quote:Patrick Kicken: KINK over twee weken op FM, Veenstra mag het Talpa pand niet meer in
[BLOG] Gelukkig nieuwjaar he! 2024 belooft een prachtig jaar voor alternatieve popzender Kink te worden. Ze gaan dan eindelijk ook te ontvangen zijn op die dure FM band. Maar niet in heel Nederland. Zoals al eerder uitlekte zijn ze al een tijdje in onderhandeling met de eigenaar van het ‘regionale’ commerciële Radio Decibel, dat toch best aardig te ontvangen is in Nederland. Naar ik hoor is het over 14 dagen zover. Origineler was geweest per 1 februari, want op die datum begonnen ze in 2019 aan dit avontuur. 5 jaar later alsnog op FM heeft wel iets symbolisch. Maar ik snap wel dat ze er z.s.m. op te horen willen zijn, want de tijd dringt..
Paar dingen die interessant zijn aan het alsnog verschijnen van Kink op FM: Na Radio 10 Brabant, dat de frequenties van 8FM kaapte, Qmusic Limburg dat op Star FM te horen kwam en Q op het pakket van Fresh FM, waarna dit regionale commerciële pakket weer doorverhuurd werd aan SLAM! van Mediahuis valt nu het doek voor Decibel, dat toch aardig scoorde met een uniek 90’s format. Regionale commerciële radio sterft een stukje verder en het valt te begrijpen ook. Volgend jaar, in de zomer van 2025 worden deze regio frequenties ook geveild en dan weet je gewoon dat je als kleine partij je FM pakket kwijtraakt. De eigenaar van Decibel moet gedacht hebben: nu vang ik er tenminste nog 1,5 jaar wat huur voor. Maar voor de ontwikkeling van nieuw radiotalent is dit natuurlijk funest. En de fans van 90’s muziek, toch best wat volgens het luisteronderzoek, kunnen ook maar weer op zoek naar iets anders.
Als ze nou bij Radio Veronica slim zijn (maar dat zijn ze niet) dan adopteren ze z.s.m. dit all 90’s format en proberen ze zich zo te onderscheiden van 10, JOE en NPO Radio 5. Desnoods kopen ze de naam Radio Decibel ook, aangezien die van Veronica zo verpest is. Naar ik hoor gaat dat station alleen nog maar online door, dus niet eens op DAB. Ook berichtte RadioWereld al eerder dat het bereik teruggeschroefd moet worden, omdat ze bij Kink ook wel snappen dat deze move nauwlettend in de gaten gehouden wordt door andere commerciële partijen. Kink zal vanaf 15 januari in ieder geval op FM te ontvangen zijn in Alkmaar, Almere, Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht. Over de frequentie in omgeving Eindhoven hoor ik tegenstrijdige berichten, die zou er net voor kunnen zorgen dat andere stations wat te mekkeren hebben en dus naar een andere (regionale) partij kunnen gaan.
Over mekkeren gesproken, ik hoorde weer een staaltje Talpa terreur van de bovenste plank: aangezien Kink de aanstichter is van die hele FM frequentieveiling vorig jaar, die John de Mol een hoop extra poen heeft gekost, gaat het verhaal dat Kink stationmanager en deejay Michiel Veenstra niet meer het Talpa pand in mag. Hij kwam er nog wel eens om een TV programma in te spreken maar Meneer Römer heeft daar persoonlijk een stokje voor gestoken: niet meer welkom op de Bergweg. Gekkigheid toch? Anyway, sterkte voor de Decibel jocks, misschien toch maar even solliciteren bij 538 waar Niek van der Bruggen zijn hand overspeeld heeft: geen lunch slot voor hem en bye bye, zwaai zwaai.
Overigens lag ooit het plan klaar om van Radio Veronica een soort 538 Classics te maken met de 90’s kneiters, iets waar jocks als Dennis Ruyer, Niek en Jeroen Nieuwenhuize destijds mee gelokt zijn. Dus mensen van Mediahuis: wees nou niet zo eigenwijs en kaap dit Decibel/538 Classics format nou gewoon, gooi de boel muzikaal om per 15/1/24, draai naast dance ook de pop/rock uit die tijd (wat Decibel verzaakte), kaap het decennium waarin de veertiger en vijftiger is opgegroeid en je maakt nog een kans(je) op meer dan 2% marktaandeel. Het nummer van Niek heb ik wel voor je, kan hij mooi de middag gaan doen per 1 februari. Staverman en Van Inkel wegtrekken bij 2 voor de ochtend en knallend het nieuwe jaar in! Je hebt helemaal geen tijd meer om ‘langzaam te gaan bouwen’.
Happy New Year!
Patrick Kicken
De ellende is dat die vervelende zure Kicken het vreselijk vaak bij het rechte eind heeft met zijn scoopsquote:Op maandag 1 januari 2024 12:57 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat er allemaal van waar is, maar smeuïg is het wel
Ergens ben ik er een beetje bang voor. KINK is in de loop van de tijd steeds commerciëler geworden en dan moeten ze zo ook nog stukken meer geld ophoesten. Reclame blokken van meer dan 10min gaat ze echt geen goed doen.quote:
Dat doet ook echt schade aan het gevoel van die lijst, die treurige lange schijtreclameblokken.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 03:21 schreef ArnieAlberts het volgende:
Ik vond de reclameblokken van R2, notabene publiek, tijdens de Top 2000 al vreselijk lang duren.
Ik ben oprecht benieuwd.
Zuivelquote:
Ach, als het maar geld in het laatje brengt moet je als commerciëel radiostation wat vernederingen kunnen hebben. De muziek heeft er tenminste niet onder te lijden.quote:Hoor nu voor het eerst dit jaar Michiel Veenstra en die heeft een weggeefactie daarvan ....
En een paar keer per dag die ene dj die er ook nog reclame voor maakt
Meh, wij schakelen steeds vaker heen en weer tussen alternative en 80's en 90's.quote:Op woensdag 10 januari 2024 00:14 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
ZuivelIk heb dat spul ooit eens omschreven gehoord als 'vocht uit een niet nader te specificeren lichaamsopening van Jomanda'
[..]
Ach, als het maar geld in het laatje brengt moet je als commerciëel radiostation wat vernederingen kunnen hebben. De muziek heeft er tenminste niet onder te lijden.
quote:
Radiozender Kink krijgt alsnog FM-frequentie, maar alleen in de Randstad
Kink, de commerciële radiozender voor alternatieve popmuziek, komt alsnog in de ether. Dat bevestigt de directeur van het station, Jan Hoogesteijn, tegenover de NOS.
Over anderhalve week neemt het station de regionale etherfrequenties over van Decibel. Daarmee is Kink alleen in de ether te ontvangen in de Randstad. Decibel is vanaf dat moment alleen nog online te beluisteren. De zender met popmuziek uit de jaren negentig stopt ook met de uitzendingen in de digitale ether, DAB+.
Voor Kink gaat met de frequentie een lange wens in vervulling. Al diverse malen probeerde het station een etherfrequentie te bemachtigen, maar trok steeds aan het kortste eind. Vorig jaar dwong Kink bij de rechter af dat een nieuwe veiling van de FM-frequenties niet langer mocht worden uitgesteld door het ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Maar bij de veiling in juli kon Kink niet mee in de hoge bedragen die uiteindelijk werden betaald voor een frequentie.
Geen hitparade
De historie van Kink gaat terug naar 1 oktober 1995, toen het nog als Kink FM werd opgericht. Het was met HitRadio Veronica en Veronica NieuwsRadio het derde radiostation waarmee de omroepvereniging Veronica, dat een maand eerder uit het publieke bestel was gestapt, een gooi wilde doen naar een etherfrequentie voor commerciële radio.
"Het is het eerste rockgeoriënteerde popstation van Nederland, waarbij de hitparade niet als uitgangspunt dient", zo presenteerde de zender zich. Bekende dj's als Rob Stenders, Alfred Lagarde, Kees Baars en Rob Bisschop moesten zorgen dat luisteraars de zender snel vonden. Via de kabel kwam Kink FM met 13.000 mensen alleen niet verder dan een luisterdichtheid van 0,1 procent.
Opgedoekt
Na twee jaar moest de zender met nagenoeg alleen vrijwilligers door, in de hoop om in 1998 een FM-frequentie te krijgen. Dat mislukte, net als bij een nieuwe veiling in 2002. Het ging verder bergafwaarts bij de vrijwilligerszender toen dj en boegbeeld Arjen Grolleman in 2010 plotseling overleed en de Vereniging Veronica een jaar later de geldkraan definitief dichtdraaide. Op 1 oktober 2011 stopte Kink FM na precies zestien jaar met uitzenden.
Vier jaar later slaagde directeur Jan Hoogesteijn er in de merknaam van Veronica los te weken. Via de digitale ether en internet werd de zender als kortweg Kink nieuw leven ingeblazen. Michiel Veenstra kwam als dj en programmaleider over van 3FM. Ook werd Eric Corton aangetrokken als dj.
Onlangs stapte Kink opnieuw naar de rechter over de veiling van de FM-frequenties. De zender meent dat die niet volgens de regels is verlopen.
Die man is vaak bijzonder goed ingevoerd. Blijkt nu dus ook weer.quote:
Stap in de slechte richting. De superioriteit van de Randstadquote:Op zondag 14 januari 2024 14:46 schreef Breuls het volgende:
Het is wel een stap in de goede richting. En leuke timing ook, zo vlak voordat het vijfjarig bestaan van KINK wordt gevierd.
Heb je gelijk in. Neem het Noa en de Molletjes, Sem van Rooijen, Jeroen Stekelenburg, Edward van Cuilenburg, Stephen Emmer, Michael van Praag en de rest van de kleinkeinder van Max het nepotisme niet kwalijk. Het is allemaal op het randje.quote:Op zondag 14 januari 2024 15:00 schreef Breuls het volgende:
Nou, omdat ze in de Randstad toevallig iets voor elkaar hebben gekregen.
Ik ook niet. Laat het later wel tot me doordringen.quote:Op zondag 14 januari 2024 15:28 schreef Breuls het volgende:
Ik heb geen idee wat je daarmee bedoelt of wat het met KINK ofwel beschikbare radiofrequenties te maken heeft.
Ja, pak 'me' op een klein 'foutje'.quote:Op zondag 14 januari 2024 16:13 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wie de neuk is Sem van Rooijen?
edit: ah, zal wel Sam van Royen zijn
later, eerst eens googlen wie Cees van Cuilenborg is, want die was me even bekend als Sam van Royen.quote:Op zondag 14 januari 2024 16:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja, pak 'me' op een klein 'foutje'.
Je had ook niet kunnen reageren en voor je de vraag plaatste ff kunnen googlen.
Nog meer mieren geneuk ?
Nee, maar dat dit topic beter lijkt te lopen als een 3 fm topic is natuurlijk wel frappant.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 09:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
Benieuwd wat fm ze brengen gaat. Hier nog nieuwe luisteraars?
ik denk dat het 3fm eraan ontbreekt een eigen luisteraar aan zich te binden. Dat merk je hier ook. KINK heeft een duidelijker profiel.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:06 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nee, maar dat dit topic beter lijkt te lopen als een 3 fm topic is natuurlijk wel frappant.
Ik denk ook dat het 3FM publiek niet (meer) op FOK! zit.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
ik denk dat het 3fm eraan ontbreekt een eigen luisteraar aan zich te binden. Dat merk je hier ook. KINK heeft een duidelijker profiel.
Kan heel goed. Ik luister het zelf zo af en toe en vind dan het verschil van richting wel opvallen.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:11 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het 3FM publiek niet (meer) op FOK! zit.
het is al flink minder alternatief als het ooit was, begint redelijk op de gitaar top 2000 te lijkenquote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:41 schreef Nebelwerfer het volgende:
KINK richt zich expliciet op een groep luisteraars. Ik vraag me wel af of ze alternatief genoeg kunnen blijven.
Yeah eens. Nu draaien ze nog genoeg wat je elders niet of nauwelijks hoort. Maar men mag best vaker op zoek naar vergeten pareltjes, of nummers die niet zo zeer een hit zijn of kunnen worden.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 12:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
het is al flink minder alternatief als het ooit was, begint redelijk op de gitaar top 2000 te lijken
Ze zijn een paar maanden geleden de slogan 'alternative rock radio' gaan gebruiken en ik dacht dat dat zou betekenen dat ze meer richting alternatief zouden gaan, maar ik heb niet echt veel verschil gehoord. Het is eigenlijk allemaal nog steeds erg veilig.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 @ 12:41 schreef Nebelwerfer het volgende:
KINK richt zich expliciet op een groep luisteraars. Ik vraag me wel af of ze alternatief genoeg kunnen blijven.
Het mag inderdaad wel wat breder en dieper en vooral nog wat alternatiever.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:01 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ze zijn een paar maanden geleden de slogan 'alternative rock radio' gaan gebruiken en ik dacht dat dat zou betekenen dat ze meer richting alternatief zouden gaan, maar ik heb niet echt veel verschil gehoord. Het is eigenlijk allemaal nog steeds erg veilig.
Ik luister er graag naar, maar het idee dat het toch iets gewaagder, vernieuwender zou kunnen knaagt wel aan me, als oud-KINK FM-luisteraar.
Ja precies. Moet ook zeggen dat, zodra het teveel stijlen worden of teveel onbekend spul, ik tijdens bijvoorbeeld werken af ga haken.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 18:01 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ze zijn een paar maanden geleden de slogan 'alternative rock radio' gaan gebruiken en ik dacht dat dat zou betekenen dat ze meer richting alternatief zouden gaan, maar ik heb niet echt veel verschil gehoord. Het is eigenlijk allemaal nog steeds erg veilig.
Ik luister er graag naar, maar het idee dat het toch iets gewaagder, vernieuwender zou kunnen knaagt wel aan me, als oud-KINK FM-luisteraar.
Haha, ik denk dat we allemaal wel op 1 lijn zitten. Ook met KINK (zonder fm) had je trouwens het eerste jaar ook gewoon sepultura ed overdag draaien.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:21 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het mag inderdaad wel wat breder en dieper en vooral nog wat alternatiever.
In de Kink-FM tijd was 3FM ook nog niet zo druk bezig om een soort 538-light te worden en móest Kink wel wat meer buiten de gebaande paden draaien om zich te onderscheiden.
De beste periode van Kink-FM was overigens pal na de oprichting toen er nog eigenlijk geen format op zat en er vooral geen remmingen waren bij het samenstellen van de playlist. Als muziek er toe deed werd het op Kink gedraaid ongeacht welk genre. Dat werd verknald toen Veronica op advies van wat Amerikanen toch een format aan Kink-FM wilde hangen en de playlist werd gevuld met platen die stiekem toch soort van hot waren ten koste van de echte smaakmakertjes. Vanaf dat moment klonk het allemaal eigenlijk al een beetje zoals Kink nu klinkt (al had je toen nog wel die genadeloos mooie zondagavond met X-rated)
Dat gezegd, het huidige Kink gaat bij mij 's morgens aan en pas 's avonds laat weer uit en de playlist is, beperkt als ie is toch wel van dien aard dat ik eigenlijk nooit kokhalzend die volumeknop naar links moet draaien zoals het uiteindelijk op 3FM ging met de hele dag Snotter&Snik, volkszangers en disneymeisjes die door hun neus zingen.
Zwijgen we nog van dingen die voor 'zangeres' door moeten gaan maar eigenlijk jankeressen, loeieressen en krijseressen zijn.
Samenvatting: Ik ben er eigenlijk best tevreden mee
Dat zou dus van mij gewoon weer de norm moeten worden.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 19:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Haha, ik denk dat we allemaal wel op 1 lijn zitten. Ook met KINK (zonder fm) had je trouwens het eerste jaar ook gewoon sepultura ed overdag draaien.
3FM is vooral vijf keer van profiel veranderd, nogal logisch dat je dan luisteraars verliest.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 10:38 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
ik denk dat het 3fm eraan ontbreekt een eigen luisteraar aan zich te binden. Dat merk je hier ook. KINK heeft een duidelijker profiel.
Dit vind ik ook het grootste manco inderdaad. Het blijft een beetje bij de 'veilige' rock en dan vaak ook nog alleen de hitjes. Het spreekt wel een bepaalde doelgroep aan natuurlijk, ik vind het ook prima voor in de auto, maar je loopt wel een beetje het risico om het nieuwe Veronica te worden. Vooral jammer dat nieuwe alternatieve/indie muziek hierdoor weinig ruimte krijgt. Ze hebben het nog een tijdje met het themakanaal Kink Indie geprobeerd, maar dat is ook een stille dood gestorven.quote:Op woensdag 24 januari 2024 09:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als het niet genoeg harde gitaren heeft is er al helemaal geen plek voor op Kink, denk aan bijvoorbeeld Big Thief, Sufjan Stevens, Beach House, Slowdive. Artiesten die recent materiaal uit hebben gebracht en daarmee vrij goed hebben gescoord. Maar op Kink hoor je deze artiesten totaal niet. Zeker qua nieuwe muziek op rotatie vind ik Kink minder dan het oude 3fm en daarom overweeg ik vaak toch 3fm KX, maar die draaien dan wel iets te vaak de Nederlandse nieuwe meuk. Ik ben er gisteren een aantal keer langsgezapt en steeds die nieuwe Claude, een nummer dat weer weinig toevoegt.
Als het niet punky/grunge achtig is of muziek is van een band die in de jaren 90/00 al furore maakte wordt het bijna altijd geskipt op Kink als het om nieuwe muziek gaat, terwijl voorgenoemde artiesten prima in het profiel passen. Ik weet dat 3fm anno 2021 nog wel The Avalanches, Alt-J, Arlo Parks en Lorde in de rotatie had om maar wat dingen te noemen. Dat zul je op Kink nooit zien (Alt-J wordt misschien nog wel eens gedraaid maar dan alleen Tesselate of Breezeblocks).. Voor dat type artiesten is er nu gewoon nergens ruimte.
Helemaal perfect is het inderdaad niet en er had nooit een stekker uit dat Indy-kanaal moeten worden getrokken.quote:Op woensdag 24 januari 2024 09:23 schreef noodgang het volgende:
[..]
Dit vind ik ook het grootste manco inderdaad. Het blijft een beetje bij de 'veilige' rock en dan vaak ook nog alleen de hitjes. Het spreekt wel een bepaalde doelgroep aan natuurlijk, ik vind het ook prima voor in de auto, maar je loopt wel een beetje het risico om het nieuwe Veronica te worden. Vooral jammer dat nieuwe alternatieve/indie muziek hierdoor weinig ruimte krijgt. Ze hebben het nog een tijdje met het themakanaal Kink Indie geprobeerd, maar dat is ook een stille dood gestorven.
Toch maar vaker bij Pinguin Radio blijven dan, al zitten die niet op DAB
En wat is dat de laatste tijd met Mumford en Sons, het lijkt wel of die klotebanjo altijd wordt ingestart zodra ik Kink aanzet
Zeker mee eens hoor! Het is zoveel beter dan de rest en voor mij de zender in de auto. En die kutbanjo overleef ik ook nog wel (liever dat dan die 30 seconds to Mars/21 Pilots troep, maar ik snap dat dat mijn persoonlijke voorkeur is en dat die een plek hebben op Kink)quote:Op woensdag 24 januari 2024 09:58 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Helemaal perfect is het inderdaad niet en er had nooit een stekker uit dat Indy-kanaal moeten worden getrokken.
Dan nog, met wat ik op een DAB+ radio kan ontvangen is het kwestie van je zegeningen tellen.
Het risico op volslagen commerciële bagger die als kunst aangeprezen wordt is nagenoeg nihiel
Geen volkszangers
Geen hijgmeisjes
Geen krijseressen, jankeressen, loeieressen en andere acts waarvan het succes pas duidelijk wordt als je het videoclipje bekijkt
Het enige wat er eigenlijk te klagen overblijft is inderdaad die kutbanjo van Mumford&Sons. Gelukkig duurt zo'n nummer doorgaans drie minuut vijftien en dan ben je er weer wat uurtjes van verlost anders dan op 3FM waar ooit zo'n kettingreactie op gang was waarbij het ene nummer van Spamsington het andere nummer van Spamsington triggerde en die nummers zo op elkaar leken dat je alleen aan het fenomeen dat er een DJ tussendoor kwam die zich verontschuldigde dat er op 3FM zo weinig Spamsington werd gedraaid wist dat de boel niet in een endless loop was geschoten.
Ter verificatie net even de playlist van de laatste vier uur 3FM bekeken en toen wist ik weer waarom ik Kink meestal aan heb staan. Netto ongeveer een half uur met muziek die nog enigszins te pruimen was waarvoor je dan dus 3 uur 30 Ed Sheeran, Taylor Swift, Michael Jackson, Spamsington en nog meer van die trommelvliesglucose moet weg zien te werken.
Ik heb het met 3FM tot ergens in 2014 ook gehad dat het weliswaar verre van perfect was maar beter dan de rest. Dat werd door de zender zodanig als uitdaging gezien dat ze de playlist zo ver wisten te vertrossen dat ik in de auto destijds mijn gemoedelijk pruttelende dieseltje beter vond klinken dan het doorlopende gesnotter dat voor rock&roll door moest gaan.quote:Op woensdag 24 januari 2024 10:08 schreef noodgang het volgende:
[..]
Zeker mee eens hoor! Het is zoveel beter dan de rest en voor mij de zender in de auto. En die kutbanjo overleef ik ook nog wel (liever dat dan die 30 seconds to Mars/21 Pilots troep, maar ik snap dat dat mijn persoonlijke voorkeur is en dat die een plek hebben op Kink)
Alleen door de relatief smalle en veilige muziekkeuzes is het voor mij geen zender om de hele dag aan te laten staan. Dan zet ik liever zelf iets op voor wat meer variatie
quote:Op woensdag 24 januari 2024 10:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Soort van eens maar het geldt dan niet persee harde gitaren want harde gitaren worden ook geskipt. Zo gauw muziek een beetje interesant wordt vinden ze het eng. Dat was grappig genoeg toen ze net nieuw opgericht waren niet zo toen waren er nog programma's als st. pauls boutique en andere specialiteiten programma's in de avond.
Ik denk dat het deels ligt aan de gekozen presentatoren, die met een echt afwijkende smaak moesten als snel weg, en anderzijds waarschijnlijk gewoon de geldschieters. Het lijkt nu soms meer een 90s nostalgie radio inderdaad.
Ik denk dat radiovriendelijk wel een goede term is voor de muziek die ze draaien, meestal vind ik radiovriendelijke muziek niet zo leuk![]()
"als ik radiovriendelijk hoor haal ik de beveiling van mijn browing"
https://en.wikipedia.org/(...)each_for_My_Revolver
Ja ik heb dan weer niet zoveel problemen met Lana del Rey, Mitski, Phoebe Bridgers of boygenius (die laatste hoorde je overigens wel eens op Kink, de andere 3 staat me niets van bij, die hoor ik vooral op 3fm KX), of zelfs met Olivia Rodrigo en Taylor Swift (maar dat die niet op Kink komen kan ik wel in komen). Ik stoor me dan juist weer aan de overdaad aan slappe singer songwriters als een Noah Kahan en inderdaad Mumford and Sons.quote:Op woensdag 24 januari 2024 09:58 schreef Ouwesok het volgende:
Geen hijgmeisjes
Geen krijseressen, jankeressen, loeieressen en andere acts waarvan het succes pas duidelijk wordt als je het videoclipje bekijkt
Al zit er af en toe een nummer tussen die ik wel trek, maar het is voornamelijk saai en verwerperlijk.quote:Mogen al die folky berggeiten die op een trilplaat staan te mekkeren van de berg af geflikkerd worden, in een heel diep dal? Passenger (de ergste van allemaal!), James Blunt, Crystal Fighters, The Lumineers, Tom Odell, Villagers, Ben Howard, Blaudzun, ik vergeet er nog veel meer, maar je snapt hopelijk wat ik bedoel? Die gasten zingen allemaal met een vreemd trilletje en raar vibrato en mensen lijken dat te verwarren met oprechtheid of talent. Geen idee waar die verwarring is ontstaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |