quote:Op donderdag 28 december 2023 14:00 schreef Blues het volgende:
[..]
Alleen ooit mogelijk als we een grote prijs winnen, AYNIL meewerkt of we een crowdfunding doen..
Dus ik denk het niet.
Hopelijk sturen ze, zoals laatste paar keer, af en toe foto's bij de brieven, want online is er nog steeds niets mogelijk.
Mijn andere zoon was er vorig jaar, heeft een inkijkje gehad in hun manier van leven, en ze kunnen wel online, maar Q wil het niet. Ook voor zover wij weten geen mobiele tel.quote:
Zeker. Was gezellig gisteren. Vandaag beetje prutsen, morgen dagje Amsterdam.quote:
Ja dat zijn keuzes... Moeilijk voor jou zeg.quote:Op donderdag 28 december 2023 14:17 schreef Blues het volgende:
[..]
Mijn andere zoon was er vorig jaar, heeft een inkijkje gehad in hun manier van leven, en ze kunnen wel online, maar Q wil het niet. Ook voor zover wij weten geen mobiele tel.
Leuk, samen, al langer dan we willen toegeven denk ik.quote:Op donderdag 28 december 2023 14:28 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja dat zijn keuzes... Moeilijk voor jou zeg.
@:Lonaa, vertel over W, hoe wat en hoe lang?
Echt, die agressiviteit is verschrikkelijk . Sommige mensen denken dat vuurwerk een eerste levensbehoefte behoefte isquote:Op donderdag 28 december 2023 16:06 schreef fietsie het volgende:
Net een filmpje gezien van uit de Kaufland in Kleve...
Daar trekken Nederlanders vuurwerk al van de distributiekar als het het magazijn uitgerold wordt... verpakkingen die kapot getrokken worden, alles.
Varkens..
Hele knappe ontwikkeling ook. Vind dat zelf nog steeds enorm moeilijk soms.quote:Op donderdag 28 december 2023 16:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja, @:Tele6, goed bezigmet weekendje en fiets, maar ook met keuzes maken over wat je zélf wil. Ik begin nu met de therapie ook steeds meer te leren/beseffen/voelen dat ik er ķķk toe doe. En ook dingen wel of niet mag willen en daar voor uit mag komen. Ipv steeds maar doen wat anderen willen/wat ik denk dat er van me wordt verwacht/wat voor anderen het handigst is. Best wel fijne ontwikkeling
Dankquote:Op donderdag 28 december 2023 16:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hele knappe ontwikkeling ook. Vind dat zelf nog steeds enorm moeilijk soms.
Ik weet niet of dat alleen met mijn historie is eigenlijk maar ik ben gewend dat het altijd dezelfde dag is. Zoals vandaag ook: goed nieuws, niets bijzonders te zien, tot volgend jaar.quote:Op donderdag 28 december 2023 17:09 schreef AnneX het volgende:
@:yinu bestaat er zoiets als ‘ klantenservice’, dat de vrouwen met jouw historie zo snel mogelijk persoonlijk bericht krijgen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Agressiequote:Op donderdag 28 december 2023 16:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Echt, die agressiviteit is verschrikkelijk . Sommige mensen denken dat vuurwerk een eerste levensbehoefte behoefte is
Sorryquote:Op donderdag 28 december 2023 18:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Agressie![]()
Ik krijg er rilassociaties van het horrorwoord disrespectvol.
quote:Op donderdag 28 december 2023 17:50 schreef yinu het volgende:
Ik vind zo lastig dat je met dat soort dingen zo moeilijk weet wat normaal is. Jij hebt nu toevallig andere ervaring op andere plekken, dan klinkt het wel of zij de rareb zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb tot op heden afaik 2x een infuus gehad, op verschillende plekken (lijf en zkh) om verschillende redenen. Beide keren was dat verrot pijnlijk, niet per se bij het prikken maar wel het erin zitten en nog meer het eruit halen. Uiteraard ook napijn (en een keer aderontsteking).
De mensen eromheen doen altijd heel nonchalant over zo'n infuus. Is dat dan omdat het normaal is dat het pijn doet en ze vinden dat je niet moet zeiken? Doet het normaal geen pijn en vinden ze daarom dat je niet moet zeiken? Ik vind het zo verwarrend want over allerlei andere dingen die ik juist nonchalant onderga, vragen ze vervolgens 6x of het wel ok is.
Ik ben echt geen jankerd irt pijn, maar dit vind ik echt![]()
![]()
En ja, ik ben wel van zins daar de volgende keer eens naar te informeren. Maar vooralsnog dacht ik dat het erbij hoorde, alleen dat ge-aardigdoe bij andere dingen brengt me in de war.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op donderdag 28 december 2023 18:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind zo lastig dat je met dat soort dingen zo moeilijk weet wat normaal is. Jij hebt nu toevallig andere ervaring op andere plekken, dan klinkt het wel of zij de rareb zijn.
Ik heb tot op heden afaik 2x een infuus gehad, op verschillende plekken (lijf en zkh) om verschillende redenen. Beide keren was dat verrot pijnlijk, niet per se bij het prikken maar wel het erin zitten en nog meer het eruit halen. Uiteraard ook napijn (en een keer aderontsteking).
De mensen eromheen doen altijd heel nonchalant over zo'n infuus. Is dat dan omdat het normaal is dat het pijn doet en ze vinden dat je niet moet zeiken? Doet het normaal geen pijn en vinden ze daarom dat je niet moet zeiken? Ik vind het zo verwarrend want over allerlei andere dingen die ik juist nonchalant onderga, vragen ze vervolgens 6x of het wel ok is.
![]()
En ja, ik ben wel van zins daar de volgende keer eens naar te informeren. Maar vooralsnog dacht ik dat het erbij hoorde, alleen dat ge-aardigdoe bij andere dingen brengt me in de war.
SPOILER: Tip!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja logisch, dan komt zijn omzet beter overeen met zijn gewicht-op-voorraad administratiequote:Op donderdag 28 december 2023 19:22 schreef derLudolf het volgende:
De vuurwerkhandelaar (legaal) geeft contant betere prijzen
Waar pin jij dan?quote:Op donderdag 28 december 2023 19:49 schreef Molo het volgende:
Ben nog nooit bij een Geldmaat geweest
Ik vorige week voor het eerst. Ik moest echt even kijken hoe het werktequote:Op donderdag 28 december 2023 19:49 schreef Molo het volgende:
Ben nog nooit bij een Geldmaat geweest
Allichtquote:Op donderdag 28 december 2023 19:36 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja logisch, dan komt zijn omzet beter overeen met zijn gewicht-op-voorraad administratie
Ik heb echt heel veel infusen gehad en het hoort geen pijn te doen. Het is wel wat meer gevoelig als je vaak geprikt wordt. Maar als je aderontsteking hebt moeten ze ergens anders prikken. Dat kan ook in je voet. Of waar dan ook.quote:Op donderdag 28 december 2023 18:30 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vind zo lastig dat je met dat soort dingen zo moeilijk weet wat normaal is. Jij hebt nu toevallig andere ervaring op andere plekken, dan klinkt het wel of zij de rareb zijn.
![]()
En ja, ik ben wel van zins daar de volgende keer eens naar te informeren. Maar vooralsnog dacht ik dat het erbij hoorde, alleen dat ge-aardigdoe bij andere dingen brengt me in de war.
Nee, ik ook niet vaak, als ik toch in D ben ga ik bij de Volksbank langs, die heeft vrije biljartkeuze.quote:
Zou nog steeds weleens onderbouwing willen zien van al die anti terrorisme en anti witwaspraktijken. Wat al die maatregelen nou echt opleverenquote:Op donderdag 28 december 2023 20:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet vaak, als ik toch in D ben ga ik bij de Volksbank langs, die heeft vrije biljartkeuze.
Daarom vind ik het zo krom dat je in NL ¤5 moet betalen aan onderzoekskosten vanwege verdenking van terreur en zo als je een ¤200 biljet wilt stortenBij veel Volksbanken zitten ze gewoon in de automaat
Dan zouden 16.000 mensen niets meer te doen hebbenquote:Op donderdag 28 december 2023 20:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Zou nog steeds weleens onderbouwing willen zien van al die anti terrorisme en anti witwaspraktijken. Wat al die maatregelen nou echt opleveren
Helpt dan wel weer heel effectief tegen die gruwelijk hoge werkloosheid tegenwoordigquote:Op donderdag 28 december 2023 20:23 schreef borisz het volgende:
[..]
Dan zouden 16.000 mensen niets meer te doen hebben
(en indirect nog veel meer).
Ik vind het prima om die 16.000 mensen zoiets te laten doen, maar koppel er dan hoofdelijke verantwoordelijkheid aan: zij schatten het fout in, zij betalen prive voor alle gevolgen.quote:Op donderdag 28 december 2023 20:23 schreef borisz het volgende:
[..]
Dan zouden 16.000 mensen niets meer te doen hebben
(en indirect nog veel meer).
Ik moest deze 3 keer lezen, maar biljetkeuzequote:Op donderdag 28 december 2023 20:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet vaak, als ik toch in D ben ga ik bij de Volksbank langs, die heeft vrije biljartkeuze.
Daarom vind ik het zo krom dat je in NL ¤5 moet betalen aan onderzoekskosten vanwege verdenking van terreur en zo als je een ¤200 biljet wilt stortenBij veel Volksbanken zitten ze gewoon in de automaat
Een geldmaat is toch gewoon een pinautomaat in een geel jasje?quote:Op donderdag 28 december 2023 19:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vorige week voor het eerst. Ik moest echt even kijken hoe het werkte
Dat en plannen om bijvoorbeeld één nationaal meldcentrum zijn om ombegrijpelijke redenen (voor normaal publiek) in een laat stadium alsnog gesneuveld. Dan had je nu al 10.000 mensen van de 16k zinvol werk elders kunnen laten doen.quote:Op donderdag 28 december 2023 21:38 schreef Molo het volgende:
Het is ook echt verschrikkelijk werk om te doen, banken krijgen er geen personeel voor dus huren er externen voor in
Jonkies worden daar op gezet (tegen hoog tarief) omdat het saai kutwerk is en soms een mooie ontgroening ofzo.
Kap er maar gewoon mee op deze manier ja, levert geen zak op van het beoogde beleidsdoel
De vraag stellen is 'm beantwoorden…quote:Op donderdag 28 december 2023 21:46 schreef Tele6 het volgende:
Mountainbike en ik zijn thuis. Dat was 65 km in het donker recht tegen de wind in.Is er een steekje bij me los of zo?
Fiets rijdt wel heerlijk, ben erg blij met m'n keuze
Stel je die vraag echt aan @Tele6quote:Op donderdag 28 december 2023 21:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De vraag stellen is 'm beantwoorden…
Ging er geen trein die je kon pakken, incl. fiets?
Op zich wel maar het was blijkbaar alweer een paar jaar geleden dat ik voor het laatst heb gepindquote:Op donderdag 28 december 2023 21:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Een geldmaat is toch gewoon een pinautomaat in een geel jasje?
Ik probeer het, mede als reactie op haar eigen vraag…quote:Op donderdag 28 december 2023 21:51 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Stel je die vraag echt aan @:tele6
De reden is de aloude traditie van het ontwijken van 'if you break it, you own it'quote:Op donderdag 28 december 2023 21:48 schreef borisz het volgende:
[..]
Dat en plannen om bijvoorbeeld één nationaal meldcentrum zijn om ombegrijpelijke redenen (voor normaal publiek) in een laat stadium alsnog gesneuveld. Dan had je nu al 10.000 mensen van de 16k zinvol werk elders kunnen laten doen.
Jaquote:Op donderdag 28 december 2023 21:46 schreef Tele6 het volgende:
Mountainbike en ik zijn thuis. Dat was 65 km in het donker recht tegen de wind in.Is er een steekje bij me los of zo?
Ja.quote:Op donderdag 28 december 2023 21:52 schreef Molo het volgende:
[..]
De reden is de aloude traditie van het ontwijken van 'if you break it, you own it'
Niks mis met ambtenarenquote:Op donderdag 28 december 2023 22:03 schreef borisz het volgende:
[..]
Ja.
We bestaan 100 jaar in 2025. Daar zijn nog leuke verhalen over te vertellen met de archiefstukken die we hebben. Nog een lang verhaal kort: 100 jaar geleden wilde 'men (lees vooral min Justitie)' al niet voor ons betalen. En in die 100 jaar eigenlijk wel een stabiele factor.
Terwijl als we echte ambtenaren zouden zijn zou de kostenpost minimaal twee keer zo veel zijn en zouden we aan nog veel meer wetgeving verbonden zijn.
Ik ben er met de trein naartoe gegaan; trein terug had prima gekund al mag je eigenlijk in de spits (dus tot 18:30) de fiets niet mee en ik was daar rond 17:30 al.quote:Op donderdag 28 december 2023 21:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De vraag stellen is 'm beantwoorden…
Ging er geen trein die je kon pakken, incl. fiets?
Toch een diepe buiging voor het zelfbenoemde gekkie…quote:Op donderdag 28 december 2023 22:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ben er met de trein naartoe gegaan; trein terug had prima gekund al mag je eigenlijk in de spits (dus tot 18:30) de fiets niet mee en ik was daar rond 17:30 al.
Maar goed, ik ben dus een gekkie![]()
Had ook weer een Google Maps faal, hij stuurde me over een heeeel nat en donker zandpad. Maar daar zijn mountainbikes gelukkig prima voor
Superfijne ontwikkeling! Voorzover mij dit lukt heeft het m'n leven al een stuk leuker gemaakt (zelfs als het niet 100% van de tijd lukt heb je er al een hoop aan). Dus ik hoop dat dat bij jou ook is/blijftquote:Op donderdag 28 december 2023 16:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh ja, @:Tele6, goed bezigmet weekendje en fiets, maar ook met keuzes maken over wat je zélf wil. Ik begin nu met de therapie ook steeds meer te leren/beseffen/voelen dat ik er ķķk toe doe. En ook dingen wel of niet mag willen en daar voor uit mag komen. Ipv steeds maar doen wat anderen willen/wat ik denk dat er van me wordt verwacht/wat voor anderen het handigst is. Best wel fijne ontwikkeling
Hahahahaha briljant!quote:Op donderdag 28 december 2023 22:38 schreef sigme het volgende:
Wie veel moet treinreizen in spitstijden moet zo'n soort rugzak kopen:
[ afbeelding ]
Heb ik ooit voor een vriend gekocht die weekendspits moest treinen, hij heeft er veel baat van gehad.
[ afbeelding ] of [ afbeelding ]
Altijd zitplek bij je.
God ja het is ook zo laaaang! Ik mocht gelukkig beginnen met ballon, dus maar 14u ofzo infuus erin, maar die ader overschreeuwde idd al het anderequote:Op donderdag 28 december 2023 18:51 schreef Clubsoda het volgende:
Ik herken zowel de gruwel van disrespectvolals de infuuspijn. Na mijn bevalling schreeuwde de aderontsteking echt om aandacht met pijn op plekken waar je het meer zo verwachten
ik zat toen 40 uur met waaknaald in mijn arm (vanaf begin inleiding tot ontslag) en ik werd naar het einde toe echt gek van het gevoel van dat slangetje in mijn arm (Mag ik nog blij zijn dat die inleiding niet drie dagen duurde zoals ze voorspelden
)
quote:Op donderdag 28 december 2023 18:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]Jamaar jamaar. Ik ben helemaal niet moeilijk te prikken. Bloedafname ging prima. Ik heb jaren bloed gegeven ook, nooit een probleem. Het zijn echt alleen infusen.SPOILER: Tip!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een jaar zo'n ding lijkt me echt de hel op aard.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Wel eerste klas?quote:Op donderdag 28 december 2023 22:18 schreef Molo het volgende:
Ik ga komend jaar meer treinreizen want gratis naar werk toe. Kijk nu al uit naar alle horreur ervan
Heb iig een goeie rugzak en thermosbeker voor koffie onderweg gekocht want eerste levensbehoeften dat
Nee helaasquote:
Aha!quote:Op donderdag 28 december 2023 20:14 schreef yinu het volgende:
[..]
Ik heb echt heel veel infusen gehad en [b]het hoort geen pijn te doen[/b]. Het is wel wat meer gevoelig als je vaak geprikt wordt. Maar als je aderontsteking hebt moeten ze ergens anders prikken. Dat kan ook in je voet. Of waar dan ook.
Wel denk ik dat ze er wat luchtiger over doen omdat er echt heel veel mensen zijn met angst voor prikken of naalden en ik vermoed dat ze denken dat dat erger wordt als je er dan heel veel aandacht aan geeft ofzo? Anyhow, breng het ter sprake want dat is niet oké en ze hebben dus ook dunnere naaldjes die minder pijn doen.
quote:Op donderdag 28 december 2023 22:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee helaas![]()
Misschien moet ik me nog wat omhoog batsen daarvoor ofzo
OK, just in case dan maar.quote:Op donderdag 28 december 2023 22:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Jamaar jamaar. Ik ben helemaal niet moeilijk te prikken. Bloedafname ging prima. Ik heb jaren bloed gegeven ook, nooit een probleem. Het zijn echt alleen infusen.
Een jaar zo'n ding lijkt me echt de hel op aard.
Als je tegen een beetje leuk tarief kunt ophogen naar Eerste klas: absoluut doen.quote:Op donderdag 28 december 2023 22:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee helaas![]()
Misschien moet ik me nog wat omhoog batsen daarvoor ofzo
Ja dat is bespreekbaar hoor, maar moet ik nog doen. Komt goedquote:Op donderdag 28 december 2023 23:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je tegen een beetje leuk tarief kunt ophogen naar Eerste klas: absoluut doen.
Dat scheelt nogal wat horror.
Reis je helemaal niet meer?quote:Op donderdag 28 december 2023 23:15 schreef sigme het volgende:
Ik reis ook 1e klas voor het werk. Na corona reis ik niet meer, daarvoor eens per maand. Naar Utrecht. 1e klas. Meestal zittend op de grond op een stinkend balkon.
Tips over hoe bedongen hoor ik graagquote:
Niet als onderdeel van mijn werk. In coronatijd naar andere afdeling gegaan, eentje zonder maandelijks overleg in Utrecht.quote:
Ah op die manier, fijn welquote:Op donderdag 28 december 2023 23:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Niet als onderdeel van mijn werk. In coronatijd naar andere afdeling gegaan, eentje zonder maandelijks overleg in Utrecht.
Prive reis ik zelden met OV, maar half januari gaan we een mooi stuk treinen in Duitsland.
Deze post is een bevestiging van hetgeen we al wistenquote:Op donderdag 28 december 2023 21:46 schreef Tele6 het volgende:
Het ergste is nog dat ik nooit aan de weeënopwekkers ben toegekomen dus dat het kreng er al die tijd voor niets heeft ingezetenquote:Op donderdag 28 december 2023 22:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
God ja het is ook zo laaaang! Ik mocht gelukkig beginnen met ballon, dus maar 14u ofzo infuus erin, maar die ader overschreeuwde idd al het andere
Ook voor jou is dat zo oké dan toch...quote:Op vrijdag 29 december 2023 07:29 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja @:AnneX ik had nog willen reageren. Ik hoor niks uit Curacao. Heb wel een paar keer gevraagd de afgelopen tijd en dan komt er uiteindelijk wel antwoord en/of een foto'tje. Alles gaat goed. Ik zie een gelukkige Dora, maar er "achteraan hengelen" begint vervelend te voelen dus ik laat het maar zo. Ze is gelukkig en dat is goed.
Ja, dat is zo.quote:Op vrijdag 29 december 2023 07:52 schreef Blues het volgende:
[..]
Ook voor jou is dat zo oké dan toch...'Het is goed'.
Dat is echt treurig idd. Bij mij werd ie tenminste nog gebruikt, was niet voor niks.quote:Op vrijdag 29 december 2023 02:50 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat ik nooit aan de weeënopwekkers ben toegekomen dus dat het kreng er al die tijd voor niets heeft ingezetenze hebben er ergens tijdens de bevalling nog zoutoplossing doorheen gejaagd denk ik, mogelijk als voorbereiding op de ruggenprik die nooit kwam, maar dat staat me niet meer helder voor de feest.
Enig idee waarom dat waterpeil zo fluctueert?quote:Op vrijdag 29 december 2023 08:53 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Goedemorgen!
Vet onweer vannacht, krulhond was onder het bed gekropen. Schattige hond geeft er niks om. Nu zijn we buiten, zodat lief nog even kan slapen. Het water in de beek dat gister al weer aardig gezakt was, staat nu weer hoog. We moesten ergens door 25cm stromend water waden waar normaal een dam ligt
Dit gebied is een beekdallandschap,en dat ‘dal’-deel daarvan maakt dat regen uit de wijde omgeving zich hier verzamelt.quote:Op vrijdag 29 december 2023 09:00 schreef Molo het volgende:
[..]
Enig idee waarom dat waterpeil zo fluctueert?
25 cm ook echt, dat is een best plasje om door te waden
Ahaquote:Op vrijdag 29 december 2023 09:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Dit gebied is een beekdallandschap,en dat ‘dal’-deel daarvan maakt dat regen uit de wijde omgeving zich hier verzamelt.
Dat plasje (ik bleef net droog in mn laarzen, maar ik weet dan ook waar die dam loopt) zit in de sloot die afwatert op de poel waar debevers wonen en los van het algemene hoge water houden de bever daar het peil ook op peil. En zij houden van Hoog.
Maar aan de andere kant prefereer ik denk ik toch 2 uur bevallen met een loos infuus boven 14 uur met een zinvol infuusquote:Op vrijdag 29 december 2023 08:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is echt treurig idd. Bij mij werd ie tenminste nog gebruikt, was niet voor niks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |