Denk het niet want tunnelvisie doet precies dit met mensen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En als die mensen zeggen dat de aarde plat is, geloof jij ze ook?
Tevens, ja af en toe is er een juridische dwaling. Kan het ook zo zijn dat er een dwaling is een conclusie van Ton Derksen. Iedereen zit wel eens fout. Heb je daar wel eens aan gedacht?
Inderdaadquote:Op vrijdag 22 december 2023 12:37 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En als die mensen zeggen dat de aarde plat is, geloof jij ze ook?
Tevens, ja af en toe is er een juridische dwaling. Kan het ook zo zijn dat er een dwaling is een conclusie van Ton Derksen. Iedereen zit wel eens fout. Heb je daar wel eens aan gedacht?
Dat was helemaal niet mijn eerste aanname dat hij voor de uitspraak al schuldig was. Je interpreteert mijn woorden duidelijk verkeerd.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:37 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En weer dram je van alles erbij, terwijl je eerste aanname letterlijk was dat Louwes nog voor het proces al schuldig was bevonden. Dat is gewoon onjuist, hij is schuldig bevonden op het toen geldige bewijs. Geurproeven, DNA, Derksen, helemaal niet relevant voor die valse aanname die je deed.
Grappig maar ik weet hoe propagatie werkt. Weet net zoveel of weinig van DNA als zwetsers als demo of Derksen maar met een opleiding telematica welke ik gevolgd heb leer je ook de effecten van propagatie. Aanstralen over grote afstand kan maar de kans is klein en de kans op een stabiele verbinding nog kleiner.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:18 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar constateren dat je geen stukken hebt gelezen over de werking zendmasten en mobiele telefoons.
Speciaal voor jou een verhelderende strip. Als je het dan na het lezen nog niet begrijpt weet ik het ook niet meer.
Ja precies, dan worden je woorden ineens verkeerd geïnterpreteerd. Terwijl je toch echt letterlijk stelde datquote:Op vrijdag 22 december 2023 12:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dat was helemaal niet mijn eerste aanname. Je interpreteert mijn woorden duidelijk verkeerd.
bij de Deventer Moordzaak er bij voorbaat vanuit is gegaan dat iemand schuldig is (precies het tegenovergestelde). Geen kwestie van interpretatie hoor.quote:Ik doe dat wel, omdat de veronderstelling altijd zou moeten zijn 'onschuldig, tot het tegendeel is bewezen'. Bij iemand die ontkent schuldig te zijn ga je er bij voorbaat vanuit dat het ook echt zo is (Presumed innocent). Bij de Deventer Moordzaak is helaas precies het tegenovergestelde gebeurd.
Louwes werd niet geloofd en de politie vervalste de geurproeven om hem veroordeeld te kunnen krijgen. Er was zeker wel een bias dat hij de dader moest zijn. Ook bij het tweede procesquote:Op vrijdag 22 december 2023 12:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja precies, dan worden je woorden ineens verkeerd geïnterpreteerd. Terwijl je toch echt letterlijk stelde dat
[..]
bij de Deventer Moordzaak er bij voorbaat vanuit is gegaan dat iemand schuldig is (precies het tegenovergestelde). Geen kwestie van interpretatie hoor.
Lol, op basis van de dossierkennis en logica stel ik dat. Anno 2023. Destijds zou ik waarschijnlijk nog in twijfel zitten.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:56 schreef Da_Sandman het volgende:
Oh, en daarna stelde je ook nog dat het feit dat hij zei onschuldig te zijn hem ook nog eens hoogstwaarschijnlijk onschuldig maakte. Maar goed dat jij geen rechter bent @:Gretzl, er zouden wat boeven vrij rondlopen...
Aanname, nergens op gestoeld. Kun je nog zoveel met stukken, boeken, websites en andere dingen strooien, dit is niet meer dan een ongefundeerde aanname.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:58 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Er was zeker wel een bias dat hij de dader moest zijn.
Goh vertel?quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:00 schreef Gretzl het volgende:
De Deventer Moordzaak is een justitiële dwaling. Het gaat nog even duren voordat dit ook officieel wordt bevestigd, maar het is toch echt zo.
Dat geldt juist voor de stelling dat Louwes deze moord heeft gepleegd. Dat is net zo goed een ongefundeerde aanname (louter gebaseerd op hypotheses die niet waar kunnen zijn). Helaas gingen ze in de rechtbank wel mee met deze onterechte aanname.quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Aanname, nergens op gestoeld. Kun je nog zoveel met stukken, boeken, websites en andere dingen strooien, dit is niet meer dan een ongefundeerde aanname.
Aldus de man die vindt dat je geen alibi nodig hebt als je zegt onschuldig te zijn omdat dat wel lekker uitkomt.quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:45 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dat geldt juist voor de stelling dat Louwes deze moord heeft gepleegd. Dat is net zo goed een ongefundeerde aanname (louter gebaseerd op hypotheses die niet waar kunnen zijn). Helaas gingen ze in de rechtbank wel mee met deze onterechte aanname.
Gast, je verdraait mijn woorden totaal. Graag stoppen met die persoonlijke aanvallen, anders ga ik er melding van doen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Aldus de man die vindt dat je geen alibi nodig hebt als je zegt onschuldig te zijn omdat dat wel lekker uitkomt.
Je komt hier niet om te discussiëren, je komt jouw waarheid opdringen en iedereen die niet wil luisteren heeft zich niet goed ingelezen of is dom. Obsessed much.
quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:18 schreef Gretzl het volgende:
Jammer dat je niet reageert op post #27 en #40.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lol bedankt voor het onderschrijven van mij punt. Jij hebt gelijk en de rest niet. Dat is geen discussiëren, dat is prediken.quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:18 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Gast, je verdraait mijn woorden totaal. Graag stoppen met die persoonlijke aanvallen, anders ga ik er melding van doen.
Ik en ander users hebben nu al meerdere keren aangegeven dat het zinnig is om je te verdiepen in de literatuur over Louwes’ alibi (voordat je steeds de tegenaanval opent). Dus lees a.u.b. de analyses van Derksen en deemzet.nl. Dan kom je hopelijk alsnog (beter laat dan nooit) tot de conclusie dat het alibi gewoon waterdicht is en een hard indirect bewijs voor Louwes’ onschuld. Daar ligt een wetenschappelijke benadering aan ten grondslag.
Ik kom hier meer om te discussiëren dan de meeste andere users die steeds een mening geven zonder argumentatie. En ja, als je je slecht hebt ingelezen in deze zaak dan is de kans groter dat je conclusies trekt die niet kloppen.
Er zijn genoeg goede boeken over deze zaak geschreven. Ik raad ze allemaal aan, behalve die van Bas Haan omdat daarin teveel bewezen fouten staan.
quote:Louwes hoefde helemaal geen alibi bij elkaar te flansen, omdat hij niets had misdaan.
Dus eigenlijk eventueel is er wellicht misschien niets van waar.quote:Het is overigens uit de literatuur bekend dat daders die een alibi verzinnen vaak bewust onnodige details vermijden, omdat ze hiermee makkelijker betrapt kunnen worden op inconstentie/leugens. Dus alles wat Louwes over de file heeft zegt is juist een extra indirecte aanwijzing dat hij er hoogstwaarschijnlijk niets mee te maken heeft.
Wetenschappelijke benadering. Ik wil graag uitgaan van de juridische benadering. Dat Derksen een keer geluk had bij die verpleegster wil niet zeggen dat je maar steeds moet omdenken.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:49 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Inderdaad
Uiteraard kan Derksen het ook wel eens aan het verkeerde eind hebben. Net zoals Peter R. de Vries ook wel eens een misser maakte. Maar net zo goed kunne het OM en de rechter een flater begaan en kan het zelfs door een falende HR niet worden rechtgezet.
In dit geval staat het voor mij als een paal boven water dat de verkeerde is veroordeeld. Om tot die conclusie te komen hoef je echt geen raketgeleerde te zijn.
Dat de aarde onmogelijk plat kan zijn is natuurlijk wetenschappelijk aangetoondDus waarom zou ik dat soort mensen geloven?
TLDR: personen als Derksen en @:demorginal gaan uit van een wetenschappelijke benadering. Aben en de Hoge Raad niet (anders hadden ze nooit tot dit oordeel kunnen komen)
Iemand die niets met een moord te maken hoeft niet te liegen. Die kan gewoon vertellen wat hij die avond daadwerkelijk heeft gedaan.quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:48 schreef Da_Sandman het volgende:
jE vErDrAaIt mIjN wOoRdEn tOtAal
[..]
Je weigert nog steeds om serieus in te gaan op de argumenten die Derksen geeft. Probeer die nu eens te weerleggen, dan komt er misschien een discussie van de grond.quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:56 schreef Da_Sandman het volgende:
Deze is ook mooi:
[..]
Dus eigenlijk eventueel is er wellicht misschien niets van waar.
Tsja, ik heb dat gedrocht van Haan wel gelezen. Maar ik raad anderen liever geen boeken aan die karaktermoord plegen op iemand die jarenlang onschuldig in de gevangenis heeft gezeten. Een boek dat constant de feiten verdraait en het niet zo nauw neemt met de waarheid. Beneden alle peil. Haan pretendeert objectief te zijn, maar dat is hij niet. Mede dankzij zijn onzin heeft de publieke opinie zich steeds meer tegen Louwes gekeerd.quote:Op vrijdag 22 december 2023 14:45 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Die laatste zin ook. Ik raad ze allemaal aan behalve die niet in mijn straatje valt.
Omdat je de mogelijkheid hebt alle -tot nu toe bekende openbare- documenten, te lezen en bekijken?quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:32 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hi is veroordeeld dus waarom zouden wij vanuit zijn onschuld redeneren?
Welk nieuwsbericht?quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat is het juist niet. Louwes kan die informatie ook van anderen hebben gekregen, of van bijvoorbeeld een nieuwsbericht.
Daar was in ieder geval alle tijd voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |