abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 december 2023 @ 19:25:17 #276
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_211719829
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 19:17 schreef michaelmoore het volgende:
Het is wat, zo is de VVD niet eens meer nodig
[ twitter ]
Nog meer racisten erbij in Nederland, dit is echt ongelooflijk :')

Grapjeeeee grapjuhh
pi_211719831
quote:
[ twitter ]
Hij kan het ook niet laten ook hè. :D

Midden in de nog zeer fragiele formatie toch eventjes gaan pronken met peilingen waar ze bij de VVD natuurlijk bloedchagrijnig van worden :D

Heeft formeel niks met de formatie van doen dus hij kan mooi de vermoorde onschuld spelen ook nog. :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_211719837
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, sommigen doen dat. Zoals D66-stemmers, die het maar prachtig vinden dat de 'weigerambtenaar' in een sterfhuisconstructie is gedwongen.

Maar goed, dat betreft grefo's, en kotsen op religie mag en kan wel, je mag het zelfs politiek inzetten om bepaalde mensen brodeloos te maken, maar kijk wel eerst even naar wélke religie aangepakt wordt i.v.m. de deugpunten.

Maak de hypocrisie compleet door verder je slogan 'OVERAL EN ALTIJD JEZELF KUNNEN ZIJN' als bumpersticker op je voorhoofd te drukken.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 13:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die invloed reikte veel verder dan die 15 zetels.

Of was dat hele klimaat-gender-diversiteit dingetje iets uit de VVD koker?

D66 polariseerde vooral tegen Jan Blanke Boerenlul, die heropgevoed moest worden.

Ze ageren tegen extreem-rechts? Ze ageren tegen alles wat ze niet zint en derhalve maar extreem-rechts noemen. Zie het voorbeeld van hoe Jetten Baudet's optreden jegens die Bram probeerde te framen. De D66-werkwijze bij uitstek.

Baudet tegen Bram: Ik wens je een gelukkig leven toe.
Jetten op Twitter: WIJ BLIJVEN STRIJDEN TEGEN VROUWEN- EN HOMOHAAT.

DAT is D66. En als dat geen polarisering is, weet ik niet wat het wel is.

Op het lijstje van groezelige partijtjes hoort D66 prima thuis.
Elke keer zie ik bij jou naam “de beste debater van 2022” staan, elke keer vraag ik mij weer af wat haal jij nog uit Fok!?

Voor mij is het grootste pluspunt van Fok! dat ik voor mij andere meningen lees, dat ik hier inzichten vind die uitnodigen tot meer verdieping en dat ik op deze manier meer leer over de materie en misschien iets meer van de wereld begrijp.

Daar tegenover zie ik dan weer de beste debater van 2022, kritisch zijn op de oplossingen die PVV biedt en nog veel meer helemaal los gaan op woke. In mijn ogen is het geen verdere verdieping, geen zoektocht naar oplossingen, maar vooral één grote kruistocht over de uit Amerika overgewaaide as van het kwaad.

Ik kan mij best voorstellen dat het fijn kan zijn om iemand zijn of haar eigen hypocrisie, of zelfs om gewoon even van leer te gaan tegen deze of gene, maar wat wil je precies halen uit het op zoveel verschillende manieren coveren van hetzelfde nummer?

Zou graag willen dat de beste debater van 2022 op de inhoud in debat gaat en mij verast met inzichten zoals ik ze nu nog niet heb. Zoals jou gerant op Woke mijn ogen ook geopend hebben voor de tekortkomingen van de “vrijheid voor iedereen beweging”. Maar misschien blijkt dit het enige singeltje in jou repertoire, ik zou dat jammer vinden en teniet doen aan je roemruchtige titel van vorig jaar!

[ Bericht 15% gewijzigd door KaheemSaid op 23-12-2023 19:32:10 ]
pi_211719888
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 december 2023 19:14 schreef OllieA het volgende:

[..]
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig welke partijen er op jouw lijstje van groezelige partijtjes staan.
Voor mij zouden dat DENK, BIJ1, GroenLinks en tegenwoordig ook D'66 zijn. Misschien PvdD ook nog.

Een tig aantal jaren geleden zou het voor mij ondenkbaar zijn om ook D'66 daar bij te zetten, maar wat is die partij afgegleden zeg. Van een prima midden partij met uitstekende en humane lokale doelen naar links extremistische (en vierte reich-achtige) ideeën.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_211719889
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 18:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Vergeet niet “achterlijk” en “racist”.
"Nationaal-populist", rechtsradicaal, radicaal-rechts, uiterst rechts, multi-racial white supremacist, xenofoob met buitenlanderangst, mensen die uitsluitend een gevoel hebben dat..., onvrede 'voelen', denken en analyseren daarvoor moet je echt in de afgelopen 10 jaar HBO communicatie of genderstudies hebben afgerond.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_211719902
quote:
[ twitter ]
Als JA21 nog een zeteltje zou hebben overgehouden dan zijn PVV, NSC, BBB en JA21 goed voor 76 zetels, en dan inderdaad genoeg voor een meerderheid.
pi_211719941
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 19:35 schreef Montagui het volgende:

[..]
Als JA21 nog een zeteltje zou hebben overgehouden dan zijn PVV, NSC, BBB en JA21 goed voor 76 zetels, en dan inderdaad genoeg voor een meerderheid.
Als, als, als. Het is ook maar een peiling.

Bovendien denk ik niet dat Omtzigt er blij van wordt om zich met deze opportunisten en populisten te omringen.
  zaterdag 23 december 2023 @ 19:39:06 #283
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211719947
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 19:26 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
Elke keer zie ik bij jou naam “de beste debater van 2022” staan, elke keer vraag ik mij weer af wat haal jij nog uit Fok!?

Voor mij is het grootste pluspunt van Fok! dat ik voor mij andere meningen lees, dat ik hier inzichten vind die uitnodigen tot meer verdieping en dat ik op deze manier meer leer over de materie en misschien iets meer van de wereld begrijp.

Daar tegenover zie ik dan weer de beste debater van 2022, kritisch zijn op de oplossingen die PVV biedt en nog veel meer helemaal los gaan op woke. In mijn ogen is het geen verdere verdieping, geen zoektocht naar oplossingen, maar vooral één grote kruistocht over de uit Amerika overgewaaide as van het kwaad.

Ik kan mij best voorstellen dat het fijn kan zijn om iemand zijn of haar eigen hypocrisie, of zelfs om gewoon even van leer te gaan tegen deze of gene, maar wat wil je precies halen uit het op zoveel verschillende manieren coveren van hetzelfde nummer?

Zou graag willen dat de beste debater van 2022 op de inhoud in debat gaat en mij verast met inzichten zoals ik ze nu nog niet heb. Zoals jou gerant op Woke mijn ogen ook geopend hebben voor de tekortkomingen van de “vrijheid voor iedereen beweging”. Maar misschien blijkt dit het enige singeltje in jou repertoire, ik zou dat jammer vinden en teniet doen aan je roemruchtige titel van vorig jaar!
Vertel, wat is er niet inhoudelijk aan. Waar worden zaken in die 'rants' niet onderbouwd?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211720003
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 19:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
In dat licht kan je het christelijk onderwijs ook meteen verbieden.

Persoonlijk zou ik om beiden geen traan laten. Godsdienstvrijheid vind ik een groot goed hoor, maar in het onderwijs hoort het niet thuis.
[..]
Hier zou ik dan weer niet te veel op hopen. Ga anders eens vragen in Engeland en Italië hoe het populistisch-rechts daar afgaat met het terugdringen van de immigratie (spoiler alert: dat gaat ze helemaal niet goed af).
Ja precies, waar de godsdienstvrijheid begint, daar houdt de vrijheid voor de normale mensen op. Mag geen kritiek leveren, heeft alleen plichten tot de AOW-leeftijd, kan slechts een te kleine woon/leefruimte krijgen, moet dingen leren waar men niets aan heeft in het dagelijks leven, enz. enz.
pi_211720021
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 19:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als, als, als. Het is ook maar een peiling.

Bovendien denk ik niet dat Omtzigt er blij van wordt om zich met deze opportunisten en populisten te omringen.
Het is dan ook maar een constatering van een niet bestaande realiteit.
  zaterdag 23 december 2023 @ 20:01:55 #286
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211720128
quote:
[ twitter ]
Eerdmans zit flink te nagelbijten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211720312
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vertel, wat is er niet inhoudelijk aan. Waar worden zaken in die 'rants' niet onderbouwd?
Ik vind je posts zeker inhoudelijk en onderbouwd, eigenlijk benoemen ze voor mij in extreme bewoording waarom ik niet meer D66 stem en wat ik de grootste tekortkomingen van progressief Nederland vind. Dus op dit ene thema kan ik alleen de loftrompet blazen.

Maar misschien komt het doordat “beste debater van 2022” bij mij grote verwachtingen losmaakt, misschien komt het door de thema’s en onderwerpen die ik lees, maar ik vind het wel eens jammer dat je je zo op één onderwerp toegespitst lijkt te hebben.

Eigenlijk hoop ik gewoon dat jij mijn ogen verder opent!
pi_211720987
quote:
[ twitter ]
Hij blaast hier zelf de formatie al mee op. De VVD wil gedogen, Wilders wijst ze op een virtuele peiling die helemaal niet relevant is om de balk tussen de spaken te duwen.
  zaterdag 23 december 2023 @ 21:24:42 #289
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211721121
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 december 2023 21:16 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Hij blaast hier zelf de formatie al mee op. De VVD wil gedogen, Wilders wijst ze op een virtuele peiling die helemaal niet relevant is om de balk tussen de spaken te duwen.
nou nieuwe verkiezingen nu is dodelijk voor de VVD, dus een grote mond past nu niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211721201
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 21:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou nieuwe verkiezingen nu is dodelijk voor de VVD, dus een grote mond past nu niet
Zal best, maar ze kunnen ook over het midden ipv over rechts.
pi_211721271
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 21:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Alleen is de volgende stap bij het nu mislukken van de formatie niet verkiezingen, maar kijken naar het vormen van een middenkabinet met Pvda/GL. Verkiezingen komen op zijn vroegst pas na het verkennen van die optie. En die optie zal voor de VVD wellicht aantrekkelijker zijn dan verkiezingen.

En dan zit Geert, mét zijn 37 kamerzetels, mét zijn 48 zetels in de peilingen gewoon in de 2e kamer te tieren. Dat moet hij zelf ook wel weten, hij is niet achterlijk. Van alle 4 de onderhandelende partijen heeft hij het meest te verliezen in de formatie.

Nu gaat deze tweet echt niet de formatie direct opblazen, maar het tekent gewoon hoe Geert is en wat zijn eventuele partners kunnen verwachten als ze met hem in zee gaan.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 23 december 2023 @ 21:36:02 #292
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211721296
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 21:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Alleen is de volgende stap bij het nu mislukken van de formatie niet verkiezingen, maar kijken naar het vormen van een middenkabinet met Pvda/GL. Verkiezingen komen op zijn vroegst pas na het verkennen van die optie. En die optie zal voor de VVD wellicht aantrekkelijker zijn dan verkiezingen.

En dan zit Geert, mét zijn 37 kamerzetels, mét zijn 48 zetels in de peilingen gewoon in de 2e kamer te tieren. Dat moet hij zelf ook wel weten, hij is niet achterlijk. Van alle 4 de onderhandelende partijen heeft hij het meest te verliezen in de formatie.

Nu gaat deze tweet echt niet de formatie direct opblazen, maar het tekent gewoon hoe Geert is en wat zijn eventuele partners kunnen verwachten als ze met hem in zee gaan.
En wat denk je wat er van de VVP overblijft als ze met PvdA in zee gaat?
5 zetels ongeveer.
Dat is het aantal CDA zetels in de tk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211721516
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2023 21:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
5 zetels ongeveer.
De vorige keer dat ze met de PvdA in zee gingen liep anders prima voor ze af, voor de PvdA liep het wel desastreus af.

Nu is zo'n middenkabinet ook nog heel ver weg en is de kans groot dat ook die poging zal klappen. Maar zelfs dan is de volgende stap waarschijnlijk nog niet nieuwe verkiezingen. Dan zal er hoogstwaarschijnlijk toch weer over rechts gekeken worden voor een minderheidskabinet.

Lukt het na 3 pogingen nog niet, dan begint de kans op nieuwe verkiezingen toe te nemen. Al denk ik dat er dan nog een ultieme poging om tot een soort van kabinet van nationale eenheid te vormen komt of een andere exotische variant.

Maar goed, laten we voor de gein zeggen dat er nieuwe verkiezingen komen, wat is de kans dat er dan wél een uitslag komt waar (relatief) makkelijk een kabinet mee gevormd kan worden?
pi_211722758
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 december 2023 21:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
5 zetels ongeveer.
De VVD heeft eigenlijk prima ervaringen met regeren met PvdA, voor hen is dat geen serieus risico. En de hype Wilders waait wel weer over. Het is niet mooi of erg terecht bij deze verkiezingsuitslag maar kabinet Timmermans 1 is onderaan de streep best een serieuze optie. Voor Wilders wordt het immers echt een forse opgave om deze unieke kans niet te verprutsen…
pi_211723379
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 20:19 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik vind je posts zeker inhoudelijk en onderbouwd, eigenlijk benoemen ze voor mij in extreme bewoording waarom ik niet meer D66 stem en wat ik de grootste tekortkomingen van progressief Nederland vind. Dus op dit ene thema kan ik alleen de loftrompet blazen.

Maar misschien komt het doordat “beste debater van 2022” bij mij grote verwachtingen losmaakt, misschien komt het door de thema’s en onderwerpen die ik lees, maar ik vind het wel eens jammer dat je je zo op één onderwerp toegespitst lijkt te hebben.

Eigenlijk hoop ik gewoon dat jij mijn ogen verder opent!
  zaterdag 23 december 2023 @ 23:53:11 #296
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211723937
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 december 2023 22:42 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De VVD heeft eigenlijk prima ervaringen met regeren met PvdA, voor hen is dat geen serieus risico. En de hype Wilders waait wel weer over. Het is niet mooi of erg terecht bij deze verkiezingsuitslag maar kabinet Timmermans 1 is onderaan de streep best een serieuze optie. Voor Wilders wordt het immers echt een forse opgave om deze unieke kans niet te verprutsen…
Die ene keer met Samsom die liep zeer tragisch af voor de pvda.

Daarnaast zal dan Timmermans de MP worden en dat gaat Dilan ook niet leuk vinden, nee dat gaat hem niet worden,

en na nieuwe verkiezingen dan zal er van de VVD met Dilan niet meer overblijven dan 8 zetels
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211723953
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 december 2023 23:53 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Die ene keer met Samsom die liep zeer tragisch af voor de pvda.

Daarnaast zal dan Timmermans de MP worden en dat gaat Dilan ook niet leuk vinden, nee dat gaat hem niet worden,
Dilan heeft zichzelf succesvol irrelevant gemaakt. Dus dat boeit niemand.
pi_211724029
Ik vermoed dat de PvdA onder Samsom het best goed zou doen tegenwoordig.
  zondag 24 december 2023 @ 00:07:48 #299
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211724062
quote:
Vol is vol. Gewoon dat water bij de grens tegenhouden. Waarom zou het water van elders ons probleem zijn? Onze rivieren zijn alleen voor ons eigen water.
Huilen dan.
pi_211724102
quote:
7s.gif Op zondag 24 december 2023 00:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Vol is vol. Gewoon dat water bij de grens tegenhouden. Waarom zou het water van elders ons probleem zijn? Onze rivieren zijn alleen voor ons eigen water.
Lijkt me akkoord, als we eerst Limburg afstoten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')