Berichten van de Russen die het bevestigen zie ik die ze aanhalen. Dit is wat er aan beeld voorbijkomt tot nu toe. Misschien is er een Patriot in werking genomen in het zuiden.quote:Op vrijdag 22 december 2023 15:45 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wachten op @:pluggieOd
Als je er 3 neerhaalt moet er wel iets van bewijs zijn.
Ik mag hopen dat dat sarcasme was van die Hongaren.quote:Op vrijdag 22 december 2023 13:52 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Stonden er laatst niet wat Hongaren klaar op het vliegveld van Budapest om Orban een Sovjetuniform cadeau te doen voor zijn vlucht naar Brussel?
quote:Op vrijdag 22 december 2023 15:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat dat sarcasme was van die Hongaren.
Het zal de nieuwe Duitse levering wel zijn.quote:Op vrijdag 22 december 2023 15:49 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Berichten van de Russen die het bevestigen zie ik die ze aanhalen. Dit is wat er aan beeld voorbijkomt tot nu toe. Misschien is er een Patriot in werking genomen in het zuiden.
[ twitter ]
Volgens mij was daar vorige week of 2 weken geleden ook al sprake van dat er gedacht werd dat er een patriot daar opgesteld zou staan ivm iets verdachts wat 'zou' zijn neergehaald. Kan het me niet meer 100% herinneren.quote:Op vrijdag 22 december 2023 16:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het zal de nieuwe Duitse levering wel zijn.
Zelfde gebeurde in het voorjaar toen ze in korte tijd een paar jets en wat helikopters neerschoten. Het zou prettig zijn als ze hiermee het bruggenhoofd kunnen beschermen.
We zullen zie of morgen de FAB's ophouden.quote:There is information about the downing of one or more Russian Su-34 bombers that were carrying out air strikes on Krynki.
Presumably, the enemy took advantage of Russian Aerospace Forces flights along the same routes and set up an ambush using the Patriot air defense system, similar to the situation in the Bryansk region in May 2023 or the recent loss of the Su-24M in the Black Sea.
Photos, presumably, of the parachute of one of the pilots who ejected this afternoon after his Su-34 was hit by a Patriot air defense system in the Kherson region.
In general, flights on the same routes are not just the Achilles heel of the Russian Aerospace Forces, it is a problem that should not exist at all. If you carefully read the reports of Ukrainian tg channels specializing in tracking Russian aviation flights, you can note with horror an important thing - the flight routes of fighters and bombers do not change for months , one might say they do not change at all until the same tragedy occurs, as today. It is worth recalling that after the incident in the Bryansk region in May of this year, tactical aviation completely stopped its operations in the border areas.
However, it is possible that such route conservatism is due to the indecently frequent operation of its own air defense against aircraft of the Russian Aerospace Forces and aviation, since it has one approved route along which it operates, it remains unchanged in order to avoid another friendly fire from the ground.
How to solve this problem? Obviously, it will not be enough to use more than the same air routes, which are well known to the enemy. As mentioned above, due to almost zero interaction between air defense and aerospace forces, the latter are forced to fly in strictly designated areas, which leads to what we see today, that is, the problem lies somewhat deeper than a simple change of combat routes. Well, about the fact that for the third time they “overslept” the transportation, deployment and the very combat work of the Patriot anti-aircraft missile system , consisting of almost a dozen vehicles for various purposes, this, as they say, is without comment.
Dat die burgers maar niet doorkrijgen dat ze het rijkste land ter wereld kunnen worden.. Alleen ff Poetin lunchen...quote:Op vrijdag 22 december 2023 15:50 schreef ExTec het volgende:
Brood met anti diefstal tags.
[ twitter ]
Wellicht om de bombardementen op Krinki te verzwakken.quote:
Zal me niks verbazen dat ze dat puur zeggen om morgen of zo te kunnen zeggen dat ze er een paar neergehaald hebben.quote:
Ik lees elders op het forum dat Rusland steeds rijker wordt dankzij deze oorlog en de sancties.quote:Op vrijdag 22 december 2023 17:55 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat die burgers maar niet doorkrijgen dat ze het rijkste land ter wereld kunnen worden.. Alleen ff Poetin lunchen...
Het blijft toch komisch; van die dwazen die als brave hondjes "Roesja stronk!" of "ik stel alleen maar vragen!" blaffen wanneer het Kremlin dat beveelt.quote:Op vrijdag 22 december 2023 18:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik lees elders op het forum dat Rusland steeds rijker wordt dankzij deze oorlog en de sancties.
Euh....wat?quote:Op vrijdag 22 december 2023 18:34 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik lees elders op het forum dat Rusland steeds rijker wordt dankzij deze oorlog en de sancties.
Logisch. Volgens hem bestaat Ukraine helemaal niet, dus is er ook geen cultural heritage.quote:
Het zijn gewoon wekelijkse leveringen. Gevalletje treinwagon afvullen of zo.quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:37 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Vallen hier de 155 van Rheinmetall onder? Lijkt me niet toch?
Dus ze vinden wel een chute maar geen wrak? Yeah right...quote:Op vrijdag 22 december 2023 16:32 schreef oheng het volgende:
Die SU-34 die zijn neergeschoten, zijn waarschijlijk waar. Hier bijvoorbeeld Milinfo:
[..]
We zullen zie of morgen de FAB's ophouden.
Geen verstand van uiteraard maar volgens mij zijn dit foto's van Russen. Zegt dus nog niet zoveel.quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus ze vinden wel een chute maar geen wrak? Yeah right...
Daarbij, als je kist geraakt wordt door een Patriot heb je als vlieger echt niet de kans om ff je schietstoel te trekken... En oh ja, wat is er met de tweede pax gebeurd dan? Aangezien de SU-34 een tweezitter is...
Zolang de foto's met tailnummers niet voorbij zijn gekomen neem ik het allemaal met een heel pak korrels zout. Maar goed, dat geldt voor al die excel lijstjes die hier steeds voorbijkomen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:51 schreef BEFEM het volgende:
Geen verstand van uiteraard maar volgens mij zijn dit foto's van Russen. Zegt dus nog niet zoveel.
Daar is op zich niets mis mee. Deed je in het voorjaar toen berichten over wat binnen korte tijd neergeschoten jets en helikopters rondgingen ook volgens mij.quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zolang de foto's met tailnummers niet voorbij zijn gekomen neem ik het allemaal met een heel pak korrels zout. Maar goed, dat geldt voor al die excel lijstjes die hier steeds voorbijkomen.
Oh, ben eigenlijk wel benieuwd waar je het nu over hebt overigens, het zegt met zo 1,2,3 even niks. Doe eens een link?quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:01 schreef Ulx het volgende:
Daar is op zich niets mis mee. Deed je in het voorjaar toen berichten over wat binnen korte tijd neergeschoten jets en helikopters rondgingen ook volgens mij.
Je kreeg wel ongelijk, maar kniesoor en zo....
Toen met die toestellen die 80 kilometer over de noordgrens werden neergehaald. En toen de reddingshelikopters ook werden neergehaald toen die in de buurt kwamen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, ben eigenlijk wel benieuwd waar je het nu over hebt overigens, het zegt met zo 1,2,3 even niks. Doe eens een link?
Het zegt me nog steeds niet veel...quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:07 schreef Ulx het volgende:
Toen met die toestellen die 80 kilometer over de noordgrens werden neergehaald. En toen de reddingshelikopters ook werden neergehaald toen die in de buurt kwamen.
Het was toen ook ook een Schrödinger's Shootdown. Een behoorlijk lange tijd waren die Russische toestellen zowel wel als niet neergeschoten.
https://news.yahoo.com/ai(...)ing-5-171700543.htmlquote:Op vrijdag 22 december 2023 20:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het zegt me nog steeds niet veel...
De Russen referenen er ook aan in 1 van die berichten op de vorige pagina.quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het zegt me nog steeds niet veel...
quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:09 schreef Ulx het volgende:
https://news.yahoo.com/ai(...)ing-5-171700543.html
Ik betwist verder niet dat het gebeurd is ik kan me alleen niet herinneren dat ik daar wat van gevonden heb destijds aangezien @Ulx daar mee komt. Dat is wat ik bedoel. Maar goed, ik kan het ook gewoon vergeten zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:11 schreef BEFEM het volgende:
De Russen referenen er ook aan in 1 van die berichten op de vorige pagina.
Fijn dat je het ff laat weten, we zaten ook allemaal al in spanning te wachten wat 'ons AchJa' er van zou vinden.quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zolang de foto's met tailnummers niet voorbij zijn gekomen neem ik het allemaal met een heel pak korrels zout. Maar goed, dat geldt voor al die excel lijstjes die hier steeds voorbijkomen.
Daar kom ik niet. En met goede reden zo te zienquote:
@AchJa pakt z'n loep erbijquote:Op vrijdag 22 december 2023 22:51 schreef ExTec het volgende:
Shit, staartnummer is niet meer te lezen![]()
[ twitter ]
Waarom denk je dat de russen een uitgebreide photoshoot van hun neergestorte vliegtuigen gaan maken?quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:49 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dus ze vinden wel een chute maar geen wrak? Yeah right...
Daarbij, als je kist geraakt wordt door een Patriot heb je als vlieger echt niet de kans om ff je schietstoel te trekken... En oh ja, wat is er met de tweede pax gebeurd dan? Aangezien de SU-34 een tweezitter is...
Kortom, nog steeds nul komma nul bewijs voor de geclaimde neergeschoten SU-34's.
Oja bedankt voor de herinnering.quote:Op vrijdag 22 december 2023 19:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zou het gezicht van Poetin wel eens willen zien na dit soort nieuws.quote:Op vrijdag 22 december 2023 22:51 schreef ExTec het volgende:
Shit, staartnummer is niet meer te lezen![]()
[ twitter ]
Schijnt een oudere te zijn.quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou het gezicht van Poetin wel eens willen zien na dit soort nieuws.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |