abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211707967
Een kind dat geen goede band heeft met zijn vader, wel met zijn moeder waarbij het kind nooit problemen veroorzaakt, moet dankzij de vader professionele hulp krijgen.. Oke dan!
pi_211708151
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 17:06 schreef Lodelie het volgende:

[..]
Enorm bedankt, hier zit zeker wat in. Ik heb het gevoel dat hij zich door zijn ouder niet gezien voelt.

Ik ben indd best streng en consequent naar mijn eigen kinderen, maar zijn kinderen zijn enorm vrij opgevoed dus dat contrast is sowieso al groot. In het verleden heb ik hem weleens aangesproken, op gewone regels, maar daar schrok hij dan heel erg van.

Ik ga dit delen met man.
Door zijn vader? Want daar wil hij niet zijn...

Is er iets wel goed aan dit kind in jouw ogen?
Slecht opgevoed, geen klik, moeilijk te bereiken.

En het ligt aan alles behalve aan jullie. Moeder die moet werken en niet even zomaar de omgangsregeling om kan gooien wordt nu al beschuldigd van emotionele verwaarlozing zelfs.

Dat terwijl het kind in kwestie een probleem met vader en jou heeft.
pi_211708256
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 18:54 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

En het ligt aan alles behalve aan jullie. Moeder die moet werken en niet even zomaar de omgangsregeling om kan gooien wordt nu al beschuldigd van emotionele verwaarlozing zelfs.

Ik ga niet meer met jou in discussie. Ik zeg dat ze vrij opgevoed zijn, ik hang daar geen enkel waardeoordeel, dat doe jij voor mij.
pi_211708307
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:03 schreef Lodelie het volgende:

[..]
Ik ga niet meer met jou in discussie. Ik zeg dat ze vrij opgevoed zijn, ik hang daar geen enkel waardeoordeel, dat doe jij voor mij.
Joh, er komt amper tot geen positief woord uit je toetsenbord over dit kind.

Natuurlijk wil je niet met mij in discussie, want dan zal je naar je man en naar jezelf moeten kijken.

Nogmaals, het kind heeft problemen met jullie. Maar je schuift nu zelfs al bijkans emotionele verwaarlozing in de schoenen van de moeder omdat ze niet zomaar even haar werk enzo opzij kan schuiven. Dat terwijl zij geen probleem heeft met dit kind.

Je doet echt ontzettend je best om maar niet binnen je eigen huis te kijken.
Want dit kind is niet ok, de moeder is niet ok, jullie zijn fantastisch toch?
  vrijdag 22 december 2023 @ 19:44:29 #80
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_211708645
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 18:54 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]

Vooral dit vind ik idd wel een lastige. Ik zie in mijn directe omgeving hoeveel druk er vooral op een moeder komt als het gaat over de omgangsregeling en specifiek als moeder zelf een baan heeft en een strak schema heeft mbt opvang van een kind. Wat ik ook niet snap is dat er geen duidelijke regeling lijkt te zijn . Bij mijn weten maak je samen een ouderschapsplan voor je minderjarige kinderen waarin je alles vastlegt
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211708861
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:44 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Vooral dit vind ik idd wel een lastige. Ik zie in mijn directe omgeving hoeveel druk er vooral op een moeder komt als het gaat over de omgangsregeling en specifiek als moeder zelf een baan heeft en een strak schema heeft mbt opvang van een kind. Wat ik ook niet snap is dat er geen duidelijke regeling lijkt te zijn . Bij mijn weten maak je samen een ouderschapsplan voor je minderjarige kinderen waarin je alles vastlegt
Dat vind ik ook een beetje vreemd.
Zelfs bij mijn jong volwassen zoon, familie en vrienden moesten we aangeven hoe we daarmee om zouden gaan. Is dat vast gelegd in het scheidings convenant.
  vrijdag 22 december 2023 @ 20:02:50 #82
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_211708930
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:58 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Zelfs bij mijn jong volwassen zoon, familie en vrienden moesten we aangeven hoe we daarmee om zouden gaan. Is dat vast gelegd in het scheidings convenant.
Bij de scheiding van mijn zoon hebben ze ook alles vast moeten leggen en dat moet ook bij veranderingen (wonen/werk/opvang) worden 'bijgesteld'
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211709844
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 09:22 schreef Lodelie het volgende:
Het kind gaat niet "zoveel mogelijk naar zijn moeder" en wij willen hem zeker niet lozen.

Hij is nu alleen op maandag en om het weekend de hele dag bij haar. Op woe, do en vrij komt hij pas na het avondeten naar haar toe.

Hij wil graag een middag extra naar haar toe.
Dit lijkt mij een volstrekt idiote regeling. Het arme jong moet voortdurend van het ene huis naar het andere. Geen wonder dat ie moeilijk doet, want hij lijkt het kind van de rekening te zijn. Hij loopt maar voortdurend met een koffertje rond.

Hoe ouders zo iets voor hun kind kunnen bedenken … ik kan er niet bij.

Verder valt er niet zoveel zinnigs te zeggen over dit geval, want de informatie is zowel te summier, als eenzijdig.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 22 december 2023 @ 20:56:14 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211709944
Opvallend dat de jongen moeite heeft met zijn vader, de vrouw van zijn vader en de ouders van zijn vader. Waarom is dat, TS?
Resistance is futile.
pi_211709958
quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2023 23:58 schreef Lodelie het volgende:
Om te beginnen ja ik ben "de nieuwe partner".

Mijn man heeft een probleem en wij weten niet hoe nu verder. En wij zijn wel benieuwd hoe buitenstaander denken.

Man is gescheiden, omgangsregeling is bijna 50/50, iets meer bij de moeder.

Zijn kind van 10 jaar komt 4 middagen uit school naar hem toe (gaat 3x na het avondeten bij z'n moeder slapen) en het weekend is om en om.

Kind zit met zichzelf in de knoop, vertoont daardoor ook wat negatief gedrag. Door vader is professionele hulp ingeroepen, dat gaat binnenkort starten.

Omgang tussen zoon en vader gaat wat moeizaam, het loopt stug. Zoon heeft met mij heel erg moeite.

Zoon heeft aangegeven meer behoefte te hebben aan tijd met zijn moeder. Moeder ervaart geen problemen met hem, maar staat wel achter de hulpvraag.

Mijn man heeft meerdere keren aangegeven dat Zoon behoefte heeft aan zijn moeder en dat hij graag ziet dat hij 1 dag meer naar haar toe gaat.

Zij weigert op fronten en komt met allerlei argumenten: haar werk, haar vriend, ze wilt niet iedere avond hoeven koken.
Wij hebben van alles aangeboden: ze mag zelf de dag kiezen, wij passen ons aan.

Zoon heeft behoefte aan zijn moeder en zij wijst hem gewoon af (dat weet hij uiteraard niet)
Zij wilt niet meer 50% van de tijd voor hem zorgen.

Ik (als moeder) vind het zo hartverscheurend en verdrietig om te zien hoe een moeder zich in alle bochten wringt omdat ze er niet meer voor haar zoon wilt zijn.

Wat is wijsheid? En hoe denken jullie hierover?
Niet. Mee. Bemoeien.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  vrijdag 22 december 2023 @ 21:00:55 #86
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211710025
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 17:06 schreef Lodelie het volgende:

[..]
Enorm bedankt, hier zit zeker wat in. Ik heb het gevoel dat hij zich door zijn ouder niet gezien voelt.

Ik ben indd best streng en consequent naar mijn eigen kinderen, maar zijn kinderen zijn enorm vrij opgevoed dus dat contrast is sowieso al groot. In het verleden heb ik hem weleens aangesproken, op gewone regels, maar daar schrok hij dan heel erg van.

Ik ga dit delen met man.
Jouw stiefzoon heeft waarschijnlijk eerder een verstoorde hechting met zijn vader dan met zijn moeder. En met jou en zijn grootouders ook. De problemen manifesteren zich niet voor niks bij jullie.
Resistance is futile.
  vrijdag 22 december 2023 @ 23:34:27 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211712564
Waar is hij op dinsdag eigenlijk?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 december 2023 @ 23:38:42 #88
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_211712594
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:03 schreef Lodelie het volgende:

[..]
Als het iets is waar je iemand op aanspreekt, hang je er automatisch een waardeoordeel aan.

Waarom weiger je telkens in de spiegel te kijken? Open dan geen topic
Laffe huichelaar
pi_211712640
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 23:34 schreef Leandra het volgende:
Waar is hij op dinsdag eigenlijk?
Bij ons
  vrijdag 22 december 2023 @ 23:49:23 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211712699
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 23:43 schreef Lodelie het volgende:

[..]
Bij ons
Duidelijk
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211712915
Ooit is dit zo afgesproken en daar heeft ze haar leven op gericht. Geen idee waar jij je mee bemoeit, want dit is iets tussen jouw vriend en zijn ex.

Misschien is een oplossing ook dat jouw vriend eens wat gaat doen om de band met z'n zoon te verbeteren, zodat die zoon niet meer tijd bij z'n moeder wil zijn.

Dat ze hem afwijst en weet ik wat, vind ik wel overdreven. Zeker op basis van één kant van het verhaal. Krijg een beetje de indruk dat vooral TS heel erg graag wil dat het kind meer bij de moeder is. En dus minder bij haar en haar vriend.

[ Bericht 13% gewijzigd door Halcon op 23-12-2023 00:38:28 ]
  zaterdag 23 december 2023 @ 00:35:53 #92
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_211712945
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 09:48 schreef Lodelie het volgende:
Ik heb al antwoord gegeven, er is al hulp voor man. Wij zijn hier al heel intensief mee bezig.
Nou volgens de OP moet dat nog van start gaan. :{

quote:
1s.gif Op donderdag 21 december 2023 23:58 schreef Lodelie het volgende:
Door vader is professionele hulp ingeroepen, dat gaat binnenkort starten.
Ik zou dit eerst maar eens afwachten.

En over dat genoeg geld krijgen van je man, dat zal geen partneralimentatie zijn, want zonder ouderschapsplan kan je volgens mij niet scheiden dus zijn ze niet getrouwd geweest.
Dus moet ze het rooien van een inkomen van 24 uur, kinderalimentatie en toeslagen. Even een middag minder werken gaat wat kosten denk ik zo.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_211713019
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 10:06 schreef Ridocar het volgende:
Waarom zou je (TS) aan de zijlijn blijven staan? Je hebt een relatie met de vader, alleen daarom zou je best je zegje mogen doen.
Omdat dit iets is tussen het kind en zijn beide ouders. Dan is het vaak al lastig zat om tot een besluit te komen. Laat staan als nieuwe partners zich ermee gaan bemoeien. En laat nog meer staan als die nieuwe partners hun eigen agenda hebben.
pi_211713061
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 00:35 schreef Elpis het volgende:

[..]
Nou volgens de OP moet dat nog van start gaan. :{
[..]
Ik zou dit eerst maar eens afwachten.

En over dat genoeg geld krijgen van je man, dat zal geen partneralimentatie zijn, want zonder ouderschapsplan kan je volgens mij niet scheiden dus zijn ze niet getrouwd geweest.
Dus moet ze het rooien van een inkomen van 24 uur, kinderalimentatie en toeslagen. Even een middag minder werken gaat wat kosten denk ik zo.
En de vriend van TS zal dat wel niet gaan betalen, want hij betaalt al genoeg volgens TS. Wat waarschijnlijk een synoniem is voor teveel in haar ogen.
pi_211713097
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 19:58 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Hoeft volgens mij niet als je niet getrouwd bent geweest en er geen geregistreerd partnerschap was. Verder mag je natuurlijk als ouders in beginsel zelf op papier zetten wat je met elkaar afspreekt. Al is dat een regeling waarbij het kind 3 keer per dag van hot naar her wordt gesleept.
pi_211713176
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 01:13 schreef Halcon het volgende:

[..]
Hoeft volgens mij niet als je niet getrouwd bent geweest en er geen geregistreerd partnerschap was. Verder mag je natuurlijk als ouders in beginsel zelf op papier zetten wat je met elkaar afspreekt. Al is dat een regeling waarbij het kind 3 keer per dag van hot naar her wordt gesleept.
Dat van hot naar her wat ik lees krijg ik de kriebels van.

Is er weleens gedacht aan een goede opvang aangezien de werktijden van de beide ouders conflicteren?

In de ochtend hier, middag daar en weer verkassen om te slapen. Hoe kan dat kind zo aarden?
Dagje hier, middag daar, er is geen plaats om te rusten.

Het zal vast goed bedoeld zijn, maar zover ik het lees is dat kind een soort van ping pong bal.
  Vis een optie? zaterdag 23 december 2023 @ 01:49:15 #97
70532 loveli
N
pi_211713177
Hoop info wordt niet gedeeld. Hoeft niet, maar lastig om een goed beeld te krijgen van de aanleiding/oorzaak.

Ik ken iemand die alle nieuwe partners van z'n ouders heeft weggejaagd. Dat was niet omdat hij ze niet mocht, maar omdat hij geen buitenstaanders wilde.

Hoe zijn ouders uit elkaar gegaan, kende je man (vriend? zijn jullie getrouwd of wonen jullie gewoon samen?) je al toen hij nog samen met ex was? Hoe lang zijn jullie samen?

Het belang van de (stief)ouders strookt lang niet altijd met het belang van het kind. Een samengesteld gezin heeft meer problemen dan een 'normaal' gezin, dat al lastig genoeg te managen is.

En heel curieus, de ex is heel vaak de oorzaak van alle problemen.
crap in = crap out
pi_211714007
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 01:48 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Dat van hot naar her wat ik lees krijg ik de kriebels van.

Is er weleens gedacht aan een goede opvang aangezien de werktijden van de beide ouders conflicteren?

In de ochtend hier, middag daar en weer verkassen om te slapen. Hoe kan dat kind zo aarden?
Dagje hier, middag daar, er is geen plaats om te rusten.

Het zal vast goed bedoeld zijn, maar zover ik het lees is dat kind een soort van ping pong bal.
Ja, op zich staat dat de ouders vrij natuurlijk om dat af te spreken. Vind het zelf ook wel een rare regeling. Ken ook niet het werkrooster van beide ouders.

Kan me op zich wel voorstellen dat voor een kind van 10 het lastig te begrijpen is waarom hij op middag x per se naar vader en nieuwe vriendin moet om te gaan eten, om dan daarna weer terug te gaan naar moeder.

Vind wel dat TS erg dramatisch doet met "zijn moeder wijst hem af" en "zijn moeder wil er niet meer voor hem zijn". Het gaat om één middag, wat ooit zo afgesproken is en haar zo het beste uitkomt. Het is niet zo dat ze helemaal niks meer wil weten van haar zoon.
  zaterdag 23 december 2023 @ 09:46:39 #99
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211714107
TS, je zegt dat hij zich door zijn ouder niet gezien voelt. Op welke ouder doel je? En waarom denk je dat?
Resistance is futile.
pi_211714119
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 09:46 schreef Seven. het volgende:
TS, je zegt dat hij zich door zijn ouder niet gezien voelt. Op welke ouder doel je? En waarom denk je dat?
Door de moeder blijkbaar, omdat die hem niet een extra middag wil. TS lijkt vooral te willen dat de zoon meer bij z'n moeder is en wie daar niet aan meewerkt, die doet het niet goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')