abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 januari 2024 @ 18:32:45 #101
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211918220
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 16:32 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Kom op zeg, een maandje niet zuipen en daarna op dezelfde voet verder gaan, gaat je niet veel brengen. Dat is net als overgewicht bestrijden met een maand vasten en daarna weer regelmatig teveel en ongezond eten.
Dat is hier dus niet het punt. Men gaat vaak niet op dezelfde voet verder. Zoals het voorbeeld dat ik aanhaalde van mensen die in december elke dag dronken die gaan in februari veel minder drinken dan in december. Mede vanwege die reset door dry januari. Dus dan is er dus wel een wat structureler gezondheidseffect omdat men niet op dezelfde voet verder gaat.
  donderdag 4 januari 2024 @ 18:48:28 #102
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_211918363
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 15:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Vind ik niet.
Vind alcohol een behoorlijke harddrug.
Eens
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211918366
Toch alweer dag 4. Hoe gaat het bij jullie
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  Moderator donderdag 4 januari 2024 @ 19:20:22 #104
236264 crew  capricia
pi_211918674
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:49 schreef Mortaxx het volgende:
O+
Goed. Het valt me mee.

Wel merk ik trek naar een glas wijn op de momenten waarbij ik vroeger altijd een glas inschonk.
Bijv bij het koken. Zoals vanavond, pizza's maken. Dan heb ik zin in een glas rood. En voorheen bracht ik mijn man dan ook altijd een glas als ik begon met koken, gezellig vind ik dat. Maar ik heb het niet in huis.
En die trek gaat eigenlijk best snel weer weg.

Ben benieuwd naar het weekend, hoe dat gaat. Als dit weekend achter de rug is, dan heb ik een week geen alcohol aangeraakt, en dat is lang geleden dat ik dat deed.
Het is wel wennen om in de supermarkt het wijn-schap over te slaan. _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211918770
Hoi! :W

Ik doe dit jaar ook mee. Ik durf toe te geven dat ik best wel veel drink.
Een soort gewoonte die ik al een jaar of 15 meedraag. Ik werk in de horeca en dat kan ik wel de schuld geven, maar ik doe het toch echt zelf. Er zijn dagen dat ik het laat staan. Maar vaak is dat niet..
Dus deze keer doe ik mee, iets wat ik altijd heb weggewuifd als ‘ongezellig!
Het gaat me prima af de eerste 4 dagen, maar begrijp wel dat ik nog nergens ben.
Ik drink trouwens voor voornamelijk wijn. Geen sterkere drank eigenlijk.. Mijn doel is na deze maand bewust de alcohol meer als ‘iets lekkers voor bij een mooie maaltijd’ ipv een gewoonte te gaan beleven.

Ik hou het hier bij en volg jullie ook graag ^O^ veel succes allemaal!!
pi_211918793
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:20 schreef capricia het volgende:

[..]
O+
Goed. Het valt me mee.

Wel merk ik trek naar een glas wijn op de momenten waarbij ik vroeger altijd een glas inschonk.
Bijv bij het koken. Zoals vanavond, pizza's maken. Dan heb ik zin in een glas rood. En voorheen bracht ik mijn man dan ook altijd een glas als ik begon met koken, gezellig vind ik dat. Maar ik heb het niet in huis.

Ben benieuwd naar het weekend, hoe dat gaat. Als dit weekend achter de rug is, dan heb ik een week geen alcohol aangeraakt, en dat is lang geleden dat ik dat deed.
Herkenbaar!! Vooral bij het koken inderdaad. Het weekend lijkt me ook wel lastig, ben benieuwd
pi_211919076
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:32 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Dat is hier dus niet het punt. Men gaat vaak niet op dezelfde voet verder. Zoals het voorbeeld dat ik aanhaalde van mensen die in december elke dag dronken die gaan in februari veel minder drinken dan in december. Mede vanwege die reset door dry januari. Dus dan is er dus wel een wat structureler gezondheidseffect omdat men niet op dezelfde voet verder gaat.
Waar haal je dat vandaan? Mensen vallen juist 9/10 keer terug in oude patronen.
  FOK!Fotograaf donderdag 4 januari 2024 @ 19:50:18 #108
364681 over_hedge
pi_211919150
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 15:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Jongens, even zodat dit duidelijk is.

Alcohol is geen harddrug, daarom kun je het kopen in de winkel.

Coke, heroïne en dat zulks is harddrugs.

Wat je allemaal vind moet je zelf weten.

Is het wel. En je argument waarom het niet zo is slaat nergens op.

Wat je allemaal vind moet je van de rest zelf weten.

Enige verwarring die er over kan zijn is dat het volgens het wetboek geen harddrug is. Omdat het normaal gemaakt is. Maar alle andere definities van harddrugs past het gewoon in. Ook als jij vind van niet

[ Bericht 6% gewijzigd door over_hedge op 04-01-2024 20:02:00 ]
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_211919633
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:20 schreef capricia het volgende:

[..]
O+
Goed. Het valt me mee.

Als het zo'n gewoonte is wel extra lastig inderdaad. Maar wel volledig in eigen hand.

Drink zelf alleen sociaal en dan moet je het toch steeds een soort van uitleggen dat je niet gaat drinken
pi_211919729
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 20:23 schreef Mortaxx het volgende:
Drink zelf alleen sociaal en dan moet je het toch steeds een soort van uitleggen dat je niet gaat drinken
Ik ook, en merk dan ook wel dat ik het echt nodig heb, anders ben ik snel moe, verveeld en communiceer ik veel minder. Wil dan eigenlijk wel snel weer naar huis.

Ook na maanden niet drinken en toch proberen zit er geen verandering is. Ik moet gewoon wat biertjes drinken.

Of ik moet overdag even gaan lunchen ofzo, dan is de context heel anders, maar op een zaterdagavond met uitgaan heb ik gewoon alcohol nodig.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator donderdag 4 januari 2024 @ 20:31:11 #111
236264 crew  capricia
pi_211919730
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 20:23 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Als het zo'n gewoonte is wel extra lastig inderdaad. Maar wel volledig in eigen hand.

Ja. Luisterde laatst een podcast over stoppen met alcohol, en daar moesten mensen na een half jaar nog steeds uitleggen dat ze niet dronken.
Van die 'vrienden' die dan iedere keer blijven aandringen 'een glaasje voor de gezelligheid kan toch wel'.

Eigenlijk heel jammer.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 4 januari 2024 @ 20:39:24 #112
236264 crew  capricia
pi_211919812
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 20:31 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik ook, en merk dan ook wel dat ik het echt nodig heb, anders ben ik snel moe, verveeld en communiceer ik veel minder. Wil dan eigenlijk wel snel weer naar huis.

Ook na maanden niet drinken en toch proberen zit er geen verandering is. Ik moet gewoon wat biertjes drinken.

Of ik moet overdag even gaan lunchen ofzo, dan is de context heel anders, maar op een zaterdagavond met uitgaan heb ik gewoon alcohol nodig.
Toevallig ga ik zaterdagavond naar de bioscoop met vrienden. Beetje late film tot 1 uur.

Komt me wel goed uit. Is de verleiding een stuk minder. Na afloop neem ik wel een koffie of zo, bij het nakletsen. Voordat ik weer naar huis toe ga fietsen.
Ben ik rond 2 uur/ half 3 thuis. En geen kater de volgende dag. Gewoon weer heerlijk fris op.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211919874
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 20:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Toevallig ga ik zaterdagavond naar de bioscoop met vrienden. Beetje late film tot 1 uur.

Komt me wel goed uit. Is de verleiding een stuk minder. Na afloop neem ik wel een koffie of zo, bij het nakletsen. Voordat ik weer naar huis toe ga fietsen.
Ben ik rond 2 uur/ half 3 thuis. En geen kater de volgende dag. Gewoon weer heerlijk fris op.
Koffie om 1u lijkt me ook niet goed voor de slaap hoor :o
pi_211920173
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 20:45 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Koffie om 1u lijkt me ook niet goed voor de slaap hoor :o
Koffie is een harddrug, staat misschien niet in het wetboek maar heeft er alle schijn van.
Vakman pur sang
  FOK!Fotograaf donderdag 4 januari 2024 @ 21:25:12 #115
364681 over_hedge
pi_211920195
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 21:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Koffie is een harddrug, staat misschien niet in het wetboek maar heeft er alle schijn van.
Nee hoor. Een softdrug :* Of nouja de cafeïne. Niet koffie zelf perse
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 4 januari 2024 @ 22:50:40 #116
68638 Zwansen
pi_211920978
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 21:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik ben verslaafder aan koffie dan dat ik ooit aan alcohol ben geweest. :P
  Moderator donderdag 4 januari 2024 @ 22:55:13 #117
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_211920999
quote:
1s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:49 schreef Mortaxx het volgende:
1 dag volgehouden, en dat alleen omdat ik een kater had op 1 januari, vanaf volgende week zet ik mijn gewoonte voort, alleen in het weekend drinken.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_211935205
Zoals de afgelopen jaren doen wij ook weer aan Dry January. Na december is het wel fijn om even uit dat drinkritme te komen.
pi_211935388
Wat is het toch dat mensen dit soort dingen nodig hebben om verandering te brengen in hun leven. Als je minder wil zuipen: doe dat dan. Ook als het wet june is. Kan jou het verdommen…
  zaterdag 6 januari 2024 @ 12:20:44 #120
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_211935458
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 22:50 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Koffie is wel een ding ja oO<
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator zaterdag 6 januari 2024 @ 12:29:42 #121
236264 crew  capricia
pi_211935509
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 11:53 schreef Sarabi het volgende:
Zoals de afgelopen jaren doen wij ook weer aan Dry January. Na december is het wel fijn om even uit dat drinkritme te komen.
Hey hallo!
En hoe vergaat het jullie?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 6 januari 2024 @ 12:35:22 #122
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_211935543
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 12:09 schreef VEM2012 het volgende:
Wat is het toch dat mensen dit soort dingen nodig hebben om verandering te brengen in hun leven. Als je minder wil zuipen: doe dat dan. Ook als het wet june is. Kan jou het verdommen…
Als het ze helpt prima toch?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  FOK!Fotograaf zaterdag 6 januari 2024 @ 12:38:05 #123
364681 over_hedge
pi_211935568
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 12:35 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Nee nee nee. Moeten wel wat te zeiken hebben natuurlijk.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 12:39:32 #124
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_211935575
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 12:38 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nee nee nee. Moeten wel wat te zeiken hebben natuurlijk.
Dat is toch dagelijkse kost hier op FOK! :?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211935719
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 12:09 schreef VEM2012 het volgende:
Helemaal eens, ik had in november en december bedacht niets te drinken om te kijken hoe mijn lijf en sportconditie daarop reageert.
Dan met de feestdagen wel, anders saai.
En de vele borrels in januari neem ik ook gewoon.
Dan is februari weer alvoholvrij en de voorjaarsvakantie vakantie ga ik wel drinken.
Maar dat bedenk ik allemaal zelf
Vakman pur sang
pi_211935732
quote:
7s.gif Op donderdag 4 januari 2024 22:50 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik heb het per se nodig direct in de ochtend anders heb ik daar echt wel tot een uur of vijf 's middags 'last' van. Dan voelt m'n hele dag ietwat anders ofzo.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211935735
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 12:35 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ja en nee.

De wereld wordt niet beter van lemmingengedrag. Natuurlijk kun je zeggen dat in dit geval het een positief effect heeft. Maar de volgende rage heeft wellicht een negatief effect.

Ben gewoon jezelf.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 13:01:59 #128
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_211935804
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 12:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja en nee.

De wereld wordt niet beter van lemmingengedrag. Natuurlijk kun je zeggen dat in dit geval het een positief effect heeft. Maar de volgende rage heeft wellicht een negatief effect.

Ben gewoon jezelf.
Volgens mij heeft dat laatste weinig te maken met het kiezen voor een 'dry january'
Maar goed , ik drink misschien drie keer in het jaar een wijntje , en dat is een bewuste keuze.
Moet allemaal kunnen , net als dat mensen voor een droge januari kiezen
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211935821
quote:

[..]
Ja en nee.

Ben gewoon jezelf.
Jeetje, je zou je maar druk mensen om mensen die besluiten een tijdje geen alcohol te drinken
pi_211935904
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 13:02 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Jeetje, je zou je maar druk mensen om mensen die besluiten een tijdje geen alcohol te drinken
Je hebt het punt gemist…
pi_211935954
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 13:02 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Kijk als de mensen dat besluiten helemaal prima maar dit is een media hype.
Het zegt ook zoiets van zuipen in februari is helemaal ok.
Vakman pur sang
  zaterdag 6 januari 2024 @ 13:16:28 #132
68638 Zwansen
pi_211935956
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 12:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik heb het per se nodig direct in de ochtend anders heb ik daar echt wel tot een uur of vijf 's middags 'last' van. Dan voelt m'n hele dag ietwat anders ofzo.
Ik krijg hoofdpijn rond een uur of 11 als ik geen koffie drink. En ik drink maar 3-4 koffie per dag, maar toch zit er blijkbaar een bepaalde lichamelijke afhankelijkheid in.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 13:17:48 #133
68638 Zwansen
pi_211935969
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 13:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kijk als de mensen dat besluiten helemaal prima maar dit is een media hype.
Het zegt ook zoiets van zuipen in februari is helemaal ok.
Ik vind dit helemaal geen media hype. Ik vind dit een prima idee dat mede daarom gewoon in het nieuws komt in januari. En ik denk echt dat de meeste mensen dit alleen maar doen omdat ze oprecht denken dat het even goed voor is. Niet omdat ze daarmee hip zijn.
pi_211936030
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 13:17 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik vind dit helemaal geen media hype. Ik vind dit een prima idee dat mede daarom gewoon in het nieuws komt in januari. En ik denk echt dat de meeste mensen dit alleen maar doen omdat ze oprecht denken dat het even goed voor is. Niet omdat ze daarmee hip zijn.
Het zal ook extra motiveren en makkelijker vol te houden zijn als het iets "officieels" heeft en je weet dat andere mensen het ook doen.

Ja, een gewoonte leren of afleren omdat je het helemaal zelf wilt is natuurlijk het beste, maar ik zie verder het probleem niet.

Een deel zal na januari inderdaad verder gaan zoals daarvoor. Dan hebben ze toch een maand geld en calorieen bespaard.
  Moderator zaterdag 6 januari 2024 @ 13:34:12 #135
236264 crew  capricia
pi_211936096
Wel een interessant klein experiment.
Om hier te zien hoe sommige mensen negatief reageren als iemand aangeeft een tijdje geen alcohol te willen drinken.

Ben benieuwd hoe dat in de echte wereld gaat. Of het dan ook negatief of als 'flauw' ofzo gezien wordt. Of mensen je dan over willen halen om toch maar vooral 'gezellig' mee te doen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 6 januari 2024 @ 13:48:09 #136
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_211936329
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 13:34 schreef capricia het volgende:
Om hier te zien hoe sommige mensen negatief reageren als iemand aangeeft een tijdje geen alcohol te willen drinken.

Ben benieuwd hoe dat in de echte wereld gaat. Of het dan ook negatief of als 'flauw' ofzo gezien wordt. Of mensen je dan over willen halen om toch maar vooral 'gezellig' mee te doen.
Dit vind ik dan wel weer jammer , waarom zijn de reacties van anderen zo belangrijk(of spelen mee) in jouw keuze voor een droge januari?
Eigenlijk doe je dan precies hetzelfde als die mensen waar je het over hebt . (beetje gechargeerd uiteraard)
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211936356
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 13:34 schreef capricia het volgende:

Als die dat in oktober out of the blue zegt: bewonderingswaardig.
Als die uit groepsdruk meedoet met een Amerikaanse hype: mwoah
Vakman pur sang
pi_211936504
Het is een soort van meeloop #kijkmijmeedoen geworden.
  FOK!Fotograaf zaterdag 6 januari 2024 @ 14:06:49 #139
364681 over_hedge
pi_211936515
Als je uit groepsdruk iets goed doet. Is het nog steeds goed.
Dus alsjeblieft doe vooral dingen uit groepsdruk als het iets goeds is ^O^
pi_211936538
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 14:05 schreef Questular het volgende:
Doe je ook mee
  zaterdag 6 januari 2024 @ 14:11:43 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211936559
quote:
Hoe weet jij dat nou? Ken jij iedereen die eraan meedoet en heb je die lijst gelegd naast de mensen die daar #kijkmijmeedoen over doen? Ja? Nee, hè.
The love you take is equal to the love you make.
pi_211936562
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 14:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hoe weet jij dat nou? Ken jij iedereen die eraan meedoet en heb je die lijst gelegd naast de mensen die daar #kijkmijmeedoen over doen? Ja? Nee, hè.
Drink er eentje, jij komt nogal gespannen over.
  FOK!Fotograaf zaterdag 6 januari 2024 @ 14:12:39 #143
364681 over_hedge
pi_211936566
quote:
Ja en dat maakt uit omdat? Veranderd toch niks aan dat het een positief iets is :P

Stel geld geven aan een goed doel is hip. Omdat wat tiktokkers een trend begonnen zijn waarbij geld geven aan een goeddoel centraal staat. Waarbij het voor de meerderheid vast is Kijk mij eens goed zijn. (zoals alles op sociale media is :P )

Dan is de uitkomst toch gewoon positief want meer geld naar het goede doel. Lekker boeiend wat de insteek is als de uitkomt positief is
pi_211936567
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 14:09 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Doe je ook mee
Ik ga Niels achterna. Dus zeker!
  zaterdag 6 januari 2024 @ 14:13:51 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211936578
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 14:12 schreef Questular het volgende:

[..]
Drink er eentje, jij komt nogal gespannen over.
Hoe is het met jouw lever?
pi_211936584
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 14:12 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja en dat maakt uit omdat? Veranderd toch niks aan dat het een positief iets is :P

Stel geld geven aan een goed doel is hip. Omdat wat tiktokkers een trend begonnen zijn waarbij geld geven aan een goeddoel centraal staat. Waarbij het voor de meerderheid vast is Kijk mij eens goed zijn. (zoals alles op sociale media is :P )

Dan is de uitkomst toch gewoon positief want meer geld naar het goede doel. Lekker boeiend wat de insteek is als de uitkomt positief is
Hartstikke goed als het mensen meekrijgt, ik zie niet in waarom je zo iets nodig hebt om dergelijke beslissingen te maken. Maar als het mensen zover krijgt dan werkt het wel inderdaad.
pi_211936588
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 14:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Hoe is het met jouw lever?
Prima.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 14:17:32 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211936604
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 14:14 schreef Questular het volgende:

[..]
Hartstikke goed als het mensen meekrijgt, ik zie niet in waarom je zo iets nodig hebt om dergelijke beslissingen te maken. Maar als het mensen zover krijgt dan werkt het wel inderdaad.
Dit klinkt al een stuk beter dan mensen aansporen om te drinken omdat je vindt dat ze gespannen overkomen. :')
  FOK!Fotograaf zaterdag 6 januari 2024 @ 14:28:05 #149
364681 over_hedge
pi_211936721
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 14:14 schreef Questular het volgende:

[..]
Ja dat weet ik ook niet. Maar prima in dit geval.
  Moderator zaterdag 6 januari 2024 @ 14:56:10 #150
236264 crew  capricia
pi_211937151
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 13:48 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Dit vind ik dan wel weer jammer , waarom zijn de reacties van anderen zo belangrijk(of spelen mee) in jouw keuze voor een droge januari?

Kun je uitleggen waarom je dit denkt?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 6 januari 2024 @ 14:58:31 #151
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_211937173
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 14:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Kun je uitleggen waarom je dit denkt?
Omdat ik zelf van mening ben dat je keuzes maakt voor jezelf, wat een ander daar van vindt is voor mij niet belangrijk . Dat bedoelde ik .
Ik moet ook zeggen dat ik in mijn echte leven dat nog nooit heb gezien of meegemaakt
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Moderator zaterdag 6 januari 2024 @ 15:01:18 #152
236264 crew  capricia
pi_211937201
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 14:58 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Omdat ik zelf van mening ben dat je keuzes maakt voor jezelf, wat een ander daar van vindt is voor mij niet belangrijk . Dat bedoelde ik .
Ik moet ook zeggen dat ik in mijn echte leven dat nog nooit heb gezien of meegemaakt
Zo sta ik er ook in.
Daarom vroeg ik me af of je je opmerking naar mij toe uit kunt leggen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  FOK!Fotograaf zaterdag 6 januari 2024 @ 15:04:37 #153
364681 over_hedge
pi_211937232
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 14:58 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Je denkt dat je in je leven nog nooit een keuze gemaakt hebt voor andere en niet voor je zelf :?
Of begrijp ik je nu verkeerd.

iedereen maakt elke dag keuzes voor andere en niet voor je zelf. Is van de rest beetje off topic :P Je betaald bij de supermarkt voor andere. Niet omdat jij het zelf zo fijn vind om geld te betalen etc etc etc
(oke misschien niet beste voorbeeld. je zou nog kunnen zeggen je doet het voor je zelf omdat je de consequenties niet wilt)
  zaterdag 6 januari 2024 @ 15:08:17 #154
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_211937280
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 15:04 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Je denkt dat je in je leven nog nooit een keuze gemaakt hebt voor andere en niet voor je zelf :?
Of begrijp ik je nu verkeerd.

iedereen maakt elke dag keuzes voor andere en niet voor je zelf. Is van de rest beetje off topic :P Je betaald bij de supermarkt voor andere. Niet omdat jij het zelf zo fijn vind om geld te betalen etc etc etc
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, ik heb het over dry january , en daarin kan ik het alleen over mezelf hebben . Mijn keuze was om zo min mogelijk te drinken (zoals ik hierboven ergens heb gezegd)
Dat is een keuze die ik heb gemaakt, een bewuste keuze . Dat mensen zich negatief uitlaten over dry january snap ik niet.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  FOK!Fotograaf zaterdag 6 januari 2024 @ 15:15:45 #155
364681 over_hedge
pi_211937366
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 15:08 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, ik heb het over dry january , en daarin kan ik het alleen over mezelf hebben . Mijn keuze was om zo min mogelijk te drinken (zoals ik hierboven ergens heb gezegd)
Dat is een keuze die ik heb gemaakt, een bewuste keuze . Dat mensen zich negatief uitlaten over dry january snap ik niet.
Ja sorry maakte het een stuk ingewikkelder dan nodig en waar het topic over gaat :P

En nee die negativiteit snap ik ook niet zo goed
  zaterdag 6 januari 2024 @ 15:17:40 #156
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_211937397
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 15:15 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ja sorry maakte het een stuk ingewikkelder dan nodig en waar het topic over gaat :P

En nee die negativiteit snap ik ook niet zo goed
Misschien deed ik zelf ook wel in mijn reactie :@ :P
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_211937976
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 12:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Hey hallo!
En hoe vergaat het jullie?
Gaat goed :)
Sowieso drinken we het hele jaar door vaak 0.0 Gin Tonics dus dat doen we nu gewoon iets meer.

Ook proberen we elke Dry January weer nieuwe alcoholvrije bieren.
pi_211937993
quote:

[..]
Ben gewoon jezelf.
Nou het klinkt meer dat we moeten doen wat volgens jou goed is.....

Laat iedereen inderdaad gewoon lekker zijn ding doen ^O^
  Moderator zaterdag 6 januari 2024 @ 16:33:48 #159
236264 crew  capricia
pi_211938237
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 16:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Gaat goed :)
Sowieso drinken we het hele jaar door vaak 0.0 Gin Tonics dus dat doen we nu gewoon iets meer.

Ook proberen we elke Dry January weer nieuwe alcoholvrije bieren.
Ja, slim!

Vanavond nasi hier. Dus ik ga zo een alcoholvrij biertje voor mijn man halen.
Heeft ie toch nog het gevoel dat ik goed voor hem zorg.. ;) :D

En sws leuk om dat eens te ontdekken. Net als jullie.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 6 januari 2024 @ 16:35:28 #160
236264 crew  capricia
pi_211938271
quote:

[..]
Ja en nee.

Ben gewoon jezelf.
Okay man! Dank voor je inbreng.

:W
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211938362
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 16:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja, slim!

Vanavond nasi hier. Dus ik ga zo een alcoholvrij biertje voor mijn man halen.
Heeft ie toch nog het gevoel dat ik goed voor hem zorg.. ;) :D

En sws leuk om dat eens te ontdekken. Net als jullie.
De kwaliteit van 0.0 bier/wijn/etc is de laatste jaren ook echt een stuk beter geworden.
pi_211938455
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 16:42 schreef Sarabi het volgende:

[..]
De kwaliteit van 0.0 bier/wijn/etc is de laatste jaren ook echt een stuk beter geworden.
Gewoon pils vind ik 0.0 niet lekker. Maar de speciaalbieren zijn niet te onderscheiden van die met alcohol
pi_211938488
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 16:47 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Gewoon pils vind ik 0.0 niet lekker. Maar de speciaalbieren zijn niet te onderscheiden van die met alcohol
Ik vond Heineken 0.0 best oké maar daar hebben ze iets aan veranderd en nu is het niet echt lekker meer.

Playground (ipa) van VandeStreek is echt heel goed ^O^
pi_211939254
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 16:12 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Nou het klinkt meer dat we moeten doen wat volgens jou goed is.....

Laat iedereen inderdaad gewoon lekker zijn ding doen ^O^
Nee hoor. Het maakt mij geen reet uit of iemand nou zichzelf klem zuipt of geheelonthouder is. Nou ja, bij mijn vrouw en kinderen vind ik het relevant. Maar voor de rest… geen idee waarom ik daar iets van zou moeten vinden.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 17:29:55 #165
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211939352
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 17:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee hoor. Het maakt mij geen reet uit of iemand nou zichzelf klem zuipt of geheelonthouder is. Nou ja, bij mijn vrouw en kinderen vind ik het relevant. Maar voor de rest… geen idee waarom ik daar iets van zou moeten vinden.
Waarom moet je er dan wel zo nodig iets van vinden dat mensen Dry January aangrijpen om om welke reden dan ook weer eens een maand geen alcohol te drinken.

Het argument van de hype en dat de volgende hype mogelijk een gevaarlijke is, houdt geen steek. Met geen alcohol drinken is niks mis, Dry January is allang geen hype meer, is totaal niet controversieel. Waarom zouden mensen die hieraan meedoen ineens als domme lemmingen meedoen aan hypes die wel ongezond zijn.
pi_211943832
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 17:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waarom moet je er dan wel zo nodig iets van vinden dat mensen Dry January aangrijpen om om welke reden dan ook weer eens een maand geen alcohol te drinken.

Het argument van de hype en dat de volgende hype mogelijk een gevaarlijke is, houdt geen steek. Met geen alcohol drinken is niks mis, Dry January is allang geen hype meer, is totaal niet controversieel. Waarom zouden mensen die hieraan meedoen ineens als domme lemmingen meedoen aan hypes die wel ongezond zijn.
Lees nog maar eens terug: ik sprak simpelweg mijn verbazing uit.

Maar om jouw vraag te beantwoorden: de meeste mensen zijn domme lemmingen. Kuddedieren. Het is niet anders.
  zondag 7 januari 2024 @ 13:47:36 #167
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_211948981
@Mortaxx @Tjacka en ik doen dry january
graag op anoniem
pi_211948997
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 13:47 schreef KingRoland het volgende:
@:mortaxx @:tjacka en ik doen dry january
Lekker bezig maat
pi_211950185
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 13:47 schreef KingRoland het volgende:
@:mortaxx @:tjacka en ik doen dry january
14 januari wel snipperdag
Groot fan van User Wotte
pi_211951075
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 15:23 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Waarom?
pi_211951348
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 15:23 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Hier waarschijnlijk de 16e

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211951946
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 16:32 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Waarom?
Dan vier ik mijn verjaardag in een bar/dancing
Groot fan van User Wotte
pi_211951988
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 16:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kan toch ook met alcoholvrij bier
Groot fan van User Wotte
pi_211952039
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 17:31 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Zou kunnen. Ik heb ook nog niet 100% besloten wat ik ga doen :)
pi_211952052
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 17:29 schreef Tjacka het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 17:31 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Maar dit kan natuurlijk ook :)
pi_211952091
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 17:33 schreef Sarabi het volgende:

[..]
[..]
Maar dit kan natuurlijk ook :)
Mwa. Dan voel ik mij een echte partypooper
Groot fan van User Wotte
pi_211952125
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 17:35 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Mwa. Dan voel ik mij een echte partypooper
Snap ik :Y beetje dezelfde situatie zoals bij mij dus.

Wel interessant om even bij stil te staan.
pi_211952214
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 17:36 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Snap ik :Y beetje dezelfde situatie zoals bij mij dus.

Wel interessant om even bij stil te staan.
Mwa voor je eigen verjaardag en kerst en nieuwjaar maak ik een uitzondering hoor.
Groot fan van User Wotte
pi_211952287
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 17:39 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Mwa voor je eigen verjaardag en kerst en nieuwjaar maak ik een uitzondering hoor.
Neemt niet weg dat het interessant is om over na te denken waarom alcohol daar bij nodig is toch?

En dan zeg ik niet dat het goed of fout is. Die dagen maken sowieso het verschil natuurlijk niet in een gezonde levensstijl.
  zondag 7 januari 2024 @ 18:27:18 #180
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_211952683
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 17:29 schreef Tjacka het volgende:

[..]
oh oke dan krijg je gratie

akkoord? @Mortaxx
graag op anoniem
  zondag 7 januari 2024 @ 18:45:47 #181
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211952886
Ik doe dit jaar niet mee. Mijn borrelgedrag van vorig jaar kan ik enkel als lafjes typeren. Dus niet dat ik nu ga inhalen of zo, maar januari droog doorbrengen vind ik nu echt onnodig. Maar tegen iedereen die dit jaar meedoet: 'Zet 'm op ^O^' Een maandje is zo voorbij, maar trek het ook vooral door in verminderd drinken in de rest van het jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door PiyeReloaded op 07-01-2024 18:55:46 ]
  Moderator zondag 7 januari 2024 @ 19:02:51 #182
236264 crew  capricia
pi_211953092
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 18:45 schreef PiyeReloaded het volgende:
Ik doe dit jaar niet mee. Mijn borrelgedrag van vorig jaar kan ik enkel als lafjes typeren. Dus niet dat ik nu ga inhalen of zo, maar januari droog doorbrengen vind ik nu echt onnodig. Maar tegen iedereen die dit jaar meedoet: 'Zet 'm op ^O^' Een maandje is zo voorbij, maar trek het ook vooral door in verminderd drinken in de rest van het jaar.
Thanks! :D
Het gaat hier voorlopig goed. Eerste weekend is al weer zo goed als voorbij.
Recht zo die gaat. :)

Vorig jaar heb ik dit ook gedaan, die dry January. En dat beviel zo goed dat ik februari en maart er ook aan geplakt heb.
Tot ik jarig werd en het weer zomer was. Toen ging de consumptie weer langzaam omhoog.
Tot in de maand december. Waar ik bijna alle dagen wel iets van alcohol nuttigde (ik was ook een tijdje op de Canarische eilanden op vakantie in december).

Voor mij goed om even een reset te doen. Niet roken, niet drinken, lekker sporten.
Bevalt prima zo. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211953124
Ik heb er geen ervaring mee maar is niet roken ook niet heel heftig om dat er 'even' bij te doen?

Goed bezig in ieder geval :)
  zondag 7 januari 2024 @ 19:08:01 #184
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_211953169
Ik kan trouwens van mezelf zeggen dat ik doorgaans een hekel heb aan Amerikaanse hypes en in die zin de eerste neiging tot haten op dry january wel snap. Ik weet echter ook dat de menselijke geest zwakker is dan sommige stoere hyperindividualisten zichzelf wijs willen maken en dat dit soort vormen van houvast wel degelijk werken.

Het is gewoon slim voor jezelf om de sociale druk eens om te zetten in iets dat je tot meer gewenst gedrag noopt. Daarom is het ook slim om je omgeving te vertellen als je iets wil aanpakken, ondanks dat dat enger is, meer risico geeft dat mensen achter je mislukking zouden komen en het misschien voelt als ermee te koop lopen.

Daar komt dus bovenop dat als je er niet op let, januari een maand is waarin je heel makkelijk erg veel drinkt, zonder er erg bewust van te zijn. Daardoor is het dus de vraag of het in de praktijk wel echt hetzelfde effect heeft in een compleet nietszeggende maand. Veel mensen zullen in januari meer drankjes laten staan erdoor dan als ze het in november deden. Nog beter zou misschien zijn om juist in december niet te drinken. Dan ga je qua bewustzijn van hoe makkelijk die drankjes erin gaan en hoeveel opmerkingen over gezelligheid je eigenlijk krijgt misschien nog wel meer opmerken.

En grappig genoeg is de negatieve reflex op iemand die om wat voor reden dan ook even niet drinkt ook vormgegeven door verscheidene vormen van groepsdenken. Dus zo individualistisch ben je ook weer niet als je dry january stom vindt.
  Moderator zondag 7 januari 2024 @ 20:09:58 #185
236264 crew  capricia
pi_211953867
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 19:05 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb er geen ervaring mee maar is niet roken ook niet heel heftig om dat er 'even' bij te doen?

Goed bezig in ieder geval :)
Ik was toch al een beetje van de leg, dus ik dacht, ik pak dat er gewoon bij.
Normaal, thuis, rook ik ook niet zoveel. Maar ja, op de Canarische Eilanden was een pakje Marlboro 3,65. En dat ging ook ongemerkt veel harder dan ik wilde. Net als iedere dag wat drankjes daar. Dat roken en drinken bij elkaar is hier in Nederland een onbetaalbare leefstijl geworden.

Overigens voelde ik me wel wat down toen ik weer thuis kwam met het nieuwe jaar. Combinatie van de regen hier, niet roken, niet drinken, weer veel binnen zitten. Voelde me gewoon chagerijnig en ik sliep slecht. Gelukkig trekt dat altijd wel weer snel bij. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211961428
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 20:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik was toch al een beetje van de leg, dus ik dacht, ik pak dat er gewoon bij.
Normaal, thuis, rook ik ook niet zoveel. Maar ja, op de Canarische Eilanden was een pakje Marlboro 3,65. En dat ging ook ongemerkt veel harder dan ik wilde. Net als iedere dag wat drankjes daar. Dat roken en drinken bij elkaar is hier in Nederland een onbetaalbare leefstijl geworden.

Overigens voelde ik me wel wat down toen ik weer thuis kwam met het nieuwe jaar. Combinatie van de regen hier, niet roken, niet drinken, weer veel binnen zitten. Voelde me gewoon chagerijnig en ik sliep slecht. Gelukkig trekt dat altijd wel weer snel bij. :)
Sterkte daarmee :* . Het trekt inderdaad snel bij altijd, maar dat maakt het niet altijd makkelijker :P
pi_211962400
Wat zonde dat er toch weer een paar negatieve reacties zijn. Dit is gewoon een mooi initiatief :) Ik ben graag een kuddedier als het gaat om dit soort positieve dingen.

De eerste keer dat ik van Dry January hoorde, deed ik nog niet mee, maar een paar jaar later wel. Niet vanwege de hype, maar gewoon voor mijn eigen gezondheid en omdat ik mezelf wilde bewijzen dat ik een maand niet kon drinken. Dat meer mensen in die maand even niet drinken, helpt wel mee. Zo'n topic op FOK! geeft dan een gevoel van saamhorigheid.

Dit jaar doe ik niet mee, maar drink ik wel minder. Deels komt dat omdat het januari is en ik na de feestdagen het liefst flink wat minder drink. En ook omdat ik toch half mee wil doen, maar omdat half meedoen niet kan, doe ik dan maar niet mee en drink ik gewoon wat minder :D

Goed, het eerste weekend zit erop. Iedereen die het nog steeds volhoudt: Goed bezig!
  Moderator maandag 8 januari 2024 @ 16:21:34 #188
236264 crew  capricia
pi_211962416
quote:
7s.gif Op maandag 8 januari 2024 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Sterkte daarmee :* . Het trekt inderdaad snel bij altijd, maar dat maakt het niet altijd makkelijker :P
Ik wil gewoon weer weg. :D Lekker op pad.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211967183
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 16:51 schreef Sarabi het volgende:

[..]

SPOILER
Dan doe je dus niet aan dry january, bij dry january horen geen snipper- of jokerdagen.
pi_211967284
Dit jaar geen dry january, wel 2 keer eerder gedaan (1x een maand en 1x 3 maanden en een beetje). Het voelde toen niet echt als een opgave, wij gingen alleen af en toe eerder naar bed in het weekend omdat je normaal dan nog een biertje open trekt. Er is ook genoeg bier zonder alcohol te ontdekken om je een maandje te vermaken. Succes aan iedereen die deze maand wel meedoet, na volgend weekend hebben jullie al 2 weekenden zonder alcohol gedaan. ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door Jeroboam op 09-01-2024 00:00:18 ]
pi_212011379
Alweer het 2e weekend.
Hoe gaat het met iedereen? Hier gaat het nog steeds goed.
  zaterdag 13 januari 2024 @ 09:58:47 #192
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_212011572
Hier ook nog geen alcohol gedronken maar ik ben sowieso al niet zo'n drinker dus ja.
  zaterdag 13 januari 2024 @ 12:31:18 #193
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_212013253
Gaat hier prima. Zelf drink ik niet maar mijn man wel en vorige week kwam mijn vriendin met 4 blikken hertog jan die over waren van dr verjaardag. Maar die staan er gewoon nog. Als mijn man zegt dat hij de hele maand niet drinkt dan doet hij dat ook niet. Zomers als het warm is en hij hard heeft gewerkt en gezweet schijnen de biertjes het lekkerst te zijn.
To BG or not to BG!
pi_212013294
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 12:31 schreef oppiedoppie het volgende:
Gaat hier prima. Zelf drink ik niet maar mijn man wel en vorige week kwam mijn vriendin met 4 blikken hertog jan die over waren van dr verjaardag. Maar die staan er gewoon nog. Als mijn man zegt dat hij de hele maand niet drinkt dan doet hij dat ook niet. Zomers als het warm is en hij hard heeft gewerkt en gezweet schijnen de biertjes het lekkerst te zijn.
Echt een koud pilsje is dan wel het lekkerste ja O+
Persoonlijk hou ik vooral van zware en donkere bieren, juist in de winter.

Hier staat het dressoir en koelkast ook vol met bier, daar hebben we geen last van.
  zaterdag 13 januari 2024 @ 14:00:26 #195
399061 kuolema
vermaledijd
pi_212014160
Bijna halverwege mensen! Ga zo door! ^O^
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_212092803
Hoe gaat het met iedereen?
Klaar voor het 3e weekend?
pi_212177270
Is iedereen gestopt?
Nog 1 weekend te gaan *O*
pi_212177352
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 16:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ik vond Heineken 0.0 best oké maar daar hebben ze iets aan veranderd en nu is het niet echt lekker meer.

Playground (ipa) van VandeStreek is echt heel goed ^O^
Drink na veel proberen vooral Warrsteiner premium alkoholfrij, als vervanger voor pils.
  vrijdag 26 januari 2024 @ 16:39:43 #199
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_212177366
Gaat goed hoor, zelfs gisteren bij het werkuitje from hell geen alcohol gedronken, maar dat doe ik sowieso al niet bij werkaangelegenheden.
pi_212177498
Nog steeds gestopt, maar ook slechts 1 gelegenheid gehad waar ik normaal gesproken zou drinken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')