abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  roze maandag 22 december 2025 @ 13:04:07 #66
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219558672
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 12:55 schreef freaky40 het volgende:
Weet niet of dat wat zegt.
Ik heb het voor de zekerheid opgezocht maar het komt inderdaad op Amazon te staan.
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 4 februari 2026 @ 21:58:35 #67
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_220004532
Aoibhin en ik hebben hem vandaag gezien. Hij draait hier in Utrecht al niet meer ‘s avonds of in het weekend.
We zaten met 10 mensen in een grote zaal.
Wij vonden het een prima film. Maar er blijft wel het een en ander onduidelijk na het einde.
  woensdag 4 februari 2026 @ 22:01:40 #68
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_220004552
De eerste film was een groot succes in 1988.
Hoe zou het komen dat deze zo weinig publiek trekt?
De eerste scoorde 6,6 op IMDB. De tweede 5,8. Dat scheelt ook weer niet heel veel.
  Moderator woensdag 4 februari 2026 @ 22:08:00 #69
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_220004590
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 22:01 schreef Domnivoor het volgende:
De eerste film was een groot succes in 1988.
Hoe zou het komen dat deze zo weinig publiek trekt?
De eerste scoorde 6,6 op IMDB. De tweede 5,8. Dat scheelt ook weer niet heel veel.
Er was ook erg weinig reclame voor gemaakt. 'Opeens' was die film er.

Overigens heeft de film al wel meer dan 3.5 miljoen opgebracht, toch 3x zoveel als de nieuwe Spongebob-film. ;)
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_220004610
Ik vond het plot niet zo sterk. Is het nou een alien of een mens? Wel veel mooie shots van Amsterdam en een vreemde kwaliteitsdiversiteit in de productionvalue - soms hele mooie shots en veel special effects, maar ook regen shots met zon in achtergrond en slechte AI?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_220004622
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 22:01 schreef Domnivoor het volgende:
De eerste film was een groot succes in 1988.
Hoe zou het komen dat deze zo weinig publiek trekt?
De eerste scoorde 6,6 op IMDB. De tweede 5,8. Dat scheelt ook weer niet heel veel.
1988 is 38 jaar geleden, en Dick Maas heeft al bijna even lang niks fatsoenlijks meer gemaakt. De laatste film die ik zelf heb gezien was volgens mij Flodder in Amerika, die was ook al vrij matig en daarna is het alleen bergafwaarts gegaan als ik de reviews mag geloven. Weinig behoefte om nog naar een slappe herhalingsoefening te gaan kijken met een bejaarde Huub Stapel en slechte ai.
pi_220005105
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 21:58 schreef Domnivoor het volgende:
Aoibhin en ik hebben hem vandaag gezien. Hij draait hier in Utrecht al niet meer ‘s avonds of in het weekend.
We zaten met 10 mensen in een grote zaal.
Wij vonden het een prima film. Maar er blijft wel het een en ander onduidelijk na het einde.
Vreemd want Dick Maas zegt dat er al 300.000 kijkers zouden zijn. Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze minimaal een miljoen nodig hadden.

En Dick geeft geen antwoord op X of er een bluray versie komt. 300.000 is zeker niet slecht voor een Nederlandse film, helaas is de bevolking veel minder Vaderlandslievend dan in 1988.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_220005108
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 22:11 schreef aquawoman het volgende:
Ik vond het plot niet zo sterk. Is het nou een alien of een mens? Wel veel mooie shots van Amsterdam en een vreemde kwaliteitsdiversiteit in de productionvalue - soms hele mooie shots en veel special effects, maar ook regen shots met zon in achtergrond en slechte AI?
Komt omdat het een rush job is (sommige delen) Huurteam Stapel zei dat ze steeds budget minder hadden waardoor er draaidagen af moesten.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_220280935
Maandag 9 maart is deze rommel streamen op Prime.
pi_220280946
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2025 00:28 schreef W00fer het volgende:
Ligt eraan hoe goed hij het in de bios gaat doen. Als Dick Maas 1 miljoen kijkers verwacht en nu 100.000 heeft kan hij nog lang wachten denk ik. Stel dat er 250.000 man heen gaan, of 300.000, dan heb je zeg maar 10 euro entreeprijs gemiddeld is 2,5 miljoen a 3 miljoen binnen. Moeten nog allerlei kosten vanaf, belastingen, enzovoort.. Terwijl de film 6,5 miljoen kostte om te maken.
Risico van de exploitatie is grotendeels in een pakketje (met Schatjes II en De Lift II) verkocht aan particuliere beleggers.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 9 maart 2026 @ 02:27:12 #76
174940 W00fer
Maar echt
pi_220297444
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 11:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Risico van de exploitatie is grotendeels in een pakketje (met Schatjes II en De Lift II) verkocht aan particuliere beleggers.
Vreemd verhaal want Dick gaf in andere interviews aan dat hij voorlopig wel klaar is met films maken.
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 9 maart 2026 @ 02:30:52 #77
174940 W00fer
Maar echt
pi_220297449
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 11:07 schreef Zipportal het volgende:
Maandag 9 maart is deze rommel streamen op Prime.
Geen ondertiteling voor doven/slechthorenden. Waanzin

Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 9 maart 2026 @ 03:56:11 #78
174940 W00fer
Maar echt
pi_220297541
Wat een verschrikkelijke AI fouten zitten erin.

Een fake persconferentie in de jaren 80 met de toenmalige Eric Visser, die met moderne draadloze microfoons spreekt. De mond van het AI karakter wat niet aansluit bij wat hij uitspreekt.

En dan nog de echt hondsberoerde verhaallijn die na een uur nauwelijks wat opleverde anders dan de terugkeer van Eric naar Amsterdam, wat dierentuin bezoeken, een stomp op zijn neus, 2 DNA onderzoeken en wat nostalgie.

En waarom zijn letterlijk alle lampen in de film voorzien van een overdreven lens flare en/of heftige color grading?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_220297789
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 02:27 schreef W00fer het volgende:

[..]
Vreemd verhaal want Dick gaf in andere interviews aan dat hij voorlopig wel klaar is met films maken.
Er komt ook nog een Amsterdamned III, althans dat was/is de bedoeling. Die zat in dat pakketje trouwens, niet 2.

Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220303508
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 07:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Er komt ook nog een Amsterdamned III, althans dat was/is de bedoeling. Die zat in dat pakketje trouwens, niet 2.

[ afbeelding ]
Och jezus, laat het uit dat ze met een remake van Schatjes! komen :X In de huidige standaarden wordt dat niets meer dan een zoveelste vehikel waarin een paar kutpubers een 'fissa' organiseren als hun ouders op vakantie zijn.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_220304121
Tara en Eric die overleggen in een kroeg was gewoon puur een sponsor moment van Heineken.
En waar is de rol van die rechercheur die samenwerkt met Tara? Hij deed na een uur in de film eigenlijk helemaal niets meer. Waarom waren er überhaupt 2? Een teamleider die Eric aanstuurt en dan nog die op zichzelf staande rechercheur?

Daarom zijn die Zweedse krimi's ook zo goed. Weinig acteurs, een heel sterk plot.

Bij het uit het riool komen zie je gewoon een LED movinghead die groen licht schijnt?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat hele verhaal over die Tara Lee slaat ook helemaal nergens op. Zij is bezig met een onderzoek, maar je ziet 80% van de tijd Eric Visser. Waar is haar karakter ontwikkeling? Er is gewoon 0 backstory over wie zij is, waar ze vandaan komt, wat ze doet en niet doet. Heeft zij 1 detail in de film zelf uitgevonden anders dan door die patholoog of door tips?

Het enige goede aan de film is de speedboat / waterscooter achtervolging. En de droneshots. Waar is de humor gebleven, in deel 1 (beschuitlul!) volgden de moorden door de duiker elkaar steeds meer op waardoor het een soort "race tegen de klok werd" met ook de schutters rondom het droogdok.

Het is mooi hoor in een modern Amsterdam een film maken, maar dit had gewoon niet gemaakt moeten worden.

Ik kijk nu weer deel 1 en dat is gewoon veel beter qua verhaal. De jonge Eric, gaat naar Amsterdam, voegt zich bij het team, gaat aan de slag om tips te vergaren. Amsterdam is levendig (in deel 2 is er bijna geen kip op straat?)

[ Bericht 10% gewijzigd door W00fer op 10-03-2026 02:29:42 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_220345910
Bizar slechte film. Ze hadden beter deel 1 nog weer een keer de bios in kunnen gooien.
Het ligt aan de instanties zelf
pi_220346051
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:59 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Och jezus, laat het uit dat ze met een remake van Schatjes! komen :X In de huidige standaarden wordt dat niets meer dan een zoveelste vehikel waarin een paar kutpubers een 'fissa' organiseren als hun ouders op vakantie zijn.
Er is al jaaaaren een Schatjes 2; Mama Is Boos :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_220348673
quote:
99s.gif Op zondag 15 maart 2026 02:07 schreef Vlinder het volgende:

[..]
Er is al jaaaaren een Schatjes 2; Mama Is Boos :D
Ja, maar dat was tenminste nog een min of meer direct vervolg door dezelfde maker. Wat ze nu van plan zijn is zielloos remaken van die eerste film door een 'dreamteam' dat voornamelijk verantwoordelijk is geweest voor 'pareltjes' als de Misfit-filmreeks.
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_220356913
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2026 12:23 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Ja, maar dat was tenminste nog een min of meer direct vervolg door dezelfde maker. Wat ze nu van plan zijn is zielloos remaken van die eerste film door een 'dreamteam' dat voornamelijk verantwoordelijk is geweest voor 'pareltjes' als de Misfit-filmreeks.
Een film als Mama is Boos kan niet meer in Woke 2026. Dan heb je gelijk de hele moedermaffia en andere deugkneuzen op achterste benen.
Friettent dikke Willie, met Willie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')