quote:3FM Serious Request komt dit jaar in actie voor Stichting ALS Nederland. In de week voor Kerst van 17 t/m 24 december betreden 3FM-dj's Barend van Deelen, Sophie Hijlkema en Wijnand Speelman het Glazen Huis op de Grote Markt in Nijmegen. Hier zetten ze zich samen met heel Nederland dag en nacht in om zoveel mogelijk geld in te zamelen door 24 uur per dag live radio te maken en platen te draaien tegen donaties.
Tijdens het Glazen Huis treden er meer dan dertig artiesten op. Zoals Tom Odell, S10, Chef'Special, Kraantje Pappie, De Staat en Only The Poets.
SPOILER: Line-upOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DraaischemaOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraag een plaat aan
https://vraageenplaataan.npo3fm.nl/
Doneer nu
https://www.npo3fm.nl/kominactie/acties/fok/doneren
Kom in Actie
https://www.npo3fm.nl/kominactie
Of doe mee met de actie van FOK!kers!
https://www.npo3fm.nl/kominactie/acties/fok
By @GeraldvZantenBoot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
Studentensteden dus. Als je universiteitssteden bedoelt moet je dat zeggenquote:
Oké, oké.quote:Op maandag 18 december 2023 23:30 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Studentensteden dus. Als je universiteitssteden bedoelt moet je dat zeggen
Echt jammer, hoor. Hopelijk duikt hij later weer eens ergens op, hoewel dat waarschijnlijk niet meer bij 3fm zal zijn dan.quote:Op maandag 18 december 2023 22:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja dit is zijn laatste week, gaat reizen en een boek schrijven
De kroeg ingedoken.quote:Op maandag 18 december 2023 23:58 schreef KNAK het volgende:
ME langsgeweest? Plein schoongeveegd.. alles is ineens dood
Het lijkt mij ook niet echt werken, maar toch doen ze het ... dus zal wel wat opleveren.quote:Op maandag 18 december 2023 23:58 schreef TheVulture het volgende:
Al die andere goede doelen die reclame kopen tijdens deze actie, ik vind dat ook een tikkeltje mwah ::')
beter dan energiedirect die zegt dat je de prijzen moet bevriezenquote:Op maandag 18 december 2023 23:58 schreef TheVulture het volgende:
Al die andere goede doelen die reclame kopen tijdens deze actie, ik vind dat ook een tikkeltje mwah ::')
Ze maken reclame bij een doelgroep die geeft aan goede doelen. De juiste doelgroep lijkt mequote:Op maandag 18 december 2023 23:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook niet echt werken, maar toch doen ze het ... dus zal wel wat opleveren.
Ik denk dan al snel ja sorry maar heb al aan SR gegeven
Er staan best wel veel kinderen,lekker een peuk in hun smoel.quote:Op dinsdag 19 december 2023 00:31 schreef TheVulture het volgende:
Vreemde keuze om nu Kinderen voor Kinderen te draaien
Zo even tussendoorquote:
Tussenuur heet datquote:Op dinsdag 19 december 2023 09:59 schreef rodetoemaat het volgende:
oh nee die hebben langdurig pauze
Van wie?quote:
wie heeft niet als tiener een tussenuur gepaktquote:
Ja wel karig dat ze deze niet kentquote:Op dinsdag 19 december 2023 13:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is toch gewoon het bekendste nummer van Greta van Fleet, Sophie?
Als je bij 538 zou werken mag dat, maar bij 3fm vind ik dat je deze wel mag kennen op zichquote:Op dinsdag 19 december 2023 13:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja wel karig dat ze deze niet kent
Ja ze weten wel precies wie er komenquote:Op dinsdag 19 december 2023 13:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Met de gasten is alles wel wat geregisseerd..
even appen naar de studioquote:Op dinsdag 19 december 2023 13:21 schreef Vlinder het volgende:
Haai, heeft iemand enig idee waar die pyjama's van Barend vandaan komen, (Hij had 2 verschillende aan). Ik weet een cadeau voor mijn man nu
De opbrengsten vliegen naar binnen, al het dubbele van vorig jaar na één dagquote:Op dinsdag 19 december 2023 14:29 schreef Document1 het volgende:
Ik krijg niet echt het idee dat het heel erg leeft in het land. Hier in de buurt iig geen acties e.d.
tis ook niets als je papa alleen op tv kan zien en niet even kan knuffelenquote:
Ligt ook wel aan het doel denk ik dit jaar.quote:Op dinsdag 19 december 2023 14:33 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De opbrengsten vliegen naar binnen, al het dubbele van vorig jaar na één dag
Nooit verdiept in die zanger, maar ik heb er eentje bij in bands/zangers die ik wel kan waarderen. Jammer dat ie daarvoor dood moest gaan.quote:
Dat zeker... Nooit geweten dat ALS ook best vaak voorkomt bij relatief jonge mensen..quote:Op dinsdag 19 december 2023 17:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Ligt ook wel aan het doel denk ik dit jaar.
SPOILER: te flauwOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.sorryOp dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
SPOILER: ook al flauwOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.geen sorryOp dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
Jij?quote:
quote:
Jeugdjournaal en het 20:00 journaal met gebarentolk worden op kanaal 81 uitgezonden, maar de rest van tijd is het SR.quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:13 schreef Hangbeest het volgende:
Ik dacht op kanaal 81 dat er 24/7 glazen huis op is? Zit nu toch echt naar het jeugdjournaal te kijken..
Aight!quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:16 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Jeugdjournaal en het 20:00 journaal met gebarentolk worden op kanaal 81 uitgezonden, maar de rest van tijd is het SR.
Doen ze goed!quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:54 schreef Evenstar het volgende:
Zitten op schema van 2016, best netjes hoor in de huidige situatie, vooral als je dan ook nog bedenkt dat 3FM het lang niet meer zo goed doet.
wat ze 'missen' aan marktaandeel wordt ruimschoots goedgemaakt doordat het doel dichterbij staatquote:Op dinsdag 19 december 2023 19:54 schreef Evenstar het volgende:
Zitten op schema van 2016, best netjes hoor in de huidige situatie, vooral als je dan ook nog bedenkt dat 3FM het lang niet meer zo goed doet.
Volgens mij is het allemaal vrijwillig, dus wat er op de teller staat gaat naar het goede doel.quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:56 schreef Hatseflats22 het volgende:
Voelt iedereen zich al een stukje beter?
Wat blijft er eigenlijk over na aftrek van de kosten?
De kosten worden betaald door de NPO en de gemeente. Donaties worden daarvoor niet gebruikt.quote:Op dinsdag 19 december 2023 19:56 schreef Hatseflats22 het volgende:
Voelt iedereen zich al een stukje beter?
Wat blijft er eigenlijk over na aftrek van de kosten?
Dat dusquote:Op dinsdag 19 december 2023 20:01 schreef hole1988 het volgende:
[..]
De kosten worden betaald door de NPO en de gemeente. Donaties worden daarvoor niet gebruikt.
jup zag het ook alquote:Op dinsdag 19 december 2023 20:14 schreef hole1988 het volgende:
Hier het jaaroverzicht 2022 van ALS Nederland. Ze hebben 1,48 miljoen uitgegeven aan werving.
Inkomsten
[ afbeelding ]
Uitgave
[ afbeelding ]
wat komt door die werving, fondsenwerving, incl loterijen en eventsquote:Op dinsdag 19 december 2023 20:19 schreef rodetoemaat het volgende:
[..]
jup zag het ook al
ziet er ook allemaal gelikt uit![]()
best veel wat ze ophaalden vorig jaar
Maar het zijn wel degelijk kosten, je kunt net zo goed een week gewoon op de radio aandacht besteden aan ALS. Of nog beter, verspreid over het jaar.quote:Op dinsdag 19 december 2023 20:01 schreef hole1988 het volgende:
[..]
De kosten worden betaald door de NPO en de gemeente. Donaties worden daarvoor niet gebruikt.
Als ik zag hoe afgeladen vol de horeca was gisteren in Nijmegen op een maandagavond (omdat het plein te druk was, dat dan weer wel) levert het de stad ook meer dan genoeg op.quote:Op dinsdag 19 december 2023 20:01 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat jij niet kijkt/luistertquote:Op dinsdag 19 december 2023 21:04 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Maar het zijn wel degelijk kosten, je kunt net zo goed een week gewoon op de radio aandacht besteden aan ALS. Of nog beter, verspreid over het jaar.
Het is gewoon een traditie geworden, een feestje van en voor 3FM. Het goede doel doet er helemaal niet toe.
Ik wens iedereen er verder veel plezier mee daar niet van, hopelijk geeft het iedereen een goed gevoel en wordt er een oplossing gevonden tegen ALS.
Goede doelen halen meer geld binnen dan dat ze anders hadden gedaan.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:04 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Maar het zijn wel degelijk kosten, je kunt net zo goed een week gewoon op de radio aandacht besteden aan ALS. Of nog beter, verspreid over het jaar.
Het is gewoon een traditie geworden, een feestje van en voor 3FM. Het goede doel doet er helemaal niet toe.
Ik wens iedereen er verder veel plezier mee daar niet van, hopelijk geeft het iedereen een goed gevoel en wordt er een oplossing gevonden tegen ALS.
Ah gelukkig, hij bestaat nog steeds. De zure Nederlanderquote:Op dinsdag 19 december 2023 21:04 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Beetje apart ja. Gisteren deden ze dat wel na 22:00.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:13 schreef Caland het volgende:
Waarom zenden ze die optredens niet gewoon live uit?
muziekrechten werd gisteren iets over genoemd bij Tom Odelquote:Op dinsdag 19 december 2023 21:13 schreef Caland het volgende:
Waarom zenden ze die optredens niet gewoon live uit?
Oh hell het is geen Adelequote:Op dinsdag 19 december 2023 21:15 schreef TheVulture het volgende:
Bij Lauren Daigle heb ik altijd het idee dat ik naar Adele luister
Het heeft ook allemaal met attentie te maken. Ja je kunt het verspreid over het jaar doen, maar dan wordt het gewoontjes en dan verlies je de aandacht die je juist nodig hebt.quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:04 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Zo is het ook begonnen. Hoe kunnen we 3FM meer in the picture zetten en toen kwam men met deze actie. Rob Stenders en Ruud de Wild verlieten 3FM en men wilde aandacht creëren voor de nieuwe gezichten.quote:Het is gewoon een traditie geworden, een feestje van en voor 3FM. Het goede doel doet er helemaal niet toe.
De eerste actie kwam toch vooral voort uit het feit dat Giel en Wouter van der Goes oprecht aandacht wilden vragen voor de situatie in Darfurquote:Op dinsdag 19 december 2023 21:21 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Het heeft ook allemaal met attentie te maken. Ja je kunt het verspreid over het jaar doen, maar dan wordt het gewoontjes en dan verlies je de aandacht die je juist nodig hebt.
[..]
Zo is het ook begonnen. Hoe kunnen we 3FM meer in the picture zetten en toen kwam men met deze actie. Rob Stenders en Ruud de Wild verlieten 3FM en men wilde aandacht creëren voor de nieuwe gezichten.
En een hele irritante deelnemer aan Expeditie Robinson, die allen gemeen hebben dat ze geen noot originele muziek kunnen makenquote:
Wikiquote:Op dinsdag 19 december 2023 21:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De eerste actie kwam toch vooral voort uit het feit dat Giel en Wouter van der Goes oprecht aandacht wilden vragen voor de situatie in Darfur
quote:In 2004 verlieten dj's Rob Stenders en Ruud de Wild 3FM, waarna zij werden vervangen door respectievelijk Giel Beelen en Wouter van der Goes. Zendercoördinator Florent Luyckx ging op zoek naar een platform om deze aangepaste programmering wat meer profiel te geven. 3FM was door die vernieuwing volgens hem kwetsbaar, al helemaal in de maand december.
In september 2004 ontstond na het fataal afgelopen gijzelingsdrama in Beslan bij enkele programmamakers, onder wie Giel Beelen, Sander de Heer en Jan-Willem Roodbeen, het idee om iets voor een goed doel te gaan doen. 3FM zocht daarop contact met de stichting Beslan, maar meerdere hulporganisaties bleken al aandacht voor Beslan te hebben. Naar aanleiding van een item op tv over het conflict in Darfur opperde Beelen dit als goede doel te nemen, en Het Nederlandse Rode Kruis was blij met de aandacht voor deze zogenaamde 'stille ramp'.
Het is dus een beetje van allebeiquote:
de bestequote:Op dinsdag 19 december 2023 21:28 schreef TheVulture het volgende:
Slade blijft een van de leukste kerstplaten
Dit was een vrij grote hitquote:
Ik ook niet echt maar ik ken dit nummer wel. Ze klinkt wel goed live.quote:
Valt helemaal niet tegen neequote:Op dinsdag 19 december 2023 21:33 schreef engine het volgende:
[..]
Ik ook niet echt maar ik ken dit nummer wel. Ze klinkt wel goed live.
gekke pessimist ben je ook ofnie? Ben je voor de rest wel beetje vrolijk in je leven?quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:39 schreef Caland het volgende:
Blijft toch jammer dat ze die ene camera zo hebben dat dat kneiterlelijke Hema-gebouw zo nu en dan in beeld komt.
Huh, wat?quote:Op dinsdag 19 december 2023 21:41 schreef Hangbeest het volgende:
[..]
gekke pessimist ben je ook ofnie? Ben je voor de rest wel beetje vrolijk in je leven?
Op deze Kendrick na hebben zij tot nu toe ook niet zoveel met hiphop, dus maak je geen zorgen.quote:Op dinsdag 19 december 2023 22:29 schreef aloa het volgende:
Ik heb niet zoveel met hiphop![]()
Wel een aantal goeie nummers.
idd, liedje wat ik had aangevraagd stond ook niet in de lijst.quote:Op dinsdag 19 december 2023 22:31 schreef rodetoemaat het volgende:
klopt zit door die lijst heen te bladeren bij wat je standaard kunt aanvragen![]()
![]()
hiphop
Wilde wel een liedje aanvragen nu.. maar alles wat ik aan hip hop leuk vind staat er niet in.quote:Op dinsdag 19 december 2023 22:45 schreef Hangbeest het volgende:
[..]
idd, liedje wat ik had aangevraagd stond ook niet in de lijst.
Gewoon aanvragen. als het er niet in staat ff artiest en nummer opgeven dan komt het wel goed!quote:Op dinsdag 19 december 2023 22:52 schreef rodetoemaat het volgende:
[..]
Wilde wel een liedje aanvragen nu.. maar alles wat ik aan hip hop leuk vind staat er niet in.
Vraag me af of het dan wel gedraaid wordt.
waar blijven die lekkere spring platen!quote:Op dinsdag 19 december 2023 22:53 schreef Evenstar het volgende:
Ik vind dit wel een dikke domper i.t.t. gisteren. Geen sfeer.
Slaap lekkerquote:Op dinsdag 19 december 2023 22:59 schreef rodetoemaat het volgende:
Afgezet klaar ermee voor vandaag.
slaap lekker allemaal![]()
is dat dit nummer?quote:Op dinsdag 19 december 2023 23:08 schreef Evenstar het volgende:
Hej, dat ene liedje van Mumford & Sons waar ze lekker rustig beginnen op de banjo en dan compleet de weg kwijt zijn en gaan raggen.
Ik zou het niet weten. Hoor jij een verschil tussen hun nummers?quote:
Ik heb geen idee, ik zit maar wat muziek mee te luisteren onder het genot van een biertje. Maar voor ekte muziek kenners moet je denk aan een ander vragen. Zijn er hier ook wel, maar of ze nog wakker zijn weet ik niet.quote:Op dinsdag 19 december 2023 23:11 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Hoor jij een verschil tussen hun nummers?
Ik vind Mumford & Sons echt meh, alles lijkt op elkaar, alles bouwt op zelfde manier op, alles met zelfde irritante stemquote:Op dinsdag 19 december 2023 23:13 schreef Hangbeest het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik zit maar wat muziek mee te luisteren onder het genot van een biertje. Maar voor ekte muziek kenners moet je denk aan een ander vragen. Zijn er hier ook wel, maar of ze nog wakker zijn weet ik niet.
die hebben ze gisterenmiddag teruggevonden.quote:Op dinsdag 19 december 2023 23:46 schreef Pino112 het volgende:
Speelman en Van Deelen-jingle, dat is lang geleden.
Social BN'ers, we worden oudquote:Op woensdag 20 december 2023 10:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er komen steeds meer en meer mensen langs die ik totaal niet ken
50%quote:Op woensdag 20 december 2023 10:59 schreef Rianne84 het volgende:
Wat is eigenlijk de kans dat je verzoek daadwerkelijk gedraaid wordt?
Als je denk ik een verhaal hebt is de kans iets groter, evenals als je plaat beter in de muziekmix past.quote:Op woensdag 20 december 2023 11:05 schreef Rianne84 het volgende:
[..]wel of niet...
Of is de kans groter als je veel geld geeft en/of een zielig verhaal hebt?
Die is rnie.quote:
Gewoon lekker feestnummer. Kan veel erger.quote:
feitquote:Op woensdag 20 december 2023 14:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gewoon lekker feestnummer. Kan veel erger.
Nouja, de familie kent niemand écht denk ikquote:Op woensdag 20 december 2023 15:49 schreef Nizno het volgende:
ik ook niet maar ben dan ook geen typische 3fm luisteraar, kom allen in de week van SR langs
Kak mijn request gemistquote:
Nog erger?quote:Op woensdag 20 december 2023 14:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gewoon lekker feestnummer. Kan veel erger.
Liever dit dan al die chipmunk troep uit de 90s bijvoorbeeldquote:
Geweldige plaatquote:
Daar ging het momentquote:Op woensdag 20 december 2023 19:25 schreef PjotterFRL het volgende:
Die kinderen die door dat gedicht heen schreeuwden![]()
![]()
Tsja, dat is ook Serious Request.
Ik dacht ook nu komt het, was het een of ander sinterklaasgedicht.quote:Op woensdag 20 december 2023 19:25 schreef PjotterFRL het volgende:
Die kinderen die door dat gedicht heen schreeuwden![]()
![]()
Tsja, dat is ook Serious Request.
Haha, ja. Dat was ook wel een beetje zo.quote:Op woensdag 20 december 2023 19:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik dacht ook nu komt het, was het een of ander sinterklaasgedicht.
2016 kun je natuurlijk vanaf morgen niet meer mee vergelijken, maar het zit wel op het niveau van 2017.quote:Op woensdag 20 december 2023 19:51 schreef Evenstar het volgende:
Lekker 1.82 mil.
Nog steeds net onder 2016, netjes.
Afgelopen maandag wel:quote:Op woensdag 20 december 2023 20:00 schreef Vlinder het volgende:
Best raar dat nu.nl, nos en andere grote nieuws sites dit helemaal niet oppakken
https://nos.nl/artikel/25(...)p-voor-stichting-alsquote:Na de eerste dag van inzamelingsactie Serious Request van NPO 3FM staat de teller op 791.646 euro, maakte de radiozender vanavond bekend. Dat bedrag is twee keer zo hoog als de afgelopen vijf jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |