Tot ik op het streefgewicht ben.quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:47 schreef marcb1974 het volgende:
En hoe lang wil je dat gaan gebruiken?
Een wat?quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:41 schreef Jahr00n het volgende:
Ik heb een keer dnp gebruikt en viel daarmee 1kg per dag af. Was wel de zwaarste week uit mijn leven
En dan? ...quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tot ik op het streefgewicht ben.
Stoppen en het gewicht komt er weer bij.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, en dan? Wat je nodig hebt is discipline, geen medicijnquote:Op vrijdag 15 december 2023 16:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het vergt meer energie om 100 kilo stabiel te houden dan 88.quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:27 schreef Marsenal het volgende:
Waarom zou dat gewicht erbij komen als de TS nu ook een stabiel gewicht heeft?
Of juist goed, hiermee voorkom ik dat ik in de toekomst structureel dat middel nodig hebquote:Op vrijdag 15 december 2023 17:30 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Heel goed idee TS met de huidige tekorten op dat middel
Maar val jij ff lekker af
Schijt aan mensen met diabetes die het daardoor niet kunnen kopen
Gezien.quote:Op vrijdag 15 december 2023 18:41 schreef golfer het volgende:
Onverantwoord om zonder voorschrift van een arts te gebruiken.
Net een heel item er over op 1Vandaag.
Zolang er geen tekort is voor mensen met diabetes2. En je zelf betaaltquote:Op vrijdag 15 december 2023 21:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vreet niet, ben geen obese, ben niet moddervet, en heb geen enkele kwaal. Maar er kan gewoon best wat af, en een steun in de rug kan dan best handig zijn.
quote:Op vrijdag 15 december 2023 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Of juist goed, hiermee voorkom ik dat ik in de toekomst structureel dat middel nodig heb
Minder eten dan?quote:Op vrijdag 15 december 2023 15:38 schreef phpmystyle het volgende:
Zijn er hier FOK!kers die hier ervaring mee hebben? Zelf wil ik er een kilo'tje of 10-12 uitgooien, ik beweeg genoeg, ik sport. Alleen ik eet domweg gewoon teveel, omdat ik honger/zin heb om te eten.
Kan dit medicijn het afvallen voor mij vergemakkelijken zonder langetermijn bijwerkingen? Hebben jullie er ervaring mee? Verder ben ik gezond en gebruik ik geen medicijnen.
Hahaha breng TS nou niet op ideeenquote:Op vrijdag 15 december 2023 15:41 schreef Jahr00n het volgende:
Ik heb een keer dnp gebruikt en viel daarmee 1kg per dag af. Was wel de zwaarste week uit mijn leven
Jawel. Het zit zelfs in het basispakket.quote:Op zaterdag 16 december 2023 11:18 schreef Nijna het volgende:
Je zoekt een quick fix voor die 10 kg?
Lijkt me niet dat dit middel daarvoor bedoeld is, "er moet gewoon wat af". Ik hoop dat er geen arts is die dat middel om die reden voorschrijft.
Minder eten, meer bewegen en geduld. Succes.
Zou ik echt heel bizar vinden voor een middel wat voor mensen met diabetes is en waar mogelijk een tekort aan is.quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Jawel. Het zit zelfs in het basispakket.
Dezelfde stof, andere naam. Ozempic is inderdaad voor diabetes-patiënten, maar zo heb je dus ook Wegovy dat binnenkort op de markt komt en voor mensen met een BMI van 30 of hoger vergoed gaat worden. En zo wordt ook saxenda al vergoed.quote:Op zaterdag 16 december 2023 14:45 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zou ik echt heel bizar vinden voor een middel wat voor mensen met diabetes is en waar mogelijk een tekort aan is.
Als je fors overgewicht hebt vind ik het misschien nog een ander verhaal, maar 10 kg teveel is geen fors overgewicht.
Ik heb even gezocht, het wordt alleen onder bepaalde voorwaarden vergoed uit de basisverzekering.
* Uitsluitend voor een volwassen verzekerde met diabetes mellitus type 2 en een BMI ≥30 kg/m2, bij wie de bloedglucosewaarden onvoldoende kunnen worden gereguleerd met de combinatie van metformine en een sulfonylureumderivaat in de maximaal verdraagbare doseringen en die geen insuline gebruikt.
* Als toevoeging aan metformine en basaal-insuline (NPH-insuline/langwerkend insuline analoog) bij volwassenen met diabetes mellitus type 2 en een BMI ≥ 30 kg/m2 bij wie de bloedglucosewaarden onvoldoende zijn gereguleerd na ≥ 3 maanden behandeling met optimaal getitreerd basaal insuline in combinatie met metformine (al dan niet met een sulfonylureumderivaat) in een maximaal verdraagbare dosering.
Dat is dus niet voor iemand zonder verdere gezondheidsproblemen die 10 kg wil afvallen...
Met 10 kg teveel zit je niet zo gauw boven een bmi van 30 (over het algemeen) als ik even snel reken... en dat was waar dit topic volgens mij over ging.quote:Op zaterdag 16 december 2023 15:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Dezelfde stof, andere naam. Ozempic is inderdaad voor diabetes-patiënten, maar zo heb je dus ook Wegovy dat binnenkort op de markt komt en voor mensen met een BMI van 30 of hoger vergoed gaat worden. En zo wordt ook saxenda al vergoed.
Voor mensen met die BMI 30 niet halen wordt het niet vergoed maar het betekent niet dat het niet voorgeschreven wordt.quote:Op zaterdag 16 december 2023 16:49 schreef Nijna het volgende:
[..]
Met 10 kg teveel zit je niet zo gauw boven een bmi van 30 (over het algemeen) als ik even snel reken... en dat was waar dit topic volgens mij over ging.
Ozempic is op de markt gebracht voor Diabetes type 2 maar is immens populair als afslankmiddel.quote:Op zaterdag 16 december 2023 01:40 schreef Leandra het volgende:
Ozempic is geen afslankmedicijn maar een diabetesmedicijn.
Het afslankmedicijn is Wegovy.
Prima zolang diabetes 2 patiënten geen tekort hebben aan medicijnen! Heb zelf GBP gehad. Vanaf dag één geen klachten meer. 7 jaar later zegt huisarts "genezen". Nieuwe huisarts vroeg waarom ik op Hba1c had geprriktquote:Op zondag 17 december 2023 00:07 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ozempic is op de markt gebracht voor Diabetes type 2 maar is immens populair als afslankmiddel.
GBP?quote:Op zondag 17 december 2023 00:56 schreef Ole het volgende:
[..]
Prima zolang diabetes 2 patiënten geen tekort hebben aan medicijnen! Heb zelf GBP gehad. Vanaf dag één geen klachten meer. 7 jaar later zegt huisarts "genezen". Nieuwe huisarts vroeg waarom ik op Hba1c had geprrikt
1000 procent eens! Als dit destijds optie was geweest had ik zeker gedaan! Mijn huisarts zegt na 6 jaar je bent 'genezen ' de tijd zal het lerenquote:Op zondag 17 december 2023 01:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
GBP?
De fabrikant van Ozempic verdient er genoeg aan om de capaciteit fors op te voeren. Het middel is al jaren in gebruik om af te vallen. En het is niet zo dat er voor diabetes type 2 geen enkel ander medicijn beschikbaar is.
Als door gebruik van Ozempic voorkomen wordt dat iemand 'ouderdomssuiker' ontwikkelt is dat alleen maar meegenomen.
True. Maar niet voor 10 kilo. Heeft ook met lichaamsbouw en genen te makenquote:Op zondag 17 december 2023 01:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
GBP?
De fabrikant van Ozempic verdient er genoeg aan om de capaciteit fors op te voeren. Het middel is al jaren in gebruik om af te vallen. En het is niet zo dat er voor diabetes type 2 geen enkel ander medicijn beschikbaar is.
Als door gebruik van Ozempic voorkomen wordt dat iemand 'ouderdomssuiker' ontwikkelt is dat alleen maar meegenomen.
Maar half Hollywood/Hilversum post hier niet anders hadden ze evengoed sneren gekregen.quote:Op zondag 17 december 2023 22:23 schreef Jippie het volgende:
En waarom moet TS hier worden afgefakkeld met allerlei sneren omdat hij wil afvallen met Ozempic, half Hollywood en Hilversum gebruikt het.
Met een heel verschillende dosis.quote:Op zondag 17 december 2023 23:12 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het is hetzelfde middel (semaglutide) , dat lijkt niet tot je door te dringen.
Er is je gewezen op het feit dat je ook met dit middel je eetpatroon moet aanpassen, maar ook daar wil je niet op reageren?quote:Op zondag 17 december 2023 21:12 schreef phpmystyle het volgende:
Sluit dit topic maar. Dit heeft geen zin.
Er hoort hier helemaal niet gesneerd te worden, of er wordt op een normale manier geantwoord of je vind het in je notes terug.quote:Op zondag 17 december 2023 23:16 schreef Elpis het volgende:
[..]
Maar half Hollywood/Hilversum post hier niet anders hadden ze evengoed sneren gekregen.
[..]
Met een heel verschillende dosis.
https://www.drugs.com/med(...)mpic-wegovy-3565564/
Klopt, GBP vereist ook de nodige discipline. Mijn nichtje heeft het ook gedaan, het heeft haar net over de drempel geholpen maar ze moet er hard voor werken.quote:Op zondag 17 december 2023 02:58 schreef Ole het volgende:
Gastric Bypass. Vaak gedacht 'makkelijke weg' Is niet zo. Ik had BMI rond 40. Met hard trainen, diëten 15 kg kwijtgeraakt. Vanaf operatie suiker/ glucose onder controle. Hba1c is perfect nu. Maar nog steeds op eten letten. Nogmaals geen wondermiddel
Mijn eetpatroon is gezond en gebalanceerd. Alleen eet ik teveel omdat ik gewoon een honger gevoel blijf houden 🤣quote:Op zondag 17 december 2023 23:20 schreef Elpis het volgende:
[..]
Er is je gewezen op het feit dat je ook met dit middel je eetpatroon moet aanpassen, maar ook daar wil je niet op reageren?
Alleen via huisarts, zorg voor goede begeleiding het is geen snoepgoed. Daarnaast is het een injectie, als je daar de vaardigheden niet voor hebt Jan dat tot problemen leiden.quote:Op zondag 17 december 2023 23:58 schreef phpmystyle het volgende:
@:leandra gelieve mijn topic te verlaten. Je voegt niets toe.
Of ik ozempic of wegovy neem maakt niet uit, ik haal het bij de huisarts of ik koop het op thuisarts met online consult.
Check. Wellicht dat ik even bel.quote:Op maandag 18 december 2023 00:02 schreef Jippie het volgende:
[..]
Alleen via huisarts, zorg voor goede begeleiding het is geen snoepgoed. Daarnaast is het een injectie, als je daar de vaardigheden niet voor hebt Jan dat tot problemen leiden.
Heb je deze opmerking van Lenny al gelezen Lenny77 in LIF / Wegovy of Ozempic (als afval medicijn)quote:Op maandag 18 december 2023 00:00 schreef phpmystyle het volgende:
Ik wil alleen advies hoe dit medicijn tijdelijk uitwerkt als je een redelijk gezond eetpatroon hanteert en behoorlijk sport. Op de een of andere manier eet ik iets teveel waardoor ik geen 10-12 kg kwijtraak. Ik wil alleen weten wat die ervaringen zijn en of er significante bijwerkingen zijn.
Ik lees even mee. Denk er ook over.quote:Op maandag 18 december 2023 00:00 schreef phpmystyle het volgende:
Ik wil alleen advies hoe dit medicijn tijdelijk uitwerkt als je een redelijk gezond eetpatroon hanteert en behoorlijk sport. Op de een of andere manier eet ik iets teveel waardoor ik geen 10-12 kg kwijtraak. Ik wil alleen weten wat die ervaringen zijn en of er significante bijwerkingen zijn.
Mogelijke bijwerkingen, zoals Lenny omschrijft. Klachten krijgen van je alvleesklier (pancreas) is niet niets. Je huisarts kent je, zo'n online arts heb jij weinig aan als je last van bijwerkingen krijgt.quote:Op maandag 18 december 2023 00:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Check. Wellicht dat ik even bel.
Maar wat houdt die begeleiding in? Ik heb geen kwalen of obesitas ofzo.
Dus je wilt de honger remmen? Chroom supplementen al geprobeerd? Zelf geen ervaring mee overigens.quote:Op maandag 18 december 2023 00:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mijn eetpatroon is gezond en gebalanceerd. Alleen eet ik teveel omdat ik gewoon een honger gevoel blijf houden 🤣
Ben je al bij een diëtist geweest?quote:Op maandag 18 december 2023 00:00 schreef phpmystyle het volgende:
Nuja daar had ik het alleen maar over de langere termijn (lees maanden/jaren). Sowieso hebben ze allemaal in het begin flinke problemen gehad met hun stoelgang en zware misselijkheid. Dit gaat over na een paar weken/maanden bij de meesten. Een enkele bleef misselijk. En die persoon met pancreas problemen heeft wel heel diep gezeten (is nog steeds herstellende na meer dan een jaar maar het ziet er op zich positief uit).quote:Op maandag 18 december 2023 00:11 schreef Jippie het volgende:
[..]
Mogelijke bijwerkingen, zoals Lenny omschrijft. Klachten krijgen van je alvleesklier (pancreas) is niet niets. Je huisarts kent je, zo'n online arts heb jij weinig aan als je last van bijwerkingen krijgt.
En hoe zie je dat dan vervolgens daarna voor je, zonder je eetgedrag aan te passen?quote:Op vrijdag 15 december 2023 16:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan gaat het gewicht natuurlijk weer terug naar hoe het was voor de kuur.quote:Op maandag 18 december 2023 10:54 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
En hoe zie je dat dan vervolgens daarna voor je, zonder je eetgedrag aan te passen?
Dank voor jouw uitgebreide post en de praktijkervaringen.quote:Op zondag 17 december 2023 12:44 schreef Lenny77 het volgende:
Geen eigen ervaring, wel ervaringen gezien bij een 7-tal patiënten van mij.
Drie ervan hebben hun manier van leven niet aangepast (opletten met eten) en zijn ofwel nog extra bijgekomen ofwel rond hun gewicht blijven hangen (kuur is gestopt door de arts). Drie anderen deden wel hun best en zijn effectief afgevallen. Eentje is moeten stoppen owv pancreasproblemen en draagt daar nu nog de gevolgen van.
De diabetes patiënten die het krijgen doen het er wel goed op en niet persé op het gebied van afvallen maar je merkt wel dat hun waarden veel stabieler zijn geworden. Alleen zitten zij nu in de stress want vaker staan ze met lege handen bij de apotheek omdat er weer geen voorraad is.
Dus ik volg de mening: zolang ze de voorraad niet kunnen garanderen bij de mensen met diabetes die het ECHT nodig hebben, zou het niet ingezet mogen worden voor gewichtsverlies en al helemaal niet voor kleine hoeveelheden zoals 5-10kg (die je trouwens ook kwijt zou raken als je je dieet aanpast hetgeen OOK nodig is bij het gebruik van Ozempic ed.
Nee, ik zie mijzelf daar niet zitten. Wel personal trainer, maar dat hielp allemaal niet zo. Beetje bepraten wat je zoal eet, en waarom je eet.quote:Op maandag 18 december 2023 08:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ben je al bij een diëtist geweest?
Kan. Ik zie dit topic even als het voorportaal van de huisarts waarna ik beslis of ik daar wel/niet heenga. Ik kan sowieso bellen natuurlijk.quote:Op maandag 18 december 2023 01:00 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat je het beste met een huisarts overlegt of het medicijn wat voor jou is. Of je er baat bij kan hebben.
Ik ben geen varken.quote:Op maandag 18 december 2023 10:54 schreef Alloch87 het volgende:
[..]
En hoe zie je dat dan vervolgens daarna voor je, zonder je eetgedrag aan te passen?
Uit de OP:quote:
Hoe ga je dat aanpakken?quote:Alleen ik eet domweg gewoon teveel, omdat ik honger/zin heb om te eten.
Ja. Dat idee had ik al maar de laatste posts van TS maken het wel duidelijk.quote:
quote:Op maandag 18 december 2023 01:00 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat je het beste met een huisarts overlegt of het medicijn wat voor jou is. Of je er baat bij kan hebben.
huisartsen.....lolquote:Op maandag 18 december 2023 01:00 schreef capricia het volgende:
IF?quote:Op dinsdag 19 december 2023 11:14 schreef rotaderp44 het volgende:
beter gewoon IF en discipline .....ipv medicatie.
na een paar weken is je honger gevoel ook een stuk minder
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |