abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 december 2023 @ 13:59:12 #211
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211716449
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
De PVV is natuurlijk zwaar kut.

De groei ervan zou, zo zou men denken, in ieder geval tot wat zelfreflectie leiden bij de voorhoede der zelfverklaarde 'progressieve' wakers van de democratie, de grondwet en het fatsoen in het algemeen.

Niets daarvan: men gaat gewoon vrolijk voort. Het zijn allemaal provinciale achterlijken, laagopgeleiden, VI-kijkers, racisten en gewoon volk dat te stom is om 'het te begrijpen'.

Lekker doorgaan zo...
Het is te grappig voor woorden.
Rechts hoeft helemaal niet meer te campaignen, dat doet links voor ze.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 23 december 2023 @ 14:07:39 #212
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211716564
Het is gewoon simpel scoren met jankerige identiteitspolitiek, dat zie je aan DENK en dat zie je aan de PVV.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_211716579
quote:
In 1848 barstte de bom. Koningen en keizers traden af of vluchtten, en de nerveuze Willem II i benoemde de liberalen Donker Curtius en Thorbecke tot leiders van kabinet en grondwetscommissie, die hervormingen door de conservatieve Kamer moesten krijgen. Thorbecke ontwierp in tien dagen de grondwet, maar moest toestaan dat onder invloed van Donker Curtius tien artikelen uit de Belgische grondwet rechtstreeks werden overgenomen in de Nederlandse. Conservatieven hoonden dat de conceptgrondwet een ‘slegt geredigeerde kopij van de Belgische constitutie’ was, maar gingen onder druk van de liberale publieke opinie en de koning uiteindelijk overstag. Een interessant gegeven daarbij is dat – zoals de historicus Remieg Aerts heeft opgemerkt – de Belgische grondwet zelf weer deels een afgeleide was van die van 1814-1815, gecombineerd met de Franse Charte van 1830. Zo kwamen, met een omweg, historische antecedenten en internationale invloeden terecht in de grondwet van 1848. Niet voor niets heeft Thorbecke-biograaf Jan Drentje deze een ‘eclectische ‘Europese’ constitutie’ genoemd.
https://www.denederlandse(...)oeden_op_de_grondwet

schuld van de Belgen dus, dat katholiekenmoslims godsdienstvrijheid kennen :P
pi_211716581
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die invloed reikte veel verder dan die 15 zetels.

Of was dat hele klimaat-gender-diversiteit dingetje iets uit de VVD koker?

D66 polariseerde vooral tegen Jan Blanke Boerenlul, die heropgevoed moest worden.

Ze ageren tegen extreem-rechts? Ze ageren tegen alles wat ze niet zint en derhalve maar extreem-rechts noemen. Zie het voorbeeld van hoe Jetten Baudet's optreden jegens die Bram probeerde te framen. De D66-werkwijze bij uitstek.

Baudet tegen Bram: Ik wens je een gelukkig leven toe.
Jetten op Twitter: WIJ BLIJVEN STRIJDEN TEGEN VROUWEN- EN HOMOHAAT.

DAT is D66. En als dat geen polarisering is, weet ik niet wat het wel is.

Op het lijstje van groezelige partijtjes hoort D66 prima thuis.
Het is meer dat die “Jan boerenlul” zich enorm wat aantrekt van die, in mijn ogen, hele normale standpunten van de D66. Ja er zijn typisch die teveel “woke” schreeuwen en alles maar in bepaalde vakjes drukken, maar daar vallen normale pro vrouwen of Homo standpunten niet onder.

Natuurlijk kan men beter wel een Baudet wel negeren als die loopt te blèren. Reacties op Baudet worden doorgaan meteen aangegrepen onder met motto “zie je wel”.
pi_211716650
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Men signaleert wel dat er een steeds maatschappijbredere onvrede is die mensen in de richting van steeds weer andere populisten drijft, maar ze kunnen of willen niet inzien wat het eigen aandeel daarin is. Zolang dat niet gebeurt kan de trend niet doorbroken worden.
Dit ja. Er is vastgesteld door dat soort linkse stemmers dat de PVV een verschrikkelijke partij is, en toch stemmen er opeens heel wat mensen op. Ze stemmen liever op zon controversiële partij dan op een gevestigde partij. Dat zou toch met een reden zijn.

Maar nee. Allemaal idioten. Racisten. Nazis. Fascisten. Hun aanpak: de polarisering nog wat vergroten. Lekker uit de hoogte doen omdat zij het wél allemaal snappen. Niet wetende dat die houding enkel nog meer mensen wegdrijft. En dan inderdaad surprised pikachu face dat zo’n partij enkel groeit.
  zaterdag 23 december 2023 @ 14:17:12 #216
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211716716
Ik blijf idioten gewoon idioten noemen hoor.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 23 december 2023 @ 14:17:15 #217
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211716717
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:17 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Alles voor het vaderland toch
Vaag antwoord weer
  zaterdag 23 december 2023 @ 14:27:32 #218
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211716925
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 14:17 schreef Perrin het volgende:
Ik blijf idioten gewoon idioten noemen hoor.
Op het internet wel ja.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zaterdag 23 december 2023 @ 14:38:29 #219
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211717129
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat "statushouders die sneller woningen krijgen dan Nederlandse ingezetenen"-fenomeen is een klein puzzelstukje van het veel bredere probleem, namelijk dat de gevestigde politieke orde steeds minder benul lijkt te hebben van de noden en zorgen van de gemiddelde burger. Als jij als stemmer de indruk hebt dat degene die in toenemende mate jou komt voorschrijven hoe je je leven moet leiden helemaal niet lijkt te snappen of geinteresseerd is hoe dat leven er nu eigenlijk uitziet, stem je dan op hem? Nee. En zo drijft men dus naar populisten.
De Rutte kabinetten stonden volledig naast de realiteit

Als de VVD aan een wedstrijd zou meedoen, hoe krijg je de nederlandse kiezer gefrustreerd dan zou de VVD glansrijk winnen en Hugo schaar ik dan voor het gemak ook maar bij de VVD kliek
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 23 december 2023 @ 14:43:00 #220
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211717168
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 14:09 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Het is meer dat die “Jan boerenlul” zich enorm wat aantrekt van die, in mijn ogen, hele normale standpunten van de D66.
D66 heeft van Rute heeel erg veel gekregen in ruil voor het torentje voor Rutte

30 miljard voor stikstof en 25 miljard voor klimaat onzin, maar woningen voor Nederlandse jongeren dat is er niet bij
Den UyL die had het wel geweten, maar de pvda dat heeft ook niets meer met de gewone man te maken en Groen Links zeker niet

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 23-12-2023 15:00:26 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211717530
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 12:40 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dus dan stem je op een partij die hele bevolkingsgroepen vanwege hun geloof anders wil behandelen?
Dat geloof dringt zich toch op aan de hele wereld? Zonder te doen aan zelfreflectie en behandelen iedereen die niet gelooft toch ook niet als een volwaardig mens?
pi_211717614
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 14:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
D66 heeft van Rute heeel erg veel gekregen in ruil voor het torentje voor Rutte

30 miljard voor stikstof en 25 miljard voor klimaat onzin, maar woningen voor Nederlandse jongeren dat is er niet bij
Den UyL die had het wel geweten, maar de pvda dat heeft ook niets meer met de gewone man te maken en Groen Links zeker niet
Ja en waarom zou de VVD niet wat progressief willen inzetten? Ik vind het gelul dat kabinetten tegen woningen zijn. Dat de bouw stokt is niet iets van de laatste jaren.
Je kan vinden dat je minder moet inzetten op klimaat en stikstof, maar het onzin noemen vind ik kortzichtig, of je moet klimaatontkenner zijn.

Hier goed wezen isoleren en we hebben ondertussen ook een warmtepomp. Daar pluk ik zelf ook de vruchten van.
pi_211717723
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 12:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Ga jij maar eens lekker uithuilen bij je (hoge)priester/pastoor of andere fanatieke religieuzen.
Sorry, ik heb niks met geloof en religie en geloof niet in sprookjesfiguren, geloof alleen in mijzelf.
pi_211717827
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 23 december 2023 15:28 schreef Toine51 het volgende:[/b
[..]
Sorry, ik heb niks met geloof en religie en geloof niet in sprookjesfiguren, geloof alleen in mijzelf.
Dat kun jij wel zo zeggen, maar ik geloof jou niet, evenals dat jij mij niet gelooft als ik jouw aannames over mij ontkennen zou.
pi_211717830
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 14:14 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit ja. Er is vastgesteld door dat soort linkse stemmers dat de PVV een verschrikkelijke partij is, en toch stemmen er opeens heel wat mensen op. Ze stemmen liever op zon controversiële partij dan op een gevestigde partij. Dat zou toch met een reden zijn.

Maar nee. Allemaal idioten. Racisten. Nazis. Fascisten. Hun aanpak: de polarisering nog wat vergroten. Lekker uit de hoogte doen omdat zij het wél allemaal snappen. Niet wetende dat die houding enkel nog meer mensen wegdrijft. En dan inderdaad surprised pikachu face dat zo’n partij enkel groeit.
Dus omdat er veel PVV stemmers zijn, moet men opeens de standpunten van de PVV gaan normaliseren, omdat er anders wellicht nog meer PVV stemmers bij komen?
"Pools are perfect for holding water"
pi_211717892
quote:
• Behoud van artikel 23 van de Grondwet, de vrijheid van bijzonder onderwijs
• Verbod op islamitisch onderwijs, omdat dat onze vrijheid en onze waarden bedreigt
:')
pi_211718007
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 15:39 schreef probeer het volgende:

[..]
Dus omdat er veel PVV stemmers zijn, moet men opeens de standpunten van de PVV gaan normaliseren, omdat er anders wellicht nog meer PVV stemmers bij komen?
Hoe groot de PVV bij de verkiezingen is geworden en in de huidige peilingen nóg veel hoger staat is mijns inziens echt 90% een schreeuw om hulp voor hele basale voorzieningen: betaalbare en degelijke woningen, betaalbare zorg, aanpak criminaliteit etc. De gevestigde partijen hebben dit zelf echt járen laten liggen waardoor relatief veel mensen wanhopig zijn geworden. Ze zouden deze zorgen serieus kunnen nemen en werken aan oplossingen, waardoor je de PVV grotendeels overbodig maakt. Natuurlijk blijft er altijd een clubje mensen die pertinent tegen buitenlanders zijn.

Het is dat is principieel niet op Geert stem, maar ik kan me heel goed voorstellen dat men in de wanhoop nu massaal voor de PVV kiest.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 december 2023 @ 16:01:00 #228
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211718099
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 15:53 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Hoe groot de PVV bij de verkiezingen is geworden en in de huidige peilingen nóg veel hoger staat is mijns inziens echt 90% een schreeuw om hulp voor hele basale voorzieningen: betaalbare en degelijke woningen, betaalbare zorg, aanpak criminaliteit etc. De gevestigde partijen hebben dit zelf echt járen laten liggen waardoor relatief veel mensen wanhopig zijn geworden. Ze zouden deze zorgen serieus kunnen nemen en werken aan oplossingen, waardoor je de PVV grotendeels overbodig maakt. Natuurlijk blijft er altijd een clubje mensen die pertinent tegen buitenlanders zijn.

Het is dat is principieel niet op Geert stem, maar ik kan me heel goed voorstellen dat men in de wanhoop nu massaal voor de PVV kiest.
De opstelling van linkse partijen sinds de verkiezingen zal vast ook niet hebben geholpen. Dat kan zo de nieuwe definitie van 'slechte verliezer' worden in het woordenboek.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211718109
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 15:53 schreef Regilio_ het volgende:

[..]

quote:
‘Anti-migratie’ overschaduwt woningnood en bestaanszekerheid
De onderwerpen bestaanszekerheid en woningnood waren belangrijk in de verkiezingsprogramma’s van bijna alle politieke partijen en leken een grote rol te spelen bij deze verkiezingen. Een stem op radicaal-rechts, was ook wel een redenering, zou immers vaak een schreeuw om hulp zijn bij het oplossen van problemen als bestaanszekerheid en woningnood.

De ruim duizend PVV-stemmers in het Nationaal Kiezersonderzoek dachten hier anders over. Zij konden open vragen invullen en bedachten dus zelf hun antwoorden.
Deze antwoorden zijn deze week stuk voor stuk doorgenomen. Wat blijkt: het argument bestaanszekerheid is zo goed als afwezig als motivatie om op de PVV te stemmen. Ook de woningmarkt wordt nauwelijks genoemd, en dan uitsluitend gekoppeld aan migratie.

Migratie en asiel worden in verschillende bewoordingen overduidelijk het vaakst genoemd. Ook melden PVV-kiezers graag dat de PVV ervoor zorgt dat ‘Nederland weer voor de Nederlanders wordt’ en dat de PVV, anders dan de andere partijen, ‘de waarheid durft te benoemen’. De PVV wordt ook gezien als de partij die ervoor kan zorgen dat er verandering komt. PVV-stemmers melden dat ze protesteren tegen het gevoerde beleid. Dit geldt voor zowel de trouwe PVV-kiezers uit 2021 als de nieuwe PVV-stemmers.
:W
pi_211718124
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:48 schreef BMW1993 het volgende:
Ik roep ook mensen in mijn omgeving op om te stemmen tijdens de Europese verkiezingen, want de stroom moet eigenlijk aan de buitengrenzen aangepakt worden van de EU, er moet een ruk naar rechts gemaakt worden in het Europees parlement, een beetje zoals de Republikeinen nu de macht hebben in de US.

Veel mensen die ik ken begrijpen het belang niet van de Europese verkiezingen, maar die is er wel degelijk, gezien steeds meer besluiten worden genomen door de EU en niet perse meer door de landen zelf.
En hoe maakt dat de "Europese verkiezingen" van belang? Feitelijk nationale verkiezingen voor het nationale hoekje van het EU parlement dat geen echt parlement is. Je insinueert hier een relatie tussen de verkiezingen en de besluiten die de EU inderdaad steeds meer neemt dat er niet is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 december 2023 @ 16:05:23 #231
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211718159
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 16:02 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
:W
Een reactie bestaande uit een quotedump zonder bronvermelding of verdere context en een smiley. Goed onderbouwd weer, zo gaan we er komen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211718163
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 16:05 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Een reactie bestaande uit een quotedump zonder bronvermelding of verdere context en een smiley. Goed onderbouwd weer, zo gaan we er komen.
Had het gehele stuk, inclusief bron, al eerder gepost.

probeer in NWS / PVV de grootste met 37 zetels #19 Wilders of Milders?

En moet ik verder nog aan je uitleggen waar ik met die quote op doel ja?

Uit deze enquete, onder andere afgenomen onder 1000 PVV stemmers, blijkt dat woningnood en bestaanszekerheid geen of nauwelijks motivatie was om op de PVV te stemmen.

Nu wel duidelijk?
pi_211718172
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 16:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De opstelling van linkse partijen sinds de verkiezingen zal vast ook niet hebben geholpen. Dat kan zo de nieuwe definitie van 'slechte verliezer' worden in het woordenboek.
benieuwd hoe ze reageren als blijkt dat er een kabinet Plasterk-Omtzigt-Van der Plas komt
pi_211718249
Weer wat zetels erbij.

twitter

twitter
pi_211718253
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 16:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Eens, maar ik krijg ook steeds meer de indruk dat ze denken dat er een herhaling van de jaren '30 met kampen etc. binnenkort zijn intrede gaat doen als je bijvoorbeeld Timmermans en Kaag hoort.

Wat volgens mij pertinente onzin is (wij hebben geen totale fragiele instituten zoals tijdens de Weimarrepubliek, geen onbetaalbare oorloggschuld of een beurskrach om maar wat te noemen).

Misschien zie ik dit verkeerd, maar dan is het op zijn minst bangmakerij dan wel opruiing. Maar goed, ze hebben de vrijheid om het zo aan te vliegen natuurlijk.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 december 2023 @ 16:13:02 #236
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211718264
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 december 2023 16:05 schreef probeer het volgende:

[..]
Had het gehele stuk, inclusief bron, al eerder gepost.

probeer in NWS / PVV de grootste met 37 zetels #19 Wilders of Milders?

En moet ik verder nog aan je uitleggen waar ik met die quote op doel ja?

Uit deze enquete, onder andere afgenomen onder 1000 PVV stemmers, blijkt dat woningnood en bestaanszekerheid geen of nauwelijks motivatie was om op de PVV te stemmen.

Nu wel duidelijk?
Oh, dus omdat je het eerder had gepost 200 posts geleden, is het op eens goed om maar een klein stuk van een artikel te posten?

Daarnaast rammelt dit onderzoek aan alle kanten. Je stem uitbrengen is ook een stuk onderbuik, en uit ontevredenheid over alles naar PVV neigen is bijna niet in woorden uit te drukken, terwijl tegen het importeren van verre culturen dat wel is. Ik snap dat het voor iemand die de Volkskrant graag leest anders kan voelen, maar het is één van de minst objectieve kranten die er is, en tevens heel erg anti-PVV. Daar heb ik gewoon 0 boodschap aan, ik hecht waarde aan neutrale onderzoeken met onderbouwde conclusies.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 23 december 2023 @ 16:14:46 #237
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211718278
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 16:12 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Eens, maar ik krijg ook steeds meer de indruk dat ze denken dat er een herhaling van de jaren '30 met kampen etc. binnenkort zijn intrede gaat doen als je bijvoorbeeld Timmermans en Kaag hoort.

Wat volgens mij pertinente onzin is (wij hebben geen totale fragiele instituten zoals tijdens de Weimarrepubliek, geen onbetaalbare oorloggschuld of een beurskrach om maar wat te noemen).

Misschien zie ik dit verkeerd, maar dan is het op zijn minst bangmakerij dan wel opruiing. Maar goed, ze hebben de vrijheid om het zo aan te vliegen natuurlijk.
Ik vond dit ook echt een kutuitslag, maar door die hele opstelling van alles van D66 tot PvdA heb ik nu ook wel iets van 'laat maar komen'. Mijn afgunst voor hun is groter dan mijn afgunst voor het kabinet dat we gaan krijgen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211718325
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 16:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Oh, dus omdat je het eerder had gepost 200 posts geleden, is het op eens goed om maar een klein stuk van een artikel te posten?
Ik dacht, blijkbaar ten onrechte, dat de gemiddelde FoK!-er een verwijzing naar een eerdere post wel kon begrijpen ja.

quote:
Daarnaast rammelt dit onderzoek aan alle kanten. Je stem uitbrengen is ook een stuk onderbuik, en uit ontevredenheid over alles naar PVV neigen is bijna niet in woorden uit te drukken, terwijl tegen het importeren van verre culturen dat wel is.
Ah natuurlijk, de welbekende radicaal-rechtse reflex. Niets over het onderzoek weten, maar het wel meteen afdoen als 'het rammelt aan alle kanten'. Zeker die linkse academici weer he?

Leg me eens uit dan, hoe dat onderzoek rammelt. Ik wacht wel. Wijs ons op de hiaten. Op de foute redenaties of aannames. Fileer dat onderzoek eens.

Of blijft het toch bij een bijzonder achterlijk 'het klopt niet!' zonder ook maar enige toelichting?

En dat die problemen / ontevredenheid niet in woorden uit te drukken is .. Dat meen je serieus? De woorden 'woningnood' en 'bestaanszekerheid' zijn te moeilijk? Zelfs iets als 'er zijn te weinig huizen' en 'alles wordt duurder' was een aardige omschrijving geweest. Maar nee, men kon blijkbaar vrijwel alleen maar over asielzoekers en migratie lullen.

quote:
Ik snap dat het voor iemand die de Volkskrant graag leest anders kan voelen, maar het is één van de minst objectieve kranten die er is, en tevens heel erg anti-PVV. Daar heb ik gewoon 0 boodschap aan, ik hecht waarde aan neutrale onderzoeken met onderbouwde conclusies.
Je snapt? Werkelijk ja? Want je snapt blijkbaar niet dat dit onderzoek niet van de Volkskrant af komt, maar zij gewoon de partij zijn die er verslag van doet.

quote:
Daar heb ik gewoon 0 boodschap aan, ik hecht waarde aan neutrale onderzoeken met onderbouwde conclusies.
Nee, jij hecht alleen waarde aan onderzoeken die zeggen wat jij wilt horen.
pi_211718348
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 16:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik vond dit ook echt een kutuitslag, maar door die hele opstelling van alles van D66 tot PvdA heb ik nu ook wel iets van 'laat maar komen'. Mijn afgunst voor hun is groter dan mijn afgunst voor het kabinet dat we gaan krijgen.
Kan ik me voorstellen, zit er zo ook deels wel in.

Vermoed alleen wel dat het een ramp wordt, grotendeels door de PVV met het ontbreken van een degelijke partijstructuur, het feit dat ze veel te extreem zijn en hoofdzakelijk tegen dingen zijn ipv oplossingen aan te bieden. Plus de BBB en NSC met weinig tot geen bestuurlijke ervaring. Als het klapt zijn we nog niets opgeschoten.

Tenzij de gevestigde partijen ergens iets van het licht zien. Dus het boetekleed aantrekken (win je al veel zieltjes mee vermoed ik) en zich met klassieke thema's en oplossingen gaan profileren, ipv dat domme inclusieve gezwets waarmee ze zelfs donkerrood Oost-Groningen hebben weggejaagd.
pi_211718352
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 08:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
je bedoelt dat jonge nederlanders geen woning krijgen om een gezin te stichten en jonge asielzoekers wel

ja dat is wel raar, maar dat was een idee van onze Hugo
Nee hoor. Dat gaat al terug tot de Bosnische vluchtelingen van de jaren 90. Het was een trucje, het COA zet de asielvinder zogenaamd op straat, de particuliere woningbouwvereniging geeft hem dan daarom urgentie om de wachtlijst te passeren, en zodra de woning gebouwd ter verheffing van de Nederlandse arbeider voor hem geregeld is moet die daadwerkelijk het AZC uit. Niet netjes geregeld maar toen de wachtlijsters gewoon wel een keer aan de beurt kwamen was dat ook weer niet zo'n enorm probleem. Het was bovendien een tijdelijke situatie door een oorlog vlakbij, geen permanente instroom van doorreizigers met een conflictje, dienstplicht of verbod op homoseks in het openbaar als excuus.

Wat ergens in de jaren 10 gebeurd moet zijn is dat als die woningbouwverenigingen en stichtingen hun statuten moesten wijzigen en de doelstelling nu uitvoering van de huisvestingswet is. Feitleijk heeft de overheid zich daarmee deze particularie initiatieven en vastgoed toegeeigend voor het eigen omvolkingsbeleid, of 'replacement migration' zoals onze VN-gezant dat zou noemen naar de gelijknamige de VN beleidsdoelstelling.

Hugo de Jonge heeft alleen de druk nog wat verhoogd, waardoor nu permanent steeds meer vrijkomende woningen worden ingenomen door nepvluchtelingen, die ook niet meer vertrekken want ze zijn hier gekomen omdat ze een gratis huis krijgen, en een baan hebben waarmee ze een ander huis kunnen kopen of huren zit er doorgaans niet in. Dus zoals een kwart van Amsterdam al is weggegeven aan moslimimmigranten, zo gaat ook in de rest van Nederland een groot deel van de woningvoorraad door een vergelijkbare groep buitenlanders bezet worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')