De oncoloog van mijn moeder heeft expliciet tegen mijn zus en mij gezegd dat het geen erfelijke variant was, en we ons dus geen zorgen hoefden te maken. Maar de arts van je moeder er dus niets expliciet over gezegd?quote:Op donderdag 21 december 2023 13:59 schreef BE het volgende:
[..]
Nou ja, mijn moeder heeft borstkanker gehad (en dat kwam later ook weer terug) en dat associeer ik daar toch ook altijd mee, terwijl dat vlgs mij geen erfelijke variant was, daar heeft de arts het iig nooit over gehad.
En ik weet ook wel dat er meer dingen zijn die verhoogd risico geven op van alles, maar om er bewust mee door te gaan als er her en der voor wordt gewaarschuwd vind ik een soort van lastig.
Nou... het is een jaar of 25 geleden en ik heb destijds geen arts gezien of gesproken (nooit meegeweest bij de gesprekken toen). Maar ik weet nog wel dat mijn zus er ooit heel bang voor was (omdat een vriendin van haar wel onderzocht werd nav de kanker van haar moeder) en dat ze toen vlgs mij het eea wel uitgezocht heeft.quote:Op donderdag 21 december 2023 14:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De oncoloog van mijn moeder heeft expliciet tegen mijn zus en mij gezegd dat het geen erfelijke variant was, en we ons dus geen zorgen hoefden te maken. Maar de arts van je moeder er dus niets expliciet over gezegd?
Dat is inderdaad een hele tijd geleden. Bij mijn moeder is het pas 3 jaar geleden, dus dat is erg vers.quote:Op donderdag 21 december 2023 14:05 schreef BE het volgende:
[..]
Nou... het is een jaar of 25 geleden en ik heb destijds geen arts gezien of gesproken (nooit meegeweest bij de gesprekken toen). Maar ik weet nog wel dat mijn zus er ooit heel bang voor was (omdat een vriendin van haar wel onderzocht werd nav de kanker van haar moeder) en dat ze toen vlgs mij het eea wel uitgezocht heeft.
Volgens mij mag je het altijd laten checken wanneer je je er zorgen over maakt als het in de familie is voorgekomen. Dat is in ieder geval gezegd toen mijn vader darmkanker had (mijn oma had het ook gehad). Ze willen dan dat je het laagdrempelig laat checken. Kan ik ook weer eens naar kijken, al ben ik nog vrij jong voor darmkanker.quote:Op donderdag 21 december 2023 14:05 schreef BE het volgende:
[..]
Nou... het is een jaar of 25 geleden en ik heb destijds geen arts gezien of gesproken (nooit meegeweest bij de gesprekken toen). Maar ik weet nog wel dat mijn zus er ooit heel bang voor was (omdat een vriendin van haar wel onderzocht werd nav de kanker van haar moeder) en dat ze toen vlgs mij het eea wel uitgezocht heeft.
quote:Op donderdag 21 december 2023 14:45 schreef MaJo het volgende:
[..]
Volgens mij mag je het altijd laten checken wanneer je je er zorgen over maakt als het in de familie is voorgekomen. Dat is in ieder geval gezegd toen mijn vader darmkanker had (mijn oma had het ook gehad). Ze willen dan dat je het laagdrempelig laat checken. Kan ik ook weer eens naar kijken, al ben ik nog vrij jong voor darmkanker.
Vandaag bij de plastisch chirurg geweest en die leek het verstandig om een borstverkleining te doenTrouwens wel een grappige verwarring: ik had vandaag een afspraak bij de plastisch chirurg en morgen bij de dermatoloog wegens een plekje onder mijn oog, in hetzelfde ziekenhuis. Kom ik vandaag bij de plastisch chirurg en die zegt "ik zie dat je een verwijzing hebt wegens een plekje onder je oog?". Mooie verwarring wel
Hij heeft er even snel naar gekeken ook nog
8 maandenquote:Op donderdag 21 december 2023 13:50 schreef exode het volgende:
[..]
Dan hebben wij allebei geluk hier in huis
Of misschien komt het bij jou nog, ik ben alweer 11 maanden bezig en verloofde 7 maanden.
U never know.
Ik maakte de grap vanochtend al tegen G. dat ik op de operatietafel lig en ik dan zonder oog wakker word. Zat er nog niet eens zo ver vandaanquote:Op donderdag 21 december 2023 14:47 schreef BE het volgende:
[..]Heel grappig! En dat de dermatoloog dan morgen met een vergrootglas naar je borsten gaat kijken?
Lalalaquote:Op donderdag 21 december 2023 14:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De oncoloog van mijn moeder heeft expliciet tegen mijn zus en mij gezegd dat het geen erfelijke variant was, en we ons dus geen zorgen hoefden te maken. Maar de arts van je moeder er dus niets expliciet over gezegd?
Hahahaha!quote:Op donderdag 21 december 2023 14:56 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik maakte de grap vanochtend al tegen G. dat ik op de operatietafel lig en ik dan zonder oog wakker word. Zat er nog niet eens zo ver vandaanHet was sowieso wat verwarrend allemaal. Op de deur stond een bordje met "gynaecoloog". Ik zei "bent u de gynaecoloog?" "Nee de plastisch chirurg". Toen vroeg hij naar het plekje onder mijn oog en vroeg ik "bent u de dermatoloog?" Ging lekker dus
Shitquote:
Het voelde net als een sketchquote:
Ai, dat is shit.quote:
Damnquote:
Dat dus idd...quote:Op donderdag 21 december 2023 15:08 schreef Bami het volgende:
Ah nee Vanyel, wat intens klote.Sterkte!
Ja!quote:Op donderdag 21 december 2023 15:12 schreef miss_sly het volgende:
Dat is dus het ding he, met mogelijke erfeiljk, maar ook andere risico's.
Mijn moeder moest na de operatie en bestraling hormoonpillen blijven slikken. Dat heeft ze bijna een jaar volgehouden, maar ze had er zoveel last van. En ze moest dat slikken omdat ze door de borstkanker dus een verhoogd risico had dat het terug zou komen. Ze ging het gesprek met de oncoloog hierover aan, omdat ze die risico's dan wel op de koop toe wilde nemen, en dan stoppen met de hormoonpillen. Kwaliteit van leven boven het verhoogde risico. Maar dat verhoogde risico bleek dan ook weer maar een kleine 1,5% bovenop het 'reguliere' risico.
Dat is met hst ook. Door een onderzoek waarvan twijfelachtig is of het klopt, is er nu een maximum van vijf jaar gebruik van hst. Daarna zouden volgens dat onderzoek de risico's op borstkanker hoger worden. Maar dat is ook maar weer een kleine verhoging. Als de kwaliteit van leven zoveel beter is met hst, laat vrouwen dan hun eigen afweging maken. Zover zijn nog lang niet alle artsen.quote:Op donderdag 21 december 2023 15:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja!
Daar doen ze soms zo kut over. Dan wil je iets, vet moeilijk doen om risico, blijkt dat amper hoger en nog terug te draaien ook
Wat onwijs kut! 😘quote:
Daar sluit ik me bij aan!quote:Op donderdag 21 december 2023 18:53 schreef Nijna het volgende:
Bericht van Vanyel gemist blijkbaar, maar ik denk dat eenen sterkte op zn plek is...
Ik ookquote:Op donderdag 21 december 2023 18:53 schreef Nijna het volgende:
Bericht van Vanyel gemist blijkbaar, maar ik denk dat eenen sterkte op zn plek is...
Dan deed niet iedereen opeens zo aardig tegen me gekkiequote:Op donderdag 21 december 2023 20:46 schreef Amsel het volgende:
Ik heb het niet gelezen, maar ik hoop dat alles OK is Vanyel
Ts begintquote:Op donderdag 21 december 2023 20:52 schreef Vanyel het volgende:
Hoe is het zoal met jullie seksleven?
Ik heb die van etos, multi vitamine. Niet duur en er zit van alles in.quote:Op donderdag 21 december 2023 21:13 schreef Cathmar het volgende:
Negeer die laatste twee posts even en geef je een knuffel Vanyel
En dan gooi ik er even een andere vraag in. Multi vitamines en supplementen. Maakt het nog uit welk merk? Zo veel uiteen lopende adviezen en prijzen…
Zulke geniale namen en dan viel jouw naam het meest?quote:Op donderdag 21 december 2023 20:52 schreef Vanyel het volgende:
Maaarr
Volgens mij is mijn naam voor het laatst zo vaak na elkaar gevallen toen ik Appel-Bloesem D'Shontay Vanyelsdottir meldde, laten we het weer eens over iets leuks hebben.
Jaaaa maar er zijn verschillende oorzaken en mates van "niet OK zijn" natuurlijk, en ik kan niet helemaal inschatten wat er bij je speelt, dus ik formuleerde het gewoon een beetje stomquote:Op donderdag 21 december 2023 20:49 schreef Vanyel het volgende:
Dan deed niet iedereen opeens zo aardig tegen me gekkie![]()
quote:Op donderdag 21 december 2023 20:52 schreef Vanyel het volgende:
Same.quote:Op donderdag 21 december 2023 18:53 schreef Nijna het volgende:
Magnesium helpt ook goed tegen rusteloze benen. En dan het liefst een variant die via de huid wordt opgenomen, bijvoorbeeld magnesiumvlokken in een voetenbadje (sowieso lekker ontspannend) of magnesiumolie om te smerenquote:Op donderdag 21 december 2023 13:44 schreef BE het volgende:
Ik had 'Soja-Isoflavonen' ontdekt en heb het idee dat dat best helpt, iig tegen de rusteloze benen etc, maar nu kom ik weer tegen dat dat dus idd afgeraden wordt bij hormoongerelateerde kankers...![]()
Geen idee of ik daar verhoogd risico op heb hoor, maar het is me het risico sws niet waard zeg maar...
+1, behalve dan dat ik niet ga sportenquote:Op donderdag 21 december 2023 21:38 schreef Cathmar het volgende:
Zelf zorg staat in 2024 voor mij op 1. Ik ben niet heel lief geweest voor mijn lijf en hoofd dit jaar. Dus sport, vitamines en alles wat ik kan leren over (peri) menopause… super interessant.
Vanyel ik miste je bericht ook x
Treurnis! Sinds de zwangerschap al, arme man.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:52 schreef Vanyel het volgende:
Zeer goed! Wij maken daar heel bewust tijd en ruimte voor. Plus mijn man is supersexy, dat helpt het proces ook wel.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:52 schreef Vanyel het volgende:
Wat goed!quote:Op donderdag 21 december 2023 21:38 schreef Cathmar het volgende:
Zelf zorg staat in 2024 voor mij op 1. Ik ben niet heel lief geweest voor mijn lijf en hoofd dit jaar. Dus sport, vitamines en alles wat ik kan leren over (peri) menopause… super interessant.
quote:Op donderdag 21 december 2023 21:06 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ts begint
(Al is dat in dit geval niet helemaal eerlijk omdat jij niet de ts bent)
En seks dus.quote:Op donderdag 21 december 2023 21:38 schreef Cathmar het volgende:
Vanyel ik miste je bericht ook x
Wij hebben er tegenwoordig een wekelijkse date voor. Van 4,5 uurquote:Op donderdag 21 december 2023 21:39 schreef Phaidra het volgende:
En seksleven… treurig momenteel. Druk, zieke kinderen of zelf ziek, rode zee, you name it
Oh ja, ik heb natuurlijk ook een seksgodin. Anders was dit hele gebeuren onmogelijk.quote:Op donderdag 21 december 2023 21:59 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Zeer goed! Wij maken daar heel bewust tijd en ruimte voor. Plus mijn man is supersexy, dat helpt het proces ook wel.
(En toch ook:)
Ik weet niet zo goed hoe lang dat is, dat maakt wel uit voor de hoeveelheid treurnisquote:Op donderdag 21 december 2023 21:52 schreef Bami het volgende:
[..]
Treurnis! Sinds de zwangerschap al, arme man.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op donderdag 21 december 2023 22:30 schreef Vanyel het volgende:
Ja nou voel ik me dus nog schuldig ook.
DM als de onzekerheid je te veel wordt?Schuldig waarover?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Ja, maar... de kinderen?quote:Op donderdag 21 december 2023 22:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hebben er tegenwoordig een wekelijkse date voor. Van 4,5 uur![]()
![]()
![]()
In die tijd mag er ook best wel eens iemand ff chillen in bad, of iets te eten maken, lekker doen aan zelf- of anderzorg, maar het hele blok is bedoeld voor samenzijn en seks.
De bom is het.
We hebben nog niet verzaakt en zelfs al hier en daar stiekem daarbuiten een momentje gestolen.
quote:Op donderdag 21 december 2023 22:50 schreef BE het volgende:
Wij maakten het laatst weer eens gezellig en toen riep er een puber vanaf zijn slaapkamer 'Mam, ik hoor iets!'
<knip>
Aiii ja dat is wel naar. Ik kan ook zo in mijn hoofd zitten met alledaagse sores dat het me echt tegenhoudt. Een man ziet een blote borst en dan is het goed, bij wijze van. Zo werkt dat in mijn hoofd/lijf gewoon niet.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:50 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, maar... de kinderen?
Wij maakten het laatst weer eens gezellig en toen riep er een puber vanaf zijn slaapkamer 'Mam, ik hoor iets!'
En ik krijs echt de dakpannen niet van het dak hoor.![]()
Dat kost me dus echt weken om dat weer van me af te zetten.
Nou... deze is heel lang panisch geweest voor alles rondom sex, en we hebben het er maar niet meer over gehad, maar ik vrees eigenlijk dat hij het wel weet.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:54 schreef Lemijn het volgende:
[..]En wist hij zelf wat het ‘iets’ was of bedoelde hij meer yo ik hoor iets raars?
Vanyel heeft een kindloze vrije dag tegelijk met haar partner toch. Goed geregeld.
Ah zo! Ik dacht omdat we melding maakten van een treurig seksleven. Want daar kan Vanyel niet zoveel aan doen. Of tenminste, ik denk niet dat ze daar behoefte aan heeftquote:Op donderdag 21 december 2023 22:51 schreef Lemijn het volgende:
Dat mensen niet weten waarom Vanyel knuffels uitgedeeld kreeg? Ik zit daar ook over na te denken en ik kan veel ergs bedenken waarvan ik hoop dat dat het allemaal niet is.
Desondanks:.
Grootste mood killer, kind.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:50 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, maar... de kinderen?
Iedereen die te laat was om mijn spoiler te lezenquote:
Onder schooltijdquote:Op donderdag 21 december 2023 22:50 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, maar... de kinderen?
Ik denk dat de echtgenoot vooral vraagt of het echt maar 1x per week kan.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:58 schreef BE het volgende:
Die van ons zijn natuurlijk overdag gewoon op school, vaak, meestal, maar om nou elke dinsdagochtend 4 uur in je agenda vrij te blokken voor S.E.X. roept bij mijn echtgenoot wat vragen op denk ik.
Maar zonder dollen: als ik er niet heel bewust mee bezig ben dan gebeurt er helemaal niks en ik vind dat wel prima, de echtgenoot alleen niet.![]()
quote:Op donderdag 21 december 2023 23:00 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ah zo! Ik dacht omdat we melding maakten van een treurig seksleven. Want daar kan Vanyel niet zoveel aan doen. Of tenminste, ik denk niet dat ze daar behoefte aan heeft.
Ik heb er in de ochtend dan juist weer moeite mee, man is dan klaar wakker, maar ik heb in de ochtend gewoon opstartproblemen en dan hecht ik meer waarde aan nog een half uur extra slaap als aan een hoop gefriemel (hoe lief ook bedoeld maar in de ochtend raak ik daar echt overprikkeld van als ik nog niet (goed) wakker ben of wakker wil worden. Maar goed, ook daar zet ik me af en toe over heen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 03:44 schreef Vanyel het volgende:
Wij hebben ook zo'n gehorig huis![]()
Eigenlijk zouden ze voor het seksleven huizen standaard met geluidsgeisoleerde slaapkamers moeten bouwen.
Is alleen zo lastig met de baby enzo.
Los van het geluid was mijn libido een hele tijd hoger. En daarvoor weer andersom. Niet lekker in je vel zitten is zo funest, terwijl het andersom juist zo helpt om lekkerder in je vel te zitten.
Maar wie heeft nou energie voor seks als het 's avonds nog moet, na je normale dingetje![]()
Lijkt wel besmettelijk die blaasontstekingen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 07:51 schreef exode het volgende:
Die Fokwet is strong he, zo urine naar de huisarts brengen.
Ik heb het een paar maanden geleden voor het eerst in mijn leven gehad.quote:Op vrijdag 22 december 2023 08:38 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Lijkt wel besmettelijk die blaasontstekingen.
Ik klop het even af, maar sinds ik in Turkije die dubbele antibiotica gekregen heb lijk ik er toch echt vanaf te zijn.
(Krijg ik spijt van dat ik dit getypt heb, maar weghalen lost dat waarschijnlijk niet meer op..)
Beterschap in ieder geval!
Maar, juist pubers zijn toch ontzettend vaak niet thuis? School, sport, sociaal leven.. ik ervaar juist meer met-zn-twee-tijd nu zij hun vleugels uitspreiden.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:50 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, maar... de kinderen?
Kind is september vorig jaar geboren. Dat vind ik toch al best een tijd.quote:Op donderdag 21 december 2023 22:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed hoe lang dat is, dat maakt wel uit voor de hoeveelheid treurnis
Eens. lk heb het altijd ingewikkeld gevonden om enorm van seks te genieten als je niet blij bent met jezelf. Maar goed, dat zijn vaak heel ingewikkelde denkpatronen die er ook niet zomaar uitslijten dus dat aanpakken is nog best lastig. Was hier tenminste een proces van jaren.quote:Op vrijdag 22 december 2023 07:05 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Wat @:Vanyel zegt inderdaad, niet lekker in je vel zitten is funest voor het libido. Normaal kan ik mijn man zijn hoge libido aardig bijhouden maar het afgelopen jaar was het dramatisch door burnout en zwangerschap/bevalling. Het gaat bij vlagen wat beter en dat is dan ook gelijk te merken aan mijn libido. We zitten nu toevallig even in zo'n vlaag
Geniaal, we zijn er zo blij mee.quote:Op vrijdag 22 december 2023 09:05 schreef exode het volgende:
Jaaaa, braindump! Ideaal, dat scheelt veel ergenissen hier in huis.
Wij hebben een huismusquote:Op vrijdag 22 december 2023 08:52 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Maar, juist pubers zijn toch ontzettend vaak niet thuis? School, sport, sociaal leven.. ik ervaar juist meer met-zn-twee-tijd nu zij hun vleugels uitspreiden.
Oh ja, sorry. Ik ging even teveel uit van mijn referentiekader.quote:Op vrijdag 22 december 2023 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben een huismusAls zij naar school is, werken wij. Als zij sport, is man mee, want hij traint en coacht haar voetbalteam. Als ze thuis is, zit ze wel veel op haar kamer, maar ja....
Misschien dat m’n pubers ook nog net te jong zijn (en de jongste is vooral een puber qua gedrag, nog niet qua leeftijd).quote:Op vrijdag 22 december 2023 08:52 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Maar, juist pubers zijn toch ontzettend vaak niet thuis? School, sport, sociaal leven.. ik ervaar juist meer met-zn-twee-tijd nu zij hun vleugels uitspreiden.
Hoeveel heb je er per jaar?quote:Op vrijdag 22 december 2023 09:09 schreef Tink89 het volgende:
Deze maand is het niks door allemaal om de beurt ziek en continu doodmoe en in alle andere mannen van het jaar heb ik een hoger libido dan m'n man. Altijd al zo geweest, prima ook. Ik vind 95% van mijn man en ik de perfecte match. Die andere 5% is op te vullen met net iets zin meer seks, z'n kleren in de wasmand en wat vaker gewoon eens dingen weggooien in plaats van alles bewaren voor als je het misschien ooit in 2083 nog eens nodig hebt.
En vanyel![]()
Ik ga zo de kerstlunch van de oudste naar school brengen, haar dan om half 3 weer halen en dan is het echt, echt, echt vakantie als manlief vanavond thuis is. Wel nog zwemles morgen, maar verder gaan wij de komende weken om de beurt uitslapen, m'n broertje helpen in z'n nieuwe huisje, lekker eten, af en toe een fles wijn open trekken en de kinderen vier van de 16 dagen naar de opvang brengen. Ik ben hier zo aan toe...
quote:Op vrijdag 22 december 2023 08:36 schreef hilliebillie het volgende:
Maar zoals jij een sessie van een aantal uur inplannen zou aan mij ook niet besteed zijn hoor, ik wil met liefde zin maken en geniet dan vaak ook wel natuurlijk, maar daarna ook wel weer door(m’n libido is gewoon echt laag, en het laatste jaar is dat ook alleen maar erger geworden volgens mij)
Toptip!quote:Op vrijdag 22 december 2023 09:03 schreef Nanukerst het volgende:
Verder voel ik nog wel de behoefte om te melden dat voor mij ons seksleven niet alleen bestaat uit de momenten dat er daadwerkelijk seksuele handelingen plaatsvinden. Elkaar aantrekkelijk vinden, je best doen voor elkaar, een team zijn, je gezien en gehoord voelen.. dat allemaal draagt bij aan hoe dichtbij we ons voelen ten opzichte van elkaar en in het verlengde dus de aantrekkingskracht en de wens naar seks.
Iedere ouder kent denk ik wel de valkuil van samen heel goed voor de kinderen zorgen en elkaar in dat proces uit het oog verliezen. Een jaar geleden merkten wij op dat we elkaar alleen nog praktische appjes stuurden: 'kattenbakkorrels halen' 'oudergesprek inplannen' enzo.Superhandig (die gaan nu in de braindump, veel dank voor de tip @:exode (toch?)) maar het gevoel dat er ooit meer was bekroop ons wel. Nu is er een sexy-stuff-app, waar bijvoorbeeld kattenbakverhalen niet zijn toegestaan.
Aanrader!
Ja, is een tijd wel. Onze jongste was denk ik 8 toen wij aan deze hersteloperatie begonnen. Nooit te laatquote:Op vrijdag 22 december 2023 09:05 schreef Bami het volgende:
[..]
Kind is september vorig jaar geboren. Dat vind ik toch al best een tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |