abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211879725
https://www.ioresearch.n(...)s-in-eigen-gemeente/

De OP sloeg ondertussen niet meer op het nieuwsbericht. Even snel aangepast met wat cijfers van 2 jaar terug. Draag gerust wat actuelers aan !

[ Bericht 51% gewijzigd door Nebelwerfer op 01-01-2024 20:02:49 ]
pi_211879750
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 14:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Moet je wel allebei doen, want anders wordt het willekeur. En gezien de hoeveelheid overtreders in de coronajaren heb ik daar nou niet echt vertrouwen in.
Het is een stukje bezetting natuurlijk, maar je kan wel makkelijker controleren als er niets getolereerd wordt.
pi_211879776
Mensen veroorzaken problemen en met name dronken mensen. Dus gaan we eerst vuurwerk verbieden, daarna alcohol om er vervolgens achter te komen dat er nog steeds problemen zijn, want zo zijn mensen.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_211879795
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 14:51 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Het is een stukje bezetting natuurlijk, maar je kan wel makkelijker controleren als er niets getolereerd wordt.
Maar je moet dus wel iets tolereren. Namelijk categorie 1 spul, dat gaat je geheid een hoop ‘ruis’ op de telefoon opleveren. Adrie Agent zal dat wel kunnen onderscheiden, maar willekeurige burgers niet.

En als de hoeveelheid overtreders zo groot gaat zijn als in coronatijd is er überhaupt geen beginnen aan. En dan krijg je willekeur. En dat is nog niet zo erg bij een boete van een paar honderd euro, dat is dan het risico van het vak. Maar als je de strafmaat wil opvoeren is dat wel een ding.
zie email 27 oktober
pi_211879797
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 14:51 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Bedankt voor het openen van een nieuw deel. Had gemist dat ik hem sloot.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211879807
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 14:52 schreef KillemWieft het volgende:
Mensen veroorzaken problemen en met name dronken mensen. Dus gaan we eerst vuurwerk verbieden, daarna alcohol om er vervolgens achter te komen dat er nog steeds problemen zijn, want zo zijn mensen.
Daar ben ik ook bang voor. Ik ben er ook niet van overtuigd dat legaal vuurwerk de kern van het probleem vormt.
zie email 27 oktober
pi_211879897
quote:
7s.gif Op maandag 1 januari 2024 14:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die vergelijking vind ik nog verder gezocht dan mijn niet heel geweldige mogelijke oplossing :D

Ik snap wel wat je bedoelt, en ik vind dat zelf ook niet heel sterk, maar nogmaals: wat dan wel? Want ik vind dit niet bepaald acceptabel, en met mij nog heel veel meer mensen. En dan heb ik het dus met name over de zaken als vernielingen, geweldpleging, en gewonden en erger. Is het echt normaal om dat maar als acceptabele nevenschade te zien?
Dus je wilt Nederlands vuurwerk nog duurdere maken dan het nu al is. Dan prijs je Nederlands legaal vuurwerk al helemaal uit de markt. Waarom denk je dat veel mensen naar Duitsland gaan omdat het daar goedkoper is. Ik zelf koop ook altijd vuurwerk in Duitsland wat gewoon F2 is dus legaal in Nederland. Het is daar veel goedkoper omdat de opslageisen veel makkelijker zijn en daardoor ook goedkoper. Dus wat denk je wat er gebeurt als je het vuurwerk nog duurdere gaat maken in Nederland? Juist dan gaan er nog meer mensen die kant op. Beetje verdiepen is best handig voor je iets bedenkt. Hetzelfde wat ik lees over een Europees verbod. Lees je dan eerst in, in de vuurwerkcultuur in andere landen in de EU. Dan kom je er snel achter dat, dat hem niet gaat worden.
pi_211879932
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 14:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar je moet dus wel iets tolereren. Namelijk categorie 1 spul, dat gaat je geheid een hoop ‘ruis’ op de telefoon opleveren. Adrie Agent zal dat wel kunnen onderscheiden, maar willekeurige burgers niet.

En als de hoeveelheid overtreders zo groot gaat zijn als in coronatijd is er überhaupt geen beginnen aan. En dan krijg je willekeur. En dat is nog niet zo erg bij een boete van een paar honderd euro, dat is dan het risico van het vak. Maar als je de strafmaat wil opvoeren is dat wel een ding.
Tja, dat zal moeten blijken. Een verbod zal altijd lijden tot minder vuurwerk. De exodus naar Duitsland is misschien nog best te voorkomen met afspraken met Duitsland.

Gezien de problemen en het percentage tegenstanders is niets doen minder logisch dan de situatie veranderen.
pi_211879958
quote:

[..]
Daar ben ik ook bang voor. Ik ben er ook niet van overtuigd dat legaal vuurwerk de kern van het probleem vormt.
Misschien niet, maar ik denk wel de kern van de oplossing.
pi_211879980
quote:
7s.gif Op maandag 1 januari 2024 14:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bedankt voor het openen van een nieuw deel. Had gemist dat ik hem sloot.
Ik was al bang ! En daar zat ik, met mijn gekopieerde quotes en dat alles meer.
  maandag 1 januari 2024 @ 15:03:28 #11
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_211879994
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:01 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Tja, dat zal moeten blijken. Een verbod zal altijd lijden tot minder vuurwerk. De exodus naar Duitsland is misschien nog best te voorkomen met afspraken met Duitsland.

Gezien de problemen en het percentage tegenstanders is niets doen minder logisch dan de situatie veranderen.
Neemt het aantal incidenten toe? Daar zou ik graag een bron van willen zien, want volgens mij is het de laatste jaren vooral een stuk rustiger geworden op straat.
pi_211880018
quote:

[..]

Je staat buiten met een tas F1 en binnen staat je F2 collectie. Zodra de agent weer vertrokken is ga je door met je F2 collectie. Is zo makkelijk op te lossen. Op die avond gaan ze echt niet alle woningen doorzoeken waar vuurwerk wordt afgestoken.
  maandag 1 januari 2024 @ 15:05:50 #13
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_211880053
Hoe zien mensen het handhaven bij een geheel verbod in trouwens? Een politie auto die door de wijk rijdt zal vooraal een hilarisch kat en muis spelletje worden, of moet ik mij voorstellen dan er een kliklijn komt waar mensen hun buren kunnen aangeven?
pi_211880055
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:04 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Je staat buiten met een tas F1 en binnen staat je F2 collectie. Zodra de agent weer vertrokken is ga je door met je F2 collectie. Is zo makkelijk op te lossen. Op die avond gaan ze echt niet alle woningen doorzoeken waar vuurwerk wordt afgestoken.
Om maar eens wat te noemen.
zie email 27 oktober
pi_211880063
quote:

[..]

Vertel wat moet Duitsland doen. Nederlanders verbieden die dagen in Duitsland te zijn? Nederlanders verbieden vuurwerk te kopen? Volgens mij allemaal niet mogelijk.
pi_211880095
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 12:20 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dat wordt dus wel bijgehouden, en daardoor krijgt het letsel toegedaan door legaal vuurwerk een te hoog percentage toegewezen. Nu hoor je dus vaak, de helft van de vuurwerkslachtoffers was toe te wijden aan legaal vuurwerk, terwijl dat in feite veel lager is.
Het in bezit hebben van illegaal vuurwerk is verboden, dus het afsteken ook, ongeacht wanneer het afgestoken wordt.
Oja ik zie het, mooie grafiekjes en staatjes
https://www.tweedekamer.n(...)%20gelijk%20gebleven.

Ik betwijfel of er veel mensen op de HAP of SEH liegen over of er legaal of illegaal vuurwerk in het spel was aangezien ze alleen zichzelf er mee hebben en er niks mee voorkomen aangezien er toch niet gehandhaafd wordt.

Dat de vuurwerkfans die het netjes willen spelen last hebben van het illegale vuurwerk dat staat buiten kijf.
pi_211880106
Met al die misdragingen in de omgang met vuurwerk en het gedrag t.o.v. hulpverleners kijk ik niet raar op de het niet heel lang meer gaat duren dat er een totaal verbod komt. Heel jammer, ik ben een fan van, steek jaarlijks wel wat af. Alleen ik gooi, smijt en stunt er niet mee.
Ook in moeilijke tijden.
pi_211880114
quote:

[..]
Tja, dat zal moeten blijken. Een verbod zal altijd lijden tot minder vuurwerk.
Maar is daarmee ook het probleem verholpen? Want dat zit hem volgens mij niet in de vader met zijn zoon die nu zijn sierpotje niet meer afsteekt.
quote:
De exodus naar Duitsland is misschien nog best te voorkomen met afspraken met Duitsland.
Hoe zie je die afspraken voor je? Waarom zou Duitsland daar ontvankelijk voor zijn?
quote:
Gaan we weer ‘als je tegen mijn oplossing bent dan ben je voor het probleem’. Niemand is voor gewonden en vernielingen. Ik niet, jij niet, niemand. Dat doel deel we.
zie email 27 oktober
pi_211880153
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:06 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Vertel wat moet Duitsland doen. Nederlanders verbieden die dagen in Duitsland te zijn? Nederlanders verbieden vuurwerk te kopen? Volgens mij allemaal niet mogelijk.
Bij een vuurwerkverbod in Nederland kan justitie inzetten op veel meer controle bij grenzen met stevige straffen bij vuurwerksmokkel. In overleg met Duitsland en België kan je daar al de opsporing beginnen en kentekens doorgeven van Nederlandse auto's bij vuurwerkhandelaren.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 1 januari 2024 @ 15:11:01 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_211880164
Alsof het verbieden van vuurwerk iets gaat oplossen.
We mogen ook niet te hard rijden, winkels overvallen, plofkraken uitvoeren, drugs doen, enzovoorts.
En toch doen we allemaal wel iets wat niet mag.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_211880215
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:11 schreef Netsplitter het volgende:
Alsof het verbieden van vuurwerk iets gaat oplossen.
We mogen ook niet te hard rijden, winkels overvallen, plofkraken uitvoeren, drugs doen, enzovoorts.
En toch doen we allemaal wel iets wat niet mag.
Maar we hebben niet een dag in het jaar waar we wel iets te hard mogen rijden of wat mogen jatten in de winkel.
Цой жив
pi_211880230
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:10 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Bij een vuurwerkverbod in Nederland kan justitie inzetten op veel meer controle bij grenzen met stevige straffen bij vuurwerksmokkel. In overleg met Duitsland en België kan je daar al de opsporing beginnen en kentekens doorgeven van Nederlandse auto's bij vuurwerkhandelaren.
Je kan in Duitsland overal vuurwerk kopen zelfs bij de supermarkt. Veel plezier met kentekens noteren. En grenscontroles zijn er al maar die zijn binnen een paar minuten al bekend waar ze staan. Plus zowel Duitsland als België hebben ook gewoon hun eigen dingen waar ze de politie voor willen inzetten.
pi_211880275
Je mag nu officieel ook geen vuurwerk afsteken voor een bepaalde tijd op oudjaarsdag toch? Wonen hier in een prima buurt, maar toch begonnen de knallen al rond kerst.

Ik heb een gruwelijke hekel aan vuurwerk (sier vuurwerk heeft nog z'n charme op oudjaarsavond zelf, maar zelfs dat vind ik wat meh) vanwege meerdere redenen (voor dieren, in mijn ogen veel schade, e.d.), en zou een totaalverbod dus prima vinden, maar dat is toch niet te handhaven. Mensen steken het toch wel af en je kan moeilijk een agent op elke straat en in elk steegje zetten. Dat handhaven lukt nu al niet... en dan is het nog niet eens oudjaarsavond. En kopen doen ze dan in andere landen wel, of in het illegale circuit.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2024 15:16:54 ]
pi_211880280
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 14:52 schreef KillemWieft het volgende:
Alleen dan heb je op het laatst geen feesten meer, maar nog wel steeds problemen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 1 januari 2024 @ 15:16:41 #25
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_211880282
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:13 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Maar we hebben niet een dag in het jaar waar we wel iets te hard mogen rijden of wat mogen jatten in de winkel.
Je kan op een circuit rijden. Eigen risico uiteraard.
Plofkraken enzo word wat lastig om te simuleren. :P
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_211880338
Al zou het vuurwerk verboden en niet meer verkocht gaan worden, dan zitten de mensen die met oud en nieuw wat fonteintjes afsteken voor het raam te kijken naar de mensen die hun illegale bommen afsteken, die mensen kopen nu al illegaal, Die mensen smijten nu al met hun bommen naar pliessie dat zal dan ook echt niet anders worden.
Voor hun veranderd er helemaal niks.

Ik ben het zo zat dat er stomme verboden komen voor de normale mens en de misdadigers gewoon lekker verder kunnen leven. Pak die gasten aan i.p.v. mensen die zich gewoon gedragen.

Als ik agenten tegen kom dan roep ik GELUKKIG NIEUWJAAR. Ik gooi geen vuurwerk of wat dan ook naar ze.
pi_211880381
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:19 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Al zou het vuurwerk verboden en niet meer verkocht gaan worden, dan zitten de mensen die met oud en nieuw wat fonteintjes afsteken voor het raam te kijken naar de mensen die hun illegale bommen afsteken, die mensen kopen nu al illegaal, Die mensen smijten nu al met hun bommen naar pliessie dat zal dan ook echt niet anders worden.
Voor hun veranderd er helemaal niks.

Ik ben het zo zat dat er stomme verboden komen voor de normale mens en de misdadigers gewoon lekker verder kunnen leven. Pak die gasten aan i.p.v. mensen die zich gewoon gedragen.

Als ik agenten tegen kom dan roep ik GELUKKIG NIEUWJAAR. [ afbeelding ] Ik gooi geen vuurwerk of wat dan ook naar ze.
Net bij het boodschappen doen nog een groepje kinderen die het nodig vonden om lekker luid knallend vuurwerk rond te gooien; richting mensen die ze zagen. Echte pareltjes. En maar lachen.
pi_211880399
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:13 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Je kan in Duitsland overal vuurwerk kopen zelfs bij de supermarkt. Veel plezier met kentekens noteren. En grenscontroles zijn er al maar die zijn binnen een paar minuten al bekend waar ze staan. Plus zowel Duitsland als België hebben ook gewoon hun eigen dingen waar ze de politie voor willen inzetten.
Dat hoeft de Duitse justitie op zich ook niet te doen, medewerking is prettig natuurlijk, maar dat kunnen prima Nederlandse agenten incognito zijn. Ook zijn nog andere vormen van opsporing goed mogelijk. Alhoewel Duitse supermarkten wel vuurwerk verkopen, zal het meeste vuurwerk toch echt bij bepaalde vuurwerkhandelaren worden gekocht.
pi_211880406
quote:
13s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:21 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Net bij het boodschappen doen nog een groepje kinderen die het nodig vonden om lekker luid knallend vuurwerk rond te gooien; richting mensen die ze zagen. Echte pareltjes. En maar lachen.
Triest. -O-
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 1 januari 2024 @ 15:22:51 #30
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_211880410
quote:

[..]
Dan spreek je ze daar op aan. Zo moeilijk is dat niet.
pi_211880425
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:22 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Dan spreek je ze daar op aan. Zo moeilijk is dat niet.
:D

Zodat ze je nog harder in je gezicht uitlachen? Als je mazzel hebt en het daar bij blijft.

Er was politie aanwezig in het winkelcentrum, die liepen er zelfs rustig langs.
pi_211880510
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:22 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Dat hoeft de Duitse justitie op zich ook niet te doen, medewerking is prettig natuurlijk, maar dat kunnen prima Nederlandse agenten incognito zijn. Ook zijn nog andere vormen van opsporing goed mogelijk. Alhoewel Duitse supermarkten wel vuurwerk verkopen, zal het meeste vuurwerk toch echt bij bepaalde vuurwerkhandelaren worden gekocht.
De meeste mensen die vuurwerk kopen in Duitsland gaan alleen naar de Lidl en de Aldi. Ik zelf ga altijd wel naar de Duitse vuurwerkwinkel omdat die gewoon veel beter kwaliteit vuurwerk hebben en daar is ongeveer 30% Nederlander en 70% Duitser rond de grens dan. Hoe verder Duitsland je in gaat hoe steeds minder Nederlanders je ziet. Dus je wilt incognito agente naar Duitsland sturen die je al hard nodig hebt in Nederland met de handhaving van het vuurwerk verbod. Klinkt logisch. Plus ook die controlle is heel makkelijk te omzeilen.
  maandag 1 januari 2024 @ 15:29:56 #33
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_211880527
quote:

[..]
Ik ook niet, maar om een verbod roeptoeteren is wel zo makkelijk en ook wel de trend van tegenwoordig.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_211880530
quote:

[..]
ik haal niet uit je post of je dit nu vervelend vind of niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211880554
quote:
7s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zodat ze je nog harder in je gezicht uitlachen? Als je mazzel hebt en het daar bij blijft.

Dat soort mensen gooien met stenen als er een vuurwerkverbod is. Dat ga je niet oplossen door een vuurwerkverbod.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  maandag 1 januari 2024 @ 15:32:07 #36
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_211880573
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:10 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Vuurwerkhandelaren. Dat spul ligt gewoon bij de Aldi en de Lidl daar. Dus dan heb je een hoop te controleren
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 1 januari 2024 @ 15:34:28 #37
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_211880610
quote:

[..]

Politie filmen en doorsturen naar hart van nederland.
  maandag 1 januari 2024 @ 15:34:31 #38
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_211880611
quote:

[..]

Dan zie je dus gelijk hoeveel zin een verbod heeft.
pi_211880618
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:30 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dat soort mensen gooien met stenen als er een vuurwerkverbod is. Dat ga je niet oplossen door een vuurwerkverbod.
Een vuurwerkverbod gaat ook niets doen; dat is qua handhaving helemaal niet haalbaar zoals ik hier boven al zei.

Maar jammer kan ik het wel vinden dat er niks tot amper iets gedaan word aan de mensen die zich niet houden aan de regels en zelfs anderen in gevaar brengen.
pi_211880665
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:28 schreef ipa84 het volgende:

[..]
De meeste mensen die vuurwerk kopen in Duitsland gaan alleen naar de Lidl en de Aldi. Ik zelf ga altijd wel naar de Duitse vuurwerkwinkel omdat die gewoon veel beter kwaliteit vuurwerk hebben en daar is ongeveer 30% Nederlander en 70% Duitser rond de grens dan. Hoe verder Duitsland je in gaat hoe steeds minder Nederlanders je ziet. Dus je wilt incognito agente naar Duitsland sturen die je al hard nodig hebt in Nederland met de handhaving van het vuurwerk verbod. Klinkt logisch. Plus ook die controlle is heel makkelijk te omzeilen.
Sluipweggetjes zijn ook bij de politie bekend. Bij een vuurwerkverbod is het binnengebrachte vuurwerk illegaal en daar kan je stevige straffen voor geven. De idioten die dan toch nog vuurwerk gaan halen over de grens lopen dan twee keer kans om door justitie aangepakt te worden; bij het smokkelen en bij het afsteken.

https://www.regio8.nl/vuu(...)-genomen-vuurwerk-op
pi_211880722
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:38 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Sluipweggetjes zijn ook bij de politie bekend. Bij een vuurwerkverbod is het binnengebrachte vuurwerk illegaal en daar kan je stevige straffen opzetten. De idioten die dan toch nog vuurwerk gaan halen over de grens lopen dan twee keer kans om door justitie aangepakt te worden; bij het smokkelen en bij het afsteken.

Daarom neem je ook nooit sluipweggentjes maar de grote drukke grensovergangen. Want daar kunnen ze niet alles en iedereen controleren omdat dan tot diep in Duitsland file staat. Als die file er wel staat weet je meteen dat je wel binnendoor moet gaan omdat ze niet overal kunnen controleren. Met afsteken gepakt worden moeten ze je ook echt zien afsteken. Dus zodra er een politiewagen de straat in rijd stop je met afsteken of ga je door met F1 vuurwerk want dat kan vanwege Europese wetgeving niet verboden worden.
pi_211880771
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar is daarmee ook het probleem verholpen? Want dat zit hem volgens mij niet in de vader met zijn zoon die nu zijn sierpotje niet meer afsteekt.
[..]
Hoe zie je die afspraken voor je? Waarom zou Duitsland daar ontvankelijk voor zijn?
[..]
Gaan we weer ‘als je tegen mijn oplossing bent dan ben je voor het probleem’. Niemand is voor gewonden en vernielingen. Ik niet, jij niet, niemand. Dat doel deel we.
Daar hebben we het net al over gehad. alleen de probleemgevallen zijn lastig te filteren.

Paspoort laten zien bij aankoop in Duitsland is best haalbaar.

Je weet dat deze tegen je gaat werken als de cijfers zijn: 65% voor een verbod, 11% steekt af.
Het gaat erom wat de maatschappij acceptabel vindt en blijkbaar vindt men de overlast te groot.
Maar als jij met andere maatregelen komt die helpen staat men daar vast voor open hoor.
  maandag 1 januari 2024 @ 15:45:23 #43
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_211880805
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:38 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Sluipweggetjes zijn ook bij de politie bekend. Bij een vuurwerkverbod is het binnengebrachte vuurwerk illegaal en daar kan je stevige straffen voor geven. De idioten die dan toch nog vuurwerk gaan halen over de grens lopen dan twee keer kans om door justitie aangepakt te worden; bij het smokkelen en bij het afsteken.

En waar ga je al die mankracht vandaan halen om elk sluipweggetje langs de grens te controleren?
  maandag 1 januari 2024 @ 15:46:54 #44
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211880839
quote:

[..]
Vraag mij altijd af of dit nou een ding is van probleem koters. Of zijn dit verder pubers die gewoon uit een net gezin komen en braaf naar school gaan. Zouden de ouders hier een probleem mee hebben?
pi_211880849
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:03 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Neemt het aantal incidenten toe? Daar zou ik graag een bron van willen zien, want volgens mij is het de laatste jaren vooral een stuk rustiger geworden op straat.
Waar zeg ik dat?
pi_211880850
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 14:28 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik heb überhaupt een hekel aan het wij vs zij. We moeten het in dit land met mekaar doen. Niemand is voor vernielingen, geweld en gewonden. Dus hoe gaan we dat met elkaar invullen. Dat moet de vraag zijn.
Een wereldwijd verbod op het produceren van vuurwerk is een mogelijkheid, dat lijkt mij een mogelijkheid die gemakkelijk te handhaven is. Of zijn de belangen van de vuurwerkindustrie belangrijker dan een leefbare wereld?
pi_211880860
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:06 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Paspoort bij aanschaf of iets dergelijks.
  maandag 1 januari 2024 @ 15:48:34 #48
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_211880861
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:44 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Daar hebben we het net al over gehad. alleen de probleemgevallen zijn lastig te filteren.

Je weet dat deze tegen je gaat werken als de cijfers zijn: 65% voor een verbod, 11% steekt af.
Het gaat erom wat de maatschappij acceptabel vindt en blijkbaar vindt men de overlast te groot.
Maar als jij met andere maatregelen komt die helpen staat men daar vast voor open hoor.
Men heeft in november gestemd tegen een vuurwerkverbod.
pi_211880899
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:48 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Die weten echt wel dat ik Nederlander ben hoor. Maar volgens mij mag er binnen de EU niet gediscrimineerd worden op nationaliteit. Plus wie zegt niet dat ik Oud en nieuw vier in Duitsland.
pi_211880948
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:45 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
En waar ga je al die mankracht vandaan halen om elk sluipweggetje langs de grens te controleren?
Mobiele controles en gerichte controles zijn prima mogelijk en dan hoeft de politie echt niet voortdurend bij elk sluipweggetje te staan. Een goede pakkans combineren met stevige straffen bij het smokkelen en/of afsteken van vuurwerk in Nederland.
  maandag 1 januari 2024 @ 15:59:48 #51
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_211881018
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:54 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Mobiele controles en gerichte controles zijn prima mogelijk en dan hoeft de politie echt niet voortdurend bij elk sluipweggetje te staan. Een goede pakkans combineren met stevige straffen bij het smokkelen en/of afsteken van vuurwerk in Nederland.
Man, wat willen al die verbodsroepers er toch elke keer een politiestaat van maken: Alles is VERBOTEN!!!

Zorg eerst maar eens dat het illegale spul uitgeband wordt, want met die grensrazzia's zijn degene die gewoon vuurwerk kopen alleen maar de lul.

Die idioten met bommen halen dat al ergens in de zomer.
pi_211881021
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:50 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Die weten echt wel dat ik Nederlander ben hoor. Maar volgens mij mag er binnen de EU niet gediscrimineerd worden op nationaliteit. Plus wie zegt niet dat ik Oud en nieuw vier in Duitsland.
Aan die kant ook controles of iets dergelijks.
pi_211881031
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:48 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Men heeft in november gestemd tegen een vuurwerkverbod.
De kamer?
pi_211881036
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:59 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Hoe bedoel je?
pi_211881053
quote:

[..]
Dat doen ze nu al die mobiele controles en gerichte controles. Als nog komt er genoeg binnen.
  maandag 1 januari 2024 @ 16:03:27 #56
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_211881088
quote:

[..]
Met een kvk kun je het hele jaar door vuurwerk halen in Duitsland, en zonder kvk zowat het gehele jaar in België.
  maandag 1 januari 2024 @ 16:04:07 #57
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_211881098
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:00 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
De kamer?
"Een landelijk vuurwerkverbod is echter na de verkiezingen verder uit beeld geraakt. VVD, PVV, NSC en BBB zijn tegen. Dat geldt ook voor de kleinere fracties van FvD, JA21 en SP. Samen is dat een meerderheid van dik 90 zetels. Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat er op korte termijn nieuw landelijk beleid komt op dit gebied."

Lijkt mij vrij duidelijk wat de burger wil.
  maandag 1 januari 2024 @ 16:05:10 #58
342627 tja77
pi_211881117
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:59 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
EU heeft een vrij verkeer van goederen, het zal Duitsland een worst wezen wie dat vuurwerk koopt, sterker nog, Nederlanders worden met open armen ontvangen, extra omzet en inkomsten.
pi_211881134
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:00 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Hoe bedoel je?
De Duitsers die ook controleren. Geen idee wat de opties zijn.
pi_211881135
quote:
“Ik zit op een vakantiepark in Bad Bentheim”, opgelost. Heerlijk van die simplistische oplossingen die helemaal niets oplossen.
zie email 27 oktober
  maandag 1 januari 2024 @ 16:08:16 #61
342627 tja77
pi_211881158
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:47 schreef torentje het volgende:

[..]
Een wereldwijd verbod op het produceren van vuurwerk is een mogelijkheid, dat lijkt mij een mogelijkheid die gemakkelijk te handhaven is. Of zijn de belangen van de vuurwerkindustrie belangrijker dan een leefbare wereld?
Omdat in het gigantisch grote Nederland een probleem is met handhaving mag er in het pitoreske China geen vuurwerk meer gemaakt worden.
Het beste plan dat ik heb gelezen vandaag _O-
pi_211881183
De cijfers zeggen dat het geen bijzonder gewelddadig jaar was.

De extremistische media zoekt met hand en tand naar incidenten om alles op te blazen.
pi_211881213
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:08 schreef tja77 het volgende:

[..]
Omdat in het gigantisch grote Nederland een probleem is met handhaving mag er in het pitoreske China geen vuurwerk meer gemaakt worden.
Precies dit. Laat de politie eens gaan handhaven bij strafbare feiten als vernieling, mishandeling en illegaal vuurwerk. En als dan nog blijkt dat het kommer en kwel is valt er best te praten over een algeheel verbod wat mij betreft. Maar wel in die volgorde.
zie email 27 oktober
  maandag 1 januari 2024 @ 16:14:14 #64
342627 tja77
pi_211881260
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:48 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dus in Duitsland moeten ze de wetgeving aanpassen omdat we in Nederland niet in staat zijn om te handhaven? Ik denk dat onze oosterburen daar wel trek in hebben ja. Straks mag jij je gaan legitimeren om je jointje aan te schaffen in de plaatselijke coffeeshop, meteen even registreren, prima plan joh.
pi_211881332
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:08 schreef tja77 het volgende:

[..]
Het wordt inderdaad steeds gekker. Of heel de wereld zich even wilt aanpassen aan Nederland omdat wij een probleem hebben met wat relschoppers en wat mensen bang zijn voor vuurwerk...
pi_211881386
Maar goed, ik haak af en ben het oeverloze gezeik zat.
Eind van het jaar sta ik er weer met een berg vuurwerk, verbod of geen verbod.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 1 januari 2024 @ 16:21:18 #67
342627 tja77
pi_211881415
Elk jaar lach ik m’n 30 cm lul uit m’n broek om de radicale ideetjes van zure huisvrouwtjes op internet en facialbook om vuurwerk te verbieden alsof de rebelse Nederlander dan wel te sturen valt.
Succes ermee.
pi_211881466
Verbieden die rotzooi.
Wellicht wordt het dan beetje bij beetje minder.
pi_211881521
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 14:29 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Totaalverbod gaat echt wel werken. Sowieso scheelt dit in de ongelukjes met normaal spul, maar ook zal de burger minder gaan accepteren dat er geknald wordt, gebruikers worden paria’s en handhaven wordt makkelijker.
Leuk is het niet, maar gezien de vele slachtoffers en incidenten is het gebruik gewoon maatschappelijk verkloot.

Overigens gaat dit natuurlijk niet zeggen dat er zijn die weer op anderen manieren gaan kloten.
Ik denk dat we afkoersen op een totaalverbod, zie ook deze quote van Hubert Bruls:

quote:
Het probleem volgens Bruls is niet alleen dat er nooit genoeg mensen kunnen worden ingezet om afstekers te betrappen. Net over de grens in Duitsland kunnen mensen gemakkelijk vuurwerk kopen in de supermarkt. „Het is ongelofelijk hoeveel daar gekocht wordt. Duitse supermarkten zijn heel blij met Nederlandse klanten, daar kopen ze op in. Het is dweilen met de kraan open.”

Hij wil daarom ook het bezit van vuurwerk kunnen verbieden. „Als je het bij je hebt, ben je al in overtreding. Dat is duidelijk. Nu moeten we wachten tot iemand het voor de ogen van handhavers afsteekt. Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg. Dat vind ik niet uitlegbaar.”
bron https://www.telegraaf.nl/(...)lle-perken-te-buiten
-
pi_211881577
quote:

[..]

:') Dan staan er 50 duitsers voor dat pand aan wie je een tientje geeft zodat die met je mee naar binnen loopt lol. En daarnaast mag zo'n maatregel niet eens :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_211881593
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
“Ik zit op een vakantiepark in Bad Bentheim”, opgelost. Heerlijk van die simplistische oplossingen die helemaal niets oplossen.
Och misschien. Maar niets doen is natuurlijk ook simplistisch. Wat is in jouw ogen een oplossing? 65% moet niet zaniken?
pi_211881596
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Vraag mij altijd af of dit nou een ding is van probleem koters. Of zijn dit verder pubers die gewoon uit een net gezin komen en braaf naar school gaan. Zouden de ouders hier een probleem mee hebben?
Ze zagen er niet uit als pubers; leeftijd van 8-10 of zo, en ik gok dat die ouders prima op de hoogte zijn, geen idee hoe ze anders op die leeftijd al aan zulk zwaar vuurwerk komen.
pi_211881648
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:04 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
"Een landelijk vuurwerkverbod is echter na de verkiezingen verder uit beeld geraakt. VVD, PVV, NSC en BBB zijn tegen. Dat geldt ook voor de kleinere fracties van FvD, JA21 en SP. Samen is dat een meerderheid van dik 90 zetels. Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat er op korte termijn nieuw landelijk beleid komt op dit gebied."

Lijkt mij vrij duidelijk wat de burger wil.
Dit slaat nergens op. Bij verkiezingen heb je meestal punten van een partij waar je het niet zo zeer mee eens bent.

Een vuurwerkvoorstander zal eerder een partij uitzoeken die voor is dan dat een tegenstander erop afknapt.
pi_211881660
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:25 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik denk dat we afkoersen op een totaalverbod, zie ook deze quote van Hubert Bruls:
[..]
Tja blijkbaar kun je er bij de aankoop niets aan doen.
  maandag 1 januari 2024 @ 16:37:53 #75
342627 tja77
pi_211881680
quote:

[..]
[..]
Bruls :')
pi_211881684
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:35 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dit slaat nergens op. Bij verkiezingen heb je meestal punten van een partij waar je het niet zo zeer mee eens bent.

Een vuurwerkvoorstander zal eerder een partij uitzoeken die voor is dan dat een tegenstander erop afknapt.
Of is het voor de meeste mensen gewoon niet zo’n heel belangrijk punt ;)
zie email 27 oktober
pi_211881696
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:37 schreef tja77 het volgende:

[..]
Och hij is in ieder geval consequent. Als er iets te verbieden valt staat hij vooraan.
zie email 27 oktober
pi_211881705
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:37 schreef tja77 het volgende:

[..]
van Bruls mag je alleen naar Chopin en 1x per jaar naar buiten voor avondvierdaagse.
  maandag 1 januari 2024 @ 16:41:30 #79
342627 tja77
pi_211881733
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ze zagen er niet uit als pubers; leeftijd van 8-10 of zo, en ik gok dat die ouders prima op de hoogte zijn, geen idee hoe ze anders op die leeftijd al aan zulk zwaar vuurwerk komen.
Dan is het een probleem in de opvoeding en niet het probleem vuurwerk. Een ouder die zijn/haar kind laat rondlopen met zwaar vuurwerk is sowieso niet goed wijs. Als het kind nog maar 8-10 jaar oud is, dan heb je gefaald als ouder.
pi_211881736
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Precies dit. Laat de politie eens gaan handhaven bij strafbare feiten als vernieling, mishandeling en illegaal vuurwerk. En als dan nog blijkt dat het kommer en kwel is valt er best te praten over een algeheel verbod wat mij betreft. Maar wel in die volgorde.
De hulpverleners moeten om niet bekogeld te worden, toch al met een zwaar bewapende meerderheid komen, als rebelse vuurwerkliefhebbers ergens bezig zijn met vuurwerk?
pi_211881742
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Er zullen weinig mensen met vuurwerk in hun hoofd gaan stemmen.

Als onderzoekscijfers zeggen dat een meerderheid tegen is dan geloof ik dat best. Zeker als je ziet wat een overlast er is met vuurwerk.
  maandag 1 januari 2024 @ 16:43:14 #82
342627 tja77
pi_211881752
quote:

[..]
Och hij is in ieder geval consequent. Als er iets te verbieden valt staat hij vooraan.
Had Bruls ook niet hele radicale Covid maatregelen die hij graag ingevoerd wilde zien worden? Met z’n dikke plofkop, walgelijke man is dat.
pi_211881760
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:41 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dan is het een probleem in de opvoeding en niet het probleem vuurwerk. Een ouder die zijn/haar kind laat rondlopen met zwaar vuurwerk is sowieso niet goed wijs. Als het kind nog maar 8-10 jaar oud is, dan heb je gefaald als ouder.
Er zijn heel veel gefaalde ouders in Nederland, loop rond in bepaalde wijken en verbaast u. Die ouders vinden het prima, zolang die koters buiten zijn ze de ouders niet tot last.
  maandag 1 januari 2024 @ 16:44:11 #84
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_211881767
quote:

[..]
[..]
Maar Bruls wil sowieso alles verbieden.
pi_211881785
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:44 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
Maar Bruls wil sowieso alles verbieden.
Behalve de snackbar..
  maandag 1 januari 2024 @ 16:45:13 #86
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_211881788
quote:

[..]
Voor mij was het eerlijk gezegd wel een punt.
  maandag 1 januari 2024 @ 16:45:52 #87
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_211881799
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:39 schreef RipCity het volgende:

[..]
van Bruls mag je alleen naar Chopin en 1x per jaar naar buiten voor avondvierdaagse.
Maar dan wel met ranja. Geen alcohol.
  maandag 1 januari 2024 @ 16:48:40 #88
342627 tja77
pi_211881835
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:43 schreef spoilert het volgende:

[..]
Er zijn heel veel gefaalde ouders in Nederland, loop rond in bepaalde wijken en verbaast u. Die ouders vinden het prima, zolang die koters buiten zijn ze de ouders niet tot last.
Maar dat soort jeugd neemt ook vlot een mes mee naar school om stoer te doen. Maar dan is een mes het probleem niet. Een verbod op messen staat niet ter discussie omdat een grote groep het wel gebruikt waarvoor het bedoelt is. Hetzelfde geldt voor vuurwerk, daarnaast moet je in dit soort gevallen illegaal vuurwerk en legaal vuurwerk los van elkaar zien.
  maandag 1 januari 2024 @ 16:51:11 #89
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_211881870
Maar goed, de jaarwisseling is voorbij. De roepers om een verbod kunnen weer wat anders bedenken om zich het komende jaar mee te vermaken: misbruik van eieren tijdens Pasen, dat ongelofelijk nationalistische vlagvertoon met Koningsdag, uiteraard gebruiken we de zomer om alles te verbieden wat maar enigzins te maken zou kunnen hebben met klimaatverandering en in september begint de schreeuwende minderheid van KOZP zich weer te roeren. Daarna krijgen we andere groene types die nu echt eens voor een kerstboomverbod gaan en dan komen de vuurwerkverbodsroepers weer aan de beurt.

Oh, wacht, er is ook nog een EK: mooie reden om en passant alcohol en voetbal te verbieden want dat zijn ook twee grote oorzaken van geweld tegen hulpverleners. :s)
pi_211881877
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:48 schreef tja77 het volgende:

[..]
Maar dat soort jeugd neemt ook vlot een mes mee naar school om stoer te doen. Maar dan is een mes het probleem niet. Een verbod op messen staat niet ter discussie omdat een grote groep het wel gebruikt waarvoor het bedoelt is. Hetzelfde geldt voor vuurwerk, daarnaast moet je in dit soort gevallen illegaal vuurwerk en legaal vuurwerk los van elkaar zien.
Ik snap je, ik vind het ook geen vuurwerkprobleem,maar een gedragsprobleem. We blijven maar weg kijken en pappen en nat houden.
pi_211881908
quote:
14s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:51 schreef Kentekenplaat het volgende:
Maar goed, de jaarwisseling is voorbij. De roepers om een verbod kunnen weer wat anders bedenken om zich het komende jaar mee te vermaken: misbruik van eieren tijdens Pasen, dat ongelofelijk nationalistische vlagvertoon met Koningsdag, uiteraard gebruiken we de zomer om alles te verbieden wat maar enigzins te maken zou kunnen hebben met klimaatverandering en in september begint de schreeuwende minderheid van KOZP zich weer te roeren. Daarna krijgen we andere groene types die nu echt eens voor een kerstboomverbod gaan en dan komen de vuurwerkverbodsroepers weer aan de beurt.

Oh, wacht, er is ook nog een EK: mooie reden om en passant alcohol en voetbal te verbieden want dat zijn ook twee grote oorzaken van geweld tegen hulpverleners. :s)
Zijn allemaal wel dingen uit de zelfde richting die je benoemt, zouden dat dan de echte zeikerds zijn??
  maandag 1 januari 2024 @ 16:56:16 #92
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_211881939
quote:
10s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:53 schreef spoilert het volgende:

[..]
Zijn allemaal wel dingen uit de zelfde richting die je benoemt, zouden dat dan de echte zeikerds zijn??
Ja. Allemaal hetzelfde groene volk.
pi_211881967
Als je dit soort filmpjes ziet denkt volgens mij iedereen met twee of meer hersencellen dat het tijd is voor echte maatregelen.

https://files.skoften.net(...)85f9377fff9a33ed.mp4

bron https://www.skoften.net/s(...)erk-worden-beschoten
-
pi_211882170
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:51 schreef spoilert het volgende:

[..]
Ik snap je, ik vind het ook geen vuurwerkprobleem,maar een gedragsprobleem. We blijven maar weg kijken en pappen en nat houden.
En daar is volgens sommigen hier nu eenmaal niets aan te doen. We moeten maar gewoon zo doorgaan zoals we gewoon zijn.
pi_211882250
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 17:13 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
En daar is volgens sommigen hier nu eenmaal niets aan te doen. We moeten maar gewoon zo doorgaan zoals we gewoon zijn.
Een focus op het probleem ipv allerlei randzaken zou al helpen. Het probleem is niet Piet die 200 euro heeft uitgegeven aan wat potten voor de fam. Het probleem is niet eens Mohammed die 2 dagen voor oud en nieuw te vroeg een vuurwerkje heeft afgestoken.

Het zijn de gekken met cobra's, de intentie om te vernielen en te knokken met hulpverleners. Maar daaraan doen is wel heel moeilijk, dus focussen we heel erg op Piet om de schijn te wekken dat er wat gedaan wordt.
pi_211882262
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:58 schreef quo_ het volgende:
Als je dit soort filmpjes ziet denkt volgens mij iedereen met twee of meer hersencellen dat het tijd is voor echte maatregelen.

Ook zonder vuurwerk zouden die agenten bekogeld zijn, dan gaan de bloempotten wel naar beneden. Dit soort lui blijven zich i dit soort gevallen zo gedragen, ze weten dat de pakkans en het gevolg niet heel groot zijn.

Er zijn de afgelopen jaren wel meer agenten bekogeld mat andere zaken dan vuurwerk terwijl het geen Oud en Nieuw was.
pi_211882264
quote:

[..]
[..]
Voor iemand die overduidelijk zo bang voor de dood is, is het hilarisch dat hij het gewicht van 4 volwassen mannen heeft.
  maandag 1 januari 2024 @ 17:24:53 #98
342627 tja77
pi_211882294
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 16:58 schreef quo_ het volgende:

Echte maatregelen zoals wat?
Van mij mag er wel met rubber kogels of traangas geschoten worden in dit soort gevallen
pi_211882319
twitter
pi_211882322
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 17:24 schreef tja77 het volgende:

[..]
Echte maatregelen zoals wat?
Van mij mag er wel met rubber kogels of traangas geschoten worden in dit soort gevallen
Ja lachen man. Traangas granaat door de ruit van een invalide oma, omdat de bovenbuurman met vuurwerk naar de politie heeft gegooid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')