abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:03:31 #76
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211593513
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij wil gewoon de klimaatdoelen van Parijs halen, dan kom je altijd uit op ongeveer dezelfde maatregelen als het klimaatfonds. Alleen dan over de begroting, in plaats van uit een fonds. Maatregelen als het warmtefonds die uit het klimaatfonds worden betaald is hij ook gewoon voor.
We gaan het zien.
Ik denk dat er een pas op de plaats gemaakt zal worden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211593522
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 11:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bestaanszekerheid is bij de PVV vooral goed voor de ondernemers zorgen en zo laag mogelijke belastingen, geen herverdelingen. Alleen Agema zal nog een deel van haar zorgplan moeten krijgen, denk ik.
Lagere sociale huur, hogere huurtoeslag, lagere energiebelasting, hoger minimumloon met aow koppeling, geen eigenrisico, aow op 65?
pi_211593525
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2023 11:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bijna geen enkele partij.
Maar of die ze gaan halen is weer andere vraag.

in elk geval komt er steeds meer druk om deze wat te verzachten vanuit Duitse en Franse kant. Wat mij betreft een goede ontwikkeling om een pas op de plaats te maken.
https://www.trouw.nl/duur(...)-afzwakken~b6bdafdc/
En er komt druk van de rechters om te versnellen. Zie de Belgische rechter, de Duitse rechter, de Nederlandse rechter en waarschijnlijk binnenkort het Europees Hof van de Rechten van de Mens. De eerste 3 hebben al bepaald dat het niet genoeg nemen van klimaatmaatregelen het schenden van mensenrechten is, bij het EHRM loopt nu een procedure tegen 32 landen tegelijk. En het lijkt er nu op dat het EHRM de jongeren gelijk gaat geven.

https://www.volkskrant.nl(...)de-rechter~bc0c4bc2/

En de druk van de rechters is wat steviger dan die van de landen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211593535
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:04 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Lagere sociale huur, hogere huurtoeslag, lagere energiebelasting, hoger minimumloon met aow koppeling, geen eigenrisico, aow op 65?
Wil hij allemaal alleen als er geen belasting voor verhoogd hoeft te worden. En dat gaat niet. Wilders is echt extreem van de lage belastingen, dat was hij al toen hij bij de VVD zat voor VVD begrippen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:05:34 #80
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211593536
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
En er komt druk van de rechters om te versnellen. Zie de Belgische rechter, de Duitse rechter, de Nederlandse rechter en waarschijnlijk binnenkort het Europees Hof van de Rechten van de Mens. De eerste 3 hebben al bepaald dat het niet genoeg nemen van klimaatmaatregelen het schenden van mensenrechten is, bij het EHRM loopt nu een procedure tegen 32 landen tegelijk. En het lijkt er nu op dat het EHRM de jongeren gelijk gaat geven.

https://www.volkskrant.nl(...)de-rechter~bc0c4bc2/

En de druk van de rechters is wat steviger dan die van de landen.
Het tendens is over-all dat de impact van klimaatbeleid te heftig is voor burgers en industrie. Ik verwacht echt dat dit zich in beleid gaat doorwerken en in de rechtspraak.

Met al die verdragen kun je alle kanten op en zijn multi interpretabel. Maar we gaan het zien.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211593539
quote:

[..]
Je vergat afschaffen eigen risico voor de zorg nog.
pi_211593548
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het tendens is over-all dat de impact van klimaatbeleid te heftig is voor burgers en industrie. Ik verwacht echt dat dit zich in beleid gaat doorwerken en in de rechtspraak.

Met al die verdragen kun je alle kanten op en zijn multi interpretabel. Maar we gaan het zien.
Urgenda is tot aan de Hoge Raad bekrachtigd.
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:08:12 #83
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211593557
quote:

[..]
Tandarts terug in basispakket.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:08:42 #84
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211593566
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je onderschat dat Europa gewoon geleid wordt door de Frans-Duitse.
Ik zeg ook niet dat er géén klimaat beleid gevoerd gaat worden, maar het radicale zal er wel af gaan.

We moeten tenslotte wel blijven rijden, eten, reizen en beetje leven.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211593573
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
In België exact hetzelfde. In Duitsland gaan ze nu naar de hoogste rechter. In Zwitserland zitten ze nu tot aan het EHRM. Franse rechters hebben de regering al op de vingers getikt: https://www.ad.nl/buitenl(...)elstelling~aae5b2b5/
In heel Europa is de tendens hetzelfde, richting meer maatregelen.

Echt, doen alsof een minister hier onderuit kan is echt je ogen sluiten voor de werkelijkheid.
pi_211593581
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wil hij allemaal alleen als er geen belasting voor verhoogd hoeft te worden. En dat gaat niet. Wilders is echt extreem van de lage belastingen, dat was hij al toen hij bij de VVD zat voor VVD begrippen.
Dat kan, maar ik denk wel dat Geert voor zijn achterban iets moet leveren op het gebied van bestaanszekerheid. Misschien wil hij het zelf niet heel graag, zijn kiezer wil dat en grenzen dicht (volgens mij).
pi_211593583
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je onderschat dat Europa gewoon geleid wordt door de Frans-Duitse.
Ik zeg ook niet dat er géén klimaat beleid gevoerd gaat worden, maar het radicale zal er wel af gaan.

We moeten tenslotte wel blijven rijden, eten, reizen en beetje leven.
Ik onderschat niks, ik zeg dat Urgenda boven buitenlands beleid gaat, zelfs als dit EU beleid is.
pi_211593588
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar wat van al zijn kroonjuwelen gaat hij dan wel verwezelijken?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_211593591
Frankrijk is het trouwens ook al tot de Raad van State, dat had ik gemist: https://www.hln.be/buiten(...)erandering~a4d3c0f8/

Juist de kernlanden van Europa hebben de rechter achter zich aan om meer te gaan doen, niet minder. De tendens is zeer duidelijk.
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:10:45 #90
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211593592
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik onderschat niks, ik zeg dat Urgenda boven buitenlands beleid gaat, zelfs als dit EU beleid is.
Ja en wat willen ze doen dan nu ook de HR zich heeft uitgesproken? Ik zie niks veranderen hoor.

Alles blijft vliegen, produceren, eten, en rijden. Rechters maken geen beleid.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211593610
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Bezuinigen op cultuur, NPO 3 weg, dwarsliggen in Europa, veto op toetreding van nieuwe landen tot EU of tot Schengen. Dat lijkt me het haalbare deel van de PVV plannen.
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:12:33 #92
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211593614
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bezuinigen op cultuur, NPO 3 weg, dwarsliggen in Europa, veto op toetreding van nieuwe landen tot EU of tot Schengen. Dat lijkt me het haalbare deel van de PVV plannen.
Dingen met asielzoekers.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:12:51 #93
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211593619
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Kroonjuwelen heb je niks aan. Zie D66.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:13:26 #94
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211593627
Als men denk dat de PVV niks voor elkaar krijgt dan is er toch niks om je druk over te maken?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211593628
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja en wat willen ze doen dan nu ook de HR zich heeft uitgesproken? Ik zie niks veranderen hoor.

Alles blijft vliegen, produceren, eten, en rijden. Rechters maken geen beleid.
Als er niks veranderd zoals jij zegt dan blijven de huidige klimaatmaatregelen en doelstellingen dus van kracht. Prima inzet.
pi_211593638
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Als er niks veranderd zoals jij zegt dan blijven de huidige klimaatmaatregelen en doelstellingen dus van kracht. Prima inzet.
Succes met de woningbouw.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_211593639
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:13 schreef phpmystyle het volgende:
Als men denk dat de PVV niks voor elkaar krijgt dan is er toch niks om je druk over te maken?
Ok, dus dan krijg jij ook niet het rechtse droomkabinet want dan blijft er gewoon VVD-CDA beleid over.
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:14:17 #98
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211593640
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar welke maatregelen dan?
Maak het nu eens concreet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_211593641
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dingen met asielzoekers.
Die zijn niet haalbaar, dus daar verwacht ik alleen maar meer puinhoop. Bij het niet oplossen van het huisvestingsprobleem van asielzoekers (want dat is het, het is geen asielcrisis) spint de PVV alleen maar garen. Elk nieuwsbericht daar over levert ze weer stemmen op. Dus de PVV zal ook wel gek zijn als ze hier wat aan doen.
  dinsdag 12 december 2023 @ 12:14:50 #100
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_211593644
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 december 2023 12:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ok, dus dan krijg jij ook niet het rechtse droomkabinet want dan blijft er gewoon VVD-CDA beleid over.
Gewoon zuiver VVD beleid (netto effect van NSC pvv VVD en BBB) vind ik dikke prima.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')