SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan (tijdelijk) via de webpagina van Radio49 bij Listen2MyRadio.![]()
Klik hier voor onze Facebookpagina waar vooraf aangemelde radioshows vermeld worden.
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met livelink.![]()
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Oh ja, officieel heet het The Reflections of my life van The Marmaladequote:Op maandag 11 december 2023 21:54 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Dat moet ik dan maar eens gaan beluisteren.
Een uurtje te vroeg, maar dat is prima.quote:Op maandag 11 december 2023 21:57 schreef DJ11 het volgende:
De slotsong van deze lange muzikale rit:Reinhard Mey - Gute Nacht Freunde
De vooraf-tracks zijn er opnieuw twee en beginnen al behoorlijk vroeg: 18:48 uurquote:Programma voor vandaag:
19:00 uur: DJ11 - Deutsch (#2)
quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:52 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Goedenavond![]()
De openingstrack van de uitzending is straks een oproep aan jou
Hier was geen woord Duits bij.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:48 schreef DJ11 het volgende:
Vooraf-track #1:
• Jam & Spoon - Die Kraft Der Vier Herzen
Ook welkomquote:
quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:56 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ook welkomJe verzoekjes staan klaar, we zijn om 23:45 uur klaar vanavond.
(grapje, het valt mee)
Alleen de titel is Duits.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:56 schreef DJ11 het volgende:
Net als gisteren ook nu weer: Polarkreis 18 vooraf
• Polarkreis 18 - Unendliche Sinfonie
Nauwelijks. Mijn collega is voor de verandering weer eens ziek. Gisteren ook al. Werkelijk waar, ik heb sinds eind oktober meer alleen gezeten dan met hem erbij. Ik ben het meer dan spuugzat.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:58 schreef Symphonic het volgende:
[..]![]()
Je werkdag een beetje goed doorgekomen?
Ah, das Unterschied war mir nicht klar.quote:Op dinsdag 12 december 2023 18:59 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Daarom draai ik ze gisteren en vandaag ook vooraf
Waardeloos zo’n collegaquote:Op dinsdag 12 december 2023 19:00 schreef livelink het volgende:
[..]
Nauwelijks. Mijn collega is voor de verandering weer eens ziek. Gisteren ook al. Werkelijk waar, ik heb sinds eind oktober meer alleen gezeten dan met hem erbij. Ik ben het meer dan spuugzat.
quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:01 schreef livelink het volgende:
![]()
Ich geh nicht in die Stadt heuteabend.
quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:01 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Waardeloos zo’n collega![]()
En die drie dagen dat hij niet ziek is neemt hij vrij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:02 schreef livelink het volgende:
[..]Kun je je niet opgeven voor een cursus verslapen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Juin uit Eigen Tuin!
Ik zie het al voor me: alle cursisten zitten te wachten, de docent verschijnt maar niet. Heeft zich verslapen...quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:03 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Kun je je niet opgeven voor een cursus verslapen?
quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:04 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me: alle cursisten zitten te wachten, de docent verschijnt maar niet. Heeft zich verslapen...
Ik moet nu denken aan Herman Finkers die vertelt: "De cursus Omgaan met Teleurstellingen gaat wederom niet door."quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:06 schreef Symphonic het volgende:
[..]![]()
Dat is voor mij sowieso heeeeeel lang geleden
Ja die blijft briljantquote:Op dinsdag 12 december 2023 19:07 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik moet nu denken aan Herman Finkers die vertelt: "De cursus Omgaan met Teleurstellingen gaat wederom niet door."
En "verkoopt u ook kussentjes?" - Geweldig. Het zinnetje "En weer verlaat een tevreden klant het pand" gebruik ik nog wekelijks.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:09 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ja die blijft briljantnet als: ik ben niet getrouwd, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen
Dat heb ik met GLANERBRUG HEEFT KABELTELEVISIEquote:Op dinsdag 12 december 2023 19:11 schreef DJ11 het volgende:
[..]
En "verkoopt u ook kussentjes?" - Geweldig. Het zinnetje "En weer verlaat een tevreden klant het pand" gebruik ik nog wekelijks.
Eén van mijn bandgenoten komt daar oorspronkelijk vandaan. Elke keer als hij dat vertelt, krijgt -ie dat zinnetje weer om de orenquote:Op dinsdag 12 december 2023 19:12 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat heb ik met GLANERBRUG HEEFT KABELTELEVISIE
Ken ik zo niet.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:13 schreef Symphonic het volgende:
Dit doet me een beetje denken aan Willem - Wat
Ik zit het wel uit, denk ik. Maar misschien ga ik de afwasmachine wel inruimen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:17 schreef DJ11 het volgende:
Waarschuwing: voor mensen die niet van de Duitse Blöf houden, volgt hierna een ideaal plas- of koffiehaal-moment
Joachim is van dat duet van gisteren ‘Die Flut’. Dit is echt zo’n Neue Deutsche Wellehitquote:Op dinsdag 12 december 2023 19:24 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik kende het niet, maar kwam het tegen in aanloop naar deze uitzending. Het beviel me meteen
Dat wist ik dan weer wélquote:Op dinsdag 12 december 2023 19:26 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Joachim is van dat duet van gisteren ‘Die Flut’. Dit is echt zo’n Neue Deutsche Wellehit
Nu moet ik denken aan een ander liedje. Verzoekje komt jouw kant op zo.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:30 schreef DJ11 het volgende:
Sie hören: Radio 49Nino de Angelo - Jenseits Von Eden
Kom maar door, de DM staat openquote:Op dinsdag 12 december 2023 19:31 schreef livelink het volgende:
[..]
Nu moet ik denken aan een ander liedje. Verzoekje komt jouw kant op zo.
quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:34 schreef DJ11 het volgende:
Met geniale videoclip, waarin ze allerlei beroemde videoclips nadoen, waaronder Genesis, Pet Shop Boys, Queen en vele anderen.Die Prinzen - Alles Nur Geklaut
Nee, ik ben ben vrij vanavond…quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:40 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Zit je weer te werken, nee toch?
Gelukkig maarquote:Op dinsdag 12 december 2023 19:40 schreef DJ11 het volgende:
Uit de tijd van haar versie met Kim Wilde, maar dan zonder Kim Wilde. Die heb ik vanavond vrijaf gegeven.![]()
Nena - Irgendwie, Irgendwo, Irgendwann (new version)
Waarom nou weer een nieuwe versie.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:40 schreef DJ11 het volgende:
Uit de tijd van haar versie met Kim Wilde, maar dan zonder Kim Wilde. Die heb ik vanavond vrijaf gegeven.![]()
Nena - Irgendwie, Irgendwo, Irgendwann (new version)
Sloot mijns inziens wat meer aan bij de hitversie. Wat bekender dan het origineel, dacht ikquote:Op dinsdag 12 december 2023 19:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Waarom nou weer een nieuwe versie.
Ik hoorde al afwijkende geluiden tijdens het intro en dacht dat je zelf mee zat te pingelen…
Nee joh, allemaal dinosaurussen hier.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:44 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Sloot mijns inziens wat meer aan bij de hitversie. Wat bekender dan het origineel, dacht ik
Schrale troost: ze komt straks nog langs met een 80s hitquote:Op dinsdag 12 december 2023 19:45 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nee joh, allemaal dinosaurussen hier.
Die hit in de 80's was groot genoeg…
Vind ik ook wel ja.quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:56 schreef MadMaster het volgende:
Bowie heeft lange tijd in Berlijn gewoond/geleefd, dus de uitspraak is nog enigszins acceptabel…
Es tut weh…quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:57 schreef Doedezemaar het volgende:
Hij stopt er wel heeeeeel veel emotie in
Uit het leerboekje Duits van de middelbare school, waar Udo zich met scheren snijdt: Mutti, Mutti, ich blute…quote:
Ik leerde van Frau Rehbock die einkaufen ging doen met de Strassenbahn…quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:59 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Uit het leerboekje Duits van de middelbare school, waar Udo zich met scheren snijdt: Mutti, Mutti, ich blute…
Ik zei net tegen Symph: die had ik ook wel willen aanvragen, maar ik had me tot 1 nummer beperkt.quote:
Dit was onze serie https://www.bol.com/nl/nl/p/1-aktion-deutsch/1001004005202363/quote:Op dinsdag 12 december 2023 19:59 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik leerde van Frau Rehbock die einkaufen ging doen met de Strassenbahn…
Die ken ik niet, maar op die pagina bij bol staat deze als gerelateerd.quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:07 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dit was onze serie https://www.bol.com/nl/nl/p/1-aktion-deutsch/1001004005202363/
Bij Ajax had je iemand die met iedereen weddenschappen afsloot, nadat hij beweerde dat hij jouw naam op z'n kont had getatoeëerd.quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:09 schreef DJ11 het volgende:
Een paar maanden oud, dit liedje. Ik vind het erg grappig (en stiekem ook best catchy)Maeckes - Dein Name
Ik heb wel een Vout verzoekje binnen, maar Vout is niet in de buurt. Ik kijk wel wat de stemming straks is.quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Zolang DJ Ötzi met Nik P maar niet naadloos hier achteraan komt
Gewoon je ME-helm opzettenquote:Op dinsdag 12 december 2023 20:14 schreef MadMaster het volgende:
Donderdag ga ik Till Lindemann in Ahoy zien.
En een hoop smerigheid, heb ik inmiddels begrepen.
We zitten gelukkig niet vooraan…
Ja, ik las het. Het schijnt nogal vunzig te zijn...quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:14 schreef MadMaster het volgende:
Je zit buiten de splash zone?quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:14 schreef MadMaster het volgende:
Als de dag van toen. Dat kromme Nederlands vind ik wel een van de charmes van het nummer eigenlijk.quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:19 schreef DJ11 het volgende:
Over het volgende nummer vertel ik alleen dat er ook een Nederlandse versie van bestaat, gezongen door deze zanger zelf... Dan weten jullie wel hoe laat het is
Zeker. Het is bovendien ook gewoon een heel fraai liedje.quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:20 schreef livelink het volgende:
[..]
Als de dag van toen. Dat kromme Nederlands vind ik wel een van de charmes van het nummer eigenlijk.
Dat ook, ja.quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:21 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Zeker. Het is bovendien ook gewoon een heel fraai liedje.
Schönquote:Op dinsdag 12 december 2023 20:25 schreef DJ11 het volgende:
Een liedje uit 2021:Alex Mayr & Maeckes - Ausgang
(overigens opnieuw met Maeckes; ik had de link met Dein Name nog niet gelegd)
Zo mooiquote:Op dinsdag 12 december 2023 20:32 schreef DJ11 het volgende:
Deze ging ik gisteren draaien, maar ja... toen werd Halt Mich aangevraagd. Daarom maar omgeruildHerbert Grönemeyer - Der Weg
quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:34 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik moet altijd huilen van dit nummer
Nou, nou..quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:44 schreef MadMaster het volgende:
Und steck den Finger in den… Asche…
Donderdag…quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:45 schreef livelink het volgende:
[..]
Nou, nou..
Wanneer ga je naar zijn concert?
Dat heeft niet helemaal mijn voorkeurquote:Op dinsdag 12 december 2023 20:44 schreef MadMaster het volgende:
Und steck den Finger in den… Asche…
Steek je vinger in de as.quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:45 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat heeft niet helemaal mijn voorkeur
Helemaal overheen gelezenquote:Op dinsdag 12 december 2023 20:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
MadMaster in MUZ / [Radio 49] #3968 - Tot slot een nieuw topic
Lekker gemixtquote:Op dinsdag 12 december 2023 20:46 schreef DJ11 het volgende:
Er komt zo weer een enorme kneiter aan.... gevolgd door een hééél rustig liedje uit 2023...
Dat kan, in ieder geval niet de single versie…quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:48 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Bij m'n beste weten is dit de reguliere albumversie
Klopt; deze duurt bijna 5 minuten. Volgens mij is de single-versie gewoon een iets kortere edit hiervan.quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat kan, in ieder geval niet de single versie…
Ook dat kan, ik hoorde een afwijkend intro en trok mijn conclusie…quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:49 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Klopt; deze duurt bijna 5 minuten. Volgens mij is de single-versie gewoon een iets kortere edit hiervan.
Ik startte 'm strak in op de slotklank van Rammstein, vandaar. Zelfde toonhoogte.quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:50 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ook dat kan, ik hoorde een afwijkend intro en trok mijn conclusie…
Dat hoorde ik, maar het intro hiervan was daarna anders…quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:51 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Ik startte 'm strak in op de slotklank van Rammstein, vandaar. Zelfde toonhoogte.
Wel een van de eerste ESF-winnaars die ik heel bewust heb meegemaakt. Eerdere jaren mocht ik nog wel eens opblijven om het te zien, maar deze is mij toch wel goed bijgebleven.quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:56 schreef DJ11 het volgende:
Ik zing dit lied voor Ome HenkNicole - Ein Bisschen Frieden
Overigens ook in het Nederlands vertolkt door de zangeres zelf.
quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:56 schreef DJ11 het volgende:
Nicole - Ein Bisschen Frieden Ik zing dit lied voor ome Henk
Overigens ook in het Nederlands vertolkt door de zangeres zelf.
Tijdloos liedjequote:Op dinsdag 12 december 2023 20:58 schreef livelink het volgende:
[..]
Wel een van de eerste ESF-winnaars wat ik heel bewust heb meegemaakt. Eerdere jaren mocht ik nog wel eens opblijven om het te zien, maar deze is mij toch wel goed bijgebleven.
Lass die sonne in dein herz?quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:59 schreef DJ11 het volgende:
Wie raadt de derde?
Hint: het is dus niet Lena, dat is Engelstalig
Is het wel een inzending van Duitsland of van een ander land?quote:Op dinsdag 12 december 2023 20:59 schreef DJ11 het volgende:
Wie raadt de derde?
Hint: het is dus niet Lena, dat is Engelstalig
De nummer-2 van 1987, achter Johnny Logan:quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:01 schreef livelink het volgende:
[..]
Is het wel een inzending van Duitsland of van een ander land?
quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:02 schreef MadMaster het volgende:
Sommige songs zijn zo klef, daar moet gewoon een Duitse tekst bij…
Nou, ik weet niet of ik het einde ga redden.quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:03 schreef DJ11 het volgende:
Er komt nog een heel fraai uurtje aan, al zeg ik het zelfPak nog wat te drinken, zet de speakers op 10
Er komen zo nog een aantal uptempo nummers aan, waaronder de gisteren beloofde Duitstalige single van U96quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:04 schreef MadMaster het volgende:
Ik heb wel eens eerder gezegd, Duitse house/dance is ook zo herkenbaar.
Ik weet niet hoe ze die cheesy melodieën voor elkaar krijgen…
Bij Duitse nummers kan ik echt veel meer hebben op een of andere manier.quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:04 schreef MadMaster het volgende:
Ik heb wel eens eerder gezegd, Duitse house/dance is ook zo herkenbaar.
Ik weet niet hoe ze die cheesy melodieën voor elkaar krijgen…
Pas je wel een beetje op jezelf?quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Nou, ik weet niet of ik het einde ga redden.
Drukke dagen momenteel en weinig slaap…
Dat was ook echt een leuk nummer.quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:06 schreef DJ11 het volgende:
Een plaat die het vorig jaar goed deed in m'n jaarlijst. Gisteren draaide ik al het wat oudere LügenhitsOK KID - Es Regnet Hirn
Jawel, ik kan het heerlijk afreageren op een paar medewerkers van een leverancier…quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:05 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Pas je wel een beetje op jezelf?
Even een paar keer luisteren; wordt alsmaar beter en beterquote:Op dinsdag 12 december 2023 21:07 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Dat was ook echt een leuk nummer.
Deze vind ik wat lastig te volgen
Rammstein die Kraftwerk covert, of omgekeerd?quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:09 schreef MadMaster het volgende:
De cover van Rammstein vind ik overigens bar slecht.
Dit is beter, hoewel ze m.i. veel betere songs hebben gemaakt…
Rammstein heeft ook Das Model op een album staan en ze sloten er regelmatig concerten mee af…quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:10 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Rammstein die Kraftwerk covert, of omgekeerd?
Absoluut, ze moeten eigenlijk helemaal niet zingen.quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:10 schreef Symphonic het volgende:
De Engelse versie vind ik vreselijk
Eensquote:Op dinsdag 12 december 2023 21:11 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Absoluut, ze moeten eigenlijk helemaal niet zingen.
Autobahn of Tour de France uitspreken is prima, maar hun zang is niet je dattum…
Dit bedoel ik dus met Duitse dance.quote:
quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:14 schreef Symphonic het volgende:
Ik snap wel dat die boot gezonken is
Ik heb het gevoel dat ik het nu moet weten? Maar ik kom alleen maar op Daft Punk dan.quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:13 schreef DJ11 het volgende:
Hmmm... Duitstalig... vocoder-achtige geluiden... @:livelink, wat moet ik hierna eens draaien?
Dan wordt het zo een o ja-momentjequote:Op dinsdag 12 december 2023 21:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat ik het nu moet weten? Maar ik kom alleen maar op Daft Punk dan.
Gaaf dingquote:Op dinsdag 12 december 2023 21:20 schreef MadMaster het volgende:
Met de Juno synthesizer…
[ afbeelding ]
Cool dingquote:Op dinsdag 12 december 2023 21:20 schreef MadMaster het volgende:
Met de Juno synthesizer…
[ afbeelding ]
Ik moet altijd aan peaceman denken bij dit nummer.quote:
Dank voor de waarschuwingquote:Op dinsdag 12 december 2023 21:24 schreef MadMaster het volgende:
Hier is ook een remix van, onder de titel 'Für Immer Nur Da'.
Niet draaien!
Die wilde ‘m op 1 in de Top2000 en zowat iedereen was het met hem eens. Feestjequote:Op dinsdag 12 december 2023 21:23 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik moet altijd aan peaceman denken bij dit nummer.
Van mij voor jou daarom een kerststerretje…quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:24 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik mag blij zijn dat ik nog posts kan plaatsen, de boel crasht regelmatig en anders vliegen de ads zo bizar over het scherm dat lezen en posten een uitdaging wordt
Dank u Sinterklaasjequote:Op dinsdag 12 december 2023 21:27 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Van mij voor jou daarom een kerststerretje…
Moskau ????quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:27 schreef DJ11 het volgende:
Ken uw DJ: welke nummers komen er nog tot 22:00 uur? Raden mag
Mooi liedje.quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:26 schreef DJ11 het volgende:
Andermaal een nummer dat het vorig jaar in m'n jaarlijst goed deed:Sebastian Madsen feat. Eva Briegel - Ich Löse Mich Auf
quote:
Hinter Klugen Sätzen sowieso.quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:27 schreef DJ11 het volgende:
Ik vind het alleen maar fijn dat je dat even noemt, zodat we aan haar denken. Het is zo raar als je iets in een oud topic terugleest, waarin ze volop actief was, zoals altijd.quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:31 schreef MadMaster het volgende:
Dit stond in de playlist van just me…
quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:33 schreef MadMaster het volgende:
We zouden dit samen nog een keer live gaan beluisteren.
Er stond nog zo veel op haar wenslijst…
Codo?quote:Op dinsdag 12 december 2023 21:27 schreef DJ11 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AnnenMayKantereit - Hinter Klugen Sätzen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |