abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211720491
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 23 december 2023 @ 20:37:44 #2
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211720494
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Eens kon ik die partij nog wel waarderen... Mierlo, Borst, de Graaff...

Maar die club is he-le-maal woke geworden en heeft wereldvreemdheid en elitair denken tot absolute kunst verheven.
https://archive.md/W9Ykp

Leuk artikeltje voor jou.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 23 december 2023 @ 20:39:12 #3
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211720504
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:33 schreef blomke het volgende:

[..]
Bedenk wel, dat CU en SGP twee totaal verschillende partijen en een heel verschillende achterban zijn.
Hele verschillende partijen, met onderhand ook een verschillende achterban. Maar van oudsher waren de CU voorgangers nuchtere rechtse partijen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 23 december 2023 @ 20:39:22 #4
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211720508
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:25 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat schept dus prima voorwaarden voor de zwakken, om op te stomen naar de sterken. Juist die zotte toeslagen zorgen ervoor, dat mensen in hun positie blijven. Want meer werken en carrière maken, wordt gestraft met minder toeslagen en hogere belastingen.

Nog niet zo lang geleden stond er een verhaal van de voorzitters van de wetenschappelijke bureaus (Wiarda Beckmanstichting?) van GL resp. PvdA in de NRC over de winst van de PVV.

Wat zeiden beide voorzitters: "wij hebben een goed verhaal en een oplossing". Heel bla. bla. verhaal over woningnood, crises en milieu. "dat moet de kiezer aanspreken en dus gaan ze op ons stemmen" Echter, het hele verhaal van 2 kantjes in de krant, repte met geen enkel woord over immigratie. Hoe kiezersvreemd kan je dan zijn.

Vandaag een interview met De Jonge in NRC: geeft aan "dat de kiezer ondanks het verkiezingsprogramma van de PVV, toch op die partij heeft gestemd, om dat ze een Messias denken te vinden".

Hoe respectloos en wereldvreemd ben je dan? Met je eigen wanbeleid verjaag je je kiezers en dan geef je af op het partijprogramma van de verkiezingsoverwinnaar.
Waarom is dat wereldvreemd of respectloos? Een groot deel van het electoraat rent al jaren collectief achter de poppetjes aan, of het nou Fortuyn, Baudet of Wilders is. Dat er in die 20plus jaar nog nooit een concreet voorstel op migratie is gedaan maakt blijkbaar niet uit. Daarnaast is 'ondanks' ook een goed gekozen en weloverwogen term, daar een mens met enige verdieping zou zien dat het verkiezingsprogramma grotendeels ongrondwettelijk en daarmee onuitvoerbaar is.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_211720509
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:34 schreef Hanca het volgende:
Dat is ook helemaal niet haalbaar in de komende 3/4 jaar, dus zelfs al zitten ze tot het einde van deze periode, dan kunnen ze dat ook niet.
Je kan het afbouwen, en tegelijktijdig compenseren met iets eerlijkers: de vlaktax. Meer werken is evenredig meer netto. En niet zoals nu dat je van elke ¤100 meer bruto door meer werken of carriere, amper ¤25 overhoudt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 23 december 2023 @ 20:40:36 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211720523
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:35 schreef blomke het volgende:

[..]
Bron?

Noem het gezond verstand. Zijn hele verkiezingsretoriek draaide, naast de buitenlanderhaat, op gratis bier. Dan ga je de grootste gratisbieroperatie die we hier hebben echt niet afschaffen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211720535
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:39 schreef Koffieplanter het volgende:
Een groot deel van het electoraat rent al jaren collectief achter de poppetjes aan, of het nou Fortuyn, Baudet of Wilders is. Dat er in die 20plus jaar nog nooit een concreet voorstel op migratie is gedaan maakt blijkbaar niet uit
Die drie mannen (ofwel hun partijen) hebben ook nooit enige regeringsverantwoordelijkheid gedragen.

Nu zie je met immigratie: "de wal keert het schip". En zijn beide beschadigd.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 23 december 2023 @ 20:42:22 #8
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211720542
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Noem het gezond verstand. Zijn hele verkiezingsretoriek draaide, naast de buitenlanderhaat, op gratis bier. Dan ga je de grootste gratisbieroperatie die we hier hebben echt niet afschaffen.
Je poste ooit leuk. Maar je begint nu echt op een stoekende LP te lijken. Nogal goedkoop om een abstract probleem wat het toeslagen- en fiscale stelsel de PVV te verwijten dat niet meteen op te kunnen lossen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211720543
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:40 schreef Janneke141 het volgende:
Brood en spelen. Al sinds de Romeinse tijd.
  zaterdag 23 december 2023 @ 20:42:36 #10
346939 Janneke141
pi_211720545
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat hangt vooral van de VVD en NSC af, die zullen bijna 100% verantwoordelijk zijn voor het financiële beleid verwacht ik.
Maar als de VVD en NSC er wel vanaf willen en de PVV niet, dan gebeurt het dus niet. Maar ik denk dat zelfs de VVD niet wil, want die zien de toeslagen als een politiek veel te nuttig koopkrachtplaatjesspeeltje.
  zaterdag 23 december 2023 @ 20:42:53 #11
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211720552
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:41 schreef blomke het volgende:

[..]
Die drie mannen (ofwel hun partijen) hebben ook nooit enige regeringsverantwoordelijkheid gedragen.

Nu zie met immigratie: "de wal keert het schip". En zijn beide beschadigd.
Je kunt alleen concrete voorstellen doen als je in de regering zit? Weer iets geleerd.
  zaterdag 23 december 2023 @ 20:44:53 #12
346939 Janneke141
pi_211720574
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je poste ooit leuk. Maar je begint nu echt op een stoekende LP te lijken. Nogal goedkoop om een abstract probleem wat het toeslagen- en fiscale stelsel de PVV te verwijten dat niet meteen op te kunnen lossen.
Ik verwijt ze niet dat ze het niet op kunnen lossen, ik verwacht dat ze dat niet kunnen. Voordat je me aanvalt op wat ik post, moet je eerst maar eens zelf goed gaan lezen.

Een aantal andere partijen heeft in het verleden wel betoogd dat we van de toeslagen af moeten, en dat lijkt mij ook het beste idee. Maar het is electoraal drijfzand, en dat kan het nog wel eens lastig maken om dit herverdelingscircus bij het grofvuil te krijgen. Want ook het direct overmaken naar verhuurder of zorgverzekeraar lost het probleem van de inkomensafhankelijkheid-achteraf niet op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Janneke141 op 23-12-2023 20:50:55 ]
pi_211720576
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:31 schreef Janneke141 het volgende:
Newsflash: de PVV gaat het toeslagenstelsel ook niet afschaffen.
Wat gaat de PVV van hun verkiezingsbeloften binnenhalen, denk jij?
pi_211720583
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:42 schreef Janneke141 het volgende:
Maar ik denk dat zelfs de VVD niet wil, want die zien de toeslagen als een politiek veel te nuttig koopkrachtplaatjesspeeltje.
Misschien ziet de VVD dat wel als een mooie troefkaart t.o.v. de immigratiestandpunten van de VVD.
pi_211720595
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:42 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Je kunt alleen concrete voorstellen doen als je in de regering zit? Weer iets geleerd.
Wilders heeft heel concrete voorstellen gedaan tegen immigratie. Dat je het niet wilt horen, weten, laat staan uitvoeren is een ander verhaal. Idem Fortuyn en Baudet.
  zaterdag 23 december 2023 @ 20:47:04 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211720601
Misschien kan de PVV wel een miljard vrijspelen om een goed Ajax team te kopen dat de CL kan winnen en krijgen VVD en NSC de rest. En het jaar daarna een miljard voor Feyenoord.

Makkelijk verdiend.
  zaterdag 23 december 2023 @ 20:47:10 #17
346939 Janneke141
pi_211720603
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:45 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Wat gaat de PVV van hun verkiezingsbeloften binnenhalen, denk jij?
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet eens tot een functionele regering gaat komen, dus dat antwoord is denk ik 'weinig of niets'. Wat overigens ook voor de andere partijen geldt.
  zaterdag 23 december 2023 @ 20:47:21 #18
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211720605
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:46 schreef blomke het volgende:

[..]
Wilders heeft heel concrete voorstellen gedaan tegen immigratie. Dat je het niet wilt horen, weten, laat staan uitvoeren is een ander verhaal.
Oh, cool! Zou je er een paar voor me kunnen benoemen?
pi_211720635
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet eens tot een functionele regering gaat komen, dus dat antwoord is denk ik 'weinig of niets'. Wat overigens ook voor de andere partijen geldt.
Oh. Nou. Leuk voor alle mensen die op die partijen gestemd hebben. :{

Mark Rutte laat een zooitje achter op het middenveld. Zowel landelijk als bij de VVD.
pi_211720643
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:44 schreef Janneke141 het volgende:
Een aantal andere partijen heeft in het verleden wel betoogt dat we van de toeslagen af moeten, en dat lijkt mij ook het beste idee. Maar het is electoraal drijfzand, en dat kan het nog wel eens lastig maken om dit herverdelingscircus bij het grofvuil te krijgen. Want ook het direct overmaken naar verhuurder of zorgverzekeraar lost het probleem van de inkomensafhankelijkheid-achteraf niet op.
Er is gewoon een groep mensen die niet voor zichzelf kan zorgen. Maak die groep zo klein mogelijk; dat is voor iedereen het beste. Voor die groep (hun mensen dan) en voor de belastingbetaler.

Maar nu is het zo dat "pappen en nathouden" de pijn verzacht en de wond stinkender maakt.

Mensen moeten leren zelf voor hun huis te zorgen en hun inkomen te genereren. Idem de gezondheid. Zolang grote groepen uit de "praktisch opgeleiden" loopt te roken, te zuipen en ongezond te vreten, vind ik niet dat dat gesubsidieerd moet worden met toeslagen en subsidies.
pi_211720661
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:47 schreef Janneke141 het volgende:

De wens is de vader van de gedachte? Blijven we Rutte en Co, als demissionair kabinet tot de verkiezingen van nov. 2027??
pi_211720664
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:25 schreef blomke het volgende: [..] Dat schept dus prima voorwaarden voor de zwakken, om op te stomen naar de sterken. Juist die zotte toeslagen zorgen ervoor, dat mensen in hun positie blijven. Want meer werken en carrière maken, wordt gestraft met minder toeslagen en hogere belastingen. Nog niet zo lang geleden stond er een verhaal van de voorzitters van de wetenschappelijke bureaus (Wiarda Beckmanstichting?) van GL resp. PvdA in de NRC over de winst van de PVV. Wat zeiden beide voorzitters: "wij hebben een goed verhaal en een oplossing". Heel bla. bla. verhaal over woningnood, crises en milieu. "dat moet de kiezer aanspreken en dus gaan ze op ons stemmen" Echter, het hele verhaal van 2 kantjes in de krant, repte met geen enkel woord over immigratie. Hoe kiezersvreemd kan je dan zijn. Vandaag een interview met De Jonge in NRC: geeft aan "dat de kiezer ondanks het verkiezingsprogramma van de PVV, toch op die partij heeft gestemd, om dat ze een Messias denken te vinden". Hoe respectloos en wereldvreemd ben je dan? Met je eigen wanbeleid verjaag je je kiezers en dan geef je af op het partijprogramma van de verkiezingsoverwinnaar.
Een aanzienlijk deel van de bevolking is zelfs met de beste wil van de wereld niet in staat op te stoten naar de sterken. Dat toeslagen niet ideaal zijn is een feit, maar een deel van de samenleving bestaat uit kwetsbare burgers die maar tot op beperkte hoogte zelfredzaam zijn. Het is erg flauw om toeslagen de schuld te geven terwijl deze groep de laatste 13 jaar aan z'n lot is overgelaten met lege termen als 'de zelfredzame burger', 'participatiemaatschappij', enzovoorts. Ook hiervoor is ten tijde van de hervormingen overigens ruimschoots gewaarschuwd:

SCP twijfelt aan zelfredzame burger https://nos.nl/l/662436

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2023 20:53:09 ]
  zaterdag 23 december 2023 @ 20:52:22 #23
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211720666
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik verwijt ze niet dat ze het niet op kunnen lossen, ik verwacht dat ze dat niet kunnen. Voordat je me aanvalt op wat ik post, moet je eerst maar eens zelf goed gaan lezen.

Een aantal andere partijen heeft in het verleden wel betoogt dat we van de toeslagen af moeten, en dat lijkt mij ook het beste idee. Maar het is electoraal drijfzand, en dat kan het nog wel eens lastig maken om dit herverdelingscircus bij het grofvuil te krijgen. Want ook het direct overmaken naar verhuurder of zorgverzekeraar lost het probleem van de inkomensafhankelijkheid-achteraf niet op.
Er is vooral politieke moed nodig en een evenwichtige herverdeling bij het invoeren van een zogenoemde vlaktaks icm basisinkomen. Maar je gaat ongetwijfeld situaties krijgen dat mensen er te voordelig/nadelig vanaf komen. Wat ga je dan als politicus doen?

Randvoorwaardelijk voor het succes is ook dat een kabinet ook de tijd krijgt om dit plan uit te voeren. Dus niet na 14 maanden weer een verkiezing..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211720668
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:47 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Oh, cool! Zou je er een paar voor me kunnen benoemen?
Geen immigranten uit Islamitische landen.
  zaterdag 23 december 2023 @ 20:53:19 #25
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211720681
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:50 schreef blomke het volgende:

[..]
Er is gewoon een groep mensen die niet voor zichzelf kan zorgen. Maak die groep zo klein mogelijk; dat is voor iedereen het beste. Voor die groep (hun mensen dan) en voor de belastingbetaler.

Maar nu is het zo dat "pappen en nathouden" de pijn verzacht en de wond stinkender maakt.

Mensen moeten leren zelf voor hun huis te zorgen en hun inkomen te genereren. Idem de gezondheid. Zolang grote groepen uit de "praktisch opgeleiden" loopt te roken, te zuipen en ongezond te vreten, vind ik niet dat dat gesubsidieerd moet worden met toeslagen en subsidies.
Is toch totaal niet meetbaar?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')