abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211822299
Voor wie het nodig heeft :*
pi_211822480
Wat een hoop verdriet en ellende. Heel veel sterkte voor iedereen.
S. 2014
J. 2016
pi_211822679
@Rijstebuiltje, lief van jou :*
Wat fijn dat de uitvaart mooi is geweest, Leandra O+

Dat 112 bellen was eigenlijk een soort automatische reactie, heel vaag. Mijn man vertelde later ook dat die afasie heel vreemd was, hij kon het woord wat hij wilde zeggen in zijn hoofd wel zien, maar dan zei hij een ander woord en daar was hij ook bewust van. Hij begon ook 10 x opnieuw aan de zin die hij wilde zeggen, maar dat kwam er niet uit.
  vrijdag 29 december 2023 @ 18:00:04 #4
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_211822726
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 17:58 schreef taxibabe het volgende:
@:Rijstebuiltje, lief van jou :*

Dat 112 bellen was eigenlijk een soort automatische reactie, heel vaag. Mijn man vertelde later ook dat die afasie heel vreemd was, hij kon het woord wat hij wilde zeggen in zijn hoofd wel zien, maar dan zei hij een ander woord en daar was hij ook bewust van. Hij begon ook 10 x opnieuw aan de zin die hij wilde zeggen, maar dat kwam er niet uit.
Mond, spraak, arm... Beroerte alarm!
Zonder nadenken hebben jullie ontzettend goed gehandeld. :*

Hij zal de komende tijd nog heel moe zijn, neem de tijd ervoor en praat erover. O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 29 december 2023 @ 18:11:04 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211822891
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 16:02 schreef Leandra het volgende:
Uitvaart is geweest, het ging goed.
We waren allemaal tekstvast en hebben ons goed kunnen houden tot we konden instorten.
Als hij in de zaal had gezeten dan had hij zitten glunderen van trots O+
:*
KuikenGuppy
pi_211826296
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 17:39 schreef Amsel het volgende:
Oud & Nieuw wil ik voor de kinderen knus en gezellig laten voelen. Met kerst is dat ook gelukt. Maar ik weet ook nu al dat ik diep van binnen (en misschien ook wel gewoon van buiten) hartstikke verdrietig ga zijn dat m'n moeder me deze keer niet om 00:01 belt.
Dat is ook heel moeilijk. Het valt mij ook zwaar om dit binnen ons gezin een beetje ‘alleen’ te moeten dragen. De kinderen hebben mijn ouders niet echt gekend (de oudste was 15 maanden mijn moeder overleed) en mijn vriend heeft beide ouders nog, dus snapt het gemis ook niet echt. Ik heb ook geen zin om het uit te moeten leggen ofzo. Ik wil er niemand mee belasten, de sfeer verpesten. Ik ben blij voor ze dat zij het niet zo voelen, zeg maar. Maar soms is het wel eenzaam.

@Leandra, het afscheid klinkt wel mooi O+ :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211826534
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 17:58 schreef taxibabe het volgende:
@:Rijstebuiltje, lief van jou :*

Jeetje, dat moet ook heel heftig zijn om zelf te voelen. Dat je de controle helemaal niet meer hebt en dat wel beseft.
Fijn dat je nu in ieder geval zelf weet dat je helderheid van handelen hebt in een noodsituatie!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_211826829
Knuffels voor iedereen die het nodig heeft :* :*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_211827447
Wat narigheid bij iedereen zeg. Veel knuffels en sterkte voor wie het kan gebruiken.
@Leandra fijn dat het afscheid mooi was.
@taxibabe wat een schrik zeg. Heel goed gehandeld
@amaranta hoe is het met je vader?
@exode hoe is het thuis? Met je verloofde?
@Troel hoe is het met de lekkage?
pi_211827509
En even in een andere post.
Team lekkage, beestjes bij jongste (wat is het beste middel behalve kammen?) En ernstige inspannings astma hier. (Hopelijk werkt de medicatie die ik gekregen heb.)
  vrijdag 29 december 2023 @ 22:31:29 #11
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211828405
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:55 schreef F_r het volgende:
En even in een andere post.
Team lekkage, beestjes bij jongste (wat is het beste middel behalve kammen?) En ernstige inspannings astma hier. (Hopelijk werkt de medicatie die ik gekregen heb.)
Gewoon elke dag blijven kammen. Eigenlijk helpt dat gewoon het beste.
Ik heb mijn dochter jarenlang gekamd in mijn herinnering. Al die meiden met lange haren op de middelbare school. Niks anders hielp echt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 29 december 2023 @ 22:31:49 #12
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_211828417
Leandra gecondoleerd en voor een ieder die het kan gebruiken sterkte.

Taxibabe, de vermoeidheid/energie die op de maan beland is en je kunt het niet bereiken is echt overweldigend.

Voor mij persoonlijk is er een leven voor en na en inmiddels weet ik ook dat het door de veds komt gerelateerd aan de ritmestoornissen die erbij kunnen horen.

Hier kom ik ruim 1 jaar later weer een beetje boven water. Ik deed een herseninfarct sept 2022. Revalidatie en nu na ruim een jaar is de blijvende schade rechts wel klanken kunnen horen maar door de schade in de geleiding hoor ik geen woorden meer.

Maar 2024 gaat weer stukken beter worden heb ik me voorgenomen.
If you can dream it, you can do it...
  vrijdag 29 december 2023 @ 22:33:35 #13
37150 livelink
pi_211828459
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:08 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Dat is ook heel moeilijk. Het valt mij ook zwaar om dit binnen ons gezin een beetje ‘alleen’ te moeten dragen. De kinderen hebben mijn ouders niet echt gekend (de oudste was 15 maanden mijn moeder overleed) en mijn vriend heeft beide ouders nog, dus snapt het gemis ook niet echt. Ik heb ook geen zin om het uit te moeten leggen ofzo. Ik wil er niemand mee belasten, de sfeer verpesten. Ik ben blij voor ze dat zij het niet zo voelen, zeg maar. Maar soms is het wel eenzaam.

@:Leandra, het afscheid klinkt wel mooi O+ :*.
Ik realiseer me dat ik ook nooit heb beseft hoe zwaar het voor mijn man is zonder familie, terwijl ik iedereen nog heb. Misschien is dat ook de verklaring waarom hij zoveel voor mijn ouders doet. Hij weet ook hoe het is als je ze niet meer hebt.

Het klinkt wel heel eenzaam, Phaidra :*
  vrijdag 29 december 2023 @ 22:34:30 #14
37150 livelink
pi_211828474
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:31 schreef Books1 het volgende:

Taxibabe, de vermoeidheid/energie die op de maan beland is en je kunt het niet bereiken is echt overweldigend.

Voor mij persoonlijk is er een leven voor en na en inmiddels weet ik ook dat het door de veds komt gerelateerd aan de ritmestoornissen die erbij kunnen horen.

Hier kom ik ruim 1 jaar later weer een beetje boven water. Ik deed een herseninfarct sept 2022. Revalidatie en nu na ruim een jaar is de blijvende schade rechts wel klanken kunnen horen maar door de schade in de geleiding hoor ik geen woorden meer.

Jeetje Books :{
Dat wist ik helemaal niet.
pi_211828608
quote:

Wat ontzettend heftig. Ik heb dit ook helemaal gemist.
En wat een goed voornemen. Ga ervoor.
pi_211828732
Wat heftig books ik wist het ook niet. 2024 gaat jouw jaar worden.
pi_211828814
Even een vraag:
Ik heb een vriendin. Laten we haar Esmeralda noemen. En met een bepaalde reden zet zij haar oudste zoon niet op Facebook. Ik weet dat.

Nu heb ik een oud klasgenoot. Die ik ook op Facebook heb. Laten we haar Colette noemen.

Esmeralda en Colette zijn niet met elkaar bevriend op Facebook.

Tot hier is het te volgen toch?

Oké…
Colette heeft een nieuw vriend. Ricardo. En die heeft op zijn beurt kinderen.

Een van de kinderen van Ricardo is bevriend met de zoon van Esmeralda.

Ja?

Nu plaatst Colette net een hele rits foto’s op haar Facebook, en op alle foto’s staat de zoon van Esmeralda. Die zij juist bewust niet op Facebook zet.

Geen idee wat ze hierover hebben afgesproken, en of ze dat hebben gedaan.

Zal ik “stoken” en tegen Esmeralda zeggen dat Colette al deze foto’s heeft geplaatst?

De foto’s zijn alleen zichtbaar voor de vrienden van Colette overigens.

Edit: nm.
Colette tagt Ricardo en Ricardo is vrienden met Esmeralda. Ze ziet die foto’s vanzelf wel. Heb haar wel even een bericht gestuurd.

[ Bericht 3% gewijzigd door amaranta op 29-12-2023 23:08:35 ]
pi_211828885
@F_r met mijn vader gaat het niet zo goed. Vorige week is zijn medicatie omhoog gegaan. Hij is de laatste paar dagen weer erg onrustig en bang. Geen idee of dat met het verhogen van de medicatie te maken heeft.
Hij is geobsedeerd met z’n gewichtsverlies en ervan overtuigd dat hij binnenkort opgenomen moet worden. Beide zaken krijgen we niet uit z’n hoofd gepraat. Erg vermoeiend. Er is inmiddels een doorverwijzing naar
een psychiater, dus hopen dat deze hem snel oproept.
pi_211828896
Books wat heftig. Dat is een loodzwaar jaar geweest voor jou en het gezin. Op naar een beter 2024 idd! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  FOK!fotograaf vrijdag 29 december 2023 @ 22:55:38 #20
148247 taxibabe
pi_211828965
quote:

Poeh wat heftig zeg! :{ :*

Bij mijn man waren de klachten (gelukkig) 'snel' weg. Nadat ik 112 had gebeld kwam zijn spraak weer terug, maar ging in de ambulance en het ziekenhuis weer een paar keer weg. Ook het gevoel in zijn hand kwam en ging een paar keer. Het schommelde zeg maar voor een paar uur. Na de scan wisten ze dat hij geen hersenbloeding had, kreeg hij bloedverdunners. Daarna gingen de klachten ook helemaal weg.

Hij is nu nog wel moe en heeft spierpijn, maar dat kan ook deels door de medicatie komen. Binnenkort moet hij ook nog 2 dagen met een hartkastje lopen.
pi_211829029
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:49 schreef amaranta het volgende:
Even een vraag:
Ik heb een vriendin. Laten we haar Esmeralda noemen. En met een bepaalde reden zet zij haar oudste zoon niet op Facebook. Ik weet dat.

Nu heb ik een oud klasgenoot. Die ik ook op Facebook heb. Laten we haar Colette noemen.

Esmeralda en Colette zijn niet met elkaar bevriend op Facebook.

Tot hier is het te volgen toch?

Oké…
Colette heeft een nieuw vriend. Ricardo. En die heeft op zijn beurt kinderen.

Een van de kinderen van Ricardo is bevriend met de zoon van Esmeralda.

Ja?

Nu plaatst Colette net een hele rits foto’s op haar Facebook, en op alle foto’s staat de zoon van Esmeralda. Die zij juist bewust niet op Facebook zet.

Geen idee wat ze hierover hebben afgesproken, en of ze dat hebben gedaan.

Zal ik “stoken” en tegen Esmeralda zeggen dat Colette al deze foto’s heeft geplaatst?

De foto’s zijn alleen zichtbaar voor de vrienden van Colette overigens.
Als ik Esmeralda was, zou ik het wel waarderen als je het me zou zeggen. Mijn kinderen zijn wel op FB te zien af en toe, maar ik zou het niet zo tof vinden als anderen zomaar foto’s zouden delen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211829062
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:53 schreef amaranta het volgende:
@:F_r met mijn vader gaat het niet zo goed. Vorige week is zijn medicatie omhoog gegaan. Hij is de laatste paar dagen weer erg onrustig en bang. Geen idee of dat met het verhogen van de medicatie te maken heeft.
Hij is geobsedeerd met z’n gewichtsverlies en ervan overtuigd dat hij binnenkort opgenomen moet worden. Beide zaken krijgen we niet uit z’n hoofd gepraat. Erg vermoeiend. Er is inmiddels een doorverwijzing naar
een psychiater, dus hopen dat deze hem snel oproept.
Medicatiewijzigingen kunnen heel heftig zijn, weet ik wel. Dus zou goed kunnen. Maar ja, dat merk je pas over een week of 2. En ik snap dat dat enorm lang voelt. Hopelijk kan hij snel terecht!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 29 december 2023 @ 23:03:01 #23
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_211829103
Dank allemaal. Ik ben er relatief goed doorheen gekomen maar het was wel een heel pittig jaar. Mijn rechterhand is een fractie trager nog. Het geheugen is echt stukken beter geworden gelukkig. Mijn rechterbeen begon na een week of zes bij te trekken dus ik klaag echt helemaal niet.

De enige echt onherstelbare schade is mijn gehoor.

Ik heb het hier 1 keer geprobeerd te melden ik denk een goed half jaar geleden maar toen ging het zinnen typen nog niet vloeiend dus heb ik het verwijderd. Iedere dag kleine stapjes nog steeds vooruit.

Nogmaals dank ik ga echt voor een beter jaar dan afgelopen jaar 💪.

@amaranta ik zou het op prijs stellen dan kan ik er zelf over in conclaaf met de ander en sterkte met en voor je vader.
If you can dream it, you can do it...
pi_211829227
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 22:49 schreef amaranta het volgende:
Knip
Ik zou dit vooral beslissen op basis van het soort foto’s. Zijn het ‘saaie’ foto’s van een groepje jongens dan zou ik er minder een probleem mee hebben dan wanneer het foto’s van steeds dezelfde twee jongens zijn, of wanneer het berichten met een naam erbij zijn.

Maar ik zou het denk ik wel in de wandelgangen laten vallen bij Esmeralda.

En ik zou vrienden met minder Tokkie-namen gaan zoeken :P

Sterkte voor alle mensen met nare verhalen hier de laatste tijd… laten we er in 2024 een goed nieuws-bankje van maken! en niet omdat slecht nieuws niet gepost wordt uiteraard, maar gewoon omdat er alleen positief nieuws is
pi_211829479
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:08 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik zou dit vooral beslissen op basis van het soort foto’s. Zijn het ‘saaie’ foto’s van een groepje jongens dan zou ik er minder een probleem mee hebben dan wanneer het foto’s van steeds dezelfde twee jongens zijn, of wanneer het berichten met een naam erbij zijn.

Maar ik zou het denk ik wel in de wandelgangen laten vallen bij Esmeralda.

En ik zou vrienden met minder Tokkie-namen gaan zoeken :P

Sterkte voor alle mensen met nare verhalen hier de laatste tijd… laten we er in 2024 een goed nieuws-bankje van maken! en niet omdat slecht nieuws niet gepost wordt uiteraard, maar gewoon omdat er alleen positief nieuws is
Als ik tienermoeder was geweest. En ik had dus op m’n 15de een dochter gekregen. Dan heette ze ofwel Esmeralda, ofwel Cassandra ofwel Savannah.
Dus.

Ik heb Esmeralda toch even geappt. Ze kan de foto’s zelf ook zien. Had niet door dat Colette ook Ricardo had getagt. En die is wel vrienden met Esmeralda.
Het zijn alleen groepsfoto’s. De zoon van Esmeralda, Quenton, staat er niet alleen op en wordt ook niet bij naam genoemd.
Maar herkenbaar genoeg…

Het is een ingewikkeld verhaal. Ik weet de reden dat ze hem niet op Facebook zet. Maar ik kan me voorstellen dat ze die niet zomaar gaat delen met Ricardo, en al helemaal niet met Colette, die ze nauwelijks kent.
Het is een gegronde reden. Dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren met de foto’s.
  vrijdag 29 december 2023 @ 23:17:49 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_211829509
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:53 schreef F_r het volgende:
Wat narigheid bij iedereen zeg. Veel knuffels en sterkte voor wie het kan gebruiken.
@:Leandra fijn dat het afscheid mooi was.
@:Taxibabe wat een schrik zeg. Heel goed gehandeld
@:Amaranta hoe is het met je vader?
@:exode hoe is het thuis? Met je verloofde?
@:troel hoe is het met de lekkage?
Wij hebben vannacht pompdienst. Wekker om drie uur en dan buiten pompen. Inmiddels zijn er geen droge vertrekken meer beneden, zefs de gang waar de koelkast stond staat water. Koelkast staat in de woonkamer gelukkig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211829637
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Medicatiewijzigingen kunnen heel heftig zijn, weet ik wel. Dus zou goed kunnen. Maar ja, dat merk je pas over een week of 2. En ik snap dat dat enorm lang voelt. Hopelijk kan hij snel terecht!
Dank. Ik verwacht de oproep in het nieuwe jaar.
Het loopt allemaal een beetje gek.
In eerste instantie was er een doorverwijzing naar een geriater. Maar dat kon nog wel een tijdje duren ivm wachttijden.
Dus toen had de huisarts een nieuwe verwijzing gemaakt naar de psychiater.
Het toeval wil dat ik donderdag gebeld werd door geriatrie. Maar ik was in gesprek met iemand anders.
Toen ik terug belde, bleek dat er een plek vrij was voor vrijdag, maar die was inmiddels al vergeven.
Dus toen heb ik de huisarts gebeld om te vragen wat nou de bedoeling is. Naar de geriater of de psychiater.
En die gaf aan dat de voorkeur uit ging naar de psychiater. En dat ik de afspraak bij de geriatrie niet hoefde te maken.
pi_211829824
Jeetje books, wat heftig :*
  zaterdag 30 december 2023 @ 00:17:50 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211830623
@Phaidra wat mooi, het gelijmde kopje in de kast O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 30 december 2023 @ 00:24:54 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211830734
@Books :*
Wat heftig joh :o

Damn, wat een schade ook ;(
Ongelijk doof is ook lastig qua evenwicht en dergelijke...

Een heel goed verder herstel gewenst :*
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 30 december 2023 @ 00:29:03 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211830787
@amaranta lekker... dat zo'n plek meteen vergeven wordt aan een ander als de contactpersoon 1 keer niet opneemt :{

In dit geval is het ook niet de beste plek voor hem, maar dat doet daar verder niet aan af.

Heb je zelf de mogelijkheid Colette subtiel duidelijk te maken dat de zoon van Esmeralda nooit op social media staat en dat daar een goede reden voor is (zonder de reden te melden)?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 30 december 2023 @ 02:43:31 #32
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211832026
Sterkte allemaal lieverds!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 30 december 2023 @ 06:36:04 #33
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211833000
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 02:43 schreef Tink89 het volgende:

SPOILER
Begrijpelijk dat je dat spannend vind. Ik heb het tot nu toe ook nog resoluut afgehouden maar zit er sinds een aantal weken wel serieus over na te denken. Ga het na de vakantie even met de psychiater bespreken denk ik.

Anyway, ook jij sterkte :* Hopelijk kom je er relatief gauw weer bovenop :*
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  zaterdag 30 december 2023 @ 07:00:04 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211833104
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 30 december 2023 @ 08:30:36 #35
37150 livelink
pi_211833562
@Tink89, ik snap je weerstand heel goed. Ik hoop echter dat je die kunt overwinnen. Ik heb toch ook echt vaak gezien in mijn directe omgeving dat het echt goed werkt. En misschien moet je jezelf dat ook gunnen :*
pi_211833672
Tink :*
Pittig ook! Ik snap je weerstand heel goed, ik weet ook niet wat daarin het beste is. Maar zo lang je het onder begeleiding doet, doe je het gecontroleerd in ieder geval. En hopelijk ga je je daarbij veel beter voelen.

En ook als je er voor kiest het niet te doen, hoop ik dat je de bergen voor jezelf kunt overwinnen en je weer beter gaat voelen! :*
pi_211833780
:* Tink
Met een meidenkwartet
pi_211833836
Sterkte @Tink89. Zoals je kunt lezen maak ik het nu als naaste van dichtbij mee.
Ik heb er veel over gelezen. Bijwerkingen zijn niet fijn, maar doorgaans zijn ze maar tijdelijk.
Dus een kwestie van afwegen wat je wil en zoeken naar de juiste balans.
pi_211833838
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 december 2023 23:17 schreef Troel het volgende:

[..]
Wij hebben vannacht pompdienst. Wekker om drie uur en dan buiten pompen. Inmiddels zijn er geen droge vertrekken meer beneden, zefs de gang waar de koelkast stond staat water. Koelkast staat in de woonkamer gelukkig.
Is het pompen gelukt?
pi_211833842
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 00:29 schreef Leandra het volgende:
@:amaranta lekker... dat zo'n plek meteen vergeven wordt aan een ander als de contactpersoon 1 keer niet opneemt :{

In dit geval is het ook niet de beste plek voor hem, maar dat doet daar verder niet aan af.

Heb je zelf de mogelijkheid Colette subtiel duidelijk te maken dat de zoon van Esmeralda nooit op social media staat en dat daar een goede reden voor is (zonder de reden te melden)?
En er zat nog geen 20 min tussen het gemiste gesprek en het terug bellen.
  zaterdag 30 december 2023 @ 09:02:09 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211833847
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 09:01 schreef amaranta het volgende:

[..]
En er zat nog geen 20 min tussen het gemiste gesprek en het terug bellen.
Damn :{
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 30 december 2023 @ 10:50:34 #42
35189 Troel
scherp en bot
pi_211835029
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 09:00 schreef amaranta het volgende:

[..]
Is het pompen gelukt?
Ging niet helemaal lekker. Toen ik dat net meldde bleek mijn pa ook nog te zijn gaan pompen, zo ongeveer op het moment dat wij netw eer in bed lagen. Ik baal daar best wel van :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 30 december 2023 @ 10:53:09 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_211835073
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 02:43 schreef Tink89 het volgende:

SPOILER
Ik heb een lichte variant nodig gehad. De bijwerkingen vielen me reuze mee en ik heb er echt baat bij gehad. Nog steeds heb ik (in overleg met de huisarts toentertijd) een strip klaarliggen voor als het nodig is. Die is inmiddels al ver over datum, maar het geeft rust :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211835741
@Tink89, ik heb heel wat AD geslikt en weinig bijwerkingen gehad. De eerste week/weken meestal. :*
Fake it till you make it...
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:13:57 #45
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211838776
Slagroomtaart voor iedereen, want ik ben vandaag 44 geworden. Op naar de 88 ^p^

Gezellig een plekje incl. drinken en hapjes gehuurd, dus ik ga borrelen tot de laatste naar huis is.
pi_211838795
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:13 schreef Quoi het volgende:

Gezellig een plekje incl. drinken en hapjes gehuurd, dus ik ga borrelen tot de laatste naar huis is.
Gefeliciteerd! *O* Fijne dag toegewenst
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_211838876
:* voor iedereen die het nog heeft. Wat een ellende ;(

Gefeliciteerd @Quoi mooie dag vandaag!
pi_211838949
Ik heb advies nodig.. Wat zouden jullie doen als je er achterkomt dat je tienjarige zoon geld van je heeft gestolen? Het gaat om minstens ¤100 (heb ik gekregen van mijn moeder met de kerst, enveloppe is nu leeg), waarschijnlijk meer (we denken ook beide geld te missen uit onze portemonnee). Misschien ook al meerdere keren (we hebben bv ook een potje voor collectes dat ook leeg is).

Bijkomend interessant detail: hij is over 2 dagen jarig en zou dan een telefoon van ons krijgen (al in huis).

Edit: hij gaat dit natuurlijk terugbetalen, zakgeld is al bevroren (automatische overschrijving), en zijn bankrekening beheer ik ook.

[ Bericht 6% gewijzigd door mousemicky op 30-12-2023 14:30:26 ]
pi_211839014
Pff wat moeilijk… een serieus gesprek aanknopen over waarom hij het gedaan heeft en welk probleem erachter zit en hoe jullie samen ervoor gaan zorgen dat het niet meer gebeurt. Maar als straf zou ik hem de telefoon niet geven totdat hij inziet wat hij gedaan heeft. Succes!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_211839167
Ik ben boos, maar vooral heel teleurgesteld. Hij komt echt niets tekort, dus waarom?

Op z'n kamer ook een enorme voorraad snoep, knalerwten en trektouwtjes gevonden. Weten we ook meteen waaraan hij dat geld heeft uitgegeven.

Ik neig er momenteel naar om zijn verjaardagsfeest niet door te laten gaan, en hem zelf zijn opa's en oma's te laten bellen om uit te leggen waarom.
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:42:50 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_211839264
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:25 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb advies nodig.. Wat zouden jullie doen als je er achterkomt dat je tienjarige zoon geld van je heeft gestolen? Het gaat om minstens ¤100 (heb ik gekregen van mijn moeder met de kerst, enveloppe is nu leeg), waarschijnlijk meer (we denken ook beide geld te missen uit onze portemonnee). Misschien ook al meerdere keren (we hebben bv ook een potje voor collectes dat ook leeg is).

Bijkomend interessant detail: hij is over 2 dagen jarig en zou dan een telefoon van ons krijgen (al in huis).

Edit: hij gaat dit natuurlijk terugbetalen, zakgeld is al bevroren (automatische overschrijving), en zijn bankrekening beheer ik ook.
Note: geen idee of dit pedagogisch verantwoord is

Lege envelop op tafel leggen en dan waar hij bij is het geld er proberen uit te halen. Als hij uit zichzelf reageert, meteen het gesprek aangaan, want dan heeft hij zijn kans gepakt zeg maar.
Als hij niet uit zichzelf reageert, wordt het echt gewoon een kwestie van hard confronteren.

De telefoon zou ik hoe dan ook nog evne achter de hand houden, daar heb je nu helemaal geen geld voor om die te kopen.

SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211839268
@Quoi gefeliciteerd!

@mousemicky Weet je heel zeker dat hij het is geweest? Ik zou er idd ook proberen achter te komen waarom hij dit gedaan heeft en waar het geld aan is uitgegeven.
En die telefoon? Die zou ik écht niet geven, jarig of niet.

Geen idee wat er hier aan de hand is, ik hoor al een tijd steeds keiharde doffe dreunen. Het zijn geen cobra's of iets, daar is het geluid te dof voor. Het is wel vlakbij, kan het niet goed lokaliseren :?
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_211839322
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:43 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Quoi gefeliciteerd!

@:Mousemicky Weet je heel zeker dat hij het is geweest? Ik zou er idd ook proberen achter te komen waarom hij dit gedaan heeft en waar het geld aan is uitgegeven.
En die telefoon? Die zou ik écht niet geven, jarig of niet.

Geen idee wat er hier aan de hand is, ik hoor al een tijd steeds keiharde doffe dreunen. Het zijn geen cobra's of iets, daar is het geluid te dof voor. Het is wel vlakbij, kan het niet goed lokaliseren :?
Carbid? Veel gemeenten doen het vandaag ivm de zondagsrust morgen.
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:46:54 #54
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_211839337
Eerst een goed gesprek en daarna mag je het goed maken door de schade ongedaan te maken, dus inderdaad terug betalen. Ik zou willen weten wat er achter zit, wat de beweegredenen zijn en ook goed luisteren want dit soort dingen willen ook wel eens duidelijk maken waar je zelf als ouder misschien tekort schiet.

Ik vind een verjaardag iets wat onvoorwaardelijk hoort bij het groter worden en ik vind zoiets afpakken echt te ver gaan. Dat vind ik sowieso echt ongerelateerd aan wat hij heeft gedaan dus geen logisch gevolg.
Ik denk juist het gesprek aangaan en ouders die wel je verjaardag door laten gaan veel weer zoden aan de dijk zet omdat hij ook zal beseffen hoe jullie daar van balen. En zal in de toekomst er eerder voor zorgen dat dingen opgebiecht of uitgepraat gaan worden.
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:48:02 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_211839355
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:37 schreef mousemicky het volgende:
Ik ben boos, maar vooral heel teleurgesteld. Hij komt echt niets tekort, dus waarom?

Op z'n kamer ook een enorme voorraad snoep, knalerwten en trektouwtjes gevonden. Weten we ook meteen waaraan hij dat geld heeft uitgegeven.

Ik neig er momenteel naar om zijn verjaardagsfeest niet door te laten gaan, en hem zelf zijn opa's en oma's te laten bellen om uit te leggen waarom.
Hij zal echt niets tekort komen, maar er is een verschil tussen tekort komen in jouw ogen en tekort komen in zijn ogen. (Zie ook mijn andere post).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 30 december 2023 @ 14:49:15 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_211839380
Ik zou de verjaardag WEL door laten gaan. Een kind van die leeftijd kan die gevolgen echt nog niet inschatten. Bovendien is dit iets tussen jullie en hem en daar hoeft niet de hele familie bij ingelicht te worden toch?

Dus wel door laten gaan wmb
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211839442
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:46 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Neuh, in Amsterdam hebben we dat niet. En ook geen zondagsrust trouwens :+
Ben wel nieuwsgierig wát het is maar ben te lui om op onderzoek uit te gaan. En zolang ik geen sirenes hoor...
If they say
pi_211839556
Ik kocht 20 oliebollen en 4 appelbeignets. 32 euro 8)7 :X
If they say
pi_211839601
Zoon is thuis, hij was het 100%, heeft het ook (deels) toegegeven.

Telefoon blijft in de kast, geen kado voorlopig.

Een reden kan hij niet geven, snoep krijgt hij thuis ook (met mate), en hij heeft het gekochte ook niet uitgedeeld aan vrienden (die hij genoeg heeft trouwens). Vuurwerk hebben we hier niet, maar hij zou best knalerwten of trektouwtjes mogen kopen van zijn zakgeld.
  zaterdag 30 december 2023 @ 15:05:20 #60
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_211839624
Wat is het wat je wil bereiken met geen kado?
  zaterdag 30 december 2023 @ 15:12:45 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_211839755
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:03 schreef mousemicky het volgende:
Zoon is thuis, hij was het 100%, heeft het ook (deels) toegegeven.

Telefoon blijft in de kast, geen kado voorlopig.

Een reden kan hij niet geven, snoep krijgt hij thuis ook (met mate), en hij heeft het gekochte ook niet uitgedeeld aan vrienden (die hij genoeg heeft trouwens). Vuurwerk hebben we hier niet, maar hij zou best knalerwten of trektouwtjes mogen kopen van zijn zakgeld.
Wéét hij ook dat hij dat mag kopen? Heeft hij het soort snoep gekocht dat hij ook thuis kan krijgen of wat anders? En heeft hij inderdaad al het geld uitgegeven?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211839797
Ik vind het niet ok hem een kado te geven ter waarde van ¤150 als hij net ongeveer dat bedrag van ons heeft gestolen. Komt later, nog geen idee wanneer ik 'm weer durf te vertrouwen...

Er is minstens ¤100 uitgegeven, aan vuurwerk, aanstekers en snoep.

Snoep hebben ze hier inspraak in (mogen ze op het boodschappenlijstje zetten, ook welke soort, kopen we niet onbeperkt natuurlijk). De rest hebben we vorig jaar rond oud en nieuw besproken, maar dat is idd wellicht niet blijven hangen (dat dat dus mag, onder begeleiding). Aanstekers zijn niet ok, maar vuur maken in de kachel in de tuin mag wel als wij thuis zijn).
pi_211839980
Verjaardag zou ik gewoon door laten gaan. Ik snap die reactie wel vanuit boosheid maar hem openbaar aan de schandpaal te nagelen is een onredelijk zware straf.

Hij heeft het (deels) toegegeven. Bedenk ook wat je daarmee wil.
Ik kreeg vroeger altijd straf, maakte niet uit of ik er eerlijk over was geweest of niet. Met als gevolg dat het loonde om keihard te liegen want dan was de kans het grootste dat ik geen straf kreeg. Is dat wat je een kind wil leren?
Ik heb liever dat kinderen naar mij toe durven te komen als ze een fout hebben gemaakt zodat ik ze kan helpen hoe ze een probleem kunnen oplossen / goedmaken.

Edit: Cadeau als onderpand? Dat hij die krijgt als alles netjes is terugbetaald. Vertrouwen is iets dat weer moet groeien, ik zou dat niet koppelen aan het cadeau want dan is het extra goed zijn best doen voor het cadeau en als het cadeau in handen is hoeft dat niet meer.

[ Bericht 9% gewijzigd door Elleska op 30-12-2023 19:40:08 ]
pi_211840029
Eindelijk droog hier. We gaan naar de speeltuin. Even wat jongens uitlaten deze vakantie.
Lekker zwemmen.

Grappig dat ze begonnen met twee en dat er nu vanuit de hele wijk jongens en meiden met laarzen komen.
pi_211840265
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:25 schreef Elleska het volgende:

Edit: Cadeau als onderpand? Dat hij die krijgt als alles netjes is terugbetaald. Vertrouwen is iets dat weer moet groeien, ik zou dat niet koppelen aan het cadeau want dan is het extra goed zijn best doen voor het cadeau en als het cadeau in handen is hoeft dat niet meer.
Dit is idd wat ik in gedachten had, eerst terugbetalen, dan alsnog kado.
Maar een tienjarige kan natuurlijk niet werken, dus vanavond maar eens samen met hen nadenken over hoe dan wel...
  zaterdag 30 december 2023 @ 15:41:03 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_211840280
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:40 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Maar een tienjarige kan natuurlijk niet werken, dus vanavond maar eens samen met hen nadenken over hoe dan wel...
Lijkt mij een prima plan!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211840928
quote:

[..]
Taken doen in huis zoals de vaatwasser, tafel dekken, helpen met boodschappen opruimen, stofzuigen, wc schoonmaken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_211841034
Was idd ook mijn idee, vanavond maar eens samen een 'prijslijst' maken (+inschatting van hoe lang het dan duurt voordat hij zijn telefoon toch krijgt).
  zaterdag 30 december 2023 @ 17:14:42 #69
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_211842278
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:10 schreef Vicky het volgende:

[..]
Taken doen in huis zoals de vaatwasser, tafel dekken, helpen met boodschappen opruimen, stofzuigen, wc schoonmaken
Ik had hetzelfde, klusjes in en om het huis laten doen. Verder, evenwel pittige situatie MM, ik hoop dat jullie een goede en structurele oplossing kunnen bedenken, zodat dit niet meer hoeft te gebeuren, ik geloof best dat dit het vertrouwen even een deuk heeft gegeven.
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zaterdag 30 december 2023 @ 17:16:46 #70
37150 livelink
pi_211842337
Lastig, Mousemicky. Maar beter nu dan dat hij diep in de puberteit zit. Grote kans dat hij nu zijn lesje wel geleerd heeft.
pi_211842698
quote:

[..]
Hij kan toch oneindig veel klusjes in huis doen?

Zo sprak tevens de rest van de oudsc
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211843661
Dank voor al jullie input.

Zoals verwacht is ie al begonnen aan z'n klusjes. Ik verwacht de komende weken de kattenbak zelf niet te hoeven verschonen (elk nadeel heb z'n voordeel zeg maar). De afwas is net ook voor ons gedaan.

Verjaardagsfeestje gaat door als gepland, als de opa's en oma's vragen om z'n telefoon te zien (ze weten dat ie die krijgt) dan gaat ie ze zelf vertellen waarom ie die nog niet heeft.
  zaterdag 30 december 2023 @ 18:44:27 #73
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_211844008
Dus nog een extra straf niet alleen krijgt hij niets op zijn verjaardag maar zal ook zelf moeten vertellen waarom niet?
Ik vind dat echt iets wat je niet kan verwachten van een kind eigenlijk.
  zaterdag 30 december 2023 @ 18:59:32 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_211844358
Ik kan alleen maar nog een keer benadrukken: wat hij gedaan heeft en waarom hij straf heeft is tussen hem en jullie. Ik vind het zelf moeten uitleggen (of sowieso de uitleg) buitenproportioneel voor een 10-jarige. Echt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 30 december 2023 @ 19:07:58 #75
37150 livelink
pi_211844517
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:28 schreef mousemicky het volgende:

Zoals verwacht is ie al begonnen aan z'n klusjes. Ik verwacht de komende weken de kattenbak zelf niet te hoeven verschonen (elk nadeel heb z'n voordeel zeg maar). De afwas is net ook voor ons gedaan.

Verjaardagsfeestje gaat door als gepland, als de opa's en oma's vragen om z'n telefoon te zien (ze weten dat ie die krijgt) dan gaat ie ze zelf vertellen waarom ie die nog niet heeft.
Ik heb het idee dat jullie eigen boosheid nog een beetje moet zakken. En ik snap dat dat heel moeilijk is.

Op het speciaal onderwijs waar mijn zoon op zat hadden ze een hele mooie stelregel; elke dag begon iedereen weer met een schone lei. Al had een kind zich enorm misdragen, de volgende dag werd er niet meer over gesproken. En daar heb ik zelf zoveel van geleerd, het leert je ook om over je eigen schaduw heen te stappen.

De straf is natuurlijk gerechtvaardigd, maar probeer zijn verjaardag morgen gewoon een leuke verjaardag te laten zijn. Desnoods geef je zelf vooraf even aan aan het bezoek dat er iets is voorgevallen waardoor hij zijn cadeau nog niet heeft en dat ze daar beter niks over kunnen vragen.
  zaterdag 30 december 2023 @ 19:13:14 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_211844620
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:07 schreef livelink het volgende:

[..]
De straf is natuurlijk gerechtvaardigd, maar probeer zijn verjaardag morgen gewoon een leuke verjaardag te laten zijn. Desnoods geef je zelf vooraf even aan aan het bezoek dat er iets is voorgevallen waardoor hij zijn cadeau nog niet heeft en dat ze daar beter niks over kunnen vragen.
Dit!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211845098
Ik moet bekennen dat ik het wel een redelijke consequentie vind, zelf vertellen waarom ie geen telefoon heeft.

"We missen geld omdat jij hebt gepikt en daarom kunnen we ons je telefoon niet veroorloven. Dat anderen daar dan naar vragen en dat jij je dan ongemakkelijk voelt is part of the deal."

En verder gewoon wel z'n verjaardag vieren.
pi_211845138
Bij nader inzien zou ik trouwens ook niet willen dat de hele familie ervan op de hoogte is.

Om die reden zou ik hem toch instrueren om te zeggen dat ie m later krijgt.
  zaterdag 30 december 2023 @ 19:49:42 #79
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211845418
Lastig lijkt me dat mousemickey. Maar ik zou het denk ik ook zo oplossen, qua terugbetalen en klusjes doen. Alleen inderdaad niet dat de hele familie ervan weet, dan wordt het naar mijn idee groter gemaakt dan nodig. Zeker omdat hij dus al gelijk begonnen is met de klusjes. Is hij geschrokken en/of heeft hij spijt? Dat is ook al een hele straf weet ik uit ervaring ;)
|| justdiggit.org ||
pi_211845629
Het gaat niet om een groot aantal mensen he, 3 oma's en 2 opa's (ooms en tantes zullen er niet bij zijn).

En nee, ik wil 'm niet aan de schandpaal nagelen, maar ik vind meer dan 100 euro stelen van een andere orde dan een paar euro pakken uit het collectepotje. Dan mag hij daarvoor ook zelf de consequenties dragen. Het is een slimme bijna 11 jarige die heel goed wist wat hij deed...

Het 'we kunnen de telefoon nu niet betalen' excuus is trouwens niet geloofwaardig, hij was erbij toen we de telefoon kochten in de fysieke winkel. Hij weet dus heel goed dat die al in huis is, en we hem gewoon achter houden.
  zaterdag 30 december 2023 @ 20:24:19 #81
35189 Troel
scherp en bot
pi_211846238
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:59 schreef mousemicky het volgende:
Het gaat niet om een groot aantal mensen he, 3 oma's en 2 opa's (ooms en tantes zullen er niet bij zijn).

En nee, ik wil 'm niet aan de schandpaal nagelen, maar ik vind meer dan 100 euro stelen van een andere orde dan een paar euro pakken uit het collectepotje. Dan mag hij daarvoor ook zelf de consequenties dragen. Het is een slimme bijna 11 jarige die heel goed wist wat hij deed...

Het 'we kunnen de telefoon nu niet betalen' excuus is trouwens niet geloofwaardig, hij was erbij toen we de telefoon kochten in de fysieke winkel. Hij weet dus heel goed dat die al in huis is, en we hem gewoon achter houden.
Maar weten wat je doet betekent niet dat je consequenties kunt inzien! En deze consequentie is echt buitenproportioneel, want er worden anderen bij betrokken. Ook voor slimme bijna elfjarigen!

Echt, verkijk je niet op het effect dat dit gaat hebben. Mijn ouders hebben het niet goed aangepakt vroeger en dat heeft jaren tussen ons in gestaan! Denk er dus echt goed over na.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 30 december 2023 @ 20:27:42 #82
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_211846325
Maar hij is ook nog maar een bijna 11 jarige, en dit mega gevoel van schaamte kan echt backfiren.

Ik weet van de dingen die mijn oudste kind uitspookt omdat er vertrouwen is en die informatie mij nu gegund is.

En als moeder is eigenlijk het grootste middel dat je bezit op een bepaalde leeftijd die gunfactor.
Want straffen gaan hun nut verliezen, ze gaan ooit hun schouders ophalen als je dingen ingeleverd wil hebben of wil dat ze hun bed uit gaan voor dat ene uur school waar ze geen zin in hebben. En ze gaan informatie weghouden als ze dingen niet veilig kunnen bespreken zonder grote gevolgen.

En ja dit is een grote fout maar die fout is gedaan, is besproken en hij gaat het goed maken door de schade ongedaan te maken.

Dan is er alleen nog maar de emotionele kant om aan te denken en ik denk dat je niet moet onderschatten hoe erg dat nu gaat meetellen.
pi_211846754
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:59 schreef mousemicky het volgende:

Ik kan me best voorstellen dat je erg geschrokken en heel erg boos bent.

Ik zou het zelf we echt tussen jullie houden en niet anderen ervan op de hoogte stellen, en zeker niet door hem dat zelf te laten doen. Bedenk dat hij dan ook voor die anderen voor altijd het jongetje is dat dat geld gestolen heeft. Dat er anderen zijn die hierop terug kunnen blijven komen, erg foute grapjes maken, zeggen of denken hem niet te kunnen vertrouwen. Ik denk echt dat je daarmee op verschillende vlakken iets kapot kunt maken. Het is een extra straf, en ook nog eens een hele grote.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 30 december 2023 @ 20:47:46 #84
382129 crew  Donna
pi_211846920
Ik heb vroeger als 12 of 13 jarige 1 euro gestolen van mijn moeder. Voor een tosti op school.

Ik had een broek aan zonder zakken en moest die euro dus noodgedwongen onhandig in m'n hand houden en werd zodoende ook meteen betrapt.

De teleurstelling van m'n ouders. Ik vergeet het nooit weer. Het is ruim 20 jaar geleden, maar ik denk er nog heel vaak aan.
Ik denk dat je zoon zich nog vreselijker voelt dan ik destijds en anders komt dat wellicht mettertijd wel. Zou het binnen het gezin houden denk ik.
  zaterdag 30 december 2023 @ 20:54:32 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211847152
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:13 schreef Quoi het volgende:

Gefeliciteerd! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211847253
Jullie hebben wel een punt idd. De ergste boosheid is weg, verdrietig ben ik nog wel. Hij lijkt ook echt spijt te hebben, en nu moeten werken om terug te betalen zorgt iig dat t niet meteen vergeten is.

Omdat de opa's en oma's wel vragen zullen stellen, is het denk ik wel handigst ik ze van tevoren insein dat niet te doen. Met met vriend besproken, en hij is 't daar nu ook mee eens.
  zaterdag 30 december 2023 @ 20:58:16 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211847281
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 14:46 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Oh... dat zou hier de herrie en het vuurwerk ook wel kunnen verklaren, hoewel het natuurlijk morgen na middernacht weer maandag is :+
Maat biblebelt is gonna biblebelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211847489
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 20:58 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh... dat zou hier de herrie en het vuurwerk ook wel kunnen verklaren, hoewel het natuurlijk morgen na middernacht weer maandag is :+
Maat biblebelt is gonna biblebelt.
Haha true!
Ik woon in een gemeente die grenst aan een zwaar Christelijke, volgens mij hoorde ik uit die richting vandaag ook al carbid.

@mousemicky ik vind het lastig om een (voor)oordeel te hebben in deze kwestie, ik wil alleen meegeven (uit eigen ervaring) dat schaamte je écht héél lang bijblijft.. En dan had ik als kind niet eens zoveel geld of iets anders gestolen, maar andere publiekelijke vernederingen meegemaakt. Probeer de schaamfactor te beperken. Sterkte :*
  zaterdag 30 december 2023 @ 21:09:25 #89
35189 Troel
scherp en bot
pi_211847634
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 20:57 schreef mousemicky het volgende:
Jullie hebben wel een punt idd. De ergste boosheid is weg, verdrietig ben ik nog wel. Hij lijkt ook echt spijt te hebben, en nu moeten werken om terug te betalen zorgt iig dat t niet meteen vergeten is.

Omdat de opa's en oma's wel vragen zullen stellen, is het denk ik wel handigst ik ze van tevoren insein dat niet te doen. Met met vriend besproken, en hij is 't daar nu ook mee eens.
Fijn! Pak van mijn hart :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211847849
Sterk van je vind ik je reactie, @mousemicky! Ik kan me de initiële boosheid goed indenken met het daarmee samenhorende 'dan draag je zelf de consequenties ook maar'. Maar denk dat je er heel verstandig aan doet het aan te pakken zoals je nu van plan bent, en het binnen het gezin te houden.

Ik heb als 10-jarige ooit twee badparels geprobeerd te stelen bij een drogist in het dorp (in zak gestopt en winkel uit willen lopen), maar werd gepakt. Ik kon wel door de grond zakken, heb het meteen toegegeven en na beloven het nooit meer te doen, hebben ze beloofd het niet tegen mijn ouders te zeggen. Ik schaamde me zó dat ik nooit meer een stap in die winkel heb durven zetten, niet met mn ouders en niet alleen, terwijl ik er daarvoor best vaak van mijn zakgeld badparels of haarspeldjes ofzo kocht. En daar zat dan niet eens het voelen van de teleurstelling van eigen ouders oid bij.. Ik was ook een hartstikke slimme en meestal heel brave 10-jarige, en ik heb geen idee waarom ik dat toen deed, want ik kreeg elke week zakgeld waar ik het dus gewoon (al dan niet na volgende zakgeld) van had kunnen kopen. Ik wist wel dat het niet mocht, maar overzag de consequenties totaal niet en het gevoel dat ik er aan overhield stond geenszins in verhouding tot de 'ernst' van het vergrijp. Dus ik kan me voorstellen dat dat voor je zoon ook zo kan zijn, al helemaal omdat het stukje ouders teleurgesteld erbij zit én het bedrag veel hoger is.

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 30-12-2023 21:29:09 ]
  zondag 31 december 2023 @ 07:13:22 #91
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211857955
Ik vind de consequentie ‘het geld moeten terugbetalen in de vorm van klusjes en ingehouden zakgeld’ heel logisch. De consequentie ‘je krijgt je cadeau later’ niet. Wat levert dat op? Is het nog leuk om die telefoon te geven en te krijgen over 2 maanden? Wat gaan hij zijn vrienden vertellen? Hoe laat je hem op zijn verjaardag zien dat je blij bent dat hij al x jaar bestaat als je aan je tradities van een cadeau geven morrelt? Je houdt van hem ongeacht zijn daden en met deze terug-daad vind ik het klinken alsof die liefde toch voorwaardelijk is.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_211858042
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 07:13 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind de consequentie ‘het geld moeten terugbetalen in de vorm van klusjes en ingehouden zakgeld’ heel logisch. De consequentie ‘je krijgt je cadeau later’ niet. Wat levert dat op? Is het nog leuk om die telefoon te geven en te krijgen over 2 maanden? Wat gaan hij zijn vrienden vertellen? Hoe laat je hem op zijn verjaardag zien dat je blij bent dat hij al x jaar bestaat als je aan je tradities van een cadeau geven morrelt? Je houdt van hem ongeacht zijn daden en met deze terug-daad vind ik het klinken alsof die liefde toch voorwaardelijk is.
Dit! Alsjeblieft @mousemicky, heroverweeg je initiële beslissing het cadeau uit te stellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mrs.Peel op 31-12-2023 08:44:39 ]
pi_211858928
Of je geeft het cadeau juist wel, des te groter is de verrassing en geef je wel een soort van aan dat je nog steeds van hem houdt..

Maar ik zou dan wel weer het telefoongebruik controleren en verminderen. Dus nog geen whats app en alle spelletjes die erop worden gezet worden gecontroleerd. Dan kan hij bewijzen dat jullie hem weer kunnen vertrouwen. En dat dan precies een week, dan is de vakantie weer voorbij ;)

Maar vooral MM, 10 fokkers, 10 meningen. Jij kent je zoon het best, dus doe wat er voor jou goed voelt!

En sowieso, die 10 jarigen…. Ow, van bijna 11, had ivm brutaal doen ook straf gekregen. Zijn tablet mocht niet mee op vakantie (voor 3 nachten). Heeft hij zijn tablet stiekem meegesmokkeld… ik kwam daar de laatste dag achter dus had niets gezegd en de tablet stiekem in mijn tas verstopt. Maar Ow kent mij en had de tablet dus weer uit mijn tas gejat en hem heel normaal weer thuis neergelegd _O- Alsof we dat niet door zouden hebben.
Hij had verder geen gebruik gemaakt van de tablet dus we hebben het maar bij een preek gehouden ;)
  zondag 31 december 2023 @ 09:44:08 #94
37150 livelink
pi_211859133
En toch, ondanks alles, vond ik die tienerleeftijd en (beginnende) puberteit wel echt leuk. Juist en vooral omdat je goed met ze kan praten en minder puur als politieagent/scheidsrechter optreedt, maar met ze kan redeneren en discussiëren over hun gedrag en consequenties.

Daarvoor blijf je toch meer hangen in het 'omdat ik het zeg!'

Ik snap dat dit een schrale troost is @mousemicky, maar misschien helpt het wel om het te relativeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door livelink op 31-12-2023 09:50:20 ]
pi_211859660
Ik zou het het ergst vinden dat het geld is uitgegeven aan vuurwerk en aanstekers. Je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. :{

Het niet door laten gaan van het feest en het niet geven van cadeaus, vind ook ik draconisch. Ik had zelf een moeder die buitenproportionele straffen gaf en dat heeft me in de loop van de puberteit doen afstompen. Het kon me op een bepaald moment niet meer schelen wat ze zei, want er was toch niets meer wat ze van me af kon pakken. Nu realiseer ik me dat ik in die tijd geïsoleerd en gedeprimeerd was. Ik hoop dat mijn kinderen dat gevoel bespaard blijft, want je moet er ook niet aan denken wat daarvan kan komen.

Voel je in ieder geval niet gedwongen om bij je initiële standpunt te blijven. Dat je als ouder laat zien dat je erg emotioneel was en dat je na wat verdere reflectie hebt besloten dat het berouw en de gemaakte afspraak genoeg zijn, is geen teken van zwakte maar van menselijkheid en redelijkheid.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 31 december 2023 @ 10:22:35 #96
37150 livelink
pi_211859785
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:16 schreef Claudia_x het volgende:

Voel je in ieder geval niet gedwongen om bij je initiële standpunt te blijven. Dat je als ouder laat zien dat je erg emotioneel was en dat je na wat verdere reflectie hebt besloten dat het berouw en de gemaakte afspraak genoeg zijn, is geen teken van zwakte maar van menselijkheid en redelijkheid.
QFT!
pi_211860158
Succes @mousemicky in deze lastige situatie. Hopelijk heeft hij er van geleerd.
pi_211861921
Ik zou niet weten wat ik zou doen want mijn kinderen zijn nog klein. Buiten laten terugbetalen en wat ermee gekocht is afnemen. Ik zou waarschijnlijk ook enorm teleurgesteld zijn. Want ik vind het wel van een andere orde dan in een opwelling wat kleins in een winkel stelen.
Maar kan een kind van 10 gewoon naar een winkel gaan en zoveel vuurwerk kopen? Dat vind ik echt verontrustend.
  zondag 31 december 2023 @ 11:57:21 #99
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_211862102
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 11:50 schreef Bottoms_up het volgende:
Maar kan een kind van 10 gewoon naar een winkel gaan en zoveel vuurwerk kopen? Dat vind ik echt verontrustend.
Dat verbaasde mij dus ook zo, gewoon bij de Hema blijkbaar. Niemand die naar zijn leeftijd heeft gevraagd, en hij is ook nog eens klein van stuk, ziet er niet echt uit als 12+.
pi_211862149
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:28 schreef mousemicky het volgende:

Denk dat zijn hele feestje dan naar de maan is.
Zoals anderen al zeiden: misschien moet je het een stap voor zijn en het bezoek inlichten dat er een vervelende situatie was maar dat je nu gewoon zijn feestje viert.
Als het goed is, heeft het bezoek daar respect voor.

Onze zoon, toen 8, had eens in huis met vuur gespeeld toen ik het met mijn dochter boven lag te slapen (ik had nachtdienst gedraaid) en eenmaal beneden zag ik allemaal verbrand papier in de gootsteen.
Aangesproken, volgende dag weer maar niks gebeurd verder.
Sindsdien lagen de aanstekers verstopt. Mijn man liet hem een filmpje zien over hoe snel het hele huis in brand had kunnen vliegen.
Nou, daar was hij heeel erg van onder de indruk maar we hebben het niemand vertelt. Hij schaamde zich en dat is tegenover ons al zwaar genoeg.
Sommige dingen zijn privé. :)

Kijk, het is niks bijzonders geweest maar het is wel iets wat je binnen je gezin houdt. Dat hoeft niet iedereen te weten en heeft ook geen nut.
Binnen je gezin moet je hiermee omgaan.

Klote, maar je zoon is bewust van zijn fout nu. Dit kan een hele goeie les zijn. :)
  zondag 31 december 2023 @ 12:03:43 #101
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211862260
@mousemicky Dikke :* voor jou! Dit zijn wel de rotste dingen om mee om te gaan, want waar doe je nou goed aan. Dat je hier om raad vroeg maakt iig al dat je niet zomaar denkt dat keihard straffen goed is, of juist soft zijn. Te rade gaan bij anderen kan dan echt helpen. Goed dat je dat gedaan hebt! O+

Ik zou ook niet goed weten wat ik zou doen maar ik denk idd wel dat het advies om het binnen jullie gezin te houden verstandig is, ik denk dat hij zich al rot genoeg voelt. :Y
pi_211862296
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 20:47 schreef Donna het volgende:
Ik heb vroeger als 12 of 13 jarige 1 euro gestolen van mijn moeder. Voor een tosti op school.

Ik had een broek aan zonder zakken en moest die euro dus noodgedwongen onhandig in m'n hand houden en werd zodoende ook meteen betrapt.

De teleurstelling van m'n ouders. Ik vergeet het nooit weer. Het is ruim 20 jaar geleden, maar ik denk er nog heel vaak aan.
Ik denk dat je zoon zich nog vreselijker voelt dan ik destijds en anders komt dat wellicht mettertijd wel. Zou het binnen het gezin houden denk ik.
Jaa, een jaszak vol koetjesrepen voor naar de schaakles en dan meteen betrapt worden. :')
Dat gevoel weet ik nog zo goed.
pi_211862301
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 11:50 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik zou niet weten wat ik zou doen want mijn kinderen zijn nog klein. Buiten laten terugbetalen en wat ermee gekocht is afnemen. Ik zou waarschijnlijk ook enorm teleurgesteld zijn. Want ik vind het wel van een andere orde dan in een opwelling wat kleins in een winkel stelen.
Voor wat het waard is: het is een normale fase in de ontwikkeling van menig kind. Ik wil liegen en stelen er niet mee goedpraten. Onze zoon heeft een keer van ons geld stiekem snoep gekocht en ik was toen erg boos. Maar kinderen krijgen naarmate ze ouder worden meer behoefte aan vrijheid en zelfstandigheid, en liegen en stelen zijn gemakkelijke en daarmee verleidelijke manieren om dat te bereiken.

Dit is een aardige tekst over liegen. Ik vind dit een goed advies: "Praat veel met elkaar over wat jullie bezig houdt. Schep daarbij vertrouwen: vertel de geheimen van je kind niet verder en zet geen privézaken op Facebook. Verbied je kind niet te veel, maar onderhandel samen. Geef je puber de ruimte binnen bepaalde grenzen."
  zondag 31 december 2023 @ 12:42:13 #104
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211863339
Welkom terug @vencodark! Ik heb je gemist
  zondag 31 december 2023 @ 12:42:54 #105
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211863358
@BE en @mousemicky gefeliciteerd met jullie 16-jarige en 11-jarige zonen
  zondag 31 december 2023 @ 12:51:14 #106
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_211863561
Ik vind het wel echt zo ontzettend mooi dat groter worden O+ O+
Je gaat de mensjes zien die je gevormd hebt en ze gaan echt de wereld in.

Ze zijn ook zo lekker hard en ze laten je goed voelen waar je zwakke plekken zitten. :D

Ik hou enorm van wat andere ouders grote monden noemen.
Want die grote monden spuwen waarheden :Y En zolang dat zonder heftig uitschelden gaat vind ik dat echt helemaal prima ik vind het echt prachtig om ze voor zichzelf op te zien komen en redenen te bedenken waarom ik of de docent maatschappijleer echt een sukkel is. Ik vind je mening mogen/kunnen bepleiten echt heel belangrijk.
pi_211863660
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 12:42 schreef amaranta het volgende:
Welkom terug @:vencodark! Ik heb je gemist
Oh, wat lief. :@ O+
pi_211864257
Pff, 364 dagen per jaar wonen we op een fijne plek. Alleen 31-12 is het niet prettig toeven hier. Op ons plein komt de jeugd uit de hele wijk samen met vuurwerk. Veel hele harde (volgens mij illegale) knallen de hele dag.

Iedereen alvast de beste wensen voor 2024!
  zondag 31 december 2023 @ 13:27:28 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211864282
quote:
@:be en @:mousemicky gefeliciteerd met jullie 16-jarige en 11-jarige zonen
Tx! O+
  zondag 31 december 2023 @ 13:43:23 #110
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_211864614
quote:
@:be en @:mousemicky gefeliciteerd met jullie 16-jarige en 11-jarige zonen
Nog twee nachtjes slapen voor 'm (ik telde gisteren verkeerd, was nog 3 ipv 2 dagen), maar alvast dankjewel.
  Moderator zondag 31 december 2023 @ 14:17:36 #111
5428 crew  miss_sly
pi_211865215
Jeetje @BE 16 al! Wat een leeftijd. Gefeliciteerd!

@mousemicky alvast gefeliciteerd!
  zondag 31 december 2023 @ 14:37:04 #112
37150 livelink
pi_211865657
Gefeliciteerd BE met je grote zoon :*
pi_211867085
BE 16 alweer! Gefeliciteerd met je grote zoon!
  zondag 31 december 2023 @ 16:15:21 #114
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211867560
Gefeliciteerd BE! *O*
|| justdiggit.org ||
  zondag 31 december 2023 @ 17:13:39 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211868552
@BE en @mousemicky gefeliciteerd! :* *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 31 december 2023 @ 17:19:09 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211868642
Oh, ik hou zo van de humor van Soneal: hij wilde graag een Bluetooth speakertje dat bij mijn vader stond (zo'n cheap ass gratis ding dat hij bij een bestelling gekregen had), dus ik zeg dat hij die al mee mag nemen.

Komen we thuis, hij koppelt hem aan zijn telefoon en welk nummer draait hij als eerste??

SPOILER
Ik heb zo hard gelachen :') :') :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 31 december 2023 @ 17:26:21 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211868749

Hoe dan! O+
pi_211868805
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 12:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Voor wat het waard is: het is een normale fase in de ontwikkeling van menig kind. Ik wil liegen en stelen er niet mee goedpraten. Onze zoon heeft een keer van ons geld stiekem snoep gekocht en ik was toen erg boos. Maar kinderen krijgen naarmate ze ouder worden meer behoefte aan vrijheid en zelfstandigheid, en liegen en stelen zijn gemakkelijke en daarmee verleidelijke manieren om dat te bereiken.

Dit is een aardige tekst over liegen. Ik vind dit een goed advies: "Praat veel met elkaar over wat jullie bezig houdt. Schep daarbij vertrouwen: vertel de geheimen van je kind niet verder en zet geen privézaken op Facebook. Verbied je kind niet te veel, maar onderhandel samen. Geef je puber de ruimte binnen bepaalde grenzen."
Staan ook meerdere vragen over op de vragenlijst van de schoolarts rond deze leeftijd als ik me goed herinner. Geeft voor mij ook aan dat dit bij die ontwikkeling hoort.

Gefeliciteerd mousem. Hopelijk was het een leuke dag!

En @BE 16!! Proficiat! Voelde voor mij echt als een énorm moment. We hebben het gehaald en wat is zo toch goed gelukt. Dat gevoel.
Met een meidenkwartet
  Moderator zondag 31 december 2023 @ 17:29:33 #120
5428 crew  miss_sly
pi_211868815
quote:
17s.gif Op zondag 31 december 2023 17:26 schreef BE het volgende:
[ afbeelding ]

Hoe dan! O+
Wat een kerel!
  zondag 31 december 2023 @ 17:34:58 #121
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211868924
quote:
[ afbeelding ]

Hoe dan! O+
Ik denk dat hij gewoon voldoende cola heeft gedronken:-)
  zondag 31 december 2023 @ 17:38:42 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211869006
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 17:34 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik denk dat hij gewoon voldoende cola heeft gedronken:-)
:D Dat zeker! Iig wel de zero versie, anders was hij een paar kilo zwaarder vrees ik. :+
pi_211869106
Gefeliciteerd met zoon @BE!🎂
If they say
pi_211869151
Gefeliciteerd @BE!
pi_211869349
@BE, gefeliciteerd met je grote! Wat een verschil tussen baby'tje en grote kerel van 16!

@Leandra, the good old Rick Astley :D

Hier wordt ondanks vuurwerkverbod behoorlijk wat afgeknalt. Simon is er helemaal hysterisch door. Hij wil niet naar buiten (want eng), maar rent om de haverklap naar het raam als ie wat hoort.

Manlief en ik zijn beide niet fit :{

Ik heb een beetje een haat-liefde verhouding met Oud en Nieuw. Aan de ene kant mooi dat er iets afgesloten kan worden, maar ik voel vooral veel melancholie en zelfopgelegde druk voor hoe het in het nieuwe jaar anders kan/moet.

Iedereen een goede jaarwisseling!!
pi_211869401
Gefeliciteerd BE en MM! *O*

En voor iedereen een fijne jaarwisseling gewenst O+
  zondag 31 december 2023 @ 18:02:17 #127
37150 livelink
pi_211869460
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 17:55 schreef TolstoiFan het volgende:
@:BE, gefeliciteerd met je grote! Wat een verschil tussen baby'tje en grote kerel van 16!

@:Leandra, the good old Rick Astley :D

Hier wordt ondanks vuurwerkverbod behoorlijk wat afgeknalt. Simon is er helemaal hysterisch door. Hij wil niet naar buiten (want eng), maar rent om de haverklap naar het raam als ie wat hoort.

Manlief en ik zijn beide niet fit :{

Ik heb een beetje een haat-liefde verhouding met Oud en Nieuw. Aan de ene kant mooi dat er iets afgesloten kan worden, maar ik voel vooral veel melancholie en zelfopgelegde druk voor hoe het in het nieuwe jaar anders kan/moet.

Iedereen een goede jaarwisseling!!
Hoelang zijn jullie allebei nou al ziek, TolstoiFan?
Ik heb alleen maar een haat-verhouding met Oud en Nieuw. Al sinds ik kind was. Ik ben jaloers op alle landen waar het al achter de rug is.
  zondag 31 december 2023 @ 18:04:36 #128
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211869483
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 18:02 schreef livelink het volgende:

[..]
Hoelang zijn jullie allebei nou al ziek, TolstoiFan?
Ik heb alleen maar een haat-verhouding met Oud en Nieuw. Al sinds ik kind was. Ik ben jaloers op alle landen waar het al achter de rug is.
Same. Ik haat oud&nieuw. Vooral vuurwerk eigenlijk. Brings back bad memories.
|| justdiggit.org ||
pi_211869663
Nou, aan dat vuurwerk heb ik ook een grote haat.

@livelink, ik ben sinds woensdagavond ziek. Manlief is al sinds halverwege november aan het kwakkelen, hij is afgelopen week nog naar de huisarts geweest, die gaf aan dat dit weer een nieuw virus is, dat er zoveel virussen rondgaan en hij is met zijn longontsteking misschien nog vatbaarder.
Wat vooral heel erg kl*te is, is die ongelofelijke vastzittende hoest, die vooral 's avonds en 's nachts heel erg is.
Je hoest je longen uit je lijf maar niks komt los.
  zondag 31 december 2023 @ 18:19:26 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211869746
Vervelend als je beiden niet fit bent @TolstoiFan, beterschap voor beiden :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211869806
Ik heb nu een dubbel gevoel bij oud en nieuw omdat pa in het verpleeghuis is voor de eerste keer en nog niet zo lang. De kinderen en mijn moeder zijn er nu. Blijven niet tot middernacht, er wordt al heel veel geknald, ook met carbid ed. Niet heel fijn om er doorheen te fietsen.
En pa gaat op tijd naar bed, hij trekt het niet om lang op te blijven. Hij vind het ook niet erg, omdat hij toch alleen is zonder ma en heeft niks met vuurwerk.
En Senna (de hond) is doodsbang nu, zo sneu. Die krijg je niet naar buiten, zelfs niet in de tuin om te plassen.
We proberen het ook niet meer, geeft alleen maar stress en dan doet ze niks. Dan maar een ongelukje. De hele dag nog niks gedaan en amper wat gegeten en gedronken.
Ondertussen is mijn vriend druk bezig met oliebollen bakken, de appelbeignets werkten totaal niet mee dus worden het appeloliebollen wat erg lekker blijkt te zijn.

Fijne jaarwisseling iedereen!
pi_211869815
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 18:14 schreef TolstoiFan het volgende:

@:livelink, ik ben sinds woensdagavond ziek. Manlief is al sinds halverwege november aan het kwakkelen, hij is afgelopen week nog naar de huisarts geweest, die gaf aan dat dit weer een nieuw virus is, dat er zoveel virussen rondgaan en hij is met zijn longontsteking misschien nog vatbaarder.
Wat vooral heel erg kl*te is, is die ongelofelijke vastzittende hoest, die vooral 's avonds en 's nachts heel erg is.
Beterschap! :*
  zondag 31 december 2023 @ 18:38:23 #133
37150 livelink
pi_211870075
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 18:14 schreef TolstoiFan het volgende:

@:livelink, ik ben sinds woensdagavond ziek. Manlief is al sinds halverwege november aan het kwakkelen, hij is afgelopen week nog naar de huisarts geweest, die gaf aan dat dit weer een nieuw virus is, dat er zoveel virussen rondgaan en hij is met zijn longontsteking misschien nog vatbaarder.
Beterschap! Ik wens jullie alvast een heel gezond 2024!
  zondag 31 december 2023 @ 18:39:27 #134
37150 livelink
pi_211870092
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 18:23 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb nu een dubbel gevoel bij oud en nieuw omdat pa in het verpleeghuis is voor de eerste keer en nog niet zo lang. De kinderen en mijn moeder zijn er nu. Blijven niet tot middernacht, er wordt al heel veel geknald, ook met carbid ed. Niet heel fijn om er doorheen te fietsen.
En pa gaat op tijd naar bed, hij trekt het niet om lang op te blijven. Hij vind het ook niet erg, omdat hij toch alleen is zonder ma en heeft niks met vuurwerk.
En Senna (de hond) is doodsbang nu, zo sneu. Die krijg je niet naar buiten, zelfs niet in de tuin om te plassen.
We proberen het ook niet meer, geeft alleen maar stress en dan doet ze niks. Dan maar een ongelukje. De hele dag nog niks gedaan en amper wat gegeten en gedronken.
Ondertussen is mijn vriend druk bezig met oliebollen bakken, de appelbeignets werkten totaal niet mee dus worden het appeloliebollen wat erg lekker blijkt te zijn.

Ik ben ook altijd pas gerust als ik zeker weet dat iedereen weer veilig thuis is.
pi_211870673
:* voor iedereen die oudjaarsavond lastig vindt. En speciaal ook voor @_Ingrid_ en @TolstoiFan

Ik vond oudjaar vroeger best leuk. Sinds de vriendengroep uit elkaar gevallen is door huisjeboompjebeestje vind ik er niet zo veel meer aan. Ik doe wel mijn best om er een speciale avond van te maken voor mijn kind, omdat ik zelf die herinneringen van vroeger heb.
Sowieso ben ik niet gemaakt voor het grotemensenleven, ofzo.
pi_211870839
Die opgelegde druk en het ‘het moet gezellig zijn met oudjaar’ heb ik lang geleden van me afgeschud, gelukkig. Wij zijn gewoon lekker thuis. Kids zijn nu even op hun kamers aan het gamen of zo. En zometeen kijken we een film. Geen enorme feestavonden voor ons met oud en nieuw. Heerlijk zo.

Fijne jaarwisseling allemaal O+
Met een meidenkwartet
  zondag 31 december 2023 @ 19:32:55 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211871062
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 18:23 schreef _Ingrid_ het volgende:

Het is ook gewoon pittig, zulke veranderingen :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211871158
Dat is wel de beste manier vind ik, die hooggespannen verwachtingen werken zo averechts. Wij gaan gewoon naar bed, voor het eerst sinds ik 10 ben ofzo :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Moderator zondag 31 december 2023 @ 19:43:36 #139
5428 crew  miss_sly
pi_211871274
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 19:20 schreef Cathmar het volgende:
Die opgelegde druk en het ‘het moet gezellig zijn met oudjaar’ heb ik lang geleden van me afgeschud, gelukkig. Wij zijn gewoon lekker thuis. Kids zijn nu even op hun kamers aan het gamen of zo. En zometeen kijken we een film. Geen enorme feestavonden voor ons met oud en nieuw. Heerlijk zo.

Hier ook zo. We zijn afgelopen nacht teruggekomen van een paar dagen Berlijn, dus vandaag lekker relaxen, beetje hangen, oliebollen eten en een gezellige avond maken. Vind ik echt voldoende. Ik ben gewoon al erg blij dat ik het weer kan vieren met de twee liefste mensen in mijn leven.
pi_211871649
Hier staan zo vrienden op de stoep. We spreken altijd af met oudjaar, hapjes erbij en dan is het eigenlijk vanzelf gezellig O+

Ben overigens nog steeds niet helemaal opgeknapt, nu weer meer oorpijn ipv hoesten. 3 weken nu al bezig :(
pi_211871909
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 19:37 schreef Clubsoda het volgende:
Dat is wel de beste manier vind ik, die hooggespannen verwachtingen werken zo averechts. Wij gaan gewoon naar bed, voor het eerst sinds ik 10 ben ofzo :+
Dit heb ik ook een aantal jaar gedaan. Ik vond het vooral gek wakker worden op 1 januari, maar verder wel heel lekker. :Y
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_211872046
Ik vind het altijd fantastisch, vrienden, liters drank, nieuwjaarsdag niet van der bank komen. Sinds kinderen is die lol er wel vanaf, maar we hebben inmiddels een steak tartaar traditie en eten met zijn tweeën genant veel rauw vlees terwijl de kinderen ieder eten wat zij het liefst hebben. In joggingbroek.
Heerlijk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_211872165
@TolstoiFan en @_Ingrid_ :*

Wij vieren al tig gewoon thuis oud en nieuw. Vroeger gingen we wel naar mijn moeder, die toen in dezelfde flat woonde. Maar no way dat ik me buiten de deur begeef op deze avond.
Dochter is ook thuis met haar gezinnetje en man belde om 20u omdat het bij hem al nieuwjaar is :D
Zoon en ik zijn dus met zn twee. Net kaasfondue gehad en de laatste dagen 7 Harry Potter films gekeken. Beginnen we zo aan nummer 8.

Fijne jaarwisseling allemaal! 🍾
If they say
  zondag 31 december 2023 @ 20:36:55 #144
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211872253
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 19:20 schreef Cathmar het volgende:

Toch zeker wel 12 druiven??
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 31 december 2023 @ 20:38:59 #145
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_211872283
Pff ben al helemaal klaar met vandaag, het gaat hier zo hard loos, dat het wel oorlog lijkt.
Glazen staan te trillen in de kast. Ruiten rammelen in de kozijnen.
Knallen niet normaal.

En dan is dit alleen nog maar de voorbode, want vanaf 23.30 uur beginnen ze pas echt :X

Kleine heb ik gelukkig in slaap gekregen, vent ligt te slapen op de bank, hond ligt op de badkamer, d@r is hij het rustigst...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_211872322
Wij hebben net een film gekeken (Berend Botje) en wat hapjes gegeten. Simon ligt nu in bed en hopelijk slaapt ie eventjes een uurtje of 3, daarna vuurwerk kijken en toasten met kinderchampagne.

@Ynske, dat klinkt heftig! Och ja, die arme huisdieren, ook zo sneu altijd!
  zondag 31 december 2023 @ 20:54:28 #147
37150 livelink
pi_211872512
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 20:38 schreef Ynske het volgende:
Pff ben al helemaal klaar met vandaag, het gaat hier zo hard loos, dat het wel oorlog lijkt.
Glazen staan te trillen in de kast. Ruiten rammelen in de kozijnen.
Knallen niet normaal.

En dan is dit alleen nog maar de voorbode, want vanaf 23.30 uur beginnen ze pas echt :X

Kleine heb ik gelukkig in slaap gekregen, vent ligt te slapen op de bank, hond ligt op de badkamer, d@r is hij het rustigst...
Het is hier ook veel en hard, ja. De kat ligt in de kattenbak; dat was kennelijk het veiligste plekje dat ze kon bedenken. Ik had hem gelukkig net helemaal schoongemaakt. Ik zal blij zijn als het een uur of 2 is en het ergste voorbij.
pi_211872566
Beterschap voor alle zieken 😘 ik ben ook nier helemaal fit. Hoesten en verkouden.
@BE gefeliciteerd met S 😘

Wij hebben net een spelletje gedaan. Hier wordt ook flink geknald. Denk dat wij ons vuurwerk wat eerder gaan afsteken. Volgens mij is het om 0.00 echt bagger.
Ik hou wel van O&N maar ben ook wel weer blij als al die feestdagen weer voorbij zijn

[ Bericht 8% gewijzigd door Vicky op 31-12-2023 21:19:48 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Manager PR/Moderator zondag 31 december 2023 @ 20:59:45 #149
269689 crew  Viv
pi_211872620
quote:
7s.gif Op zondag 31 december 2023 19:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hier ook zo. We zijn afgelopen nacht teruggekomen van een paar dagen Berlijn, dus vandaag lekker relaxen, beetje hangen, oliebollen eten en een gezellige avond maken. Vind ik echt voldoende. Ik ben gewoon al erg blij dat ik het weer kan vieren met de twee liefste mensen in mijn leven.
We did not die O+
  Moderator zondag 31 december 2023 @ 21:22:50 #150
5428 crew  miss_sly
pi_211872914
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 20:59 schreef Viv het volgende:

[..]
We did not die O+
[ afbeelding ]
Ja dat en dat ik nog steeds met niemand liever dan hen deze dagen vier, reisjes doe, films kijk en mijn leven deel O+
  zondag 31 december 2023 @ 21:25:00 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211872952
Wij zouden voor het eerst in jaren weer eens met een groep vrienden bij elkaar zijn, maar mijn lieftallige heeft een positieve corona test en een van de andere mensen die komen vond dat toch niet prettig. Dus ja, we zijn toch weer met z’n viertjes thuis en spelen tussen het vuurwerk afsteken door heel wat potjes van Ticket to Ride USA, die lag onder de kerstboom vorige week.

Vanmiddag zijn wij volgens onze verjaardag’s traditie naar een escape room gegaan. O+ We hebben The Execution gedaan met z’n viertjes. Erg tof! O+
pi_211872999
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 21:25 schreef BE het volgende:
Wij zouden voor het eerst in jaren weer eens met een groep vrienden bij elkaar zijn, maar mijn lieftallige heeft een positieve corona test en een van de andere mensen die komen vond dat toch niet prettig. Dus ja, we zijn toch weer met z’n viertjes thuis en spelen tussen het vuurwerk afsteken door heel wat potjes van Ticket to Ride USA, die lag onder de kerstboom vorige week.

Vanmiddag zijn wij volgens onze verjaardag’s traditie naar een escape room gegaan. O+ We hebben The Execution gedaan met z’n viertjes. Erg tof! O+
Dan was je bij mij om de hoek! Had even geappt 😉
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 31 december 2023 @ 21:32:27 #153
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211873021
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 21:30 schreef Vicky het volgende:

[..]
Niet aan gedacht! 24 augustus zijn we er, is het plan. ;) dan gaan we Jason doen.
pi_211873073
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 21:32 schreef BE het volgende:

[..]
Niet aan gedacht! 24 augustus zijn we er, is het plan. ;) dan gaan we Jason doen.
zet maar in je agenda dat je me dan appt ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211873609
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 21:30 schreef Vicky het volgende:

[..]
Nee man, ze had een keronalijer mee!
pi_211873788
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 20:36 schreef amaranta het volgende:

[..]
Toch zeker wel 12 druiven??
¡¡Sí!! 100%. Sommige tradities houden we er in. Ik hou d’r van O+
Meiden zijn er vanmiddag nog even om gefietst.
Met een meidenkwartet
pi_211873868
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 22:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee man, ze had een keronalijer mee!
Och ik heb zelf ook de blaftyfus 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211873946
Ik was net met mijn gup te zien op zo'n scherm in het Top 2000 Café - gewoon zomaar met onze kop op tv! :D Nu denkt ze dat ze beroemd is O+

Van harte met je grote jarige @BE
pi_211874307
Ik vind het een zeer vermoeiende avond. De meiden blijven voor het eerst op en zijn daar heel enthousiast over. Ondertussen zijn ze met spelletje nummer 15 van deze avond bezig… eentje voor 4 spelers dus ik kon helaas een rondje niet mee doen.

Ik heb nog snel even m’n zorgverzekering overgesloten en m’n airmiles die per 1 januari vervallen gedoneerd. Volgens mij heb ik alles met 1 januari deadline nu gedaan…
  zondag 31 december 2023 @ 23:52:50 #160
35189 Troel
scherp en bot
pi_211874939
Hier is het heerlijk rustig, alleen overdag af en toe wat carbidknallen.

Al sinds vanmiddag mijn schoonouders over de vloer en het is heerlijk! Goed uiteinde allemaal en gefeliciteerd met de jarigen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211874945
Ik vind eigenlijk al deze feestdagen vooral vermoeiend met de kinderen. Vroeger was december echt mijn lievelingsmaand. Tegenwoordig vind ik het flink aanpoten en ben ik blij als het februari is en het normale leven weer goed in het ritme zit en het lichter en zonniger is. :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Nanuke op 01-01-2024 00:20:33 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 1 januari 2024 @ 00:05:32 #162
37150 livelink
pi_211875118
Ik wens iedereen hier alle goeds toe voor 2024! Dat het maar een mooi jaar mag worden.
pi_211875336
Gelukkig nieuwjaar allemaal! En dat 2024 vooral wat gezonder gaat zijn🎉🍾 :)
If they say
  maandag 1 januari 2024 @ 00:37:15 #164
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211875393
De beste wensen allemaal
pi_211875424
De beste wensen allemaal!

Wij zijn buiten een rondje gaan lopen, we hebben het eind van de straat nog niet gehaald, toen zaten er al twee meisjes hard te huilen wegens het lawaai. Hun broer had dat vorig jaar ook dus die was er op voorbereid deze keer. Die was vanmorgen ook om 5 uur al wakker en wilde binnen ook gelijk naar bed. De meiden wilde wel nog even kijken en liggen nu in hun bed met de gordijnen wijd open. Die zaten overigens om 12 uur ook nog vol energie te stuiteren en zouden nog wel twee uur door kunnen stuiteren denk ik…
  maandag 1 januari 2024 @ 00:48:06 #166
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211875490
Gelukkig en gezond Nieuwjaar allen! ✨️🥂🎊
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211875514
Ach @FlyingFish het is ook best beangstigend, die harde knallen.
Zoon schrikt ook steeds van die dreunen. Niet normaal, dat geluid.

Wij waren even in de tuin maar zijn naar binnen gevlucht. Het vuurwerk van de buren een paar huizen verderop waaide onze richting op. Brandende stukjes vuurwerk kwamen op ons neer.
En dan hebben we hier een vuurwerkverbod :')
Tis nog niet afgelopen, kan nog meer de lucht in.
If they say
pi_211875543
Bedankt voor de leuke gesprekken, goede discussies en steun als dat nodig was het afgelopen jaar :*. Iedereen de beste wensen voor 2024!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211875586
Ja het is fijn dat jullie er zijn O+
pi_211875626
We hebben binnen naar al het vuurwerk gekeken, buiten vond het grut te eng. En we hebben net hun matrassen naar de woonkamer gesleept, daar mogen ze vannacht slapen :D

Onze hond was vorige jaren altijd wel bang, veel blaffen, maar is deze keer helemaal relaxed. Ik snap er niks van, want het knalt buiten enorm, maar het is een mooie meevaller :s)

Verder geen al te emotioneel gedoe, gewoon licht en ontspannen. Het is goed zo :)
pi_211875741
🎆🎆 happy 2024 🎆🎆
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211875795
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 01:05 schreef Amsel het volgende:
We hebben binnen naar al het vuurwerk gekeken, buiten vond het grut te eng. En we hebben net hun matrassen naar de woonkamer gesleept, daar mogen ze vannacht slapen :D

Onze hond was vorige jaren altijd wel bang, veel blaffen, maar is deze keer helemaal relaxed. Ik snap er niks van, want het knalt buiten enorm, maar het is een mooie meevaller :s)

Verder geen al te emotioneel gedoe, gewoon licht en ontspannen. Het is goed zo :)
Wij liggen ook in de woonkamer,soort vakantie traditie, nu gecombineerd met oud en nieuw.. helemaal best wmb.

Happy new year allemaal.
S. 2014
J. 2016
pi_211876339
De beste wensen allemaal! Voor iedereen een voorspoedig 2024 gewenst!
pi_211876436
Gelukkig nieuwjaar allemaal O+

De jongens bleven (na een laffe poging tot slapen) uiteindelijk tot een uur of 1 wakker. De 2 baby’s in het gezelschap waren ook van slag.
Maar het was een fijne avond met een aantal van de mensen die ik het liefst om me heen heb.
Als ik zo ieder jaar opnieuw mag starten ben ik een gezegend mens O+

En nu slapen :@
  maandag 1 januari 2024 @ 06:37:15 #175
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211876656
Gelukkig nieuwjaar! (Nee autocorrect, niet boekjaar).

Hebben om een uur of zeven sterretjes gedaan met de kinderen, maar de jongste verbrandde z'n vinger en de oudste vond de knallen eng, dus al snel weer naar binnen. Om half negen sliepen ze.
Ik sliep om half tien ofzo al. Man was een uur of anderhalf later ook wel klaar. Was prima zo.

Straks naar ballorig met m'n moeder en haar pleegdochter. Beetje koffie drinken en niks doen terwijl de kinderen zich vermaken. Ideaal!
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 1 januari 2024 @ 08:01:09 #176
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211876733
Gelukkig nieuwjaar! O+
|| justdiggit.org ||
  maandag 1 januari 2024 @ 08:24:15 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211876751
Allemaal een heel mooi, gezond en liefdevol 2024! 🥂🍾✨️🌟

SPOILER
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211876917
Dat wil wel @Leandra Het is een moeilijke tijd voor je :*

Jaar begint hier goed. Kpn storing dus geen internet en tv :')

Edit: en mijn broers zitten zonder stroom :')

Edit 2: volgens de storingsite van de netbeheerder, heeft mijn straat óók een stroomstoring. Merk er niks van :?

[ Bericht 16% gewijzigd door Mushanga71 op 01-01-2024 09:49:27 ]
If they say
pi_211877051
Oei das geen goed begin @Mushanga71

Ik ging rond 3.30 slapen en was rond 8.00 weer wakker door mijn eigen geblaf. Pff vermoeiend dit.

Heb de vuurwerkrotzooi weer netjes opgeruimd buiten. Straks alleen de tuin nog even sproeien. Er ligt behoorlijk wat aan vuurwerk rommel.
Vandaag alle beddengoed in de wasmachine, stinkende kleren wassen, opruimen, hopelijk kerstboom weg en verder beetje bankhangen tussendoor.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211877061
Gelukkig nieuwjaar allemaal O+

Wij zaten met een aantal vrienden bij elkaar en onze heren bleven ook voor het eerst wakker tot na 12 uur. Samen met een leeftijdsgenootje. Ik vond het ook een vermoeiende avond. :P

Nu ben ik moed aan het verzamelen om de zooi op te ruimen…
pi_211877174
quote:
[ afbeelding ]

Hoe dan! O+
Wat een bink! O+ Gefeliciteerd nog.
pi_211877179
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 08:24 schreef Leandra het volgende:
Allemaal een heel mooi, gezond en liefdevol 2024! 🥂🍾✨️🌟

SPOILER
Echt Leandra. :D O+

pi_211877184
Een mooi en gezond 2024 gewenst aan iedereen.
pi_211877689
Lokkich Nijjier! *O*

Ik lag om 2230 plat met een flinke chillpill, heb niets meer meegekregen. O+
pi_211877846
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 11:30 schreef PoesInDoos het volgende:
Lokkich Nijjier! *O*

Ik lag om 2230 plat met een flinke chillpill, heb niets meer meegekregen. O+
Folle lok en seine :P

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Mijn kind vond het geweldig dat een foto van hem op tv kwam. (De Fryske top 100, hoeveel mensen hebben daarvoor de tv aanstaan :@ )

We hebben hier met zijn vieren de rit uitgezeten met spelletjes, veel eten, de conference (matig) en 3 doosjes kinder vuurwerk. De 12 jarige ligt boven op bed. De 16 jarige ligt hier midden in de woonkamer, op zijn matras te slapen. Die was mega vrolijk gisteravond (genieten!) Maar stortte om 1 uur in. Dus lekker laten liggen beneden. Ik ga zo de kerstspullen om hem heen opruimen
  maandag 1 januari 2024 @ 11:53:11 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211877861
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 10:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Echt Leandra. :D O+

Ik heb ze nog niet verwerkt, dat doe ik straks wel even :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211877878
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 11:53 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik heb ze nog niet verwerkt, dat doe ik straks wel even :D
_O_
pi_211878098
Gelukkig Nieuwjaar lieve OUDers O+
pi_211878176
Beste wensen allemaal!! Zon en blauwe lucht hier, zo lekker naar buiten O+
Met een meidenkwartet
pi_211878197
Ik lag om 01:30 in bed. Iedereen had het volgehouden ze waren alleen al om 09:30 weer up and running. Ik heb mijn eerst hardlooprondje van dit jaar er weer op zitten in de regen.

Ik hoop voor iedereen een goed 2024
SPOILER
pi_211878248
Gelukkig nieuwjaar

Dat het een spetterend jaar mag worden.
Werewolf
  maandag 1 januari 2024 @ 12:58:34 #192
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211878396
Happy New Year! :* *O* O+
in de haak.
pi_211878448
De beste wensen voor 2024! :*
pi_211879027
Iedereen een heel gelukkig en gezond 2024 gewenst!!

We hebben Simon rond 20:30 in bed gelegd en om 23:30 weer wakker gemaakt. Samen vuurwerk gekeken binnen en om 1 uur lagen Simon en ik in bed. Manlief iets later.

Ik heb net een speurtocht in huis uitgezet voor Simon, terwijl manlief even met hem naar buiten is. Straks kijken of ie alle kaartjes vindt en alle vragen kan beantwoorden :D
pi_211879424
Beste wensen allen. :)

We waren naar mijn ouders waar mijn zus, zwager en broertje ook waren.
Het is 4:15 uur geworden. :D
Uitgeslapen tot een uur of 11.
Nu een week herstellen. :')
pi_211879834
Gelukkig 2024 iedereen!
  maandag 1 januari 2024 @ 15:28:52 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211880509
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 11:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
_O_
En bijgewerkt, tevens de hypotheek-excel bijgewerkt dus alles is weer up-to date.
Ik zit me al te verheugen op 1 september dit jaar.

SPOILER
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 1 januari 2024 @ 15:56:49 #198
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211880968
Guldens? Dat doet zelfs mijn moeder van 62 en schoonmoeder van 75 niet meer...
  maandag 1 januari 2024 @ 16:05:11 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211881118
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 15:56 schreef Tink89 het volgende:
Guldens? Dat doet zelfs mijn moeder van 62 en schoonmoeder van 75 niet meer...
Wij normaal ook niet, maar met betrekking tot de hypotheek heb ik dat nog wel gedaan voor het moment dat we door die grens gaan, daar zit ook echt een hoekje van een opmerking in mijn excel :')

En ik deed het nog wel eens als N over zijn salaris klaagde :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 1 januari 2024 @ 18:03:58 #200
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_211882616
Iedereen een heel gelukkig 2024!

Deze feestdagen achter de rug en nu hop in een moeite door naar de kinderverjaardagen! #error
pi_211882744
quote:
2s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:03 schreef Kyara het volgende:
Iedereen een heel gelukkig 2024!

Deze feestdagen achter de rug en nu hop in een moeite door naar de kinderverjaardagen! #error
Ik krijg daar ook altijd een error van :o en dan zijn wij nog wel 2 weken later en maar met 1 verjaardag. Maar op de een of andere manier komt het al 12 jaar als een verrassing :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 1 januari 2024 @ 18:16:12 #202
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_211882777
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik krijg daar ook altijd een error van :o en dan zijn wij nog wel 2 weken later en maar met 1 verjaardag. Maar op de een of andere manier komt het al 12 jaar als een verrassing :')
Ja echt he. Elk jaar weer. :')

2 weken later mogen wij ook weer voor de andere inderdaad.
pi_211883063
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:13 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Onze dochter is van 20 december en moet dus nog een kinderfeestje.
Brrrr. :'(
pi_211883275
Weet iemand of er ergens in de regio Midden-Nederland een vergelijkbaar touwklimparcours is zoals in de DinoDome in GaiaZoo?

Simon vond dat erg leuk, maar om nu daarvoor helemaal naar Limburg te reizen is me iets te gek ;)
  maandag 1 januari 2024 @ 19:25:30 #205
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211883454
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 18:47 schreef vencodark het volgende:

[..]
Onze dochter is van 20 december en moet dus nog een kinderfeestje.
Brrrr. :'(
Hé! Datumtweeling. Helemaal vergeten. Onze jongste werd alweer 14 de 20ste
  maandag 1 januari 2024 @ 19:26:15 #206
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211883463
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 19:09 schreef TolstoiFan het volgende:
Weet iemand of er ergens in de regio Midden-Nederland een vergelijkbaar touwklimparcours is zoals in de DinoDome in GaiaZoo?

Simon vond dat erg leuk, maar om nu daarvoor helemaal naar Limburg te reizen is me iets te gek ;)
Er is een leuke in Veldhoven, maar dat is niet midden Nederland. Klimrijk heet het.
pi_211883492
Datumdrieling haha, ik werd 34 de 20e :D
Inderdaad nooit feestjes echt op mn verjaardag gehad. Al had ik dit jaar wel wat bezoek én uit eten geweest met een vriendin.

Wat hebben er veel hier verdrietige dingen meegemaakt en/of getobt (of tobben) met fysieke of mentale gezondheid.. voor iedereen een beter jaar dan vorig jaar gewenst :*
pi_211883512
@TolstoiFan ik heb geen idee hoe het klimparcours bij GaiaZOO is, maar er zijn rond Utrecht wel een aantal klimbossen/klimparken. Misschien daar eens op de sites kijken? Google op klimbos Utrecht geeft al best wat hits.
  maandag 1 januari 2024 @ 19:34:37 #209
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211883562
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 19:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Datumdrieling haha, ik werd 34 de 20e :D
Inderdaad nooit feestjes echt op mn verjaardag gehad. Al had ik dit jaar wel wat bezoek én uit eten geweest met een vriendin.

Wat hebben er veel hier verdrietige dingen meegemaakt en/of getobt (of tobben) met fysieke of mentale gezondheid.. voor iedereen een beter jaar dan vorig jaar gewenst :*
Jij ook gefeliciteerd dan nog.
pi_211883592
quote:
1s.gif Op maandag 1 januari 2024 19:34 schreef amaranta het volgende:

[..]
Jij ook gefeliciteerd dan nog.
Dank! Ook voor jullie natuurlijk amaranta en @vencodark!
pi_211883615
Gezien de weersverwachtingen van de komende dagen zoek ik iets dat indoor is :)
Maar dank voor de tips tot nu, want die sla ik wel even op voor als het weer beter wordt.
pi_211883658
quote:

Is dinoland in Zwolle iets, of is dat de noord? Weet niet of dat precies hetzelfde type parcours heeft. Maar wel dino's :P

Hier eentje jarig op 21 december. Feestjes gehad op 21&22 december, lekker er vanaf voor de feestdagen. Dat probeer ik eigenlijk elk jaar wel te regelen.

Alleen dan nog bij een nichtje op visite tussen kerst en oud en nieuw, maar dat geeft mij weinig drukte. Alleen een middag de deur uit.

Dus vandaag de kerstspullen de garage in een de laatste week van de vakantie lekker cocoonen O+
  maandag 1 januari 2024 @ 21:40:47 #213
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211885719
Elk jaar zeggen we tegen elkaar: volgend jaar vieren we het met z'n drieën. Maar goed, toen zaten er dus toch ineens allemaal 7-jarigen met hun ouders bij ons thuis. Onze gezelligerd kan prima opblijven, maar verder was het één grote chaos. Moet er minstens een week van bijkomen :D

Verjaardagsfeestje daarentegen was zo superdeduper O+

Beste wensen allemaal voor 2024 :*
pi_211886060
quote:

Misschien is Schateiland Zeumeren wat?

En niet in Midden-Nederland, maar wel dichterbij dan Limburg: het huis in de heuvel in Plaswijckpark in Rotterdam?

Beide niet zo'n klimfestijn als de DinoDome, maar er valt wel wat te klauteren en origineler dan de gemiddelde Monkey Town.
  maandag 1 januari 2024 @ 21:54:39 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211886077
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 21:53 schreef Amsel het volgende:

[..]
Misschien is Schateiland Zeumeren wat?

En niet in Midden-Nederland, maar wel dichterbij dan Limburg: het huis in de heuvel in Plaswijckpark in Rotterdam?

Beide niet zo'n klimfestijn als de DinoDome, maar er valt wel wat te klauteren en origineler dan de gemiddelde Monkey Town.
Persoonlijk vind ik Schateiland Zeumeren erg duur, maar het is wel leuk om te klimmen en klauteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211887106
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 19:38 schreef TolstoiFan het volgende:
Gezien de weersverwachtingen van de komende dagen zoek ik iets dat indoor is :)
Maar dank voor de tips tot nu, want die sla ik wel even op voor als het weer beter wordt.
In Aalsmeer is een leuke indoor. Is dat een optie?
https://www.funmania-aalsmeer.nl/
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211887245
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 21:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Persoonlijk vind ik Schateiland Zeumeren erg duur, maar het is wel leuk om te klimmen en klauteren.
Neejoh, kaartjes via Tripper zijn maar ¤6,50! Als volwassene ben je wel goedkoper uit via hun eigen website. Het is in ieder geval goedkoper dan de indoor speelhel hier in de buurt.

En vandaag was het er echt uitgestorven, was een mooi uitje voor nieuwjaarsdag ^O^
  maandag 1 januari 2024 @ 23:06:05 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211887282
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 23:00 schreef Amsel het volgende:

[..]
Neejoh, kaartjes via Tripper zijn maar ¤6,50! Als volwassene ben je wel goedkoper uit via hun eigen website. Het is in ieder geval goedkoper dan de indoor speelhel hier in de buurt.

En vandaag was het er echt uitgestorven, was een mooi uitje voor nieuwjaarsdag ^O^
Ik ken alleen de prijzen op hun eigen site maar, daarbij ken ik hier niemand die er naartoe gaat :D

Maar voor 6,50 kan ik kleinzoon wel eens meenemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211887283
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 22:51 schreef Phaidra het volgende:

[..]
In Aalsmeer is een leuke indoor. Is dat een optie?
https://www.funmania-aalsmeer.nl/
Dat ziet er echt superleuk uit!
pi_211889217
Kreeg ik van man om 22.45 een bericht dat er ergens iets fout is gegaan, kon ik gaan oplossen, vervolgens heel de nacht wakker gelegen omdat ik nóg iets moest rechtbreien waardoor ik om 7u alweer aan de laptop hing :')
Ben heel de tieftief goed zat }:|
If they say
pi_211891373
Vraagje, wat zouden jullie doen?
SPOILER
  dinsdag 2 januari 2024 @ 13:50:32 #222
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211891440
Hupje, ik ken jouw famlie natuurlijk niet, maar het lijkt mij dat ze zeker waarderen als je komt. Maar of je vriend wel of niet meegaat maakt denk ik niet uit, natuurlijk kun je daar ook zonder hem naartoe lijkt me, maar als je hem graag meeneemt kan dat vast ook wel.
in de haak.
pi_211891446
SPOILER
  dinsdag 2 januari 2024 @ 13:51:32 #224
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211891462
ik zie echt het probleem niet eigenlijk, gewoon doen waar jullie je zelf het best bij voelen. (en wil je liever dat ik deze antwoorden straks weer weghaal, ivm je spoilers?)
in de haak.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 13:52:24 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211891471
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:44 schreef Hupje het volgende:
Vraagje, wat zouden jullie doen?

Je kunt prima alleen gaan, neem je vriend mee als je behoefte aan steun zou kunnen hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 13:56:28 #226
382129 crew  Donna
pi_211891521
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Je kunt prima alleen gaan, neem je vriend mee als je behoefte aan steun zou kunnen hebben.
Dit.
pi_211891536
@trui Nee hoor, ik vond het alleen een stomme vraag om hem open en bloot neer te zetten.

Mijn vriend hoeft van mij niet mee en zit daar zelf ook niet echt op te wachten, het gaat mij er vooral om om niet op tenen te trappen bij zoiets.

Dank!
pi_211891693
@Hupje ik zou het laten afhangen of ik een rouwkaart zou krijgen. En als er een rouwkaart komt, kan je altijd nog kiezen: gaan of een kaart sturen.
En het is niet raar hoor, ik zie het overgrote deel van mijn familie nooit. En ik lig er niet wakker van ;)
If they say
pi_211892556
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 13:57 schreef Hupje het volgende:
@:trui Nee hoor, ik vond het alleen een stomme vraag om hem open en bloot neer te zetten.

Mijn vriend hoeft van mij niet mee en zit daar zelf ook niet echt op te wachten, het gaat mij er vooral om om niet op tenen te trappen bij zoiets.

Dank!
Wiens tenen?
Want als je wil gaan omdat je het netjes vindt, hoeft je vriend niet perse mee, uit principe. Wel als je het prettig vindt hem als steun mee te hebben.
Misschien niet eens steun uit emoties maar ben je wel meer op je gemak als je ineens al die familie weer ziet. :)
En wat de anderen ervan vinden als je vriend niet mee gaat, is echt niet relevant.
pi_211892787
Zeker niet vreemd, ik denk dat ze het op prijs zouden stellen als jij er bent en dat de afwezigheid van jouw vriend daar niets aan af zou doen.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 15:19:59 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211892805
@Hupje Mijn tante overleed in augustus, tante van vaders kan waar mijn ouders al zeker 20 jaar geen contact meer mee hebben. Ik ondertussen weer wel. (Ik begeleidde zelf de uitvaart, zo mooi om te mogen doen! O+)
Mijn man en kinderen kenden deze tante wel, hebben haar een keer of 2-3 ontmoet en ook de andere zussen van mijn vader en neven en nichten ongeveer zoiets. Zij zijn niet meegegaan naar de uitvaart.
Mijn zus was er ook, haar man kent deze familie zelfs nog iets beter, van voor ze 'gebrouilleerd raakten' maar ook hij is niet mee geweest.

Ik persoonlijk zou het dus prima vinden als je vriend niet mee gaat. Tenzij jij hem graag bij je hebt, als steun voor jou.

Dat is denk ik de overweging die je moet maken, waarom zou hij mee gaan? Lange tenen zijn voor mij in dit geval niet relevant, en al helemaal niet als jij zelf toch al bijna niet bij die familie komt. Dan ga je nu toch ook de deur daar niet plat lopen?
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:05:09 #232
35189 Troel
scherp en bot
pi_211893430
Je kunt het zeker maken om alleen te gaan en ik zou ook alleen maar gaan omdat je er zelf behoefte aan hebt, en niet omdat je anders mogelijk (!) op iemands tenen trapt :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 16:20:35 #233
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211893623
Weekje niet meegelezen en ik zie allemaal heftige dingen voorbij komen. Laten we hopen dat 2024 een beter jaar is!

Hier was kerst behoorlijk ruk, oud en nieuw was eigenlijk nog best leuk maar gisteren eindigde mijn dag op de HAP omdat mijn saturatie en hartslag steeds dipte. Kan blijkbaar gebeuren bij corona, gelukkig klonken mijn longen goed. Nu dus een aantal dagen bedrust, ik ben helemaal kapot.

Nu op naar een betere gezondheid voor de rest van het jaar!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_211893787
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:05 schreef Troel het volgende:
Je kunt het zeker maken om alleen te gaan en ik zou ook alleen maar gaan omdat je er zelf behoefte aan hebt, en niet omdat je anders mogelijk (!) op iemands tenen trapt :@
Nou ja, dat vind ik dus lastig. Ik heb digitaal een kaart gekregen. Voor mezelf hoef ik niet te gaan, zeg maar. Ik zou het doen als/omdat het gewaardeerd wordt als ik ga.
pi_211893793
@MaJo beterschap!
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:41:10 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211893843
Beterschap @MaJo :*

[ Bericht 29% gewijzigd door Leandra op 02-01-2024 19:47:30 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:41:22 #237
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211893846
Beterschap @MaJo
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:42:24 #238
35189 Troel
scherp en bot
pi_211893858
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:36 schreef Hupje het volgende:

[..]
Nou ja, dat vind ik dus lastig. Ik heb digitaal een kaart gekregen. Voor mezelf hoef ik niet te gaan, zeg maar. Ik zou het doen als/omdat het gewaardeerd wordt als ik ga.
Ik heb inmiddels geleerd in het leven dat ik in zo'n geval niet ga. Want waar de een er waardering uithaalt, zal de ander denken "ow, nu er mogelijk iets te halen valt, is ze er wel" of wat dan ook. En waar het uiteindelijk om gaat is: hoe sta jij er in.

(En ja, ik ben ook wel eens weggebleven bij een begrafenis waarvan iedereen stond te kijken. Omdat ik besloot dat het beter voor mij was om niet te gaan, omdat het voor mij allemaal wat heftig was. En dat was bij een oud-tante die ik wel sprak en zag enzo. Maar emotioneel gezien was het te snel voor me na het overlijden van mijn opa. Er is niemand geweest die me er op aangesproken heeft hoor ;) (En anders: je hebt je redenen en wat een ander vindt, doet niet ter zake!))
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 2 januari 2024 @ 16:42:37 #239
35189 Troel
scherp en bot
pi_211893861
He jakkes @MaJo Beterschap!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211893882
quote:

[..]
Misschien heb je wel een kaart gehad omdat zíj vinden dat het hoort ipv dat ze verwachten dat je komt. :)
pi_211894003
quote:

[..]
Nou ja, wat is je bezwaar om niet te gaan? Met zoiets gaat het wellicht niet altijd om je eigen behoefte. Als je geen zwaarwegende redenen hebt om niet te gaan, maar er wel voor de ander wil zijn, is dat laatste misschien wel belangrijk om mee te wegen.
Maar goed, dat ligt echt aan de familie banden en dat weet alleen jijzelf. :)
pi_211894335
@Hupje ik zou denk ik wel gaan, zonder man en kinderen. Gewoon, omdat ik later geen spijt zou hebben van wél gaan, maar misschien wel van niet gaan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211894615
@MaJo, beterschap!

@Hupje, ik zou denk ik alleen gaan. En man meenemen zou ik vooral voor mn eigen steun doen als ik daar behoefte aan zou hebben. Succes met het maken van een keuze :*
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:29:43 #244
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211894920
Eens met dat je niet hoeft te gaan. Los daarvan zou ik zelf wel gaan, sterker nog, ik vind het zo waardevol dat tot nu toe bij de ooms en tantes die overleden bijna iedereen er was. Vaak zonder aanhang en kinderen, maar dus wel een neef uit Engeland die ervoor heen en weer vloog. Niet omdat die neef zo'n verdriet had om zijn tante perse, maar wel omdat (voor ons!) zo'n uitvaart iets is waar we graag even allemaal bij elkaar zijn. Verder lopen we de deur bepaald niet plat maar we horen toch bij elkaar, zoiets.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 2 januari 2024 @ 18:29:54 #245
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211894923
Beterschap Majo! Wat rot dat je er zo ziek van bent.
pi_211894932
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 16:42 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik heb inmiddels geleerd in het leven dat ik in zo'n geval niet ga. Want waar de een er waardering uithaalt, zal de ander denken "ow, nu er mogelijk iets te halen valt, is ze er wel" of wat dan ook. En waar het uiteindelijk om gaat is: hoe sta jij er in.

(En ja, ik ben ook wel eens weggebleven bij een begrafenis waarvan iedereen stond te kijken. Omdat ik besloot dat het beter voor mij was om niet te gaan, omdat het voor mij allemaal wat heftig was. En dat was bij een oud-tante die ik wel sprak en zag enzo. Maar emotioneel gezien was het te snel voor me na het overlijden van mijn opa. Er is niemand geweest die me er op aangesproken heeft hoor ;) (En anders: je hebt je redenen en wat een ander vindt, doet niet ter zake!))
Ik werd zo ongeveer gedwongen naar een begrafenis te gaan, was kort na het overlijden van mijn moeder. Was een vriend van mijn mams en zijn partner stond erop dat ik zou komen en dat deed ik. Heb daar zóveel spijt van gehad dat ik daarna het contact heb verbroken.
Later overleed er een zus van een vriend van ons. Hij nodigde mij niet uit, mijn man wel. Toen ben ik tóch gegaan. En dat was dus precies zijn bedoeling, ik moest van hem zélf beslissen of ik erbij wilde zijn vandaar geen uitnodiging om geen druk op mij te leggen. En daar was ik zó blij mee.

@MaJo sterkte en beterschap!
If they say
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 18:41:15 #247
5428 crew  miss_sly
pi_211895012
quote:

[..]
Vaak is dat wel het geval, dat het gewaardeerd wordt. En dat kan reden genoeg zijn om wel te gaan, mits jij daar een goed gevoel over hebt. Als je je er heel rot onder voelt en met dat rotgevoel erheen gaat, zou ik het skippen.
pi_211895063
Vorig jaar, vlak voor kerst, overleed een oud-collega. Ik werkte al ruim 9 jaar niet meer daar, in de tussentijd hadden we elkaar 1x gezien (verder wel af en toe via FB contact). De uitvaart was op 24 december. Het was zo waardevol om er te zijn. Ondanks weinig contact raakte haar overlijden me veel meer dan ik van tevoren had gedacht. Veel collega’s waren er en iedereen steunde elkaar. Ik heb ook niet het gevoel gehad dat ik er niet ‘hoorde’ te zijn omdat ik weinig contact meer had met haar of niet direct was uitgenodigd (dat ging via-via op verzoek van de familie).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211895380
Beterschap Majo! Het is een naar virus, rustig aan doen dus.

Hier gaat het ok
SPOILER
2023 was tot die laatste 2 weken een goed jaar, 2024 wordt nog beter!

Knuffels voor iedereen die ze kan gebruiken en beterschap voor de vele zieken.
pi_211895637
:* @exode Succes
  dinsdag 2 januari 2024 @ 20:50:10 #251
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211896619
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 18:29 schreef Lemijn het volgende:
Eens met dat je niet hoeft te gaan. Los daarvan zou ik zelf wel gaan, sterker nog, ik vind het zo waardevol dat tot nu toe bij de ooms en tantes die overleden bijna iedereen er was. Vaak zonder aanhang en kinderen, maar dus wel een neef uit Engeland die ervoor heen en weer vloog. Niet omdat die neef zo'n verdriet had om zijn tante perse, maar wel omdat (voor ons!) zo'n uitvaart iets is waar we graag even allemaal bij elkaar zijn. Verder lopen we de deur bepaald niet plat maar we horen toch bij elkaar, zoiets.
Precies dit ervaar ik ook steeds bij uitvaarten in de familie. Ook werkt het bewust bij zo'n afscheid zijn bij mij goed om het feit echt door te laten dringen dat deze persoon er echt niet meer is. En het is vaak ook wel mooi om de verhalen met elkaar te delen of alleen al te luisteren naar de verhalen die de wat dichterbijstaande familieleden nog te vertellen hebben over zijn/haar leven. Ik weet ook echt vrij zeker dat het feit dat je de moeite neemt om te gaan gewaardeerd wordt. Toen mijn vader overleed 2 jaar geleden vond ik het echt heel belangrijk dat mijn neven en nichten er waren. (en heel jammer dat sommigen er niet bij konden zijn). De redenering 'dan zouden ze misschien wel eens kunnen denken dat je iets denkt te kunnen halen' vind ik enorm vergezocht en eerlijk gezegd totaal onzinnig.
Maar goed, in Hupjes situatie was er dus al weinig sprake van een band, maar toch. Dit kan ook een moment zijn om die band juist weer een klein beetje te versterken. Want zonder zo'n aanleiding is het ook moeilijk om daar spontaan een stap in te zetten. En mocht er bij jullie eens wat aan de hand zijn, dan zul je merken dat het toch ook best fijn is als je familie iets van zich laat horen.
in de haak.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 20:53:35 #252
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211896677
Wat naar dat je vriendin zich weer ziek voelt, exode. Ik heb niet alles even goed gevolgd vrees ik, maar ze had toch veel last van haar maag, als ik 't me goed herinner?
in de haak.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 20:58:39 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211896808
Ik hoor het trouwens ook heel veel van de families die ik begeleid, dat ze het echt enorm waarderen als neven en nichten toch komen terwijl er best vaak getwijfeld wordt over 'moeten we die wel een kaart sturen, ze kwamen toch eigenlijk nooit bij pa en ma'. Maar toch komen ze dan toch vrijwel altijd, als er een kaart gestuurd wordt.

Beterschap @MaJo Wat klinkt dat heftig zeg. Mijn lieftallige testte afgelopen vrijdag positief maar het is niet meer geweest dan een natte neus en de streep is al weer minder duidelijk op de test. Wat kan het dan toch verschillen he.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 21:03:30 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211896915
Ik zeg hier net tegen F. trouwens 'we moeten even de tuinbank in de gaten houden'.
'Welnee joh, Gerrit deed toch ook niks?'

Dus ik kijk 2 tellen later naar buiten, ligt de hoes van de bank er af en vliegt 1 van de kussens al door de tuin. :o
Nu staat alles dus netjes in de berging. :D O-)

En ik denk dat onze opblaasbare kerstman ook net op tijd naar binnen gehaald is, anders had die nu als een vlieger in de tuin gehangen denk ik. :o :D

Waait het bij jullie ook zo?
  Moderator dinsdag 2 januari 2024 @ 21:06:23 #255
382129 crew  Donna
pi_211896958
Hier code oranje vanaf 10 uur geloof ik.

Mijn lampjes kerstboom staat nog in de tuin en daar ligt zoveel kattenpoep in de buurt dat ik nu dat ding ook niet binnen ga halen.
pi_211897002
Ik zou zelf wel gaan en vriend thuislaten Hupje. Dat jij er bent zullen ze waarde aan hechten, maar bij hem veel minder. Zeker als het iemand is die hij amper kent.

Mijn ouders vierden een tijdje terug hun 50 jarig jubileum, van sommige mensen daar was de laatste keer dat ik ze zag bij hun 25-jarig jubileum. Daar werd al gegrapt dat de volgende keer dat we elkaar weer zouden zien op iemands begrafenis zou zijn, en ik denk dat dat waarheid gaat blijken. Alleen wiens begrafenis is nog de vraag. Maar ik laat man en kinderen daarvoor dan ook thuis, die kennen die mensen amper. Bij mijn mans oom en tante zou ik wel mee gaan, maar die ken ik ook daadwerkelijk. Die waren ook uitgenodigd voor mijn bruiloft itt mijn ooms en tantes.
  dinsdag 2 januari 2024 @ 21:11:33 #257
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211897056
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:03 schreef BE het volgende:
Ik zeg hier net tegen F. trouwens 'we moeten even de tuinbank in de gaten houden'.
'Welnee joh, Gerrit deed toch ook niks?'

Dus ik kijk 2 tellen later naar buiten, ligt de hoes van de bank er af en vliegt 1 van de kussens al door de tuin. :o
Nu staat alles dus netjes in de berging. :D O-)

En ik denk dat onze opblaasbare kerstman ook net op tijd naar binnen gehaald is, anders had die nu als een vlieger in de tuin gehangen denk ik. :o :D

Waait het bij jullie ook zo?
Hoezo had je die :D
pi_211897077
Jup, hier ook enorme wind, maar vlak aan de kust is dat niet zo verwonderlijk ;).

@MaJo dat klinkt wel heel naar. Beterschap! :*

@exode fijn dat jullie goede gesprekken hebben gevoerd en verloofde zich ziekgemeld heeft! Ik vind het knap dat ze zoveel stappen gezet heeft het afgelopen jaar en écht (eerder) voor zichzelf opkomt!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211897144
@SQ hoe gaat het met operatie ‘geen speen’?
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 2 januari 2024 @ 21:17:08 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211897164
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:11 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Hoezo had je die :D
Don't ask...
-O- F en de jongens zijn gek op die ellende. :{ :D *eyeroll

[ Bericht 6% gewijzigd door BE op 02-01-2024 21:27:03 ]
pi_211897174
Het waait hier ook behoorlijk. Gisteren alle kerstmeuk opgeruimd.

Oeps @BE
Wij hadden de kussens en hoes al eind oktober naar binnen gehaald.
Hoop dat de plantenpotten niet door de tuin gaan rollen 🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 2 januari 2024 @ 21:37:25 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_211897548
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 21:17 schreef BE het volgende:

[..]
Don't ask...
-O- F en de jongens zijn gek op die ellende. :{ :D *eyeroll
Niemand is perfect *)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211898207
Het stormt hier, alweer. Bij Gerrit raakte ik een plantenpot en een gieter kwijt, maar de schutting bleef staan. Er is nu weinig meer wat uit mn tuin kan waaien dus zal het dit keer écht de schutting zijn :') Pas als die omligt, stopt het onstuimige weer van de afgelopen weken :+
If they say
pi_211898372
Kan je die schutting niet even een handje helpen? ik ben wel klaar met dit weer
  dinsdag 2 januari 2024 @ 22:21:41 #265
37150 livelink
pi_211898383
Geef die schutting even een zetje, Mushanga71. Ik ben er wel klaar mee.
pi_211898536
Ja, wat dachten jullie van mij :') Man is er niet maar heeft beloofd dat ie um zou rechtzetten als ie terug is. Haha.
Het kutte is, mijn buren aan die kant, hébben dus geen schutting waardoor iedereen dan zo mijn huiskamer inkijkt of mijn tuin in kan. Had er niet zo'n stress van gehad als zij een afscheiding naar de straat hadden gehad :{

Maar, ik zal er niets meer over zeggen, oké?
If they say
  dinsdag 2 januari 2024 @ 22:31:09 #267
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_211898589
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:21 schreef livelink het volgende:
Geef die schutting even een zetje, Mushanga71. Ik ben er wel klaar mee.
Ik las van onder naar boven en dacht dat je klaar was met Mushanga’s verhalen over haar schutting. Zo on-Livelink-achtig!
  dinsdag 2 januari 2024 @ 22:36:36 #268
37150 livelink
pi_211898691
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 januari 2024 22:31 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Ik las van onder naar boven en dacht dat je klaar was met Mushanga’s verhalen over haar schutting. Zo on-Livelink-achtig!
:D

Nee, ik vind storm echt heel vervelend. Krijg er altijd een heel onrustig en naar gevoel bij. En ik heb verder geen traumatische stormverhalen, dus het is nergens op gebaseerd.
pi_211898765
Normaal is een van onze katten erg onrustig bij storm. Nu is hij nog erg rustig ben benieuwd of hij dat in de nacht ook blijft. Ik heb al heel de dag hoofdpijn. Mede door het weer. Hopelijk snel wat stabieler weer.
pi_211898985
Hier aan de kust net onder het gebied met code oranje gaat het al een tijdje aardig tekeer, maar het is niet extreem. Ik verwacht dat alles in en om het huis het wel zal overleven.
  woensdag 3 januari 2024 @ 04:05:56 #271
35189 Troel
scherp en bot
pi_211899969
Hier totaal geen kust, maar het spookt en het doet :@
Vind het maar even helemaal niets
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 3 januari 2024 @ 07:24:07 #272
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211900154
Ik houd van harde wind! Het waait zo lekker m'n hoofd leeg. Maar ik woon in Limburg, ik vind windkracht 6 ofzo al hard _O-

Vandaag de laatste dag deze vakantie als gezin zonder plannen (behalve dat de boodschappen bezorgd worden). En ik denk dat we dat zo laten. Beetje aanmodderen, de vriezer eens uitmesten, misschien de kerstbomen allebei opruimen... Al kan dat ook nog wel zaterdag, dan is het iig Driekoningen. En ik ga lekker een rondje hardlopen als het een half uurtje droog is. En misschien wel krentenbollen bakken ofzo.

Wat goed van je lief exode! Niet dat ze weer ziek is, maar wel dat ze eerder heeft geleerd om haar grens aan te geven.

Hoe is het met de schutting mush?
pi_211900350
Vandaag ook mijn laatste vrije dag. Waarom gaan die dagen altijd zo snel voorbij?

Iemand trouwens een tip tegen hoesten? Heb vannacht maar op de bank "geslapen". Word knettergek van dat hoesten. Ben gesloopt. Heel mijn lijf doet zeer.
Zou morgen naar kantoor moeten, maar met dit geblaf blijf ik mooi thuis.

Zo te zien hebben de plantenpotten de storm getrotseerd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 3 januari 2024 @ 08:44:58 #274
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211900421
Broomhexine (gewone hoestdrank dus) werkt hier het beste, samen met af en toe stomen om het slijm los te krijgen. Maar een oplossing is het niet hoor, hooguit een beetje verlichting.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 januari 2024 @ 08:49:52 #275
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_211900439
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 08:28 schreef Vicky het volgende:
Vandaag ook mijn laatste vrije dag. Waarom gaan die dagen altijd zo snel voorbij?

Iemand trouwens een tip tegen hoesten? Heb vannacht maar op de bank "geslapen". Word knettergek van dat hoesten. Ben gesloopt. Heel mijn lijf doet zeer.

Noscapine tabletjes van de drogist
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_211900482
Ik baal na de storm, want mijn schutting is NIET omgegaan.
Mijn buurvrouw heeft een boom in haar tuin staan, die alle zon in mijn tuin tegenhoudt. Die boom hoorde we gisteren telkens tegen de schutting tikken, dus ik had goede hoop.

Ik zit nooit in mijn achtertuin door die boom (ik heb maar een postzegeltuintje, dus ik overdrijf niet). Dus dat was een nieuwe schutting wel waard geweest!
pi_211900609
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 08:49 schreef Ynske het volgende:

[..]
Noscapine tabletjes van de drogist
Werken niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 08:44 schreef Tink89 het volgende:
Broomhexine (gewone hoestdrank dus) werkt hier het beste, samen met af en toe stomen om het slijm los te krijgen. Maar een oplossing is het niet hoor, hooguit een beetje verlichting.
Heb van die oplostabletten..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_211900678
@Tink89 gordijnen zijn nog dicht :@ dus net met grote tegenzin door een kiertje geloerd en hij staat nog! Hij helt nog meer de tuin in en met mijn grote plant ervoor komt het niet meer goed.

En ik weet dat ik erover zeur maar voor mij is dit écht heel stressvol. Er zit blijkbaar zóveel puin in de grond dat nieuwe palen erin zetten niet zomaar gaat. Eigenlijk zouden we een half beton schutting willen laten plaatsen maar dat kost ook heel veel geld. En mijn buren betalen daar écht niet aan mee.
Vandaar dus steeds mijn schuttingprobleem, sorry daarvoor.

Ach @Loj dat is toch niet de bedoeling dat jij door haar boom niet in de tuin kan zitten? Je moet even kijken naar de bomenverordening in jouw woonplaats. In de meeste gemeenten moeten ze 2 meter uit de erfgrens staan. Bij ons is dat echter 50cm ook vanwege de postzegeltuintjes. Maar misschien kan je hier wat mee?

Edit: ik kijk nu vanaf boven naar de tuin en de schutting is wat verder tóch losgelaten. Zit een kier van 30cm tussen twee stukken :{

[ Bericht 9% gewijzigd door Mushanga71 op 03-01-2024 09:45:33 ]
If they say
  woensdag 3 januari 2024 @ 09:55:29 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211900774
Off the record advies: geef m een flinke zet en bel je verzekering.
pi_211900821
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 09:55 schreef Tink89 het volgende:
Hij is een jaar of 5,6? oud, daar krijg ik niks meer voor terug van de verzekering. Bij de vorige wel gebeld maar die was nog ouder. Ze rekenen met dagwaarde.

SPOILER
Man net gebeld en hij zegt dat hij het écht gaat regelen als ie terug is.
If they say
pi_211900827
quote:
Dan krijg je op zijn hoogst een paar Euro, tenzij je liegt dat het een nieuwe schutting was.

Vooralsnog geen noodoproepen van mijn werk dus alles heeft het doorstaan ga ik vanuit. *O*

.
pi_211900906
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:03 schreef exode het volgende:

[..]
Dan krijg je op zijn hoogst een paar Euro, tenzij je liegt dat het een nieuwe schutting was.

Vooralsnog geen noodoproepen van mijn werk dus alles heeft het doorstaan ga ik vanuit. *O*

.
Ze vragen de factuur en daarbij komen de mannetjes of kijken óf ik moet een foto maken. Dichtgetimmerd dus qua liegen en das maar goed ook ;)

Yay, jij kan dus zonder puinruimen weer aan het werk? Fijn wel :Y
If they say
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:17:29 #283
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_211900911
@Mushanga71 Oh, ik leef met je mee. Wij hadden 2 jaar geleden geklooi met omgewaaide schutting. Nog gestut met houten bielzen, maar tevergeefs. Toch, ook jij gaat jouw schuttingtrauma weer overleven ;)

Zoonlief heeft een BSO-dagje O+ Ik doe een e-learning op de bank, vriendlief een hardlooprondje. Samen lunchen straks. Ik hou heel veel van 'm, maar dit dagje hebben we ook even nodig.

Hey en ben ik nou de enige die dit heeft.....

SPOILER
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:21:59 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_211900950
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 08:28 schreef Vicky het volgende:

Vicks op je voeten! Lekker dik en dan sokken aan! O+
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:28:02 #285
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211901011
quote:
Verzekering vergoedt 'natuurgeweld' niet dacht ik?
pi_211901055
@Quoi de vorige waaide ook om, woesj en weg was ie. Ik heb dus een schuttingtrauma, denk alleen niet dat ik serieus genomen word ermee :D

En je spoiler: gewoon op eigen houtje gaan :Y Ik zou daar ook niet aan moeten denken.

Net toch even gekeken bij de verzekering. Maar omdat het officieel een gezamenlijke schutting is, al hebben de buren er 0.0 aan bijgedragen, is het niet te doen om ze ervoor te bellen. Buren moeten dan ook hun verzekering aanspreken en die hebben ze niet :')
If they say
pi_211901058
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:28 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Ligt aan je verzekering en de extra voorwaarden. Als het misgaat vanwege slecht onderhoud, sta je sowieso met lege handen.
pi_211901074
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:28 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Mijne wel, vanaf windkracht 7 :Y Moet het wel een stevige zijn en goed onderhouden.
If they say
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:37:17 #289
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211901081
Ah oke, dan hadden wij destijds gewoon geen goede verzekering. :D
pi_211901104
Hier is alles heel gebleven, bij de zomerstorm van 1,5 jaar geleden was er in het dorp veel schade. Ook bij onze buren. Nu alleen wat takken op de grond.

Onze kinderen liggen op de bank filmpjes te kijken, ik ben aan het napuffen van het sporten en verloofde heeft een slechte opstartochtend dus die heb ik naar bed terug gestuurd.

Morgen gaan ze weer naar de vakantie BSO, wat is dat toch fijn dat we dat dit schooljaar hebben. O+ Ze gaan naar Naturalis.
Vrijdag weekendje weg, ons jaarlijks weekendje met mijn moeder, zus, B en neefje. Alleen gaan verloofde en Juul dit keer wel mee. Verloofde durft 's nachts niet 'alleen' te zijn.
pi_211901113
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:37 schreef Nanukerst het volgende:
Ah oke, dan hadden wij destijds gewoon geen goede verzekering. :D
Het wordt wel steeds vaker uitgesloten net als overstromingen. Of je betaalt een hoog eigen risico.
  woensdag 3 januari 2024 @ 10:42:58 #292
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211901125
Bij ons wel, heb bij m'n vorige huis een hele nieuwe schutting gekregen toen de oude omwaaide. Wel even goed naar je voorwaarden kijken, maar bij ons was het vervanging, niet dagwaarde. Kregen 1200 euro terug voor een meter of 4,5 geloof ik.

@Quoi: ik zou de treinreis leuk vinden met z'n allen, zelfs wel handig juist, dus snap het initiatief wel. Maar prima ook als iemand anders aangeeft dat niet te zien zitten. Dus ik zou het aangeven en dan gewoon zelf reizen als dat voor jou beter werkt.
pi_211901235
Ons afdak is nog steeds niet weggewaaid. Toch sterker dan het lijkt _O- Helaas vond ik wel een paar scherven van de vensterbank?! Dus even kijken of en hoe ik die terug moet lijmen.
pi_211901393
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 10:56 schreef Hupje het volgende:
Ons afdak is nog steeds niet weggewaaid. Toch sterker dan het lijkt _O- Helaas vond ik wel een paar scherven van de vensterbank?! Dus even kijken of en hoe ik die terug moet lijmen.
Zelfde hier met een schutting. Woon nu ruim 5 jaar hier en toen we hier kwamen wonen dacht ik die schutting gaat om. Denk dat de klimhortensia die er door heen zit dat ding nog de steun geeft waardoor hij nog staat
pi_211901493
Wij hebben een schutting met betonpalen intussen. Als er nu nog iets stuk waait dan zijn het de houten panelen ertussen, maar niet meer de palen die omwaaien gelukkig.
Maar het ingraven was wel een rotklus (en dan hadden wij alleen maar aarde/zand om te graven @Mushanga71, succes met de schutting, wij hebben het grootste stuk aan de achterkant laten doen samen met de buren achter ons. Alleen de zijkanten hebben we zelf gedaan.
pi_211902051
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:24 schreef Nijna het volgende:
Wij hebben een schutting met betonpalen intussen. Als er nu nog iets stuk waait dan zijn het de houten panelen ertussen, maar niet meer de palen die omwaaien gelukkig.
Maar het ingraven was wel een rotklus (en dan hadden wij alleen maar aarde/zand om te graven @:Mushanga71, succes met de schutting, wij hebben het grootste stuk aan de achterkant laten doen samen met de buren achter ons. Alleen de zijkanten hebben we zelf gedaan.

Jaaa, dát wil ik dus ook, betonpalen en dan planken ertussen. Of een muurtje met planken, zoiets zagen we verderop in de wijk.
Maar dat graven... Hebben jullie dat laten doen of moet dat zelf? Denk dat er hier zwaar geschut moet komen. Daarom staan de palen nu ook niet 1/3e in de grond maar wat minder diep.
En hij komt nu echt op eigen grond. Dan maar ietsje minder tuin. Ben er zo klaar mee dat het de buren geen moer boeit. Ze zouden jaren geleden al, hun achterkant dichtzetten want de wind uit het zw komt nu pal op die kant van de schutting. Als er bij hun wat staat, krijg ik die wind er niet vol op. En voor de veiligheid. Ze komen hiernaast dus gewoon door de achtertuin naar binnen :')
If they say
pi_211902252
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 12:01 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jaaa, dát wil ik dus ook, betonpalen en dan planken ertussen. Of een muurtje met planken, zoiets zagen we verderop in de wijk.
Maar dat graven... Hebben jullie dat laten doen of moet dat zelf? Denk dat er hier zwaar geschut moet komen. Daarom staan de palen nu ook niet 1/3e in de grond maar wat minder diep.
En hij komt nu echt op eigen grond. Dan maar ietsje minder tuin. Ben er zo klaar mee dat het de buren geen moer boeit. Ze zouden jaren geleden al, hun achterkant dichtzetten want de wind uit het zw komt nu pal op die kant van de schutting. Als er bij hun wat staat, krijg ik die wind er niet vol op. En voor de veiligheid. Ze komen hiernaast dus gewoon door de achtertuin naar binnen :')
Deels zelf gedaan (een van de buren had zo'n grondboor, dat scheelde wel een beetje, was echt rotklus en deels laten doen samen met de achterburen.
pi_211902317
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 12:18 schreef Nijna het volgende:

[..]
Deels zelf gedaan (een van de buren had zo'n grondboor, dat scheelde wel een beetje, was echt rotklus en deels laten doen samen met de achterburen.
Wel fijn dat het samen met de buren gedaan kon worden, ook qua kosten.
We hadden hier zo'n handgrondboor en daar kwamen we niet heel ver mee. Maar ik zie dat er ook elektrische zijn, misschien dat we die kunnen huren, als ze geschikt zijn dan met al dat puin.
If they say
  woensdag 3 januari 2024 @ 12:48:52 #299
37150 livelink
pi_211902477
quote:
3s.gif Op woensdag 3 januari 2024 11:13 schreef Goitske het volgende:

[..]
Zelfde hier met een schutting. Woon nu ruim 5 jaar hier en toen we hier kwamen wonen dacht ik die schutting gaat om. Denk dat de klimhortensia die er door heen zit dat ding nog de steun geeft waardoor hij nog staat
Er heeft zich ook een klimplant in mijn schutting genesteld en die zorgt ook voor de nodige stabiliteit, ja. Mijn buurvrouw wilde eerst dat wij die klimplant gingen verwijderen, maar ziet nu ook dat het eigenlijk wel handig is met die stormen van de laatste tijd. Dus we laten het zo.
  woensdag 3 januari 2024 @ 12:50:15 #300
37150 livelink
pi_211902494
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 08:56 schreef Loj het volgende:
Ik baal na de storm, want mijn schutting is NIET omgegaan.
Mijn buurvrouw heeft een boom in haar tuin staan, die alle zon in mijn tuin tegenhoudt. Die boom hoorde we gisteren telkens tegen de schutting tikken, dus ik had goede hoop.

Ik zit nooit in mijn achtertuin door die boom (ik heb maar een postzegeltuintje, dus ik overdrijf niet). Dus dat was een nieuwe schutting wel waard geweest!
Maar als die schutting omwaait ben je de boom toch niet meteen kwijt? Ik snap het niet helemaal, geloof ik.
pi_211903632
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 12:50 schreef livelink het volgende:

[..]
Maar als die schutting omwaait ben je de boom toch niet meteen kwijt? Ik snap het niet helemaal, geloof ik.
Volgens mij hoopte ze dat de boom om zou waaien en dat de schutting dan om lag nam ze dan voor lief als bijkomstigheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')