abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 december 2023 @ 20:09:36 #1
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211764676
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211764697
We gaan niet zonder enige serieuze onderbouwing politici betichten van het steunen van een terroristische organisatie.
zie email 27 oktober
  dinsdag 26 december 2023 @ 20:14:02 #3
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211764742
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 20:09 schreef Janneke141 het volgende:
Al moet gezegd dat het wederopbouwen van Gaza een vrij zinloos klusje is. Maar dat terzijde.
Ik vraag mij altijd af waarom Gaza wederom wordt opgebouwd via de VN met overwegend Westers geld. Dat doen we toch ook niet in andere conflictgebieden?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 26 december 2023 @ 20:15:53 #4
346939 Janneke141
pi_211764779
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 20:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik vraag mij altijd af waarom Gaza wederom wordt opgebouwd via de VN met overwegend Westers geld. Dat doen we toch ook niet in andere conflictgebieden?
Volgens mij wel. Afghanistan, Iraq, Vietnam, het zal in Oekraïne t.z.t. ook wel gaan gebeuren. En hulpgeld voor allerlei Afrikaanse landen gaat natuurlijk ook niet alleen naar eten.

Het grootste probleem met Gaza opbouwen is dat je over tien jaar weer opnieuw kan beginnen. Het is kapitaalvernietiging eerste klas.
pi_211764807
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2023 20:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat een gelul; ze gaat Hamas steunen notabene.
Wat een gelul.
  dinsdag 26 december 2023 @ 20:20:16 #6
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211764867
Man, man, man, wat een geneuzel weer, eerst en masse tekeer gaan over Kaag en roepen dat ze weg moest, en nou gaat ze weg en dan gaat men er over tekeer dat ze weggaat.

Ik vind het al een wonder dat ze überhaupt is blijven zitten, met alle shit die ze over zich heen kreeg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211764893
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 20:07 schreef Janneke141 het volgende:
Ze zal nu hebben waar ze al vanaf het begin op uit was, denk ik. Toch heb ik liever bewindslieden die hun ministerschap niet zien als een opstapje naar een vervolgfunctie, en hun verantwoordelijkheid gewoon tot het einde nemen.
Kaag zag het niet als opstapje naar een vervolgfunctie. Ze werd eerst gewoon minister van buitenlandse zaken en daarna deed ze een gooi naar het premierschap. Ze krijgt nu een functie vergelijkbaar met wat ze al had voor ze minister werd, er is dus geen opstapje geweest. Ze zet eerder weer een stap terug.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211764917
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 20:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gaza is een bijzonder gebied, de hele tweestatenindeling komt vanuit de internationale gemeenschap en die heeft daar dus ook gezamelijk verantwoordelijkheid voor.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 26 december 2023 @ 20:24:16 #9
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211764934
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 20:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Volgens mij wel. Afghanistan, Iraq, Vietnam, het zal in Oekraïne t.z.t. ook wel gaan gebeuren. En hulpgeld voor allerlei Afrikaanse landen gaat natuurlijk ook niet alleen naar eten.

Het grootste probleem met Gaza opbouwen is dat je over tien jaar weer opnieuw kan beginnen. Het is kapitaalvernietiging eerste klas.
Met ontwikkelingssamenwerking financieren wij geloof ik wel wat, en dan te bedenken dat Nederland een van de meest gulle gevers is. Oekraïene is zeker niet op te bouwen met enkele miljarden, of tientallenmiljarden steun. Dat land heeft zoveel schade.

Het heeft inderdaad weinig zin om Gaza weer te herbouwen, bovendien vraag ik mij af of de inwoners van Gaza uberhaubt wel weten dat wij dat financieren cq betalen en daarmee enig dank naar ons uitgaat :')
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 26 december 2023 @ 20:24:30 #10
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211764940
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 20:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gaza is een bijzonder gebied, de hele tweestatenindeling komt vanuit de internationale gemeenschap en die heeft daar dus ook gezamelijk verantwoordelijkheid voor.
Schuldgevoel zeg maar?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 26 december 2023 @ 20:25:38 #11
346939 Janneke141
pi_211764953
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 20:24 schreef phpmystyle het volgende:
bovendien vraag ik mij af of de inwoners van Gaza uberhaubt wel weten dat wij dat financieren cq betalen en daarmee enig dank naar ons uitgaat
Hoe is dit nu weer een argument :')
pi_211764957
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 20:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Schuldgevoel zeg maar?
Nee, als je een situatie creëert, ben je daar verantwoorlijk voor, tot iemand anders dat over kan nemen. Aangezien de Palestijnen dat niet kunnen, is de VN gewoon nog steeds verantwoordelijk.
  dinsdag 26 december 2023 @ 20:26:51 #13
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211764965
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 20:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Hoe is dit nu weer een argument :')
heel makkelijk.

Wij financieren van alles met alle goede bedoelingen in die gebieden, en desondanks gaat er nogal de nodige haat naar ons uit.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211764982
Persoonlijk denk ik dat Kaag in deze functie beter op haar plek is
  dinsdag 26 december 2023 @ 20:30:14 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211765027
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 20:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, als je een situatie creëert, ben je daar verantwoorlijk voor, tot iemand anders dat over kan nemen. Aangezien de Palestijnen dat niet kunnen, is de VN gewoon nog steeds verantwoordelijk.
Zijn wel meer gebieden die geen goed bestuur hebben en waar de kwaliteit van leven ondermaats is. Doen wij ook niks voor.

Dont get me wrong, vraag me alleen af waarom we in dit specifieke geval dat wel doen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211765084
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 20:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zijn wel meer gebieden die geen goed bestuur hebben en waar de kwaliteit van leven ondermaats is. Doen wij ook niks voor.

Dont get me wrong, vraag me alleen af waarom we in dit specifieke geval dat wel doen.
Precies om wat ik zeg, dit gebied is door de VN gecreëerd.
  dinsdag 26 december 2023 @ 20:38:02 #17
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211765142
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 20:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Precies om wat ik zeg, dit gebied is door de VN gecreëerd.
Ik weet er eerlijk gezegd niet te veel van, maar ik dacht dat dit gebied gecreeerd was door UK de zogenoemde "mandaatgebieden".
Maar als de VN verantwoordelijk is, en continu weer nieuwe infrastructuur en andere voorzieningen betaalt en opbouwt dan gaat daar nogal een dissonante werking van uit. Je kan immers aanvallen, schade oplopen, en die schade wordt dan door derden herstelt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 26 december 2023 @ 20:38:14 #18
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211765149
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 20:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit vind ik een beetje onzinnig, daar heeft niemand behalve beide partijen daar ter plekke verantwoording voor. Er is geen vn vredesmissie of dergelijke. Dat de boel nu in puin ligt komt puur op het conto van Hamas, ofwel het bestuur van de palestijnen in Gaza.

Ik hoop dan ook van harte dat ons nieuwe kabinet ook maar eens geen fondsen beschikbaar stelt voor wederopbouw. Als de bevolking daar constant afgeschermd wordt van de consequenties van hun keuzes, dan blijven ze de verkeerde keuzes maken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 26 december 2023 @ 20:44:39 #19
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211765242
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2023 20:38 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dit vind ik een beetje onzinnig, daar heeft niemand behalve beide partijen daar ter plekke verantwoording voor. Er is geen vn vredesmissie of dergelijke. Dat de boel nu in puin ligt komt puur op het conto van Hamas, ofwel het bestuur van de palestijnen in Gaza.

Ik hoop dan ook van harte dat ons nieuwe kabinet ook maar eens geen fondsen beschikbaar stelt voor wederopbouw. Als de bevolking daar constant afgeschermd wordt van de consequenties van hun keuzes, dan blijven ze de verkeerde keuzes maken.
Dat dus inderdaad.

Het is alsof wij Duitsland aanvallen, een ontzettend pak rammel krijgen. En dat de gevolgen worden opgevangen door derden.

ik begrijp dat er een hele historie achter zit, maar dat is verder niet relevant. Wat relevant is is dat je een oorlog instant houdt omdat je risk/reward verhouding in stand houdt. Het risico op complete vernietiging is minder groot door het continu opbouwen van beschadigde gebouwen en voorzieningen
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211765253
Wat sommigen in ons land niet lijken te begrepen is dat Kaag loyaal is geweest aan ons land. Haar ideeën heeft ze op democratisch wijze geprobeerd in te brengen en al die zaken zijn destijds gelukt door een democratische meerderheid van VVD, CDA en CU. Uiteindelijk bleek dat ze de strijd had gewonnen, maar niet de oorlog. En dat is hoe het soms werkt, maar er is geen reden om haar te haten omdat ze het geprobeerd heeft. Voor haar kiezers heeft ze het destijds heel goed gedaan, als we terug kijken misschien zo goed dat de andere coalitie-partijen zoveel hebben ingeleverd dat de coalitie hen niets dan verdriet bracht.
pi_211765322
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 20:17 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Wat een gelul.
Gaza is passé .
Na de verschrikkelijke aanval is Gaza opgeheven en nu deel van Israël.
Ieder ander geluid is niks anders dan terrorisme.
Kaag staat nu aan de verkeerde kant in principe
Vakman pur sang
pi_211765381
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 december 2023 20:38 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik weet er eerlijk gezegd niet te veel van, maar ik dacht dat dit gebied gecreeerd was door UK de zogenoemde "mandaatgebieden".
Maar als de VN verantwoordelijk is, en continu weer nieuwe infrastructuur en andere voorzieningen betaalt en opbouwt dan gaat daar nogal een dissonante werking van uit. Je kan immers aanvallen, schade oplopen, en die schade wordt dan door derden herstelt.
Nee, deze gebieden zijn later gevormd. De mandaatgebieden werkten niet, dat waren allemaal vlekjes door elkaar, een soort districten. Toen zijn in 1947 naar een plan van de VN twee staten gevormd, waarbij de Palestijnse autoriteiten zeggenschap kregen over Gaza, de Westbank, Jaffa en West-Galilea.
pi_211765393
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 20:27 schreef Cupfighter het volgende:
Persoonlijk denk ik dat Kaag in deze functie beter op haar plek is
Dat had ook de voedselbank kunnen zijn, als ze maar uit beeld is.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_211765400
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2023 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Gaza is passé .
Na de verschrikkelijke aanval is Gaza opgeheven en nu deel van Israël.
Ieder ander geluid is niks anders dan terrorisme.
Kaag staat nu aan de verkeerde kant in principe
Volgens VN resoluties niet. Ieder die wat anders beweert, gaat tegen de internationale gemeenschap in.
pi_211765415
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 20:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens VN resoluties niet. Ieder die wat anders beweert, gaat tegen de internationale gemeenschap in.
Diezelfde VN die Oekraïne beticht van oorlogsmisdaden?
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')