Het is een stukje bezetting natuurlijk, maar je kan wel makkelijker controleren als er niets getolereerd wordt.quote:Op maandag 1 januari 2024 14:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Moet je wel allebei doen, want anders wordt het willekeur. En gezien de hoeveelheid overtreders in de coronajaren heb ik daar nou niet echt vertrouwen in.
Maar je moet dus wel iets tolereren. Namelijk categorie 1 spul, dat gaat je geheid een hoop ‘ruis’ op de telefoon opleveren. Adrie Agent zal dat wel kunnen onderscheiden, maar willekeurige burgers niet.quote:Op maandag 1 januari 2024 14:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het is een stukje bezetting natuurlijk, maar je kan wel makkelijker controleren als er niets getolereerd wordt.
Bedankt voor het openen van een nieuw deel. Had gemist dat ik hem sloot.quote:Op maandag 1 januari 2024 14:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Het is een stukje bezetting natuurlijk, maar je kan wel makkelijker controleren als er niets getolereerd wordt.
Daar ben ik ook bang voor. Ik ben er ook niet van overtuigd dat legaal vuurwerk de kern van het probleem vormt.quote:Op maandag 1 januari 2024 14:52 schreef KillemWieft het volgende:
Mensen veroorzaken problemen en met name dronken mensen. Dus gaan we eerst vuurwerk verbieden, daarna alcohol om er vervolgens achter te komen dat er nog steeds problemen zijn, want zo zijn mensen.
Dus je wilt Nederlands vuurwerk nog duurdere maken dan het nu al is. Dan prijs je Nederlands legaal vuurwerk al helemaal uit de markt. Waarom denk je dat veel mensen naar Duitsland gaan omdat het daar goedkoper is. Ik zelf koop ook altijd vuurwerk in Duitsland wat gewoon F2 is dus legaal in Nederland. Het is daar veel goedkoper omdat de opslageisen veel makkelijker zijn en daardoor ook goedkoper. Dus wat denk je wat er gebeurt als je het vuurwerk nog duurdere gaat maken in Nederland? Juist dan gaan er nog meer mensen die kant op. Beetje verdiepen is best handig voor je iets bedenkt. Hetzelfde wat ik lees over een Europees verbod. Lees je dan eerst in, in de vuurwerkcultuur in andere landen in de EU. Dan kom je er snel achter dat, dat hem niet gaat worden.quote:Op maandag 1 januari 2024 14:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die vergelijking vind ik nog verder gezocht dan mijn niet heel geweldige mogelijke oplossing
Ik snap wel wat je bedoelt, en ik vind dat zelf ook niet heel sterk, maar nogmaals: wat dan wel? Want ik vind dit niet bepaald acceptabel, en met mij nog heel veel meer mensen. En dan heb ik het dus met name over de zaken als vernielingen, geweldpleging, en gewonden en erger. Is het echt normaal om dat maar als acceptabele nevenschade te zien?
Tja, dat zal moeten blijken. Een verbod zal altijd lijden tot minder vuurwerk. De exodus naar Duitsland is misschien nog best te voorkomen met afspraken met Duitsland.quote:Op maandag 1 januari 2024 14:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar je moet dus wel iets tolereren. Namelijk categorie 1 spul, dat gaat je geheid een hoop ‘ruis’ op de telefoon opleveren. Adrie Agent zal dat wel kunnen onderscheiden, maar willekeurige burgers niet.
En als de hoeveelheid overtreders zo groot gaat zijn als in coronatijd is er überhaupt geen beginnen aan. En dan krijg je willekeur. En dat is nog niet zo erg bij een boete van een paar honderd euro, dat is dan het risico van het vak. Maar als je de strafmaat wil opvoeren is dat wel een ding.
Misschien niet, maar ik denk wel de kern van de oplossing.quote:Op maandag 1 januari 2024 14:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. Ik ben er ook niet van overtuigd dat legaal vuurwerk de kern van het probleem vormt.
Ik was al bang ! En daar zat ik, met mijn gekopieerde quotes en dat alles meer.quote:Op maandag 1 januari 2024 14:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bedankt voor het openen van een nieuw deel. Had gemist dat ik hem sloot.
Neemt het aantal incidenten toe? Daar zou ik graag een bron van willen zien, want volgens mij is het de laatste jaren vooral een stuk rustiger geworden op straat.quote:Op maandag 1 januari 2024 15:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja, dat zal moeten blijken. Een verbod zal altijd lijden tot minder vuurwerk. De exodus naar Duitsland is misschien nog best te voorkomen met afspraken met Duitsland.
Gezien de problemen en het percentage tegenstanders is niets doen minder logisch dan de situatie veranderen.
Je staat buiten met een tas F1 en binnen staat je F2 collectie. Zodra de agent weer vertrokken is ga je door met je F2 collectie. Is zo makkelijk op te lossen. Op die avond gaan ze echt niet alle woningen doorzoeken waar vuurwerk wordt afgestoken.quote:Op maandag 1 januari 2024 14:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar je moet dus wel iets tolereren. Namelijk categorie 1 spul, dat gaat je geheid een hoop ‘ruis’ op de telefoon opleveren. Adrie Agent zal dat wel kunnen onderscheiden, maar willekeurige burgers niet.
En als de hoeveelheid overtreders zo groot gaat zijn als in coronatijd is er überhaupt geen beginnen aan. En dan krijg je willekeur. En dat is nog niet zo erg bij een boete van een paar honderd euro, dat is dan het risico van het vak. Maar als je de strafmaat wil opvoeren is dat wel een ding.
Om maar eens wat te noemen.quote:Op maandag 1 januari 2024 15:04 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Je staat buiten met een tas F1 en binnen staat je F2 collectie. Zodra de agent weer vertrokken is ga je door met je F2 collectie. Is zo makkelijk op te lossen. Op die avond gaan ze echt niet alle woningen doorzoeken waar vuurwerk wordt afgestoken.
Vertel wat moet Duitsland doen. Nederlanders verbieden die dagen in Duitsland te zijn? Nederlanders verbieden vuurwerk te kopen? Volgens mij allemaal niet mogelijk.quote:Op maandag 1 januari 2024 15:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja, dat zal moeten blijken. Een verbod zal altijd lijden tot minder vuurwerk. De exodus naar Duitsland is misschien nog best te voorkomen met afspraken met Duitsland.
Gezien de problemen en het percentage tegenstanders is niets doen minder logisch dan de situatie veranderen.
Oja ik zie het, mooie grafiekjes en staatjesquote:Op maandag 1 januari 2024 12:20 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat wordt dus wel bijgehouden, en daardoor krijgt het letsel toegedaan door legaal vuurwerk een te hoog percentage toegewezen. Nu hoor je dus vaak, de helft van de vuurwerkslachtoffers was toe te wijden aan legaal vuurwerk, terwijl dat in feite veel lager is.
Het in bezit hebben van illegaal vuurwerk is verboden, dus het afsteken ook, ongeacht wanneer het afgestoken wordt.
Maar is daarmee ook het probleem verholpen? Want dat zit hem volgens mij niet in de vader met zijn zoon die nu zijn sierpotje niet meer afsteekt.quote:Op maandag 1 januari 2024 15:01 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja, dat zal moeten blijken. Een verbod zal altijd lijden tot minder vuurwerk.
Hoe zie je die afspraken voor je? Waarom zou Duitsland daar ontvankelijk voor zijn?quote:De exodus naar Duitsland is misschien nog best te voorkomen met afspraken met Duitsland.
Gaan we weer ‘als je tegen mijn oplossing bent dan ben je voor het probleem’. Niemand is voor gewonden en vernielingen. Ik niet, jij niet, niemand. Dat doel deel we.quote:Gezien de problemen en het percentage tegenstanders is niets doen minder logisch dan de situatie veranderen.
Bij een vuurwerkverbod in Nederland kan justitie inzetten op veel meer controle bij grenzen met stevige straffen bij vuurwerksmokkel. In overleg met Duitsland en België kan je daar al de opsporing beginnen en kentekens doorgeven van Nederlandse auto's bij vuurwerkhandelaren.quote:Op maandag 1 januari 2024 15:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Vertel wat moet Duitsland doen. Nederlanders verbieden die dagen in Duitsland te zijn? Nederlanders verbieden vuurwerk te kopen? Volgens mij allemaal niet mogelijk.
Maar we hebben niet een dag in het jaar waar we wel iets te hard mogen rijden of wat mogen jatten in de winkel.quote:Op maandag 1 januari 2024 15:11 schreef Netsplitter het volgende:
Alsof het verbieden van vuurwerk iets gaat oplossen.
We mogen ook niet te hard rijden, winkels overvallen, plofkraken uitvoeren, drugs doen, enzovoorts.
En toch doen we allemaal wel iets wat niet mag.
Je kan in Duitsland overal vuurwerk kopen zelfs bij de supermarkt. Veel plezier met kentekens noteren. En grenscontroles zijn er al maar die zijn binnen een paar minuten al bekend waar ze staan. Plus zowel Duitsland als België hebben ook gewoon hun eigen dingen waar ze de politie voor willen inzetten.quote:Op maandag 1 januari 2024 15:10 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Bij een vuurwerkverbod in Nederland kan justitie inzetten op veel meer controle bij grenzen met stevige straffen bij vuurwerksmokkel. In overleg met Duitsland en België kan je daar al de opsporing beginnen en kentekens doorgeven van Nederlandse auto's bij vuurwerkhandelaren.
Alleen dan heb je op het laatst geen feesten meer, maar nog wel steeds problemen.quote:Op maandag 1 januari 2024 14:52 schreef KillemWieft het volgende:
Mensen veroorzaken problemen en met name dronken mensen. Dus gaan we eerst vuurwerk verbieden, daarna alcohol om er vervolgens achter te komen dat er nog steeds problemen zijn, want zo zijn mensen.
Je kan op een circuit rijden. Eigen risico uiteraard.quote:Op maandag 1 januari 2024 15:13 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Maar we hebben niet een dag in het jaar waar we wel iets te hard mogen rijden of wat mogen jatten in de winkel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |