abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212128488
quote:
5s.gif Op maandag 22 januari 2024 11:57 schreef Kreator het volgende:

[..]
Wanneer gaan we daar als consument iets van zien?

Ik betaal nu 1.44 per m3 gas, vast contract 1 jaar bij Energiedirect (vriendin was bang voor hoge prijzen dus te vroeg vastgezet)

In april verloopt ons contract. Ik krijg nu een aanbod voor 1.38 per m3. Dat is niet bepaald schokkend goedkoper dan het was en 18 cent duurder dan een willekeurig aanbod van bijvoorbeeld Oxxio, dat mij nu 1.20 aanbiedt.

Wat zouden jullie doen, gewoon nog even rustig een paar maanden in de wacht, aangezien de verwachting is dat de prijs verder gaat zakken? Ik verwacht tegenwoordig geen prijzen onder de 1 meer, aangezien belasting al 71 cent is.
Overstappen naar variabel en even aankijken
  maandag 22 januari 2024 @ 12:23:52 #177
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_212128663
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 12:03 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Overstappen naar variabel en even aankijken
Probleem is dat je bij variabel altijd genaaid wordt omdat je dan op het tarief zit van de trouwe verdienmodelklant. Ik heb het in december maar een jaartje vast gezet omdat ik anders in de dure maanden tot eind februari op 1,50 euro had gezeten voor gas en 0,40 euro voor stroom. Tijdelijk dynamisch is de andere betere optie dan variabel (en tot op heden ook beter dan vast) lijkt mij.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_212145803
Wel een goede tijd om een vast contract te nemen zeg. Zojuist vast contract afgesloten voor E 100 pm voor 3 jaar. Nu ben ik slechts een 1 persoons huishouden en stook doorgaans maar 1 ruimte in de winter dus dat helpt maar hier ben ik toch wel erg blij mee hoor.
pi_212145960
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 januari 2024 15:59 schreef Elan het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Mega Excavators, nu op Discovery Channel.
pi_212146956
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 20:55 schreef Alpha0 het volgende:
Wel een goede tijd om een vast contract te nemen zeg. Zojuist vast contract afgesloten voor E 100 pm voor 3 jaar. Nu ben ik slechts een 1 persoons huishouden en stook doorgaans maar 1 ruimte in de winter dus dat helpt maar hier ben ik toch wel erg blij mee hoor.
Nou zegt ¤100,- per maand alleen helemaal niets.
Allereerst is die 100 euro maar een indicatie en ten tweede zegt het niets over of het een goede prijs of interessanten tarieven zijn…
  Moderator dinsdag 23 januari 2024 @ 22:09:56 #181
236264 crew  capricia
pi_212146993
quote:
Weet je ook je tarieven?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212147386
quote:
¤100 per maand zou voor ons veel te duur zijn. Wij zijn met twee personen en wonen in een 2/1kap woning. We betalen nu ¤16 per maand en dat lijkt voldoende te zijn.
pi_212147405
Dat praten in voorschot per maand is toch wel heel slim gedaan van de energiemaatschappijen. Het zegt weinig over wat je echt kwijt bent en toch kijkt het gros van de consumenten ernaar
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_212147514
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 22:37 schreef Mortaxx het volgende:
Dat praten in voorschot per maand is toch wel heel slim gedaan van de energiemaatschappijen. Het zegt weinig over wat je echt kwijt bent en toch kijkt het gros van de consumenten ernaar
Als je bij die met de laagste kosten per maand zit en je je hele verbruik in voorschotten hebt.

Dan is het toch wat je echt kwijt bent?
pi_212147574
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 22:43 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Als je bij die met de laagste kosten per maand zit en je je hele verbruik in voorschotten hebt.

Dan is het toch wat je echt kwijt bent?
Ja als je voorschot perfect je kosten dekt :') je kunt ook gewoon naar de tarieven kijken
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_212147651
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 22:48 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Ja als je voorschot perfect je kosten dekt :') je kunt ook gewoon naar de tarieven kijken
Ja, maar dat doet een voorschot toch? Je vult immers in hoeveel je verbruikt en dat stel je desnoods bij in de app?
pi_212149805
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 22:09 schreef capricia het volgende:

[..]
Weet je ook je tarieven?
stroom: 0,305 / kWh

gas: 1,217 / m3
  Moderator woensdag 24 januari 2024 @ 09:55:08 #188
236264 crew  capricia
pi_212150395
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 09:28 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
stroom: 0,305 / kWh

gas: 1,217 / m3
30 cent stroom..dat is netjes. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 24 januari 2024 @ 10:20:47 #189
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_212150709
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 09:55 schreef capricia het volgende:

[..]
30 cent stroom..dat is netjes. :)
Ik werd 2 weken geleden gebeld door mijn vorige energieaanbieder, Engie. Doordat ik gebeld werd ben ik wel op hun website gaan kijken en heb daar mijn gegevens ingevuld om een berekening te laten doen.

Wat kwam daar vervolgens uit? 23ct dal en 30ct piek. Dat vond ik verdacht laag. Niet dat ik daar verder iets mee kon, want immers, vast contract bij Eneco en opzegboete.....tot dat bleek dat ik geen opzegboete heb. Toen heb ik nog bij Pure Energie gekeken, en die hadden iets hoger tarief, maar, daar lijk je op de website niet te kunnen kiezen voor Piek & Dal. Maar ik heb dus Pure Energie gebeld, en gevraagd of die tarieven klopten. Daar kreeg ik 'ja' als antwoord op.

Toen heb ik Engie gebeld met de vraag of de tarieven die ze mij lieten zien klopten. Ja, die klopten. Vervolgens heb ik Eneco gebeld dat hun chatbot mij voorschotelde dat mijn overstapboete 0,00 euro zou zijn. Dat klopte ook.

Kijk ik nu echter op de website van Engie, en vul ik daar mijn gegevens in, dan zegt ie weer 28ct dal en 36ct piek.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator woensdag 24 januari 2024 @ 10:22:33 #190
236264 crew  capricia
pi_212150723
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 10:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik werd 2 weken geleden gebeld door mijn vorige energieaanbieder, Engie. Doordat ik gebeld werd ben ik wel op hun website gaan kijken en heb daar mijn gegevens ingevuld om een berekening te laten doen.

Wat kwam daar vervolgens uit? 23ct dal en 30ct piek. Dat vond ik verdacht laag. Niet dat ik daar verder iets mee kon, want immers, vast contract bij Eneco en opzegboete.....tot dat bleek dat ik geen opzegboete heb. Toen heb ik nog bij Pure Energie gekeken, en die hadden iets hoger tarief, maar, daar lijk je op de website niet te kunnen kiezen voor Piek & Dal. Maar ik heb dus Pure Energie gebeld, en gevraagd of die tarieven klopten. Daar kreeg ik 'ja' als antwoord op.

Toen heb ik Engie gebeld met de vraag of de tarieven die ze mij lieten zien klopten. Ja, die klopten. Vervolgens heb ik Eneco gebeld dat hun chatbot mij voorschotelde dat mijn overstapboete 0,00 euro zou zijn. Dat klopte ook.

Kijk ik nu echter op de website van Engie, en vul ik daar mijn gegevens in, dan zegt ie weer 28ct dal en 36ct piek.
Huh, wat is dat voor iets raars? Hoeveel tijd zat er tussen die twee verschillende tarieven van Engie?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 24 januari 2024 @ 10:49:33 #191
16180 crew  CoolGuy
pi_212150973
quote:
1s.gif Op woensdag 24 januari 2024 10:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Huh, wat is dat voor iets raars? Hoeveel tijd zat er tussen die twee verschillende tarieven van Engie?
2 weken.
pi_212151789
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 10:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
2 weken.
Ik zag bij mijn aanbieder coolblue ook echt gegoochel. Per 2 weken een totaal ander tarief, van 1,17 euro / m3 gas (vorig jaar dan, met oude belasingen) tot boven de 1,30 / m3, en dat ook zo plotseling. Werkelijk geen touw aan vast te knopen.

Ik vraag me af hoe dat werkt. Alsof die aanbieders opeens een koopje gedaan, die tarieven kunnen handhaven totdat de voorraad strekt ofzo. Het lijkt meer het Kruidvat, met dit soort gesmijt van prijzen.
  Moderator woensdag 24 januari 2024 @ 11:59:52 #193
16180 crew  CoolGuy
pi_212151844
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 11:53 schreef skrn het volgende:

[..]
Ik zag bij mijn aanbieder coolblue ook echt gegoochel. Per 2 weken een totaal ander tarief, van 1,17 euro / m3 gas (vorig jaar dan, met oude belasingen) tot boven de 1,30 / m3, en dat ook zo plotseling. Werkelijk geen touw aan vast te knopen.

Ik vraag me af hoe dat werkt. Alsof die aanbieders opeens een koopje gedaan, die tarieven kunnen handhaven totdat de voorraad strekt ofzo. Het lijkt meer het Kruidvat, met dit soort gesmijt van prijzen.
Ja, ik heb geen idee, maar ik heb die overstap wel gemaakt. De reden daarvoor is dat ik dan met het nieuwe contract de komende winter zo goed als voorbij ben in plaats van dat ik hoogzomer uit mijn contract kom. Ik heb geen overstapboete (sterker nog, ik krijg geld terug), dus dat is gunstig, dus ik kan gewoon kosteloos weg naar een lager tarief en heb nog steeds zekerheid. Ik heb ook heel 2024 dan geen last van eventuele terugleverboetes, terwijl ik niet weet wat energieboeren gaan doen gedurende dit jaar.

Ik heb net de Engie app geīnstalleerd, die is nog niet actief omdat het contract nog niet actief is, maar daar zie ik inderdaad dezelfde tarieven in terug komen als die in het contract zijn gecommuniceerd en via de mail naar mij is gestuurd, en dat is weer allemaal in lijn met de tarieven zoals ik ze op hun website zag 2 weken geleden.
pi_212152306
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 januari 2024 22:37 schreef Mortaxx het volgende:
Zolang je de voorgeschotelde bedragen alleen gebruikt om binnen je eigen situatie de partijen te vergelijken is daar niets mis mee. Je moet dan wel goed opletten dat voor de vergelijking een correcte schatting van het jaarlijkse verbruik gehanteerd wordt.

Voor het vergelijken met andere mensen in andere situaties is het noemen van een voorschotbedrag totaal zinloos.
pi_212152347
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 11:53 schreef skrn het volgende:

[..]
Dat werkt inderdaad ongeveer zo.

Ze kopen een hoeveelheid gas en elektriciteit in op de termijnmarkt en verkopen dat vervolgens aan eindgebruikers.
Afhankelijk van het historische verbruik van die eindverbruikers is op een gegeven moment de ingekochte batch op.
  Moderator woensdag 24 januari 2024 @ 14:05:27 #196
16180 crew  CoolGuy
pi_212152931
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 13:00 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dat werkt inderdaad ongeveer zo.

Ze kopen een hoeveelheid gas en elektriciteit in op de termijnmarkt en verkopen dat vervolgens aan eindgebruikers.
Afhankelijk van het historische verbruik van die eindverbruikers is op een gegeven moment de ingekochte batch op.
Dat is ook een reden waarom ik weg kan zonder boete uit mijn contract, want een van de dingen waar ze naar kijken is naar de prijzen tussen het product wat je hebt, en wat een vergelijkbaar product kost op het moment dat je de berekening maakt. Als de prijs van dat referentieproduct hoger is, dan is dat een van de dingen die je nodig hebt om weg te kunnen.

Immers, die energie die voor je is 'ingekocht' wordt weliswaar niet meer aan jou verkocht, maar wordt verkocht aan een andere afnemer, tegen een hogere prijs.
pi_212153031
Twee weken geleden een jaarcontract afgesloten voor ¤ 0,24/kwh en ¤ 1,15/m3.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_212154148
quote:
14s.gif Op woensdag 24 januari 2024 14:18 schreef Hallojo het volgende:
Twee weken geleden een jaarcontract afgesloten voor ¤ 0,24/kwh en ¤ 1,15/m3.
Waar heb je dat afgesloten?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_212154226
quote:
0s.gif Op woensdag 24 januari 2024 16:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Waar heb je dat afgesloten?
Bij Vandebron via Vereniging Eigen Huis.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_212154903
Ik zit nog steeds variabel bij Vattenfall met 25% Blijven loont korting (enkel tarief). Per 1 november werd het tarief verlaagd naar ¤0.307540, met de lagere overheidsheffingen per 1 januari is dat ¤0,286740 geworden.
Ik heb wel sinds deze zomer de tarieven via het contract aanbod in de gaten gehouden. Die varieerden van 32 cent tot 29 cent en vanaf januari 28 cent. Vorige week zag ik dat het al iets lager was geworden, maar als ik nu kijk naar mjn contract aanbod is het voor 1 jaar vast ¤0,259152 en voor 3 jaar vast ¤0,265985. Het verschil met mijn variabele tarief wordt nu wel erg groot. Twijfel nu of ik nu toch moet vastzetten of wachten tot het misschien nog lager wordt of ook het variabele tarief verlaagd wordt. Als het in zo'n korte tijd zo veel lager is geworden, kan het dan nog lager?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')