abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211700047
Om te beginnen ja ik ben "de nieuwe partner".

Mijn man heeft een probleem en wij weten niet hoe nu verder. En wij zijn wel benieuwd hoe buitenstaander denken.

Man is gescheiden, omgangsregeling is bijna 50/50, iets meer bij de moeder.

Zijn kind van 10 jaar komt 4 middagen uit school naar hem toe (gaat 3x na het avondeten bij z'n moeder slapen) en het weekend is om en om.

Kind zit met zichzelf in de knoop, vertoont daardoor ook wat negatief gedrag. Door vader is professionele hulp ingeroepen, dat gaat binnenkort starten.

Omgang tussen zoon en vader gaat wat moeizaam, het loopt stug. Zoon heeft met mij heel erg moeite.

Zoon heeft aangegeven meer behoefte te hebben aan tijd met zijn moeder. Moeder ervaart geen problemen met hem, maar staat wel achter de hulpvraag.

Mijn man heeft meerdere keren aangegeven dat Zoon behoefte heeft aan zijn moeder en dat hij graag ziet dat hij 1 dag meer naar haar toe gaat.

Zij weigert op fronten en komt met allerlei argumenten: haar werk, haar vriend, ze wilt niet iedere avond hoeven koken.
Wij hebben van alles aangeboden: ze mag zelf de dag kiezen, wij passen ons aan.

Zoon heeft behoefte aan zijn moeder en zij wijst hem gewoon af (dat weet hij uiteraard niet)
Zij wilt niet meer 50% van de tijd voor hem zorgen.

Ik (als moeder) vind het zo hartverscheurend en verdrietig om te zien hoe een moeder zich in alle bochten wringt omdat ze er niet meer voor haar zoon wilt zijn.

Wat is wijsheid? En hoe denken jullie hierover?
pi_211700071
Wat een kutwijf.

Ik wil ook vaker blowen en gamen en takeaway bestellen.
-nee-
pi_211700121
Als die jongen meer bij z'n moeder wil zijn en die moeder vind dat allemaal te veel dan zal zij hem dat duidelijk moeten maken. Dan wil hij daarna vanzelf meer bij z'n vader zijn. Is iedereen blij. (en/of getraumatiseerd)
-nee-
pi_211700422
Het lijkt erop dat het probleem vooral zit in de verslechterde relatie tussen jouw partner en zijn zoon en jou en zijn zoon. Jij bent deel van dat probleem, dit is niet alleen het probleem van je man.

Dus het lijkt me verstandig dat jullie werken aan de relatie met zijn zoon, in plaats van wijzen naar de moeder. Deze jongen is er niet persé mee geholpen als zijn vader hem richting zijn moeder dirigeert.
Resistance is futile.
pi_211700439
Waarom loopt het niet goed tussen je partner en zijn zoon? Waarom heeft zijn zoon zoveel moeite met jou? Je geeft aan dat je zelf ook kinderen hebt, hoe vaak zijn zij bij jullie? Hoe is de relatie tussen jouw kinderen en zijn zoon?
Resistance is futile.
  vrijdag 22 december 2023 @ 01:19:52 #6
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_211700535
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2023 00:53 schreef Seven. het volgende:
Het lijkt erop dat het probleem vooral zit in de verslechterde relatie tussen jouw partner en zijn zoon en jou en zijn zoon. Jij bent deel van dat probleem, dit is niet alleen het probleem van je man.

Dus het lijkt me verstandig dat jullie werken aan de relatie met zijn zoon, in plaats van wijzen naar de moeder. Deze jongen is er niet mee geholpen als zijn vader hem richting zijn moeder dirigeert.
Klinkt als een gevalletje vader heeft een nieuwe relatie en ik wil dat niet om wat voor reden dan ook. Vraag blijft dan over waarom dat bij moeder geen probleem is, maar dat kan zo simpel zijn als dat die niet samen woont.

Straks gaat het helemaal verkeerd en kan ze fulltime moeder worden. Sowieso argumenten als ik wil niet koken en ik wil luidruchtig neuken met mijn vriend... :') (ik lees tussen de regels door)
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_211700552
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 01:19 schreef Catkiller het volgende:

[..]
Klinkt als een gevalletje vader heeft een nieuwe relatie en ik wil dat niet om wat voor reden dan ook. Vraag blijft dan over waarom dat bij moeder geen probleem is, maar dat kan zo simpel zijn als dat die niet samen woont.

Straks gaat het helemaal verkeerd en kan ze fulltime moeder worden. Sowieso argumenten als ik wil niet koken en ik wil luidruchtig neuken met mijn vriend... :') (ik lees tussen de regels door)
Wat lees jij rare dingen tussen de regels door.
Resistance is futile.
pi_211700888
Hij haat je.
Niet zo vreemd ook je kunt nooit zijn moeder vervangen.
Deal with it.
Moeder wil hem niet nog meer. Het kind is beschadigd voor de rest van zijn leven.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 22 december 2023 @ 06:25:18 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211701023
Volgens mij wijst ze haar kind niet af maar wijst ze haar ex af die bedacht heeft dat hun kind nog meer bij zijn moeder zou willen zijn omdat hij de omgang met zijn kind moeilijk vindt.

En nee, dit is niet aan jou om je mee te bemoeien, helemaal buiten bijven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211701107
Hoe wij hierover denken is niet relevant. Wij hebben niet alle informatie om hier objectief naar te kijken.
Wel is dit een onderwerp waar jij je niet mee moet bemoeien. Dit is iets tussen je partner, zijn ex vrouw en hun kind.
Protège moi de mes désirs.
pi_211701135
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 december 2023 00:58 schreef Seven. het volgende:
Waarom loopt het niet goed tussen je partner en zijn zoon? Waarom heeft zijn zoon zoveel moeite met jou? Je geeft aan dat je zelf ook kinderen hebt, hoe vaak zijn zij bij jullie? Hoe is de relatie tussen jouw kinderen en zijn zoon?
De relatie tussen mijn kinderen en zijn kinderen is heel goed, zij zijn zelfs van weekend gewisseld omdat ze graag in hetzelfde weekend bij ons zijn.

Het gaat stroef, er zijn geen aanwijsbare problemen. Hun omgang is niet slechter geworden zins ik in beeld ben.
Kind krijgt niet voor niks hulp, het is oa moeilijk contact te maken met hem.
pi_211701142
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 06:25 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij wijst ze haar kind niet af maar wijst ze haar ex af die bedacht heeft dat hun kind nog meer bij zijn moeder zou willen zijn omdat hij de omgang met zijn kind moeilijk vindt.

En nee, dit is niet aan jou om je mee te bemoeien, helemaal buiten bijven.
Nee hoor, kind heeft die behoefte heel duidelijk uitgesproken.
  vrijdag 22 december 2023 @ 06:50:52 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211701146
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 06:50 schreef Lodelie het volgende:

[..]
Naar wie?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211701152
Ik bemoei me trouwens nergens mee, ook niet met de opvoeding. Man en ik praten hier natuurlijk wel over, het is ook niet niks.
pi_211701402
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 06:51 schreef Lodelie het volgende:
Ik bemoei me trouwens nergens mee, ook niet met de opvoeding. Man en ik praten hier natuurlijk wel over, het is ook niet niks.
He, je voelt geen enkele verantwoordelijkheid?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_211701441
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 07:44 schreef halfway het volgende:

[..]
He, je voelt geen enkele verantwoordelijkheid?
Wij hebben duidelijke afspraken: wij bemoeien ons niet met de opvoeding van elkaars kinderen, dat is aan de ouders. En ik bemoei me zeker niet met de discussie tussen man en ex.

Of je bedoeld of ik voor zijn kinderen zorg: natuurijk!
  vrijdag 22 december 2023 @ 07:50:51 #17
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_211701445
Als de moeder niet wil dat die afspraken aangepast worden dan kan je daar weinig aan doen lijkt me toch? Je kan er wel van alles van vinden, maar daar heb je weinig aan.
Lijkt me dus dat je man beter zijn tijd kan besteden aan het verbeteren van de relatie met zijn zoon.
  vrijdag 22 december 2023 @ 07:50:55 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211701446
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 06:49 schreef Lodelie het volgende:

[..]
De relatie tussen mijn kinderen en zijn kinderen is heel goed, zij zijn zelfs van weekend gewisseld omdat ze graag in hetzelfde weekend bij ons zijn.

Het gaat stroef, er zijn geen aanwijsbare problemen. Hun omgang is niet slechter geworden zins ik in beeld ben.
Zijn kinderen, er zijn er dus meer?
En die kinderen hebben dezelfde verblijfsregeling qua vader/moeder als de zoon waar het om gaat?
Zelfde moeder? Jongere of oudere kinderen?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 22 december 2023 @ 07:51:12 #19
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211701448
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 06:49 schreef Lodelie het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er aanwijsbare problemen. En als volwassenen zijn jullie de enigen die in staat zijn om de problemen onder jullie dak op te lossen.
Resistance is futile.
  vrijdag 22 december 2023 @ 07:54:20 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211701465
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 december 2023 06:50 schreef Lodelie het volgende:

[..]
Hij is 10. Hij kan best voorkeuren hebben maar die kunnen zomaar veranderen als jullie er doorheen prikken en met hem werken aan de oplossing onder jullie dak.

Feitelijk wijzen jullie hem af door hier ook in mee te gaan, in plaats van voor hem en de 50/50 regeling te vechten.
Resistance is futile.
  vrijdag 22 december 2023 @ 08:59:38 #21
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_211701816
Zij (als moeder) vindt het waarschijnlijk dan weer hartverscheurend hoe jij tussen zoon en vader instaat. Maar wel met het vingertje wijzen hoor, terwijl jij aan de bron van het probleem staat. En omdat moeder niet meewerkt met de oplossing voor het probleem waar jij verantwoordelijk voor bent, omdat jouw nieuwe relatie een gezin zodanig verwoest dat vader en zoon niet meer door een deur kunnen, sta jij vooraan om haar de schuld te geven.
Laffe huichelaar
  vrijdag 22 december 2023 @ 09:03:30 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211701857
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 december 2023 08:59 schreef timmmmm het volgende:
Zij (als moeder) vindt het waarschijnlijk dan weer hartverscheurend hoe jij tussen zoon en vader instaat. Maar wel met het vingertje wijzen hoor, terwijl jij aan de bron van het probleem staat. En omdat moeder niet meewerkt met de oplossing voor het probleem waar jij verantwoordelijk voor bent, omdat jouw nieuwe relatie een gezin zodanig verwoest dat vader en zoon niet meer door een deur kunnen, sta jij vooraan om haar de schuld te geven.
Je trekt wel vergaande conclusies, hoor. Waar je op aanslaat is dat TS en haar man niet aan zelfreflectie lijken te doen en in de slachtofferhouding kruipen, en de verantwoordelijkheid wordt ogenschijnlijk klakkeloos bij de moeder van deze jongen neergelegd.

Maar dat maakt TS ook niet direct verantwoordelijk voor het verwoesten van een gezin.
Resistance is futile.
  vrijdag 22 december 2023 @ 09:12:51 #23
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_211701980
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 december 2023 09:03 schreef Seven. het volgende:

[..]
Je trekt wel vergaande conclusies, hoor. Waar je op aanslaat is dat TS en haar man niet aan zelfreflectie lijken te doen en in de slachtofferhouding kruipen, en de verantwoordelijkheid wordt ogenschijnlijk klakkeloos bij de moeder van deze jongen neergelegd.

Maar dat maakt TS ook niet direct verantwoordelijk voor het verwoesten van een gezin.
TS zegt zelf dat de problemen ontstaan zijn omdat zoon heel veel moeite heeft met haar. Gevolg is, ofwel door gefaald ofwel door geen de-escalerend optreden van TS, dat vader en zoon zodanig met elkaar overhoop liggen dat vader en zoon het een goed idee vinden als hij maar zoveel mogelijk naar zijn moeder gaat.

Als TS er niet was geweest, hadden vader en zoon nog steeds prima geweest. Als TS het anders aangepakt had ook. Welke conclusie moet ik anders trekken? TS doet er inderdaad heel zielig over, maar dat verandert weinig aan de oorzaak van het verwoeste gezin. Als het nou om een tiener van 17 zou gaan, kan je nog wel wat bij de zoon leggen, maar we hebben het als ik het goed begrijp over een 10-jarig knulletje.

Op zich zal het allemaal niet 100% aan hun liggen en zullen ze vast hun best doen dus het is inderdaad wat hard gesteld, maar dat is vooral omdat ik het walgelijk vind dat, wanneer je zelf de verandering bent die de relatie zodanig verzuurt, je dat ineens bij de moeder voor de voeten werpt. Die het blijkbaar in haar huis wél voor elkaar heeft.
Laffe huichelaar
pi_211701990
Wat opvalt is dat de openingspost vrijwel gelijk start met 'mijn man heeft een probleem'.

Het kind heeft vooral een probleem.

Verder vind ik altijd merkwaardig dat mensen dit soort gezinsproblematiek gaan toetsen op een forum, vermomd als vraag op zoek naar een soort bevestiging (is mijn interpretatie).
  vrijdag 22 december 2023 @ 09:15:43 #25
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_211702013
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 december 2023 09:13 schreef Hatseflats22 het volgende:
Wat opvalt is dat de openingspost vrijwel gelijk start met 'mijn man heeft een probleem'.

Het kind heeft vooral een probleem.

Verder vind ik altijd merkwaardig dat mensen dit soort gezinsproblematiek gaan toetsen op een forum, vermomd als vraag op zoek naar een soort bevestiging (is mijn interpretatie).
Het probleem is dat ze het kind willen lozen en dat niet lukt, het probleem van TS is niet dat het niet goed gaat tussen vader en zoon
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')