quote:
Op zaterdag 11 oktober 2025 01:13 schreef W00fer het volgende:[..]
Huub Stapel heeft bij RTL (Renze ofzo) zelf gezegd dat ze 10 miljoen nodig hadden. Wiki zit er wel vaker naast. En welke film valt 3,5 miljoen goedkoper uit?
Het was in eerste instantie beraamd op 10 miljoen. Maar productiepartner NLFilm werd ingeruild voor 2CFilm wegens creative control, en bij die laatste was er minder financiële slagkracht.
quote:
Gedurende de voorproductie werd het beoogde budget naar beneden bijgesteld: voor 8 miljoen moest het ook kunnen. Misschien ook voor zeven? Uiteindelijk werd 6,5 miljoen euro verzameld via private investeerders en het Nederlands Filmfonds. Met inflatie meegerekend: iets minder dan Amsterdamned in 1988, maar nog steeds goed voor een plek in de top tien van duurste Nederlandse films ooit en „het maximum wat je in Nederland uit de markt kan halen” volgens Maas. Om quitte te spelen – zonder mederekening van eventuele buitenlandse verkoop – zouden er wederom bijna een miljoen bezoekers moeten komen.
BRON
quote:
Ik ben 'm vanmiddag in IMAX gaan kijken, en dit shot (en nog een ander, later in de film op het dak van Hotel l'Europe) deed gewoon pijn aan mijn ogen. Het is 2025, hoe is het mogelijk dat dit soort shots er nog zó klungelig uitzien? Hoe kan het dat Dick hier tevreden mee is? Dat sommige dingetjes met AI zijn opgelost, zoals 'archiefmateriaal' van nieuwsitems uit de jaren 80 rond de moordzaak, wil ik nog begrijpen. Maar dit soort butt-ugly shots in een film van 6,5 miljoen is een wanprestatie.
SPOILER: Niet lezen als je de film nog niet gezien hebt. Of op eigen risico.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:Kelder! Wat doe jij nou hier? :D