Klinkt als een gevalletje vader heeft een nieuwe relatie en ik wil dat niet om wat voor reden dan ook. Vraag blijft dan over waarom dat bij moeder geen probleem is, maar dat kan zo simpel zijn als dat die niet samen woont.quote:Op vrijdag 22 december 2023 00:53 schreef Seven. het volgende:
Het lijkt erop dat het probleem vooral zit in de verslechterde relatie tussen jouw partner en zijn zoon en jou en zijn zoon. Jij bent deel van dat probleem, dit is niet alleen het probleem van je man.
Dus het lijkt me verstandig dat jullie werken aan de relatie met zijn zoon, in plaats van wijzen naar de moeder. Deze jongen is er niet mee geholpen als zijn vader hem richting zijn moeder dirigeert.
Wat lees jij rare dingen tussen de regels door.quote:Op vrijdag 22 december 2023 01:19 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Klinkt als een gevalletje vader heeft een nieuwe relatie en ik wil dat niet om wat voor reden dan ook. Vraag blijft dan over waarom dat bij moeder geen probleem is, maar dat kan zo simpel zijn als dat die niet samen woont.
Straks gaat het helemaal verkeerd en kan ze fulltime moeder worden. Sowieso argumenten als ik wil niet koken en ik wil luidruchtig neuken met mijn vriend...(ik lees tussen de regels door)
De relatie tussen mijn kinderen en zijn kinderen is heel goed, zij zijn zelfs van weekend gewisseld omdat ze graag in hetzelfde weekend bij ons zijn.quote:Op vrijdag 22 december 2023 00:58 schreef Seven. het volgende:
Waarom loopt het niet goed tussen je partner en zijn zoon? Waarom heeft zijn zoon zoveel moeite met jou? Je geeft aan dat je zelf ook kinderen hebt, hoe vaak zijn zij bij jullie? Hoe is de relatie tussen jouw kinderen en zijn zoon?
Nee hoor, kind heeft die behoefte heel duidelijk uitgesproken.quote:Op vrijdag 22 december 2023 06:25 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij wijst ze haar kind niet af maar wijst ze haar ex af die bedacht heeft dat hun kind nog meer bij zijn moeder zou willen zijn omdat hij de omgang met zijn kind moeilijk vindt.
En nee, dit is niet aan jou om je mee te bemoeien, helemaal buiten bijven.
He, je voelt geen enkele verantwoordelijkheid?quote:Op vrijdag 22 december 2023 06:51 schreef Lodelie het volgende:
Ik bemoei me trouwens nergens mee, ook niet met de opvoeding. Man en ik praten hier natuurlijk wel over, het is ook niet niks.
Wij hebben duidelijke afspraken: wij bemoeien ons niet met de opvoeding van elkaars kinderen, dat is aan de ouders. En ik bemoei me zeker niet met de discussie tussen man en ex.quote:Op vrijdag 22 december 2023 07:44 schreef halfway het volgende:
[..]
He, je voelt geen enkele verantwoordelijkheid?
Zijn kinderen, er zijn er dus meer?quote:Op vrijdag 22 december 2023 06:49 schreef Lodelie het volgende:
[..]
De relatie tussen mijn kinderen en zijn kinderen is heel goed, zij zijn zelfs van weekend gewisseld omdat ze graag in hetzelfde weekend bij ons zijn.
Het gaat stroef, er zijn geen aanwijsbare problemen. Hun omgang is niet slechter geworden zins ik in beeld ben.
Kind krijgt niet voor niks hulp, het is oa moeilijk contact te maken met hem.
Natuurlijk zijn er aanwijsbare problemen. En als volwassenen zijn jullie de enigen die in staat zijn om de problemen onder jullie dak op te lossen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 06:49 schreef Lodelie het volgende:
[..]
De relatie tussen mijn kinderen en zijn kinderen is heel goed, zij zijn zelfs van weekend gewisseld omdat ze graag in hetzelfde weekend bij ons zijn.
Het gaat stroef, er zijn geen aanwijsbare problemen. Hun omgang is niet slechter geworden zins ik in beeld ben.
Kind krijgt niet voor niks hulp, het is oa moeilijk contact te maken met hem.
Hij is 10. Hij kan best voorkeuren hebben maar die kunnen zomaar veranderen als jullie er doorheen prikken en met hem werken aan de oplossing onder jullie dak.quote:Op vrijdag 22 december 2023 06:50 schreef Lodelie het volgende:
[..]
Nee hoor, kind heeft die behoefte heel duidelijk uitgesproken.
Je trekt wel vergaande conclusies, hoor. Waar je op aanslaat is dat TS en haar man niet aan zelfreflectie lijken te doen en in de slachtofferhouding kruipen, en de verantwoordelijkheid wordt ogenschijnlijk klakkeloos bij de moeder van deze jongen neergelegd.quote:Op vrijdag 22 december 2023 08:59 schreef timmmmm het volgende:
Zij (als moeder) vindt het waarschijnlijk dan weer hartverscheurend hoe jij tussen zoon en vader instaat. Maar wel met het vingertje wijzen hoor, terwijl jij aan de bron van het probleem staat. En omdat moeder niet meewerkt met de oplossing voor het probleem waar jij verantwoordelijk voor bent, omdat jouw nieuwe relatie een gezin zodanig verwoest dat vader en zoon niet meer door een deur kunnen, sta jij vooraan om haar de schuld te geven.
TS zegt zelf dat de problemen ontstaan zijn omdat zoon heel veel moeite heeft met haar. Gevolg is, ofwel door gefaald ofwel door geen de-escalerend optreden van TS, dat vader en zoon zodanig met elkaar overhoop liggen dat vader en zoon het een goed idee vinden als hij maar zoveel mogelijk naar zijn moeder gaat.quote:Op vrijdag 22 december 2023 09:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je trekt wel vergaande conclusies, hoor. Waar je op aanslaat is dat TS en haar man niet aan zelfreflectie lijken te doen en in de slachtofferhouding kruipen, en de verantwoordelijkheid wordt ogenschijnlijk klakkeloos bij de moeder van deze jongen neergelegd.
Maar dat maakt TS ook niet direct verantwoordelijk voor het verwoesten van een gezin.
Het probleem is dat ze het kind willen lozen en dat niet lukt, het probleem van TS is niet dat het niet goed gaat tussen vader en zoonquote:Op vrijdag 22 december 2023 09:13 schreef Hatseflats22 het volgende:
Wat opvalt is dat de openingspost vrijwel gelijk start met 'mijn man heeft een probleem'.
Het kind heeft vooral een probleem.
Verder vind ik altijd merkwaardig dat mensen dit soort gezinsproblematiek gaan toetsen op een forum, vermomd als vraag op zoek naar een soort bevestiging (is mijn interpretatie).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |