abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211802818
quote:
Het gaat goed met de Nederlandse overheidsfinanciën. De staatsschuld was in vijftien jaar niet zo laag. Aan het eind van het jaar zou er wel eens geld over kunnen blijven in de schatkist, in plaats van een eerder voorspeld tekort van bijna 20 miljard euro. Minister Sigrid Kaag trekt met een gerust hart de deur van Financiën achter zich dicht.

Het mag een klein wonder heten: zolang is het nog niet geleden dat de regering vanwege de coronacrisis een duizelingwekkende 82,9 miljard euro in de economie pompte. Desondanks staat de staatsschuld nu op het laagste punt sinds 2008, het jaar dat de kredietcrisis uitbrak en de Nederlandse staat met geleend geld banken moest redden.

De schuldquote bedroeg op 1 oktober jongstleden 45,9 procent van het bruto binnenlands product, aldus het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Oftewel: tegenover elke 100 euro die in Nederland in een jaar wordt verdiend, staat 45,90 euro schuld.

Hoe dat kan? Nou, niet omdat er opeens een tovenaar op het ministerie van Financiën zat. In dat opzicht is Sigrid Kaag net als haar voorgangers afhankelijk van omstandigheden waar ze zelf maar weinig invloed op heeft.

Wat wel heeft geholpen: de Nederlandse economie bleek na het coronatijdperk veerkrachtig en groeide de afgelopen jaren harder dan die in onze buurlanden. Doordat bedrijven veel winst maakten en de werkloosheid laag was, kwam er veel meer belastinggeld binnen. De overheidsuitgaven stegen weliswaar ook, maar minder hard dan de inkomsten.

Prullenbak
Wat ook hielp: de kosten voor het prijsplafond op energie komen veel lager uit dan eerder werd ingeschat: geen 23,5 miljard maar 4,3 miljard euro, zo meldt het ministerie van Economische Zaken aan de Volkskrant. Het gevolg: een dalende staatsschuld.

En daarmee houdt het goede nieuws voor de schatkist voorlopig niet op. Het CBS heeft ook becijferd dat er in de eerste drie kwartalen van dit jaar een begrotingsoverschot van 3 miljard euro is geboekt. En dat terwijl minister Kaag eind november nog uitging van een tekort van 18,3 miljard euro over heel 2023.

Die schatting kan in de prullenbak, taxeert het CBS. Want dan zou de overheid in het laatste kwartaal 21 miljard euro meer moeten uitgeven dan er binnenkomt. En dat is nog geen enkele minister van Financiën ooit gelukt. Kaags voorganger Wopke Hoekstra kwam er met 10 miljard euro aan het eind van 2020 nog het dichtst bij in de buurt. Corona was toen de boosdoener.

Hoe het er straks onder de streep uitziet, zal Kaag zelf niet meer aan de Tweede Kamer melden. Zij is dan allang vertrokken om voor de VN de wederopbouw van Gaza te coördineren. Maar haar opvolger lijkt in een gespreid bed te komen. Al zijn de vooruitzichten voor de middellange termijn veel minder rooskleurig: voor komend jaar verwacht het Centraal Planbureau een tekort van 2,4 procent.
https://www.ad.nl/politie(...)nd-achter~abdc01d64/

Leuk als er soms positief nieuws is. Over de besteding valt te discussiëren, maar het is wel opvallend dat we veerkrachtiger lijken dan de Duitse economie.
pi_211803181
Ik weet het niet zeker maar ik vermoed dat Duitsland verhoudingsgewijs meer productie heeft en daarom meer afhankelijk is van energieprijzen.

Nederland is meer een handelsland, import, export.

Ik heb geen cijfers opgezocht deze keer, dus als ik het fout heb dan slaat iemand me vast wel met die cijfers om de oren ;)
pi_211803311
Zij heeft niets gedaan om dit eind resultaat te bewerkstelligen,

Sterker nog, ze kom niet eens voorspellen hoe het er voor zou komen te staan.
Compleet incompetent.
  donderdag 28 december 2023 @ 21:02:03 #4
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_211803464
Ik zou het niet per se positief noemen dat Nederland maar een staatsschuld van 45,9% heeft.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 28 december 2023 @ 21:03:23 #5
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_211803506
Best lekker, een meevaller van bijna 20 mld - kom maar door met dat tankbataljon!
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 28 december 2023 @ 21:06:27 #6
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_211803575
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 20:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Compleet incompetent.
Haha, gewoon zielig dit :')
  donderdag 28 december 2023 @ 21:08:20 #7
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211803624
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 21:03 schreef AgLarrr het volgende:
Best lekker, een meevaller van bijna 20 mld - kom maar door met dat tankbataljon!
precies genoeg budget voor die 1000 euro die we nog van Rutte krijgen
Laffe huichelaar
pi_211803627
quote:
14s.gif Op donderdag 28 december 2023 21:02 schreef MichaelScott het volgende:
Ik zou het niet per se positief noemen dat Nederland maar een staatsschuld van 45,9% heeft.
Het is een totale schuld van 45,9% ten opzichte van het BNP (ofwel, het inkomen van Nederland in 1 jaar).

Maar het wordt niet in 1 jaar afgelost, het zijn vaak staatsobligaties die 10 jaar of nog veel langer lopen.

Kijk je over zo'n periode, dan is het ineens nog maar 4,6 van het BNP over die 10 jaren, als het BNP niet verandert.
pi_211803716
Kunnen ze haar niet nog 4 jaar inhuren? We krijgen straks zon flapdrol waarschijnlijk
pi_211803758
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 21:11 schreef Jahr00n het volgende:
Kunnen ze haar niet nog 4 jaar inhuren? We krijgen straks zon flapdrol waarschijnlijk
Uiteindelijk heeft een minister maar weinig invloed op de economie en is het vooral gerommel in de marge.
Je moet wel een heel slechte minister zijn om de economie om zeep te halen, de economie wordt draaiend gehouden door bedrijven en burgers.

Op lange termijn kan economisch beleid natuurlijk wel schade veroorzaken of de situatie verbeteren. Maar Nederland is een cruiseschip; je kan een ruk aan het stuur geven maar het duurt wel even voor je dan beweging in de koers ziet.
pi_211804651
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 21:11 schreef Jahr00n het volgende:
Die staat er nu al. Jette *O*
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_211804850
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 21:03 schreef AgLarrr het volgende:
Waarom zou je in godsnaam daar geld aan willen verspillen?
  Vis een optie? donderdag 28 december 2023 @ 21:57:12 #13
70532 loveli
N
pi_211804984
twitter

twitter

608 miljard.
crap in = crap out
  Moderator donderdag 28 december 2023 @ 22:00:32 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211805062
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 21:08 schreef timmmmm het volgende:

[..]
precies genoeg budget voor die 1000 euro die we nog van Rutte krijgen
en graties bier van Wilders

2024 wordt fantastisch
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 28 december 2023 @ 22:01:04 #15
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211805077
quote:
De zuidelijke EU landen zijn onze holslaafjes , nederland profiteert het allermeest van deze Euro unie

Zou de euro uit elkaar gaan dan is de nederlandse euro 2 euro waard en de italiaanse 30 euro cent
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211805179
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2023 21:57 schreef loveli het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

608 miljard.
Arno Wellens was één van de oprichters van FvD. Niet heel verrassend dat die geen positief oordeel heeft.

Hetgeen-ie aanhaalt over corona, is natuurlijk niet iets wat Kaag valt aan te rekenen. Dat was Hoekstra. En dat het tegenwoordig anders wordt berekend zal best zo zijn, maar ook dat kun je Kaag niet aanrekenen. Hij roept een hoop, maar ik mis een onderbouwing van z'n claim dat Kaag de slechtste MinFin ooit is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2023 22:06:19 ]
  donderdag 28 december 2023 @ 23:08:11 #17
240618 Micson
The lonely stoner
pi_211806997
Tja Kaag. Ik denk dat ze broddelwerk heeft geleverd, maar ik heb niks concreets waargenomen van wat zij dag in dag uit heeft gedaan. Zou eigenlijk gefilmd moeten worden en live uitgezonden op tv. Heb je stukken meer aan dan die toneelstukjes op NPO Politiek.
pi_211807328
quote:

Compleet incompetent.
Maar als het andersom was geweest dan stond je vooraan om te roepen dat het HAAR SCHULD was, en dat het wel heel laf is om zo'n toename van de staatsschuld te veroorzaken en dan te vertrekken.

Ergo: het maakt niet uit wat ze gedaan had.
Als het negatief was dan was het haar schuld en nu het positief is moeten we vooral niet denken dat het dankzij haar is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 28 december 2023 @ 23:31:33 #19
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_211807609
quote:

Compleet incompetent.
Zijn er mensen die wel de toekomst kunnen voorspellen dan? Ik neem het Wopke in ieder geval wel kwalijk dat hij corona niet gestopt heeft bij de vliegvelden en de skipistes en ons zoveel meer geld heeft gekost.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_211808077
Ik ben wel benieuwd na vier jaar Wilders I of Plasterk I, hoe het er dan voor staat.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211808128
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2023 23:21 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maar als het andersom was geweest dan stond je vooraan om te roepen dat het HAAR SCHULD was, en dat het wel heel laf is om zo'n toename van de staatsschuld te veroorzaken en dan te vertrekken.

Ergo: het maakt niet uit wat ze gedaan had.
Als het negatief was dan was het haar schuld en nu het positief is moeten we vooral niet denken dat het dankzij haar is.
Het heks-effect.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 28 december 2023 @ 23:56:26 #22
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_211808228
Wat ik vooral mis in het artikel is de invloed van de hoge inflatie.

Het bbp is daardoor de afgelopen 2 jaar met 10+ procent gestegen. Verhoudingsgewijs is de schuld tov het bbp dus lager… zonder ook maar iets te hoeven doen.
pi_211808237
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 23:08 schreef Micson het volgende:
Tja Kaag. Ik denk dat ze broddelwerk heeft geleverd, maar ik heb niks concreets waargenomen van wat zij dag in dag uit heeft gedaan. Zou eigenlijk gefilmd moeten worden en live uitgezonden op tv. Heb je stukken meer aan dan die toneelstukjes op NPO Politiek.
Op basis van wat denk je dan dat het broddelwerk is?
pi_211808298
quote:
Daar staan anders ook heel wat bezittingen tegenover. Het huishoudboekje van de Nederlandse staat ziet er beter uit dan die van mij.
pi_211808304
quote:
1s.gif Op donderdag 28 december 2023 21:57 schreef loveli het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

608 miljard.
Wat bijzonder, dat Nederland volgens Arno in zijn eentje de hele EU schuld moet ophoesten. En dat als je garant staat voor iets je zeker alles moet betalen en ook die rekening niet gedeeld hoeft te worden.

Oh wacht dat is niet zo en Arno manipuleert de feiten weer eens.
pi_211808397
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 23:56 schreef kloon_bassie het volgende:
Wat ik vooral mis in het artikel is de invloed van de hoge inflatie.

Het bbp is daardoor de afgelopen 2 jaar met 10+ procent gestegen. Verhoudingsgewijs is de schuld tov het bbp dus lager… zonder ook maar iets te hoeven doen.
Juist bij inflatie moet je wat doen om te voorkomen dat door o.a. loonstijgingen de kosten uit de klauwen lopen. Als ze dat met die energieprijzen minder snugger hadden aangepakt door bijvoorbeeld de belasting op brandstof te verlagen had het bonnetje en tekort er heel anders uit kunnen zien.

Overigens is die 10% alleen voor 2022, daarna ging het door dalende energieprijzen gelukkig al niet zo hard meer.
pi_211808563
Alles ten koste van 'de gewone (eigen) burger' waarbij de armoedegrens inmiddels de lage middeninkomens heeft bereikt.

Had 'de winst' of 'de meevallers' daar maar in geïnvesteerd, dan had de PVV naar alle waarschijnlijk toch een aantal zetels minder gehaald.

De 'Nederlandse staat' mag dan relatief gezond zijn, de Nederlandse burger is dat allerminst.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_211808597
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 23:31 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Zijn er mensen die wel de toekomst kunnen voorspellen dan? Ik neem het Wopke in ieder geval wel kwalijk dat hij corona niet gestopt heeft bij de vliegvelden en de skipistes en ons zoveel meer geld heeft gekost.
Die mensen zijn er, zie post boven die van jou.
pi_211809173
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 20:38 schreef Jojoke het volgende:
In dat opzicht is Sigrid Kaag net als haar voorgangers afhankelijk van omstandigheden waar ze zelf maar weinig invloed op heeft.
_O-
  vrijdag 29 december 2023 @ 00:57:10 #30
240618 Micson
The lonely stoner
pi_211809299
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 23:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Op basis van wat denk je dan dat het broddelwerk is?
Geen relevante achtergrond voor de functie, tijdens formatie negatieve rol gespeeld door de beeldvorming telkens te laten prevaleren boven het landsbelang, progressief idealisme telkens zwaarder laten wegen dan chauvinistisch pragmatisme.

Als ze met die insteek minister is geweest, dan is het niet goed gegaan.
  vrijdag 29 december 2023 @ 01:25:50 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211809638
Kaag was een goede minister dus ^O^ ^O^

Bedankt mevrouw Kaag _O_
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211809848
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 00:57 schreef Micson het volgende:

[..]
Geen relevante achtergrond voor de functie, tijdens formatie negatieve rol gespeeld door de beeldvorming telkens te laten prevaleren boven het landsbelang, progressief idealisme telkens zwaarder laten wegen dan chauvinistisch pragmatisme.

Als ze met die insteek minister is geweest, dan is het niet goed gegaan.
En als nu door diverse mensen geconcludeerd wordt dat ze het goed gedaan heeft?
pi_211809900
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 01:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Maar Kaag is geen chauvinist. En dat is kennelijk niet goed.
  vrijdag 29 december 2023 @ 02:09:29 #34
240618 Micson
The lonely stoner
pi_211810057
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 01:50 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Maar Kaag is geen chauvinist. En dat is kennelijk niet goed.
Niet als je een minister bent die de belangen van een land moet behartigen mafklapper.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 01:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het is zeer lastig om objectief vast te stellen of ze het al dan niet goed heeft gedaan. Het vraagstuk is zeer gepolitiseerd, bovendien lees ik alleen scorebordjournalistiek in de OP. In de documentaire over Feyenoord zagen we wat een slechte coach Dick Advocaat is. Als je alleen naar zijn resultaten kijkt zou je dat niet zeggen.
pi_211810128
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 02:09 schreef Micson het volgende:

[..]
Niet als je een minister bent die de belangen van een land moet behartigen mafklapper.
[..]
Het is zeer lastig om objectief vast te stellen of ze het al dan niet goed heeft gedaan. Het vraagstuk is zeer gepolitiseerd, bovendien lees ik alleen scorebordjournalistiek in de OP. In de documentaire over Feyenoord zagen we wat een slechte coach Dick Advocaat is. Als je alleen naar zijn resultaten kijkt zou je dat niet zeggen.
Ze is toch links? Chauvinisme zit in het andere kamp. Rechts.
pi_211810130
quote:

[..]
[..]
Er zit nogal een verschil tussen zeggen dat het lastig objectief is vast te stellen en zeggen dat het broddelwerk was.

Had je overigens ook #21 gelezen?
  vrijdag 29 december 2023 @ 06:46:05 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211811192
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 23:08 schreef Micson het volgende:
quote:

[..]
Je kunt wel komen verkondigen dat ze broddelwerk zou hebben geleverd, maar het is zeer lastig vast te stellen of ze het al dan niet goed gedaan heeft?

Het was met de "broddelwerk" beschuldiging niet lastig? Die kon wel zo uit de mouw geschud worden?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211811214
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 20:38 schreef Jojoke het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/politie(...)nd-achter~abdc01d64/

Leuk als er soms positief nieuws is. Over de besteding valt te discussiëren, maar het is wel opvallend dat we veerkrachtiger lijken dan de Duitse economie.
Zeker maar voor al die lui die denken dat het door Kaag zelf kwam:

quote:
Hoe dat kan? Nou, niet omdat er opeens een tovenaar op het ministerie van Financiën zat. In dat opzicht is Sigrid Kaag net als haar voorgangers afhankelijk van omstandigheden waar ze zelf maar weinig invloed op heeft.
  vrijdag 29 december 2023 @ 07:05:11 #39
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211811229
Ik ben er van overtuigd dat geen enkele min fin persoonlijk invloed heeft op de financien van het land en zeker Kaag niet, Dijsselbloem mischien een beetje
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211811233
Dus verhogen ze de belasting op frisdranken maar om het gat in de schatkist te dichten :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 29 december 2023 @ 07:11:28 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211811248
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 06:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Zeker maar voor al die lui die denken dat het door Kaag zelf kwam:
[..]

Volgens mij denkt vrijwel niemand dat.
Maar het verschil met de hardste "Dat is niet aan haar te danken hoorrrrrr" roepers is dat die laatste groep over elkaar heen gebuiteld was om haar van prutswerk te beschuldigen als het niet zo goed gegaan was.

Haar van broddelwerk beschuldigen en tegelijkertijd stellen dat de positieve economische staat waarin ze het land achterlaat niet aan haar te danken is, is iig nonsens.

Al met al heb ik er vooral lol van, het maakte niet uit wat ze deed, een grote groep had geen oog voor haar vaardigheden en kon haar alleen maar neerhalen, en nu blijkt dat ze zelfs dit ministerie in blakende gezondheid achterlaat, en dat is gewoon grappig, als het gaat over een vrouw die volgens sommigen nog geen loopfietsje zou mogen besturen wegens gebrek aan capaciteiten.

En nee, ik heb geen D66 meer gestemd sinds Kaag.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211811290
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 00:05 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Juist bij inflatie moet je wat doen om te voorkomen dat door o.a. loonstijgingen de kosten uit de klauwen lopen. Als ze dat met die energieprijzen minder snugger hadden aangepakt door bijvoorbeeld de belasting op brandstof te verlagen had het bonnetje en tekort er heel anders uit kunnen zien.

Overigens is die 10% alleen voor 2022, daarna ging het door dalende energieprijzen gelukkig al niet zo hard meer.
Maar het prijsplafond is niet uit de koker van Kaag gekomen, althans, het lijkt erop dat het een kabinetsbreed voorstel was, bedacht door oa Jetten.
pi_211811303
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 december 2023 07:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Volgens mij denkt vrijwel niemand dat.
Maar het verschil met de hardste "Dat is niet aan haar te danken hoorrrrrr" roepers is dat die laatste groep over elkaar heen gebuiteld was om haar van prutswerk te beschuldigen als het niet zo goed gegaan was.
Dat is toch een beetje hoe het werkt als je minister bent hè, je vangt de klappen op als het kut gaat en als het goed gaat hoor je niemand erover.

Ik ben geen fan van Kaag, maar ze was een competente minister van Financiën. Niks meer, niks minder in mijn opinie.
  vrijdag 29 december 2023 @ 07:23:48 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211811307
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 07:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Maar het prijsplafond is niet uit de koker van Kaag gekomen, althans, het lijkt erop dat het een kabinetsbreed voorstel was, bedacht door oa Jetten.
PvdA en GroenLinks:

https://op1npo.nl/2022/09(...)nde-energierekening/
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 29 december 2023 @ 07:24:12 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211811310
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 07:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat is toch een beetje hoe het werkt als je minister bent hè, je vangt de klappen op als het kut gaat en als het goed gaat hoor je niemand erover.

Ik ben geen fan van Kaag, maar ze was een competente minister van Financiën. Niks meer, niks minder in mijn opinie.
Eens.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211811324
quote:
Precies, dus een beetje flauw om dat op het conto van Kaag te schrijven, zeker nu het goed uitvalt. Idem als haar de schuld te geven als het hoger zou uitvallen.
  vrijdag 29 december 2023 @ 07:27:51 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211811334
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 07:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Precies, dus een beetje flauw om dat op het conto van Kaag te schrijven, zeker nu het goed uitvalt. Idem als haar de schuld te geven als het hoger zou uitvallen.
Volgens mij wordt dat ook niet op haar conto geschreven maar is er vooral gesteld dat ze de mazzel heeft dat het prijsplafond energie veel minder kost dan verwacht was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211811345
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 07:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Volgens mij wordt dat ook niet op haar conto geschreven maar is er vooral gesteld dat ze de mazzel heeft dat het prijsplafond energie veel minder kost dan verwacht was.
Ja er lopen 2 topics met dezelfde discussie, in het andere topic is dat een argument :
Goeie morgen trouwens
  vrijdag 29 december 2023 @ 07:34:00 #49
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_211811358
quote:
0s.gif Op donderdag 28 december 2023 23:59 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Daar staan anders ook heel wat bezittingen tegenover. Het huishoudboekje van de Nederlandse staat ziet er beter uit dan die van mij.
Er staat "maar" in die zin.

Door zo'n lage staatsschuld aan te houden, zeker in vergelijking met andere landen, laten we veel potentieel liggen en verslechtert onze (concurrentie)positie als land.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_211812010
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 december 2023 07:34 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Er staat "maar" in die zin.

Door zo'n lage staatsschuld aan te houden, zeker in vergelijking met andere landen, laten we veel potentieel liggen en verslechtert onze (concurrentie)positie als land.
Dat is nogal hypothetisch en geen feit. Als je een bedrijf runt kan het nuttig zijn om cash te hebben om snel en proactief te handelen. Maar daar zit ook een risico aan. Vergelijkbaar voor Nederland.
Jesus saves but death prevails.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')