Goh, de fijne rechtse VVD'ers en BBB'ers willen geen asielzoekers in hun straat? Ik zou er een regering mee vormen. Subiet.quote:Op woensdag 13 december 2023 18:21 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nee, ik heb enkele straten hier in de buurt de laatste 8 jaar extreem zien veranderen inclusief bijkomende criminaliteit. Maar woon jij in hetzelfde dorp maar 8 straten verder dan zie je het idd niet en kun jij je niet herkennen in de problematiek die mensen in zulke buurten dagelijks ondervinden.
Gelijkmatig worden ze nooit verdeeld, misschien per gemeente worden ze gelijkmatig verdeeld maar in de gemeente worden ze op één hoop gegooid waardoor een selectieve groep Nederlanders er last van heeft.
Als jij gelijkmatige verdeling wilt dan krijg jij er morgen 50 in je straat, niet je gemeente maar in jou straat, dat is nooit gelijkwaardig en makkelijk lullen als je niet in een sociale woning woont of grenst aan een sociale buurt en een dik koophuis hebt.
Slechte zaak, want het is de enige juiste manier om hiermee om te gaan. Het slaat nergens op om 1 locatie hiermee op te zadelen. Dit hoeft helemaal geen probleem te zijn als iedereen een beetje meewerkt en dan heeft niemand er last van.quote:Op woensdag 13 december 2023 18:23 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zoals het er nu uitziet krijgen ze hun zin.
Ik heb in Alphen aan den Rijn om de hoek van een asielzoekerscentrum gewoond en ik heb mijn huidige gemeente vlak voor de inval in Oekraïne voorgesteld om van de lege school in mijn straat een asielzoekerscentrum te maken, gelukkig kreeg dat behoorlijk veel bijval. Want overlast door een asielzoekerscentrum, dat komt vrijwel niet voor.quote:Op woensdag 13 december 2023 18:21 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nee, ik heb enkele straten hier in de buurt de laatste 8 jaar extreem zien veranderen inclusief bijkomende criminaliteit. Maar woon jij in hetzelfde dorp maar 8 straten verder dan zie je het idd niet en kun jij je niet herkennen in de problematiek die mensen in zulke buurten dagelijks ondervinden.
Gelijkmatig worden ze nooit verdeeld, misschien per gemeente worden ze gelijkmatig verdeeld maar in de gemeente worden ze op één hoop gegooid waardoor een selectieve groep Nederlanders er last van heeft.
Als jij gelijkmatige verdeling wilt dan krijg jij er morgen 50 in je straat, niet je gemeente maar in jou straat, dat is nooit gelijkwaardig en makkelijk lullen als je niet in een sociale woning woont of grenst aan een sociale buurt en een dik koophuis hebt.
Laten we ze maar eens gelijkwaardig verdelen binnen de gemeente, dan slaan hier heel wat mensen opeens andere taal uit.
Dit gaat om opvangplekken, dat kan echt op vele manieren. Voor Oekraïners waren eigenlijk heel snel 100.000 plekken gevonden door de gemeenten en dit gaat om veel kleinere aantallen (er is immers ook al de nodige capaciteit).quote:Op woensdag 13 december 2023 18:25 schreef TjjWester het volgende:
Heeft er iemand over nagedacht waar de gemeentes deze mensen gaan laten? of gaan we daar sociale huurwoningen voor claimen?
Dat weten we, maar hoe zit het met de rechtstaat?quote:
Dat is het grote probleem wat mensen niet zien. Wel spreiden over gemeentes maar niet spreiden in de gemeentes, ze allemaal op een hoop gooien bij een groep wat hetzelf al zwaar heeft. Lekker makkelijk lullen vind ik dat.quote:Op woensdag 13 december 2023 18:25 schreef TjjWester het volgende:
Heeft er iemand over nagedacht waar de gemeentes deze mensen gaan laten? of gaan we daar sociale huurwoningen voor claimen?
Maar is dat zo? Of gaan we de overlast die we zien in Ter Apel, Budel en bepaalde wijken in de grote steden dan juist overal zien?quote:Op woensdag 13 december 2023 18:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Slechte zaak, want het is de enige juiste manier om hiermee om te gaan. Het slaat nergens op om 1 locatie hiermee op te zadelen. Dit hoeft helemaal geen probleem te zijn als iedereen een beetje meewerkt en dan heeft niemand er last van.
En hoe lang gaat duren voordat een "mensenrechten organisatie" bij de rechter gaat klagen over onmenselijke opvang in een sporthal? We weten toch allemaal hoe het afloopt.quote:Op woensdag 13 december 2023 18:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit gaat om opvangplekken, dat kan echt op vele manieren. Voor Oekraïners waren eigenlijk heel snel 100.000 plekken gevonden door de gemeenten en dit gaat om veel kleinere aantallen (er is immers ook al de nodige capaciteit).
Natuurlijk krijg je die ellende dan niet overal, want als je ze verdeelt, zijn het op geen enkele plek bijzonder veel mensen.quote:Op woensdag 13 december 2023 18:28 schreef JaxStrumleyII het volgende:
[..]
Maar is dat zo? Of gaan we de overlast die we in Ter Apel, Budel en bepaalde wijken in de grote steden dan juist overal zien?
En toch Wilders stemmen die al 20 jaar op economisch gebied met de VVD meestemt.quote:Op woensdag 13 december 2023 18:28 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat is het grote probleem wat mensen niet zien. Wel spreiden over gemeentes maar niet spreiden in de gemeentes, ze allemaal op een hoop gooien bij een groep wat hetzelf al zwaar heeft. Lekker makkelijk lullen vind ik dat.
Spreidingswet per straat, doe dat meer eens, is het zo afgelopen met dat open grenzen beleid. Krijgen de mensen in koophuizen van 500k+ ook eens de wereld te zien waar mensen in sociale woningen of huizen tot 250k in leven.
Het is geen spreidingswet als je landelijk de sociale buurten volledig belast met de import, en dat al tientallen jaren.
Lege scholen en andere gebouwen zijn er echt heel veel. Genoeg voor asielzoekerscentra.quote:Op woensdag 13 december 2023 18:28 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat is het grote probleem wat mensen niet zien. Wel spreiden over gemeentes maar niet spreiden in de gemeentes, ze allemaal op een hoop gooien bij een groep wat hetzelf al zwaar heeft. Lekker makkelijk lullen vind ik dat.
Spreidingswet per straat, doe dat meer eens, is het zo afgelopen met dat open grenzen beleid. Krijgen de mensen in koophuizen van 500k+ ook eens de wereld te zien waar mensen in sociale woningen of huizen tot 250k in leven.
Het is geen spreidingswet als je landelijk de sociale buurten volledig belast met de import, en dat al tientallen jaren.
Ja, die doet het prima.quote:Op woensdag 13 december 2023 18:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het was trouwens al eerder gezegd maar complimenten voor Voorzitter Kamminga in wat toch een vrij moeilijk debat was zeker na/met die motie.
Op korte termijn wellicht, maar als er elk jaar meerdere bijkomen bouwt dat zich vanzelf op natuurlijk.quote:Op woensdag 13 december 2023 18:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk krijg je die ellende dan niet overal, want als je ze verdeelt, zijn het op geen enkele plek bijzonder veel mensen.
Maar is het puur het aantal mensen dat zorgt dat er gestolen wordt uit winkels en er bv. geen bussen meer kunnen rijden op bepaalde routes? Of het onaangepaste gedrag van een aantal die je dan over het hele land verspreidt?quote:Op woensdag 13 december 2023 18:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk krijg je die ellende dan niet overal, want als je ze verdeelt, zijn het op geen enkele plek bijzonder veel mensen.
Ik heb een azc op nog een 500 meter hier liggen, een straat wat inmiddels is volgepropt met niet werkende asielzoekers en de criminaliteit loopt hier de spuitgaten uit. Hangen nu overal camera's maar is nutteloos gezien ze allemaal onherkenbaar hun misdaden plegen. 3 weken geleden hier nog een die een fiets probeerde te jatten, stelen, inbraken, vechtpartijen, het is de dagelijkse gang van zaken geworden in een dorp waar je nu meermaals per dag de politie sirenes hoorde waar je die 10 jaar geleden 1x per maand hoorde. En dat is een dorp waar ze 6 jaar geleden het politie bureau wegbezuinigd hebben.quote:Op woensdag 13 december 2023 18:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb in Alphen aan den Rijn om de hoek van een asielzoekerscentrum gewoond en ik heb mijn huidige gemeente vlak voor de inval in Oekraïne voorgesteld om van de lege school in mijn straat een asielzoekerscentrum te maken, gelukkig kreeg dat behoorlijk veel bijval. Want overlast door een asielzoekerscentrum, dat komt vrijwel niet voor.
Nu zitten er Oekraïners in, ook nog geen seconde last van gehad.
Dat zit wel goed maar ik maak me meer zorgen over de grondwet.quote:Op woensdag 13 december 2023 18:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat weten we, maar hoe zit het met de rechtstaat?
Jammer genoeg is zij geen kandidaat.quote:Op woensdag 13 december 2023 18:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het was trouwens al eerder gezegd maar complimenten voor voorzitter Kamminga in wat toch een vrij moeilijk debat was zeker na/met die motie.
Jij stemde toch D66? Vraag mij af of zij de laatste jaren met de VVD hebben mee gestemd?quote:Op woensdag 13 december 2023 18:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En toch Wilders stemmen die al 20 jaar op economisch gebied met de VVD meestemt.
Dus gewoon een slechte leugenaar want deze motie is niet onder het kopje thee bedacht.quote:Op woensdag 13 december 2023 18:36 schreef Rnie het volgende:
Yesilgoz gooit er een house of cards actie in terwijl ze vanmiddag zei dat het hier geen house of cards was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |