abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:23:34 #151
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212521691
quote:
We blijven ook in 2024 gewoon weer aanmodderen met de asielopvang. Pleisters plakken en komende zomer zit Ter Apel gewoon weer stampvol.
pi_212521832
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
We blijven ook in 2024 gewoon weer aanmodderen met de asielopvang. Pleisters plakken en komende zomer zit Ter Apel gewoon weer stampvol.
De asielcrisis krijgen ze op deze manier nooit opgelost.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:35:01 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212521863
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
De asielcrisis krijgen ze op deze manier nooit opgelost.
Omdat ze alleen maar aan symptoombestrijding en symboolpolitiek doen en het probleem niet aan de basis (willen) oplossen.

Je kunt blijven sjouwen van plek A naar plek B met asielzoekers, maar als de woningen en voorzieningen gewoon op zijn of overbelast, dan ben je alleen maar zelfdestructief bezig.
pi_212521966
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Omdat ze alleen maar aan symptoombestrijding en symboolpolitiek doen en het probleem niet aan de basis (willen) oplossen.

Je kunt blijven sjouwen van plek A naar plek B met asielzoekers, maar als de woningen en voorzieningen gewoon op zijn of overbelast, dan ben je alleen maar zelfdestructief bezig.
Laten we vooral ook niet vergeten wat het ons als maatschappij kost in een tijd waarin heel veel mensen het financieel zwaar hebben. Ik krijg daar af en toe echt doemscenario's van in m'n hoofd..
pi_212522000
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Laten we vooral ook niet vergeten wat het ons als maatschappij kost in een tijd waarin heel veel mensen het financieel zwaar hebben. Ik krijg daar af en toe echt doemscenario's van in m'n hoofd..
We moeten blijkbaar meer geven om mensen van buiten onze maatschappij die in grote getallen deze kant op komen, dan dat we even stil staan bij de al aanwezige maatschappij. Maar blijkbaar heel normaal voor velen. Het is bijna een schande gevonden om je eigen land op 1 te plaatsen,

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2024 11:49:05 ]
  woensdag 21 februari 2024 @ 11:50:41 #156
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212522071
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat je met al dat geld had kunnen doen…
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212522285
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
We moeten blijkbaar meer geven om mensen van buiten onze maatschappij die in grote getallen deze kant op komen, dan dat we even stil staan bij de al aanwezige maatschappij. Maar blijkbaar heel normaal voor velen. Het is bijna een schande gevonden om je eigen land op 1 te plaatsen,
Mee eens en ik ben absoluut voorstander van het opvangen van mensen in nood, die door oorlog hun heil ergens anders zoeken. Maar de economische vluchtelingen.. tja moeten wij daar maar allemaal garant voor staan? Hoe moet de huidige generatie tieners en twintigers daar wel niet tegenaan kijken? De mensen die nu al weten dat ze nog lang thuis moeten blijven wonen en het (financieel) zwaar zullen gaan krijgen.. die polarisatie gaat echt van generatie op generatie zo.
pi_212522438
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
De meeste mensen uit onze maatschappij, zijn niet geïnteresseerd in de mensen uit de eigen buurt. De auto vinden zij veel belangrijker dan de buurtgenoten zonder eigen auto.
pi_212522462
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 12:15 schreef torentje het volgende:

[..]
De meeste mensen uit onze maatschappij, zijn niet geïnteresseerd in de mensen uit de eigen buurt. De auto vinden zij veel belangrijker dan de buurtgenoten zonder eigen auto.
Bron?
pi_212522489
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 12:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mee eens en ik ben absoluut voorstander van het opvangen van mensen in nood, die door oorlog hun heil ergens anders zoeken. Maar de economische vluchtelingen.. tja moeten wij daar maar allemaal garant voor staan? Hoe moet de huidige generatie tieners en twintigers daar wel niet tegenaan kijken? De mensen die nu al weten dat ze nog lang thuis moeten blijven wonen en het (financieel) zwaar zullen gaan krijgen.. die polarisatie gaat echt van generatie op generatie zo.
Punt is dat de scheidslijn tussen een oorlogsvluchteling en economische vluchteling meestal zo dun is als een scheermesje.

Syriërs zijn oorlogsvluchtelingen, zo ziet de overheid dat, vandaar dat ze vrijwel allemaal mogen blijven en ook snel aan woningen geholpen worden.

In de praktijk echter is het overgrote deel van de Syriërs natuurlijk niet op de vlucht vanwege de oorlog, want ook in Syrië gaan de mensen naar hun werk en zijn de scholen open. De voornaamste reden is de armoede en het gebrek aan toekomstperspectief.
pi_212522508
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 12:20 schreef luxerobots het volgende:
Punt is dat de scheidslijn tussen een oorlogsvluchteling en economische vluchteling meestal zo dun is als een scheermesje.
Dus laten we de kraan maar gewoon open staan, terwijl we zelf verzuipen?
  woensdag 21 februari 2024 @ 12:25:35 #162
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_212522543
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 12:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat mij betreft is de grens bereikt als de opvang dusdanig massaal wordt dat de eigen samenleving er zichtbaar en aantoonbaar onder gaat lijden. En dat is al lang en breed het geval als je kijkt naar de woningmarkt, het sociale stelsel dat onder druk komt, de onvrede bij buurt- en dorpsbewoners als er weer ergens een AZC moet komen. De achterkamertjescultuur waarin besluiten erdoor gedrukt worden. Buurten en wijken die zichtbaar veranderen en vaak niet ten goede.
pi_212522968
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 12:22 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dus laten we de kraan maar gewoon open staan, terwijl we zelf verzuipen?
Dat is wat nu gebeurt.

Zelf denk ik dat het beter is om veel strenger te worden. Het is naar dat er in Syrië oorlog is, en het is naar dat een Eritreeër in zijn eigen land in dienst moet. Maar het zouden geen redenen voor asiel hier moeten zijn. Alleen mensen die persoonlijk gevaar lopen zouden nog recht op asiel mogen hebben.
  woensdag 21 februari 2024 @ 13:02:10 #164
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212522980
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 08:22 schreef thedeedster het volgende:

[..]
En wie betaalt dat dan?

Daarnaast; dat zijn keuzes. Je kunt ook kiezen om niet honderduizenden of miljoenen woningen in dit land te bouwen.

Sterker nog; een groot gedeelte van de kiezers ziet dat niet zo zitten.

Dus waarom zouden ze naar Harvest89 moeten luisteren?
Waarom zouden we naar een kwart van de stemmers moeten luisteren? Dat is hetzelfde principe.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 21 februari 2024 @ 13:03:37 #165
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212523000
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 08:22 schreef thedeedster het volgende:
En wie betaalt dat dan?

Daarnaast; dat zijn keuzes. Je kunt ook kiezen om niet honderduizenden of miljoenen woningen in dit land te bouwen.

Wij allemaal.
Dat het keuzes zijn lijkt me nogal logisch. Ik zeg alleen welke keuze er gemaakt kan worden.
pi_212523026
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:02 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waarom zouden we naar een kwart van de stemmers moeten luisteren? Dat is hetzelfde principe.
Hmm, het gaat in deze niet om enkel de PVV stemmers. Ook de achterban van andere partijen heeft zware kritiek op het asielbeleid.
  woensdag 21 februari 2024 @ 13:05:30 #167
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212523028
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 08:23 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Omdat hij anti-Nederland is.
Helemaal niet.
Ik heb alleen een ander idee en toekomstvisie van Nederland waarschijnlijk.
  woensdag 21 februari 2024 @ 13:06:51 #168
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212523045
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hmm, het gaat in deze niet om enkel de PVV stemmers. Ook de achterban van andere partijen heeft zware kritiek op het asielbeleid.
Op het VVD asielbeleid van de afgelopen jaren zeker. Onder die critici zit ik ook.
  woensdag 21 februari 2024 @ 13:09:28 #169
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212523080
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dit schijnt nogal moeilijk te begrijpen zijn. Ik heb meer afkeer van Frenske en Jetten, dan Wilders.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212523133
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Bron?
Mijn ogen en oren, moet voldoende zijn als bewijs.
pi_212523151
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:13 schreef torentje het volgende:

[..]
Mijn ogen en oren, moet voldoende zijn als bewijs.
Duidelijk :')
  woensdag 21 februari 2024 @ 13:14:53 #172
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212523157
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat is wat nu gebeurt.

Zelf denk ik dat het beter is om veel strenger te worden. Het is naar dat er in Syrië oorlog is, en het is naar dat een Eritreeër in zijn eigen land in dienst moet. Maar het zouden geen redenen voor asiel hier moeten zijn. Alleen mensen die persoonlijk gevaar lopen zouden nog recht op asiel mogen hebben.
In een oorlog loop je geen persoonlijk gevaar? :')
Alleen mensen die persoonlijk ruzie hebben met kogels en bommen worden geraakt natuurlijk.
  woensdag 21 februari 2024 @ 13:19:02 #173
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212523225
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:35 schreef Toine51 het volgende:

[..]
"Beleid aanpassen"...

Jaja, hij zegt het echt...

_O-
Ik zeg dat inderdaad.

Het gezever over te weinig ruimte heeft niets met ruimte an sich te maken maar met de gecreeërde ruimte. Dat kun je aanpassen.

Omhoog bouwen, beschermde natuurgebieden metrust laten en voor de rest stedelijke uitbreiding, boeren onteigenen. In feite een grote randstad maken. Een metropool van Europa.
pi_212523248
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat is wat nu gebeurt.

Snap ook niet dat al die lui uit compleet andere continenten die naar Europa 'vluchten' als vluchtelingen aangemerkt en ontvangen worden. Afrika is tig keer zo groot als Europa, je kan mij niet wijsmaken dat daar geen plek is. Het zijn notoire windowshoppers die afkomen op de landen met de royaalste sociale voorzieningen en die op weg daar naartoe door minimaal 7 veilige landen reizen. Dat voor dit soort zwendelpraktijken nog steeds enige compassie kan worden opgebracht is te gek voor woorden, ondertussen glijdt West-Europa met de week verder af. Ook in dit topic zie je naïeve mensen in overvloed die stellen voor een streng migratiebeleid te zijn, maar wel willen dat er voor oorlogsvluchtelingen en mensen in nood altijd plek is. Surprise, dat zijn honderden miljoenen mensen ter wereld die hieronder vallen. Dan ben je onderdeel van het grote probleem :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_212523305
quote:
10s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:21 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dan ben je onderdeel van het grote probleem
Laten we wel wezen: als wij in eenzelfde situatie zouden zitten als de Oekraïners, dan zou ik ook vluchten. Wij hebben wat dat betreft makkelijk praten in ons nogal veilige, saaie Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')