abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211608440
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:21 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Nee, ik heb enkele straten hier in de buurt de laatste 8 jaar extreem zien veranderen inclusief bijkomende criminaliteit. Maar woon jij in hetzelfde dorp maar 8 straten verder dan zie je het idd niet en kun jij je niet herkennen in de problematiek die mensen in zulke buurten dagelijks ondervinden.

Gelijkmatig worden ze nooit verdeeld, misschien per gemeente worden ze gelijkmatig verdeeld maar in de gemeente worden ze op één hoop gegooid waardoor een selectieve groep Nederlanders er last van heeft.

Als jij gelijkmatige verdeling wilt dan krijg jij er morgen 50 in je straat, niet je gemeente maar in jou straat, dat is nooit gelijkwaardig en makkelijk lullen als je niet in een sociale woning woont of grenst aan een sociale buurt en een dik koophuis hebt.
Goh, de fijne rechtse VVD'ers en BBB'ers willen geen asielzoekers in hun straat? Ik zou er een regering mee vormen. Subiet.
pi_211608451
Heeft er iemand over nagedacht waar de gemeentes deze mensen gaan laten? of gaan we daar sociale huurwoningen voor claimen?
speak only if it improves the silence.
  woensdag 13 december 2023 @ 18:25:16 #153
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211608453
quote:
3s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:23 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Zoals het er nu uitziet krijgen ze hun zin.
Slechte zaak, want het is de enige juiste manier om hiermee om te gaan. Het slaat nergens op om 1 locatie hiermee op te zadelen. Dit hoeft helemaal geen probleem te zijn als iedereen een beetje meewerkt en dan heeft niemand er last van.
pi_211608462
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:21 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Nee, ik heb enkele straten hier in de buurt de laatste 8 jaar extreem zien veranderen inclusief bijkomende criminaliteit. Maar woon jij in hetzelfde dorp maar 8 straten verder dan zie je het idd niet en kun jij je niet herkennen in de problematiek die mensen in zulke buurten dagelijks ondervinden.

Gelijkmatig worden ze nooit verdeeld, misschien per gemeente worden ze gelijkmatig verdeeld maar in de gemeente worden ze op één hoop gegooid waardoor een selectieve groep Nederlanders er last van heeft.

Als jij gelijkmatige verdeling wilt dan krijg jij er morgen 50 in je straat, niet je gemeente maar in jou straat, dat is nooit gelijkwaardig en makkelijk lullen als je niet in een sociale woning woont of grenst aan een sociale buurt en een dik koophuis hebt.

Laten we ze maar eens gelijkwaardig verdelen binnen de gemeente, dan slaan hier heel wat mensen opeens andere taal uit.
Ik heb in Alphen aan den Rijn om de hoek van een asielzoekerscentrum gewoond en ik heb mijn huidige gemeente vlak voor de inval in Oekraïne voorgesteld om van de lege school in mijn straat een asielzoekerscentrum te maken, gelukkig kreeg dat behoorlijk veel bijval. Want overlast door een asielzoekerscentrum, dat komt vrijwel niet voor.

Nu zitten er Oekraïners in, ook nog geen seconde last van gehad.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211608470
quote:
3s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:25 schreef TjjWester het volgende:
Heeft er iemand over nagedacht waar de gemeentes deze mensen gaan laten? of gaan we daar sociale huurwoningen voor claimen?
Dit gaat om opvangplekken, dat kan echt op vele manieren. Voor Oekraïners waren eigenlijk heel snel 100.000 plekken gevonden door de gemeenten en dit gaat om veel kleinere aantallen (er is immers ook al de nodige capaciteit).
  woensdag 13 december 2023 @ 18:27:44 #156
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_211608471
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]
"Ik respecteer de rechtsstaat"
Dat weten we, maar hoe zit het met de rechtstaat?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_211608476
quote:
3s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:25 schreef TjjWester het volgende:
Dat is het grote probleem wat mensen niet zien. Wel spreiden over gemeentes maar niet spreiden in de gemeentes, ze allemaal op een hoop gooien bij een groep wat hetzelf al zwaar heeft. Lekker makkelijk lullen vind ik dat.

Spreidingswet per straat, doe dat meer eens, is het zo afgelopen met dat open grenzen beleid. Krijgen de mensen in koophuizen van 500k+ ook eens de wereld te zien waar mensen in sociale woningen of huizen tot 250k in leven.

Het is geen spreidingswet als je landelijk de sociale buurten volledig belast met de import, en dat al tientallen jaren.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211608480
Oh fuck was helemaal vergeten dat van der Burg nu ook kamerlid is :D

Denk niet dat die bij de stemming is. _O-
graag op anoniem
pi_211608485
quote:
2s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:25 schreef Tijn het volgende:

[..]
Slechte zaak, want het is de enige juiste manier om hiermee om te gaan. Het slaat nergens op om 1 locatie hiermee op te zadelen. Dit hoeft helemaal geen probleem te zijn als iedereen een beetje meewerkt en dan heeft niemand er last van.
Maar is dat zo? Of gaan we de overlast die we zien in Ter Apel, Budel en bepaalde wijken in de grote steden dan juist overal zien?
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 18:28:57 #160
375570 crew  Cyan9
pi_211608490
Eerdmans, wat een clown is het ook.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_211608495
quote:
2s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:27 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit gaat om opvangplekken, dat kan echt op vele manieren. Voor Oekraïners waren eigenlijk heel snel 100.000 plekken gevonden door de gemeenten en dit gaat om veel kleinere aantallen (er is immers ook al de nodige capaciteit).
En hoe lang gaat duren voordat een "mensenrechten organisatie" bij de rechter gaat klagen over onmenselijke opvang in een sporthal? We weten toch allemaal hoe het afloopt.
speak only if it improves the silence.
  woensdag 13 december 2023 @ 18:29:21 #162
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_211608496
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:28 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Maar is dat zo? Of gaan we de overlast die we in Ter Apel, Budel en bepaalde wijken in de grote steden dan juist overal zien?
Natuurlijk krijg je die ellende dan niet overal, want als je ze verdeelt, zijn het op geen enkele plek bijzonder veel mensen.
pi_211608507
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:28 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dat is het grote probleem wat mensen niet zien. Wel spreiden over gemeentes maar niet spreiden in de gemeentes, ze allemaal op een hoop gooien bij een groep wat hetzelf al zwaar heeft. Lekker makkelijk lullen vind ik dat.

Spreidingswet per straat, doe dat meer eens, is het zo afgelopen met dat open grenzen beleid. Krijgen de mensen in koophuizen van 500k+ ook eens de wereld te zien waar mensen in sociale woningen of huizen tot 250k in leven.

Het is geen spreidingswet als je landelijk de sociale buurten volledig belast met de import, en dat al tientallen jaren.
En toch Wilders stemmen die al 20 jaar op economisch gebied met de VVD meestemt. _O-
pi_211608508
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:28 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Lege scholen en andere gebouwen zijn er echt heel veel. Genoeg voor asielzoekerscentra.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211608511
Winnaars van deze dag vind ik:
1 Yesilgoz vanwege de vlijmscherpe reactie op hypocriete Rob Jetten
2 Kamminga, gewoon prima gedaan
3 Wilders, aalglad bijgedraaid zodat niemand er vat op kon krijgen

Verliezers
1 Timmermans, akelig mannetje
2 Timmermans, uit de hoogte
3 Timmermans, geen benul van wat er in de samenleving speelt
-
pi_211608525
Het was trouwens al eerder gezegd maar complimenten voor voorzitter Kamminga in wat toch een vrij moeilijk debat was zeker na/met die motie.
graag op anoniem
  Moderator woensdag 13 december 2023 @ 18:32:20 #167
375570 crew  Cyan9
pi_211608528
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het was trouwens al eerder gezegd maar complimenten voor Voorzitter Kamminga in wat toch een vrij moeilijk debat was zeker na/met die motie.
Ja, die doet het prima.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_211608531
quote:
2s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:29 schreef Tijn het volgende:

[..]
Natuurlijk krijg je die ellende dan niet overal, want als je ze verdeelt, zijn het op geen enkele plek bijzonder veel mensen.
Op korte termijn wellicht, maar als er elk jaar meerdere bijkomen bouwt dat zich vanzelf op natuurlijk.
pi_211608534
quote:
2s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:29 schreef Tijn het volgende:

[..]
Maar is het puur het aantal mensen dat zorgt dat er gestolen wordt uit winkels en er bv. geen bussen meer kunnen rijden op bepaalde routes? Of het onaangepaste gedrag van een aantal die je dan over het hele land verspreidt?

De overlast zal dan wellicht minder zijn dan momenteel in Budel of Ter Apel, maar voor degenen die het treft niet minder vervelend.

Als men meer draagvlak voor immigratie wil creëren lijkt ‘iedereen een beetje overlast’ me niet bepaald de manier.
pi_211608536
quote:
1s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb in Alphen aan den Rijn om de hoek van een asielzoekerscentrum gewoond en ik heb mijn huidige gemeente vlak voor de inval in Oekraïne voorgesteld om van de lege school in mijn straat een asielzoekerscentrum te maken, gelukkig kreeg dat behoorlijk veel bijval. Want overlast door een asielzoekerscentrum, dat komt vrijwel niet voor.

Nu zitten er Oekraïners in, ook nog geen seconde last van gehad.
Ik heb een azc op nog een 500 meter hier liggen, een straat wat inmiddels is volgepropt met niet werkende asielzoekers en de criminaliteit loopt hier de spuitgaten uit. Hangen nu overal camera's maar is nutteloos gezien ze allemaal onherkenbaar hun misdaden plegen. 3 weken geleden hier nog een die een fiets probeerde te jatten, stelen, inbraken, vechtpartijen, het is de dagelijkse gang van zaken geworden in een dorp waar je nu meermaals per dag de politie sirenes hoorde waar je die 10 jaar geleden 1x per maand hoorde. En dat is een dorp waar ze 6 jaar geleden het politie bureau wegbezuinigd hebben.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211608550
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dat weten we, maar hoe zit het met de rechtstaat?
Dat zit wel goed maar ik maak me meer zorgen over de grondwet.
Die is vandaag maar 300x genoemd waarvan 299x door Timmermans. Als hij het als hoeder van de grondwet er net zo beroerd af brengt als bij de glorieuze zegetocht over links dan zie ik het somber in.
-
pi_211608563
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het was trouwens al eerder gezegd maar complimenten voor voorzitter Kamminga in wat toch een vrij moeilijk debat was zeker na/met die motie.
Jammer genoeg is zij geen kandidaat.
pi_211608567
Yesilgoz gooit er een house of cards actie in terwijl ze vanmiddag zei dat het hier geen house of cards was. _O_
De enige echte.
pi_211608578
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En toch Wilders stemmen die al 20 jaar op economisch gebied met de VVD meestemt. _O-
Jij stemde toch D66? Vraag mij af of zij de laatste jaren met de VVD hebben mee gestemd?
pi_211608579
quote:
2s.gif Op woensdag 13 december 2023 18:36 schreef Rnie het volgende:
Yesilgoz gooit er een house of cards actie in terwijl ze vanmiddag zei dat het hier geen house of cards was. _O_
Dus gewoon een slechte leugenaar want deze motie is niet onder het kopje thee bedacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')