abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211627282
https://nos.nl/artikel/25(...)men-voor-1-1-miljard

quote:
Mediabedrijf RTL Nederland komt mogelijk in Vlaamse handen. Het bedrijf heeft afspraken gemaakt voor een overname door DPG Media, dat onder meer de kranten AD, Volkskrant en nieuwswebsite NU.nl in bezit heeft. De Belgen willen 1,1 miljard euro betalen voor het bedrijf, meldt RTL.

Het delen van kennis en kunde zal veel opleveren, verwacht DPG Media, dat in België ook in de tv-wereld actief is. Het is daar al eigenaar van de grootste zendergroep (VTM) en het Franstalige deel van RTL. "Je hebt veel dezelfde uitdagingen. In België dalen de live televisiekijkcijfers ook en groeit streaming ook heel hard", zegt Erik Roddenhof, CEO van DPG Media.

DPG Media had eerder interesse in een overname van RTL. Dat ging niet door omdat RTL overnamegesprekken met Talpa voerde. Maar die overname werd tegengehouden door de toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM). De combinatie van twee Nederlandse tv-bedrijven zou te machtig worden.
ACM 'volgt met belangstelling'

De ACM zegt de plannen met belangstelling te volgen. Een onderzoek start zodra de voorgenomen overname bij hen wordt gemeld. Ook de betrokken ondernemingsraden moeten nog een advies geven over de voorgenomen overname.

Als de toezichthouder deze overname wel goedkeurt, verandert er volgens RTL de komende jaren weinig. Er zullen geen banen of zenders verdwijnen. Ook de huidige ceo Sven Sauvé blijft aan. Omdat DPG in Nederland niet actief is op de tv-advertentiemarkt verwachten de partijen op dat vlak geen probleem met de ACM.

"Door onze krachten te bundelen creëren we een completer mediaconcern dat volop blijft investeren in lokale, innovatieve, impactvolle content en onafhankelijke journalistiek", zegt Sauvé. "En ik ben ook blij met het feit dat de naam RTL behouden blijft; het is een sterk merk en geliefd bij heel veel Nederlanders."
RTL en DPG Media

RTL Nederland bezit de zenders RTL 4, RTL 5, RTL 7, RTL 8 en RTL Z, maar ook Buienradar en de streamingsdienst Videoland.

DPG Media bezit in Nederland onder meer de Volkskrant, NU.nl, Het Parool, het AD, Libelle en Q Music.
Ik vind dit een heel slechte zaak en we mogen hopen dat dit wordt verboden door de ACM. DPG is nu eigenlijk al veel te groot en veel te machtig. Als ze dan ook nog RTL, ook geen kleintje, erbij krijgen loopt het echt de spuigaten uit.

Bovendien ligt dit bedrijf al jaren onder flinke druk omdat ze hun journalisten en vooral hun freelancers slecht betalen. Hiervoor zijn ze al meerdere keren voor de rechter gesleept. Maar gelukkig hadden ze nog wel 1.1 miljard ergens op de plank liggen voor nog een overname om nog veel machtiger en groter te worden.
pi_211627320
Ah ze hebben dus 1,1 miljard beschikbaar. Daar kunnen ze beter hun arbeidsvoorwaarden van verbeteren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211627322
https://www.mediacourant.(...)ega-van-rtl-sterren/
quote:
De ACM hield eerder een fusie van RTL met Talpa tegen, dus het is nog niet gezegd dat het daadwerkelijk gaat gebeuren, maar het hangt dus wel in de lucht.

[..]

MAX-gezicht Ron Vergouwen vraagt zich af of de ACM hiermee akkoord gaat. “Nou, wat denken jullie? Mogen de huwelijksklokken dit keer wél luiden?”

Podimo-baas Tim de Gier: “Dit is voor niemand goed en gaat de ACM niet goedkeuren. Kranten dan maar aan mij overdragen.”

En mediakenner Marianne Zwagerman: “Ik mag toch hopen dat er eindelijk eens iemand wakker wordt bij de ACM?”

SP-bekendheid Peter Kwint is kritisch. “En dit is precies het probleem. Een paar mediahuizen hebben alle macht. En gebruiken het geld dat ze verdienen door journalisten onder te betalen voor nog meer overnames en verdere clustering van mediamacht.”

Jort Leijten, economieredacteur van NRC, sneert: “DPG heeft niet genoeg geld om de eigen journalisten fatsoenlijk te betalen maar gelukkig kon de aankoop van RTL er nog wel van af.”
  vrijdag 15 december 2023 @ 13:19:11 #4
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211627326
Angela kan alvast over haar toekomst na gaan denken.

Kritisch over Rtl schrijven wordt lastig.
pi_211627367
Het was toch al niks :W
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_211627393
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 13:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ah ze hebben dus 1,1 miljard beschikbaar. Daar kunnen ze beter hun arbeidsvoorwaarden van verbeteren.
We krijgen er op 1 januari een flinke smak geld bij, ikzelf ga er 10 procent op vooruit. Dus DGP komt de werknemers wel degelijke tegemoet.

Maar meer geld is absoluut welkom, dat ben ik met je eens.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_211627394
Ik vraag me af waarom ze RTL willen behouden, en daar veel geld voor betalen.

Het zou logischer zijn om VTM in een pan Benelux zender te veranderen, 1 programmering voor België en Nederland. Zoals ook Discovery channel, NGC en andere doen
speak only if it improves the silence.
  vrijdag 15 december 2023 @ 13:28:35 #8
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_211627414
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2023 13:23 schreef halfway het volgende:
Het was toch al niks :W
Qua Rtl4: de programma's met actualiteiten en nieuwtjes gaan wel (als er niet teveel over slechte reality-soaps of zooi als The Masked Singer gezeverd wordt). Wat ertussenin/omheen zit, kijk ik weinig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eightyone op 16-12-2023 04:54:03 ]
pi_211627429
RTL 4
RTL 5
RTL 7
RTL 8
RTL Z
RTL Lounge
RTL Crime
RTL Telekids

Videoland

538
Radio 10
Joe
Qmusic

AD
De Ondernemer
De Volkskrant
NU.nl
Sportnieuws.nl
Trouw
Topics

BN DeStem
Brabants Dagblad
De Gelderlander
De Stentor
Eindhovens Dagblad
Het Parool
Provinciale Zeeuwse Courant
Tubantia
Magazines
Ariadne at Home
AutoWeek
AutoWeek GTO
Bladcadeau
Donald Duck
Eigen Huis & Interieur
Flair
Flow
Kidsweek
Libelle
Margriet
Nouveau
Ouders van nu
Stijlvol Wonen
Story
Tina
Totaal TV
Veronica Superguide
vtverbouwen
vtwonen
vtwonen Landelijke Stijl
Zo Zit Dat

AutoTrack
autowereld.nl
gaspedaal.nl
Hardware Info
hettestpanel.nl
indebuurt
Independer
Intermediair
Kiosk.nl
Leukstetickets.nl
Lossebladen.nl
My Channels
Nationale Vacaturebank
reclamefolder.nl
Tijdschrift.nl
Tweakers
Pricewise.nl

Als dat allemaal samen gaat, en dat is dan alleen nog het NL gedeelte

damn

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2023 13:32:49 ]
  vrijdag 15 december 2023 @ 13:33:27 #10
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_211627437
De Belgische eigenaar (Van Thillo, en die kende ik persoonlijk vanuit het verleden vrij goed) van DPG heeft nooit echt belangstelling gehad voor echte journalistiek en mensen.
Zijn enige belang was altijd meer geld verdienen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 15 december 2023 @ 13:33:27 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_211627438
Krijgen we dan wel Vlaamse omroepsters?? O+
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 15 december 2023 @ 13:35:56 #12
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211627458
Nou, ben weinig positief; zo’n platform als nu.nl is mijns inziens echt achteruit gegaan.

Leuk al die eenheidsworst.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211627537
Het voordeel is dat we minder reclames krijgen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 13:35 schreef thedeedster het volgende:
Nou, ben weinig positief; zo’n platform als nu.nl is mijns inziens echt achteruit gegaan.

Leuk al die eenheidsworst.
Nu is altijd een copy paste geweest van het ANP, vooral nujij is er heel erg op achteruit gegaan.
speak only if it improves the silence.
pi_211627548
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2023 13:33 schreef golfer het volgende:
De Belgische eigenaar (Van Thillo, en die kende ik persoonlijk vanuit het verleden vrij goed) van DPG heeft nooit echt belangstelling gehad voor echte journalistiek en mensen.
Zijn enige belang was altijd meer geld verdienen.
En politiek.
Plus redelijk fout advertorial beleid.

Wat ik trouwens allemaal niet meer terug kan vinden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211627550
Bizar hoeveel media deze club al heeft in Nederland.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 december 2023 @ 13:47:46 #16
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211627567
Dan is alle media straks in handen van Talpa en de Belgen. Doe maar niet :')

DPG is al véél te groot.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211627583
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 13:46 schreef Glazenmaker het volgende:
Bizar hoeveel media deze club al heeft in Nederland.
Wel handig als je een abonnement hebt, ik kan, buiten de Telegraaf (godzijdank), zo'n beetje iedere krant in Nederland lezen.
pi_211627618
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 13:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wel handig als je een abonnement hebt, ik kan, buiten de Telegraaf (godzijdank), zo'n beetje iedere krant in Nederland lezen.
Maar als het op het AD staat, dan heb je hetzelfde artikel in de 10 andere DPG kranten.
  vrijdag 15 december 2023 @ 13:53:09 #19
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_211627620
Destijds was ik in eerste instantie wel blij met Van Thillo die toen Het Parool wist te redden door een overname ervan, maar tijdens de onderhandelingen bleek al snel dat zijn belangen anders waren dan de onze.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 15 december 2023 @ 14:09:08 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211627810
quote:
3s.gif Op vrijdag 15 december 2023 13:44 schreef TjjWester het volgende:
Het voordeel is dat we minder reclames krijgen.
[..]
Nu is altijd een copy paste geweest van het ANP, vooral nujij is er heel erg op achteruit gegaan.
Ik refereerde vooral naar het reaguurdersbeleid dat zo ongelofelijk snowflake is. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211627822
DPG :r
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211627912
Nog meer EU propaganda het kan niet op.
  vrijdag 15 december 2023 @ 14:17:45 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_211627914
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 december 2023 14:09 schreef superniger het volgende:
DPG :r
Goed inhoudelijk onderbouwd. :+
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 15 december 2023 @ 14:24:26 #24
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_211627976
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 13:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Maar als het op het AD staat, dan heb je hetzelfde artikel in de 10 andere DPG kranten.
Dit dus. Artikelen worden gekopieerd uit andere DPG-kranten, soms zelfs uit de Belgische kranten. Op die manier zijn er minder redacteuren nodig. Kun je weer lekker journalisten wegbezuinigen.

Bij een krant als het AD gaat het al lang niet meer om nieuws. Clicks zijn leidend. Heb je groot nieuws, maar verwachten ze dat het weinig clicks gaat opleveren (want te inhoudelijk), dan komt het achterin de (papieren) krant.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_211628800
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 december 2023 13:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja, de regionale kranten. Ik heb een abbo op VK en NRC en af en toe volg ik wel eens een link naar Trouw of zo, AD lees ik eigenlijk nooit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')