbedreigingen en zelfmoordaanslagen?Het uitgangspunt van de Palestijnen is immers altijd al geweest: we willen alles. We willen het hele gebied dat nu Isral is en we gaan door met terreur tot we krijgen wat we willen. En dit is dan het volk waar grote groepen naevelingen in het Westen sympathien voor hebben.quote:'Arafat didn't negotiate - he just kept saying no'
...
Clinton was speaking of the two-week-long Camp David conference in July 2000 which he had organised and mediated and its failure, and the eruption at the end of September of the Palestinian intifada which has continued since. Halfway through the conference, apparently on July 18, Clinton had "slowly" - to avoid misunderstanding - read out to Arafat a document, endorsed in advance by Barak, outlining the main points of a future settlement.
The proposals included the establishment of a demilitarised Palestinian state on some 92% of the West Bank and 100% of the Gaza Strip, with some territorial compensation for the Palestinians from pre-1967 Israeli territory; the dismantling of most of the settlements and the concentration of the bulk of the settlers inside the 8% of the West Bank to be annexed by Israel; the establishment of the Palestinian capital in east Jerusalem, in which some Arab neighborhoods would become sovereign Palestinian territory and others would enjoy "functional autonomy"; Palestinian sovereignty over half the Old City of Jerusalem (the Muslim and Christian quarters) and "custodianship," though not sovereignty, over the Temple Mount; a return of refugees to the prospective Palestinian state though with no "right of return" to Israel proper; and the organisation by the international community of a massive aid programme to facilitate the refugees' rehabilitation.
Arafat said no. Enraged, Clinton banged on the table and said: "You are leading your people and the region to a catastrophe." A formal Palestinian rejection of the proposals reached the Americans the next day. The summit sputtered on for a few days more but to all intents and purposes it was over.
...'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
![]()
Lijkt ook wel zijn heer der vliegen te hebben ontmoet... heel mooi2024 begint netjes zo
Als ik bij jou aan kom zetten met een artikel van the Guardian dan ram je mij met dat radicaal progressief links medium om de oren. Dus aub een andere bron graagquote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat dacht je van de Camp David onderhandelingen in 2000? Zie bijvoorbeeld dit artikel van nota bene The Guardian:
[..]
Het uitgangspunt van de Palestijnen is immers altijd al geweest: we willen alles. We willen het hele gebied dat nu Isral is en we gaan door met terreur tot we krijgen wat we willen. En dit is dan het volk waar grote groepen naevelingen in het Westen sympathien voor hebben.
Had je post #37 gelezen. Gaat over Camp David![]()
Zie de 'nota bene', neem ik een artikel van een bron die jij kunt waarderen, is het weer niet goed.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als ik bij jou aan kom zetten met een artikel van the Guardian dan ram je mij met dat radicaal progressief links medium om de oren. Dus aub een andere bron graag
Had je post #37 gelezen. Gaat over Camp David
En wat is er met post #37? Dit gaat over de mening van historicus en voormalig linkse politicus. Dat doet weinig af aan dat het aanbod uitstekend was. Helemaal als je de huidige situatie in ogenschouw neemt.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Weet je wat het is. Mij ontbreekt het natuurlijk aan kennis, zoals waarschijnlijk iedereen hier. Als iets te goed klinkt om waar te zijn, dan.....quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zie de 'nota bene', neem ik een artikel van een bron die jij kunt waarderen, is het weer niet goed.
En wat is er met post #37? Dit gaat over de mening van historicus en voormalig linkse politicus. Dat doet weinig af aan dat het aanbod uitstekend was. Helemaal als je de huidige situatie in ogenschouw neemt.
Die minister, een in Isral wonende Jood, die wel bij de onderhandelingen aanwezig was, die is het hartgrondig met jou oneens.
[ Bericht 17% gewijzigd door opgebaarde op 02-01-2024 20:28:23 ]![]()
Nou ja, te goed om waar te zijn? In 1947 was het voorstel nog beter en ook dat werd afgewezen. Dit heeft er dan ook voor gezorgd dat de Gazastrook eerst onder de controle van Egypte kwam en de Westelijke Jordaanoever onder de controle van Jordani. Opmerkelijk genoeg sprak toen niemand over 'bezette gebieden' of 'kolonisten'.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Weet je wat het is. Mij ontbreekt het natuurlijk aan kennis, zoals waarschijnlijk iedereen hier. Als iets te goed klinkt om waar te zijn, dan.....
Die minister die wel bij de onderhandelingen aanwezig was, die is het hartgrondig met jou oneens.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het verhaal zoals ons allemaal geleerd is, is volgens mij. De Palestijn kreeg in 2000 in nagenoeg alles zijn zin, meer dan ze op dat moment hadden, en toch werd dit voorstel ook weer afgeslagen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou ja, te goed om waar te zijn? In 1947 was het voorstel nog beter en ook dat werd afgewezen. Dit heeft er dan ook voor gezorgd dat de Gazastrook eerst onder de controle van Egypte kwam en de Westelijke Jordaanoever onder de controle van Jordani. Opmerkelijk genoeg sprak toen niemand over 'bezette gebieden' of 'kolonisten'.
Dan is het hoogst opmerkelijk dat die Joodse minister die bij de onderhandelingen aanwezig was zegt dat hij het als Palestijn ook zou hebben afgewezen. Dan klopt er iets niet in het verhaal zoals het ons geleerd is en zoals het hier op fok wordt gepresenteerd.![]()
Hebben we ook duidelijk op welke basis/ideologie/gronden hij dit vanuit Palestijns perspectief zou weigeren?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het verhaal zoals ons allemaal geleerd is, is volgens mij. De Palestijn kreeg in 2000 in nagenoeg alles zijn zin, meer dan ze op dat moment hadden, en toch werd dit voorstel ook weer afgeslagen.
Dan is het hoogst opmerkelijk dat die Joodse minister die bij de onderhandelingen aanwezig was zegt dat hij het als Palestijn ook zou hebben afgewezen. Dan klopt er iets niet in het verhaal zoals het ons geleerd is en zoals het hier op fok wordt gepresenteerd.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hezbollah is geen Hamas maar een tweede Iraans leger. Die kunnen heel wat. Daarom is het ook zo belangrijk dat zij niet een front gaan openen.
Blijkbaar zijn ze toch een grens overgaan. Oeps.![]()
In feite komt het erop neer dat er onder beide bevolkingsgroepen geen steun meer was voor een vredesovereenkomst, zowel in Israel als onder de Palestijnen. Het overleg was gedoemd te mislukken.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het verhaal zoals ons allemaal geleerd is, is volgens mij. De Palestijn kreeg in 2000 in nagenoeg alles zijn zin, meer dan ze op dat moment hadden, en toch werd dit voorstel ook weer afgeslagen.
Dan is het hoogst opmerkelijk dat die Joodse minister die bij de onderhandelingen aanwezig was zegt dat hij het als Palestijn ook zou hebben afgewezen. Dan klopt er iets niet in het verhaal zoals het ons geleerd is en zoals het hier op fok wordt gepresenteerd.
Je moet er wel even voor gaan zitten maar deze documentaire maakt het allemaal wat inzichtelijker:quote:Stream FRONTLINE’s seminal documentary on how the Israeli-Palestinian peace process begun at Oslo was derailed and ultimately undone by the dynamics of politics and violence on both sides. This documentary originally aired on June 27, 2002.
Shattered Dreams of Peace: The Road From Oslo traced how cautious optimism in the aftermath of Palestine Liberation Organization Chairman Yasser Arafat and then-Israeli Prime Minister Yitzhak Rabin agreeing to the 1993 Oslo Accord was undermined in the following years by violence and major setbacks. It explored the growing threat to the peace process posed by radical nationalist factions among both Jews and Palestinians — groups, including Hamas, that opposed all compromise between the two peoples.
The documentary also examined the U.S. role in the peace process, including the U.S.-brokered negotiations at in 1998, 2000 and 2001. Shattered Dreams of Peace: The Road From Oslo includes interviews with key figures from both sides of the negotiating table, including Benjamin Netanyahu, Yasser Arafat, Shimon Peres, Saeb Erekat and Ehud Barak.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Hij kon zich niet vinden in die Clinton Parameters.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Hebben we ook duidelijk op welke basis/ideologie/gronden hij dit vanuit Palestijns perspectief zou weigeren?
Zie het gesprek met Finkelstein (persona non grata) en Ben Ami. Vanaf minuut 22
Eerst die Finkelstein die uitlegt dat de Palestijn eigenlijk net heel veel concessies wilde doen (tov international law) en een minuut of 6 later geeft Ben Ami woorden aan die parameters.
https://www.democracynow.(...)oreign_minister_if_iSPOILER: Transcriptie parametersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vond 't interessant. Ons wordt geleerd om het conflict te zien vanuit Isralisch perspectief, dat zij bereid zijn concessies te doen ten opzichte van wat zij allemaal willen hebben.
[ Bericht 19% gewijzigd door opgebaarde op 02-01-2024 21:39:22 ]![]()
https://embassies.gov.il/(...)es/Geschiedenis.aspxquote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou ja, te goed om waar te zijn? In 1947 was het voorstel nog beter en ook dat werd afgewezen. Dit heeft er dan ook voor gezorgd dat de Gazastrook eerst onder de controle van Egypte kwam en de Westelijke Jordaanoever onder de controle van Jordani. Opmerkelijk genoeg sprak toen niemand over 'bezette gebieden' of 'kolonisten'.
De bevolking van israel was in 1948 slechts 600.000 personenquote:Geschiedenis van Isral
Het ontstaan van de staat Isral
Op 14 mei 1948 riep Isral zijn onafhankelijkheid uit.
Nog geen 24 uur later vielen de legers van Egypte, Jordani, Syri, Libanon en Irak het land binnen. Isral werd daardoor gedwongen zijn soevereiniteit op zijn oude geboortegrond te verdedigen die het zojuist had terugverworven.
Tijdens de daaropvolgende oorlog, die bekend staat als de Isralische Onafhankelijkheidsoorlog verjoegen de slecht toegeruste, maar onvermoeibaar vechtende Isralische troepen de invasietroepen, in een strijd die 15 maanden duurde en die meer dan 6 000 Isralische levens eiste (bijna n procent van de Joodse bevolking van dat moment).
In de eerste maanden van 1949 werden er onder auspicin van de VN directe onderhandelingen gevoerd tussen Isral en de landen die Isral waren binnengevallen (met uitzondering van Irak, dat weigerde met Isral te onderhandelen).
Dit resulteerde in wapenstilstandovereenkomsten op basis van de situatie zoals die aan het eind van de vijandelijkheden ontstaan was.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Was dat niet het akkoord waar de nederzettingen en belangrijker alle toegangswegen ernaar toe als Isralisch grondgebied zouden gelden. Daarbij werd het Palestijnse gebied in meerdere delen verdeeld die door grenscontroles nog nauwelijks soeverein genoemd kunnen worden.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat dacht je van de Camp David onderhandelingen in 2000? Zie bijvoorbeeld dit artikel van nota bene The Guardian:
[..]
Het uitgangspunt van de Palestijnen is immers altijd al geweest: we willen alles. We willen het hele gebied dat nu Isral is en we gaan door met terreur tot we krijgen wat we willen. En dit is dan het volk waar grote groepen naevelingen in het Westen sympathien voor hebben.
Een schijnbaar genereus voorstel doen, ik vond het slim
Edit: even wat info opgezochtquote:The blame shifts from Arafat over failure of Camp David summitquote:UN envoy Mr Terje RoedLarsen, who helped broker the Oslo accords, agrees. "It is a terrible myth that Arafat and only Arafat caused this catastrophic failure."https://www.irishtimes.co(...)avid-summit-1.321083quote:All movement would be controlled by Israel. Israel would retain control over Palestinian water sources and airspace. Thus, the proposed Palestinian entity would have no territorial contiguity, integrity or sovereignty and no capital in East Jerusalem.
[ Bericht 15% gewijzigd door stalybridge op 02-01-2024 22:25:56 ]![]()
Opgerot![]()
https://www.nu.nl/buitenl(...)sme-en-plagiaat.html
Harvard-voorzitter stapt op na ophef over vermeend antisemitisme en plagiaat
Claudine Gay stapt dinsdag na zes maanden op als voorzitter van de prestigieuze Harvard-universiteit, meldt ze in een verklaring. Ze kreeg de afgelopen weken veel kritiek vanwege haar optreden bij een hoorzitting over de Gaza-oorlog. Ook werd ze beschuldigd van plagiaat.
Harvard kondigt het vertrek van Gay later op dinsdag officieel aan, schrijft het universiteitsblad The Harvard Crimson. Het voorzitterschap van Gay zal met zes maanden en twee dagen het kortste ooit zijn in de geschiedenis van de prestigieuze Amerikaanse universiteit.
"Met een bezwaard hart, maar met diepe liefde voor Harvard maak ik bekend dat ik aftreed als voorzitter", schrijft Gay in haar verklaring. "Het is duidelijk geworden dat mijn aftreden het beste is voor Harvard. Op die manier kan onze gemeenschap deze ongelooflijk uitdagende tijd beter het hoofd bieden."
Gay verscheen begin december voor het Amerikaanse Congres tijdens een hoorzitting over de oorlog tussen Isral en Hamas. De voorzitter werd verweten te weinig te doen tegen Jodenhaat op de Harvard-campus en op online berichtendiensten van de universiteit.
Ze werd door congresleden gevraagd naar incidenten waarbij Joodse studenten werden gepest en aangevallen. Daar gaf ze volgens critici ontwijkende antwoorden op.
Daarnaast werd Gay ervan beschuldigd dat ze delen van haar onderzoeken heeft overgeschreven van andere wetenschappers. Er liggen in totaal vijftig beschuldigingen van plagiaat tegen haar.![]()
Hmm, nee. De Palestijnen hadden natuurlijk terrein moeten inleveren in vergelijking met het voorstel uit 1947. En dat vond men toen al niet goed genoeg want het streven was dat alles Islamitisch/Arabisch moest worden en niets Joods.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 20:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan is het hoogst opmerkelijk dat die Joodse minister die bij de onderhandelingen aanwezig was zegt dat hij het als Palestijn ook zou hebben afgewezen. Dan klopt er iets niet in het verhaal zoals het ons geleerd is en zoals het hier op fok wordt gepresenteerd.
Dus was dit alles naar hun zin? Nee, maar het toont wel aan dat Isral bereid was grote concessies te doen. En de kans op een Palestijnse staat wederom werd afgeslagen door de Palestijnen zelf.Nee, ruim 90% van de Westelijke Jordaanoever inclusief heel de Gazastrook zou naar de Palestijnen gaan. Isral was bereid vele Joodse dorpjes in beide gebieden leeg te plukken zodat het gebied nagenoeg 'Judenrein' zou zijn, iets dat nog altijd idioot is vind ik, maar schijnbaar velen willen. Een paar jaar (2005) later heeft men dat in de Gazastrook ook echt gedaan.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:57 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Was dat niet het akkoord waar de nederzettingen en belangrijker alle toegangswegen ernaar toe als Isralisch grondgebied zouden gelden. Daarbij werd het Palestijnse gebied in meerdere delen verdeeld die door grenscontroles nog nauwelijks soeverein genoemd kunnen worden.
Een schijnbaar genereus voorstel doen, ik vond het slim'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Zie mijn edit met bijgevoegde info.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee. De Palestijnen hadden natuurlijk terrein moeten inleveren in vergelijking met het voorstel uit 1947. En dat vond men toen al niet goed genoeg want het streven was dat alles Islamitisch/Arabisch moest worden en niets Joods.
Dus was dit alles naar hun zin? Nee, maar het toont wel aan dat Isral bereid was grote concessies te doen. En de kans op een Palestijnse staat wederom werd afgeslagen door de Palestijnen zelf.
[..]
Nee, ruim 90% van de Westelijke Jordaanoever inclusief heel de Gazastrook zou naar de Palestijnen gaan. Isral was bereid vele Joodse dorpjes in beide gebieden leeg te plukken zodat het gebied nagenoeg 'Judenrein' zou zijn, iets dat nog altijd idioot is vind ik, maar schijnbaar velen willen. Een paar jaar (2005) later heeft men dat in de Gazastrook ook echt gedaan.
Ik betwist het percentage niet, maar waar dat kleine percentage uit bestaat.![]()
Meeting om hun acties te coordineren in de aanstaande oorlog met Israel? 🤔quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:49 schreef Mylene het volgende:
[..]
[ twitter ]
Israel uses a drone to wipe out senior Hamas leader Saleh al-Arouri and a number of aides as they were meeting with Hezbollah officials in Beirut, Lebanon.
Hamas can’t run, they can’t hide.
Israel has promised to strike them wherever they are![]()
Ik heb begrepen dat het anders ligt, Hezbollah is de troefkaart in de ring of fire (samen met Syrie proxies en Houthi's in Yemen) en afschrikmiddel van Iran voor het geval dat Israel een aanval doet op hun nucleaire installaties. Als er nu een oorlog komt en Hezbollah verliest dan is Iran dat kwijt.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die doen het in de broek na de Israelische tegenaanval in Gaza. Dat is wel het voordeel van het Israelische handelen; het schrikt af.
Strategisch niet handig, de tijd is niet rijp om ze in te zetten.![]()
Dit dus, op een gegeven moment zegt Israel gewoon 'ok, dan niet' en dan doen ze gewoon hun ding zonder rekening meer te houden met de Palestijnen want je weet toch al dat er niet met ze te praten valt en dat het tijd en energie verspilling is.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
Het uitgangspunt van de Palestijnen is immers altijd al geweest: we willen alles. We willen het hele gebied dat nu Isral is en we gaan door met terreur tot we krijgen wat we willen. En dit is dan het volk waar grote groepen naevelingen in het Westen sympathien voor hebben.![]()
Krijgt Israel nu 5 miljoen dollar van de VS of geldt dat dan weer niet? 🤔quote:Op dinsdag 2 januari 2024 19:51 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ twitter ]
BREAKING
Islamic Republic state media is confirming that senior Hamas leader Saleh al-Arouri was killed in an explosion in Beirut tonight.
This is a significant development. Israeli intelligence has been trying to kill al-Arouri for years and the United States has had a 5 million dollar bounty on him.
Al-Arouri is a deputy political leader for Hamas and one of the founders of al-Qassam Brigades, the so-called military wing of Hamas.
The United States has listed al-Arouri as a designated global terrorist since 2015.
In 2014, al-Arouri was the Hamas leader who announced that three Israeli teenagers (including a dual US national) were kidnapped and killed in the West Bank. He referred to the murders as “heroic.”![]()
Perfect gepland met het terugtrekken van de troepen uit Gaza zodat er meer mankracht is voor de oorlog met Hezbollah.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:25 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Israeli Minister of Defense, Yoav Gallant stated during a Press Conference on November 11th, “If you see that the IDF has launched an Attack on Beirut, you will know that Hezbollah has crossed a Red Line.”![]()
quote:israel is bezig in sneltreinvaart de Hezbollah van de vechtmogelijlheden aan het ontdoenquote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:37 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Perfect gepland met het terugtrekken van de troepen uit Gaza zodat er meer mankracht is voor de oorlog met Hezbollah.
https://www.telegraaf.nl/(...)ezbollah-aangevallenEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Net ff gezocht op YT maar daar helaas niet te vinden, jammer want de comments zijn altijd interessant om te lezen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
In feite komt het erop neer dat er onder beide bevolkingsgroepen geen steun meer was voor een vredesovereenkomst, zowel in Israel als onder de Palestijnen. Het overleg was gedoemd te mislukken.
Je moet er wel even voor gaan zitten maar deze documentaire maakt het allemaal wat inzichtelijker:
[ twitter ]
Read a note from FRONTLINE's editor-in-chief and executive producer, Raney Aronson-Rath, about "Shattered Dreams of Peace: The Road From Oslo," airing Nov. 7th on @Pbs, and available now on our website, YouTube and the PBS App.![]()
Ja zag het ook maar de docu zelf staat gewoon bij het artikel.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:41 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Net ff gezocht op YT maar daar helaas niet te vinden, jammer want de comments zijn altijd interessant om te lezen.“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Nou moet ie zichzelf stenigen...quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:43 schreef superniger het volgende:
er staat nu wel 'gay' in je naam.
egayalS![]()
![]()
Mooi. Opgeruimd staat netjes.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heerlijk, dat er maar veel mogen volgen. Hopelijk was hij niet op slag dood maar heeft hij het nog ff lekker gevoeld, zoals zijn slachtoffers het voelden op 7 oktober."You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."![]()
Nu nog dat hoofdkwartier in Qatar plat bombarderen. Durven ze dat?A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Goed gedaan.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:23 schreef slashdotter3 het volgende:
7 topmannen, dit klinkt alsof de Libanon tak nu onthoofd is.
[ twitter ]Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Onder internationaal recht wat Isral niet betwist zijn de nederzettingen illegaal, is de bezetting van de west bank illegaal, moet israel ook Jerusalem teruggeven en vluchtelingen hebben recht om terug te keren naar hun huis.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee. De Palestijnen hadden natuurlijk terrein moeten inleveren in vergelijking met het voorstel uit 1947. En dat vond men toen al niet goed genoeg want het streven was dat alles Islamitisch/Arabisch moest worden en niets Joods.
Dus was dit alles naar hun zin? Nee, maar het toont wel aan dat Isral bereid was grote concessies te doen. En de kans op een Palestijnse staat wederom werd afgeslagen door de Palestijnen zelf.
De Palestijn was ten opzichte van bovenaande bereid zeer grote concessies te doen en daar was Isral het niet helemaal mee eens. Er waren twee partijen niet blij, niet een, maar beide
[ Bericht 0% gewijzigd door opgebaarde op 03-01-2024 08:57:56 ]![]()
Jeruzalem teruggeven aan wie? Oost-Jeruzalem was Jordani in 1967.quote:Op woensdag 3 januari 2024 07:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Onder internationaal recht wat Isral niet betwist zijn de nederzettingen illegaal, is de bezetting van de west bank illegaal, moet israel ook Jerusalem teruggeven en vluchtelingen hebben recht om terug te keren naar hun huis.
De Palestijn was ten opzichte van bovenaande bereid zeer grote concessies te doen en daar was Isral het niet helemaal mee eens. Er waren twee partijen niet blij, niet een, maar beideI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Hoe het precies zit weet ik niet, doet er denk ik ook niet toe want naar die grenzen gaan ze toch nooit meer terugkeren. En ik probeerde aan te geven dat het verhaal dat de onredelijke Palestijn bij camp david weg liep een succesvolle frame is.quote:Op woensdag 3 januari 2024 09:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jeruzalem teruggeven aan wie? Oost-Jeruzalem was Jordani in 1967.![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Volledige artikel:quote:
https://amp.theguardian.c(...)g-treated-for-trauma
Many hostages released by Hamas still being treated for trauma
Head of psychiatry at Tel Aviv medical centre says hostages have undergone worst abuse she has witnessed
Many of the hostages released from detention in Gaza by Hamas in November still require intensive treatment for the trauma from their weeks in captivity, a leading Israeli psychiatrist has said.
Renana Eitan, the head of psychiatry at the Ichilov Tel Aviv medical centre, said the hostages had undergone the worst abuse and trauma she had witnessed in her career.
Among the 14 freed hostages treated at her centre, she said, were child hostages who had been drugged by their captors – including with ketamine – and were suffering from withdrawal, those who had subjected to or witnessed sexual abuse, a woman who had been kept in a tiny cage, and another who had a breakdown after being kept in complete darkness for days.
“I thought that I’d treated the most severe cases there were, but with these patients that came from captivity we couldn’t believe that degree of cruelty,” Eitan said. “Most of the hostages who came back went through very severe physical and mental abuse … We know that they have a long way ahead of them.”
Of the 14 hostages treated by Eitan’s team, nine are under 18 and two are under 10. Most need long-term treatment for trauma. Some have gone to other facilities around the country, and Eitan said six were still receiving “very intensive psychiatric and psychological care” at the Ichilov centre.
Eitan said news footage of joyful reunions as 120 hostages were released in the last week of November masked a darker underlying reality.
“At first when they came back, they seemed very happy and relieved. And we were also very optimistic,” she said. “You probably saw the pictures of the children running to their fathers’ arms.
“But after a day or two, we saw the other side and we realised that they have severe nightmares, they have intrusive memories, they are very, very frightened. Some of them refuse to leave the room, and they had severe dissociative symptoms, where one moment they know that they are back in Israel, in hospital, and the next moment they’re afraid that they’re still in Hamas captivity.”
She added: “Some of them were afraid to go to sleep because they said that when they wake up, for the first minutes they still feel like they are back in Gaza.”
Eitan said the children among the group of hostages treated at her centre had all been given ketamine or benzodiazepines in captivity.
“We guess the reason for that was in order to control them because if you need to take care of children in a small room for weeks, almost two months, this was a way to sedate them,” she said. In some cases, adult hostages were forced to administer the drugs to the children. Those who were given ketamine had severe withdrawal symptoms, she added.
Eitan alleged that all of the hostages in her care had either directly experienced or witnessed sexual abuse, adding to the widespread accounts of other female hostages. Even small children, she said, had witnessed such abuse.
One of the women treated at the centre had been kept with a second woman in a cage measuring 1 metre by 1.5 metres, while another female hostage under Eitan’s care spent four days underground in complete darkness.
“She became psychotic,” the psychiatrist said. “She began to have hallucinations, which is usually what we see when we deprive people of all the regular senses.”
The Ichilov Tel Aviv centre is consulting psychiatric institutes around the world and other organisations dealing with post-traumatic stress disorders.
The trauma experienced by hundreds of thousands of children and their parents in Gaza will also have long-term debilitating effects, psychiatrists and psychologists have warned, particularly as there are no therapeutic facilities left. Few of Gaza’s hospitals are functioning any more, even for operating on the severely injured.
With an estimated 8,000 children killed in Gaza, and many tens of thousands more injured and orphaned, the UN children’s fund has said the Gaza Strip is “the most dangerous place in the world to be a child”.
James Gordon, a US psychiatrist and the founder and head of the Center for Mind-Body Medicine, which has worked with Israelis and Palestinians for 20 years and currently has a team in Gaza, said: “In Gaza, the trauma is so overwhelming and ongoing it is very hard to predict.”
He said recovery was possible even in severely traumatised children, but only if the outside world did not give up on them. “I can see the seeds of that even now in the young people with whom our Gaza team is working amid bombs in shelters and on the rubble crowded streets,” he said. “I think how they will ultimately respond and act is largely a question of how much understanding they receive, how great a sense of control they can achieve, and how much material as well psychological support they get from a world which they feel has largely abandoned them.”
[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 03-01-2024 11:05:01 ]![]()
Joodse Historici en experts op dit gebied zoals Ilan Pappe en Frinkelstein beweren toch anders. Na de dood van Rabin was er geen regering in Isral die Oslo akkoorden uitvoerde. De Palestijnen hadden hun deel van het contract nageleefd en namen genoegen met slechts 22% van hun oorspronkelijke land.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:26 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
In feite komt het erop neer dat er onder beide bevolkingsgroepen geen steun meer was voor een vredesovereenkomst, zowel in Israel als onder de Palestijnen. Het overleg was gedoemd te mislukken.
Je moet er wel even voor gaan zitten maar deze documentaire maakt het allemaal wat inzichtelijker:
[ twitter ]
[..]![]()
Nasrallah had voor de liquidatie van dat Hamas mannetje al een speech gepland vandaag om 17.00, ben benieuwd wat ie gaat zeggen. 🍿🍿🍿
![]()
Is dit echt waar? Belachelijk. Als dit echt waar is, gaat Isral zich verder nog minder populair maken.quote:
Ik hoop dat het niet waar is.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ah, de palestijnen stopten toen met bussen opblazen? Da's nieuw.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Joodse Historici en experts op dit gebied zoals Ilan Pappe en Frinkelstein beweren toch anders. Na de dood van Rabin was er geen regering in Isral die Oslo akkoorden uitvoerde. De Palestijnen hadden hun deel van het contract nageleefd en namen genoegen met slechts 22% van hun oorspronkelijke land.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik verwacht niet dat het doorgaat want de vorige Isrealische poging in 2015 ofzo om asielzoekers uit Afrika te dumpen in Rwanda ging uiteindelijk ook niet door. Allerlei partijen die Rwanda onder druk zette.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is dit echt waar? Belachelijk. Als dit echt waar is, gaat Isral zich verder nog minder populair maken.
Ik hoop dat het niet waar is.
Nu dit voortijdig bekend is geworden gaan ze dat uiteraard weer doen. Bijvoorbeeld de VN of landen die ontwikkelingshulp naar Congo sturen die dreigen het stop te zetten. Het stopzetten van ontwikkelingshulp neutraliseert natuurlijk weer de voordelen van de miljarden die Israel biedt.![]()
Tuurlijk is dit waar. Het is al jaren het plan van Isral om Gazanen voorgoed uit de weg te ruimen. Daarom heeft Isral 7 oktober ook gewoon laten gebeuren ondanks alle intel en waarschuwingen. Daarom heeft Isral de echte leiders van Hamas in Qatar ook nooit een strobreed in de weg gelegd. Isral had Hamas en 7 oktober nodig om hun oplossing voor Gaza in werking te laten treden.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is dit echt waar? Belachelijk. Als dit echt waar is, gaat Isral zich verder nog minder populair maken.
Na Gaza zal de Westelijke Jordaanoever bovendien volgen.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2024 11:24:27 ]![]()
Natuurlijk. Het is anders gewoon een ordinaire deportatie, een misdaad tegen de menselijkheid.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:22 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat het doorgaat want de vorige Isrealische poging in 2015 ofzo om asielzoekers uit Afrika te dumpen in Rwanda ging uiteindelijk ook niet door. Allerlei partijen die Rwanda onder druk zette.
Nu dit voortijdig bekend is geworden gaan ze dat uiteraard weer doen. Bijvoorbeeld de VN of landen die ontwikkelingshulp sturen naar Congo die dreigen het stop te zetten.
Isral straft zeer zwaar en grotendeels onschuldigen zijn daar de dupe van.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Die hele groep mensen deporteren zou wel een enorme giga PR-blunder van jewelste zijn ja.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Dat vind ik weer een beetje BNW.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tuurlijk is dit waar. Het is al jaren het plan van Isral om Gazanen voorgoed uit de weg te ruimen. Daarom heeft Isral 7 oktober ook gewoon laten gebeuren ondanks alle intel en waarschuwingen. Daarom heeft Isral de echte leiders van Hamas in Qatar ook nooit een strobreed in de weg gelegd. Isral had Hamas en 7 oktober nodig om hun oplossing voor Gaza in werking te laten treden.
Na Gaza zal de Westelijke Jordaanoever bovendien volgen.
Maar als het daadwerkelijk gaat gebeuren dat de Gazanen verjaagd worden maakt Isral goed van de gelegenheid gebruik zeg maar.
Maar laten we maar even afwachten. Misschien gaat het ook niet gebeuren en blijven de Gazanen en wordt het land opnieuw opgebouwd.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Verre van BNW, het is allemaal vrij opzichtig. Als Isral 7 oktober had willen voorkomem dan hadden ze dat 100% kunnen doen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat vind ik weer een beetje BNW.
Maar als het daadwerkelijk gaat gebeuren dat de Gazanen verjaagd worden maakt Isral goed van de gelegenheid gebruik zeg maar.
Maar laten we maar even afwachten. Misschien gaat het ook niet gebeuren en blijven de Gazanen en wordt het land opnieuw opgebouwd.![]()
Hadden ze Gaza gewoon eerder plat moeten gooien bedoel je?quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Verre van BNW, het is allemaal vrij opzichtig. Als Isral 7 oktober had willen voorkomem dan hadden ze dat 100% kunnen doen.![]()
Nee, genocide is niet iets wat je moet aanmoedigen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hadden ze Gaza gewoon eerder plat moeten gooien bedoel je?![]()
Als Hamas niet zo'n reactie had gewild hadden ze dat ook voor elkaar kunnen krijgen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Verre van BNW, het is allemaal vrij opzichtig. Als Isral 7 oktober had willen voorkomem dan hadden ze dat 100% kunnen doen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dus je take slaat nergens op.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, genocide is niet iets wat je moet aanmoedigen.![]()
En dithttps://www.parool.nl/col(...)uchtig-ben~b408cf8c/quote:“Zijn de gijzelaars al terug? Nee? Ga dan door met bombarderen.”![]()
Dit dus.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die hele groep mensen deporteren zou wel een enorme giga PR-blunder van jewelste zijn ja.
Geloof best dat er elementen zijn in de regering die dat willen maar dat zal niet het plan zijn.
Mocht dat wel zijn dan ben ik er ook wel klaar mee.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Helemaal mee eens met Theo Holman, heb dat een maand geleden hier ook al eens gezegd geloof ik: Hamas kiest er zelf voor om de gegijzelden niet te laten gaan en om zich niet over te geven. Waarom zou Isral dan moeten stoppen? Gek genoeg krijg je daar nooit een reactie op van de anti-joodse lobby.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:44 schreef Tarado het volgende:
En dit
[..]
https://www.parool.nl/col(...)uchtig-ben~b408cf8c/![]()
Ik ben blij dat ze zo open zijn met hun intenties
https://www.haaretz.com/i(...)ba-abad-cef736e40000A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 23:38 schreef slashdotter3 het volgende:
Zag ook een cartoon voorbijkomen dat ze over racisme begon met als reactie nee we hebben je juist aangenomen omdat je zwart bent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[ twitter ]![]()
Oh echt.quote:Op woensdag 3 januari 2024 12:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Zag ook een cartoon voorbijkomen dat ze over racisme begon met als reactie nee we hebben je juist aangenomen omdat je zwart bent.![]()
quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Verre van BNW, het is allemaal vrij opzichtig. Als Isral 7 oktober had willen voorkomem dan hadden ze dat 100% kunnen doen.
En ergens zit wel een kern van waarheid in dit standpunt. Dat is ook waar Netanyahu en de veiligheidsdiensten hard op gaan worden afgerekend na de oorlog. Dit had voorkomen kunnen en zelfs moeten worden.Intolerant voor intolerantie![]()
Ja.quote:quote:Now that Claudine Gay has resigned, let’s place our bets - will the next president of Harvard be selected on the basis of merit or will the university make another diversity hiring decision?
https://twitter.com/TheRabbitHole84/status/1742250070010134815![]()
Heb je inmiddels wel door dat Isral niet meer bezig is met de populariteitswedstrijd? Ze zijn bezig met te doen wat (in hun ogen) moet gebeuren.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit soort plannen volgen allemaal uit het idee dat Gaza en de Gazanen veel te veel uit hun voegen gegroeid zijn. Er wonen 2,2 miljoen mensen waar feitelijk ruimte is voor een paar honderdduizend. En de meeste van die mensen zijn gendoctrineerd met jodenhaat. Ik heb het idee dat Isral nu twee opties als realistisch ziet: het deradicaliseren van de Gazanen, of ze gedwongen laten emigreren. De derde optie, genocide, is natuurlijk geen chte optie. Het is ze immers zelf overkomen; iets wat de Isral-haatbubbels de hele tijd schijnen te vergeten.Intolerant voor intolerantie![]()
Raar, want dit is helemaal niet wat hij zegt in het interview.quote:Op woensdag 3 januari 2024 12:32 schreef Ali_boo het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.haaretz.com/i(...)ba-abad-cef736e40000
Hij stelt dat hij zulke uitspraken van anderen om zich heen heeft gehoord en dat nieuw voor hem is. Nog nooit eerder heeft hij mensen zulke dingen horen zeggen. Dit is dus iets heel anders dan dat hij dit zelf zou hebben gezegd, vervolgens presenteert Haaretz het wel op die manier en wordt het overgenomen door alle voorspelbare fuikjes op de socials.
Haaretz zou ook echt eens moeten worden aangesproken op de manier hoe zij 'journalistiek' bedrijven. Op het moment is deze krant met hun nogal opruiende, polariserende en anti-Isralische retoriek staatsgevaarlijk te noemen. Maar dit gaat eigenlijk op voor een groot deel van Links in Isral.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
met 7 vijanden om je heen dan ben je toch al niet erg populair, en zal het voortbestaan van de staat Israel wel wat zwaarder wegenquote:Op woensdag 3 januari 2024 11:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind het geen dom idee, daar kunnen ze weer volop moskeen bouwen
[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 03-01-2024 13:04:10 ]Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Hmm, dat is dan vreemd. Hamas en de Palestijnen doen het al jaren. Sterker nog, zij spreken zelfs geregeld over 'Joden' in het algemeen. En dat is eigenlijk behoorlijk geaccepteerd in veel kringen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, genocide is niet iets wat je moet aanmoedigen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ze was echt het perfecte boegbeeld voor de DEI (Diversity, Equality, Inclusion) beweging: zwart, kort haar (lesbisch?), gay (achternaam).quote:Op woensdag 3 januari 2024 12:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Zag ook een cartoon voorbijkomen dat ze over racisme begon met als reactie nee we hebben je juist aangenomen omdat je zwart bent.
Jammer dat ze de boel bij elkaar heeft genept en meer dan 20x plagiaat heeft gepleegd![]()
Duidelijk genocide.quote:Op woensdag 3 januari 2024 12:32 schreef Ali_boo het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.haaretz.com/i(...)ba-abad-cef736e40000![]()
Stuur ze maar naar Nederland hoor
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Gedwongen emigratie, klinkt heel mooi en netjes.quote:Op woensdag 3 januari 2024 12:53 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Heb je inmiddels wel door dat Isral niet meer bezig is met de populariteitswedstrijd? Ze zijn bezig met te doen wat (in hun ogen) moet gebeuren.
Dit soort plannen volgen allemaal uit het idee dat Gaza en de Gazanen veel te veel uit hun voegen gegroeid zijn. Er wonen 2,2 miljoen mensen waar feitelijk ruimte is voor een paar honderdduizend. En de meeste van die mensen zijn gendoctrineerd met jodenhaat. Ik heb het idee dat Isral nu twee opties als realistisch ziet: het deradicaliseren van de Gazanen, of ze gedwongen laten emigreren. De derde optie, genocide, is natuurlijk geen chte optie. Het is ze immers zelf overkomen; iets wat de Isral-haatbubbels de hele tijd schijnen te vergeten.Maar dat is het natuurlijk niet.
De rest van je post ga ik maar niet eens op in.
Je lijkt het aardig toe te juichen in ieder geval, en het goed te praten.
Voor alsnog is het de vraag of het zover gaat komen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Bij NRC zijn sinds het begin van deze oorlog de maskers al afgevallen. Er was binnen het NRC zelfs een columnist die maar had besloten om een Joodse collega lastig te vallen via WhatsApp. Nou,, dan weet je wel waar je mee te maken hebt.quote:
Het is dan ook niet zo vreemd dat die krant het vooral goed doet bij een bepaald soort mens. Bijvoorbeeld zij die GroenLinks en D66 stemmen. Binnen zulke groepen is het anti-Isralische sentiment natuurlijk enorm, wat hand in hand gaat met warme en liefdevolle gevoelens voor de Palestijnen. Je kiest dan dus bewust de kant van antisemitisme en terreur.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik voel wel wat voor een beachhead bij Yemen waar dan schepen vol Palestijnen op het strand gedumpt worden. Alsjeblieft Houthi's, hier heb je die Palestijnen waar je zo begaan mee bent. Veel plezier ermee! 🥳quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:08 schreef Ali_boo het volgende:
Stuur ze maar naar Nederland hoor![]()
[ twitter ]![]()
Ben je weer lekker bezig met je tirades.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bij NRC zijn sinds het begin van deze oorlog de maskers al afgevallen. Er was binnen het NRC zelfs een columnist die maar had besloten om een Joodse collega lastig te vallen via WhatsApp. Nou,, dan weet je wel waar je mee te maken hebt.
Het is dan ook niet zo vreemd dat die krant het vooral goed doet bij een bepaald soort mens. Bijvoorbeeld zij die GroenLinks en D66 stemmen. Binnen zulke groepen is het anti-Isralische sentiment natuurlijk enorm, wat hand in hand gaat met warme en liefdevolle gevoelens voor de Palestijnen. Je kiest dan dus bewust de kant van antisemitisme en terreur.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
De reactie of reacties bevallen niet. Dat is niet hetzelfde als 'nooit een reactie'.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:51 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens met Theo Holman, heb dat een maand geleden hier ook al eens gezegd geloof ik: Hamas kiest er zelf voor om de gegijzelden niet te laten gaan en om zich niet over te geven. Waarom zou Isral dan moeten stoppen? Gek genoeg krijg je daar nooit een reactie op van de anti-joodse lobby.
Een reactie zou kunnen zijn dat de burgers meer ontzien moeten worden. Een reactie zou kunnen zijn dat door het straffen van 2,1 miljoen burgers (en dus 200 Hamas terroristen) er nooit duurzame vrede kan ontstaan. Een andere reactie kan zijn dat door het bombarderen er geen gijzelaars vrijgelaten kunnen worden.
Er valt op al die reacties veel aan te merken. Dat maakt de huidige reactie van Isral niet per definitie de beste reactie op vrede of het bevrijden van gijzelaars en ook maakt dat geen genocide zoals een zeer select gezelschap claimt.![]()
Ik geef aan wat de cultuur is bij een krant, met een tirade heeft dat niets te maken.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ben je weer lekker bezig met je tirades.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Vorige week las ik dat Iran 4 vermeende Mossad-agenten zou hebben gexecuteerd.
Nu dit?
Als dit klopt en Iran maakt een nieuwe verwijzing richting Isral dan wordt het vuurtje wel steeds hoger opgestookt natuurlijk.![]()
Jij grijpt elke incident wat niet in je straatje past aan om een ENORM drama te maken.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik geef aan wat de cultuur is bij een krant, met een tirade heeft dat niets te maken.
Bijvoorbeeld over de linkse media. Jij wilt media die niet in je straatje passen het liefst monddood maken.
Ik lees NRC juist omdat ze zulke goede artikelen hebben die wat verder gaan, prima als je het niet altijd met de inhoud eens bent maar jij ziet het liefst dat ze verboden worden lijkt het wel. Eng…Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Naast nr2 van Hamas was hij degene die het contact met Iran onderhield... 🤔
https://www.reddit.com/r/(...)in_beirut_was_a_key/
Senior Hamas leader killed in Beirut was a key figure who patched up ties with Iran![]()
Blij dat ze weg is maar in haar verdediging denk ik wel dat er zeker bij masterthesissen veel (onbedoelde) plagiaat plaatsvind.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze was echt het perfecte boegbeeld voor de DEI (Diversity, Equality, Inclusion) beweging: zwart, kort haar (lesbisch?), gay (achternaam).
Jammer dat ze de boel bij elkaar heeft genept en meer dan 20x plagiaat heeft gepleegd
Tegenwoordig wel lastiger want alles wordt door zo'n systeem gehaald maar toch.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Dat zou wel een grap zijn ja.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:11 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik voel wel wat voor een beachhead bij Yemen waar dan schepen vol Palestijnen op het strand gedumpt worden. Alsjeblieft Houthi's, hier heb je die Palestijnen waar je zo begaan mee bent. Veel plezier ermee! 🥳
Compleet onethisch maar toch.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Dat je je zo kunt opwinden over een post waarin ik aangeef wat de cultuur is bij een krant, zegt denk ik meer over jouw eigen vooringenomenheid dan over mijn post. Als jij hun 'journalistiek' wel kunt waarderen, prima toch?quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jij grijpt elke incident wat niet in je straatje past aan om een ENORM drama te maken.
Bijvoorbeeld over de linkse media. Jij wilt media die niet in je straatje passen het liefst monddood maken.
Ik lees NRC juist omdat ze zulke goede artikelen hebben die wat verder gaan, prima als je het niet altijd met de inhoud eens bent maar jij ziet het liefst dat ze verboden worden lijkt het wel. Eng…'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik ben bang dat als men duurzame vrede wilt, de koran aangepast moet wordenquote:Op woensdag 3 januari 2024 13:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De reactie of reacties bevallen niet. Dat is niet hetzelfde als 'nooit een reactie'.
Een reactie zou kunnen zijn dat de burgers meer ontzien moeten worden. Een reactie zou kunnen zijn dat door het straffen van 2,1 miljoen burgers (en dus 200 Hamas terroristen) er nooit duurzame vrede kan ontstaan. Een andere reactie kan zijn dat door het bombarderen er geen gijzelaars vrijgelaten kunnen worden.
Er valt op al die reacties veel aan te merken. Dat maakt de huidige reactie van Isral niet per definitie de beste reactie op vrede of het bevrijden van gijzelaars en ook maakt dat geen genocide zoals een zeer select gezelschap claimt.![]()
Ai ai ai plagiaatquote:Op woensdag 3 januari 2024 13:11 schreef anoniem het volgende:
[..]
Bij NRC zijn sinds het begin van deze oorlog de maskers al afgevallen. Er was binnen het NRC zelfs een columnist die maar had besloten om een Joodse collega lastig te vallen via WhatsApp. Nou,, dan weet je wel waar je mee te maken hebt.
Het is dan ook niet zo vreemd dat die krant het vooral goed doet bij een bepaald soort mens. Bijvoorbeeld zij die GroenLinks en D66 stemmen. Binnen zulke groepen is het anti-Isralische sentiment natuurlijk enorm, wat hand in hand gaat met warme en liefdevolle gevoelens voor de Palestijnen. Je kiest dan dus bewust de kant van antisemitisme en terreur.
n zeven vinkjes. Dit kan echt niet![]()
![]()
quote:Op woensdag 3 januari 2024 12:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja.
[..]
[ afbeelding ]
https://twitter.com/TheRabbitHole84/status/1742250070010134815'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nee, het is niet bepaald de eerste keer dat je hier komt klagen over journalistiek die niet in je straatje past. Of laten we zeggen, dat je er een tirade over afsteekt.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat je je zo kunt opwinden over een post waarin ik aangeef wat de cultuur is bij een krant, zegt denk ik meer over jouw eigen vooringenomenheid dan over mijn post. Als jij hun 'journalistiek' wel kunt waarderen, prima toch?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Dat zal men in bepaalde kringen anders zien, daar wordt de Islam gezien als de 'religie van de vrede'.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:40 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik ben bang dat als men duurzame vrede wilt, de koran aangepast moet worden'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Jij denkt in oplossingen, leuk! Je komt alleen wel met een heel moeilijke oplossing en het gaat eeuwen duren. Het is wel een goede startquote:Op woensdag 3 januari 2024 13:40 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik ben bang dat als men duurzame vrede wilt, de koran aangepast moet worden
De bevolking deporteren vrijwillig verhuizen is ook een oplossing, heeft als gevaar dat heel veel mensen dit niet accepteren. Zelfs mensen die niet eens betrokken zijn bij dit conflict en daar zitten veel Koran lezers bij. Moeilijk moeilijk
Hamas is niet de enige haatdragende kutclub. Als krijg je die vernietigt (IDF is nog niet eens op de helft) dan staat er wel een ander clubje op. Het gevaar blijft dat zo'n club zich echt massaal op burgers gaat richten zoals het vergiftigen van water of het verkrijgen van een massavernietigingswapen.
Dus wat zijn meer goede ideen want met zo'n Hamas en Netanyahu heb ik er geen fiducie in![]()
Nee, het is niet bepaald de eerste keer dat ik mijn mening geef en jij daar vervolgens een probleem van maakt.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, het is niet bepaald de eerste keer dat je hier komt klagen over journalistiek die niet in je straatje past. Of laten we zeggen, dat je er een tirade over afsteekt.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ah, je draait al wat bij. Het is je mening. Want je wil die nog wel eens presenteren als ‘de waarheid’.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, het is niet bepaald de eerste keer dat ik mijn mening geef en jij daar vervolgens een probleem van maakt.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Nou, mijn mening betreft ook vaak de waarheid ja. Mijn analyses zijn namelijk meestal spot-on. Misschien is dat ook wel de reden dat jij je er zo aan stoort? Stiekem weet je dat ik gelijk heb en wordt op die manier geconfronteerd met je eigen bias.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:48 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ah, je draait al wat bij. Het is je mening. Want je wil die nog wel eens presenteren als ‘de waarheid’.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Maak jezelf dat maar wijs.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, mijn mening betreft ook vaak de waarheid ja. Mijn analyses zijn namelijk meestal spot-on. Misschien is dat ook wel de reden dat jij je er zo aan stoort? Stiekem weet je dat ik gelijk heb en wordt op die manier geconfronteerd met je eigen bias.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
'De confrontatie''I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
In beslag genomen
Over dat gebruik van 't woord confrontatie op 7 okt. De aanval van Rusland op Oekrane in februari 2022. Was dat ook een terroristische aanslag?![]()
Mwah, toch niet hetzelfde. Hamas kon alleen maar lafjes eenmalig toeslaan. Oekrane en Rusland zijn in een langdurige oorlog verwikkeld met elkaar.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:59 schreef opgebaarde het volgende:
In beslag genomen
Over dat gebruik van 't woord confrontatie op 7 okt. De aanval van Rusland op Oekrane in februari 2022. Was dat ook een terroristische aanslag?
Een terroristische aanslag heeft als doel zoveel mogelijk angst aan te jagen, en de ander het gevoel te geven dat ze echt niet veilig zijn.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Was dat graf een bedevaartsoord ofzo?quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:09 schreef Frutsel het volgende:
Dodental in Iran loopt op naar vijftig
https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraafWie dit leest is een lezer van dit![]()
Geen idee, was wel een herdenkingsdienst omdat het vier jaar geleden is.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Was dat graf een bedevaartsoord ofzo?
Maar even eigen topic gemaakt tot er meer duidelijk is
NWS / Tientallen doden in Iran bij explosies bij begraafplaats Soleimani![]()
Spannend wel. Lijkt nu wel echt de verkeerde kant op te gaan.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Misschien een actie van de VS want Iran heeft gisteren nog een oorlogsschip richting de rode zee gestuurd, om de Houthi’s te steunen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Geen idee, misschien herdenking omdat het vier jaar geleden is.
Maar even eigen topic gemaakt tot er meer duidelijk is
NWS / Tientallen doden in Iran bij explosies bij begraafplaats Soleimani
Iran moet niet het gevoel krijgen binnen hun eigen grenzen veilig te zijn.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Terroristische aanslag klinkt bijzonder heftig. Vijf doden bij een terroristische aanslag klinkt veel heftiger dan 50 doden bij checkpoints.quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:11 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mwah, toch niet hetzelfde. Hamas kon alleen maar lafjes eenmalig toeslaan. Oekrane en Rusland zijn in een langdurige oorlog verwikkeld met elkaar.
Een terroristische aanslag heeft als doel zoveel mogelijk angst aan te jagen, en de ander het gevoel te geven dat ze echt niet veilig zijn.
Nu klinkt confrontatie wel heel lievelijk. Alsof er even gevochten is met rubbere zwaarden. Bij Oekrane had de media het over een aanval en aanvallen terwijl daar ook burgers doelbewust werden vermoord.
Wat er sinds 7 oktober in Gaza gebeurt noemt men een conflict. Dat klinkt ook een stuk ontspannender dan oorlog.![]()
Nu 70+ …quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:09 schreef Frutsel het volgende:
Dodental in Iran loopt op naar vijftig
https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraaf![]()
Volkskrant https://www.volkskrant.nl/a-bab03905quote:Op woensdag 3 januari 2024 14:19 schreef oblo het volgende:
[..]
Haha wtf man, welke krant is dat laatste plaatje?![]()
Dat willen ze allang, daar hebben ze alleen de mogelijkheden niet voor. Dus het is niet alsof we bang moeten zijn van 'oh jee, ze doen het nog niet maar straks gaan ze zich richten op water vergiftigen'.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:46 schreef opgebaarde het volgende:
Het gevaar blijft dat zo'n club zich echt massaal op burgers gaat richten zoals het vergiftigen van water of het verkrijgen van een massavernietigingswapen.
Nee, als ze het konden dan hadden ze het allang gedaan.![]()
![]()
Ik kwam dit tegen, iemand die wat meer over weet over de kans van slagen van dit soort acties?![]()
Iets durven te benoemen is niet hetzelfde als erachter staan. Of is de schrijver van een vampierverhaal zelf ook een vampier?quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gedwongen emigratie, klinkt heel mooi en netjes.Maar dat is het natuurlijk niet.
De rest van je post ga ik maar niet eens op in.
Je lijkt het aardig toe te juichen in ieder geval, en het goed te praten.Intolerant voor intolerantie![]()
103 inmiddels volgens Iraanse media (officieel iets lager nog)quote:
wel een flinke boem geweest. Toch wel benieuwd wie hierachter zit.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Maakt niet uit wat er uit komt als mensen maar weten welke zakkenwassers het waren die daar op kinderen en andere burgers schoten.quote:Op woensdag 3 januari 2024 15:47 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Ik kwam dit tegen, iemand die wat meer over weet over de kans van slagen van dit soort acties?![]()
haha ja hoorquote:Op woensdag 3 januari 2024 12:53 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
De derde optie, genocide, is natuurlijk geen chte optie. Het is ze immers zelf overkomen; iets wat de Isral-haatbubbels de hele tijd schijnen te vergeten.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-01-2024 16:10:16 ]![]()
O ja want dat hebben ze gedaan natuurlijk.quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:09 schreef Chadi het volgende:
[..]
Maakt niet uit wat er uit komt als mensen maar weten welke zakkenwassers het waren die daar op kinderen en andere burgers schoten.![]()
Doen alles met AI Akbarquote:Op woensdag 3 januari 2024 16:30 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zou die nou speech schrijvers hebben? 🤔![]()
Volgens de media: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Islamic_State_–;_Khorasan_Provincequote:Op woensdag 3 januari 2024 16:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
103 inmiddels volgens Iraanse media (officieel iets lager nog)
wel een flinke boem geweest. Toch wel benieuwd wie hierachter zit.
Islamic State – Khorasan Province![]()
quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Joodse Historici en experts op dit gebied zoals Ilan Pappe en Frinkelstein beweren toch anders. Na de dood van Rabin was er geen regering in Isral die Oslo akkoorden uitvoerde. De Palestijnen hadden hun deel van het contract nageleefd en namen genoegen met slechts 22% van hun oorspronkelijke land.
Er zijn meerdere voorstellen gedaan in het verleden. De Palestijnen (niet de Israli) wezen alles af. ALLES. Ze namen geen genoegen met 22%. Ze namen geen genoegen met 50% en ze zullen geen genoegen nemen met 99%.
Vraag me af of hij al z'n speeches met een 10 minuten lang religieus lulverhaal begint waarin hij iedereen van de profeet tot al z'n matties prijst voordat hij to the point komt... 🤔quote:![]()
Nee, die vechten de vorige oorlog nog.quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:03 schreef Scorpie het volgende:
Heeft Hamas zich al overgegeven en de gijzelaars laten gaan?Intolerant voor intolerantie![]()
Vanuit Palestijns perspectief. Waarom zouden ze het accepteren als, vanuit internationaal recht gezien, ze op veel meer recht hebben (of wellicht beter verwoord Isral veel meer moet afstaan)quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:40 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Er zijn meerdere voorstellen gedaan in het verleden. De Palestijnen (niet de Israli) wezen alles af. ALLES. Ze namen geen genoegen met 22%. Ze namen geen genoegen met 50% en ze zullen geen genoegen nemen met 99%.![]()
quote:Op woensdag 3 januari 2024 13:21 schreef Frutsel het volgende:
Vorige week las ik dat Iran 4 vermeende Mossad-agenten zou hebben gexecuteerd.
Nu dit?
[ twitter ]
Als dit klopt en Iran maakt een nieuwe verwijzing richting Isral dan wordt het vuurtje wel steeds hoger opgestookt natuurlijk.Maw alles loopt precies volgens planquote:Op woensdag 3 januari 2024 14:15 schreef Discombobulate het volgende:
Spannend wel. Lijkt nu wel echt de verkeerde kant op te gaan.
Dat interesseert ze helemaal niet. Hun doel is niet een eigen land, weet je nog? Dat zeggen ze alleen maar voor de internationale steun die ze dan krijgen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vanuit Palestijns perspectief. Waarom zouden ze het accepteren als, vanuit internationaal recht gezien, ze op veel meer recht hebben?
Mag je drie keer raden wat hun doel dan wel is.
Begint een beetje onoverzichtelijk te worden op deze manierA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Ah de bekende Palestijnen = Hamasquote:Op woensdag 3 januari 2024 16:54 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Dat interesseert ze helemaal niet. Hun doel is niet een eigen land, weet je nog? Dat zeggen ze alleen maar voor de internationale steun die ze dan krijgen.
Mag je drie keer raden wat hun doel dan wel is.![]()
Je pikt er twee van de meest controversile uit een met uitgesproken antizionistisch gedachtegoed. Zullen we eens naar de duizenden Joodse en niet-Joodse historici kijken die het twijfelachtige werk van deze twee activisten weerleggen?quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Joodse Historici en experts op dit gebied zoals Ilan Pappe en Frinkelstein beweren toch anders. Na de dood van Rabin was er geen regering in Isral die Oslo akkoorden uitvoerde. De Palestijnen hadden hun deel van het contract nageleefd en namen genoegen met slechts 22% van hun oorspronkelijke land.
En laat me raden, je gelooft het werk van de zelfverklaarde niet-Jood, Shlomo Sand zeker ook? Over de Khazaren? Die theorie doet het ook altijd enorm goed in Islamtische kringen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Grootspraak? Of zullen ze deze keer echt actie ondernemen ?A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Ja? Hamas bestaat letterlijk uit Palestijnse burgers.quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ah de bekende Palestijnen = Hamas'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Bron?quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:09 schreef Chadi het volgende:
[..]
Maakt niet uit wat er uit komt als mensen maar weten welke zakkenwassers het waren die daar op kinderen en andere burgers schoten.![]()
Damn, wat heb ik allemaal gemist ?A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Ergo, alle Palestijnen zijn Hamas.quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja? Hamas bestaat letterlijk uit Palestijnse burgers.
Logica, chef.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Dat is niet wat hij zegt, he?quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ergo, alle Palestijnen zijn Hamas.
Logica, chef.
Wen speech van haatbaard?
Zal wel weer gaan over dat als Israel nu echt niet onmiddelijk stopt hezbollah heel boos gaat worden.Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
• NWS / Tientallen doden in Iran bij explosies bij begraafplaats Soleimaniquote:Op woensdag 3 januari 2024 17:01 schreef Ali_boo het volgende:
Damn, wat heb ik allemaal gemist ?
[ twitter ]
• https://nos.nl/artikel/25(...)e-generaal-soleimani
• https://www.timesofisrael(...)n-general-soleimani/When the student is ready, the teacher will appear.
Geen idee waar die speech te vinden is. Zijn speeches duren altijd veel te lang. Ik lees wel een samenvatting.quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wen speech van haatbaard?
Zal wel weer gaan over dat als Israel nu echt niet onmiddelijk stopt hezbollah heel boos gaat worden.![]()
Ze hebben het recht om alle voorstellen te weigeren. Het is hun land. Ze hebben genoeg gegeven en elk voorstel dat ze accepteren is alleen maar goed voor het bestaansrecht van jouw zionistisch kolonialistisch project. Vroeg of laat verdwijnt dat project als er geen vrede met de Palestijnen bereikt wordt.quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:40 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Er zijn meerdere voorstellen gedaan in het verleden. De Palestijnen (niet de Israli) wezen alles af. ALLES. Ze namen geen genoegen met 22%. Ze namen geen genoegen met 50% en ze zullen geen genoegen nemen met 99%.
[ Bericht 11% gewijzigd door Chadi op 03-01-2024 17:47:51 ]![]()
Nou zoek eens wat foto's van Gaza op.quote:Op woensdag 3 januari 2024 16:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vanuit Palestijns perspectief. Waarom zouden ze het accepteren als, vanuit internationaal recht gezien, ze op veel meer recht hebben (of wellicht beter verwoord Isral veel meer moet afstaan)![]()
Vooral generaties lang blijven volhouden tegen mensen die er al generaties op wonen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze hebben het recht om alle voorstellen te weigeren. Het is hun land.
Dan kom je echt ergens zoals we dagelijks zien.![]()
Leuk die aanpassing met nog wat buzzwoorden erbij. Je vergeet nog kapitalistisch imperialistisch Brits toe te voegen aan je opsomming.quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze hebben het recht om alle voorstellen te weigeren. Het is hun land. Ze hebben genoeg gegeven en elk voorstel dat ze accepteren is alleen maar goed voor het bestaansrecht van jouw zionistisch kolonialistisch project. Vroeg of laat verdwijnt dat project als er geen vrede met de Palestijnen bereikt wordt.![]()
Het is geen Brits project meer. Je moet wel bij de tijd blijven.quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Leuk die aanpassing met nog wat buzzwoorden erbij. Je vergeet nog kapitalistisch imperialistisch Brits toe te voegen aan je opsomming.![]()
Waar staat dat eigenlijk dat het 'hun' land is? Wie bepaalt dat zeg maar? ..quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze hebben het recht om alle voorstellen te weigeren. Het is hun land. Ze hebben genoeg gegeven en elk voorstel dat ze accepteren is alleen maar goed voor het bestaansrecht van jouw zionistisch kolonialistisch project. Vroeg of laat verdwijnt dat project als er geen vrede met de Palestijnen bereikt wordt.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Jij opsomming komt ook nog uit de jaren 60, dus ik dacht dat hij wel paste.quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:50 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het is geen Brits project meer. Je moet wel bij de tijd blijven.
Er zijn in Europa ook nog wel wat Duitsers die half Polen en Tsjechi kunnen opeisen. Denk je dat we daar beter van gaan worden met zijn allen?![]()
Waarom zou de huidige verdeling 'raar' en 'oneerlijk' zijn?quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:54 schreef Jaroon het volgende:
Maar goed. De verdeling is nu raar en oneerlijk. Daar moet je iets mee.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Wat een raar argument.quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:54 schreef Jaroon het volgende:
Maar goed. De verdeling is nu raar en oneerlijk. Daar moet je iets mee.![]()
99,6% van het MO is voor Moslims en het resterende deel voor joden die alle andere landen uit zijn gejaagd daar? Of moet er aan de slachtoffers meer stukken omliggende landen gegeven worden?quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:54 schreef Jaroon het volgende:
Maar goed. De verdeling is nu raar en oneerlijk. Daar moet je iets mee.![]()
Het Palestijns / Isrelisch gebied gaat zo nooit werken.quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
99,6% van het MO is voor Moslims en het resterende deel voor joden die alle andere landen uit zijn gejaagd daar? Of moet er aan de slachtoffers meer stukken omliggende landen gegeven worden?![]()
Die gebieden waren eerst in handen van Egypte en Jordani. Dat werd nooit als een probleem gezien, het lijkt er dus op dat het 'bezetten' van stukken gebied pas een probleem is zodra Joden het doen. Dat is nogal vreemd.quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:57 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik heb het over eerlijker. Niet bijv. gebied bezetten en nu doen alsof het Isralisch is.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Maakt niet uit wie. Het (op deze manier zeker) op plekken gaan zitten die niet van jou zijn is raar en uitdagend. Vaak ook wat rare kolonisten in die kleinere kampen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die gebieden waren eerst in handen van Egypte en Jordani. Dat werd nooit als een probleem gezien, het lijkt er dus op dat het 'bezetten' van stukken gebied pas een probleem is zodra Joden het doen. Dat is nogal vreemd.![]()
Winnetou belde.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maakt niet uit wie. Het (op deze manier zeker) op plekken gaan zitten die niet van jou zijn is raar en uitdagend. Vaak ook wat rare kolonisten in die kleinere kampen.![]()
Maar zijn die gebieden dan per definitie van de Palestijnen? Vergeet niet dat zij zelf telkens dit hebben geweigerd.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Maakt niet uit wie. Het (op deze manier zeker) op plekken gaan zitten die niet van jou zijn is raar en uitdagend. Vaak ook wat rare kolonisten in die kleinere kampen.
Tot 1967 waren de Gazastrook onder de controle van Egypte en de Westelijke Jordaanoever onder de controle van Jordani. Toen de omringende landen Isral voor de zoveelste keren aanvielen, heeft men tijdens die oorlog die stukken grond verloren. Sindsdien heerst er ineens het idee dat de grond die Isral heeft veroverd, toe zouden behoren aan de Palestijnen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het gaat ze niet om land. Het gaat ze om de bewoners.quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze hebben het recht om alle voorstellen te weigeren. Het is hun land.quote:Ze hebben genoeg gegeven en elk voorstel dat ze accepteren is alleen maar goed voor het bestaansrecht van jouw zionistisch kolonialistisch project.
"Every word you just said was wrong."
Blijf in je anti-Isral informatiebubbel zitten als je dat wil, maar als je hier mee wil praten moet je je uiteindelijk toch de feiten onder ogen zien.Weer fout. De Palestijnen willen pas vrede als dat 'project' is 'beindigd', met andere woorden, als alle Joden zijn gedood.quote:Vroeg of laat verdwijnt dat project als er geen vrede met de Palestijnen bereikt wordt.
Aan het eind van deze oorlog zal die hoop verdwenen zijn. Wat ga jij dan doen?Intolerant voor intolerantie![]()
Mensen vergeten trouwens ook dat de Britten niet alleen het Mandaat Palestina beheerden, maar ook Transjordani.
Het hele gebied van Transjordani ging toen naar een half miljoen Arabieren en werd Jordani. Isral naar een half miljoen Joden en de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever zouden weer naar ruim een miljoen Arabieren gaan (de zogenaamde 'Palestijnen'). Deze laatste groep weigerde dit, dus bezette Jordani de Westelijke Jordaanoever en Egypte de Gazastrook.
Het ontgaat mij compleet waarom de verdeling niet 'eerlijk' zou zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Wij houden van molens, Belgen van bier, Amerikanen van wapens en Isralirs houden gewoon van een grote gladde betonnen parkeerplaatsquote:Op woensdag 3 januari 2024 17:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou zoek eens wat foto's van Gaza op.![]()
Wel zonde zo aan het strand, maar als je al het geld in wapens en tunnels steekt dan blijft er weinig over voor bovengrondse ontwikkeling.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wij houden van molens, Belgen van bier, Amerikanen van wapens en Isralirs houden gewoon van een grote gladde betonnen parkeerplaats![]()
Zo ontstond het eindeloze conflict tussen Isral en Palestinaquote:Op woensdag 3 januari 2024 18:11 schreef HowardRoark het volgende:
Mensen vergeten trouwens ook dat de Britten niet alleen het Mandaat Palestina beheerden, maar ook Transjordani.
Het hele gebied van Transjordani ging toen naar een half miljoen Arabieren en werd Jordani. Isral naar een half miljoen Joden en de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever zouden weer naar ruim een miljoen Arabieren gaan (de zogenaamde 'Palestijnen'). Deze laatste groep weigerde dit, dus bezette Jordani de Westelijke Jordaanoever en Egypte de Gazastrook.
Het ontgaat mij compleet waarom de verdeling niet 'eerlijk' zou zijn.
[ afbeelding ]
Het Isralisch-Palestijnse conflict is nog ouder dan de staat Isral zelf. Hoe komt dat? Waar twisten de Isralirs en Palestijnen over?
Headshot of Elly PosthumusDoor Elly PosthumusGepubliceerd op: 10/10/2023
vrouwen-verdriet-palestina-isral
ANP
Een eigen staat voor de Joden. Het moest de oplossing zijn voor het antisemitisme en geweld waar Joden in Europa mee te maken hadden, aan het eind van de negentiende eeuw. Maar in de nieuwe staat Isral die uiteindelijk in het Midden-Oosten zou verrijzen, is van vrede nooit sprake geweest. Hoe komt dat?
Het is een ingewikkeld conflict dat we zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen. Heb je weinig tijd? Scroll dan meteen helemaal naar beneden voor een korte samenvatting.
Hoe is het conflict tussen Isral en Palestina ontstaan?
Om het conflict goed te begrijpen nemen we je even mee terug in de tijd. Meer dan 125 jaar geleden kwam de Joods-Oostenrijkse activist en journalist Theodor Herzl (1860-1904) met idee voor een Joodse staat. In een eigen staat zouden Joden niet langer in de minderheid zijn en niet worden geminacht. Die nieuwe staat moest volgens hem verrijzen in Palestina. Daar, in het Midden-Oosten, lagen de wortels van het Jodendom. De meerderheid van de Joden was er lang geleden door de Romeinen verdreven. Toch was er altijd een kleine groep blijven wonen: een deel van de Palestijnen was Joods.
Meer van Quest
Hatjsoe!
preview for Maatschappij
Als het aan Herzl lag, zouden er spoedig meer Joden wonen. Herzls ideen sloegen aan bij de Europese Joden. Het Verenigd Koninkrijk maakte daar tijdens de Eerste Wereldoorlog gebruik van. In een poging de Joden aan zich te binden, beloofden de Britten in 1917 er alles voor te doen om in Palestina ‘een nationaal tehuis voor het Joodse volk’ te vestigen. Toen de Britten na de oorlog het gezag over Palestina kregen, konden ze hun belofte waarmaken.
Joodse kolonisten kopen Palestijnse grond
‘Onder de vleugels van de Britten gingen Joodse kolonisten aan de slag om via organisaties als het Joods Nationaal Fonds grond op te kopen van Palestijnse landeigenaren’, vertelt Paul Aarts, docent internationale betrekkingen aan de Universiteit van Amsterdam. Er vestigden zich steeds meer Joodse kolonisten in Palestina.
Ondertussen begonnen de Palestijnen zich steeds meer te verzetten tegen de kolonisatie. Aarts: ‘Ze waren niet de baas in hun eigen land, dat waren de Britten. En ze zagen met lede ogen aan dat steeds meer grond, al dan niet legaal, door Joodse kolonisten werd ingenomen.’ Ze waren bang voor hun eigen positie in het land. Dit leidde in de jaren twintig al tot gewelddadige botsingen.
Hoe lang duurt het conflict tussen Isral en Palestina?
De eerste gewelddadige botsingen vonden dus al meer dan honderd jaar geleden plaats, dit escaleerde verder in de jaren dertig. Toen Adolf Hitler in Duitsland aan de macht kwam, trokken meer en meer Joodse kolonisten naar Palestina. In 1936 leidde dat tot een uitbarsting. De Palestijnen kwamen in opstand tegen het Britse bestuur en de Joodse kolonisatie. Ze vielen Joodse en Britse doelen aan zoals spoorlijnen, treinen en Joodse nederzettingen. Na drie jaar wisten de Britten de opstand te bedwingen, maar de onvrede bleef.
Omdat de Britten de onrust niet konden sussen, wilden ze het gezag over Palestina overdragen aan de Verenigde Naties. In 1947 leek er een oplossing te komen: het grondgebied zou worden verdeeld. Plaatsen waar voornamelijk Joden woonden, zouden Joods gebied worden. En gebieden waar Palestijnen de meerderheid vormden, zouden Palestijns worden.
Onenigheid over de verdeling tussen Isral en Palestina
In Palestina woonden op dat moment meer Palestijnen dan Joden. Toch kregen de Joden met het oog op toekomstige kolonisten een groter territorium toebedeeld dan de Palestijnen. De Joden accepteerden dit verdelingsplan, de Palestijnen niet. Waarom niet, daarover bestaan verschillende ideen. ‘Ze vonden het een oneerlijke verdeling van het grondgebied’, meent Aarts. Volgens het Centrum Informatie en Documentatie Isral (CIDI) stond de Palestijnen het hele idee van een Joodse staat niet aan en wilden ze het hele grondgebied voor zichzelf behouden.
Escalatie na het uitroepen van de staat Isral
Toen de Britten zich op 15 mei 1948 officieel terugtrokken, riep Isral zichzelf uit tot onafhankelijke staat. Daar ging het echt mis. Aarts: ‘De omringende Arabische landen lieten dit niet over hun kant gaan.’ De volgende dag vielen Arabische troepen de zelfbenoemde staat binnen, ze wilden Palestina bevrijden. De strijd verliep desastreus voor de Arabieren.
Isral kreeg een groter gebied onder controle dan hen in het VN-verdelingsplan was toebedeeld. Ruim 700.000 Palestijnen vluchtten het oorlogsgebied naar de omringende landen, naar de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever. Aarts: ‘De Isralirs noemen deze oorlog de onafhankelijkheidsoorlog. De Palestijnen noemen diezelfde oorlog Nakba, wat ‘ramp’ betekent.’
In 1949 werd de strijd gestaakt. Maar er werd geen vrede gesloten. De onrust bleef. De Arabische landen erkenden de staat Isral niet. Een paar keer werden de wapens opnieuw opgepakt, maar dat bracht allemaal weinig verandering in de situatie. Tot 5 juni 1967, toen Isral zes dagen tegen Egypte, Jordani en Syri streed. Die Zesdaagse Oorlog verliep volgens Aarts opnieuw desastreus voor de Arabieren.
Joodse nederzettingen in bezette gebieden
Op 10 juni 1967 breidde Isral het territorium nog verder uit. Het Isralische leger bezette de Gazastrook, de Westelijke Jordaanoever, waar voornamelijk Palestijnen woonden, en de Golanhoogte in Syri. Later braken opnieuw confrontaties uit, waarvan de Oktoberoorlog, ook wel de Jom Kipoer-oorlog genoemd, in oktober 1973 n van de bekendste is. ‘Maar dit heeft allemaal niet erg veel veranderd aan de situatie’, zegt Aarts.
Tot woede van de Palestijnen begon Isral vanaf eind jaren zestig in de bezette gebieden Joodse nederzettingen te bouwen. Vooral op de Westelijke Jordaanoever verrezen veel Isralische dorpen en steden. Er wonen vaak zeer religieuze kolonisten die vinden dat Isral recht heeft op de Westoever, omdat dat in de Bijbel staat. Als reactie op de bezetting en de bouw van nederzettingen, braken regelmatig ongeregeldheden en gevechten uit. Ook pleegden Palestijnen aanslagen op Isralische doelen en burgers.
Onderhandelingen over een oplossing strandden voortdurend. Het Palestijns nationalisme, dat onder het Britse gezag ontstond, werd na de oorlog van 1948 verder aangewakkerd. De Palestijnen wilden ook een eigen staat. Daarom verenigden verschillende Palestijnse militaire en politieke groepen zich in 1964 tot de overkoepelende Palestijnse Bevrijdingsorganisatie (PLO).
De Oslo-akkoorden
Het oorspronkelijke doel van de PLO was het bevrijden van heel Palestina. Isral zag hen echter als een ‘terroristische organisatie’ en wilde daarom niet in gesprek, tegelijkertijd weigerde de PLO Isral te erkennen. Dit veranderde iets in 1993: in de Oslo-akkoorden erkenden beide partijen elkaar voor het eerst. Isral zou zich uit (delen van) de Palestijnse gebieden terugtrekken. De Palestijnen zouden afstand doen van geweld en terreur.
Verdere onderhandelingen over gevoelige kwesties zouden later volgen, onder meer over de vraag waar de grenzen moeten komen, en wat er met de hoofdstad Jeruzalem en de Isralische nederzettingen moet gebeuren. Na verloop van tijd bleek dat er van het historische vredesakkoord niets terechtkwam. Van serieus Palestijns zelfbestuur was geen sprake en het aantal Joodse nederzettingen bleef groeien. Ook de geweldsuitbarstingen stopten niet.
Vrede tussen Isral en Palestina ver weg
Ook van latere vredesvoorstellen is weinig terechtgekomen. Pas als beide partijen het eens worden, zal er wellicht vrede worden gesloten. Maar zo ver is het nog lang niet. Dit komt ook doordat zowel de Palestijnen als de Isralirs het ook intern niet altijd eens zijn. Aarts: ‘De meeste Palestijnen nemen bijvoorbeeld genoegen met een Palestijnse staat in de Gazastrook en de Westoever. Slechts een kleine minderheid van de Palestijnen wil nog steeds het hele gebied voor henzelf hebben.’
Een andere mogelijke oplossing is dat het hele gebied n staat wordt voor Joden n Palestijnen, met gelijke rechten. Dat zou leiden tot het eind van het Joodse karakter van de staat Isral. Dat is voor veel Joden onacceptabel, want het gaat hen juist om het hebben van een eigen staat.
Volgens een groeiend aantal betrokkenen en vooral buitenstaanders is door de vestiging van steeds meer Joodse kolonisten op de Westoever al sprake van die ene staat. Volgens hen is een tweestatenoplossing een gepasseerd station. Of dat een positieve of negatieve ontwikkeling is, hangt af van aan wie je het vraagt.
De recente ontwikkelingen in oktober 2023 laten zien dat vrede verder weg is dan ooit.
Het conflict tussen Isral en de Palestijnen in het kort
Het is ingewikkelde kost, het Isralisch-Palestijns conflict. Maar heel in het kort ontstond de kwestie zo: een Joods-Oostenrijkse activist zag een eigen Joodse staat als oplossing voor de moeilijke positie van Joden in Europa. Die staat moest verrijzen in Palestina. Het idee sloeg aan. Na de Eerste Wereldoorlog kregen de Britten het gezag over Palestina. Onder de vleugels van de Britten vestigden steeds meer Joden zich in Palestina. Dat leidde tot verzet onder de Palestijnen, en uiteindelijk tot een opstand.
In 1947 kwamen de Verenigde Naties tot een plan voor de verdeling van Palestina. De Joden accepteerden dit plan, de Palestijnen niet. Omringende Arabische landen vielen Palestina binnen, maar na deze strijd kreeg Isral een groter gebied onder controle dan hen in het VN-verdelingsplan was toebedeeld. De Palestijnen komen hiertegen in verzet en enkele oorlogen volgden. Het conflict tussen Isral en de Palestijnen laait in oktober 2023 in alle hevigheid op.
BRON:https://www.quest.nl/maat(...)-israel-palestijnen/
Wat klopt er niet aan deze simpele uitleg?![]()
Jij wat?quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij opsomming komt ook nog uit de jaren 60, dus ik dacht dat hij wel paste.
Er zijn in Europa ook nog wel wat Duitsers die half Polen en Tsjechi kunnen opeisen. Denk je dat we daar beter van gaan worden met zijn allen?![]()
quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:12 schreef MissButterflyy het volgende:
Zo. Is hij klaar met zijn speech?![]()
Niet dat ik het volg, maar het staat hier op de achtergrond aan.
Dan weet ik iig va wanneer ik ergens een samenvatting kan verwachten.
![]()
Oei, nu komen we op het punt van een van de oudste geschreven historische bronnen, dit wordt leukquote:
https://www.timesofisrael(...)ticated-than-hamass/
Expert: Hezbollah has built a vast tunnel network far more sophisticated than Hamas’s
Tunnel system in south Lebanon runs hundreds of kms, up to the border and even into Israel; launchers can fire precision-guided missiles from there, then disappear, says Tal Beeri![]()
Is dat nieuws?quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:39 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.timesofisrael(...)ticated-than-hamass/
Expert: Hezbollah has built a vast tunnel network far more sophisticated than Hamas’s
Tunnel system in south Lebanon runs hundreds of kms, up to the border and even into Israel; launchers can fire precision-guided missiles from there, then disappear, says Tal Beeri![]()
Het schept een verkeerd beeld over het gebied en de bewoners. Bijvoorbeeld wordt er hier telkens gesproken over 'Palestina'. 'Palestijnen' en 'Joodse kolonisten'. Waarbij de 'Palestijnen' zich verzetten tegen de koloniserende Britten en Joden.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Zo ontstond het eindeloze conflict tussen Isral en Palestina
Het Isralisch-Palestijnse conflict is nog ouder dan de staat Isral zelf. Hoe komt dat? Waar twisten de Isralirs en Palestijnen over?
Headshot of Elly PosthumusDoor Elly PosthumusGepubliceerd op: 10/10/2023
vrouwen-verdriet-palestina-isral
ANP
Een eigen staat voor de Joden. Het moest de oplossing zijn voor het antisemitisme en geweld waar Joden in Europa mee te maken hadden, aan het eind van de negentiende eeuw. Maar in de nieuwe staat Isral die uiteindelijk in het Midden-Oosten zou verrijzen, is van vrede nooit sprake geweest. Hoe komt dat?
Het is een ingewikkeld conflict dat we zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen. Heb je weinig tijd? Scroll dan meteen helemaal naar beneden voor een korte samenvatting.
Hoe is het conflict tussen Isral en Palestina ontstaan?
Om het conflict goed te begrijpen nemen we je even mee terug in de tijd. Meer dan 125 jaar geleden kwam de Joods-Oostenrijkse activist en journalist Theodor Herzl (1860-1904) met idee voor een Joodse staat. In een eigen staat zouden Joden niet langer in de minderheid zijn en niet worden geminacht. Die nieuwe staat moest volgens hem verrijzen in Palestina. Daar, in het Midden-Oosten, lagen de wortels van het Jodendom. De meerderheid van de Joden was er lang geleden door de Romeinen verdreven. Toch was er altijd een kleine groep blijven wonen: een deel van de Palestijnen was Joods.
Meer van Quest
Hatjsoe!
preview for Maatschappij
Als het aan Herzl lag, zouden er spoedig meer Joden wonen. Herzls ideen sloegen aan bij de Europese Joden. Het Verenigd Koninkrijk maakte daar tijdens de Eerste Wereldoorlog gebruik van. In een poging de Joden aan zich te binden, beloofden de Britten in 1917 er alles voor te doen om in Palestina ‘een nationaal tehuis voor het Joodse volk’ te vestigen. Toen de Britten na de oorlog het gezag over Palestina kregen, konden ze hun belofte waarmaken.
Joodse kolonisten kopen Palestijnse grond
‘Onder de vleugels van de Britten gingen Joodse kolonisten aan de slag om via organisaties als het Joods Nationaal Fonds grond op te kopen van Palestijnse landeigenaren’, vertelt Paul Aarts, docent internationale betrekkingen aan de Universiteit van Amsterdam. Er vestigden zich steeds meer Joodse kolonisten in Palestina.
Ondertussen begonnen de Palestijnen zich steeds meer te verzetten tegen de kolonisatie. Aarts: ‘Ze waren niet de baas in hun eigen land, dat waren de Britten. En ze zagen met lede ogen aan dat steeds meer grond, al dan niet legaal, door Joodse kolonisten werd ingenomen.’ Ze waren bang voor hun eigen positie in het land. Dit leidde in de jaren twintig al tot gewelddadige botsingen.
Hoe lang duurt het conflict tussen Isral en Palestina?
De eerste gewelddadige botsingen vonden dus al meer dan honderd jaar geleden plaats, dit escaleerde verder in de jaren dertig. Toen Adolf Hitler in Duitsland aan de macht kwam, trokken meer en meer Joodse kolonisten naar Palestina. In 1936 leidde dat tot een uitbarsting. De Palestijnen kwamen in opstand tegen het Britse bestuur en de Joodse kolonisatie. Ze vielen Joodse en Britse doelen aan zoals spoorlijnen, treinen en Joodse nederzettingen. Na drie jaar wisten de Britten de opstand te bedwingen, maar de onvrede bleef.
Omdat de Britten de onrust niet konden sussen, wilden ze het gezag over Palestina overdragen aan de Verenigde Naties. In 1947 leek er een oplossing te komen: het grondgebied zou worden verdeeld. Plaatsen waar voornamelijk Joden woonden, zouden Joods gebied worden. En gebieden waar Palestijnen de meerderheid vormden, zouden Palestijns worden.
Onenigheid over de verdeling tussen Isral en Palestina
In Palestina woonden op dat moment meer Palestijnen dan Joden. Toch kregen de Joden met het oog op toekomstige kolonisten een groter territorium toebedeeld dan de Palestijnen. De Joden accepteerden dit verdelingsplan, de Palestijnen niet. Waarom niet, daarover bestaan verschillende ideen. ‘Ze vonden het een oneerlijke verdeling van het grondgebied’, meent Aarts. Volgens het Centrum Informatie en Documentatie Isral (CIDI) stond de Palestijnen het hele idee van een Joodse staat niet aan en wilden ze het hele grondgebied voor zichzelf behouden.
Escalatie na het uitroepen van de staat Isral
Toen de Britten zich op 15 mei 1948 officieel terugtrokken, riep Isral zichzelf uit tot onafhankelijke staat. Daar ging het echt mis. Aarts: ‘De omringende Arabische landen lieten dit niet over hun kant gaan.’ De volgende dag vielen Arabische troepen de zelfbenoemde staat binnen, ze wilden Palestina bevrijden. De strijd verliep desastreus voor de Arabieren.
Isral kreeg een groter gebied onder controle dan hen in het VN-verdelingsplan was toebedeeld. Ruim 700.000 Palestijnen vluchtten het oorlogsgebied naar de omringende landen, naar de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever. Aarts: ‘De Isralirs noemen deze oorlog de onafhankelijkheidsoorlog. De Palestijnen noemen diezelfde oorlog Nakba, wat ‘ramp’ betekent.’
In 1949 werd de strijd gestaakt. Maar er werd geen vrede gesloten. De onrust bleef. De Arabische landen erkenden de staat Isral niet. Een paar keer werden de wapens opnieuw opgepakt, maar dat bracht allemaal weinig verandering in de situatie. Tot 5 juni 1967, toen Isral zes dagen tegen Egypte, Jordani en Syri streed. Die Zesdaagse Oorlog verliep volgens Aarts opnieuw desastreus voor de Arabieren.
Joodse nederzettingen in bezette gebieden
Op 10 juni 1967 breidde Isral het territorium nog verder uit. Het Isralische leger bezette de Gazastrook, de Westelijke Jordaanoever, waar voornamelijk Palestijnen woonden, en de Golanhoogte in Syri. Later braken opnieuw confrontaties uit, waarvan de Oktoberoorlog, ook wel de Jom Kipoer-oorlog genoemd, in oktober 1973 n van de bekendste is. ‘Maar dit heeft allemaal niet erg veel veranderd aan de situatie’, zegt Aarts.
Tot woede van de Palestijnen begon Isral vanaf eind jaren zestig in de bezette gebieden Joodse nederzettingen te bouwen. Vooral op de Westelijke Jordaanoever verrezen veel Isralische dorpen en steden. Er wonen vaak zeer religieuze kolonisten die vinden dat Isral recht heeft op de Westoever, omdat dat in de Bijbel staat. Als reactie op de bezetting en de bouw van nederzettingen, braken regelmatig ongeregeldheden en gevechten uit. Ook pleegden Palestijnen aanslagen op Isralische doelen en burgers.
Onderhandelingen over een oplossing strandden voortdurend. Het Palestijns nationalisme, dat onder het Britse gezag ontstond, werd na de oorlog van 1948 verder aangewakkerd. De Palestijnen wilden ook een eigen staat. Daarom verenigden verschillende Palestijnse militaire en politieke groepen zich in 1964 tot de overkoepelende Palestijnse Bevrijdingsorganisatie (PLO).
De Oslo-akkoorden
Het oorspronkelijke doel van de PLO was het bevrijden van heel Palestina. Isral zag hen echter als een ‘terroristische organisatie’ en wilde daarom niet in gesprek, tegelijkertijd weigerde de PLO Isral te erkennen. Dit veranderde iets in 1993: in de Oslo-akkoorden erkenden beide partijen elkaar voor het eerst. Isral zou zich uit (delen van) de Palestijnse gebieden terugtrekken. De Palestijnen zouden afstand doen van geweld en terreur.
Verdere onderhandelingen over gevoelige kwesties zouden later volgen, onder meer over de vraag waar de grenzen moeten komen, en wat er met de hoofdstad Jeruzalem en de Isralische nederzettingen moet gebeuren. Na verloop van tijd bleek dat er van het historische vredesakkoord niets terechtkwam. Van serieus Palestijns zelfbestuur was geen sprake en het aantal Joodse nederzettingen bleef groeien. Ook de geweldsuitbarstingen stopten niet.
Vrede tussen Isral en Palestina ver weg
Ook van latere vredesvoorstellen is weinig terechtgekomen. Pas als beide partijen het eens worden, zal er wellicht vrede worden gesloten. Maar zo ver is het nog lang niet. Dit komt ook doordat zowel de Palestijnen als de Isralirs het ook intern niet altijd eens zijn. Aarts: ‘De meeste Palestijnen nemen bijvoorbeeld genoegen met een Palestijnse staat in de Gazastrook en de Westoever. Slechts een kleine minderheid van de Palestijnen wil nog steeds het hele gebied voor henzelf hebben.’
Een andere mogelijke oplossing is dat het hele gebied n staat wordt voor Joden n Palestijnen, met gelijke rechten. Dat zou leiden tot het eind van het Joodse karakter van de staat Isral. Dat is voor veel Joden onacceptabel, want het gaat hen juist om het hebben van een eigen staat.
Volgens een groeiend aantal betrokkenen en vooral buitenstaanders is door de vestiging van steeds meer Joodse kolonisten op de Westoever al sprake van die ene staat. Volgens hen is een tweestatenoplossing een gepasseerd station. Of dat een positieve of negatieve ontwikkeling is, hangt af van aan wie je het vraagt.
De recente ontwikkelingen in oktober 2023 laten zien dat vrede verder weg is dan ooit.
Het conflict tussen Isral en de Palestijnen in het kort
Het is ingewikkelde kost, het Isralisch-Palestijns conflict. Maar heel in het kort ontstond de kwestie zo: een Joods-Oostenrijkse activist zag een eigen Joodse staat als oplossing voor de moeilijke positie van Joden in Europa. Die staat moest verrijzen in Palestina. Het idee sloeg aan. Na de Eerste Wereldoorlog kregen de Britten het gezag over Palestina. Onder de vleugels van de Britten vestigden steeds meer Joden zich in Palestina. Dat leidde tot verzet onder de Palestijnen, en uiteindelijk tot een opstand.
In 1947 kwamen de Verenigde Naties tot een plan voor de verdeling van Palestina. De Joden accepteerden dit plan, de Palestijnen niet. Omringende Arabische landen vielen Palestina binnen, maar na deze strijd kreeg Isral een groter gebied onder controle dan hen in het VN-verdelingsplan was toebedeeld. De Palestijnen komen hiertegen in verzet en enkele oorlogen volgden. Het conflict tussen Isral en de Palestijnen laait in oktober 2023 in alle hevigheid op.
BRON:https://www.quest.nl/maat(...)-israel-palestijnen/
Wat klopt er niet aan deze simpele uitleg?
Dit zet natuurlijk een toon, voor de lezer wekt dit het beeld alsof A) Palestina echt een bestaand land was en B) de Palestijnen een soort rechtvaardige opstand hadden ingezet jegens bezetting op hun eigen land. Maar dit klopt gewoon niet.
Palestina is nooit een onafhankelijk land geweest. Voordat het Britse Mandaat Palestina er was, was het gebied onderdeel van het Ottomaanse Rijk. Er waren altijd al Joden in dit gebied (dat wordt gelukkig wel benoemd) en het idee van 'Palestijnen' was er in die tijd helemaal niet. Elke inwoner, Arabier, Jood, Druze of Bedoeenen was een 'Britse Palestijn'.
Daarnaast wordt er niet gesproken over Transjordani, een groot stuk land dat ook al aan de Arabieren werd toegekend. En de huidige 'Palestijnen' zijn gewoon Arabieren. Palestijnen zijn niet anders dan Jordanirs of veel andere Arabische volkeren.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Klopt idd. Maar na afspraken met bijv. UK heeft Israel zich niet aan grenzen gehouden en doet dat nog niet met bijv. die kleine kolonies waar ik niets van snap.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het schept een verkeerd beeld over het gebied en de bewoners. Bijvoorbeeld wordt er hier telkens gesproken over 'Palestina'. 'Palestijnen' en 'Joodse kolonisten'. Waarbij de 'Palestijnen' zich verzetten tegen de koloniserende Britten en Joden.
Dit zet natuurlijk een toon, voor de lezer wekt dit het beeld alsof A) Palestina echt een bestaand land was en B) de Palestijnen een soort rechtvaardige opstand hadden ingezet jegens bezetting op hun eigen land. Maar dit klopt gewoon niet.
Palestina is nooit een onafhankelijk land geweest. Voordat het Britse Mandaat Palestina er was, was het gebied onderdeel van het Ottomaanse Rijk. Er waren altijd al Joden in dit gebied (dat wordt gelukkig wel benoemd) en het idee van 'Palestijnen' was er in die tijd helemaal niet. Elke inwoner, Arabier, Jood, Druze of Bedoeenen was een 'Britse Palestijn'.
Daarnaast wordt er niet gesproken over Transjordani, een groot stuk land dat ook al aan de Arabieren werd toegekend. En de huidige 'Palestijnen' zijn gewoon Arabieren. Palestijnen zijn niet anders dan Jordanirs of veel andere Arabische volkeren.![]()
Wij zijn ook niet veel anders dan Duitsers of Belgen Howardclark. Als we op die manier gaan denken…
Ik denk dat je je toch vergist om te denken dat die Arabische volken zo veel op elkaar lijken. Wij zien en horen misschien geen verschil, maar zij merken dat wel en komen toch uit andere streken en stammen van andere Arabische stammen af.
Heb je verder nog bronnen voor je verhaal?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Hebben ze een beetje geld gebruikt voor huizsn en infrastructuur wordt het door de buren gesloopt. Das niet aardig niequote:Op woensdag 3 januari 2024 18:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel zonde zo aan het strand, maar als je al het geld in wapens en tunnels steekt dan blijft er weinig over voor bovengrondse ontwikkeling.![]()
Prima maar dan nu ook niet huilen als de sterkste partij ervoor zorgt dat ze blijven bestaan. Mensen zoals jij houden het conflict voor altijd in stand.quote:Op woensdag 3 januari 2024 17:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze hebben het recht om alle voorstellen te weigeren. Het is hun land. Ze hebben genoeg gegeven en elk voorstel dat ze accepteren is alleen maar goed voor het bestaansrecht van jouw zionistisch kolonialistisch project. Vroeg of laat verdwijnt dat project als er geen vrede met de Palestijnen bereikt wordt.![]()
Pas weer in een docu. Een soort van hysterische vrouw in een klein bezet gebied die daar voor kiest......maar niet alleen maar met kinderen. Die kunnen in de ochtend met een gepantserde bus naar school. Dan woon je in een soort trailer camp. Wat doe je daar?![]()
I wonder why? Iets met “omvolkingstheorie”. Iets met; etnisch zuiveren, demografie aanpassen ten faveure van (import)joden toendertijd.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:00 schreef HowardRoark het volgende:
Die gebieden waren eerst in handen van Egypte en Jordani. Dat werd nooit als een probleem gezien,
Een Joodse staat kan alleen bestaan met een demografische meerderheid aan joden. Mag jij raden hoe deze historisch gezien is bewerkstelligd 🤡🤡🤡Het is heel logisch. Omdat alleen zij (niet doorgestreepte maar waar ik het door vervangen heb) erop uit zijn de boel demografisch te verjoodsen zowel vroeger als nu ook nog in de Westbank of Oost Jeruzalem door het bouwen van nederzettingen en settlen van Joods-zionistische kolonisten op grond/land/huizen afgenomen van niet-joden.quote:het lijkt er dus op dat het 'bezetten' van stukken gebied pas een probleem is zodra Joden zionisten het doen. Dat is nogal vreemd.
In levende lijve ondervinden Palestijnen dus nog steeds de reden waarom ze doodsbang moeten zijn voor de staat Isral die uit is op hun verdrijving uit hun thuisland en het voorkomen van een Palestijnse staat zodat ze statenloos blijven en daarmee sowieso extreem zwak blijven en rechteloos.
Even aangepast.Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”![]()
Wat een grote verantwoordelijkheid schuif jij mensen die het niet met je eens zijn in hun schoenen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima maar dan nu ook niet huilen als de sterkste partij ervoor zorgt dat ze blijven bestaan. Mensen zoals jij houden het conflict voor altijd in stand.![]()
Vredesduif btw.![]()
Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Kon ze dan niet vertellen in die docu?quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:48 schreef Jaroon het volgende:
Pas weer in een docu. Een soort van hysterische vrouw in een klein bezet gebied die daar voor kiest......maar niet alleen maar met kinderen. Die kunnen in de ochtend met een gepantserde bus naar school. Dan woon je in een soort trailer camp. Wat doe je daar?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Wat maakt het legitiem en acceptabel om de bewoners die tijdens de oorlog verjaagd zijn niet meer terug te laten keren naar hun huizen?quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het schept een verkeerd beeld over het gebied en de bewoners. Bijvoorbeeld wordt er hier telkens gesproken over 'Palestina'. 'Palestijnen' en 'Joodse kolonisten'. Waarbij de 'Palestijnen' zich verzetten tegen de koloniserende Britten en Joden.
Daarnaast wordt er niet gesproken over Transjordani, een groot stuk land dat ook al aan de Arabieren werd toegekend. En de huidige 'Palestijnen' zijn gewoon Arabieren. Palestijnen zijn niet anders dan Jordanirs of veel andere Arabische volkeren.![]()
Nee. Geen andere reden dan dat zij als Joodse dat als haar land zag. Zo ga ik ook niet ergens raar en onzeker wonen met kinderen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Kon ze dan niet vertellen in die docu?![]()
Ik heb inderdaad 0 tolerantie tegen terrorisme-steunende haatbaard-fan-zijnde users die hier het geweld tegen Isral komen goedpraten onder het mom van hun zeer vrije interpretatie van rechten op land.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een grote verantwoordelijkheid schuif jij mensen die het niet met je eens zijn in hun schoenen.![]()
Vredesduif btw.![]()
Zeker als die mensen ook nog eens een loopje nemen met de geschiedenis zoals het negeren van de 22(!) vredesakkoorden waar Palestijnen niet mee akkoord zijn gegaan. Dan ben je gewoon huichelachtig en mag je best even toegesproken worden. Ik begrijp dat jij als mede-fan dat ook niet leuk vindt om te horen maar het is noodzakelijk.![]()
Hun uitgesproken steun aan de terreurorganisatie die de oorlog begonnen is? Waarom zou je massaal de moordzuchtige bevolking die een terroristische organisatie van alle gemakken heeft voorzien in staat stellen weer in je achtertuin te komen wonen? Dat doe je alleen als je levensmoe bent.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat maakt het legitiem en acceptabel om de bewoners die tijdens de oorlog verjaagd zijn niet meer terug te laten keren naar hun huizen?![]()
Gestoord.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:53 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Geen andere reden dan dat zij als Joodse dat als haar land zag. Zo ga ik ook niet ergens raar en onzeker wonen met kinderen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ook de manier waarop die mensen wonen. Echt als caravanbewoners. Die worden gelokt denk ik. Goedkoop wonen.quote:![]()
Waar komen ze vandaan? Waren ze al wonend in Isral?quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:59 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ook de manier waarop die mensen wonen. Echt als caravanbewoners. Die worden gelokt denk ik. Goedkoop wonen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Waarom zou je als Gaza inwoner nu daar willen wonen? Ik zou ook allang verhuisd zijn, nog voor 7 oktober. De hele tijd de Gaza strook in en uit moeten. Openluchtgevangenis dit dat. Dat doe je je kinderen toch niet aan?quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:59 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ook de manier waarop die mensen wonen. Echt als caravanbewoners. Die worden gelokt denk ik. Goedkoop wonen.![]()
Egypte Jordani deden dat toch in het verleden ook niet? Wellicht moet je je eens afvragen hoe het komt dat het pas een probleem is sinds Isral gebieden heeft veroverd.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:43 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Klopt idd. Maar na afspraken met bijv. UK heeft Israel zich niet aan grenzen gehouden en doet dat nog niet met bijv. die kleine kolonies waar ik niets van snap.Bijzondere complottheorie hoor.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:50 schreef Aloulu het volgende:
[..]
I wonder why? Iets met “omvolkingstheorie”. Iets met; etnisch zuiveren, demografie aanpassen ten faveure van (import)joden toendertijd.
Een Joodse staat kan alleen bestaan met een demografische meerderheid aan joden. Mag jij raden hoe deze historisch gezien is bewerkstelligd 🤡🤡🤡
[..]
Het is heel logisch. Omdat alleen zij (niet doorgestreepte maar waar ik het door vervangen heb) erop uit zijn de boel demografisch te verjoodsen zowel vroeger als nu ook nog in de Westbank of Oost Jeruzalem door het bouwen van nederzettingen en settlen van Joods-zionistische kolonisten op grond/land/huizen afgenomen van niet-joden.
In levende lijve ondervinden Palestijnen dus nog steeds de reden waarom ze doodsbang moeten zijn voor de staat Isral die uit is op hun verdrijving uit hun thuisland en het voorkomen van een Palestijnse staat zodat ze statenloos blijven en daarmee sowieso extreem zwak blijven en rechteloos.
Even aangepast.
Kun je nu ook uitleggen waarom het percentage Joden in Isral de afgelopen decennia is afgenomen en het percentage Arabieren gegroeid? Dat is immers tegenstrijdig met je claim over dat Isral de boel demografisch zou willen 'verjoodsen'.
En welk 'thuisland' heb je het eigenlijk over mbt de Palestijnen?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ze konden niet eens verhuizen, pipo.quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou je als Gaza inwoner nu daar willen wonen? Ik zou ook allang verhuisd zijn, nog voor 7 oktober. De hele tijd de Gaza strook in en uit moeten. Openluchtgevangenis dit dat. Dat doe je je kinderen toch niet aan?
En het merendeel kon er helemaal niet in en uit.
Er werkten enkele duizenden arbeiders in Isral, van de 2,5 miljoen mensen. Poeh, poeh.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Volgens mij komen er nog steeds van buiten Israel daar naartoe als Joods. De mensen met weinig inkomen komen daar terecht leek mij. Het is ook triest dat Joden wereldwijd zich nu meer zorgen maken. Terecht.quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:01 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waar komen ze vandaan? Waren ze al wonend in Isral?![]()
Omdat ze niet joods zijn. Hun niet-joods zijn bedreigd bij terugkomst de identiteit van de Joodse staat. Daarom moest er bij de oprichting van die staat etnisch gezuiverd worden zodat de joden vervolgens wel demografisch de meerderheid waren. En daarom moet de Westbank eerst nog verder gezuiverd worden (verjoodst) zodat over X jaar er een nieuwe realiteit is. Eigenlijk zelfde riedeltje herhalen als rondom 1948 de oprichting van Isral (ervoor in aanloop ernaar en erna).quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:52 schreef opgebaarde het volgende:
Wat maakt het legitiem en acceptabel om de bewoners die tijdens de oorlog verjaagd zijn niet meer terug te laten keren naar hun huizen?Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”![]()
Hoezo VOOR 7 oktober? Bevolking wist hiervan? Waar moet je heen zonder geld of opvang?quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou je als Gaza inwoner nu daar willen wonen? Ik zou ook allang verhuisd zijn, nog voor 7 oktober. De hele tijd de Gaza strook in en uit moeten. Openluchtgevangenis dit dat. Dat doe je je kinderen toch niet aan?![]()
Niks meer van gehoord, zal wel niks spannends of bedreigends zijn verder.quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Heeft Nasrallah al een heilige oorlog aangekondigd? 🍿🍿🍿Wie dit leest is een lezer van dit![]()
In 1948 en de jaren er na?quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hun uitgesproken steun aan de terreurorganisatie die de oorlog begonnen is? Waarom zou je massaal de moordzuchtige bevolking die een terroristische organisatie van alle gemakken heeft voorzien in staat stellen weer in je achtertuin te komen wonen? Dat doe je alleen als je levensmoe bent.![]()
En omgekeerd? Mogen joden in Gaza wonen?quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:04 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Omdat ze niet joods zijn. Hun niet-joods zijn bedreigd bij terugkomst de identiteit van de Joodse staat. Daarom moest er bij de oprichting van die staat etnisch gezuiverd worden zodat de joden vervolgens wel demografisch de meerderheid waren. En daarom moet de Westbank eerst nog verder gezuiverd worden (verjoodst) zodat over X jaar er een nieuwe realiteit is. Eigenlijk zelfde riedeltje herhalen als rondom 1948 de oprichting van Isral (ervoor in aanloop ernaar en erna).I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Nee. Die uitleg heb ik niet. Misschien dat men met minder mensen meer is gaan 'uitbouwen' ?quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Egypte Jordani deden dat toch in het verleden ook niet? Wellicht moet je je eens afvragen hoe het komt dat het pas een probleem is sinds Isral gebieden heeft veroverd.
[..]
Bijzondere complottheorie hoor.
Kun je nu ook uitleggen waarom het percentage Joden in Isral de afgelopen decennia is afgenomen en het percentage Arabieren gegroeid? Dat is immers tegenstrijdig met je claim over dat Isral de boel demografisch zou willen 'verjoodsen'.
En welk 'thuisland' heb je het eigenlijk over mbt de Palestijnen?
Ik heb het nergens over het verjoodschen. Alleen dat men in gebieden gaat wonen die soms niet van hen zijn. Daarom de naam bezette gebieden.
Thuisland. Ik ben niet gelovig en zou het normaal delen......met elkaar.![]()
Ah dus de joden kunnen per definitie altijd verhuizen maar de Palestijnen per definitie nooit.quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze konden niet eens verhuizen, pipo.
En het merendeel kon er helemaal niet in en uit.
Er werkten enkele duizenden arbeiders in Isral, van de 2,5 miljoen mensen. Poeh, poeh.
Helder.![]()
Hey mij is verteld dat het al 40 jaar kommer en kwel is in Gaza, dat er al 40 jaar onderdrukking en genocide plaatsvind.quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Hoezo VOOR 7 oktober? Bevolking wist hiervan? Waar moet je heen zonder geld of opvang?
Of is dat opeens niet zo?![]()
De oorlog is gestart door de omringende landen. Isral heeft het staatsburgerschap uitgedeeld aan de mensen die bleven. Waarom zou men de vier generatie nakomelingen van vluchtelingen uit de jaren 40, nu nog terug dat gebied in moeten laten?quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat maakt het legitiem en acceptabel om de bewoners die tijdens de oorlog verjaagd zijn niet meer terug te laten keren naar hun huizen?
Er zijn veel soortgelijke situaties in de geschiedenis, ook daar stellen we dit soort vragen niet. Soms verliest een groep mensen zeggenschap over een gebied. En in het geval van de Palestijnen: dat hebben ze daar ook nooit gehad.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dan heb ik hetzelfde gehoord.quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hey mij is verteld dat het al 40 jaar kommer en kwel is in Gaza, dat er al 40 jaar onderdrukking en genocide plaatsvind.
Of is dat opeens niet zo?![]()
Ga je nu uitleggen waarom dat 'verjoodsen' zo slecht lukt? Je claimt wel iets, maar de realiteit laat het tegenovergestelde zien. Het lijkt een beetje op al die claims over 'genocide' op de Palestijnen, terwijl hun bevolking alleen maar blijft groeien.quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:04 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Omdat ze niet joods zijn. Hun niet-joods zijn bedreigd bij terugkomst de identiteit van de Joodse staat. Daarom moest er bij de oprichting van die staat etnisch gezuiverd worden zodat de joden vervolgens wel demografisch de meerderheid waren. En daarom moet de Westbank eerst nog verder gezuiverd worden (verjoodst) zodat over X jaar er een nieuwe realiteit is. Eigenlijk zelfde riedeltje herhalen als rondom 1948 de oprichting van Isral (ervoor in aanloop ernaar en erna).'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
X10 qua bevolking in 40 jaar. Genocide!quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ga je nu uitleggen waarom dat 'verjoodsen' zo slecht lukt? Je claimt wel iets, maar de realiteit laat het tegenovergestelde zien. Het lijkt een beetje op al die claims over 'genocide' op de Palestijnen, terwijl hun bevolking alleen maar blijft groeien.![]()
Ik zoek gewoon naar jouw legitimering aangezien je daarnet aan het prediken was dat er geen land was en dat er verschillende culturen woonde. De zionisten stichtte Israel en in die oorlog vluchten de meerderheid van de Palestijnen. Die mensen hadden daarna toch gewoon moeten kunnen terugkeren? Of wat maakt dat ineens anders?quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De oorlog is gestart door de omringende landen. Isral heeft het staatsburgerschap uitgedeeld aan de mensen die bleven. Waarom zou men de vier generatie nakomelingen van vluchtelingen uit de jaren 40, nu nog terug dat gebied in moeten laten?
Dat er nu niemand terugkeert lijkt me logisch. Rare afleidingsmanouvres![]()
De oprichting van het land Isral maakt dat anders. Er lag een aanbod op tafel voor een Arabische en Islamtische staat naast Isral. Dat is afgewezen, omringende landen besloten meteen Isral aan te vallen. Dat zorgde voor een vluchtelingenstroom en degenen die zijn gevlucht leven inmiddels al talloze jaren op andere plekken. Waarom zou een Jordanir met roots in wat nu Isral is, moeten kunnen 'terugkeren' naar dat gebied? Dit vragen we toch ook niet in andere situaties?quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik zoek gewoon naar jouw legitimering aangezien je daarnet aan het prediken was dat er geen land was en dat er verschillende culturen woonde. De zionisten stichtte Israel en in die oorlog vluchten de meerderheid van de Palestijnen. Die mensen hadden daarna toch gewoon moeten kunnen terugkeren? Of wat maakt dat ineens anders?
Dat er nu niemand terugkeert lijkt me logisch. Rare afleidingsmanouvres
Om een paar voorbeelden te geven:
• Joden die zijn verdreven uit Spanje, Portugal, Frankrijk en ook Duitsland
• Etnische Grieken die zijn verdreven uit Turkije
• De vele verdrijvingen van Roma uit verscheidene Europese landen
• Deportaties van etnische Grieken uit Oekrane en Rusland
• Etnische Duitsers die na de Tweede Wereldoorlog zijn verdreven uit verscheidene Oost-Europese landen
• Joden die zijn verdreven uit Noord-Afrikaanse en Arabische landen
• Verscheidene volkeren die zijn verdreven uit meerdere landen tijdens de oorlog in Joegoslavi
En recent nog de verdrijving van etnische Armenirs uit Azerbeidzjan. En dit zijn slechts enkele voorbeelden.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Israel bezet geen gebieden?quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De oprichting van het land Isral maakt dat anders. Er lag een aanbod op tafel voor een Arabische en Islamtische staat naast Isral. Dat is afgewezen, omringende landen besloten meteen Isral aan te vallen. Dat zorgde voor een vluchtelingenstroom en degenen die zijn gevlucht leven inmiddels al talloze jaren op andere plekken. Waarom zou een Jordanir met roots in wat nu Isral is, moeten kunnen 'terugkeren' naar dat gebied? Dit vragen we toch ook niet in andere situaties?
Om een paar voorbeelden te geven:
• Joden die zijn verdreven uit Spanje, Portugal, Frankrijk en ook Duitsland
• Etnische Grieken die zijn verdreven uit Turkije
• De vele verdrijvingen van Roma uit verscheidene Europese landen
• Deportaties van etnische Grieken uit Oekrane en Rusland
• Etnische Duitsers die na de Tweede Wereldoorlog zijn verdreven uit verscheidene Oost-Europese landen
• Joden die zijn verdreven uit Noord-Afrikaanse en Arabische landen
• Verscheidene volkeren die zijn verdreven uit meerdere landen tijdens de oorlog in Joegoslavi
En recent nog de verdrijving van etnische Armenirs uit Azerbeidzjan. En dit zijn slechts enkele voorbeelden.![]()
Je weet dat het waar is mbt de historie rondom de oprichting van de staat Isral en het moedwillig verdrijven van honderdduizenden Palestijnen met bruut geweld om de demografische realiteit te creren waarin de meerderheid van de nieuw ontstane staat joods is. Of, zoals Benny Morris zei (Isralisch historicus); “cultured officers . . . had turned into base murderers and this not in the heat of battle . . . but out of a system of expulsion and destruction; the less Arabs remained, the better; this principle is the political motor for the expulsions and the atrocities".quote:Dit is een vraag om het ergens anders over te hebben? Omdat Palestijnen in Isral een hoger geboortecijfer hebben gemiddeld dan de nog grootste groep Joodse Isralirs; de seculieren. Overigens kunnen de Palestijnen al jaren vrijwel niet meer huwen met Palestijnen uit de bezette gebieden en hen naar Isral halen. De demografische meerderheid moet immers niet in gevaar komen. En ja verplichte geboortebeperking voor Palestijnen..dat gaat wat ver natuurlijk in 2024.quote:Kun je nu ook uitleggen waarom het percentage Joden in Isral de afgelopen decennia is afgenomen en het percentage Arabieren gegroeid?Je moet goed lezen. Maar dat doe je wel, je weet heel goed waar ik doelde. Vandaag de dag verjoodsen gebeurd in de bezette Westbank en Oost Jeruzalem door huizen van Palestijnen te vernietigen, Palestijnen te verdrijven met “expulsion orders”, er nederzettingen exclusief voor joden (kolonisten) te bouwen, land strategisch zo in te nemen waardoor andere Palestijnse dorpen ingesloten raken en het leven onleefbaar wordt ivm weinig of geen watertoevoer of dat het je een uur (of twee) kost om via speciale wegen naar dichtbij liggende dorpen en plaatsen te gaan etc.quote:Dat is immers tegenstrijdig met je claim over dat Isral de boel demografisch zou willen 'verjoodsen'.
Historisch gezien werd er specifiek etnisch gezuiverd in vooral de jaren voorafgaand en rondom de oprichting van Isral. Toen was de tijd daar wel wat beter voor. En moest er sowieso worden gezuiverd om een staat te krijgen die meerderheid joods was.Geboortegrond. Dat thuisland. Dus waar jij, je vader en opa vandaan komen. Zijn meer Palestijnen die uit dat gebied drie generaties terug komen dan Isralirs hoor. Veel meer. Zoals gezegd, Isralische president komt niet eens de meerderheid zelf uit Isral, te beginnen met Ben Goerioen geboren in de Sovjet Unie. Of Shimon Peres die als vluchteling in 1930 asiel kreeg in Brits-Palestina. Etc etc.quote:En welk 'thuisland' heb je het eigenlijk over mbt de Palestijnen?Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
Israelische nieuwslezeres met een vuurwapen in haar achterzak
https://www.instagram.com/p/C1pG9j5rXCK/![]()
Ik houd niks in stand. Dat zijn mensen zoals jij die deze moordpartijen in stand houden.quote:Op woensdag 3 januari 2024 18:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima maar dan nu ook niet huilen als de sterkste partij ervoor zorgt dat ze blijven bestaan. Mensen zoals jij houden het conflict voor altijd in stand.
Ik vertel alleen wat ik denk dat ze te wachten staat in de toekomst. Misschien is het waar misschien niet waar. Who knows?![]()
Waarom niet? Als het al klopt.quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Israelische nieuwslezeres met een vuurwapen in haar achterzak
https://www.instagram.com/p/C1pG9j5rXCK/![]()
Dit kon natuurlijk niet uitblijven
Hmm, nee. Als de omringende landen Isral niet hadden aangevallen was er weinig aan de hand geweest en waren er twee staten opgericht, niet n. Misschien moet je je eens afvragen waarom het bestaan van Isral binnen de bredere Islamtische en Arabische wereld zo'n probleem is.quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:47 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Je weet dat het waar is mbt de historie rondom de oprichting van de staat Isral en het moedwillig verdrijven van honderdduizenden Palestijnen met bruut geweld om de demografische realiteit te creren waarin de meerderheid van de nieuw ontstane staat joods is. Of, zoals Benny Morris zei (Isralisch historicus); “cultured officers . . . had turned into base murderers and this not in the heat of battle . . . but out of a system of expulsion and destruction; the less Arabs remained, the better; this principle is the political motor for the expulsions and the atrocities".Dit ontkracht je eigen argument toch? Al decennia neemt het percentage Joden dus af. En jij beticht Isral van het 'verjoodsen' van het land. Dat is dus helemaal niet waar.quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:47 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dit is een vraag om het ergens anders over te hebben? Omdat Palestijnen in Isral een hoger geboortecijfer hebben gemiddeld dan de nog grootste groep Joodse Isralirs; de seculieren. Overigens kunnen de Palestijnen al jaren vrijwel niet meer huwen met Palestijnen uit de bezette gebieden en hen naar Isral halen. De demografische meerderheid moet immers niet in gevaar komen. En ja verplichte geboortebeperking voor Palestijnen..dat gaat wat ver natuurlijk in 2024.Het gebied is niet eerst 'etnisch gezuiverd'. De verdeling in het plan van de VN zou gewoon een meerderheid hebben aan Joden. Misschien moet je wat minder afgaan op allerlei theorien die te vinden zijn in de Islamtische fuikjes op de socials.quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:47 schreef Aloulu het volgende:
Historisch gezien werd er specifiek etnisch gezuiverd in vooral de jaren voorafgaand en rondom de oprichting van Isral. Toen was de tijd daar wel wat beter voor. En moest er sowieso worden gezuiverd om een staat te krijgen die meerderheid joods was.Dan zouden ontzettend veel mensen meerdere thuislanden hebben. En wat maakt het uit dat Ben-Gurion en Peres elders zijn geboren? Een van de bekendste 'Palestijnen, Yasser Arafat is ook Egypte geboren. En nu? De realiteit is dat 'thuisland' voor de Palestijnen niet opgaat, zij hebben namelijk nooit een land gehad. Het zijn slechts Arabieren die in de regio leefden.quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:47 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Geboortegrond. Dat thuisland. Dus waar jij, je vader en opa vandaan komen. Zijn meer Palestijnen die uit dat gebied drie generaties terug komen dan Isralirs hoor. Veel meer. Zoals gezegd, Isralische president komt niet eens de meerderheid zelf uit Isral, te beginnen met Ben Goerioen geboren in de Sovjet Unie. Of Shimon Peres die als vluchteling in 1930 asiel kreeg in Brits-Palestina. Etc etc.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Zo, dat loopt aardig op. Hebben ze nog geen idee wie er achter zit?quote:
1 van de bommen was een autobom op afstand af laten gaan. Geen zelfmoordaanslag of iets dergelijks.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ik vermoed dat het iets met de religie van de vrede te maken heeft... 🤔quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Hebben ze nog geen idee wie er achter zit?![]()
Maak er een grote staat van, niet eens twee, met gelijke rechten voor alle burgers ongeacht etniciteit of religie. Hey! Dat is wat vele Arabische landen en Palestijnen vrij lang wilden.quote:
Oh nee…kan niet. Want?
In 1930 kwam de Crane Commissie opgesteld door de Britten al met de volgende conclusie na onderzoek in Brits-Palestina over het oprichten van specifiek een Joodse staat;Omdat om een Joodse staat te stichten er een Joodse meerderheid moest zijn en die was er bij lange na niet in 1946 bijv (twee jaar voor officile stichting van de staat Isral). En de rest is history zeg maar. Tenzij we nu de kinderfabeltjes gaan verkopen dat “Palestijnen massaaaaaal gehoor gaven aan oproepen om tijdelijk hun huis en gebied te verlaten zodat ze nadat de oorlog was gewonnen weer terug zouden keren”. 750k gaven er blind gehoor aan 😩quote:The King Crane commission was formed to assess how lands could be partitioned after the collapse of the Ottoman Empire. It sent people to the area to interview locals and concluded “there is no way for a Jewish state to be formed in Palestine which would respect the rights of native arabs”. It said as well “the formation of a Jewish state would be met with great opposition and in order for it to be sustained it would require the military backing of Western powers.Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
Hezbollah is aardig stil. Wanneer mag je iets verwachten? Morgen? Rusland reageerde altijd gelijk de dag erna.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Het beste is gewoon een geen-staat oplossing voor zowel Palestina als Isral.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Vooralsnog geven ze Isral en Amerika de schuldquote:Op woensdag 3 januari 2024 20:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zo, dat loopt aardig op. Hebben ze nog geen idee wie er achter zit?
1 van de bommen was een autobom op afstand af laten gaan. Geen zelfmoordaanslag of iets dergelijks.A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Hmm. Ja, je bedoelt n grote Arabische en Islamtische staat? Want dat is waar dit op gaat uitdraaien natuurlijk. En dat zal ook samengaan met een herhaling van 7 oktober, maar dan op grote schaal.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:23 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Maak er een grote staat van, niet eens twee, met gelijke rechten voor alle burgers ongeacht etniciteit of religie. Hey! Dat is wat vele Arabische landen en Palestijnen vrij lang wilden.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ja op een filmpje van wat schreeuwend gepeupel.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:26 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Vooralsnog geven ze Isral en Amerika de schuldWie dit leest is een lezer van dit![]()
Wie zijn dit?quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:29 schreef Perrin het volgende:
Ze hebben ook wel bijna allemaal een gemene boevenkop zeg.
[ afbeelding ]![]()
Ik zie ook geen vrouwen trouwens.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:29 schreef Perrin het volgende:
Ze hebben ook wel bijna allemaal een gemene boevenkop zeg.
[ afbeelding ]![]()
Kan me de berichten in het begin van de oorlog nog herinneren dat ze vooral niet de tunnels moesten ingaan want ze waren allemaal geboobytrapped en zenders en camera's deden het allemaal niet omdat signalen niet door de grond kwamen en 1 verdediger kon een tunnel verdedigen tegen een heel leger van aanvallers.
Maar blijkbaar hebben ze nu overal een antwoord op gevonden? 🤔
[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 03-01-2024 20:45:50 ]![]()
Gezeglijke statement
Ook Nederland doet mee, whoehoeeeeeA person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Hamas-boeven die vandaag in Beiroet zijn geraakt door een drone.quote:
Saleh al-Arouri
Samir Fandi
Azzam al-Akra
Mahmoud Shahin
Muhammad a-Reis
Muhammad Beshesha
Ahmed HammoudAnd what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
Tunnels zijn ook een groot gevaar.Moeilijk vechten. Daarnaast heb ik geen twitter.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Kan me de berichten in het begin van de oorlog nog herinneren dat ze vooral niet de tunnels moesten ingaan want ze waren allemaal geboobytrapped en zenders en camera's deden het allemaal niet omdat signalen niet door de grond kwamen en 1 verdediger kon een tunnel verdedigen tegen een heel leger van aanvallers.
Maar blijkbaar hebben de Isrealiers overal een antwoord op gevonden? 🤔
[ twitter ]![]()
Verjoodsen in de recente geschiedenis in eerst Brits-Palestina en erna Isral;quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:12 schreef HowardRoark het volgende:
Ga je nu uitleggen waarom dat 'verjoodsen' zo slecht lukt?
Year Muslims Christians Jews Total
1922 589,177 73,024 83,790 757k
1931 759,717 174,610 91,398 1 mil
1945 1,061,27 135,550 553,600 1,7 mil
In 1945 1.13 miljoen Arabieren (christenen en moslims) op 550k joden in Brits-Palestina, drie jaar later in jaar van de oprichting van Isral;😩😩😩😩🤡🤡🤡🤡 aardig staaltje etnisch gezuiverd niet? Wat nodig was voor het stichten van een Joodse staat, meerderheid joods. Ik citeerde al Benny Morris een Isralische historicus, een van de velen inmiddels die dat allemaal erkennen dat er gericht en zeer groot is huisgehouden.quote:By 15 May 1948, the population was 805,900, of which 649,600, i.e. 80.6%, were Jews and 156,000, i.e. 19.4%, were the remaining Palestinians of the region which was occupied and named as Israel later on.Maar het gaat al 30 jaar verder want Oost Jeruzalem en de Westbank worden jaar in jaar uit verder gekoloniseerd, verjoodst. Deze kaart spreekt boekdelen;quote:Je claimt wel iets, maar de realiteit laat het tegenovergestelde zien. Het lijkt een beetje op al die claims over 'genocide' op de Palestijnen, terwijl hun bevolking alleen maar blijft groeien.
Het is dus niet iets wat ooit vroeger gebeurde en nu niet meer. Ook vandaag de dag doet men het vrolijk; niet-joden uit hun huizen zetten en deze vernietigen, van land trappen, om het als staat toe te eigenen en/of nederzettingen op te bouwen etc etc.
[ Bericht 2% gewijzigd door Aloulu op 03-01-2024 20:53:51 ]Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
Allemaal serieus vandaag? Ik dacht 1 belangrijke man? 1 pand niet voor niets neer dan. Mochten ze schuldiig zijn.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hamas-boeven die vandaag in Beiroet zijn geraakt door een drone.
Saleh al-Arouri
Samir Fandi
Azzam al-Akra
Mahmoud Shahin
Muhammad a-Reis
Muhammad Beshesha
Ahmed Hammoud![]()
Dat gebied is wel degelijk gezuiverd. 500 Palestijnse dorpen zijn van de aardbodem gevaagd. Over 1 van die dorpen is vorig jar een documentaire gemaakt Tantura.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee. Als de omringende landen Isral niet hadden aangevallen was er weinig aan de hand geweest en waren er twee staten opgericht, niet n. Misschien moet je je eens afvragen waarom het bestaan van Isral binnen de bredere Islamtische en Arabische wereld zo'n probleem is.
[..]
Dit ontkracht je eigen argument toch? Al decennia neemt het percentage Joden dus af. En jij beticht Isral van het 'verjoodsen' van het land. Dat is dus helemaal niet waar.
[..]
Het gebied is niet eerst 'etnisch gezuiverd'. De verdeling in het plan van de VN zou gewoon een meerderheid hebben aan Joden. Misschien moet je wat minder afgaan op allerlei theorien die te vinden zijn in de Islamtische fuikjes op de socials.
[..]
Dan zouden ontzettend veel mensen meerdere thuislanden hebben. En wat maakt het uit dat Ben-Gurion en Peres elders zijn geboren? Een van de bekendste 'Palestijnen, Yasser Arafat is ook Egypte geboren. En nu? De realiteit is dat 'thuisland' voor de Palestijnen niet opgaat, zij hebben namelijk nooit een land gehad. Het zijn slechts Arabieren die in de regio leefden.
Er woonden weinig Joden afkomstig uit dat gebied. De rest was allemaal import en kwam binnen onder het mom van zoeken naar een veilige plek. De Palestijnen hadden de zionisten veel te laat door.
De verdeling was ook niet echt logisch en in verhouding tot de populatie, net zoals de stemming in de Volkerenbond dat niet was.![]()
Op 15 mei wordt israel door de Arabische landen aangevallen, dat is na het uitroepen van de onafhankelijkheid. Wat begrijp ik verkeerd aan deze post van jou?quote:Op woensdag 3 januari 2024 19:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De oprichting van het land Isral maakt dat anders. Er lag een aanbod op tafel voor een Arabische en Islamtische staat naast Isral. Dat is afgewezen, omringende landen besloten meteen Isral aan te vallen.Ik zat verkeerd. Ik daxhr begrepen re hebben dat Isral erkende dat de oorspronkelijke bewoners recht hadden om terug te keren maar israel gaf al meteen aan dat ze de tyfus konden krijgen. Niet zo gek na al die ellendequote:Dat zorgde voor een vluchtelingenstroom en degenen die zijn gevlucht leven inmiddels al talloze jaren op andere plekken.![]()
Nu willen ze Gaza zuiveren en verder koloniseren. Als ze dat doen met de burgers van Gaza verliezen ze het overwicht binnen 20 jaar. Daarom willen ze het land wel maar de inwoners niet.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:43 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Verjoodsen in de recente geschiedenis in eerst Brits-Palestina en erna Isral;
Year Muslims Christians Jews Total
1922 589,177 73,024 83,790 757k
1931 759,717 174,610 91,398 1 mil
1945 1,061,27 135,550 553,600 1,7 mil
In 1945 1.13 miljoen Arabieren (christenen en moslims) op 550k joden in Brits-Palestina, drie jaar later in jaar van de oprichting van Isral;
[..]
😩😩😩😩🤡🤡🤡🤡 aardig staaltje etnisch gezuiverd niet? Wat nodig was voor het stichten van een Joodse staat, meerderheid joods. Ik citeerde al Benny Morris een Isralische historicus, een van de velen inmiddels die dat allemaal erkennen dat er gericht en zeer groot is huisgehouden.
[..]
Maar het gaat al 30 jaar verder want Oost Jeruzalem en de Westbank worden jaar in jaar uit verder gekoloniseerd, verjoodst. Deze kaart spreekt boekdelen;
[ afbeelding ]
Het is dus niet iets wat ooit vroeger gebeurde en nu niet meer. Ook vandaag de dag doet men het vrolijk; niet-joden uit hun huizen zetten en deze vernietigen, van land trappen, om het als staat toe te eigenen en/of nederzettingen op te bouwen etc etc.![]()
En dat zegt wat?quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:42 schreef oblo het volgende:
[..]
Profielfotos van tinder omgeving amsterdam![]()
Oke?A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.![]()
Hmm, nee. Er waren over en weer talloze slachtpartijen. Je had talloze dorpen die zijn aangevallen door Arabieren jegens Joden en van Joden jegens Arabieren. Joden hebben de Haganah moeten oprichten in de jaren 20 om zich te verdedigen tegen Arabieren.quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat gebied is wel degelijk gezuiverd. 500 Palestijnse dorpen zijn van de aardbodem gevaagd. Over 1 van die dorpen is vorig jar een documentaire gemaakt Tantura.
Er woonden weinig Joden afkomstig uit dat gebied. De rest was allemaal import en kwam binnen onder het mom van zoeken naar een veilige plek. De Palestijnen hadden de zionisten veel te laat door.
De verdeling was ook niet echt logisch en in verhouding tot de populatie, net zoals de stemming in de Volkerenbond dat niet was.
Maar zoals bekend wordt dit in de Islamtische en Arabische wereld bekeken als 'goed' wanneer men zelf slacht en 'hartstikke zielig' wanneer men een met de eigen wapens en tactieken wordt besteden. Het etnisch zuiveren van minderheden is immers de norm in de hele Arabische en Islamtische wereld.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Zie mijn cijfers hierboven. In 1948 toen Israel werd uitgeroepen was de bevolking binnen wat Israel zou worden op die dag al uitgemoord en verdreven en inmiddels waren joden daar 85%, terwijl drie jaar eerder het nog de minderheid was (joden). Het is wel even belangrijk om dat in de context te plaatsen. Van de 750k Palestijnen die bewust zijn verdreven (zodat joden in de meerderheid waren en vervolgens de staat uitgeroepen zou worden) eindigden er veel in.....Gaza. Alle hamasleiders zijn kinderen van Palestijnse ouders die uit Jaffa, Ashkelon, Jerusalem etc kwamen. Circa 80% van Gaza vandaag de dag zijn kinderen of kleinkinderen daarvan. Die zien dat Israel nog steeds verder doorgaat met bezetting en kolonisatie ook vandaag de dag. Niet echt een goede incentive om gewapend verzet tegen te gaan he? Als je al echt vrede zou willen (wat de Israelische regeringen de afgelopen 20 jaar sowieso niet willen overigens, ver voor 7 Oktober).quote:Op woensdag 3 januari 2024 20:50 schreef opgebaarde het volgende:
Op 15 mei wordt israel door de Arabische landen aangevallen, dat is na het uitroepen van de onafhankelijkheid. Wat begrijp ik verkeerd aan deze post van jou?Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
Forum Opties Forumhop: Hop naar: