abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 februari 2024 @ 13:48:31 #181
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212523666
quote:
7s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Albert Speer had mildere denkbeelden.
Aparte keuze om dat figuur er bij te halen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_212523712
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Aparte keuze om dat figuur er bij te halen.
Hoezo? Die was ook onderdeel van een omvolkersregime.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 21 februari 2024 @ 13:53:52 #183
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212523737
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Hoezo? Die was ook onderdeel van een omvolkersregime.
Aah die werd er bij gesleept vanwege Umvolkung?

Het is nu wachten op de eerste white genocide reactie.
pi_212523766
quote:
7s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:43 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Hoe maak je van een mooi land een hel op aarde lees je hier.

Albert Speer had mildere denkbeelden.
Tikkie overdreven misschien, niet?
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212523851
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:53 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Aah die werd er bij gesleept vanwege Umvolkung?

Het is nu wachten op de eerste white genocide reactie.
Een regering moet gewoon zijn volk dienen, dat is de basis van zowel het sociaal contract als democratie. Regeringen die de bevolkingssamenstelling aan het veranderen zijn doen niet aan dienen maar zijn een grondgebied aan het uitwinnen voor anderen. Of dat nou met slavenimport is, met koelies of andere contractarbeiders, of met Umvolkung of de huidige massa-immigratie, het is fundamenteel verkeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Weltschmerz op 21-02-2024 15:26:37 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 21 februari 2024 @ 14:02:29 #186
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212523888
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Een regering moet gewoon zijn volk dienen, dat is de basis van zowel het sociaal contract als democratie. Regering die de bevolkingssamenstelling aan het veranderen zijn doen niet aan dienen maar zijn een grondgebied aan het uitwinnen voor anderen. Of dat nou met slavenimport is, met koelies of andere contractarbeiders, of met Umvolkung of de huidige massa-immigratie, het is fundamenteel verkeerd.
De regering dient ook zijn volk.
Alleen bestaat het volk uit allerlei individuen met verschillende achtergronden en verschillende opvattingen over het landsbestuur en toekomstvisie.
pi_212524011
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Een regering moet gewoon zijn volk dienen, dat is de basis van zowel het sociaal contract als democratie. Regering die de bevolkingssamenstelling aan het veranderen zijn doen niet aan dienen maar zijn een grondgebied aan het uitwinnen voor anderen. Of dat nou met slavenimport is, met koelies of andere contractarbeiders, of met Umvolkung of de huidige massa-immigratie, het is fundamenteel verkeerd.
En wat voor mensen 'horen' hier dan wel?
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_212524035
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:12 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
En wat voor mensen 'horen' hier dan wel?
Rechtse nationalisten zal het antwoord wel zijn.
pi_212524094
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:54 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Tikkie overdreven misschien, niet?
Waarom? Ik vind het behoorlijk radicaal om een heel land te willen verbouwen naar een grote, onleefbare randstad. Puur en alleen om de bevolkingsgroei door de ongebreidelde instroom van migranten maar te kunnen huisvesten, zonder dat is het niet eens nodig omdat er anders sprake was van gezonde krimp.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 21 februari 2024 @ 14:20:10 #190
3542 Gia
User under construction
pi_212524095
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat is wat nu gebeurt.

Zelf denk ik dat het beter is om veel strenger te worden. Het is naar dat er in Syrië oorlog is, en het is naar dat een Eritreeër in zijn eigen land in dienst moet. Maar het zouden geen redenen voor asiel hier moeten zijn. Alleen mensen die persoonlijk gevaar lopen zouden nog recht op asiel mogen hebben.
Sowieso zou hier de dienstplicht ook weer heringevoerd moeten worden, voor iedereen met een nummer onder de 35. En ja, daar hebben we niet voldoende materieel voor, dus dat moet ook in grote getale geproduceerd gaan worden. Dan kunnen we, als het echt nijpend gaat worden aan de oostgrens van Europa, onze troepen erheen sturen.

Ik denk dat het herinvoeren van de dienstplicht ook de woningnood voor een groot deel oplost. 2 vliegen in 1 klap.
pi_212524185
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Waarom? Ik vind het behoorlijk radicaal om een heel land te willen verbouwen naar een grote, onleefbare randstad. Puur en alleen om de bevolkingsgroei door de ongebreidelde instroom van migranten maar te kunnen huisvesten, zonder dat is het niet eens nodig omdat er anders sprake was van gezonde krimp.
Dat zei hij niet. Meer hoogbouw, laat natuurgebieden met rust, laat de randstad aan elkaar groeien. Niet ieders voorkeur, duidelijk, maar 'de hel op aarde'... Check Somalië, Noord-Korea, Jemen. Die komen daarvoor in aanmerking. Dichtbebouwde gebieden zijn niet zelden zeer welvarend juist.

En niemand pleit trouwens voor ongebreidelde instroom van migranten.
pi_212524235
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:20 schreef Gia het volgende:

[..]
Sowieso zou hier de dienstplicht ook weer heringevoerd moeten worden, voor iedereen met een nummer onder de 35. En ja, daar hebben we niet voldoende materieel voor, dus dat moet ook in grote getale geproduceerd gaan worden. Dan kunnen we, als het echt nijpend gaat worden aan de oostgrens van Europa, onze troepen erheen sturen.

Ik denk dat het herinvoeren van de dienstplicht ook de woningnood voor een groot deel oplost. 2 vliegen in 1 klap.
Interessante aanname, zou het herinvoeren van de dienstplicht ook zorgen voor een massale exodus van mensen met een migratieachtergrond? Als dat zo is zou ik voor zijn.

Alhoewel, Den Haag kennende, zullen ze wel een uitzondering bedingen voor deze groepen medelanders. Zou mij weer helemaal niets verbazen.
  woensdag 21 februari 2024 @ 14:33:41 #193
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212524290
quote:

[..]
Niet puur en alleen. Het heeft ook vooral grote economische voordelen. Duw jouw obsessie met migratie en omvolking niet naar mij toe.
pi_212524314
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:26 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Dat zei hij niet. Meer hoogbouw, laat natuurgebieden met rust, laat de randstad aan elkaar groeien. Niet ieders voorkeur, duidelijk, maar 'de hel op aarde'... Check Somalië, Noord-Korea, Jemen. Die komen daarvoor in aanmerking. Dichtbebouwde gebieden zijn niet zelden zeer welvarend juist.

En niemand pleit trouwens voor ongebreidelde instroom van migranten.
De randstad in Nederland is nu al een grote ongezellige puinhoop aan het worden, met cultuurclashes, spanningen, geweld en immense drukte. Dat uitrollen over heel Nederland: nee dank je.

Over dat laatste, niemand pleit ervoor maar het gebeurt ondertussen wel.
pi_212524343
quote:

[..]
Die ongebreidelde instroom van migranten zou er niet zijn als men de testosteronbommen deed hinderen bij het zich voorplanten.
pi_212524381
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Niet puur en alleen. Het heeft ook vooral grote economische voordelen. Duw jouw obsessie met migratie en omvolking niet naar mij toe.
Zoals? Ben ik wel benieuwd naar aangezien het gros van de immigranten laaggeschoolde zijn.
  Moderator woensdag 21 februari 2024 @ 14:44:33 #197
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_212524474
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:39 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Zoals? Ben ik wel benieuwd naar aangezien het gros van de immigranten laaggeschoolde zijn.
Doe je dit expres?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212524479
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:06 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Op het VVD asielbeleid van de afgelopen jaren zeker. Onder die critici zit ik ook.
Ik zou het eerder D66 asielbeleid willen noemen, en een VVD die maar al te graag op de knietjes ging, zolang Rutte maar mocht blijven zitten.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik zeg dat inderdaad.

Het gezever over te weinig ruimte heeft niets met ruimte an sich te maken maar met de gecreeërde ruimte. Dat kun je aanpassen.

Omhoog bouwen, beschermde natuurgebieden metrust laten en voor de rest stedelijke uitbreiding, boeren onteigenen. In feite een grote randstad maken. Een metropool van Europa.
Zelfs als je dat wil doen. Zelfs dan krijg je te maken met limieten. We kunnen niet iedereen redden. Dat kan gewoon niet. Helemaal niet als je er ook nog eens voor wil zorgen dat je huidige bevolking niet benadeeld wordt. Fijn om te deugen omdat we allemaal korte termijn willen denken en iedereen willen redden, maar lange termijn denken is blijkbaar een stuk moeilijker.

quote:
10s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Snap ook niet dat al die lui uit compleet andere continenten die naar Europa 'vluchten' als vluchtelingen aangemerkt en ontvangen worden. Afrika is tig keer zo groot als Europa, je kan mij niet wijsmaken dat daar geen plek is. Het zijn notoire windowshoppers die afkomen op de landen met de royaalste sociale voorzieningen en die op weg daar naartoe door minimaal 7 veilige landen reizen. Dat voor dit soort zwendelpraktijken nog steeds enige compassie kan worden opgebracht is te gek voor woorden, ondertussen glijdt West-Europa met de week verder af. Ook in dit topic zie je naïeve mensen in overvloed die stellen voor een streng migratiebeleid te zijn, maar wel willen dat er voor oorlogsvluchtelingen en mensen in nood altijd plek is. Surprise, dat zijn honderden miljoenen mensen ter wereld die hieronder vallen. Dan ben je onderdeel van het grote probleem :')
Ik snap nog steeds niet dat pro immigratie lui altijd wijzen naar ''verdragen dit, verdragen dat'' als ze een argument zoeken om vooral door te gaan met niks doen, maar dat ze even negeren dat er een hele hoop asielzoekers een verdrag van Dublin rustig negeren. En wij met ze mee. Door talloze veilige landen heen reizen. Waar ze prima asiel aan kunnen vragen omdat het daar ook gewoon veilig is. Maar nee hoor, we vinden het prima dat ze doorreizen naar de landen waar ze het makkelijkste gratis spulletjes en voorrang krijgen.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:25 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Laten we wel wezen: als wij in eenzelfde situatie zouden zitten als de Oekraïners, dan zou ik ook vluchten. Wij hebben wat dat betreft makkelijk praten in ons nogal veilige, saaie Nederland.
Dat zeker. Als je écht een oorlogsvluchteling bent snap ik heel goed dat je vlucht. Maar voor mezelf sprekende: ik zou in dat geval maar één eis hebben: het is veilig waar ik naar toe ga. Ik heb er onderdak, en eten/drinken. Ik ga niet naar een ander werelddeel vluchten omdat ik weet dat ik daar voorrang krijg op van alles. Het gaat om mijn leven; dan ga ik niet heel kieskeurig zijn. Echte vluchtelingen zijn maar al te dankbaar dat ze veilig zijn. En die passen zich vervolgens aan aan het land waar ze naar toe gevlucht zijn. Daarom heb ik geen moeite met vluchtelingen uit Oekraïne. Die passen zich prima aan, geven geen overlast en komen niet negatief in het nieuws omdat er weer eens eentje binnen komt die een woning weigert/of omdat er weer eens geweld bij is komen kijken.

We moeten echt eens onze ogen open doen om in te zien dat er veel asielzoekers misbruik maken van ons systeem en hier puur naar toe komen voor de welvaart/voorrang/garantie dat je makkelijk geaccepteerd word. Lui die zogenaamd vluchten omdat er oorlog is in het land, maar vervolgens wel terug gaan voor vakanties e.d. mag je wat mij betreft gewoon weer buiten zetten. Zo onveilig is het blijkbaar toch niet. Vluchten omdat je je leven als homo niet veilig bent om vervolgens wel je vrouw en kinderen over te laten komen zouden we ook wel wat van moeten vinden.
  woensdag 21 februari 2024 @ 14:45:13 #199
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212524486
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:39 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Als ze laaggeschoold zijn kun je ze bijvoorbeeld aansturen naar werk in de techniek, productie, transport, of horecasector.
  woensdag 21 februari 2024 @ 14:46:33 #200
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212524501
quote:
7s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
Fijn om te deugen omdat we allemaal korte termijn willen denken en iedereen willen redden, maar lange termijn denken is blijkbaar een stuk moeilijker.
Mijn voorstel is juist lange termijn denken.
Je krijgt dat namelijk niet in een jaar voor mekaar.
pi_212524513
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Als je lange termijn zou denken zou je in zien dat er een limiet is en dat we wat moeten met die openstaande kraan. Jij denkt in pleisters. ''Meer bouwen!! dan hoeft er niks te gebeuren aan de instroom''. Net als die spreidingswet zeg maar.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2024 14:48:29 ]
pi_212524561
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik zeg dat inderdaad.

Het gezever over te weinig ruimte heeft niets met ruimte an sich te maken maar met de gecreeërde ruimte. Dat kun je aanpassen.

Omhoog bouwen, beschermde natuurgebieden metrust laten en voor de rest stedelijke uitbreiding, boeren onteigenen. In feite een grote randstad maken. Een metropool van Europa.
Er is h-e-l-m-a-a-l geen fatsoenlijk beleid hiervoor in NL.
Hoe kun je dan in godsnaam iers aanpassen?
:')
pi_212524595
quote:
9s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Doe je dit expres?
Misschien.
pi_212524598
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Op lange termijn denken...
Oh ja, je bedoelt alles vooruit schuiven?
Zoals de afgelopen jaren Rutte en co al deden...

Hou toch op met dat wensdenken.
Ze komen gaten tekort voor al die struisvogels hier in NL...
  woensdag 21 februari 2024 @ 14:52:53 #205
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212524606
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:50 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Er is h-e-l-m-a-a-l geen fatsoenlijk beleid hiervoor in NL.
Hoe kun je dan in godsnaam iers aanpassen?
Laten we anders maar gewoon niks doen.
Want er is geen fatsoenlijk beleid in NL.

pi_212524618
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Als ze laaggeschoold zijn kun je ze bijvoorbeeld aansturen naar werk in de techniek, productie, transport, of horecasector.
Laaggeschoold en techniek?
Ja? Echt?
  woensdag 21 februari 2024 @ 14:54:06 #207
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212524621
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:52 schreef Toine51 het volgende:
Oh ja, je bedoelt alles vooruit schuiven?
Zoals de afgelopen jaren Rutte en co al deden...
Nee dat bedoel ik niet.

Je moet er nu aan beginnen, maar het duurt een tijd voordat het gerealiseerd is.
pi_212524636
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Uhu. Deze mensen genieten liever van hun uitkering dan dat ze gaan werken voor 200 euro per maand meer. En ik meen dat het zelfs ergens op het internet te vinden is dat ze naar Nederland moeten komen, omdat ze dan gratis huisvesting en inkomen krijgen.
pi_212524637
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Maar alleen in het oosten wordt gevochten.
Dus gelet op de visie van een aantal lieden hier zijn dat dus ook geen echte vluchtelingen.
Overigens hebben Oekraïners geen recht op sociale huurwoningen en uitkeringen. Wat dat betreft zijn onze Europese buren minder af dan wat van heinde en verre hier de vluchtelingenstatus weet te bemachtigen.
pi_212524653
quote:
10s.gif Op woensdag 21 februari 2024 14:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Laten we anders maar gewoon niks doen.
Want er is geen fatsoenlijk beleid in NL.

Eerst met überhaupt een beleid komen, geen holle frases...

Of wil je nu met droge ogen beweren dat het "beleid" op asielvlak, de afgelopen 15 jaar iets positiefs heeft gebracht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')