quote:Van de advocaat van de erven van de heer Deighton ontvingen wij het bericht dat deze de nalatenschap beneficiair hebben aanvaard. Dit houdt in dat de erven de erfenis alleen accepteren als deze positief is.
Tevens ontvingen wij een overzicht van de bezittingen en schulden ten tijde van het overlijden van de heer Deighton. Hieruit blijkt dat er een zeer grote schuldpositie is en dat de lening van Geldvoorelkaar.nl niet uit de boedel afgelost kan worden.
quote:Het afgelopen jaar hebben we meerdere mijlpalen bereikt, met als hoogtepunt het passeren van 600 miljoen euro aan investeringen. Hiervoor zijn we met het voltallige team en hun partners een geweldig weekend naar Gent geweest.
Tijdens ons verblijf hebben wij onder andere genoten van:
Een bierproeverij
Een cursus bonbons maken
Een heerlijk diner
Een geweldige pubquiz
Een prachtige rondvaart door de grachten van Gent
Ik verwacht nu wel voor alle investeerders een doosje zelf gemaakte bonbons.quote:
Ik vraag me bij dit soort dingen wel af waar je dan de grens legt, bij een halve maand, een hele maand, 2 maanden, 3 maanden?. Wanneer je 1 juli inlegt hebje ook maar een half jaar rendement en het jaar van afloopt ook een half jaar. En wanneer je in de eerste paar maanden van het jaar inlegt telt dat weer heel kort mee in het jaar van afloop.quote:Op donderdag 21 december 2023 15:20 schreef obligataire het volgende:
[..]
Eigenwijs als ik ben, denk ik dat je het rendement van een project over de gehele looptijd van dat project moet bekijken. Het is op zich juist dat als je half december investeert dat er dan tegen een halve maand rendement een volle box 3 heffing staat. Echter als je zo redeneert dan heb je de volgende 11,5 maand een belastingvrije belegging. Waarna over een jaar hetzelfde circus zich weer voordoet.
Ik laat sowieso geen mooie projecten lopen, heb op zich makkelijk(er) praten omdat ik hoofdzakelijk zakelijk investeer....
Nee, hier ook niet. Gisteren om 11.15 u bericht over gehad. Notaris heeft de gelden op 18-12 aan sig overgemaakt. Bloedirritant.quote:Op donderdag 21 december 2023 15:39 schreef fok321 het volgende:
Heeft iemand de aflossing van Antheunisstraat al op de sig wallet bijgeschreven gekregen ?
Inmiddels ontvangen ...quote:Op donderdag 21 december 2023 15:39 schreef fok321 het volgende:
Heeft iemand de aflossing van Antheunisstraat al op de sig wallet bijgeschreven gekregen ?
Vind het niet meer terecht dat bedrijven hun medewerkers extra belonen. Het is lastig om personeel aan te trekken dus dit kan een extra motivatie zijn om toch voor Collin te kiezen.quote:Op donderdag 21 december 2023 15:53 schreef KrekelJapie het volgende:
Onze Collin fee is goed besteed
[..]
Geen valkuil, voor wat ik zie, maar lagere rente dus vandaar voorkeur voor de andere projecten.quote:Op donderdag 21 december 2023 15:38 schreef obligataire het volgende:
[..]
Socrates ziet er toch ook goed uit? Of is daar een valkuil(tje)?
Nog een argument dus om op te passen met instappen in crowdfunding in de laatste maanden van het jaar.quote:Op donderdag 21 december 2023 17:49 schreef zeeland6 het volgende:
2 x box 3 heffing + kosten SIG bijna 5%. in 12 maanden. Projectrente 6,25%. Netto 1,25%
Weggegooid geld dus.
Daar zit ik ook in. Maar die is wel wat meer vertraagd dan 1 of 2 weken waardoor die net over de peilingsdatum heen gaat. Daar moet nog een stemmingsronde komen plus tijd voor de uitslag daarvan, daarna zal men aan de bak moeten om de panden te verkopen wat ook nog enige tijd kan duren. Dan heb je nu al uitstel van 2 maanden dit jaar (november en december) plus nog meerdere maanden in 2024. Zelfs als er vanaf nu snel gehandeld wordt zijn die panden niet verkocht in januari of februari en dus ook de lening niet afgelost. Daar heb je dus al minstens 4 of 5 maanden langer rente (en hopelijk ook verhoogde rente). Als dat in het kader van belasting al een probleem is, kun je vanaf augustus al geen nieuwe investering meer mee nemen.quote:Op donderdag 21 december 2023 18:13 schreef dyna18 het volgende:
Heb zelf een project bij CCF waar ik fors in zit. Deze zou november afgelost worden, maar door overlijden van 1 van de 2 ondernemers twee jaar geleden is er nu vertraging met aflossen...
Mag je zo even bijna 2% extra belasting betalen over dat bedrag.
Er zijn er de afgelopen dagen een paar voorbij gekomen. En als je einde van het jaar je zaken niet op orde hebt (tijdig regelen met de leningnemer en de notaris) en gewoon de tent een week sluit, bevestigt dat mij nogmaals dat ik beter het najaar over kan slaan. Leuk die paar dagen dubbele rente maar daar worden wij als investeerder helemaal niet beter van.quote:Op donderdag 21 december 2023 17:49 schreef zeeland6 het volgende:
Nog zo eentje bij SIG.
Je hebt geïnvesteerd in het project herfinanciering Goeverneurlaan 132 in Den Haag.
Het einde van de looptijd is op 27 december 2023. Wij zijn druk bezig met de herfinanciering. Vanwege het te laat aflossen gaat de projecteigenaar een dubbele dagrente betalen vanaf 28 december 2023 tot de uiteindelijke aflosdatum aan de investeerders in dit project.
2 x box 3 heffing + kosten SIG bijna 5%. in 12 maanden. Projectrente 6,25%. Netto 1,25%
Weggegooid geld dus.
Eens, hier heeft MAX weinig fout gedaan.quote:Op donderdag 21 december 2023 18:23 schreef tnhb het volgende:
Een uitspraak van het Kifid waar max de gedaagde partij is. Ik schat zo in dat het een C* project betreft en samengevat is de klacht dat max eigenlijk een bouwdepot moeten instellen, beter toezicht op de werkzaamheden cq, bestedingen moeten houden en de ltv ratio berekening hadden ze niet op de verwachte verkoopprijs mogen baseren omdat die niet zeker is, maar hadden ze op basis van aankoopwaarde moeten uitvoeren.
https://www.kifid.nl/wp-content/uploads/2023/12/Uitspraak-2023-0952-Bindend.pdf
Hoe zeer ik ook meevoel met de klager, volgens de geschillencommissie zijn de feiten helaas niet in het voordeel van de klager en zijn de vorderingen afgewezen, en op basis van de gepresenteerde feiten was denk ik ook niet anders te verwachten.
Je kunt het geld straks ook gewoon weer herinvesteren, dus om nou 2 jaar box 3 heffing toe te rekenen aan ruim 1 jaar looptijd van de lening is niet helemaal reëel vind ik.quote:Op donderdag 21 december 2023 17:49 schreef zeeland6 het volgende:
Nog zo eentje bij SIG.
Je hebt geïnvesteerd in het project herfinanciering Goeverneurlaan 132 in Den Haag.
Het einde van de looptijd is op 27 december 2023. Wij zijn druk bezig met de herfinanciering. Vanwege het te laat aflossen gaat de projecteigenaar een dubbele dagrente betalen vanaf 28 december 2023 tot de uiteindelijke aflosdatum aan de investeerders in dit project.
Weggegooid geld dus.
Je kunt tenminste stellen dat als er gewoon volgens schema afgelost was je redelijk makkelijk 1 jaar VRH had kunnen besparen. Wat mij trouwens in algemene zin op valt bij SiG is dat ze veel te laat beginnen met gesprekken over herfinanciering. Meestal komen die mailtjes enkele weken tot enkele dagen voordat er afgelost moet worden. Zeker in dat laatste geval kun je het bij een herfinanciering - en helemaal in december - echt vergeten bij de notaris.quote:Op donderdag 21 december 2023 18:53 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Je kunt het geld straks ook gewoon weer herinvesteren, dus om nou 2 jaar box 3 heffing toe te rekenen aan ruim 1 jaar looptijd van de lening is niet helemaal reëel vind ik.
De belastingdienst vraagt toch echt 2 × box 3 over 12 maanden en 2 weken.quote:Op donderdag 21 december 2023 18:53 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Je kunt het geld straks ook gewoon weer herinvesteren, dus om nou 2 jaar box 3 heffing toe te rekenen aan ruim 1 jaar looptijd van de lening is niet helemaal reëel vind ik.
nee. 2x over 24 maanden. al je inkomsten over de 48 weken in 2024 zijn volgens jouw redenatie belastingvrij.quote:Op donderdag 21 december 2023 20:06 schreef zeeland6 het volgende:
[..]
De belastingdienst vraagt toch echt 2 × box 3 over 12 maanden en 2 weken.
Om de pijn te verzachten stel ik voor dat je het geld in januari herinvesteert in een project van 23 maanden. Dan heb je 1x box 3 heffing.quote:Op donderdag 21 december 2023 17:49 schreef zeeland6 het volgende:
Nog zo eentje bij SIG.
Weggegooid geld dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |