abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211891767
quote:
De problemen op de Rode Zee stapelen zich op. De Deense rederij Maersk besloot vandaag opnieuw om de belangrijke zeeroute stop te zetten nadat een van zijn schepen was aangevallen door Houthi-rebellen. De NOS sprak met een politieke vertegenwoordiger van de Houthi's. Hij vindt aanvallen op schepen geoorloofd om een einde af te dwingen aan de oorlog in Gaza.

De Houthi's zeggen dat ze met deze reeks aanvallen de Palestijnen willen steunen. Ze hebben daarmee de oorlog tussen Isral en Hamas op een internationaal niveau gebracht. "De agressie tegen Gaza moet stoppen. Mensen daar moeten voedsel, water, medicijnen en brandstof krijgen. Dat zijn humane eisen", zegt Mohammed al Houthi, een politieke leider van de Houthi's, in een interview met de NOS. "Zodra die eisen worden ingewilligd, zal er geen schip meer aangevallen worden. Niet in de Rode Zee, niet in de Golf van Aden, niet in de Arabische zee en niet in de zeestraat Bab el Mandeb."

Met de aanhoudende aanvallen raken de Houthi's, formeel bekend als Ansar Allah ('aanhangers van God'), een van de belangrijkste handelsroutes ter wereld. Ze laten de wereld zien dat ze de commercile scheepvaart in de Rode Zee kunnen benvloeden met alle economische gevolgen van dien.

De aanvallen, uitgevoerd met drones en raketten, vinden plaats ten noorden van Bab el Mandeb. Dat is de nauwe zeestraat tussen Djibouti en Jemen die de Rode Zee met de Golf van Aden verbindt. Omvaren duurt rond de tien dagen langer dan de route door het Suezkanaal en kost dus meer brandstof. Dat maakt het vervoer van containers een stuk duurder. Zo'n 12 procent van de wereldhandel kiest normaal gesproken de route via het Suezkanaal.
https://nos.nl/artikel/25(...)zee-kunnen-saboteren
quote:
Rederij Maersk stopt tijdelijk met varen door Rode Zee na aanval op vrachtschip

Het Deense scheepvaartbedrijf Maersk heeft de doorvaart door de Rode Zee 48 uur stopgezet nadat een van zijn schepen was aangevallen door Houthi-rebellen.

Het schip, de Maersk Hangzhou, werd gisteravond aangevallen. De Amerikaanse marine, die in het gebied patrouilleert, heeft gemeld dat het drie van de vier boten van de rebellen tot zinken heeft gebracht. Tien Jemenitische Houthi-strijders zouden zijn gedood en twee anderen raakten gewond bij een Amerikaanse luchtaanval.

De aanval volgde op een noodoproep van het vrachtschip van Maersk, dat was geraakt door een raket. Volgens de Amerikanen was het de 23e aanval van de Jemenitische Houthi-beweging op de internationale scheepvaart sinds 19 november.

Maersk had een aantal dagen geleden nog besloten om bijna al zijn schepen weer door het gebied te laten varen, nadat bekend was geworden dat de VS een multinationale veiligheidsoperatie gaat leiden in het gebied. Daaraan nemen ook Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Canada, Frankrijk, Itali, Noorwegen, Spanje, Bahrein en de Seychellen deel.

Iran verantwoordelijk
De Houthi's hebben nauwe banden met Iran en de Amerikaanse regering is er zeker van dat Iran de Houthi-rebellen van wapens voorziet en traint. Dankzij Iran beschikken ze over een groot raket- en drone-arsenaal, waarmee ze doelen tot honderden kilometers ver kunnen raken.

Ook de Britse minister van Buitenlandse Zaken, David Cameron, legt de link tussen Iran en de Houthi's en zegt op X met zijn ambtgenoot uit Iran te hebben gesproken. "Ik heb duidelijk gemaakt dat Iran de verantwoordelijkheid draagt voor het voorkomen van deze aanvallen, gezien de langdurige steun aan de Houthi's", aldus Cameron.
https://nos.nl/artikel/25(...)anval-op-vrachtschip
Iedereen die Isral steunt is doelwit.
VS: Hold my beer B:)B

Iran heeft nu een oorlogsschip die kant op gestuurd, dat zal de Amerikanen leren.

blablablabla
pi_211891901
Saoedi-Arabi heeft wel een prima oplossing. Gewoon een paar burgerdoelen zoals kinderziekenhuizen of winkelcentra in Jemen bombarderen.
mon citoyens vous serez unis.
pi_211892433
Rebellen :') kapot sniperen
U MAD?
pi_211893113
Paar kruisraketten op die lijers.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:19:23 #5
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211894828
Qat-kauwers verjagen de rednecks

Two U.S. Navy Amphibs Leave Red Sea Despite Houthi Attacks on Shipping

The two U.S. Navy amphibs that were deployed to the Red Sea to deter Iranian-allied Houthi rebels have now been withdrawn to the Mediterranean, though attacks by Houthi forces continue unabated.

On Thursday, USS Bataan and USS Carter Hall - two-thirds of the Bataan Amphibious Ready Group (ARG) - transited north through the Suez Canal. They are headed to meet up with the third vessel in their unit, USS Mesa Verde, and will reassemble as a full ARG.

The departing amphibs take with them a group of about 100 Marines who had training to serve as embarked maritime security teams for merchant vessels. Other Marine Corps members of the ARG are designated special-operations-ready forces for complex missions, like hostage rescue.
https://maritime-executiv(...)-attacks-on-shipping
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211894888
Stuur de Touthsi's erop af.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_211894928
Toch ergens wel bijzonder hoe die Houthi's opereren. Saudi-Arabi probeert ze al jaren vergeefs met grof geweld (leve de westerse wapenexport naar dit soort schurkenstaten) op de knien te krijgen. Het valt zelfs zo tegen dat ze maar een wapenstilstand proberen te zoeken…
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:34:52 #8
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211894965
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:30 schreef KareldeStoute het volgende:
Toch ergens wel bijzonder hoe die Houthi's opereren. Saudi-Arabi probeert ze al jaren vergeefs met grof geweld (leve de westerse wapenexport naar dit soort schurkenstaten) op de knien te krijgen. Het valt zelfs zo tegen dat ze maar een wapenstilstand proberen te zoeken…
Dat wel ja, maar de Saudi’s zijn in het algemeen nogal incompetent en Saudische binnenlandse politiek en stammenstructuur is erg ingewikkeld. Je kunt er dus ook niet vanuit gaan dat iedereen die erbij betrokken is hetzelfde doel heeft, ergo Houthis vernietigen. Sommigen zullen dat waarschijnlijk zelfs tegenwerken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211894995
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:34 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat wel ja, maar de Saudi’s zijn in het algemeen nogal incompetent en Saudische binnenlandse politiek en stammenstructuur is erg ingewikkeld. Je kunt er dus ook niet vanuit gaan dat iedereen die erbij betrokken is hetzelfde doel heeft, ergo Houthis vernietigen. Sommigen zullen dat waarschijnlijk zelfs tegenwerken.
Allicht maar ze hebben echt voor vele miljarden aan bommen en granaten die kant op gestuurd met echt verdomde weinig effect…
Verder heb ik weinig verstand van SA dus ik geloof je analyse zeker.
pi_211895036
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 14:59 schreef de_boswachter het volgende:
Rebellen :') kapot sniperen
Of een flinke dosis vitamine B-52 door de amerikanen.
-
  dinsdag 2 januari 2024 @ 19:02:01 #11
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_211895216
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:39 schreef KareldeStoute het volgende:

Allicht maar ze hebben echt voor vele miljarden aan bommen en granaten die kant op gestuurd met echt verdomde weinig effect…
Jemen is een tweede Afghanistan, erg bergachtig gebied waar de Amerikanen en Saoedi's kansloos zijn. Ze kunnen een paar bergen bombarderen, meer niet. Noord-Jemen werd voor 1065 jaar door geloofsgenoten van de Houthi's geregeerd die nu een minderheid van 35% in Jemen vormen.
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
  dinsdag 2 januari 2024 @ 19:10:16 #12
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211895296
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:02 schreef Eriksson666 het volgende:

[..]
Jemen is een tweede Afghanistan, erg bergachtig gebied waar de Amerikanen en Saoedi's kansloos zijn. Ze kunnen een paar bergen bombarderen, meer niet. Noord-Jemen werd voor 1065 jaar door geloofsgenoten van de Houthi's geregeerd die nu een minderheid van 35% in Jemen vormen.
Ik denk dat het wel kan hoor, maar dan moet je wel wat regels over oorlogsvoering etc en humanitair recht gaan negeren. Alles wat beweegt of een infrarood signatuur groter dan een kat heeft kapot dronen zonder te checken of het een militair doel is.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_211895382
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 19:10 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ik denk dat het wel kan hoor, maar dan moet je wel wat regels over oorlogsvoering etc en humanitair recht gaan negeren. Alles wat beweegt of een infrarood signatuur groter dan een kat heeft kapot dronen zonder te checken of het een militair doel is.
Heb niet het idee dat SA zich iets aan humanitair recht en dergelijke gelegen laat liggen…
pi_211900900
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:39 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Mee eens maar dat ligt waarschijnlijk niet aan het wapentuig.
Overigens verbaas ik mij erover dat we dat zo lang toe staan dat wat rebellen met bootje de wereld terroriseren.
Bij Somalie hebben we dat toen ook te lang op zijn beloop gelaten.

Overigens zou ik niet graag op dat Iraanse schip zitten in de jaren 80 liep dat ook niet goed af voor ze.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211900937
quote:

[..]
Daarom is sa daar ook bezig en de vs niet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 3 januari 2024 @ 20:28:08 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211907791
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211907818
Nou hup al die Houthi’s naar hun moeder terug bombarderen.
  woensdag 3 januari 2024 @ 20:37:10 #18
38496 Perrin
pi_211907873
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 20:30 schreef Scorpie het volgende:
Nou hup al die Houthi’s naar hun moeder terug bombarderen.
Zo te zien is er al een coalition of the willing om de Hoeties een stukje platter te maken.
pi_211912361
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 14:22 schreef HSG het volgende:
Saoedi-Arabi heeft wel een prima oplossing. Gewoon een paar burgerdoelen zoals kinderziekenhuizen of winkelcentra in Jemen bombarderen.
Ja. Blijft bijzonder dat het westen (wat SA support qua wapenleveringen) niet zegt dat die tacktiek weinig efficient is om de houthi's te bestrijden.
pi_211912366
quote:

[..]
Intelligent wel. Om zo met je materiaal om te gaan.
pi_211912527
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 07:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja. Blijft bijzonder dat het westen (wat SA support qua wapenleveringen) niet zegt dat die tacktiek weinig efficient is om de houthi's te bestrijden.
Nope...men heeft het te druk met Isral want dat durven ze wel.
  Redactie Sport donderdag 4 januari 2024 @ 08:33:49 #22
274204 crew  Mexicanobakker
pi_211912544
Dit voelt tactisch niet handig.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_211913167
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 08:30 schreef HSG het volgende:

[..]
Nope...men heeft het te druk met Isral want dat durven ze wel.
Israel en SA hebben ook uitstekende banden, hoor.

Geopolitiek werkt niet zo eendimensionaal.
pi_211913876
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 09:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Israel en SA hebben ook uitstekende banden, hoor.

Geopolitiek werkt niet zo eendimensionaal.
Heeft niks met mijn post te maken.
  Moderator woensdag 10 januari 2024 @ 09:16:00 #25
8781 crew  Frutsel
pi_211980246
twitter

Schijnbaar grootste droneaanval tot nu toe vanuit Yemen, grotendeels onderschept door oorlogsschepen in de Rode Zee
pi_211999226
Diverse berichten nu dat het vannacht losgaat.

twitter
pi_211999343
Yemen is hard op weg een tweede Afghanistan te worden, waar radicalen de dienst uitmaken.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_211999423
Lijkt op korte termijn een reactie te komen richting de Houthi's

Britse media berichten over mogelijk snelle aanval op Houthi's - https://nos.nl/l/2504564
pi_211999502
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 23:01 schreef Hathor het volgende:
Yemen is hard op weg een tweede Afghanistan te worden, waar radicalen de dienst uitmaken.
De situatie is daar volgens mij vrij complex. Ik zou zelf niet weten of het “officile” regime (gesteund door Saoedi-Arabi) daar nou meer of meer radicaal is dan de Houthi's die door Iran gesteund worden. En zijn ze intrinsiek radicaal of om hun broodheer te dienen?
  donderdag 11 januari 2024 @ 23:17:12 #30
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_211999529
twitter
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_211999542
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 22:55 schreef Cilantro het volgende:
Diverse berichten nu dat het vannacht losgaat.

[ twitter ]
Genot.
pi_211999677
twitter
pi_211999706
Any moment now

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_211999716
quote:
0s.gif Op donderdag 11 januari 2024 23:18 schreef Haags het volgende:

[..]
Genot.
Dat worden een hoop Houthi legpuzzels *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_211999776
twitter
  donderdag 11 januari 2024 @ 23:56:03 #37
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_211999804
quote:
Steve _O_
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_211999811
twitter
pi_211999829
twitter
  vrijdag 12 januari 2024 @ 00:03:18 #41
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_211999834
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 00:02 schreef Cilantro het volgende:
[ twitter ]
ja he-he militaire vliegtuigen zitten niet op conventionele kanalen.

ahh nu begrijp ik het _O-
pi_211999838
Dit kan vrij snel escaleren als ik de berichten moet geloven

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 00:04:33 #43
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_211999839
twitter
pi_211999845
twitter
pi_211999847
Heel veel gebluf, maar er gebeurt weinig :6
pi_211999848
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 00:04 schreef Ali_boo het volgende:
Dit kan vrij snel escaleren als ik de berichten moet geloven

[ twitter ]
Daar houden ze echt wel rekening mee.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 00:08:18 #47
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211999850
Volgens mij hebben die rebellen uberhaupt niks kunnen raken sinds de VS daar zit. Dus ik verwacht ook niet dat ze dat nu wel kunnen.

En iran zal voor de 100e roepen dat er nu echt een tegenreactie komt.

Gaap.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_211999854
twitter

🍿🍿🍿
  vrijdag 12 januari 2024 @ 00:11:06 #49
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_211999860
pi_211999871
twitter

_O-
pi_211999881
quote:
2s.gif Op donderdag 11 januari 2024 23:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De situatie is daar volgens mij vrij complex. Ik zou zelf niet weten of het “officile” regime (gesteund door Saoedi-Arabi) daar nou meer of meer radicaal is dan de Houthi's die door Iran gesteund worden. En zijn ze intrinsiek radicaal of om hun broodheer te dienen?

Oftwel: There are no good players. Zelfs als de Houthi's worden verdreven blijft het kut.
pi_211999884
twitter
  vrijdag 12 januari 2024 @ 00:29:20 #53
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_211999887
BOMBADEREN IS BEGONNEN
pi_211999890
Maar doen de Houthi's hier nou een Somali of doen ze een Hamas?
pi_211999892
#FAFO
pi_211999894
1 min terug geplaatst

twitter
pi_211999898
twitter
pi_211999901
twitter
pi_211999903

Hier gaat het los.
pi_211999905
twitter
pi_211999906
twitter
pi_211999908
twitter
  vrijdag 12 januari 2024 @ 00:38:57 #63
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_211999911
pi_211999912
quote:
Foto uit 2015.
Laat je niet gek maken door fake news.

quote:
Huge plumes of smoke rise above buildings during airstrikes allegedly carried out by the Saudi-led alliance on a weapons storage depot in Sanaa, Yemen, March 30, 2015. [Photo/IC]
pi_211999917
twitter
pi_211999921
twitter
  vrijdag 12 januari 2024 @ 00:48:11 #67
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_211999922
twitter
pi_211999926
quote:
Die vragen weer om een pak slaag.
pi_211999927
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 00:48 schreef cherrycoke het volgende:
[ twitter ]
LOL
pi_211999929
Houthis vechten terug

twitter
pi_211999939
twitter

w/
pi_211999948
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 01:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
w/
Goed voor Rutte's Navo baantje.
pi_211999952
twitter
pi_211999954
twitter
  vrijdag 12 januari 2024 @ 01:12:39 #75
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211999966
twitter
pi_211999967
twitter
pi_211999969
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 01:22 schreef Ali_boo het volgende:
[ twitter ]
Het gaat tijd worden om Iran uit te schakelen.
pi_211999978
twitter
pi_212000120
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212000169
Zijn wij nu in oorlog?
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 januari 2024 @ 07:20:38 #82
408813 crew  trein2000
pi_212000233
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 01:34 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Mooi dat Nederland genoemd wordt. Goed gedaan kabinet!
zie email 27 oktober
pi_212000444
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 01:24 schreef Hathor het volgende:

[..]
Idd een kwestie van tijd maar dat zal tegelijk moeten met een revolutie van binnenuit.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_212000451
No Dukes of Hazzard in the classroom
  vrijdag 12 januari 2024 @ 07:54:05 #85
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_212000467
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 07:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Mooi dat Nederland genoemd wordt. Goed gedaan kabinet!
Zekers, niet geaarzeld en meteen maarliefst 50% van zijn militaire potentieel aldaar (zijnde twee stafofficieren) ingezet _O_ ^O^
pi_212000584
quote:
Rusland roept Veiligheidsraad bijeen
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-74649774

Rusland roept de Veiligheidsraad bijeen om de aanval op Jemen te bespreken. Rusland wil dat dat vandaag nog gebeurt.

Afgelopen woensdag nam de Veiligheidsraad een resolutie aan waarin werd geist dat de Houthi's zouden stoppen met hun aanvallen op de scheepvaart in de Rode Zee. Rusland en China onthielden zich toen van de stemming.
pi_212000598
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 08:13 schreef Aether het volgende:

[..]

vrijdag 12 januari 2024 @ 08:20:31 #88
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212000621
Ben benieuwd of de Greta's nu ook voor de onderdrukking van de Houties gaan demonstreren.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 08:22:06 #89
24329 KNAK
ff w88,......
pi_212000627
Toch fijn dat die demissionaire flapdrol nog even wat last-minute oorlogje mag spelen.
Mai pben rai~!
  vrijdag 12 januari 2024 @ 08:22:45 #90
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212000630
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 08:22 schreef KNAK het volgende:
Toch fijn dat die demissionaire flapdrol nog even wat last-minute oorlogje mag spelen.
Weet je zeker dat het niet de schuld is van de VVD?
  vrijdag 12 januari 2024 @ 08:25:50 #91
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_212000644
quote:
Ach is goed voor zijn toekomstige NAVO baan.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 08:30:42 #92
21467 franske19
Hit the deck!
pi_212000673
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 07:54 schreef kibo het volgende:

[..]
Zekers, niet geaarzeld en meteen maarliefst 50% van zijn militaire potentieel aldaar (zijnde twee stafofficieren) ingezet _O_ ^O^
Die waren waarschijnlijk al aan boord als uitwisseling. :D
  Redactie Sport vrijdag 12 januari 2024 @ 08:33:51 #93
pi_212000691
Op naar WOIII allen.
pi_212000701
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 08:13 schreef Aether het volgende:

[..]

:') landen als jemen, rusland en een 'land' als palestina is het rioolputje van de wereld
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_212000704
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 06:42 schreef Kickinalfa het volgende:
Zijn wij nu in oorlog?
Ja
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 08:36:20 #96
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_212000720
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 08:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Op naar WOIII allen.
Doemdenken is wel lekker retro
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_212000755
quote:
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212000771
Houthi’s fucked around and found out zou een betere TT zijn.
pi_212000847
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 07:49 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Idd een kwestie van tijd maar dat zal tegelijk moeten met een revolutie van binnenuit.
Het zal volgens mij vooral moeten gaan om die revolutie van binnenuit. Bommen verwijderen het bestaande boosaardige regime daar echt niet…
  vrijdag 12 januari 2024 @ 08:52:19 #100
21467 franske19
Hit the deck!
pi_212000859
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 08:44 schreef Scorpie het volgende:
Houthi’s fucked around and found out zou een betere TT zijn.
Ja ze hebben de afgelopen weken ook gewoon Amerikaanse marine schepen aangevallen dus dan kun je wel een reactie verwachten. Naast natuurlijk de aanvallen op de burger scheepvaart.
pi_212000904
quote:
Op naar WOIII allen.
Dat zal wel meevallen. Er zijn serieuze dreigingen, maar WOIII wordt niet ontvlamd door een aanval op de fucking Houthi's.

Die gasten vallen ongewapende schepen aan en worden nu geconfronteerd met een gepaste tegenreactie. Lijkt mij op het eerste gezicht weinig mis mee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_212000923
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 08:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Dat zal wel meevallen. Er zijn serieuze dreigingen, maar WOIII wordt niet ontvlamd door een aanval op de fucking Houthi's.

Die gasten vallen ongewapende schepen aan en worden nu geconfronteerd met een gepaste tegenreactie. Lijkt mij op het eerste gezicht weinig mis mee.
Wo1 begon ook met iets kleins
  vrijdag 12 januari 2024 @ 08:59:41 #103
38496 Perrin
pi_212000930
quote:
Op naar WOIII allen.
Bedankt, Hans.
pi_212000957
quote:
Houthi-leider veroordeelt 'barbaarse terroristische agressie' VS en VK
Humor heeft ie wel.
pi_212000977
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 08:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Het borrelt op allerlei fronten. Mocht WOIII losbarsten, dan zal dit vermoedelijk niet de aanleiding zijn.

Overigens was de moord op Franz Ferdinand niet iets kleins, zeker gezien de oplopende geopolitieke spanningen in die periode.
  Moderator vrijdag 12 januari 2024 @ 09:06:31 #106
8781 crew  Frutsel
pi_212000998
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 08:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Bedankt, Hans.
Nee
Bedankt, Houthi's
  vrijdag 12 januari 2024 @ 09:07:41 #107
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_212001007
quote:
Op naar WOIII allen.
Standaard reactie ook he, bij elk geopolitiek issue :') De afgelopen 10 jaar zou echt al 30 keer WO3 moeten zijn losgebarsten. _O-
  Redactie Sport vrijdag 12 januari 2024 @ 09:10:08 #108
pi_212001022
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 09:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Standaard reactie ook he, bij elk geopolitiek issue :') De afgelopen 10 jaar zou echt al 30 keer WO3 moeten zijn losgebarsten. _O-
Ondanks dat de geopolitieke spanningen steeds hoger oplopen lijkt me dit inderdaad niet een directe trigger.

Rusland en China zouden ook mokerdom zijn als ze hierom iets gaan aanvallen, die hadden alleen dat standpunt in de hoop dat het westen geen kloot zou doen.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 09:13:12 #109
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212001044
quote:

[..]
Sorry?

De kroonprins van een van de machtigste landen in Europa werd vermoord als daad van verzet van een land/regio wat onafhankelijk wilde worden en welke openlijk werd gesteund door een grote vijand. En dat terwijl er al jaren een hele vijandige sfeer hing tussen landen onderling.

Nee, niet bepaald klein.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212001068
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 09:10 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ondanks dat de geopolitieke spanningen steeds hoger oplopen lijkt me dit inderdaad niet een directe trigger.

Rusland en China zouden ook mokerdom zijn als ze hierom iets gaan aanvallen, die hadden alleen dat standpunt in de hoop dat het westen geen kloot zou doen.
Ik denk dat China stiekem dolblij is dat het westen nu de hete kolen uit het vuur haalt daar. China heeft vanwege de handel met Europa immers ook veel te verliezen als de Houthi's het voor elkaar zouden krijgen dat het Suezkanaal niet meer gebruikt zou worden.
pi_212001075
Is dit de derde proxy oorlog tussen het westen en de Axis?
pi_212001082
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 09:18 schreef byah het volgende:
Moment, ik vraag het even na bij het WEF-hoofdkantoor.
pi_212001089
quote:

[..]

Eens en eerlijk gezegd worden ze al jaren platgebombardeerd met Amerikaanse steun…
pi_212001212
quote:

[..]

Precies.

Dit is ook hoe het werkt in het midden Oosten. Daar moet je soms even je spierballen laten zien.

Er zullen nog wat speldenprikken volgen en nog wat vergeldingen en dan dooft het uit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_212001302
Doei Houthi's
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator vrijdag 12 januari 2024 @ 09:54:06 #116
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212001340
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
pi_212001341
quote:

[..]
Dat.
Als er toch n land en volk is dat we regime change verdient, is het Iran wel :Y
A murky, forgotten land.
pi_212001342
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 01:08 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Goed voor Rutte's Navo baantje.
Dat is inderdaad geen toeval. _O-
  vrijdag 12 januari 2024 @ 09:54:23 #119
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_212001343
quote:
En, wanneer komt dat 'directe' antwoord? Ze zijn laat....
pi_212001350
quote:

[..]
Decennialang plan wordt eindelijk in werking gesteld? :)
pi_212001356
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 09:48 schreef superniger het volgende:
Doei Houthi's
Houthi het of Houthi het niet ^p^
A murky, forgotten land.
pi_212001366
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 09:13 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Sorry?

De kroonprins van een van de machtigste landen in Europa werd vermoord als daad van verzet van een land/regio wat onafhankelijk wilde worden en welke openlijk werd gesteund door een grote vijand. En dat terwijl er al jaren een hele vijandige sfeer hing tussen landen onderling.

Nee, niet bepaald klein.
Ja al wordt gesuggereerd dat dat niet geheel de aanleiding was. De druppel misschien, maar die oorlog zou hoe dan ook beginnen. Met of zonder Ferdinand. Maargoe, offtopic

Die Amerikanen gaan er wel meteen vol op... Terwijl ze met Oekrane nogal terughoudend zijn
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_212001380
Waarom is het zo moeilijk voor Arabische landen om vreedzaam hun eigen land te ontwikkelen...
pi_212001382
Beter gaan die geitenhoeders zich weer bezig houden met geiten hoeden.
A murky, forgotten land.
pi_212001398
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 09:56 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja al wordt gesuggereerd dat dat niet geheel de aanleiding was. De druppel misschien, maar die oorlog zou hoe dan ook beginnen. Met of zonder Ferdinand. Maargoe, offtopic

Die Amerikanen gaan er wel meteen vol op... Terwijl ze met Oekrane nogal terughoudend zijn
Verschil is dat de Russen noeks hebben, en die geitenfokkers niet :7
A murky, forgotten land.
pi_212001404
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 09:58 schreef LaDaDiDa het volgende:
Waarom is het zo moeilijk voor Arabische landen om vreedzaam hun eigen land te ontwikkelen...
Europa: "Hold my beer."
pi_212001429
quote:

[..]
In die tijd was dat niet iets kleins

Op 28 juni 1914 werd de troonopvolger van Oostenrijk-Hongarije, de prins Frans Ferdinand, doodgeschoten in Sarajevo, Bosni en Herzegovina. De dader heette Gavrilo Princip en was een aanhanger van een Servische nationalistische beweging. Deze gebeurtenis wordt als aanleiding van de Eerste Wereldoorlog gezien.

Dat begon niet bij het verdrijven van piraten.

ken je pappenheimers.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 10:03:48 #128
38496 Perrin
pi_212001437
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 09:18 schreef byah het volgende:
In Noord-Afrika soort van een vierde. Straks Taiwan nog en iets bij Venezuela ofzo.
pi_212001450
Pak ze aan. Ben de logistieke problemen zat op mijn werk. Moeten verdomme om Zuid Afrika heen momenteel.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 10:07:58 #130
38496 Perrin
pi_212001468
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 10:05 schreef Simmertje het volgende:
Pak ze aan. Ben de logistieke problemen zat op mijn werk. Moeten verdomme om Zuid Afrika heen momenteel.
Ja voor zeetransport zijn die triggerhappy Iran-pijpers geen feestje.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 10:09:28 #131
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_212001486
quote:
8s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 07:51 schreef Berkery het volgende:
[ afbeelding ]
pi_212001490
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 10:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja voor zeetransport zijn die triggerhappy Iran-pijpers geen feestje.
Je begint je langzaam af te vragen met alle ellende in de wereld of het nog wel zo rendabel is om je productie in Azi te houden. Eerst corona, toen Suez kanaal ellende en nu dit weer. Derde keer in een korte periode dat we enorme hinder ondervinden qua logistiek. Kost je gewoon klanten op lange termijn.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 10:10:18 #133
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_212001491
quote:
Ik neem aan dat Sleepy Joe er na deze post wel vaart in zet
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_212001508
Je kan beter Iran in naam van de mensheid met wortel en al vernietigen voordat ze straks nukes hebben. De rest is symptoombestrijding totdat het straks te laat is.
pi_212001516
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 10:10 schreef Caland het volgende:

[..]
Toepasselijk :7
A murky, forgotten land.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 10:14:57 #136
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212001536
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 10:10 schreef Caland het volgende:

[..]
Na zijn middagdutje komt hij direct in actie.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 10:16:42 #137
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212001561
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 09:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het borrelt op allerlei fronten. Mocht WOIII losbarsten, dan zal dit vermoedelijk niet de aanleiding zijn.

Overigens was de moord op Franz Ferdinand niet iets kleins, zeker gezien de oplopende geopolitieke spanningen in die periode.
Korrekt, Rusland wilde een warme haven en was op expansie koers.
pi_212001727
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 09:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Verschil is dat de Russen noeks hebben, en die geitenfokkers niet :7
En de Russen vallen geen Amerikanen aan (ja, een paar die zich vrijwillig hebben aangesloten bij het Oekraense leger). Die geitenneukers vonden het leuk om op Amerikaanse burgerschepen te schieten.

Iets met fuck around and find out ^p^
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_212001761
De Houthi's vannacht:

pi_212001778
A murky, forgotten land.
pi_212001796
quote:
Als ze daar in ZA maar niet hetzelfde doen, na hun aanklachten..
:')
  Forum Admin vrijdag 12 januari 2024 @ 10:42:36 #142
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212001869
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 12 januari 2024 @ 10:43:35 #143
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_212001879
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 15:39 schreef Haags het volgende:
Paar kruisraketten op die lijers.
done
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  vrijdag 12 januari 2024 @ 10:51:59 #144
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212001985
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 09:56 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ja al wordt gesuggereerd dat dat niet geheel de aanleiding was.
Het is zeker de casus belli, drupppel, vonk of hoe je het wil noemen. Zonder twijfel.
quote:
De druppel misschien, maar die oorlog zou hoe dan ook beginnen. Met of zonder Ferdinand. Maargoe, offtopic
Daar zijn historici het dus echt niet over eens. Heb redelijk wat gelezen, gehoord, bekeken en zelf ook bezocht qua De Grote Oorlog en er is geen eenzijdig verhaal. Sommige beweren inderdaad 'hoe dan ook' en andere beweren weer dat de aanslag op FF precies op het meest slechte moment kwam. 3 weken daarvoor had het niet uit de hand gelopen zoals het deed en 3 weken daarna ook niet.
Het heeft allemaal te maken wat er speelde in het diplomatieke proces op de achtergrond en dat is verre van allemaal genotuleerd.
quote:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212003222
De Amerikanen en de Britten voeren dus luchtaanvallen uit op die Houthi's met steun van Rutte.

Maar laat dat ongeleide projectiel Rutte niet zeggen dat het namens Nederland is. Rutte doet nu waar ie zelf in zit, zonder de ballast van een kabinet meer te hebben, maar ik vind hem geen vertegenwoordiger meer van ons volk.
pi_212003732
Erdogan: 'VS en VK veranderen Rode Zee in zee van bloed'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-74660016

De Turkse president Erdogan heeft de aanvallen op de Houthi's veroordeeld. "Groot-Brittanni en de Verenigde Staten proberen de Rode Zee te veranderen in een zee van bloed", aldus Erdogan. De Turkse president zegt dat de Houthi's met een succesvolle reactie zullen komen tegen beide landen.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 12 januari 2024 @ 13:30:18 #147
408813 crew  trein2000
pi_212003866
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:20 schreef Aether het volgende:

De Turkse president Erdogan heeft de aanvallen op de Houthi's veroordeeld. "Groot-Brittanni en de Verenigde Staten proberen de Rode Zee te veranderen in een zee van bloed", aldus Erdogan. De Turkse president zegt dat de Houthi's met een succesvolle reactie zullen komen tegen beide landen.
Fijne bondgenoot! Wat een sukkel is die Erdogan toch.
zie email 27 oktober
pi_212003931
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 10:12 schreef Confetti het volgende:
Je kan beter Iran in naam van de mensheid met wortel en al vernietigen voordat ze straks nukes hebben. De rest is symptoombestrijding totdat het straks te laat is.
Iran is groot en gevaarlijk dus dat doen ze niet.
Alleen op easy targets durven ze wel bommen te droppen.
En mogelijk heeft Iran al kernwapens.
  Forum Admin vrijdag 12 januari 2024 @ 13:35:46 #149
pi_212003959
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 12:45 schreef Idisrom het volgende:
De Amerikanen en de Britten voeren dus luchtaanvallen uit op die Houthi's met steun van Rutte.

Maar laat dat ongeleide projectiel Rutte niet zeggen dat het namens Nederland is. Rutte doet nu waar ie zelf in zit, zonder de ballast van een kabinet meer te hebben, maar ik vind hem geen vertegenwoordiger meer van ons volk.
Dat is ie toch echt nog wel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin vrijdag 12 januari 2024 @ 13:38:00 #150
pi_212003981
quote:

Erdogan op het internationale toneel :

vrijdag 12 januari 2024 @ 13:38:42 #151
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212003992
quote:

Wat mankeert die kerel toch.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 12 januari 2024 @ 13:39:36 #152
438527 MissButterflyy
pi_212004008
Was ook wel te verwachten, met hun streken kan het de wereldeconomie veel schade opleveren.
pi_212004009
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:38 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Grootheidswaanzin.
pi_212004014
quote:

[..]
Erdolfje wil zelf graag de grote man van het Midden Oosten zijn.
pi_212004059
quote:
Omdat we na de val van het Ottomaanse rijk niet naar Lawrence van Arabi wilden luisteren en er door onze westerse leiders toen wat arbitraire land verdelingen gemaakt zijn daar. Die arbitraire verdeling is ook in Afrika het geval.
pi_212004081
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 10:09 schreef DemonRage het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Oorlog!

(Zelfde kerel, vandaar dat ik em post).
  Moderator vrijdag 12 januari 2024 @ 14:25:10 #157
8781 crew  Frutsel
  vrijdag 12 januari 2024 @ 14:46:57 #158
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_212004674
De Nederlandse bijdrage is zo lachwekkend dat zelfs de Houthis niet de moeite nemen om NL te bedreigen.

Mission accomplished, Henk.
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_212004756
Wordt je land eerst jarenlang gesloopt door Saoedi-Arabi en dan besluit je Amerika maar flink uit de dagen zodat binnenkort ook de laatste paar stenen niet meer op elkaar staan.

Maar goed, de wapenindustrie verdient er weer lekker aan. Verder alleen maar ellende weer.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212004784
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 10:26 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
En de Russen vallen geen Amerikanen aan (ja, een paar die zich vrijwillig hebben aangesloten bij het Oekraense leger). Die geitenneukers vonden het leuk om op Amerikaanse burgerschepen te schieten.

Iets met fuck around and find out ^p^
Daar is Wagner in Syrie trouwens ook wel een keer achter gekomen. Vielen wat SF van de VS aan en meteen werd er een luchtmacht naar gedelegeerd waarop ongeveer elk land jaloers is. Die gingen eventje een paar uurtjes prijsschieten.

Iran herkent dat trouwens zelf ook wel uit de jaren 80.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_212004826
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 08:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het zal volgens mij vooral moeten gaan om die revolutie van binnenuit. Bommen verwijderen het bestaande boosaardige regime daar echt niet…
Nee, maar het kan helpen om het regime de controle te laten verliezen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  vrijdag 12 januari 2024 @ 15:10:25 #162
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212004862
quote:
Geweld, territoriale gierigheid en agressie zijn diep verweven in de Arabische en Islamtische culturen. Dat is in de hele regio daar terug te zien. Het is instabiliteit alom en bijna iedereen is triggerhappy. Om een land vreedzaam te kunnen ontwikkelen, moet je dat achter je laten. Dat lukt men niet daar.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 13:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Omdat we na de val van het Ottomaanse rijk niet naar Lawrence van Arabi wilden luisteren en er door onze westerse leiders toen wat arbitraire land verdelingen gemaakt zijn daar. Die arbitraire verdeling is ook in Afrika het geval.
Grenzen zijn per definitie arbitrair, dat is dus niet alleen in het Midden-Oosten of Afrika zo.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212004945
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 14:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Daar is Wagner in Syrie trouwens ook wel een keer achter gekomen. Vielen wat SF van de VS aan en meteen werd er een luchtmacht naar gedelegeerd waarop ongeveer elk land jaloers is. Die gingen eventje een paar uurtjes prijsschieten.

Iran herkent dat trouwens zelf ook wel uit de jaren 80.

200 Doden in de eerste minuten al, en de Amerikanen waren pas net begonnen _O_

De Amerikanen gingen los met F22's, F15's, B52's, AC130 gunships _O_ , Apaches, Reapers en HIMARS *O*

Voldoende om je eigen risico op te maken.

[ Bericht 8% gewijzigd door StateOfMind op 12-01-2024 15:58:33 ]
A murky, forgotten land.
pi_212004986

[ Bericht 100% gewijzigd door StateOfMind op 12-01-2024 15:23:40 ]
A murky, forgotten land.
pi_212005028
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Grenzen zijn per definitie arbitrair, dat is dus niet alleen in het Midden-Oosten of Afrika zo.
De natievorming met grens bepaling zoals wij dat in Europa en ook stukjes Azi hebben meegemaakt is een stuk minder arbitrair in het ontstaan als de arbitraire verdeling die de westerse landen na dekolonisatie in die regionen maakten op basis van de grootste mond en niet op basis van bevolkingsgroepen.
pi_212005076
Oorlogsgeile democraten onder bewind van Biden weer bezig

Net zo gestoord als dat mens, kijk eens wat er met een prachtland zoals Libie sinds de inval van de democraten is gebeurd.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_212005080
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 14:25 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Jeetje, de Britten en Amerikanen zullen wel sidderend onder hun bed liggen nu.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_212005083
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 14:54 schreef Blastbeat het volgende:
Wordt je land eerst jarenlang gesloopt door Saoedi-Arabi en dan besluit je Amerika maar flink uit de dagen zodat binnenkort ook de laatste paar stenen niet meer op elkaar staan.

Maar goed, de wapenindustrie verdient er weer lekker aan. Verder alleen maar ellende weer.
Nou ja uitdagen: tientallen drones en raketten op oorlogsschepen schieten.

En dan Rusland over de pis dat de Amerikanen terugschieten. Blijkbaar mogen we dus ook de Russische vloot beschieten zonder gevolgen.
pi_212005109
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:33 schreef Glazenmaker het volgende:
Hoe dan ook: het is behoorlijk sucidaal om het met je rebellengroep tegen het Amerikaanse leger op te nemen.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212005131
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:04 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Nee, maar het kan helpen om het regime de controle te laten verliezen.
Mogelijk maar het kan net zo goed aanleiding zijn om de grip en terreur juist te versterken…
pi_212005134
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:33 schreef epicbeardman het volgende:

Net zo gestoord als dat mens, kijk eens wat er met een prachtland zoals Libie sinds de inval van de democraten is gebeurd.
Leuk geprobeerde trolpoging wel.
pi_212005143
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:35 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Hoe dan ook: het is behoorlijk sucidaal om het met je rebellengroep tegen het Amerikaanse leger op te nemen.
Ach je krijgt voor het gevaar wel wat terug. Geld, macht en de eeuwige roem als je het langer overleefd dan de Amerikanen zin hebben geld in je bodemloze put te gooien.
pi_212005156
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

En dan Rusland over de pis dat de Amerikanen terugschieten. Blijkbaar mogen we dus ook de Russische vloot beschieten zonder gevolgen.
Dat geeft wel weer hoezeer die belangen verstrengeld zijn tussen de Russen, Iran en diverse terroristen groeperingen zoals Hamas.
pi_212005161
quote:
13s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:33 schreef epicbeardman het volgende:

Fijn dat je het weer opneemt voor die massaverkrachter. Echt heel erg om te lachen om zijn dood.
pi_212005179
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat geeft wel weer hoezeer die belangen verstrengeld zijn tussen de Russen, Iran en diverse terroristen groeperingen zoals Hamas.
Ik snap die Russen hierin echt niet. Geloofsgekken steunen die graag andere landen willen nuken. Vraag de VS eens hoe dat gaat als de ander niet eens nucleaire ambities heeft.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 15:42:31 #176
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212005184
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De natievorming met grens bepaling zoals wij dat in Europa en ook stukjes Azi hebben meegemaakt is een stuk minder arbitrair in het ontstaan als de arbitraire verdeling die de westerse landen na dekolonisatie in die regionen maakten op basis van de grootste mond en niet op basis van bevolkingsgroepen.
Hmm, nee. Het vormen van landen is in Europa niet veel anders gegaan. Daarom zijn er overal allerlei minderheden. Etnische Hongaren in Roemeni, etnische Duitsers die tot de Tweede Wereldoorlog overal verspreid in Centraal en Oost-Europa zaten. Heel het voormalige Joegoslavi was een mengelmoes. Etnische Grieken rond de Zwarte Zee in Oekrane en Rusland.

Of denk eens aan Spanje, dat een samenraapsel is van verschillende volkeren, waarvan de Basken en de Catalanen nog maar al te graag een eigen land willen. Om nog maar te zwijgen over alle andere volkeren die geen land hebben, Moravirs, Roethenen, Samen, Tataren en Silezirs zijn hier slechts een paar voorbeelden van.

De landsgrenzen in Europa zijn ook meestal tot stand gekomen via oorlogen en conflicten en echt niet op de millimeter netjes uitgestippeld langs etnisch en culturele lijnen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_212005210
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik snap die Russen hierin echt niet. Geloofsgekken steunen die graag andere landen willen nuken. Vraag de VS eens hoe dat gaat als de ander niet eens nucleaire ambities heeft.
Denk niet dat dat heel erg ingewikkeld is. In de ogen van Rusland moet het westen kapot en is alles wat het westen doet des duivels, want zelf zijn de Russen de vredes en onschuld zelve.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 15:47:00 #178
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_212005220
250 verschillende etnische groepen in Nigeria, moeten we 250 landen gaan stichten i.p.v. 1 Nigeria? Lijkt mij niet de oplossing.
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_212005236
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Denk niet dat dat heel erg ingewikkeld is. In de ogen van Rusland moet het westen kapot en is alles wat het westen doet des duivels, want zelf zijn de Russen de vredes en onschuld zelve.
Zelfs dan zou ik uit puur eigenbelang van de religekken wegblijven. Het is een boomerang die altijd terugkomt.
pi_212005294
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Zelfs dan zou ik uit puur eigenbelang van de religekken wegblijven. Het is een boomerang die altijd terugkomt.
Als je ziet hoe Rusland in Oekrane of Syri tekeer gaat/ging denk ik niet dat Rusland zich erg druk maakt om de gekte van religekte.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 16:05:00 #181
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212005347
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:45 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
In Rusland heerst er gewoon een sterke territoriale gierigheid. Hun idee van 'Rusland' omvat een (flink) deel van Oost-Europa, de Kaukasus en Centraal-Azi. De hekel aan het Westen komt omdat die dit tegenwerken en inmiddels onafhankelijke landen in vooral Oost-Europa in bescherming nemen.

Het is ook niet zo gek dat Rusland graag vrienden wil zijn met China, waar een soortgelijk sentiment heerst. En vervolgens allerlei landen, dan wel terreurgroeperingen, uit het Midden-Oosten weer heel graag vrienden willen zijn met Rusland en China. Men herkent in elkaar de drift voor expansie, macht en invloed.
pi_212005493
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, nee. Het vormen van landen is in Europa niet veel anders gegaan. Daarom zijn er overal allerlei minderheden. Etnische Hongaren in Roemeni, etnische Duitsers die tot de Tweede Wereldoorlog overal verspreid in Centraal en Oost-Europa zaten. Heel het voormalige Joegoslavi was een mengelmoes. Etnische Grieken rond de Zwarte Zee in Oekrane en Rusland.

Of denk eens aan Spanje, dat een samenraapsel is van verschillende volkeren, waarvan de Basken en de Catalanen nog maar al te graag een eigen land willen. Om nog maar te zwijgen over alle andere volkeren die geen land hebben, Moravirs, Roethenen, Samen, Tataren en Silezirs zijn hier slechts een paar voorbeelden van.

De landsgrenzen in Europa zijn ook meestal tot stand gekomen via oorlogen en conflicten en echt niet op de millimeter netjes uitgestippeld langs etnisch en culturele lijnen.
Het vormen van landen in Europa heeft eeuwen tijd gekost in Afrika en het middenoosten zijn ze ingetekend na de dekolonisatie en het vallen van het Ottomaanse rijk. Daar zit toch een erg groot verschil. :P
pi_212005587
twitter
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_212005661
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 16:36 schreef CryptoPunk het volgende:
[ twitter ]
Hoor ik hier nou Eye Of Tiger?
pi_212005705
Logisch gevolg van wat er allemaal gebeurt. Echter zitten we wel in de hoek, want deze tactische overwinning zal bijdrage aan een strategisch verlies.Het lastige is dat we onszelf in een hoek hebben gemanoeuvreerd op politiek niveau waarin je niet anders kan. Echter gaat ook deze actie weer bijdrage in de afbrokkeling van steun van 'the global south' voor het Westen. En dat is, mijn inziens, precies de strategie van de as China-Rusland-Iran-Noord-Korea. Let op, zij plannen niet voor een regeerperiode o.i.d. En ze spreken het nog uit ook. Op allerlei bijeenkomsten hebben ze aangegeven bondgenoten te zijn t.b.v. de verbouwing van de wereldorde. Nou, daar zijn alle oorlogen van hen en hun proxy's gewoon een tactisch middel toe.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 17:04:08 #186
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_212005771
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 16:47 schreef Mylene het volgende:

[..]
Hoor ik hier nou Eye Of Tiger?
In de Jemenitische hoofdstad Sanaa zijn tienduizenden mensen de straat op gegaan om te demonstreren tegen de aanvallen van de VS en het VK op locaties in Jemen van de Houthi's. Het aan de Houthi's gelieerde televisiestation Al-Masirah toonde beelden van de menigte boze demonstranten. "We laten ons niet ontmoedigen. Laat er een grote wereldoorlog komen", schreeuwden ze.

https://nos.nl/liveblog/2(...)in-gaza-opnieuw-plat
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
  vrijdag 12 januari 2024 @ 17:16:24 #187
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_212005840
quote:
[ twitter ]
Oproepen tot een wereldoorlog, het blijft moeilijk om zo een positiever beeld te krijgen van moslims met dit soort massa demonstraties, tevens worden we wel een conflict mee ingezogen door Isral en hun oorlog tegen Gaza.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 17:18:34 #188
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_212005852
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 16:54 schreef C.L.Werner het volgende:
Logisch gevolg van wat er allemaal gebeurt. Echter zitten we wel in de hoek, want deze tactische overwinning zal bijdrage aan een strategisch verlies.Het lastige is dat we onszelf in een hoek hebben gemanoeuvreerd op politiek niveau waarin je niet anders kan. Echter gaat ook deze actie weer bijdrage in de afbrokkeling van steun van 'the global south' voor het Westen. En dat is, mijn inziens, precies de strategie van de as China-Rusland-Iran-Noord-Korea. Let op, zij plannen niet voor een regeerperiode o.i.d. En ze spreken het nog uit ook. Op allerlei bijeenkomsten hebben ze aangegeven bondgenoten te zijn t.b.v. de verbouwing van de wereldorde. Nou, daar zijn alle oorlogen van hen en hun proxy's gewoon een tactisch middel toe.
Klopt, en door al die conflicten die vooral afspelen in het Midden Oosten krijgt Europa waarschijnlijk nog meer vluchtelingen die vaak ook weer anti-westers zijn, en zo hebben ze ons tweemaal te pakken.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 17:31:42 #189
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
  vrijdag 12 januari 2024 @ 18:00:42 #190
38496 Perrin
pi_212006178
pi_212006221
quote:
Nou ja, zonder mensen te willen beledigen... Ze zijn natuurlijk nogal religieus daar. Als je de Koran weleens doorgebladerd hebt, dan herken je dat niveau ook wel een beetje. Het is heel knullig en irritant geformuleerd. Dus ik kan me voorstellen dat er daar enig verband tussen bestaat.
pi_212006247
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:04 schreef Eriksson666 het volgende:

[..]
In de Jemenitische hoofdstad Sanaa zijn tienduizenden mensen de straat op gegaan om te demonstreren tegen de aanvallen van de VS en het VK op locaties in Jemen van de Houthi's. Het aan de Houthi's gelieerde televisiestation Al-Masirah toonde beelden van de menigte boze demonstranten. "We laten ons niet ontmoedigen. Laat er een grote wereldoorlog komen", schreeuwden ze.

Kunnen die mensen niet beter eens aan het werk gaan en de Middeleeuwen afsluiten
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_212006279
quote:

[..]

Temperamentvol kutvolk.. achterlijke qat-kauwers.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 18:11:53 #194
438527 MissButterflyy
pi_212006308
quote:

[..]

Die mensen hebben toch niks te verliezen. Een grote bende daar.
pi_212006330
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Temperamentvol kutvolk.. achterlijke qat-kauwers.
Qat is echt best lekker hoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_212007077
Verbazing in Tweede Kamer over luchtaanvallen zonder 'vooroverleg'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-74668791

In de Tweede Kamer reageert een aantal partijen verbaasd op de steun van Nederland aan de luchtaanvallen op Houthi-doelen. De partijen, waaronder NSC, SP en Forum voor Democratie, vinden dat het demissionaire kabinet de Tweede Kamer vooraf had moeten informeren over hun betrokkenheid bij de aanval. In principe moet het kabinet dit ook doen via een zogenoemde artikel 100-brief, tenzij er een dwingende reden is om vooraf geen informatie te geven.
pi_212007188
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:06 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Kunnen die mensen niet beter eens aan het werk gaan en de Middeleeuwen afsluiten
Bij wereld in wereldoorlog denken ze waarschijnlijk aan een volgende stam een stuk woestijn verderop waar geen familie van hen inzit en waarmee ze dus niet kunnen trouwen.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 19:58:00 #198
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212007395
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 18:06 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Een groot shithole daar.
pi_212007528
Ik snap de wereld niet meer. :( Als je vroeger wat flikte en er daarna van langs kreeg zei iedereen ‘je hebt het er zelf naar gemaakt, niet achteraf janken’.

Nu zie je dat Hamas aangepakt wordt om wat ze geflikt hebben en vervolgens Isral zich moet verantwoorden. En die kut Houthi’s lopen schepen aan te vallen, US/UK straft dit keihard af en vervolgens jankt de halve wereld met die Houthi’s mee.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 20:18:21 #200
38496 Perrin
pi_212007728
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 20:05 schreef GerryDV het volgende:
Ik snap de wereld niet meer. :( Als je vroeger wat flikte en er daarna van langs kreeg zei iedereen ‘je hebt het er zelf naar gemaakt, niet achteraf janken’.

Nu zie je dat Hamas aangepakt wordt om wat ze geflikt hebben en vervolgens Isral zich moet verantwoorden. En die kut Houthi’s lopen schepen aan te vallen, US/UK straft dit keihard af en vervolgens jankt de halve wereld met die Houthi’s mee.
Dat is omdat ze zich verwant voelen aan Hamas en de Houthi's.

Als hun virtuele stamgenoten nare dingen doen dan wordt dat goedgepraat. Als iemand die stamgenoten vervolgens terugmept dan issie stom.

Middeleeuws tribaal geneuzel.
pi_212007867
  vrijdag 12 januari 2024 @ 20:41:40 #202
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_212007970
quote:

[..]
Bij een strijd tussen moslims en niet-moslims kiezen moslims partij voor moslims. Hij volgt de publieke opinie in deze.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 20:57:54 #203
56749 BlaZ
pi_212008134
quote:

Dat principe werkt natuurlijk prima zolang de straffende partijen niet zelf ook vanalles flikken.
pi_212008144
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 20:41 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Bij een strijd tussen moslims en niet-moslims kiezen moslims partij voor moslims. Hij volgt de publieke opinie in deze.
Kan je mij die memo toesturen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_212008184
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 17:16 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Oproepen tot een wereldoorlog, het blijft moeilijk om zo een positiever beeld te krijgen van moslims met dit soort massa demonstraties, tevens worden we wel een conflict mee ingezogen door Isral en hun oorlog tegen Gaza.
We spelen bij nagenoeg elk conflict in het Midden-Oosten een rol. Kunnen we anderen wegzetten als conflictzoekers, maar als we even kijken naar de afgelopen 40 jaar (tot nu) dan mogen we ons wel even achter de oren krabben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_212008230
quote:

Komt mede door de anti-Westen sentiment overal te wereld dat ook goed vertegenwoordigd is in Europa zelf. Waarom denk je dat de Afrikaanse en landen uit Midden-Oosten zo weinig moeite doen om de gelukzoekers richting Europa tegen te houden? Zo verzwak je ongezien en ongemerkt de eensgezindheid in Europa door hun cultuur te ridiculiseren en met omgekeerde racisme een schuldgevoel aan te praten.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  vrijdag 12 januari 2024 @ 21:13:12 #207
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212008313
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 15:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Fijn dat je het weer opneemt voor die massaverkrachter. Echt heel erg om te lachen om zijn dood.
Trouwens, een van zijn eerste vrienden die Nelson Mandela bij zijn premierschap bezocht.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 21:50:42 #209
56749 BlaZ
pi_212008532
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 20:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Kan je mij die memo toesturen?
Niet in alle gevallen uiteraard, maar men is uiteraard eerder geneigd om partijen uit de eigen geloofsgemeenschap te steunen. Dat is verder ook logisch en biologisch verklaarbaar.
pi_212008552
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 21:22 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Trouwens, een van zijn eerste vrienden die Nelson Mandela bij zijn premierschap bezocht.
Nelson had wel meer dubieuze relaties.
https://en.wikipedia.org/wiki/Necklacing
  vrijdag 12 januari 2024 @ 22:25:12 #211
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_212008763
quote:
9s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 19:37 schreef Aether het volgende:
Verbazing in Tweede Kamer over luchtaanvallen zonder 'vooroverleg'
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-74668791

In de Tweede Kamer reageert een aantal partijen verbaasd op de steun van Nederland aan de luchtaanvallen op Houthi-doelen. De partijen, waaronder NSC, SP en Forum voor Democratie, vinden dat het demissionaire kabinet de Tweede Kamer vooraf had moeten informeren over hun betrokkenheid bij de aanval. In principe moet het kabinet dit ook doen via een zogenoemde artikel 100-brief, tenzij er een dwingende reden is om vooraf geen informatie te geven.
Ben vooral verbaast dat ze daar nog verbaast over zijn.

Laatst ookal die Nederlander die betrokken bleek te zijn met Stuxnet in Iran.
  vrijdag 12 januari 2024 @ 22:39:49 #212
38496 Perrin
pi_212008883
twitter
pi_212009038
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 22:39 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ][ twitter ]
Elke tanker die Russische olie vervoert zou sowieso een legitiem doelwit moeten zijn.
pi_212009106
quote:

Volgens mij ligt het probleem idd bij jou.

Isral is al tientallen jaren bezig tegen de Palestijnen, al veel langer dan Hamas bestaat.
Dus nee die oorzaak ligt niet bij Hamas.

En daarnaast als iemand je een tik tegen de wang geeft, geef je dat hooguit terug.
Dan gooi je er geen kernbom om.
Overkill is
pi_212009126
Dit stelde toch echt helemaal geen drol voor. Slechte deterrence was dit. Ongetwijfeld gaat het gewoon verder escaleren.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_212009139
De wereld is wel heel hypocriet.
De Westerse wereld met name.
Daarin snap je de Arabische wereld wel.

Zodra er in Europa iets gebeurt dan duikt heel het Westen er direct op.
Gebeurt er iets wat het Westen economisch raakt? Net zo.
Of een vriendje? Net zo.

Oftewel Oekraine krijgt verdediging. Isral mag de gruwelijkste oorlogsmisdaden plegen. En de Houthi's krijgen direct bommen op de kop.

Gebeurt er echter iets tegen Arabieren? Geen Westers land die ook maar een vinger uitsteekt.

Bijna 25.000 onschuldige burgerdoden? Ach, jammer joh. Morgen weer beter.

Hoe zou het toch komen dat de Arabische wereld het Westen zo haat en ons hypocriet vindt? Hoe wil je de nieuwe terroristen kweken?
Doet het Westen toch echt zelf.
pi_212009193
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 23:13 schreef bianconeri het volgende:

Of een vriendje? Net zo.

Oftewel Oekraine krijgt verdediging. Isral mag de gruwelijkste oorlogsmisdaden plegen. En de Houthi's krijgen direct bommen op de kop.

Gebeurt er echter iets tegen Arabieren? Geen Westers land die ook maar een vinger uitsteekt.

Hoe zou het toch komen dat de Arabische wereld het Westen zo haat en ons hypocriet vindt? Hoe wil je de nieuwe terroristen kweken?
Dit is ironisch genoeg best wel een navocentrische gedachte. Alsof er in de Arabische wereld geen besef en initiatief bestaat, maar er uitsluitend gereageerd wordt op Westerse acties.
pi_212009405
quote:

Of een vriendje? Net zo.
Mooi gedicht
pi_212009815
De echte vraag is of ze daar in de Arabische wereld nou ook niet eens moe worden van al die radicale stromingen binnen de islam. Dit is de zoveelste dertien in een dozijn radicale halvegaren brigade.

Ik geef dit slappe aftreksel van de Taliban anderhalve dag als die Amerikanen besluiten aan te meren.
pi_212009858
quote:

Of een vriendje? Net zo.

Ach dit jankverhaal weer. Grijp je wel in ben je een klootzak en als je het niet doet ook. En wat heeft het westen nou ooit voor Arabieren gedaan? Behalve slavernij afschaffen, Palestijnen al decennia miljarden per jaar geven, ISIS verslaan, tientallen miljoenen in Europa opnemen als volwaardige burgers enz enz. Wat krijg ik daar voor terug? De doodstraf in een hele lijst Arabische landen, omdat ik ongelovig ben.
pi_212009902
quote:
Slogan of the Houthi movement (top-to-bottom):
God is the Greatest
Death to America
Death to Israel
A Curse Upon the Jews
Victory to Islam
Lieve mensjes toch weer. Van mij mogen ze allemaal uitgeroeid worden met een motto als deze.
pi_212009919
quote:
[ twitter ]
Kan hier geen bom op?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_212009978
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 01:04 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Lieve mensjes toch weer. Van mij mogen ze allemaal uitgeroeid worden met een motto als deze.
Dat hebben hun (net zo geloofsgemeenschap) Saoedische buren jaren geprobeerd. Was bepaald geen succes…
Het is allemaal niet zo simpel of zwart/wit.
pi_212010058
twitter

twitter
pi_212010225
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 01:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat hebben hun (net zo geloofsgemeenschap) Saoedische buren jaren geprobeerd. Was bepaald geen succes…
Het is allemaal niet zo simpel of zwart/wit.
Je moet DEATH TO AMERICA in context zien?

Nazi's in een ander jasje. Gewoon uitroeien zoals we met de nazi's gedaan hebben.
pi_212010356
Rusland: aanval op Houthi's niet proportioneel
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-74676174
  Moderator zaterdag 13 januari 2024 @ 05:57:48 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212010374
quote:

Of een vriendje? Net zo.

De Arabische wereld krijgt al jaren alle ruimte van de wereld om dat Houthi probleem op te lossen, dat lukt ze niet en nu raakt het ons en moet we het zelf maar doen

Hypocriet is nu gaan klagen dat die gasten bommen op hun kop krijgen omdat ze ondanks verschillende waarschuwingen de civiele scheepvaart bestoken met raketten en shit terwijl je de afgelopen jaren stil was
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_212010507
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 05:36 schreef Aether het volgende:
Ja, Rusland is natuurlijk ook echt wel een autoriteit op het gebied van militaire proportionaliteit.
pi_212010549
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 05:57 schreef sp3c het volgende:

[..]
De Arabische wereld krijgt al jaren alle ruimte van de wereld om dat Houthi probleem op te lossen, dat lukt ze niet en nu raakt het ons en moet we het zelf maar doen

Hypocriet is nu gaan klagen dat die gasten bommen op hun kop krijgen omdat ze ondanks verschillende waarschuwingen de civiele scheepvaart bestoken met raketten en shit terwijl je de afgelopen jaren stil was
Houthi’s fucked around and found out.

Zo simpel is het. Dat dan hersendode simpele zielen alles weer proberen op de conto van het Westen te schrijven is hilarisch als het niet zo dieptriest simplistisch zou zijn.
  Moderator zaterdag 13 januari 2024 @ 08:10:05 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212010718
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 07:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zo simpel is het. Dat dan hersendode simpele zielen alles weer proberen op de conto van het Westen te schrijven is hilarisch als het niet zo dieptriest simplistisch zou zijn.
Ok man
  zaterdag 13 januari 2024 @ 08:46:27 #231
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212010881
quote:

Of een vriendje? Net zo.

Gek genoeg hoor ik mensen als jij nooit over de westelijke sahara, de misdaden van Hamas tegen hun eigen bevolking, tegen Israel, over de slachtoffers van de fundamentele islam in Noord Afrika, etc etc
  zaterdag 13 januari 2024 @ 11:47:06 #232
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212012697
Mooie actie *O*
Haters everywhere but I don't really care.
pi_212012823
quote:

[..]

Tja, het zijn vaak of Islamisten of woke-isten die dit doen. Beide groepen hebben namelijk een hekel aan het Westen. Ook in New York waren deze mafklappers al bezig na de tegenaanvallen van de VS en het VK:

twitter
  zaterdag 13 januari 2024 @ 14:06:34 #234
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212014238
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 11:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, het zijn vaak of Islamisten of woke-isten die dit doen. Beide groepen hebben namelijk een hekel aan het Westen. Ook in New York waren deze mafklappers al bezig na de tegenaanvallen van de VS en het VK:

[ twitter ]
Haha, wat een tyfushonden.
Er wel gaan wonen, maar dan klagen over het land waar je woont.
Zo gaat het hier over 10 jaar ook, begon al een beetje met die weirdos in Rotterdam pas :O

[ Bericht 2% gewijzigd door matthijst op 13-01-2024 14:19:31 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_212014396
quote:

[..]

Het Westen kan heel hypocriet zijn maar hier is niets hypocriets aan. Het Westen staat al weer een paar eeuwen achter het Nederlandse idee van de mare liberum, de vrij zee met vrije koopvaart. Dat staat tegenover het 'recht van de sterkste' van de piraten en andere koopvaartbelagers. Dus wat er nu gebeurt is dat de Houthi's het recht van de sterkste inroepen, om vervolgens helemaal niet de sterkste te zijn, dat is het Westen.
  zaterdag 13 januari 2024 @ 14:48:40 #236
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_212014574
De Houthis worden al meer dan 10 jaar gebombardeerd, ze zijn hierop voorbereid, Jemen is een groot bergachtig land, een paar speldenprikjes gaan echt niets veranderen. De Amerikanen hebben zichzelf in de voeten geschoten want nu moeten ze langdurig blijven bombarderen als de Houthis straks vrolijk verder gaan met schepen bestoken. Er wordt hier en daar al zelfs gesproken over Amerikaanse boots on the ground. Twee videos om tegenwicht te bieden aan de veelal simplistische kortzichtige comments.

MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_212014688
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 14:48 schreef Eriksson666 het volgende:
De Houthis worden al meer dan 10 jaar gebombardeerd, ze zijn hierop voorbereid, Jemen is een groot bergachtig land, een paar speldenprikjes gaan echt niets veranderen. De Amerikanen hebben zichzelf in de voeten geschoten want nu moeten ze langdurig blijven bombarderen als de Houthis straks vrolijk verder gaan met schepen bestoken. Er wordt hier en daar al zelfs gesproken over Amerikaanse boots on the ground. Twee videos om tegenwicht te bieden aan de veelal simplistische kortzichtige comments.

Ze bedreigen de internationale scheepvaart, niks doen is dan geen optie natuurlijk.
pi_212014999
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 14:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het Westen kan heel hypocriet zijn maar hier is niets hypocriets aan. Het Westen staat al weer een paar eeuwen achter het Nederlandse idee van de mare liberum, de vrij zee met vrije koopvaart. Dat staat tegenover het 'recht van de sterkste' van de piraten en andere koopvaartbelagers. Dus wat er nu gebeurt is dat de Houthi's het recht van de sterkste inroepen, om vervolgens helemaal niet de sterkste te zijn, dat is het Westen.
Het Westen zou ook stukken meedogenlozer moeten zijn, groeperingen die etteren en terreur plegen maar verstaanbaar zijn, gewoon zonder enige pardon uit de weg ruimen. Maar dat doet men niet, men buigt liever voor zulke groepen.

Het is weer het resultaat van allerlei nieuwe dogma's binnen bepaalde Westerse kringen, waardoor niet-Westerse mensen vooral niet te hard mogen worden veroordeeld of aangepakt.
pi_212015078
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 15:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het Westen zou ook stukken meedogenlozer moeten zijn, groeperingen die etteren en terreur plegen maar verstaanbaar zijn, gewoon zonder enige pardon uit de weg ruimen. Maar dat doet men niet, men buigt liever voor zulke groepen.

Het is weer het resultaat van allerlei nieuwe dogma's binnen bepaalde Westerse kringen, waardoor niet-Westerse mensen vooral niet te hard mogen worden veroordeeld of aangepakt.
Daarin zit juist een enorme hypocrisie, een dubbele standaard. Niemand geeft om die levens, inclusief zij zelf niet, maar zodra ze binnen zichtafstand van een westerling zijn is hun leven heilig.

Met die Somalische piraten was het ook al zo'n ingewikkeld gedoe met marineschepen erheen om ze te arresteren en naar een Europese gevangenis met 3 halalmaaltijden per dag over te brengen, die Russen schoten ze gewoon lek.
pi_212015089
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 15:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Tsja, ik zou geen greintje medelijden hebben met een groepering die als motto 'dood aan Amerika, dood aan Israel' heeft. Als je dan zo gebrand bent op geweld dan kun je het krijgen ook.
pi_212015113
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Daarin zit juist een enorme hypocrisie, een dubbele standaard. Niemand geeft om die levens, inclusief zij zelf niet, maar zodra ze binnen zichtafstand van een westerling zijn is hun leven heilig.

Met die Somalische piraten was het ook al zo'n ingewikkeld gedoe met marineschepen erheen om ze te arresteren en naar een Europese gevangenis met 3 halalmaaltijden per dag over te brengen, die Russen schoten ze gewoon lek.
Daar hoor je inderdaad niet veel meer van, of houden ze zich gewoon een tijdje koest?
pi_212015159
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 05:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

Over heel klein denken gesproken.
Je gaat wel heel specifiek 1 dingetje eruit pikken, typisch.

Maar niet verder kijken naar de redenen waarom het Westen hypocriet is.
Want waarom wel ingrijpen als het de commercie raakt?
En niet ingrijpen als burgers in Gaza compleet afgeslacht worden, alles daar platgegooid wordt.
  Moderator zaterdag 13 januari 2024 @ 15:58:05 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212015178
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 15:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]
volgens mij viel dat nog wel mee hoor maar ok

quote:
En niet ingrijpen als burgers in Gaza compleet afgeslacht worden, alles daar platgegooid wordt.
eerste raakt ons wel, tweede raakt ons niet

dat heeft met hypocrisie weinig te maken
pi_212015191
quote:
9s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 05:36 schreef Aether het volgende:
Jammer dat die Russen nukes hebben want die verdienen ook wel een proportionele aanval.
pi_212015195
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 00:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ach dit jankverhaal weer. Grijp je wel in ben je een klootzak en als je het niet doet ook. En wat heeft het westen nou ooit voor Arabieren gedaan? Behalve slavernij afschaffen, Palestijnen al decennia miljarden per jaar geven, ISIS verslaan, tientallen miljoenen in Europa opnemen als volwaardige burgers enz enz. Wat krijg ik daar voor terug? De doodstraf in een hele lijst Arabische landen, omdat ik ongelovig ben.
Of je het ooit goed kunt doen is verhaal twee.
Maar het is hypocriet om het bij de ene wel te doen en bij de ander niet. Zeker als het alleen maar gaat om wat materie (commerciele scheepvaart), terwijl je bij het andere (afslachting van burgers in Gaza) een oogje dichtknijpt omdat het een vriend is.
En als datzelfde in een land gebeurt wat wel wat dichterbij staat (Oekraine) dan grijp je wel ineens in.

Owh en niemand zegt dat de Arabische landen het wel goed doen, maar je moet eerst naar jezelf kijken ipv te janken over de ander.
pi_212015221
quote:
88s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 15:58 schreef sp3c het volgende:

eerste raakt ons wel, tweede raakt ons niet

dat heeft met hypocrisie weinig te maken
Rusland dat Oekrane binnenvalt raakt ons ook niet.
Dus beetje raar Oekrane dan wel te verdedigen tegen een agressor en Gaza aan het lot over te laten.

Dan snap je zelf toch ook wel dat dat hypocriet is en voor Arabieren slecht voelt?

Stel een vriend helpt constant wel een ander uit je omgeving uit de brand en laat jou constant in de kou zitten, hoe zou jij je dan voelen? Ga je niet blij van worden.
  Moderator zaterdag 13 januari 2024 @ 16:02:48 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212015225
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 15:59 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Maar het is hypocriet om het bij de ene wel te doen en bij de ander niet. Zeker als het alleen maar gaat om wat materie (commerciele scheepvaart), terwijl je bij het andere (afslachting van burgers in Gaza) een oogje dichtknijpt omdat het een vriend is.
nee hoor

quote:
En als datzelfde in een land gebeurt wat wel wat dichterbij staat (Oekraine) dan grijp je wel ineens in.
oekraine hebben we ook nog niet ingegrepen

quote:
Owh en niemand zegt dat de Arabische landen het wel goed doen, maar je moet eerst naar jezelf kijken ipv te janken over de ander.
je begon zelf over de Arabische wereld he
  Moderator zaterdag 13 januari 2024 @ 16:03:48 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212015230
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:02 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dus beetje raar Oekrane dan wel te verdedigen tegen een agressor en Gaza aan het lot over te laten.

Dan snap je zelf toch ook wel dat dat hypocriet is en voor Arabieren slecht voelt?

Stel een vriend helpt constant wel een ander uit je omgeving uit de brand en laat jou constant in de kou zitten, hoe zou jij je dan voelen? Ga je niet blij van worden.
maar we verdigen Oekraine niet tegen een agressor

en de Palestijnen zijn niet onze vrienden
pi_212015292
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 15:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Correct.

Het is bijna een fetisjisme geworden binnen bepaalde kringen om niet-Westerse culturen en mensen te verheerlijken en romantiseren. Ook al betreft het terroristen of Jihadisten, ze moeten met fluwelen handschoenen worden benaderd.

En de onderliggende reden hiervan is dat te veel mensen in het Westen zichzelf hebben aangepraat dat er ergens een kern van waarheid in het terreur van deze mensen zit en hun haat tegen het Westen vooral 'begrepen' moet worden, want eigenlijk is het Westen ook heel erg slecht.

Het Westen is zogenaamd verantwoordelijk voor de soms pre-historische toestanden in zulke regio's en dus is het gedrag van de mensen daar ook de schuld van het Westen. Daarom zouden we niet te veel moeten veroordelen, maar vooral 'begrijpen', 'helpen' en 'descaleren'. Als we maar toegeven en ondersteunen, komt het vanzelf goed.

De realiteit werkt zo natuurlijk niet. Dit zijn veelal gewoon problematische culturen die aantoonbaar ongeciviliseerd zijn ten opzichte van het Westen en als groeperingen uit zulke culturen doelbewust dood en verderf willen verspreiden via terreur moeten ze zoals gezegd, compleet uit de weg worden geruimd.
pi_212015303
quote:
88s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nederland/Het Westen doet inderdaad niets om Oekraine te verdedigen *kuch kuch kuch*

Iedereen zou je vriend moeten zijn als land. En zelfs al vind jij dat niet persoonlijk, die illustratie laat wel heel duidelijk zien hoe hypocriet het is.
pi_212015305
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:02 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Rusland is de aggressor in de oorlog met Oekrane en de Palestijnen zijn (al decennia) de aggressor in het conflict met Isral.
quote:
88s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

Helaas denken genoeg mensen in het Westen hier anders over.
  Moderator zaterdag 13 januari 2024 @ 16:12:54 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212015337
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nederland/Het Westen doet inderdaad niets om Oekraine te verdedigen *kuch kuch kuch*
nope

quote:
Iedereen zou je vriend moeten zijn als land. En zelfs al vind jij dat niet persoonlijk, die illustratie laat wel heel duidelijk zien hoe hypocriet het is.
ik zie er geen hypocrisie in hoor

de houthi's beschieten schepen in internationale wateren, wij schieten terug ... naja de Amerikanen want we hebben zelf ff geen schip beschikbaar

dat is echt een compleet andere situatie dan wat er in Gaza gebeurt
  Moderator zaterdag 13 januari 2024 @ 16:13:29 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212015344
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
betwijfel ik

iig teveel
  zaterdag 13 januari 2024 @ 16:39:06 #254
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212015620
Dit topic laat maar weer eens zien, dat er inmiddels hele volksstammen zijn die menen dat als je de realiteit ontkent je "kritisch" bent, en juist daarom gelijk menen te hebben.
  Moderator zaterdag 13 januari 2024 @ 16:40:33 #255
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212015634
ok man
  zaterdag 13 januari 2024 @ 16:42:41 #256
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212015653
quote:
88s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:12 schreef sp3c het volgende:

de houthi's beschieten schepen in internationale wateren, wij schieten terug ... naja de Amerikanen want we hebben zelf ff geen schip beschikbaar
Wat maar weer eens aantoont dat we onze defensie zwaar hebben verwaarloost.
Nederland heeft met de Havens van Rotterdam en Amsterdam, een enorm economisch belang bij veilige scheepvaart.
  Moderator zaterdag 13 januari 2024 @ 16:44:46 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212015667
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat maar weer eens aantoont dat we onze defensie zwaar hebben verwaarloost.
Nederland heeft met de Havens van Rotterdam en Amsterdam, een enorm economisch belang bij veilige scheepvaart.
ja dat is al langer bekend

maar in dit geval is de timing vooral heel ongelukkig
  zaterdag 13 januari 2024 @ 16:47:36 #258
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212015683
quote:
88s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja dat is al langer bekend

maar in dit geval is de timing vooral heel ongelukkig
Dit geval laat zien dat Iran en Rusland schaak spelen op een ander niveau. Het is geen toeval dat de aanvallen in Gaza en de Rode Zee nu gebeuren door Ruslands vriendje Iran haar vazallen,
  Moderator zaterdag 13 januari 2024 @ 16:51:14 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212015704
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dit geval laat zien dat Iran en Rusland schaak spelen op een ander niveau. Het is geen toeval dat de aanvallen in Gaza en de Rode Zee nu gebeuren door Ruslands vriendje Iran haar vazallen,
lijkt me wat vergezocht

maar dat die figuren wapens van Iran krijgen geloof ik wel
  zaterdag 13 januari 2024 @ 16:53:58 #260
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212015729
quote:
88s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
lijkt me wat vergezocht

maar dat die figuren wapens van Iran krijgen geloof ik wel
Dat is gewoon een feit
  Moderator zaterdag 13 januari 2024 @ 16:55:21 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212015739
ja dat geloof ik ook wel maar dat is ook niets nieuws verder, ze schieten al jaren met ssm's

dat is niet nu ineens om met de Russen mee te schaken ofzo
pi_212016169
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Rusland is de aggressor in de oorlog met Oekrane en de Palestijnen zijn (al decennia) de aggressor in het conflict met Isral.
Palestijnen zijn niet per se de agressor. Isral is dat net zo goed.

quote:
Wat is er mis met de gemiddelde Palestijn?
Over racisme en discriminatie gesproken.

quote:
88s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 16:12 schreef sp3c het volgende:

[..]
nope
Er worden inderdaad geen wapens en materialen gestuurd nope *kuch kuch kuch*

quote:
ik zie er geen hypocrisie in hoor

dat is echt een compleet andere situatie dan wat er in Gaza gebeurt
Ene partij wel helpen en de andere partij in dezelfde situatie niet helpen is hypocriet.
pi_212016502
Veel producten langer onderweg door aanvallen Houthi's Rode Zee
https://nos.nl/l/2504767

Nederlandse importeurs van avocado's uit Kenia, gember uit China en druiven uit India worden met de dag nerveuzer. Door de aanvallen van Houthi-rebellen in de Rode Zee varen schepen dagenlang om en komt de houdbaarheidsdatum van de producten die ze vervoeren gevaarlijk dichtbij.

Moderator zaterdag 13 januari 2024 @ 18:28:45 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212016552
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
[..]
Dat is inderdaad totaal niet wat ik zeg *rochel reutel rochel*

quote:
[..]
Ene partij wel helpen en de andere partij in dezelfde situatie niet helpen is hypocriet.
Maar er is geen sprake van dezelfde situatie
pi_212019491
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 17:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Palestijnen zijn niet perse de agressor? Hoe wilde je 7/11 omschrijven dan?
pi_212021031
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 22:08 schreef Hathor het volgende:

[..]
Palestijnen zijn niet perse de agressor? Hoe wilde je 7/11 omschrijven dan?
Ben je vergeten wat er al tientallen daar aan de hand is?

Alsof dit allemaal komt door 7/11 :')
pi_212021074
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 15:59 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Gesproken als een ware fan van de Irak invasie. Heb je ook Bush fotos boven je bed?
pi_212021640
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 23:12 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ben je vergeten wat er al tientallen daar aan de hand is?

Alsof dit allemaal komt door 7/11 :')
Ben jij vergeten hoe de joden vanaf het begin behandeld werden door de Arabieren?
pi_212022154
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 11:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ twitter ]
Vroeger smeten we een vijfde colonne in tijden van oorlog gewoon in interneringskampen.
pi_212022174
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 15:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Daar hebben ze het dan ook zelf naar gemaakt.
  zondag 14 januari 2024 @ 06:27:18 #271
505275 Eriksson666
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_212022716
YEMENI HOUTHI LEADER OFFICIAL STATEMENT

“Do the American, British, and zionist expect that any aggressive act against Yemen will distract us from defending Gaza?

We swear, even if we turned into atoms scattered in the air, we will not leave Gaza. We will continue to target zionist ships and those going to the zionist entity. We will confront America, make it kneel, burn its warships, all its bases, and anyone who cooperates with it.

No matter what it costs us, we will not leave Gaza. Let the great war ignite, for we are its people and its men.

To our people, our brothers, our sons, and our fathers in Gaza, we are with you. You are not alone. Our blood for you is cheap, and we are with you until our last breath.

God refuses for us to be submissive and humiliated while your blood is spilled. What will God say to us when we meet Him?

You have let down Gaza.
No, by God, we will not let her down, no matter what it costs us.

The world must prepare to hear of America's defeat. I say this with all pride, we will trample America under our feet. The battlefield will teach those who do not know us about our might and severity.

We will not warn nor threaten. Wait for what will heal your hearts.

By God.
We will burn the region.”
twitter
MET PENSIOEN, TOT NOOIT
pi_212022998
quote:
3s.gif Op zondag 14 januari 2024 06:27 schreef Eriksson666 het volgende:

“Do the American, British, and zionist expect that any aggressive act against Yemen will distract us from defending Gaza?

We swear, even if we turned into atoms scattered in the air, we will not leave Gaza. We will continue to target zionist ships and those going to the zionist entity. We will confront America, make it kneel, burn its warships, all its bases, and anyone who cooperates with it.

No matter what it costs us, we will not leave Gaza. Let the great war ignite, for we are its people and its men.

To our people, our brothers, our sons, and our fathers in Gaza, we are with you. You are not alone. Our blood for you is cheap, and we are with you until our last breath.

God refuses for us to be submissive and humiliated while your blood is spilled. What will God say to us when we meet Him?

You have let down Gaza.

The world must prepare to hear of America's defeat. I say this with all pride, we will trample America under our feet. The battlefield will teach those who do not know us about our might and severity.

By God.
[ twitter ]
Ha die Arabieren toch. Vroeger tijdens ISIS waren er ook heel wat filmpjes van lui die vergelijkbare dingen riepen. We gaan zo aanvallen en weer stoppen pas zodra we dood of in Jeruzalem zijn. Bla bla bla. 10 minuten later zag je ze met de start tussen de benen hun gewone kameraden achterlaten in hun vlucht.
  zondag 14 januari 2024 @ 08:53:33 #273
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212023044
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 08:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ha die Arabieren toch. Vroeger tijdens ISIS waren er ook heel wat filmpjes van lui die vergelijkbare dingen riepen. We gaan zo aanvallen en weer stoppen pas zodra we dood of in Jeruzalem zijn. Bla bla bla. 10 minuten later zag je ze met de start tussen de benen hun gewone kameraden achterlaten in hun vlucht.
tja, een mop uit de golfoorlog
What is the Saudi National Anthem?
"Onward, Christian Soldiers"
pi_212023142
quote:
Nou nee, dat vind ik niet.
  zondag 14 januari 2024 @ 09:23:40 #276
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212023190
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 09:14 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Nou nee, dat vind ik niet.
Wat vind jij eigenlijk wel? Zie je alleen maar een beetje ageren, maar denk jij niet dat schepen veilig door de rode zee moeten kunnen varen?
  zondag 14 januari 2024 @ 09:24:47 #277
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212023197
quote:
Dom en naef
" Als je terug schiet maak je het alleen maar erger..."

"terugvechten is niet de oplossing"

jaja je moet vooral bukken en slikken.
  zondag 14 januari 2024 @ 09:25:55 #278
117098 Hathor
Effe niet
pi_212023210
quote:
3s.gif Op zondag 14 januari 2024 06:27 schreef Eriksson666 het volgende:

You have let down Gaza.

By God.
[ twitter ]
Holle kreten en een hele hoop blah blah blah, precies zoals we de Arabieren ondertussen kennen.
pi_212023273
Ik ben wel benieuwd hoe China zich gaat opstellen. Die hebben natuurlijk groot belang bij een rustige Rode Zee, maar steunen Iran.
Radio Espantoso
  zondag 14 januari 2024 @ 09:31:53 #280
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212023275
God, gooi hersenen uit de hemel, of stenen, maakt niet uit, maar zorg dat je raak gooit
  zondag 14 januari 2024 @ 09:32:37 #281
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212023282
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 09:31 schreef Peligrosso het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe China zich gaat opstellen. Die hebben natuurlijk groot belang bij een rustige Rode Zee, maar steunen Iran.
Ik lach me rot als daar een paar Chinese schepen geraakt worden, net als die Russische Tanker
pi_212023286
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 09:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat vind jij eigenlijk wel? Zie je alleen maar een beetje ageren, maar denk jij niet dat schepen veilig door de rode zee moeten kunnen varen?
Schepen moeten veilig de door semi slaven gemaakte kleding en Chinese troep kunnen vervoeren. Dat om onze wegwerpeconomie maar in stand te houden en ons te laten denken dat we etisch goed bezig zijn met onze aanvallen omdat de houthis boos op ons zijn. :{
pi_212023289
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 09:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik lach me rot als daar een paar Chinese schepen geraakt worden, net als die Russische Tanker
Dan wordt de nood om iets te doen nog groter inderdaad.

Russische tanker heb ik gemist, ook interessant.
Radio Espantoso
  zondag 14 januari 2024 @ 09:35:10 #284
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212023302
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 09:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Schepen moeten veilig de door semi slaven gemaakte kleding en Chinese troep kunnen vervoeren. Dat om onze wegwerpeconomie maar in stand te houden en ons te laten denken dat we etisch goed bezig zijn met onze aanvallen omdat de houthis boos op ons zijn. :{
Dat is een huilbui, geen antwoord op de vraag.
Buiten dat, Japanse Auto's, Olie, Australisch IJzererts, Nieuw Zeelandse landbouw producten, Onze export in die richting.
Jij post gewoon een vals dilemma, een rethorische truuk om de vraag niet te beantwoorden hoeven, waarschijnlijk vooral voor jezelf om er niet verder over na te denken
pi_212023567
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 09:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat is een huilbui, geen antwoord op de vraag.
Buiten dat, Japanse Auto's, Olie, Australisch IJzererts, Nieuw Zeelandse landbouw producten, Onze export in die richting.
Jij post gewoon een vals dilemma, een rethorische truuk om de vraag niet te beantwoorden hoeven, waarschijnlijk vooral voor jezelf om er niet verder over na te denken
Het klinkt als een spiegelend antwoord waarbij je na je huilbui in je eigen boosheid wat onbeduinde zaken noemt die geen noemsenwaardige volumes van vervoer vormen in het seuz kanaal. Vooral om maar niet verder over de scheve verdeling van welvaart en de daarbij horende mensenrechten schendingen in de wereld hoeft na te denken. Alles wordt erbij verzonnen om onze goedkope wegwerpeconomie maar in stand te houden.
  zondag 14 januari 2024 @ 10:19:35 #286
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212023693
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 10:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het klinkt als een spiegelend antwoord waarbij je na je huilbui in je eigen boosheid wat onbeduinde zaken noemt die geen noemsenwaardige volumes van vervoer vormen in het seuz kanaal. Vooral om maar niet verder over de scheve verdeling van welvaart en de daarbij horende mensenrechten schendingen in de wereld hoeft na te denken. Alles wordt erbij verzonnen om onze goedkope wegwerpeconomie maar in stand te houden.
Nog steeds geen antwoord, gewoon lekker ergens anders over beginnen.
  zondag 14 januari 2024 @ 10:43:35 #287
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_212023927
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 08:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
tja, een mop uit de golfoorlog
What is the Saudi National Anthem?
"Onward, Christian Soldiers"
Een twee drie vier Houthi van Houthi van
Een twee drie vier Houthi van papier
pi_212026066
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 09:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
We hebben daar net voor honderden miljoenen een olieramp en de daarop volgende hongersnood voorkomen. De mensen in Yemen hadden namelijk zelf een tijdbom voor hun kust gezet en waren vervolgens gestopt met onderhoud. Onder anderen Nederland heeft het voor ze opgelost.

En dan krijg je als bedankje ballistische raketten op olieschepen. En domme debielen die vragen waarom we berhaupt terugschieten.
  zondag 14 januari 2024 @ 13:06:58 #289
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_212026144
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 12:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
We hebben daar net voor honderden miljoenen een olieramp en de daarop volgende hongersnood voorkomen. De mensen in Yemen hadden namelijk zelf een tijdbom voor hun kust gezet en waren vervolgens gestopt met onderhoud. Onder anderen Nederland heeft het voor ze opgelost.

En dan krijg je als bedankje ballistische raketten op olieschepen. En domme debielen die vragen waarom we berhaupt terugschieten.
Tja, dat sentiment komt natuurlijk weer uit een bepaalde hoek h. Dat zijn de mensen die waarschijnlijk denken dat we de Houthi's vooral moeten 'begrijpen' en de situatie 'descalerend' benaderen.
pi_212026210
Willen ze hel en verdoemenis?
Ik zeg prima, dan kunnen ze het krijgen ook.
A murky, forgotten land.
  zondag 14 januari 2024 @ 13:20:33 #291
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212026263
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 12:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Chineese Olietankers in de Rode Zee??
Je bent duidelijk niet zo slim als je denkt dat je bent.
pi_212026277
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 13:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Chineese Olietankers in de Rode Zee??
Je bent duidelijk niet zo slim als je denkt dat je bent.
Wat heb jij gerookt?
  zondag 14 januari 2024 @ 13:24:06 #293
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212026302
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 13:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat heb jij gerookt?
Zelfs als ik wat gerookt had, weet ik nog steeds dat Chinese olietankers in de Persische Golf varen en niet in de Rode Zee.
  Moderator zondag 14 januari 2024 @ 13:32:51 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212026396
Ze zijn niet afhankelijk van de rode Zee maar ze gebruiken het wel afaik

Voor olie uit Nigeria of Liberia oid ga je iig sowieso niet door de persische golf
pi_212026433
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 13:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zelfs als ik wat gerookt had, weet ik nog steeds dat Chinese olietankers in de Persische Golf varen en niet in de Rode Zee.
Waar schreef ik dat Chinese tankers op de Rode Zee varen?

Maar zelfs al had ik dat geschreven: is het echt zo gek om te denken dat Chinese schepen af en toe ook richting Europa gaan?

Je hebt een nogal grote mond over niet zo slim zijn voor iemand die niet kan lezen.
  zondag 14 januari 2024 @ 13:40:08 #296
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212026473
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 13:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Waar schreef ik dat Chinese tankers op de Rode Zee varen?

Maar zelfs al had ik dat geschreven: is het echt zo gek om te denken dat Chinese schepen af en toe ook richting Europa gaan?

Je hebt een nogal grote mond over niet zo slim zijn voor iemand die niet kan lezen.
Ik had het over dat ik zou lachen bij een aanval op Chinese schepen, toen begon jij over een olieramp. Wellicht dat jij wat gerookt hebt?
  zondag 14 januari 2024 @ 13:41:29 #297
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212026489
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 13:32 schreef sp3c het volgende:
Ze zijn niet afhankelijk van de rode Zee maar ze gebruiken het wel afaik

Voor olie uit Nigeria of Liberia oid ga je iig sowieso niet door de persische golf
China haalt haar olie uit de golf en uit Rusland.
  Moderator zondag 14 januari 2024 @ 13:41:50 #298
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212026495
en Afrika

quote:
Africa is the second largest region to supply oil and gas to China, after the Middle East, with more than 25% of its total oil and gas imported into China.
https://africa-oilweek.co(...)estment-in-african-o
  zondag 14 januari 2024 @ 13:43:47 #299
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212026538
quote:
0s.gif Op zondag 14 januari 2024 13:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik had het over dat ik zou lachen bij een aanval op Chinese schepen, toen begon jij over een olieramp. Wellicht dat jij wat gerookt hebt?
Je had het ook over tankers en we hebben daar net voor de kust een kapotte tanker leeggepompt.
  Moderator zondag 14 januari 2024 @ 13:47:02 #301
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_212026571
quote:
ze zijn niet afhankelijk van de rode zee nee maar ze gebruiken het wel degelijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')