Waarom is dat onlogisch? Hij moet toch iets om een alibi bij elkaar te flansen? Liever een gemankeerd alibi, dan geen alibi.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Alles kan, maar het is zwaar onwaarschijnlijk dat Louwes die informatie van anderen heeft gekregen en daadwerkelijk is gaan gebruiken voor het construeren van een vals alibi, met alle risico's van dien.
Tja, ook mensen die heel 'hooggestudeerd' zijn, kunnen wel eens domme dingen zeggen of doen.quote:Logisch redeneren is een kunst op zich.
Zolang je weigert om de analyses en boeken van Derksen te lezen die expert is in waarschijnlijkheden dan houdt het op he. Dan blijf je er eeuwig tegenin gaan, zonder valide argumenten.
[..]
Het zou je sieren als je met een opsomming komt van informatie die op deemzet.nl ontbreekt. Dan schieten we er allemaal iets mee op.quote:
Het zou je sieren dat als een valse aanname van jou aangetoond wordt dat je niet vrolijk verder gaat met de volgende. En dat je wat minder dramt.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:21 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Het zou je sieren als je met een opsomming komt van informatie die op deemzet.nl ontbreekt. Dan schieten we er allemaal iets mee op.
Nee, je premisse is verkeerd. Jij redeneert vanuit de gedachte dat hij wel schuldig moet zijn. Terwijl 'presumed innocence' de logische benadering is. Louwes hoefde helemaal geen alibi bij elkaar te flansen, omdat hij niets had misdaan. Hij vertelt enkel wat er werkelijk is gebeurd.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waarom is dat onlogisch? Hij moet toch iets om een alibi bij elkaar te flansen? Liever een gemankeerd alibi, dan geen alibi.
Nog altijd speelt de beeldvorming sommigen parten. Zo'n normale man die zo zijn onschuld bepleitte in de rechtszaal, die moest toch wel onschuldig zijn.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:23 schreef Pleun2011 het volgende:
Is er wel eens onderzoek gedaan naar de psyche van Louwes? Hij doet me denken aan die kopschopper in de Mallorca-zaak. Ook zo'n drama queen die bij hoog en laag blijft volhouden dat hij onschuldig is. Welke diagnose plak je op dit soort figuren?
Leuke, en voor mij bekende strip. Maar het toont verder totaal niet aan dat Louwes niet in Deventer kon zijn geweest, omdat men wederom weer zeer makkelijk, en zonder gedegen onderbouwing, aanneemt dat Louwes daadwerkelijk in de file stond. Strip ziet er heel leuk uit, maar het zegt verder geen ene moer.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:18 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar constateren dat je geen stukken hebt gelezen over de werking zendmasten en mobiele telefoons.
Speciaal voor jou een verhelderende strip. Als je het dan na het lezen nog niet begrijpt weet ik het ook niet meer.
Haha wat staat hier danquote:Op vrijdag 22 december 2023 12:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Louwes hoefde helemaal geen alibi bij elkaar te flansen, omdat hij niets had misdaan.
Je hebt helemaal geen valse aannames aangetoondquote:Op vrijdag 22 december 2023 12:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het zou je sieren dat als een valse aanname van jou aangetoond wordt dat je niet vrolijk verder gaat met de volgende. En dat je wat minder dramt.
Een discussie voer je dan ook niet om een ander te overtuigen, maar dat moet je nog even leren denk ik.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:26 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je hebt helemaal geen valse aannames aangetoond![]()
En inderdaad wat @:matthijst zegt, jullie zijn niet te overtuigen. Dan wachten we maar gewoon totdat het Europese Hof Louwes gelijk gaat geven.
Als het goed is wel. Daaruit kwam niets bijzonders naar voren.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:23 schreef Pleun2011 het volgende:
Is er wel eens onderzoek gedaan naar de psyche van Louwes? Hij doet me denken aan die kopschopper in de Mallorca-zaak. Ook zo'n drama queen die bij hoog en laag blijft volhouden dat hij onschuldig is. Welke diagnose plak je op dit soort figuren?
Onschuldpresumptiequote:Op vrijdag 22 december 2023 12:26 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Haha wat staat hier dan.
Wel lekker, iedere verdachte kan volgens Gretzl gewoon zeggen dat 'ie niets heeft misdaan, geen alibi meer nodig.
Uit welke literatuur blijkt dat? Want daders gaan juist ook details zoeken/verzinnen om hun gelijk aan te tonen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:25 schreef Gretzl het volgende:
Het is overigens uit de literatuur bekend dat daders die een alibi verzinnen vaak bewust onnodige details vermijden, omdat ze hiermee makkelijker betrapt kunnen worden op inconstentie/leugens. Dus alles wat Louwes over de file heeft zegt is juist een extra indirecte aanwijzing dat hij er hoogstwaarschijnlijk niets mee te maken heeft.
Een dader hoeft niet mee te werken aan zijn eigen onderzoek. En hoewel liegen niet netjes is, staat daar geen sanctie op.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:23 schreef Pleun2011 het volgende:
Poeh. Hij is 1x vrijgesproken, omdat die geurproef totaal niet deugde en er toen helemaal geen bewijs meer lag waar de rechter in mee wilde gaan.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat ze Louwes niet eerst als onschuldig hebben behandeld zoals jij vals deponeerde.
Hi is veroordeeld dus waarom zouden wij vanuit zijn onschuld redeneren?quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:25 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, je premisse is verkeerd. Jij redeneert vanuit de gedachte dat hij wel schuldig moet zijn. Terwijl 'presumed innocence' de logische benadering is. Louwes hoefde helemaal geen alibi bij elkaar te flansen, omdat hij niets had misdaan. Hij vertelt enkel wat er werkelijk is gebeurd.
Het is overigens uit de literatuur bekend dat daders die een alibi verzinnen vaak bewust onnodige details vermijden, omdat ze hiermee makkelijker betrapt kunnen worden op inconstentie/leugens. Dus alles wat Louwes over de file heeft zegt is juist een extra indirecte aanwijzing dat hij er hoogstwaarschijnlijk niets mee te maken heeft.
Die fase van de onschuldpresumptie zijn we bij Louwes wel voorbij hoor.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Onschuldpresumptie
Maar goed dat jij geen rechter bent @:Da_Sandman. Want je neemt het blijkbaar niet zo nauw met de onschuldpresumptie.
Dat staat in de boeken van Ton Derksen (inclusief bronvermelding). Ik raad je aan die nog eens te lezen. Ik kan nu zelf even niet de bron opzoeken.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Uit welke literatuur blijkt dat? Want daders gaan juist ook details zoeken/verzinnen om hun gelijk aan te tonen.
Omdat er toch aardig veel mensen zijn die anno 2023 op basis van het volledige dossier concluderen dat Louwes (hoogstwaarschijnlijk) onschuldig is. Veroordeeld dus, maar dan wel een justitiële dwaling.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:32 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hi is veroordeeld dus waarom zouden wij vanuit zijn onschuld redeneren?
Je hoeft niet te gaan schreeuwen hoor, je gedram is zonder bold al irritant genoeg.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Onschuldpresumptie
Maar goed dat jij geen rechter bent @:Da_Sandman. Want je neemt het blijkbaar niet zo nauw met de onschuldpresumptie.
Het probleem van Derksen is dat hij feiten ombuigt zodat ze in zijn verhaal passen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dat staat in de boeken van Ton Derksen (inclusief bronvermelding). Ik raad je aan die nog eens te lezen. Ik kan nu zelf even niet de bron opzoeken.
Je hoeft het niet te geloven he. Ik baseer mijn mening liefst wel op de wetenschappelijke inzichten.
En als die mensen zeggen dat de aarde plat is, geloof jij ze ook?quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:34 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Omdat er toch aardig veel mensen zijn die anno 2023 op basis van het volledige dossier concluderen dat Louwes (hoogstwaarschijnlijk) onschuldig is. Veroordeeld dus, maar dan wel een justitiële dwaling.
Stelde je ook dit soort vragen toen Lucia de Berk nog onterecht vastzat?
En weer dram je van alles erbij, terwijl je eerste aanname letterlijk was dat Louwes nog voor het proces al schuldig was bevonden. Dat is gewoon onjuist, hij is schuldig bevonden op het toen geldige bewijs. Geurproeven, DNA, Derksen, helemaal niet relevant voor die valse aanname die je deed.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:31 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Poeh. Hij is 1x vrijgesproken, omdat die geurproef totaal niet deugde en er toen helemaal geen bewijs meer lag waar de rechter in mee wilde gaan.
Op basis van het latere 'DNA-bewijs' en de valse assumptie dat hij ten tijde van de moord in Deventer moest zijn geweest had Louwes ook niet veroordeeld mogen worden. Dat legt Derksen in zijn analyse haarfijn uit. Dus kan het niet anders dat dit een ernstige justitiële dwaling is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |