Mond, spraak, arm... Beroerte alarm!quote:Op vrijdag 29 december 2023 17:58 schreef taxibabe het volgende:
@:Rijstebuiltje, lief van jou![]()
Wat fijn dat de uitvaart mooi is geweest, Leandra![]()
Dat 112 bellen was eigenlijk een soort automatische reactie, heel vaag. Mijn man vertelde later ook dat die afasie heel vreemd was, hij kon het woord wat hij wilde zeggen in zijn hoofd wel zien, maar dan zei hij een ander woord en daar was hij ook bewust van. Hij begon ook 10 x opnieuw aan de zin die hij wilde zeggen, maar dat kwam er niet uit.
quote:Op vrijdag 29 december 2023 16:02 schreef Leandra het volgende:
Uitvaart is geweest, het ging goed.
We waren allemaal tekstvast en hebben ons goed kunnen houden tot we konden instorten.
Als hij in de zaal had gezeten dan had hij zitten glunderen van trots
Dat is ook heel moeilijk. Het valt mij ook zwaar om dit binnen ons gezin een beetje ‘alleen’ te moeten dragen. De kinderen hebben mijn ouders niet echt gekend (de oudste was 15 maanden mijn moeder overleed) en mijn vriend heeft beide ouders nog, dus snapt het gemis ook niet echt. Ik heb ook geen zin om het uit te moeten leggen ofzo. Ik wil er niemand mee belasten, de sfeer verpesten. Ik ben blij voor ze dat zij het niet zo voelen, zeg maar. Maar soms is het wel eenzaam.quote:Op vrijdag 29 december 2023 17:39 schreef Amsel het volgende:
Oud & Nieuw wil ik voor de kinderen knus en gezellig laten voelen. Met kerst is dat ook gelukt. Maar ik weet ook nu al dat ik diep van binnen (en misschien ook wel gewoon van buiten) hartstikke verdrietig ga zijn dat m'n moeder me deze keer niet om 00:01 belt.
Jeetje, dat moet ook heel heftig zijn om zelf te voelen. Dat je de controle helemaal niet meer hebt en dat wel beseft.quote:Op vrijdag 29 december 2023 17:58 schreef taxibabe het volgende:
@:Rijstebuiltje, lief van jou![]()
Wat fijn dat de uitvaart mooi is geweest, Leandra![]()
Dat 112 bellen was eigenlijk een soort automatische reactie, heel vaag. Mijn man vertelde later ook dat die afasie heel vreemd was, hij kon het woord wat hij wilde zeggen in zijn hoofd wel zien, maar dan zei hij een ander woord en daar was hij ook bewust van. Hij begon ook 10 x opnieuw aan de zin die hij wilde zeggen, maar dat kwam er niet uit.
Gewoon elke dag blijven kammen. Eigenlijk helpt dat gewoon het beste.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:55 schreef F_r het volgende:
En even in een andere post.
Team lekkage, beestjes bij jongste (wat is het beste middel behalve kammen?) En ernstige inspannings astma hier. (Hopelijk werkt de medicatie die ik gekregen heb.)
Ik realiseer me dat ik ook nooit heb beseft hoe zwaar het voor mijn man is zonder familie, terwijl ik iedereen nog heb. Misschien is dat ook de verklaring waarom hij zoveel voor mijn ouders doet. Hij weet ook hoe het is als je ze niet meer hebt.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:08 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat is ook heel moeilijk. Het valt mij ook zwaar om dit binnen ons gezin een beetje ‘alleen’ te moeten dragen. De kinderen hebben mijn ouders niet echt gekend (de oudste was 15 maanden mijn moeder overleed) en mijn vriend heeft beide ouders nog, dus snapt het gemis ook niet echt. Ik heb ook geen zin om het uit te moeten leggen ofzo. Ik wil er niemand mee belasten, de sfeer verpesten. Ik ben blij voor ze dat zij het niet zo voelen, zeg maar. Maar soms is het wel eenzaam.
@:Leandra, het afscheid klinkt wel mooi![]()
.
Jeetje Booksquote:Op vrijdag 29 december 2023 22:31 schreef Books1 het volgende:
Leandra gecondoleerd en voor een ieder die het kan gebruiken sterkte.
Taxibabe, de vermoeidheid/energie die op de maan beland is en je kunt het niet bereiken is echt overweldigend.
Voor mij persoonlijk is er een leven voor en na en inmiddels weet ik ook dat het door de veds komt gerelateerd aan de ritmestoornissen die erbij kunnen horen.
Hier kom ik ruim 1 jaar later weer een beetje boven water. Ik deed een herseninfarct sept 2022. Revalidatie en nu na ruim een jaar is de blijvende schade rechts wel klanken kunnen horen maar door de schade in de geleiding hoor ik geen woorden meer.
Maar 2024 gaat weer stukken beter worden heb ik me voorgenomen.
Wat ontzettend heftig. Ik heb dit ook helemaal gemist.quote:Op vrijdag 29 december 2023 22:31 schreef Books1 het volgende:
Taxibabe, de vermoeidheid/energie die op de maan beland is en je kunt het niet bereiken is echt overweldigend.
Voor mij persoonlijk is er een leven voor en na en inmiddels weet ik ook dat het door de veds komt gerelateerd aan de ritmestoornissen die erbij kunnen horen.
Hier kom ik ruim 1 jaar later weer een beetje boven water. Ik deed een herseninfarct sept 2022. Revalidatie en nu na ruim een jaar is de blijvende schade rechts wel klanken kunnen horen maar door de schade in de geleiding hoor ik geen woorden meer.
Poeh wat heftig zeg!quote:Op vrijdag 29 december 2023 22:31 schreef Books1 het volgende:
Als ik Esmeralda was, zou ik het wel waarderen als je het me zou zeggen. Mijn kinderen zijn wel op FB te zien af en toe, maar ik zou het niet zo tof vinden als anderen zomaar foto’s zouden delen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 22:49 schreef amaranta het volgende:
Even een vraag:
Ik heb een vriendin. Laten we haar Esmeralda noemen. En met een bepaalde reden zet zij haar oudste zoon niet op Facebook. Ik weet dat.
Nu heb ik een oud klasgenoot. Die ik ook op Facebook heb. Laten we haar Colette noemen.
Esmeralda en Colette zijn niet met elkaar bevriend op Facebook.
Tot hier is het te volgen toch?
Oké…
Colette heeft een nieuw vriend. Ricardo. En die heeft op zijn beurt kinderen.
Een van de kinderen van Ricardo is bevriend met de zoon van Esmeralda.
Ja?
Nu plaatst Colette net een hele rits foto’s op haar Facebook, en op alle foto’s staat de zoon van Esmeralda. Die zij juist bewust niet op Facebook zet.
Geen idee wat ze hierover hebben afgesproken, en of ze dat hebben gedaan.
Zal ik “stoken” en tegen Esmeralda zeggen dat Colette al deze foto’s heeft geplaatst?
De foto’s zijn alleen zichtbaar voor de vrienden van Colette overigens.
Medicatiewijzigingen kunnen heel heftig zijn, weet ik wel. Dus zou goed kunnen. Maar ja, dat merk je pas over een week of 2. En ik snap dat dat enorm lang voelt. Hopelijk kan hij snel terecht!quote:Op vrijdag 29 december 2023 22:53 schreef amaranta het volgende:
@:F_r met mijn vader gaat het niet zo goed. Vorige week is zijn medicatie omhoog gegaan. Hij is de laatste paar dagen weer erg onrustig en bang. Geen idee of dat met het verhogen van de medicatie te maken heeft.
Hij is geobsedeerd met z’n gewichtsverlies en ervan overtuigd dat hij binnenkort opgenomen moet worden. Beide zaken krijgen we niet uit z’n hoofd gepraat. Erg vermoeiend. Er is inmiddels een doorverwijzing naar
een psychiater, dus hopen dat deze hem snel oproept.
Ik zou dit vooral beslissen op basis van het soort foto’s. Zijn het ‘saaie’ foto’s van een groepje jongens dan zou ik er minder een probleem mee hebben dan wanneer het foto’s van steeds dezelfde twee jongens zijn, of wanneer het berichten met een naam erbij zijn.quote:
Als ik tienermoeder was geweest. En ik had dus op m’n 15de een dochter gekregen. Dan heette ze ofwel Esmeralda, ofwel Cassandra ofwel Savannah.quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:08 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik zou dit vooral beslissen op basis van het soort foto’s. Zijn het ‘saaie’ foto’s van een groepje jongens dan zou ik er minder een probleem mee hebben dan wanneer het foto’s van steeds dezelfde twee jongens zijn, of wanneer het berichten met een naam erbij zijn.
Maar ik zou het denk ik wel in de wandelgangen laten vallen bij Esmeralda.
En ik zou vrienden met minder Tokkie-namen gaan zoeken
Sterkte voor alle mensen met nare verhalen hier de laatste tijd… laten we er in 2024 een goed nieuws-bankje van maken! en niet omdat slecht nieuws niet gepost wordt uiteraard, maar gewoon omdat er alleen positief nieuws is
Wij hebben vannacht pompdienst. Wekker om drie uur en dan buiten pompen. Inmiddels zijn er geen droge vertrekken meer beneden, zefs de gang waar de koelkast stond staat water. Koelkast staat in de woonkamer gelukkig.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:53 schreef F_r het volgende:
Wat narigheid bij iedereen zeg. Veel knuffels en sterkte voor wie het kan gebruiken.
@:Leandra fijn dat het afscheid mooi was.
@:Taxibabe wat een schrik zeg. Heel goed gehandeld
@:Amaranta hoe is het met je vader?
@:exode hoe is het thuis? Met je verloofde?
@:troel hoe is het met de lekkage?
Dank. Ik verwacht de oproep in het nieuwe jaar.quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Medicatiewijzigingen kunnen heel heftig zijn, weet ik wel. Dus zou goed kunnen. Maar ja, dat merk je pas over een week of 2. En ik snap dat dat enorm lang voelt. Hopelijk kan hij snel terecht!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
quote:Op zaterdag 30 december 2023 02:43 schreef Tink89 het volgende:
Sterkte allemaal lieverds!Begrijpelijk dat je dat spannend vind. Ik heb het tot nu toe ook nog resoluut afgehouden maar zit er sinds een aantal weken wel serieus over na te denken. Ga het na de vakantie even met de psychiater bespreken denk ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anyway, ook jij sterkteHopelijk kom je er relatief gauw weer bovenop
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
Is het pompen gelukt?quote:Op vrijdag 29 december 2023 23:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Wij hebben vannacht pompdienst. Wekker om drie uur en dan buiten pompen. Inmiddels zijn er geen droge vertrekken meer beneden, zefs de gang waar de koelkast stond staat water. Koelkast staat in de woonkamer gelukkig.
En er zat nog geen 20 min tussen het gemiste gesprek en het terug bellen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 00:29 schreef Leandra het volgende:
@:amaranta lekker... dat zo'n plek meteen vergeven wordt aan een ander als de contactpersoon 1 keer niet opneemt
In dit geval is het ook niet de beste plek voor hem, maar dat doet daar verder niet aan af.
Heb je zelf de mogelijkheid Colette subtiel duidelijk te maken dat de zoon van Esmeralda nooit op social media staat en dat daar een goede reden voor is (zonder de reden te melden)?
Ging niet helemaal lekker. Toen ik dat net meldde bleek mijn pa ook nog te zijn gaan pompen, zo ongeveer op het moment dat wij netw eer in bed lagen. Ik baal daar best wel vanquote:
quote:Op zaterdag 30 december 2023 02:43 schreef Tink89 het volgende:
Sterkte allemaal lieverds!Ik heb een lichte variant nodig gehad. De bijwerkingen vielen me reuze mee en ik heb er echt baat bij gehad. Nog steeds heb ik (in overleg met de huisarts toentertijd) een strip klaarliggen voor als het nodig is. Die is inmiddels al ver over datum, maar het geeft rustSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:13 schreef Quoi het volgende:
Slagroomtaart voor iedereen, want ik ben vandaag 44 geworden. Op naar de 88![]()
Gezellig een plekje incl. drinken en hapjes gehuurd, dus ik ga borrelen tot de laatste naar huis is.
Note: geen idee of dit pedagogisch verantwoord isquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:25 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb advies nodig.. Wat zouden jullie doen als je er achterkomt dat je tienjarige zoon geld van je heeft gestolen? Het gaat om minstens ¤100 (heb ik gekregen van mijn moeder met de kerst, enveloppe is nu leeg), waarschijnlijk meer (we denken ook beide geld te missen uit onze portemonnee). Misschien ook al meerdere keren (we hebben bv ook een potje voor collectes dat ook leeg is).
Bijkomend interessant detail: hij is over 2 dagen jarig en zou dan een telefoon van ons krijgen (al in huis).
Edit: hij gaat dit natuurlijk terugbetalen, zakgeld is al bevroren (automatische overschrijving), en zijn bankrekening beheer ik ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Carbid? Veel gemeenten doen het vandaag ivm de zondagsrust morgen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:43 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Quoi gefeliciteerd!
@:Mousemicky Weet je heel zeker dat hij het is geweest? Ik zou er idd ook proberen achter te komen waarom hij dit gedaan heeft en waar het geld aan is uitgegeven.
En die telefoon? Die zou ik écht niet geven, jarig of niet.
Geen idee wat er hier aan de hand is, ik hoor al een tijd steeds keiharde doffe dreunen. Het zijn geen cobra's of iets, daar is het geluid te dof voor. Het is wel vlakbij, kan het niet goed lokaliseren
Hij zal echt niets tekort komen, maar er is een verschil tussen tekort komen in jouw ogen en tekort komen in zijn ogen. (Zie ook mijn andere post).quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:37 schreef mousemicky het volgende:
Ik ben boos, maar vooral heel teleurgesteld. Hij komt echt niets tekort, dus waarom?
Op z'n kamer ook een enorme voorraad snoep, knalerwten en trektouwtjes gevonden. Weten we ook meteen waaraan hij dat geld heeft uitgegeven.
Ik neig er momenteel naar om zijn verjaardagsfeest niet door te laten gaan, en hem zelf zijn opa's en oma's te laten bellen om uit te leggen waarom.
Neuh, in Amsterdam hebben we dat niet. En ook geen zondagsrust trouwensquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:46 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Carbid? Veel gemeenten doen het vandaag ivm de zondagsrust morgen.
Wéét hij ook dat hij dat mag kopen? Heeft hij het soort snoep gekocht dat hij ook thuis kan krijgen of wat anders? En heeft hij inderdaad al het geld uitgegeven?quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:03 schreef mousemicky het volgende:
Zoon is thuis, hij was het 100%, heeft het ook (deels) toegegeven.
Telefoon blijft in de kast, geen kado voorlopig.
Een reden kan hij niet geven, snoep krijgt hij thuis ook (met mate), en hij heeft het gekochte ook niet uitgedeeld aan vrienden (die hij genoeg heeft trouwens). Vuurwerk hebben we hier niet, maar hij zou best knalerwten of trektouwtjes mogen kopen van zijn zakgeld.
Dit is idd wat ik in gedachten had, eerst terugbetalen, dan alsnog kado.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:25 schreef Elleska het volgende:
Edit: Cadeau als onderpand? Dat hij die krijgt als alles netjes is terugbetaald. Vertrouwen is iets dat weer moet groeien, ik zou dat niet koppelen aan het cadeau want dan is het extra goed zijn best doen voor het cadeau en als het cadeau in handen is hoeft dat niet meer.
Lijkt mij een prima plan!quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:40 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Dit is idd wat ik in gedachten had, eerst terugbetalen, dan alsnog kado.
Maar een tienjarige kan natuurlijk niet werken, dus vanavond maar eens samen met hen nadenken over hoe dan wel...
Taken doen in huis zoals de vaatwasser, tafel dekken, helpen met boodschappen opruimen, stofzuigen, wc schoonmakenquote:Op zaterdag 30 december 2023 15:40 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Maar een tienjarige kan natuurlijk niet werken, dus vanavond maar eens samen met hen nadenken over hoe dan wel...
Ik had hetzelfde, klusjes in en om het huis laten doen. Verder, evenwel pittige situatie MM, ik hoop dat jullie een goede en structurele oplossing kunnen bedenken, zodat dit niet meer hoeft te gebeuren, ik geloof best dat dit het vertrouwen even een deuk heeft gegeven.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:10 schreef Vicky het volgende:
[..]
Taken doen in huis zoals de vaatwasser, tafel dekken, helpen met boodschappen opruimen, stofzuigen, wc schoonmaken
Hij kan toch oneindig veel klusjes in huis doen?quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:40 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jullie eigen boosheid nog een beetje moet zakken. En ik snap dat dat heel moeilijk is.quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:28 schreef mousemicky het volgende:
Dank voor al jullie input.
Zoals verwacht is ie al begonnen aan z'n klusjes. Ik verwacht de komende weken de kattenbak zelf niet te hoeven verschonen (elk nadeel heb z'n voordeel zeg maar). De afwas is net ook voor ons gedaan.
Verjaardagsfeestje gaat door als gepland, als de opa's en oma's vragen om z'n telefoon te zien (ze weten dat ie die krijgt) dan gaat ie ze zelf vertellen waarom ie die nog niet heeft.
Dit!quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:07 schreef livelink het volgende:
[..]
De straf is natuurlijk gerechtvaardigd, maar probeer zijn verjaardag morgen gewoon een leuke verjaardag te laten zijn. Desnoods geef je zelf vooraf even aan aan het bezoek dat er iets is voorgevallen waardoor hij zijn cadeau nog niet heeft en dat ze daar beter niks over kunnen vragen.
Maar weten wat je doet betekent niet dat je consequenties kunt inzien! En deze consequentie is echt buitenproportioneel, want er worden anderen bij betrokken. Ook voor slimme bijna elfjarigen!quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:59 schreef mousemicky het volgende:
Het gaat niet om een groot aantal mensen he, 3 oma's en 2 opa's (ooms en tantes zullen er niet bij zijn).
En nee, ik wil 'm niet aan de schandpaal nagelen, maar ik vind meer dan 100 euro stelen van een andere orde dan een paar euro pakken uit het collectepotje. Dan mag hij daarvoor ook zelf de consequenties dragen. Het is een slimme bijna 11 jarige die heel goed wist wat hij deed...
Het 'we kunnen de telefoon nu niet betalen' excuus is trouwens niet geloofwaardig, hij was erbij toen we de telefoon kochten in de fysieke winkel. Hij weet dus heel goed dat die al in huis is, en we hem gewoon achter houden.
Ik kan me best voorstellen dat je erg geschrokken en heel erg boos bent.quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:59 schreef mousemicky het volgende:
Het gaat niet om een groot aantal mensen he, 3 oma's en 2 opa's (ooms en tantes zullen er niet bij zijn).
En nee, ik wil 'm niet aan de schandpaal nagelen, maar ik vind meer dan 100 euro stelen van een andere orde dan een paar euro pakken uit het collectepotje. Dan mag hij daarvoor ook zelf de consequenties dragen. Het is een slimme bijna 11 jarige die heel goed wist wat hij deed...
Het 'we kunnen de telefoon nu niet betalen' excuus is trouwens niet geloofwaardig, hij was erbij toen we de telefoon kochten in de fysieke winkel. Hij weet dus heel goed dat die al in huis is, en we hem gewoon achter houden.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 30 december 2023 14:13 schreef Quoi het volgende:
Slagroomtaart voor iedereen, want ik ben vandaag 44 geworden. Op naar de 88![]()
Gezellig een plekje incl. drinken en hapjes gehuurd, dus ik ga borrelen tot de laatste naar huis is.
Oh... dat zou hier de herrie en het vuurwerk ook wel kunnen verklaren, hoewel het natuurlijk morgen na middernacht weer maandag isquote:Op zaterdag 30 december 2023 14:46 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Carbid? Veel gemeenten doen het vandaag ivm de zondagsrust morgen.
Haha true!quote:Op zaterdag 30 december 2023 20:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh... dat zou hier de herrie en het vuurwerk ook wel kunnen verklaren, hoewel het natuurlijk morgen na middernacht weer maandag is
Maat biblebelt is gonna biblebelt.
Fijn! Pak van mijn hartquote:Op zaterdag 30 december 2023 20:57 schreef mousemicky het volgende:
Jullie hebben wel een punt idd. De ergste boosheid is weg, verdrietig ben ik nog wel. Hij lijkt ook echt spijt te hebben, en nu moeten werken om terug te betalen zorgt iig dat t niet meteen vergeten is.
Omdat de opa's en oma's wel vragen zullen stellen, is het denk ik wel handigst ik ze van tevoren insein dat niet te doen. Met met vriend besproken, en hij is 't daar nu ook mee eens.
Dit! Alsjeblieft @mousemicky, heroverweeg je initiële beslissing het cadeau uit te stellen.quote:Op zondag 31 december 2023 07:13 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind de consequentie ‘het geld moeten terugbetalen in de vorm van klusjes en ingehouden zakgeld’ heel logisch. De consequentie ‘je krijgt je cadeau later’ niet. Wat levert dat op? Is het nog leuk om die telefoon te geven en te krijgen over 2 maanden? Wat gaan hij zijn vrienden vertellen? Hoe laat je hem op zijn verjaardag zien dat je blij bent dat hij al x jaar bestaat als je aan je tradities van een cadeau geven morrelt? Je houdt van hem ongeacht zijn daden en met deze terug-daad vind ik het klinken alsof die liefde toch voorwaardelijk is.
QFT!quote:Op zondag 31 december 2023 10:16 schreef Claudia_x het volgende:
Voel je in ieder geval niet gedwongen om bij je initiële standpunt te blijven. Dat je als ouder laat zien dat je erg emotioneel was en dat je na wat verdere reflectie hebt besloten dat het berouw en de gemaakte afspraak genoeg zijn, is geen teken van zwakte maar van menselijkheid en redelijkheid.
Dat verbaasde mij dus ook zo, gewoon bij de Hema blijkbaar. Niemand die naar zijn leeftijd heeft gevraagd, en hij is ook nog eens klein van stuk, ziet er niet echt uit als 12+.quote:Op zondag 31 december 2023 11:50 schreef Bottoms_up het volgende:
Maar kan een kind van 10 gewoon naar een winkel gaan en zoveel vuurwerk kopen? Dat vind ik echt verontrustend.
Denk dat zijn hele feestje dan naar de maan is.quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:28 schreef mousemicky het volgende:
Dank voor al jullie input.
Zoals verwacht is ie al begonnen aan z'n klusjes. Ik verwacht de komende weken de kattenbak zelf niet te hoeven verschonen (elk nadeel heb z'n voordeel zeg maar). De afwas is net ook voor ons gedaan.
Verjaardagsfeestje gaat door als gepland, als de opa's en oma's vragen om z'n telefoon te zien (ze weten dat ie die krijgt) dan gaat ie ze zelf vertellen waarom ie die nog niet heeft.
Jaa, een jaszak vol koetjesrepen voor naar de schaakles en dan meteen betrapt worden.quote:Op zaterdag 30 december 2023 20:47 schreef Donna het volgende:
Ik heb vroeger als 12 of 13 jarige 1 euro gestolen van mijn moeder. Voor een tosti op school.
Ik had een broek aan zonder zakken en moest die euro dus noodgedwongen onhandig in m'n hand houden en werd zodoende ook meteen betrapt.
De teleurstelling van m'n ouders. Ik vergeet het nooit weer. Het is ruim 20 jaar geleden, maar ik denk er nog heel vaak aan.
Ik denk dat je zoon zich nog vreselijker voelt dan ik destijds en anders komt dat wellicht mettertijd wel. Zou het binnen het gezin houden denk ik.
Voor wat het waard is: het is een normale fase in de ontwikkeling van menig kind. Ik wil liegen en stelen er niet mee goedpraten. Onze zoon heeft een keer van ons geld stiekem snoep gekocht en ik was toen erg boos. Maar kinderen krijgen naarmate ze ouder worden meer behoefte aan vrijheid en zelfstandigheid, en liegen en stelen zijn gemakkelijke en daarmee verleidelijke manieren om dat te bereiken.quote:Op zondag 31 december 2023 11:50 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik zou niet weten wat ik zou doen want mijn kinderen zijn nog klein. Buiten laten terugbetalen en wat ermee gekocht is afnemen. Ik zou waarschijnlijk ook enorm teleurgesteld zijn. Want ik vind het wel van een andere orde dan in een opwelling wat kleins in een winkel stelen.
Maar kan een kind van 10 gewoon naar een winkel gaan en zoveel vuurwerk kopen? Dat vind ik echt verontrustend.
Oh, wat lief.quote:Op zondag 31 december 2023 12:42 schreef amaranta het volgende:
Welkom terug @:vencodark! Ik heb je gemist
Tx!quote:Op zondag 31 december 2023 12:42 schreef amaranta het volgende:
@:be en @:mousemicky gefeliciteerd met jullie 16-jarige en 11-jarige zonen
Nog twee nachtjes slapen voor 'm (ik telde gisteren verkeerd, was nog 3 ipv 2 dagen), maar alvast dankjewel.quote:Op zondag 31 december 2023 12:42 schreef amaranta het volgende:
@:be en @:mousemicky gefeliciteerd met jullie 16-jarige en 11-jarige zonen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb zo hard gelachen![]()
![]()
![]()
Staan ook meerdere vragen over op de vragenlijst van de schoolarts rond deze leeftijd als ik me goed herinner. Geeft voor mij ook aan dat dit bij die ontwikkeling hoort.quote:Op zondag 31 december 2023 12:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voor wat het waard is: het is een normale fase in de ontwikkeling van menig kind. Ik wil liegen en stelen er niet mee goedpraten. Onze zoon heeft een keer van ons geld stiekem snoep gekocht en ik was toen erg boos. Maar kinderen krijgen naarmate ze ouder worden meer behoefte aan vrijheid en zelfstandigheid, en liegen en stelen zijn gemakkelijke en daarmee verleidelijke manieren om dat te bereiken.
Dit is een aardige tekst over liegen. Ik vind dit een goed advies: "Praat veel met elkaar over wat jullie bezig houdt. Schep daarbij vertrouwen: vertel de geheimen van je kind niet verder en zet geen privézaken op Facebook. Verbied je kind niet te veel, maar onderhandel samen. Geef je puber de ruimte binnen bepaalde grenzen."
Wat een kerel!quote:
quote:Op zondag 31 december 2023 17:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik denk dat hij gewoon voldoende cola heeft gedronken:-)
Hoelang zijn jullie allebei nou al ziek, TolstoiFan?quote:Op zondag 31 december 2023 17:55 schreef TolstoiFan het volgende:
@:BE, gefeliciteerd met je grote! Wat een verschil tussen baby'tje en grote kerel van 16!
@:Leandra, the good old Rick Astley![]()
Hier wordt ondanks vuurwerkverbod behoorlijk wat afgeknalt. Simon is er helemaal hysterisch door. Hij wil niet naar buiten (want eng), maar rent om de haverklap naar het raam als ie wat hoort.
Manlief en ik zijn beide niet fit![]()
Ik heb een beetje een haat-liefde verhouding met Oud en Nieuw. Aan de ene kant mooi dat er iets afgesloten kan worden, maar ik voel vooral veel melancholie en zelfopgelegde druk voor hoe het in het nieuwe jaar anders kan/moet.
Iedereen een goede jaarwisseling!!
Same. Ik haat oud&nieuw. Vooral vuurwerk eigenlijk. Brings back bad memories.quote:Op zondag 31 december 2023 18:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Hoelang zijn jullie allebei nou al ziek, TolstoiFan?
Ik heb alleen maar een haat-verhouding met Oud en Nieuw. Al sinds ik kind was. Ik ben jaloers op alle landen waar het al achter de rug is.
Beterschap!quote:Op zondag 31 december 2023 18:14 schreef TolstoiFan het volgende:
Nou, aan dat vuurwerk heb ik ook een grote haat.
@:livelink, ik ben sinds woensdagavond ziek. Manlief is al sinds halverwege november aan het kwakkelen, hij is afgelopen week nog naar de huisarts geweest, die gaf aan dat dit weer een nieuw virus is, dat er zoveel virussen rondgaan en hij is met zijn longontsteking misschien nog vatbaarder.
Wat vooral heel erg kl*te is, is die ongelofelijke vastzittende hoest, die vooral 's avonds en 's nachts heel erg is.
Je hoest je longen uit je lijf maar niks komt los.
Beterschap! Ik wens jullie alvast een heel gezond 2024!quote:Op zondag 31 december 2023 18:14 schreef TolstoiFan het volgende:
Nou, aan dat vuurwerk heb ik ook een grote haat.
@:livelink, ik ben sinds woensdagavond ziek. Manlief is al sinds halverwege november aan het kwakkelen, hij is afgelopen week nog naar de huisarts geweest, die gaf aan dat dit weer een nieuw virus is, dat er zoveel virussen rondgaan en hij is met zijn longontsteking misschien nog vatbaarder.
Wat vooral heel erg kl*te is, is die ongelofelijke vastzittende hoest, die vooral 's avonds en 's nachts heel erg is.
Je hoest je longen uit je lijf maar niks komt los.
Ik ben ook altijd pas gerust als ik zeker weet dat iedereen weer veilig thuis is.quote:Op zondag 31 december 2023 18:23 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb nu een dubbel gevoel bij oud en nieuw omdat pa in het verpleeghuis is voor de eerste keer en nog niet zo lang. De kinderen en mijn moeder zijn er nu. Blijven niet tot middernacht, er wordt al heel veel geknald, ook met carbid ed. Niet heel fijn om er doorheen te fietsen.
En pa gaat op tijd naar bed, hij trekt het niet om lang op te blijven. Hij vind het ook niet erg, omdat hij toch alleen is zonder ma en heeft niks met vuurwerk.
En Senna (de hond) is doodsbang nu, zo sneu. Die krijg je niet naar buiten, zelfs niet in de tuin om te plassen.
We proberen het ook niet meer, geeft alleen maar stress en dan doet ze niks. Dan maar een ongelukje. De hele dag nog niks gedaan en amper wat gegeten en gedronken.
Ondertussen is mijn vriend druk bezig met oliebollen bakken, de appelbeignets werkten totaal niet mee dus worden het appeloliebollen wat erg lekker blijkt te zijn.
Fijne jaarwisseling iedereen!
Het is ook gewoon pittig, zulke veranderingenquote:Op zondag 31 december 2023 18:23 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb nu een dubbel gevoel bij oud en nieuw omdat pa in het verpleeghuis is voor de eerste keer en nog niet zo lang. De kinderen en mijn moeder zijn er nu. Blijven niet tot middernacht, er wordt al heel veel geknald, ook met carbid ed. Niet heel fijn om er doorheen te fietsen.
En pa gaat op tijd naar bed, hij trekt het niet om lang op te blijven. Hij vind het ook niet erg, omdat hij toch alleen is zonder ma en heeft niks met vuurwerk.
En Senna (de hond) is doodsbang nu, zo sneu. Die krijg je niet naar buiten, zelfs niet in de tuin om te plassen.
We proberen het ook niet meer, geeft alleen maar stress en dan doet ze niks. Dan maar een ongelukje. De hele dag nog niks gedaan en amper wat gegeten en gedronken.
Ondertussen is mijn vriend druk bezig met oliebollen bakken, de appelbeignets werkten totaal niet mee dus worden het appeloliebollen wat erg lekker blijkt te zijn.
Fijne jaarwisseling iedereen!
Hier ook zo. We zijn afgelopen nacht teruggekomen van een paar dagen Berlijn, dus vandaag lekker relaxen, beetje hangen, oliebollen eten en een gezellige avond maken. Vind ik echt voldoende. Ik ben gewoon al erg blij dat ik het weer kan vieren met de twee liefste mensen in mijn leven.quote:Op zondag 31 december 2023 19:20 schreef Cathmar het volgende:
Die opgelegde druk en het ‘het moet gezellig zijn met oudjaar’ heb ik lang geleden van me afgeschud, gelukkig. Wij zijn gewoon lekker thuis. Kids zijn nu even op hun kamers aan het gamen of zo. En zometeen kijken we een film. Geen enorme feestavonden voor ons met oud en nieuw. Heerlijk zo.
Fijne jaarwisseling allemaal
Dit heb ik ook een aantal jaar gedaan. Ik vond het vooral gek wakker worden op 1 januari, maar verder wel heel lekker.quote:Op zondag 31 december 2023 19:37 schreef Clubsoda het volgende:
Dat is wel de beste manier vind ik, die hooggespannen verwachtingen werken zo averechts. Wij gaan gewoon naar bed, voor het eerst sinds ik 10 ben ofzo
Toch zeker wel 12 druiven??quote:Op zondag 31 december 2023 19:20 schreef Cathmar het volgende:
Die opgelegde druk en het ‘het moet gezellig zijn met oudjaar’ heb ik lang geleden van me afgeschud, gelukkig. Wij zijn gewoon lekker thuis. Kids zijn nu even op hun kamers aan het gamen of zo. En zometeen kijken we een film. Geen enorme feestavonden voor ons met oud en nieuw. Heerlijk zo.
Fijne jaarwisseling allemaal
Het is hier ook veel en hard, ja. De kat ligt in de kattenbak; dat was kennelijk het veiligste plekje dat ze kon bedenken. Ik had hem gelukkig net helemaal schoongemaakt. Ik zal blij zijn als het een uur of 2 is en het ergste voorbij.quote:Op zondag 31 december 2023 20:38 schreef Ynske het volgende:
Pff ben al helemaal klaar met vandaag, het gaat hier zo hard loos, dat het wel oorlog lijkt.
Glazen staan te trillen in de kast. Ruiten rammelen in de kozijnen.
Knallen niet normaal.
En dan is dit alleen nog maar de voorbode, want vanaf 23.30 uur beginnen ze pas echt
Kleine heb ik gelukkig in slaap gekregen, vent ligt te slapen op de bank, hond ligt op de badkamer, d@r is hij het rustigst...
We did not diequote:Op zondag 31 december 2023 19:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hier ook zo. We zijn afgelopen nacht teruggekomen van een paar dagen Berlijn, dus vandaag lekker relaxen, beetje hangen, oliebollen eten en een gezellige avond maken. Vind ik echt voldoende. Ik ben gewoon al erg blij dat ik het weer kan vieren met de twee liefste mensen in mijn leven.
Ja dat en dat ik nog steeds met niemand liever dan hen deze dagen vier, reisjes doe, films kijk en mijn leven deelquote:
Dan was je bij mij om de hoek! Had even geappt 😉quote:Op zondag 31 december 2023 21:25 schreef BE het volgende:
Wij zouden voor het eerst in jaren weer eens met een groep vrienden bij elkaar zijn, maar mijn lieftallige heeft een positieve corona test en een van de andere mensen die komen vond dat toch niet prettig. Dus ja, we zijn toch weer met z’n viertjes thuis en spelen tussen het vuurwerk afsteken door heel wat potjes van Ticket to Ride USA, die lag onder de kerstboom vorige week.
Vanmiddag zijn wij volgens onze verjaardag’s traditie naar een escape room gegaan.We hebben The Execution gedaan met z’n viertjes. Erg tof!
Niet aan gedacht! 24 augustus zijn we er, is het plan.quote:Op zondag 31 december 2023 21:30 schreef Vicky het volgende:
[..]
Dan was je bij mij om de hoek! Had even geappt 😉
zet maar in je agenda dat je me dan apptquote:Op zondag 31 december 2023 21:32 schreef BE het volgende:
[..]
Niet aan gedacht! 24 augustus zijn we er, is het plan.dan gaan we Jason doen.
Nee man, ze had een keronalijer mee!quote:Op zondag 31 december 2023 21:30 schreef Vicky het volgende:
[..]
Dan was je bij mij om de hoek! Had even geappt 😉
¡¡Sí!! 100%. Sommige tradities houden we er in. Ik hou d’r vanquote:
Och ik heb zelf ook de blaftyfus 🤣🤣quote:Op zondag 31 december 2023 22:15 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee man, ze had een keronalijer mee!
Wij liggen ook in de woonkamer,soort vakantie traditie, nu gecombineerd met oud en nieuw.. helemaal best wmb.quote:Op maandag 1 januari 2024 01:05 schreef Amsel het volgende:
We hebben binnen naar al het vuurwerk gekeken, buiten vond het grut te eng. En we hebben net hun matrassen naar de woonkamer gesleept, daar mogen ze vannacht slapen
Onze hond was vorige jaren altijd wel bang, veel blaffen, maar is deze keer helemaal relaxed. Ik snap er niks van, want het knalt buiten enorm, maar het is een mooie meevaller![]()
Verder geen al te emotioneel gedoe, gewoon licht en ontspannen. Het is goed zo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een bink!quote:
quote:Op maandag 1 januari 2024 08:24 schreef Leandra het volgende:
Allemaal een heel mooi, gezond en liefdevol 2024! 🥂🍾✨️🌟Echt Leandra.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Folle lok en seinequote:Op maandag 1 januari 2024 11:30 schreef PoesInDoos het volgende:
Lokkich Nijjier!
Ik lag om 2230 plat met een flinke chillpill, heb niets meer meegekregen.
quote:Op maandag 1 januari 2024 11:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik heb ze nog niet verwerkt, dat doe ik straks wel even
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En bijgewerkt, tevens de hypotheek-excel bijgewerkt dus alles is weer up-to date.quote:
Wij normaal ook niet, maar met betrekking tot de hypotheek heb ik dat nog wel gedaan voor het moment dat we door die grens gaan, daar zit ook echt een hoekje van een opmerking in mijn excelquote:Op maandag 1 januari 2024 15:56 schreef Tink89 het volgende:
Guldens? Dat doet zelfs mijn moeder van 62 en schoonmoeder van 75 niet meer...
Ik krijg daar ook altijd een error vanquote:Op maandag 1 januari 2024 18:03 schreef Kyara het volgende:
Iedereen een heel gelukkig 2024!
Deze feestdagen achter de rug en nu hop in een moeite door naar de kinderverjaardagen! #error
Ja echt he. Elk jaar weer.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik krijg daar ook altijd een error vanen dan zijn wij nog wel 2 weken later en maar met 1 verjaardag. Maar op de een of andere manier komt het al 12 jaar als een verrassing
Onze dochter is van 20 december en moet dus nog een kinderfeestje.quote:Op maandag 1 januari 2024 18:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik krijg daar ook altijd een error vanen dan zijn wij nog wel 2 weken later en maar met 1 verjaardag. Maar op de een of andere manier komt het al 12 jaar als een verrassing
Hé! Datumtweeling. Helemaal vergeten. Onze jongste werd alweer 14 de 20stequote:Op maandag 1 januari 2024 18:47 schreef vencodark het volgende:
[..]
Onze dochter is van 20 december en moet dus nog een kinderfeestje.
Brrrr.
Er is een leuke in Veldhoven, maar dat is niet midden Nederland. Klimrijk heet het.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:09 schreef TolstoiFan het volgende:
Weet iemand of er ergens in de regio Midden-Nederland een vergelijkbaar touwklimparcours is zoals in de DinoDome in GaiaZoo?
Simon vond dat erg leuk, maar om nu daarvoor helemaal naar Limburg te reizen is me iets te gek
Jij ook gefeliciteerd dan nog.quote:Op maandag 1 januari 2024 19:28 schreef vlindertje89 het volgende:
Datumdrieling haha, ik werd 34 de 20e![]()
Inderdaad nooit feestjes echt op mn verjaardag gehad. Al had ik dit jaar wel wat bezoek én uit eten geweest met een vriendin.
Wat hebben er veel hier verdrietige dingen meegemaakt en/of getobt (of tobben) met fysieke of mentale gezondheid.. voor iedereen een beter jaar dan vorig jaar gewenst
Is dinoland in Zwolle iets, of is dat de noord? Weet niet of dat precies hetzelfde type parcours heeft. Maar wel dino'squote:Op maandag 1 januari 2024 19:09 schreef TolstoiFan het volgende:
Weet iemand of er ergens in de regio Midden-Nederland een vergelijkbaar touwklimparcours is zoals in de DinoDome in GaiaZoo?
Simon vond dat erg leuk, maar om nu daarvoor helemaal naar Limburg te reizen is me iets te gek
Misschien is Schateiland Zeumeren wat?quote:Op maandag 1 januari 2024 19:09 schreef TolstoiFan het volgende:
Persoonlijk vind ik Schateiland Zeumeren erg duur, maar het is wel leuk om te klimmen en klauteren.quote:Op maandag 1 januari 2024 21:53 schreef Amsel het volgende:
[..]
Misschien is Schateiland Zeumeren wat?
En niet in Midden-Nederland, maar wel dichterbij dan Limburg: het huis in de heuvel in Plaswijckpark in Rotterdam?
Beide niet zo'n klimfestijn als de DinoDome, maar er valt wel wat te klauteren en origineler dan de gemiddelde Monkey Town.
In Aalsmeer is een leuke indoor. Is dat een optie?quote:Op maandag 1 januari 2024 19:38 schreef TolstoiFan het volgende:
Gezien de weersverwachtingen van de komende dagen zoek ik iets dat indoor is![]()
Maar dank voor de tips tot nu, want die sla ik wel even op voor als het weer beter wordt.
Neejoh, kaartjes via Tripper zijn maar ¤6,50! Als volwassene ben je wel goedkoper uit via hun eigen website. Het is in ieder geval goedkoper dan de indoor speelhel hier in de buurt.quote:Op maandag 1 januari 2024 21:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik Schateiland Zeumeren erg duur, maar het is wel leuk om te klimmen en klauteren.
Ik ken alleen de prijzen op hun eigen site maar, daarbij ken ik hier niemand die er naartoe gaatquote:Op maandag 1 januari 2024 23:00 schreef Amsel het volgende:
[..]
Neejoh, kaartjes via Tripper zijn maar ¤6,50! Als volwassene ben je wel goedkoper uit via hun eigen website. Het is in ieder geval goedkoper dan de indoor speelhel hier in de buurt.
En vandaag was het er echt uitgestorven, was een mooi uitje voor nieuwjaarsdag
Dat ziet er echt superleuk uit!quote:Op maandag 1 januari 2024 22:51 schreef Phaidra het volgende:
[..]
In Aalsmeer is een leuke indoor. Is dat een optie?
https://www.funmania-aalsmeer.nl/
Dit.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kunt prima alleen gaan, neem je vriend mee als je behoefte aan steun zou kunnen hebben.
Wiens tenen?quote:Op dinsdag 2 januari 2024 13:57 schreef Hupje het volgende:
@:trui Nee hoor, ik vond het alleen een stomme vraag om hem open en bloot neer te zetten.
Mijn vriend hoeft van mij niet mee en zit daar zelf ook niet echt op te wachten, het gaat mij er vooral om om niet op tenen te trappen bij zoiets.
Dank!
Nou ja, dat vind ik dus lastig. Ik heb digitaal een kaart gekregen. Voor mezelf hoef ik niet te gaan, zeg maar. Ik zou het doen als/omdat het gewaardeerd wordt als ik ga.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:05 schreef Troel het volgende:
Je kunt het zeker maken om alleen te gaan en ik zou ook alleen maar gaan omdat je er zelf behoefte aan hebt, en niet omdat je anders mogelijk (!) op iemands tenen trapt
Ik heb inmiddels geleerd in het leven dat ik in zo'n geval niet ga. Want waar de een er waardering uithaalt, zal de ander denken "ow, nu er mogelijk iets te halen valt, is ze er wel" of wat dan ook. En waar het uiteindelijk om gaat is: hoe sta jij er in.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:36 schreef Hupje het volgende:
[..]
Nou ja, dat vind ik dus lastig. Ik heb digitaal een kaart gekregen. Voor mezelf hoef ik niet te gaan, zeg maar. Ik zou het doen als/omdat het gewaardeerd wordt als ik ga.
Misschien heb je wel een kaart gehad omdat zíj vinden dat het hoort ipv dat ze verwachten dat je komt.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:36 schreef Hupje het volgende:
[..]
Nou ja, dat vind ik dus lastig. Ik heb digitaal een kaart gekregen. Voor mezelf hoef ik niet te gaan, zeg maar. Ik zou het doen als/omdat het gewaardeerd wordt als ik ga.
Nou ja, wat is je bezwaar om niet te gaan? Met zoiets gaat het wellicht niet altijd om je eigen behoefte. Als je geen zwaarwegende redenen hebt om niet te gaan, maar er wel voor de ander wil zijn, is dat laatste misschien wel belangrijk om mee te wegen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:36 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik werd zo ongeveer gedwongen naar een begrafenis te gaan, was kort na het overlijden van mijn moeder. Was een vriend van mijn mams en zijn partner stond erop dat ik zou komen en dat deed ik. Heb daar zóveel spijt van gehad dat ik daarna het contact heb verbroken.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb inmiddels geleerd in het leven dat ik in zo'n geval niet ga. Want waar de een er waardering uithaalt, zal de ander denken "ow, nu er mogelijk iets te halen valt, is ze er wel" of wat dan ook. En waar het uiteindelijk om gaat is: hoe sta jij er in.
(En ja, ik ben ook wel eens weggebleven bij een begrafenis waarvan iedereen stond te kijken. Omdat ik besloot dat het beter voor mij was om niet te gaan, omdat het voor mij allemaal wat heftig was. En dat was bij een oud-tante die ik wel sprak en zag enzo. Maar emotioneel gezien was het te snel voor me na het overlijden van mijn opa. Er is niemand geweest die me er op aangesproken heeft hoor(En anders: je hebt je redenen en wat een ander vindt, doet niet ter zake!))
Vaak is dat wel het geval, dat het gewaardeerd wordt. En dat kan reden genoeg zijn om wel te gaan, mits jij daar een goed gevoel over hebt. Als je je er heel rot onder voelt en met dat rotgevoel erheen gaat, zou ik het skippen.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 16:36 schreef Hupje het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2023 was tot die laatste 2 weken een goed jaar, 2024 wordt nog beter!
Knuffels voor iedereen die ze kan gebruiken en beterschap voor de vele zieken.
Precies dit ervaar ik ook steeds bij uitvaarten in de familie. Ook werkt het bewust bij zo'n afscheid zijn bij mij goed om het feit echt door te laten dringen dat deze persoon er echt niet meer is. En het is vaak ook wel mooi om de verhalen met elkaar te delen of alleen al te luisteren naar de verhalen die de wat dichterbijstaande familieleden nog te vertellen hebben over zijn/haar leven. Ik weet ook echt vrij zeker dat het feit dat je de moeite neemt om te gaan gewaardeerd wordt. Toen mijn vader overleed 2 jaar geleden vond ik het echt heel belangrijk dat mijn neven en nichten er waren. (en heel jammer dat sommigen er niet bij konden zijn). De redenering 'dan zouden ze misschien wel eens kunnen denken dat je iets denkt te kunnen halen' vind ik enorm vergezocht en eerlijk gezegd totaal onzinnig.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 18:29 schreef Lemijn het volgende:
Eens met dat je niet hoeft te gaan. Los daarvan zou ik zelf wel gaan, sterker nog, ik vind het zo waardevol dat tot nu toe bij de ooms en tantes die overleden bijna iedereen er was. Vaak zonder aanhang en kinderen, maar dus wel een neef uit Engeland die ervoor heen en weer vloog. Niet omdat die neef zo'n verdriet had om zijn tante perse, maar wel omdat (voor ons!) zo'n uitvaart iets is waar we graag even allemaal bij elkaar zijn. Verder lopen we de deur bepaald niet plat maar we horen toch bij elkaar, zoiets.
Hoezo had je diequote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:03 schreef BE het volgende:
Ik zeg hier net tegen F. trouwens 'we moeten even de tuinbank in de gaten houden'.
'Welnee joh, Gerrit deed toch ook niks?'
Dus ik kijk 2 tellen later naar buiten, ligt de hoes van de bank er af en vliegt 1 van de kussens al door de tuin.![]()
Nu staat alles dus netjes in de berging.![]()
En ik denk dat onze opblaasbare kerstman ook net op tijd naar binnen gehaald is, anders had die nu als een vlieger in de tuin gehangen denk ik.![]()
Waait het bij jullie ook zo?
Don't ask...quote:
Niemand is perfectquote:Op dinsdag 2 januari 2024 21:17 schreef BE het volgende:
[..]
Don't ask...F en de jongens zijn gek op die ellende.
![]()
*eyeroll
Ik las van onder naar boven en dacht dat je klaar was met Mushanga’s verhalen over haar schutting. Zo on-Livelink-achtig!quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:21 schreef livelink het volgende:
Geef die schutting even een zetje, Mushanga71. Ik ben er wel klaar mee.
quote:Op dinsdag 2 januari 2024 22:31 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik las van onder naar boven en dacht dat je klaar was met Mushanga’s verhalen over haar schutting. Zo on-Livelink-achtig!
Noscapine tabletjes van de drogistquote:Op woensdag 3 januari 2024 08:28 schreef Vicky het volgende:
Vandaag ook mijn laatste vrije dag. Waarom gaan die dagen altijd zo snel voorbij?
Iemand trouwens een tip tegen hoesten? Heb vannacht maar op de bank "geslapen". Word knettergek van dat hoesten. Ben gesloopt. Heel mijn lijf doet zeer.
Zou morgen naar kantoor moeten, maar met dit geblaf blijf ik mooi thuis.
Zo te zien hebben de plantenpotten de storm getrotseerd.
Werken niet.quote:
Heb van die oplostabletten..quote:Op woensdag 3 januari 2024 08:44 schreef Tink89 het volgende:
Broomhexine (gewone hoestdrank dus) werkt hier het beste, samen met af en toe stomen om het slijm los te krijgen. Maar een oplossing is het niet hoor, hooguit een beetje verlichting.
Hij is een jaar of 5,6? oud, daar krijg ik niks meer voor terug van de verzekering. Bij de vorige wel gebeld maar die was nog ouder. Ze rekenen met dagwaarde.quote:Op woensdag 3 januari 2024 09:55 schreef Tink89 het volgende:
Off the record advies: geef m een flinke zet en bel je verzekering.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Man net gebeld en hij zegt dat hij het écht gaat regelen als ie terug is.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Dan krijg je op zijn hoogst een paar Euro, tenzij je liegt dat het een nieuwe schutting was.quote:Op woensdag 3 januari 2024 09:55 schreef Tink89 het volgende:
Ze vragen de factuur en daarbij komen de mannetjes of kijken óf ik moet een foto maken. Dichtgetimmerd dus qua liegen en das maar goed ookquote:Op woensdag 3 januari 2024 10:03 schreef exode het volgende:
[..]
Dan krijg je op zijn hoogst een paar Euro, tenzij je liegt dat het een nieuwe schutting was.
Vooralsnog geen noodoproepen van mijn werk dus alles heeft het doorstaan ga ik vanuit.![]()
.
Vicks op je voeten! Lekker dik en dan sokken aan!quote:Op woensdag 3 januari 2024 08:28 schreef Vicky het volgende:
Vandaag ook mijn laatste vrije dag. Waarom gaan die dagen altijd zo snel voorbij?
Iemand trouwens een tip tegen hoesten? Heb vannacht maar op de bank "geslapen". Word knettergek van dat hoesten. Ben gesloopt. Heel mijn lijf doet zeer.
Zou morgen naar kantoor moeten, maar met dit geblaf blijf ik mooi thuis.
Zo te zien hebben de plantenpotten de storm getrotseerd.
Verzekering vergoedt 'natuurgeweld' niet dacht ik?quote:Op woensdag 3 januari 2024 09:55 schreef Tink89 het volgende:
Ligt aan je verzekering en de extra voorwaarden. Als het misgaat vanwege slecht onderhoud, sta je sowieso met lege handen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:28 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Verzekering vergoedt 'natuurgeweld' niet dacht ik?
Mijne wel, vanaf windkracht 7quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:28 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Verzekering vergoedt 'natuurgeweld' niet dacht ik?
Het wordt wel steeds vaker uitgesloten net als overstromingen. Of je betaalt een hoog eigen risico.quote:Op woensdag 3 januari 2024 10:37 schreef Nanukerst het volgende:
Ah oke, dan hadden wij destijds gewoon geen goede verzekering.
Zelfde hier met een schutting. Woon nu ruim 5 jaar hier en toen we hier kwamen wonen dacht ik die schutting gaat om. Denk dat de klimhortensia die er door heen zit dat ding nog de steun geeft waardoor hij nog staatquote:Op woensdag 3 januari 2024 10:56 schreef Hupje het volgende:
Ons afdak is nog steeds niet weggewaaid. Toch sterker dan het lijktHelaas vond ik wel een paar scherven van de vensterbank?! Dus even kijken of en hoe ik die terug moet lijmen.
Jaaa, dát wil ik dus ook, betonpalen en dan planken ertussen. Of een muurtje met planken, zoiets zagen we verderop in de wijk.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:24 schreef Nijna het volgende:
Wij hebben een schutting met betonpalen intussen. Als er nu nog iets stuk waait dan zijn het de houten panelen ertussen, maar niet meer de palen die omwaaien gelukkig.
Maar het ingraven was wel een rotklus (en dan hadden wij alleen maar aarde/zand om te graven @:Mushanga71, succes met de schutting, wij hebben het grootste stuk aan de achterkant laten doen samen met de buren achter ons. Alleen de zijkanten hebben we zelf gedaan.
Deels zelf gedaan (een van de buren had zo'n grondboor, dat scheelde wel een beetje, was echt rotklus en deels laten doen samen met de achterburen.quote:Op woensdag 3 januari 2024 12:01 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Jaaa, dát wil ik dus ook, betonpalen en dan planken ertussen. Of een muurtje met planken, zoiets zagen we verderop in de wijk.
Maar dat graven... Hebben jullie dat laten doen of moet dat zelf? Denk dat er hier zwaar geschut moet komen. Daarom staan de palen nu ook niet 1/3e in de grond maar wat minder diep.
En hij komt nu echt op eigen grond. Dan maar ietsje minder tuin. Ben er zo klaar mee dat het de buren geen moer boeit. Ze zouden jaren geleden al, hun achterkant dichtzetten want de wind uit het zw komt nu pal op die kant van de schutting. Als er bij hun wat staat, krijg ik die wind er niet vol op. En voor de veiligheid. Ze komen hiernaast dus gewoon door de achtertuin naar binnen
Wel fijn dat het samen met de buren gedaan kon worden, ook qua kosten.quote:Op woensdag 3 januari 2024 12:18 schreef Nijna het volgende:
[..]
Deels zelf gedaan (een van de buren had zo'n grondboor, dat scheelde wel een beetje, was echt rotklus en deels laten doen samen met de achterburen.
Er heeft zich ook een klimplant in mijn schutting genesteld en die zorgt ook voor de nodige stabiliteit, ja. Mijn buurvrouw wilde eerst dat wij die klimplant gingen verwijderen, maar ziet nu ook dat het eigenlijk wel handig is met die stormen van de laatste tijd. Dus we laten het zo.quote:Op woensdag 3 januari 2024 11:13 schreef Goitske het volgende:
[..]
Zelfde hier met een schutting. Woon nu ruim 5 jaar hier en toen we hier kwamen wonen dacht ik die schutting gaat om. Denk dat de klimhortensia die er door heen zit dat ding nog de steun geeft waardoor hij nog staat
Maar als die schutting omwaait ben je de boom toch niet meteen kwijt? Ik snap het niet helemaal, geloof ik.quote:Op woensdag 3 januari 2024 08:56 schreef Loj het volgende:
Ik baal na de storm, want mijn schutting is NIET omgegaan.
Mijn buurvrouw heeft een boom in haar tuin staan, die alle zon in mijn tuin tegenhoudt. Die boom hoorde we gisteren telkens tegen de schutting tikken, dus ik had goede hoop.
Ik zit nooit in mijn achtertuin door die boom (ik heb maar een postzegeltuintje, dus ik overdrijf niet). Dus dat was een nieuwe schutting wel waard geweest!
Volgens mij hoopte ze dat de boom om zou waaien en dat de schutting dan om lag nam ze dan voor lief als bijkomstigheidquote:Op woensdag 3 januari 2024 12:50 schreef livelink het volgende:
[..]
Maar als die schutting omwaait ben je de boom toch niet meteen kwijt? Ik snap het niet helemaal, geloof ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |