Helaasquote:Op vrijdag 29 december 2023 21:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heeeeeel klein telefoontje gebruiken...
Ik weet nog dat de huidige layout geïntroduceerd werd.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
[..]
Jawel, ooit. Het komt vast wel goed met die nieuwe layout. Waarschijnlijk in 2025 maar ach. Zoals het nu gaat, is het ook ok.
Je wilt niet weten hoeveel herrie het oplevert als je Microsoft Teams "vastzet" op 'de nieuwe layout' in een grote organisatie.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik weet nog dat de huidige layout geïntroduceerd werd.
Moord, brand, gescheld, getier, maar uiteindelijk weet niemand meer beter.
Er zijn nu ook genoeg personen die de layout al kunnen gebruiken, maar het niet willen.
'We' kunnen gewoon slecht omgaan met dit soort verbeteringen, die ook nog niet definitief zijn…
Nope.quote:
Dat weet ik wel. Mijn collega's hebben dat onlangs geïntroduceerd en ik heb het onlangs zelf dus ook ondervonden, waarbij ook de fileshares overgezet werden naar Teams (= Sharepoint) + Onedrive.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:19 schreef fietsie het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel herrie het oplevert als je Microsoft Teams "vastzet" op 'de nieuwe layout' in een grote organisatie.
"Ik weet niet meer hoe het werkt nu het er anders uitziet"
Oh nee! Hopelijk duikt ie nog op.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nope.
Het witte boekje, met een getekende Kok met Koksmuts, die een garde vasthoudt, a la de Swedish Chef, is pleite.
Wij gingen gefaseerd over naar OneDrive, dus 3 weken lang had je elke dag een nieuwe groep mopperaarsquote:Op vrijdag 29 december 2023 21:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat weet ik wel. Mijn collega's hebben dat onlangs geïntroduceerd en ik heb het onlangs zelf dus ook ondervonden, waarbij ook de fileshares overgezet werden naar Teams (= Sharepoint) + Onedrive.
Complete paniek bij sommigen, ondanks maanden van introductiefilmpjes, interactieve presentatIes, demo's, groeps- en individuele begeleiding. Maar dat waren ook degene van wie je dat kon verwachten.
“Ik wil terug naar de oude indeling, ik vind niks meer, dit is kut.” etc. etc.
Vaak dan wel via de chat van Teams zo geuit…
Dan is thuiswerken wel zo fijn…
Er staan veel handgeschreven zaken in, dus ja, dat hoop ik ook.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:28 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Oh nee! Hopelijk duikt ie nog op.
Bij ons duurde het ruim 6 maanden, elke 2 weken een andere afdeling/team, incl. nieuwe laptops én mobiele telefoons.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wij gingen gefaseerd over naar OneDrive, dus 3 weken lang had je elke dag een nieuwe groep mopperaars![]()
heerlijk.
Absoluutquote:Op vrijdag 29 december 2023 21:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik weet nog dat de huidige layout geïntroduceerd werd.
Moord, brand, gescheld, getier, maar uiteindelijk weet niemand meer beter.
Er zijn nu ook genoeg personen die de layout al kunnen gebruiken, maar het niet willen.
'We' kunnen gewoon slecht omgaan met dit soort verbeteringen, die ook nog niet definitief zijn…
Dit staat voor de week na nieuwjaar gepland bij J's werkgever. In de VS. Waar de lokale MSP er een enorme tyfusbende van maakt dat het Nederlandse team steeds moet troubleshooten op afstand. Dit gaat echt zo'n enorme clusterfuck worden.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bij ons duurde het ruim 6 maanden, elke 2 weken een andere afdeling/team, incl. nieuwe laptops én mobiele telefoons.
De servicedesk kon het niet aan, de medewerkers daar werden vaak voor alles en nog wat uitgescholden (of zij er wat aan konden doen…) en raakten over hun toeren, wat niet zo heel vreemd was. Ik heb opnames van die gesprekken gehoord, man, man, man…
En waarom? Omdat veel medewerkers alle vooraf verstrekte informatie negeerden en 'ineens' verrast werden, nadat ze hun laptop en telefoon hadden omgewisseld (dat konden ze nog wel behappen) en hun digitale werkprofiel vervolgens compleet veranderd was…
quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nope.
Het witte boekje, met een getekende Kok met Koksmuts, die een garde vasthoudt, a la de Swedish Chef, is pleite.
Wij gaan ook komend jaar.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit staat voor de week na nieuwjaar gepland bij J's werkgever. In de VS. Waar de lokale MSP er een enorme tyfusbende van maakt dat het Nederlandse team steeds moet troubleshooten op afstand. Dit gaat echt zo'n enorme clusterfuck worden.
Ik weet niet precies hoe de constructie daar precies in elkaar zit, maar een MSP in de VS en een lokaal team in NL samen?quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit staat voor de week na nieuwjaar gepland bij J's werkgever. In de VS. Waar de lokale MSP er een enorme tyfusbende van maakt dat het Nederlandse team steeds moet troubleshooten op afstand. Dit gaat echt zo'n enorme clusterfuck worden.
Dat snap ik dus voor geen meter. Had altijd laptops en telefoons van het werk maar ook altijd m’n eigen spullen. Wil niet dat privé dingen op werk apparaten staanquote:Op vrijdag 29 december 2023 21:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
En -dat- wordt wel wennen. (Vooral dat men dus geen Tb vakantiefotos meer kan storen)
Jamaar jamaar jamaar jamaar hoemoetjedanaanaljemethetwerk vergroeide collega's laten zien waarjeopvakantiebent geweest en en en meer van die rare kronkels.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat snap ik dus voor geen meter. Had altijd laptops en telefoons van het werk maar ook altijd m’n eigen spullen. Wil niet dat privé dingen op werk apparaten staan
Wie bepaalt er op basis van welke criteria wat privé is en wat niet?quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:53 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wij gaan ook komend jaar.
En dan gaat het dus niet OneDrive for alles worden, en niet SharePoint voor alles (zoals de integratie bedrijven graag verkopen).
De fileshares blijven, maar worden opgeruimd (alle prive shit weg), alle kwaliteits en documentbeheer systemen (en dat zijn er in een zorg instelling wel een paar) krijgen geautomatiseerde koppelingen met SharePoint en die laatste is dus alleen voor collaboratie op tussenproducten. Is het klaar, dan naar het passende documentbeheer.
En -dat- wordt wel wennen. (Vooral dat men dus geen Tb vakantiefotos meer kan storen)
Er zijn over 3 jaar 2x per jaar geautomatiseerde data-analyse slagen gedaan, waarna de afdelingsmanagers overzichten kregen welke medewerkers volumes hadden van file-types die niet bij hun functie passen, met het verzoek tot opruimen.quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Wie bepaalt er op basis van welke criteria wat privé is en wat niet?
Bij ons zijn sommige mensen ook hun vakantiekiekjes, MP3 collecties en e-books kwijt geraakt.
Wel na onderzoek/hoor en wederhoor/melding daaraan vooraf gaande en het vervolgens toch laten staan. Kon ook eigenlijk niet anders, omdat USB poorten al tijden lang dichtgetimmerd Ijn en externe privé clouddiensten niet toegankelijk zijn…
Dat dus, of je maakt een digitaal album en stuurt het linkje doorquote:Op vrijdag 29 december 2023 21:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Jamaar jamaar jamaar jamaar hoemoetjedanaanaljemethetwerk vergroeide collega's laten zien waarjeopvakantiebent geweest en en en meer van die rare kronkels.
" Dan spreek je thuis af, met een kop koffie"
Herkenbaar en vrijwel gelijk als bij ons.quote:Op vrijdag 29 december 2023 22:01 schreef fietsie het volgende:
[..]
Er zijn over 3 jaar 2x per jaar geautomatiseerde data-analyse slagen gedaan, waarna de afdelingsmanagers overzichten kregen welke medewerkers volumes hadden van file-types die niet bij hun functie passen, met het verzoek tot opruimen.
Dus een verpleegkundige die ook in opleiding is en deelneemt aan wetenschappelijk onderzoek en die 4Gb jpg's heeft van geanonimiseerde wondfoto's krijgt op een andere manier bericht dan door software herkende digitale foto bestanden van zijn collega die geen onderzoek-rol heeft.
Dit als voorbereiding.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |