Klopt, soms zou het best wat sneller mogen gaan.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:51 schreef Nijna het volgende:
[..]
We gaan zien hoe we dit gaan doen, we hebben nu een aantal leer-vakken uitgekozen waarvan we denken dat het haalbaar zou kunnen zijn.
En verder zijn we met onze hulpverlening wel verder aan het kijken, maar dat gaat nog niet zo vlot als ik zou willen...
Ik heb onze even gecheckt. Die kan een programma van 20 of 30 minuten doen met maximaal 1200 toeren. Dat is een Miele W1quote:Op woensdag 20 december 2023 14:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Pff klote van de nierbekkenontsteking weer @:Troel! En @:Mushanga71 ook shit zeg. Ik heb na de vorige nierbekkenontsteking ook alweer een blaasontsteking gehad. Als het nu nog keer gebeurt op korte termijn dan stelde huisarts voor om half jaar preventief antibiotica te gaan slikken 1x per dag.. ik ben sinds de blaasontsteking (begin vd maand) begonnen met D-mannose 500mg bij te slikken, en extra goed opletten met drinken enzo, hopelijk houdt het dat nu tijdje weer buiten de deur.
@:amaranta wat zwaar voor jullie allemaal![]()
En beterschap aan alle zieken ook!
Ik had een wasvraagmijn 10 jaar oude, ¤285 kostende Zanussi lijkt wel op zn einde te lopen. Laatst rook de was al niet zo fris, daarna op 90 graden met van die wasmachinereiniger gedraaid, maar gisteren weer gewassen en ik loop vanochtend de kamer in waar het te drogen hangt en het ruikt echt beetje viezig. Dus ik zoek een nieuwe. Het liefst in elk geval eentje waarbij ik een korte was (20-30 minuten) kan draaien, die dan wel op 1400/1600 toeren kan centrifugeren. Bij mijn huidige kan dat namelijk dan alleen op 900 toeren en dan moet ik daarna alsnog 20 minuten centrifugeren, dus dat schiet niet op. Maar daar kan ik niet op filteren bij Coolblue
. Dus, hebben jullie een wasmachine die dat kan en waar je blij mee bent? Dan hoor ik graag merk en typenummer! Of als je heel blij bent maar hij kan dit niet, wat is dan kortste programmaduur (30 graden) inclusief goed centrifugeren die hij kan? En welk merk/type? En echte afraders hoor ik ook graag!
Ja inderdaad wel op toerental, maar mijn huidige kan ook 1600 toeren maar niet in combinatie met het 20 of 30 minuten programmaquote:Op woensdag 20 december 2023 14:53 schreef Nijna het volgende:
@:exode, hopelijk redden ze het nog tot na het kerstdiner!
@:Mushanga71, beterschap!
@:Gogo83, beterschap. Hopelijk wat aan het opknappen
[..]
@:Vlindertje, wij hebben een Bosch, maar al ouder type die is niet meer te krijgen. Ben er wel tevreden mee, maar echt korte programma's heb ik niet. Kortste geeft hij iets van 40 minuten aan (en die indicatie klopt ook niet altijd, beetje afhankelijk van hoeveel was er in zit ook). Hoogste centrifugetoerental is 1400 toeren bij ons.
Bij coolblue kan je als je via de pc kijkt wel filteren op toerental.
Overigens zie ik daar de meeste wasmachines met 1400 dan nog wat met 1600 en minder dan 1400 toeren zijn er maar een paar wat ik zie en als ik ze selecteer zijn die ook uitverkocht.
Succes met zoeken.
Belangrijk wel om te weten, de korte programma’s kunnen wel vaak maar weinig was aan!quote:Op woensdag 20 december 2023 17:13 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja inderdaad wel op toerental, maar mijn huidige kan ook 1600 toeren maar niet in combinatie met het 20 of 30 minuten programmamaar dat is iets teveel gevraagd voor het filter.
Dank voor de tips allen! Heel fijn
Beterschap! Nierbekkenontsteking is echt zo kut. Regelmatig gehad en ik lig nu met blaasontsteking en griep in bed. Ben er zo klaar mee!quote:Op woensdag 20 december 2023 12:31 schreef Troel het volgende:
Hier vanochtend bevestiging gekregen bij de huisarts dat het toch echt weer een nierbekkenontsteking. Wel een nieuwe, op basis van de kweken die in het ziekenhuis gedaan zijn. Neemt niet weg dat na bijna een week antibiotica de pijn weg had moeten zijn en dat er dus een nieuwe kweek gemaakt wordt.
Dit is de tweede keer. Ook wel in een paar maanden.quote:Op woensdag 20 december 2023 17:59 schreef Vlinder het volgende:
[..]
Beterschap! Nierbekkenontsteking is echt zo kut. Regelmatig gehad en ik lig nu met blaasontsteking en griep in bed. Ben er zo klaar mee!
Dank! Ik zag echt door de bomen het bos niet meer. Heb meteen besteldquote:Op woensdag 20 december 2023 17:15 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh en @:Mushanga71, ik heb deze!
Ze hebben er ook d-mannose + cranberry pillen, maar ik kreeg deze getipt van een vriendin en die zei dat haar huisarts had gezegd minimaal 500mg te slikken en in die met ook cranberry zit volgens mij maar de helft ofzo.
Ik neem er inderdaad 1 per dag en heb ook meteen 150 stuks besteld haha. Ik wist het ook allemaal niet meer dus had een teamgenootje geappt die echt aan de lopende band blaasontstekingen heeft gehad eerder en die linkte deze dus gewoon die gekocht. Of het werkt gaan we zien, vorige keer duurde het 3 weken van laatste ab voor nierbekken tot eerste ab voor blaasontsteking (en toen had ik al week klachten maar was dipstick en dipslide nog niet positief). Inmiddels zit ik op 2 weken sinds laatste ab voor blaasontsteking en het gaat nog goed *afkloppen* maar hoop dit keer toch echt wel dat het lang wegblijft!quote:Op woensdag 20 december 2023 20:09 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dank! Ik zag echt door de bomen het bos niet meer. Heb meteen besteldNeem jij 1 capsule per dag? Bij deze staat 2 per dag maar verder op internet staat dat dagelijks 1 van 500mg genoeg is. Heb meteen een doos van 150 stuks besteld
![]()
Ik ga morgen testen en als wel dan wéér een ab kuur en daarna hoop ik er hiermee vanaf te zijn.
@:Troel en @:Vlinder beterschap!
Dan heb je ook voorlopig genoegquote:Op woensdag 20 december 2023 20:34 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik neem er inderdaad 1 per dag en heb ook meteen 150 stuks besteld haha. Ik wist het ook allemaal niet meer dus had een teamgenootje geappt die echt aan de lopende band blaasontstekingen heeft gehad eerder en die linkte deze dus gewoon die gekocht. Of het werkt gaan we zien, vorige keer duurde het 3 weken van laatste ab voor nierbekken tot eerste ab voor blaasontsteking (en toen had ik al week klachten maar was dipstick en dipslide nog niet positief). Inmiddels zit ik op 2 weken sinds laatste ab voor blaasontsteking en het gaat nog goed *afkloppen* maar hoop dit keer toch echt wel dat het lang wegblijft!
Ah, dat verklaart veel, al is het bij mij geen start ervanquote:Op woensdag 20 december 2023 23:10 schreef Amsel het volgende:
Ik las ergens dat (steeds terugkerende) blaasontsteking ook een teken van (de start van) de overgang kan zijn. Ook zo'n onderwerp waar ik me nog eens in moet verdiepen
Ja, een vrij sterke.quote:Op woensdag 20 december 2023 22:32 schreef SQ het volgende:
@:amaranta heeft wel een mening over wasmachines
Als je nog meer overgangsklachten hebt, zou je met je huisarts over hst (hormoon substitutie therapie) kunnen praten. De klachten komen door het verminderen tot verdwijnen van oestrogeen, en dat is met hst heel goed te behandelen.quote:Op donderdag 21 december 2023 08:06 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ah, dat verklaart veel, al is het bij mij geen start ervan![]()
Zo even langs de ha.
Wat naar dat je zo weinig aan je ouders hebt, Schanu, zelfs in zo'n praktische noodsituatie. Kennelijk hebben ze 't niet in zich.. Heel fijn dat de buurvrouw kan inspringen, goed dat je toch iets hebt weten te regelen. Dikke pluim voor jou dus en sterkte bij de begrafenis.quote:Op dinsdag 19 december 2023 10:41 schreef Schanu het volgende:
Ik heb donderdag een begrafenis van oma. En waar ik in eerste instantie de kinderen mee wilde nemen, zelfs al kleding had gekocht (met dank aan dit topic), nu toch maar besloten de kinderen niet mee te nemen. Alle andere achterkleinkinderen gaan ook niet mee. En het wordt een best wel lange en zware kerkdienst dus de vraag is of en hoe lang ze dat vol zouden houden. Plus met mijn oudste, en alle indrukken, en ze trekt het allemaal al zo slecht..
Maar goed, niet mee dus, en geen opvang mogelijk voor die dag want de BSO heeft nooit plek en wegens het kerstdiner op school die avond zijn de kinderen ook al om 12.15 uur vrij. Ik heb bij hoge uitzondering mijn moeder gevraagd of ze die middag kan en wil oppassen. Mijn moeder is mentaal niet in orde dus dat is altijd wel een dingetje, ze ziet de meiden normaliter alleen als ze jarig zijn. Maar warempel, ze gaf aan te gaan overleggen met mijn vader omdat hij die dag jarig is. Conclusie na het overleg, mijn vader vond het niet leuk dus mijn moeder kon niet oppassen.
En ik BAAL hier gewoon zo ontzettend van. Dat een volwassen man van 64 zijn eigen verjaardag, die hij niet eens viert behalve met mijn moeder want ook mijn vader is mentaal niet in orde dus ze hebben geen sociaal leven, belangrijker vindt dan ons helpen zoeken naar een oplossing in deze situatie. En ik had het kunnen weten want ik heb hem voor het laatst gezien bij de geboorte van mijn jongste, dus wat verwacht ik nou werkelijk, maar ik hou toch altijd de hoop dat als de nood echt hoog is ze wel voor ons klaar kunnen staan. En zelfs dat kan dus niet..
Uiteindelijk heeft de buurvrouw vrij gevraagd van haar werk om de kinderen op te halen uit school en ze 's middags op te vangen. Zij is meer oma voor mijn meiden dan mijn eigen moeder ooit is geweest en ooit zal worden. En het gebrek aan ouders is iets waar ik wel mee heb leren omgaan, maar voor mijn kinderen het gebrek aan schoonouders breekt toch elke keer weer mijn hart.
#Einderant
Dank voor de tip! Misschien toch verstandig om daarvoor een afspraak met de ha te maken.quote:Op donderdag 21 december 2023 09:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je nog meer overgangsklachten hebt, zou je met je huisarts over hst (hormoon substitutie therapie) kunnen praten. De klachten komen door het verminderen tot verdwijnen van oestrogeen, en dat is met hst heel goed te behandelen.
Ik zou het gesprek zeker aangaan. De overgang en menopause kennen veel meer klachten dan de bekende opvliegers, zoals de zaken die je noemt. Maar ook bijvoorbeeld spier- en gewrichtsklachten, slecht slapen, hoofdpijn, vermoeid. Oestrogeen kan daar echt bij helpen, en het heeft als groot bijkomend voordeel dat de kans op osteoporose en hart- en vaatziekten flink minder wordt.quote:Op donderdag 21 december 2023 10:14 schreef Mushanga71 het volgende:
Geen blaasontsteking maar toch ben ik er niet gerust op![]()
De d-mannose komt pas zaterdag binnen maar heb nog 1 fles cranberrysap. Drink ik dat wel.
[..]
Dank voor de tip! Misschien toch verstandig om daarvoor een afspraak met de ha te maken.
Heb geen klassieke klachten zoals opvliegers, maar wél blaasontsteking, prikkelbaar (understatementen stemmingswisselingen. Herken mezelf soms niet eens
![]()
Stopte ruim twee jaar geleden met de pil en toen was de zooi ook klaar. Dus wat dat betreft had ik mazzel.
Spier en gewrichtsklachten, check. Heb sinds 3 jaar een te hoge bloeddruk en vroeger was die altijd (te) laag.quote:Op donderdag 21 december 2023 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou het gesprek zeker aangaan. De overgang en menopause kennen veel meer klachten dan de bekende opvliegers, zoals de zaken die je noemt. Maar ook bijvoorbeeld spier- en gewrichtsklachten, slecht slapen, hoofdpijn, vermoeid. Oestrogeen kan daar echt bij helpen, en het heeft als groot bijkomend voordeel dat de kans op osteoporose en hart- en vaatziekten flink minder wordt.
Mocht de huisarts er niet aan willen, kun je een verwijzing naar een gynaecoloog of overgangskliniek vragen.
Overgangsklachten:quote:Op donderdag 21 december 2023 10:33 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Spier en gewrichtsklachten, check. Heb sinds 3 jaar een te hoge bloeddruk en vroeger was die altijd (te) laag.
Als ik alles bij elkaar op tel, krijg ik best een flinke lijst.
Ben blij dat je me hier op wijst, ik ga het er in het nieuwe jaar echt met de ha over hebben.
Veel vrouwen deinzen terug voor hormonen. Ik niet, heb 35 jaar de pil geslikt tot volle tevredenheid. Als hormonen me hierbij ook kunnen helpen, prima. Maar echt, ik heb er nooit zo bij stil gestaan dat het overgangsklachten kunnen zijn, juist omdat ik geen opvliegers en nachtelijk zweten heb.
Er zit een vrouwenkliniek in de buurt, mocht de ha er tegen zijn![]()
Ik ga ermee aan de slag, komt er hopelijk toch een oplossing.
Dank!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |