Ik ben degene die de hapjes voor het kerstdiner heeft gemaakt, die goede gel voor hem haalt omdat hij klaagt dat z'n haar niet blijft zitten, die voor hem opkomt als hij zelf z'n kleding wilt uitkiezen, die hem grappige tiktok 's doorstuurt. Ik ben degene zag hoe erg hij worstelde en die dat bespreekbaar heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:04 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, dit. Echt hoor @:Lodelie , lekker makkelijk.
Voor mij leest dit alsof jij hem eigenlijk niet moet. En het is wel duidelijk dat hij dat ook aan alles wel aanvoelt.
Lees ik slecht? Of spreek jij op een bepaalde manier?quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:02 schreef Lodelie het volgende:
[..]
Jammer dat je zo slecht leest.
Vader is al maanden hieraan aan het werk, met hulp/coaching/begeleiding.
Wij doen er allebei alles aan wat wij kunnen.
Dit idd , nette verdeling en moeder ziet kind iets meer.quote:Op vrijdag 22 december 2023 09:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Is het dan nauwelijks 50/50?
Ma maandag, pa dinsdag, woensdag donderdag vrijdag ontbijt bij ma, pa na school voor het eten, ma na het eten en de weekenden om en om.
Wederom positioneer je jezelf in een slachtofferrol, jij wordt afgeschilderd als boze stiefmoeder. Maar ondertussen is dit de eerste post waaruit blijkt dat je zelf ook wel moeite doet voor hem.quote:Op vrijdag 22 december 2023 10:12 schreef Lodelie het volgende:
[..]
Ik ben degene die de hapjes voor het kerstdiner heeft gemaakt, die goede gel voor hem haalt omdat hij klaagt dat z'n haar niet blijft zitten, die voor hem opkomt als hij zelf z'n kleding wilt uitkiezen, die hem grappige tiktok 's doorstuurt. Ik ben degene zag hoe erg hij worstelde en die dat bespreekbaar heeft gemaakt.
Ik heb nachten wakker gelegen met zorgen om hem, om onze verstandhouding.
Heb me verdiept in wat ik kan doen als "stiefouder".
Het raakt me en gaat me aan het hart, ik zit hier in tranen.
Maar schilder me vooral af als een boze stiefmoeder...
Jij doet kennelijk de aanname dat ik geen moeite doe en hem gewoon niet mag, nergens op gebaseerd.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:38 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wederom positioneer je jezelf in een slachtofferrol, jij wordt afgeschilderd als boze stiefmoeder. Maar ondertussen is dit de eerste post waaruit blijkt dat je zelf ook wel moeite doet voor hem.
om te beginnen denk ik dat het beter is als jij je er zoveel mogelijk buiten houd en een positie als buitenstaander aanneemt ...quote:Op donderdag 21 december 2023 23:58 schreef Lodelie het volgende:
Wat is wijsheid? En hoe denken jullie hierover?
Ik ga af op wat jij kiest om wel en niet te delen in dit topic. Als jouw antwoord op de vraag waarom hij jou niet mag 'van zijn kant is er geen klik' is, dan ontbreekt de context waarom er geen klik is en dan roept dat dus vragen op hoeveel moeite jij daar als volwassene al voor gedaan hebt.quote:Op vrijdag 22 december 2023 12:51 schreef Lodelie het volgende:
[..]
Jij doet kennelijk de aanname dat ik geen moeite doe en hem gewoon niet mag, nergens op gebaseerd.
Twee van zijn kinderen hebben ervoor gekozen om bij ons te willen wonen, dat zouden ze niet doen als ik geen enkele moeite zou doen voor mijn bonuskinderen.
Mensen die mij kennen nemen gewoon dingen van mij aan.En ik kan hier geen 20 kanten met alle ins en outs neerzetten, maar kennelijk is het uitgangspunt om gelijk advocaat van de duivel te spelen en met een vinger te wijzen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:00 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ga af op wat jij kiest om wel en niet te delen in dit topic. Als jouw antwoord op de vraag waarom hij jou niet mag 'van zijn kant is er geen klik' is, dan ontbreekt de context waarom er geen klik is en dan roept dat dus vragen op hoeveel moeite jij daar als volwassene al voor gedaan hebt.
Communiceer je in het echt ook zo ineffectief?
Wacht even, ik zie jou en anderen hier in dit topic allerlei aannames doen op basis van 0 context. Ipv de schuld bij TS te leggen zou je ook zelf even naar de context kunnen vragen als je die mist.quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:00 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ga af op wat jij kiest om wel en niet te delen in dit topic. Als jouw antwoord op de vraag waarom hij jou niet mag 'van zijn kant is er geen klik' is, dan ontbreekt de context waarom er geen klik is en dan roept dat dus vragen op hoeveel moeite jij daar als volwassene al voor gedaan hebt.
Communiceer je in het echt ook zo ineffectief?
Het ligt dus aan het kind en zijn moeder?quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wacht even, ik zie jou en anderen hier in dit topic allerlei aannames doen op basis van 0 context. Ipv de schuld bij TS te leggen zou je ook zelf even naar de context kunnen vragen als je die mist.
Deze situatie is niet zo zwart/wit en dat weet je zelf ook wel.
Ik mis hier in dit topic de vraag waarom dat TS denkt dat die klik er niet is. Volgens mij zou dat het startpunt moeten zijn.
Bijzondere vraagquote:Op vrijdag 22 december 2023 13:28 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Het ligt dus aan het kind en zijn moeder?
meer een vraag
Ik denk dat het ook belangrijk is dat hij niet weet dat zijn moeder dat niet wil. Gooi het er maar op dat het niet kan, werk, afspraken, wat dan ook.quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:34 schreef Lodelie het volgende:
Ik snap niet dat er zo gezocht wordt naar een schuldvraag. Het is gewoon een rot situatie.
Het is de schuld van niemand, het is wat het is en dat is al vervelend genoeg. Man en ik doen ons best en kind gaat aan het werk met hulp en dat vind ik hartstikke knap van hem.
En ja ik vind het erg dat als een kind uitspreekt dat hij een dag meer naar mama wilt dat zij weigert. Dat weet hij trouwens (nog) niet.
De andere hebben uitgesproken dat ze meer naar ons, ja naar ons allebei, wilden. Het is niet in ons opgekomen om dat te weigeren.
Je legt zelf anders in de OP schuld bij zijn moeder en zegt best nare dingen over haar.quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:34 schreef Lodelie het volgende:
Ik snap niet dat er zo gezocht wordt naar een schuldvraag. Het is gewoon een rot situatie.
quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:39 schreef miss_sly het volgende:
Het is belangrijk dat beide ouders zich blijven inzetten voor een goede band van de kinderen met de andere ouder.
Hoezo? In de OP lees ik dat de schuld bij de moeder en het kind wordt gelegdquote:
quote:Op donderdag 21 december 2023 23:58 schreef Lodelie het volgende:
Wat is wijsheid? En hoe denken jullie hierover?
Misschien even teruglezen en tellen hoevaak ik probeer om meer context boven water te krijgen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wacht even, ik zie jou en anderen hier in dit topic allerlei aannames doen op basis van 0 context. Ipv de schuld bij TS te leggen zou je ook zelf even naar de context kunnen vragen als je die mist.
Deze situatie is niet zo zwart/wit en dat weet je zelf ook wel.
Ik mis hier in dit topic de vraag waarom dat TS denkt dat die klik er niet is. Volgens mij zou dat het startpunt moeten zijn.
Het is zeker een rotsituatie en ontzettend sneu.quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:34 schreef Lodelie het volgende:
Het is de schuld van niemand, het is wat het is en dat is al vervelend genoeg. Man en ik doen ons best en kind gaat aan het werk met hulp en dat vind ik hartstikke knap van hem.
En ja ik vind het erg dat als een kind uitspreekt dat hij een dag meer naar mama wilt dat zij weigert. Dat weet hij trouwens (nog) niet.
De andere hebben uitgesproken dat ze meer naar ons, ja naar ons allebei, wilden. Het is niet in ons opgekomen om dat te weigeren.
Sterker nog, de relatie met de ouder van hetzelfde geslacht is vaak veel bepalender dan de andere ouder.quote:Op vrijdag 22 december 2023 15:58 schreef Puzzie het volgende:
De band tussen vader en kind is net zo belangrijk als de band tussen moeder en kind.
Ja dat heeft hij aangegeven aan haar. Ze zegt dat ze moet werken.quote:Op vrijdag 22 december 2023 16:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het is zeker een rotsituatie en ontzettend sneu.
Heeft je stiefzoon zelf wel eens aan zijn moeder gevraagd of hij daar meer mag zijn?
Waarom vind jij het eigenlijk zo erg dat zij zich wel aan de 50/50 regeling wil houden?
Hoeveel kinderen zijn er eigenlijk in totaal? En hoe vaak zijn jouw kinderen bij jullie?
Waarom kozen de andere kinderen ervoor om bij jullie te komen wonen?
Om welke opa en oma gaat het, jouw schoonouders of die van haar?
Enorm bedankt, hier zit zeker wat in. Ik heb het gevoel dat hij zich door zijn ouder niet gezien voelt.quote:Op vrijdag 22 december 2023 15:53 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik krijg zo het idee dat die moeder de voornaamste reden is dat de zoon van jouw partner zo met zichzelf in de knoop zit. De band tussen vader en kind is heel anders dan moeder en kind: tijdens de eerste jaren speelt de vader nog niet eens een belangrijke rol. Als een moeder voor haar baby moet zorgen en om wat voor reden dan ook niet kan of niet wilt aanvoelen wanneer haar kind haar zorg nodig heeft, dan raakt het hele hechtingsproces verstoord. Als een kind op heel jonge leeftijd te vaak alleen wordt gelaten, dan interpreteert hij dat alsof hij niet waardig genoeg is om zorg te krijgen van zijn moeder. Als hij wat ouder is, dan kan dat proces op school zich weer gaan herhalen: gepest worden door leeftijdgenoten, kritiek van de leraar omdat hij niet oplet, etc. Dus keer op keer afwijzing.
Je bent weliswaar niet zijn moeder, maar je bekommert je wel om hem. Volgens mij heeft hij vooral dat juist nodig. Hij wijst jou misschien af omdat hij jou als bedreiging ziet waardoor er nog meer afstand tussen hem en zijn moeder komt.
Het beste lijkt mij dat je hem geduld en ruimte geeft, zodat hij zich kan afzonderen. Maar dat hij ook merkt dat als hij hulp nodig heeft, jij absoluut naar hem wilt luisteren en hem wilt helpen in zoverre jij dat kan.
Als hij opstandig en vervelend doet, kan dat ook een test zijn. Als jij jouw eigen kind een 'straf' geeft voor iets wat hij/zij niet mag doen en hij doet later exact hetzelfde maar daar zeg je niks over omdat je vindt dat vader zich daarvoor moet verantwoorden, dan is dat voor hem de zoveelste bevestiging dat hij de aandacht niet waard is. Als hij merkt dat jij positief op hem reageert bij positief gedrag en bij negatief gedrag word jij wat strenger, directer en desnoods boos, dan gaat hij jou op den duur beschouwen als een goede betrouwbare invloed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |