abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211593751
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Echt onzin. Is ook nog nooit gebeurd.
Onzin dus.
Is geen onzin.

Het is nooit gebeurd, omdat er nog nooit een bewindspersoon rechtelijke uitspraken naast zich neer heeft gelegd. Gelukkig maar, we zijn geen bananenrepubliek.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211593754
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die heb ik niet, ik schreef ook dat zij vooropliepen, en in onderhandeling zij dat hebben gekregen.
Hetzelfde verhaal (maar dan andersom) dat links bejaardentehuizen heeft gesloten.
D66 is niet links.
pi_211593755
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, het begon al met dat Omtzigt zich kandidaat stelde. Dat wikde hij helemaal niet in eerste instantie, hij was voor Hoekstra. Pas toen De Jonge dreigde te gaan winnen, stelde Omtzigt zich kandidaat.
Dan herinner ik mij dat foutief, my bad.
pi_211593756
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:19 schreef phpmystyle het volgende:
Het is ook wel grappig dit.

Ja rechters kunnen het beleidsmakers moeilijk maken, maar zij hebben geen enkel middel om het écht te verplichten. Misschien dat ze met dwangsommen kunnen werken, maar dat zij dan maar zo.
Ook wel goed voor het vertrouwen in de overheid, dat die overheid zichzelf maar dwangsommen op laat leggen omdat ze zich niet aan hun eigen wetten houden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_211593759
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:24 schreef capricia het volgende:
Volt wil weten over welke verdragen en grondrechten de 'gezamelijke basislijn' gaat.

[ twitter ]
Ik verwacht niet dat Dassen hier een inhoudelijk antwoord op gaat krijgen, eigenlijk.
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:26:55 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211593760
De toon is weer bijzonder:

Omtzigt is "veeleisend" en dan blijkt verderop dat dat veeleisende hem vooral zit in het gebrek aan duidelijkheid over de ijskastitems.

Maar men moet ook nog om tafel over "principiële en ingewikkelde zaken als de Grondwet en de rechtsstaat"... de tering.

Dat is alsof je in overleg moet met je verslaafde kind dat weer thuis wil wonen over waar in huis hij mag gebruiken.
Wat dacht je van gewoon niet, dat is een voorwaarde als je weer thuis wilt komen wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:27:06 #132
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211593763
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Is geen onzin.

Het is nooit gebeurd, omdat er nog nooit een bewindspersoon rechtelijke uitspraken naast zich neer heeft gelegd. Gelukkig maar, we zijn geen bananenrepubliek.
Gebeurt zo vaak, toeslagenschandaal zijn ook (indirect) uitspraken genegeerd, WOB verzoeken.
Nogmaals, het is onzin dat bewindslieden vervolgd worden voor beleid. Daar zijn geen enkele voorbeelden van.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:28:07 #133
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211593769
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ook wel goed voor het vertrouwen in de overheid, dat die overheid zichzelf maar dwangsommen op laat leggen omdat ze zich niet aan hun eigen wetten houden.
Doen ze ook bij de WOB.
Chique is het niet nee.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211593786
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Gebeurt zo vaak, toeslagenschandaal zijn ook (indirect) uitspraken genegeerd, WOB verzoeken.
Nogmaals, het is onzin dat bewindslieden vervolgd worden voor beleid. Daar zijn geen enkele voorbeelden van.
Er zijn nooit duidelijke rechtelijke uitspraken genegeerd. Het is nooit gebeurd dat een rechter het verhogen van de snelheid op de snelweg expliciet verbood en de regering het toch invoerde. En als je het wel zo bont maakt, sta je als bewindspersoon gewoon voor de rechter.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:30:19 #135
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211593791
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er zijn nooit duidelijke rechtelijke uitspraken genegeerd. Het is nooit gebeurd dat een rechter het verhogen van de snelheid op de snelweg expliciet verbood en de regering het toch invoerde. En als je het wel zo bont maakt, sta je als bewindspersoon gewoon voor de rechter.
Doe niet zo ontzettend dom. Het kan niet en het gebeurt ook niet. Is grondwettelijk zo geregeld.

https://www.denederlandse(...)kel_71_parlementaire
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211593812
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Doe niet zo ontzettend dom. Het kan niet en het gebeurt ook niet. Is grondwettelijk zo geregeld.

Dat heeft geen relevantie als het om beleid gaat, mischien moet je toch maar even lezen waar het om gaat in dat artikel.

Hier, in gewoon Nederland voor je uitgelegd:

quote:
Iedereen die meedoet aan een vergadering in de Eerste Kamer of de Tweede Kamer mag zeggen wat hij wil. Ook mag hij aan de Eerste of Tweede Kamer schrijven wat hij wil. De rechter kan hen niet straffen voor wat zij zeggen in de Eerste of de Tweede Kamer of wat zij daaraan schrijven.
pi_211593826
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Doen ze ook bij de WOB.
Chique is het niet nee.
Ja precies, het gebeurt al veel te veel. Het nog op veel grotere schaal gaan doen lijkt me niet zo'n goed plan.

Lijkt me vooral voor Omtzigt ook onverteerbaar.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:34:42 #138
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211593833
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat heeft geen relevantie als het om beleid gaat, mischien moet je toch maar even lezen waar het om gaat in dat artikel.

Hier, in gewoon Nederland voor je uitgelegd:
[..]

Dit is kapstokbepaling die ook andere wettelijk onschendbaarheden inroept.
Anyway, het gaat nooit niet gebeuren dat een minister wordt vervolgd voor inhoudelijk beleid.

Zelfs Rutte is niet vervolgd voor dat hele toeslagen debacle.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:36:09 #139
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211593848
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Heb je een voorbeeld van een bewindspersoon voor de rechter (dus geen voorbeelden van persoonlijke civielrechtelijke of strafrechtelijk sores) maar omdat hij verdragen of beleid (niet) heeft gevoerd>?

Een voorbeeld Hanca, één voorbeeld..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211593852
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit is kapstokbepaling die ook andere wettelijk onschendbaarheden inroept.
Anyway, het gaat nooit niet gebeuren dat een minister wordt vervolgd voor inhoudelijk beleid.

Zelfs Rutte is niet vervolgd voor dat hele toeslagen debacle.
Rutte was daar ook niet de verantwoordelijke minister voor. Hij is wel vervolgd voor aanzetten tot racisme als staatsecretaris en schuldig bevonden. Of was je dat vergeten?

https://www.nu.nl/algemee(...)t-discriminatie.html

Dus roepen dat het niet kan is....nou, zeg het zelf maar.
pi_211593867
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:30 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

De PVV heeft al 4 keer om vervolging van bewindspersonen gevraagd, anders.

Er is ook gewoon onderzocht of De Jonge vervolgd moest worden voor het coronabeleid: https://www.hogeraad.nl/j(...)personen-kamerleden/

Maar goed, het gaat ook nergens over, NSC en VVD steunen geen regering die de rechter negeert, dus dan is er vanzelf geen kabinet meer.
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:39:11 #142
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211593870
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Rutte was daar ook niet de verantwoordelijke minister voor. Hij is wel vervolgd voor aanzetten tot racisme als staatsecretaris en schuldig bevonden. Of was je dat vergeten?

https://www.nu.nl/algemee(...)t-discriminatie.html

Dus roepen dat het niet kan is....nou, zeg het zelf maar.
Hier hebben wij het ook over strafrechtelijke handelingen. Anyway, ook daar zijn er geen straffen uitgekomen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211593873
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:36 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heb je een voorbeeld van een bewindspersoon voor de rechter (dus geen voorbeelden van persoonlijke civielrechtelijke of strafrechtelijk sores) maar omdat hij verdragen of beleid (niet) heeft gevoerd>?

Een voorbeeld Hanca, één voorbeeld..
Nee, omdat de regering nooit zo ver is gegaan om uitspraken van de rechter te negeren. Nog nooit.
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:40:10 #144
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211593878
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
De PVV heeft al 4 keer om vervolging van bewindspersonen gevraagd, anders.

Er is ook gewoon onderzocht of De Jonge vervolgd moest worden voor het coronabeleid: https://www.hogeraad.nl/j(...)personen-kamerleden/

Maar goed, het gaat ook nergens over, NSC en VVD steunen geen regering die de rechter negeert, dus dan is er vanzelf geen kabinet meer.
De overheid negeert vaak genoeg uitspraken.
Wat de PVV roept, is minder interessant in deze. Van Houwelingen heeft opgeroepen tot tribunalen voor ministers, ook dat gaat niet gebeuren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:40:32 #145
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211593881
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, omdat de regering nooit zo ver is gegaan om uitspraken van de rechter te negeren. Nog nooit.
Nice.
Je hebt geen voorbeelden daarvan.
En dóóóór.
voorbeelden:
https://www.ad.nl/politie(...)an-lienden~af0ed06b/
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211593888
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De overheid negeert vaak genoeg uitspraken.
Wat de PVV roept, is minder interessant in deze. Van Houwelingen heeft opgeroepen tot tribunalen voor ministers, ook dat gaat niet gebeuren.
Maar jij denkt dus dat jij beter weet dan de Hoge Raad of een bewindspersoon vervolgd kan worden. Je blijft er bijzondere gedachtes over de rechtsstaat op na houden.
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:42:25 #147
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211593902
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar jij denkt dus dat jij beter weet dan de Hoge Raad of een bewindspersoon vervolgd kan worden. Je blijft er bijzondere gedachtes over de rechtsstaat op na houden.
Ik weet niks beter of minder.

Ik weet dat een rechter tov overheid geen beleid direct kan bijsturen. Laat staan veranderen of wat dan ook.
Toegeven dat ze het wel lastig kunnen maken, maar een rechter gaat niet een politie of deurwaarder verzoeken om handelingen uit te voeren. Gebeurt gewoon niet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:43:47 #148
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211593916
Maar ik sta voor een deel aan jullie kant hoor: inzake die toeslagenaffaire vind ik wel degelijk dat Rutte hier persoonlijk voro vervolgd had mogen worden. Zeker omdat het niet stopte toen hij al geïnformeerd was. Vind ik misdadig.

Anyway, ook dat gaat niet gebeuren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211593921
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nice.
Je hebt geen voorbeelden daarvan.
En dóóóór.
voorbeelden:
https://www.ad.nl/politie(...)an-lienden~af0ed06b/

Dat is gewoon het volgen van de uitspraak, het betalen van de dwangsommen is een optie in deze uitspraak.

Jij hebt geen enkel voorbeeld van een minister of staatssecretaris die een explicite uitspraak van de rechter naast zich neer heeft gelegd. Klopt ook, want het is nog nooit gebeurd in Nederland. En het gaat ook in elk geval de komende jaren niet gebeuren, want zo'n minister is gelijk weg.
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:46:54 #150
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211593949
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is gewoon het volgen van de uitspraak, het betalen van de dwangsommen is een optie in deze uitspraak.

Jij hebt geen enkel voorbeeld van een minister of staatssecretaris die een explicite uitspraak van de rechter naast zich neer heeft gelegd. Klopt ook, want het is nog nooit gebeurd in Nederland. En het gaat ook in elk geval de komende jaren niet gebeuren, want zo'n minister is gelijk weg.
_O-

Werkelijk, je draait het nu om. Ik vroeg jou om een voorbeeld van dat een minister inhoudelijk is vervolgd. Nog nooit gebeurd. En nu draai jij het om omdat je stiekem wel weet dat je geen gelijk hebt.Het betalen van dwangsommen is niet een weet uitvoeren.

En je zit toch zelf ook wel dat het niet geen van openbaarheid een manier is van het niet volgen van de (geest) van de wet. Uiteindelijk wordt er een boete betaald. My best. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling.

Wel schattig dit O+
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')