Niet op de plaats in de TT letten, die is namelijk, ondanks de door @Deisyy geëiste foto van het plaatsnaambord, nog niet aangepast.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:30 schreef DJMO het volgende:
Eens kijken of de stok nog ligt waar hij is achtergelaten....
Mag ze alsnog doen hoor, in afwachting van mijn plaatsingquote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:48 schreef Stokslag12 het volgende:
[..]
Niet op de plaats in de TT letten, die is namelijk, ondanks de door @:deisyy geëiste foto van het plaatsnaambord, nog niet aangepast.
Het moet niet lijken alsof het in etappes plaatsen van foto's te norm is. Het kan leuk zijn, en het mag, maar gewoon een foto van het bord is prima.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:16 schreef Deisyy het volgende:
Zoiets? De genoemde 24 uur is een voorstel, maar dat kan uiteraard aangepast worden.
[..]
Hierbij bouw je de vrijheid in om het wat raadselachtiger te doen (zonder dat dat de norm wordt). Als je maar binnen 24 uur van ophalen de bordfoto + omgeving plaatst.quote:Doe mee!
Haal de Stok! op en leg deze bij een plaatsnaambord van een andere plaats (stad, dorp of gehucht)! Maak hierbij een foto van het bord zelf en van de omgeving. Plaats binnen 24 uur van ophalen deze foto's in het topic.
quote:Verdere regels:
• De FOK!stok moet in Nederland blijven. De 3 bijzondere gemeentes zijn uitgesloten!
• De Stok! moet eerst 2 keer verplaatst worden door andere users voordat je hem zelf weer op gaat halen. Een uitzondering is wanneer hij erg lang op dezelfde plek blijft liggen:
- na 1 week mag de vorige plaatser hem verplaatsen
- na 2 weken mag je hem zelf weer verplaatsen
- voor beide geldt: alleen wanneer er geen serieuze interesse getoond is om hem te verplaatsen.
Let op!
• Beter een korte verplaatsing dan geen verplaatsing!
• Het liefst gaat de Stok! vaak en veel op reis, maar lukt het je niet om binnen 24 uur een plaatsing te doen, laat de Stok! dan liggen voor een andere user!
• Leg de Stok! ook eens op een locatie waar ie nog nooit is geweest, vindt ie heel leuk!
- Zie hiervoor deze FOK!Wiki-pagina vol met gegevens van de vorige rondes, foto's en verplaatsers.
- Ook is er Light's FOK!Stok site, waar je per provincie en gemeente snel kunt zien welke plaatsen de stok nog nooit op bezoek hebben gehad.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | [b][u]Doe mee![/u][/b] Haal de Stok! op en leg deze bij een plaatsnaambord van een andere plaats (stad, dorp of gehucht)! Maak hierbij een foto van het bord zelf en van de omgeving. Plaats binnen 24 uur van ophalen deze foto's in het topic. [b]Verdere regels:[/b] [*]De FOK!stok moet in Nederland blijven. De 3 bijzondere gemeentes zijn uitgesloten! [*]De Stok! moet eerst 2 keer verplaatst worden door andere users voordat je hem zelf weer op gaat halen. Een uitzondering is wanneer hij erg lang op dezelfde plek blijft liggen: - na 1 week mag de vorige plaatser hem verplaatsen - na 2 weken mag je hem zelf weer verplaatsen - voor beide geldt: alleen wanneer er geen serieuze interesse getoond is om hem te verplaatsen. [b]Let op![/b] [*] Beter een korte verplaatsing dan geen verplaatsing! [*] Het liefst gaat de Stok! vaak en veel op reis, maar lukt het je niet om binnen 24 uur een plaatsing te doen, laat de Stok! dan liggen voor een andere user! [*] Leg de Stok! ook eens op een locatie waar ie nog nooit is geweest, vindt ie heel leuk! - Zie hiervoor deze [url=https://wiki.fok.nl/index.php/FOK%21stok]FOK!Wiki-pagina[/url] vol met gegevens van de vorige rondes, foto's en verplaatsers. - Ook is er [url=https://fokstok.nl/]Light's FOK!Stok site[/url], waar je per provincie en gemeente snel kunt zien welke plaatsen de stok nog nooit op bezoek hebben gehad. |
Twee posts boven je.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:29 schreef chufi het volgende:
Pinpoint gemaakt , maar ga mn niet halen
quote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:02 schreef DJMO het volgende:
[..]
Mag ze alsnog doen hoor, in afwachting van mijn plaatsing
Ben nu eerst over de begraafplaats aan het dwalen
Ja jaquote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:48 schreef Stokslag12 het volgende:
[..]
Niet op de plaats in de TT letten, die is namelijk, ondanks de door @:deisyy geëiste foto van het plaatsnaambord, nog niet aangepast.
Daarom had ik in mijn stukje tekst gezet dat de foto van het plaatsnaambordniet meteen geplaatst hoeft te worden maar wel magquote:Op zaterdag 6 januari 2024 14:24 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Het moet niet lijken alsof het in etappes plaatsen van foto's te norm is. Het kan leuk zijn, en het mag, maar gewoon een foto van het bord is prima.
Uit jouw stukje maak ik juist op de de foto van het plaatsnaambord geplaatst moet worden.quote:[..]
Hierbij bouw je de vrijheid in om het wat raadselachtiger te doen (zonder dat dat de norm wordt). Als je maar binnen 24 uur van ophalen de bordfoto + omgeving plaatst.
Ik wil niet muggenziften, maar het is handig als het zo duidelijk mogelijk omschreven wordt.quote:[..]
[ code verwijderd ]
Eens!quote:Op zaterdag 6 januari 2024 13:05 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Wellicht iets verduidelijken dat uit de 3 initiële fotos ook de locatie van het betreffende bord duidelijk moet worden, zoals @:stokslag12 aangaf. Dus niet de glazen boerderij van Schijndel posten, en dat iemand dan maar even alle 15 borden af moet om te zoeken..
Door jouw tekst "de foto van het plaatsnaambord hoeft niet meteen gepost te worden (mag wel)" neer te zetten suggereer je m.i. dat de standaard is om dat niet te doen (hoeft niet, mag wel), terwijl wat mij betreft de standaard moet zijn om dat wel te doen (mag wel, hoeft niet). Als je niet direct alle informatie/foto's wil geven, prima, maar dat wel doen moet de standaard blijven lijkt me.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 15:55 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Daarom had ik in mijn stukje tekst gezet dat de foto van het plaatsnaambordniet meteen geplaatst hoeft te worden maar wel mag
Ja, binnen die 24 uur. Zoals het nu ook al is. Alleen mocht iemand meteen na het plaatsen een raadsel willen plaatsen dan kan dat, als ie maar binnen die 24 uur alsnog een foto van het bord + omgeving plaatst.quote:[..]
Uit jouw stukje maak ik juist op de de foto van het plaatsnaambord geplaatst moet worden.
In mijn stukje is de vrijheid om een raadselelement te doen aanwezig maar er wordt niets over vermeld in de OP juist om het simpel te houden en niet aan te moedigen. Van mij hoeft het geen spel te worden dat draait om de raadsels waarbij binnen 24 uur beetje bij beetje steeds meer informatie komt tot de uiteindelijke foto en iedere verplaatsing straks minimaal 24 uur duurt.quote:[..]
Ik wil niet muggenziften, maar het is handig als het zo duidelijk mogelijk omschreven wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Ja ik snap dat wel.quote:Op zondag 7 januari 2024 21:39 schreef KapiteinIglo het volgende:
Gewoon een stomme vraag, waarom niet gewoon een ander spel maken in plaats van deze helemaal veranderen? Met die nieuwe regels vind ik het allemaal maar kut.
Het was gewoon leuk in al zijn eenvoud. En nu moet het allemaal weer ingewikkeld.
Pak de stok, hang ‘m op een plaatsnaambord, maak die 3 foto’s, plaats ze op fok —-> REPEAT
Als we anders gaan, I’m out.
Binnen ruim 1 uur nadat ik de foto's had geplaatst, was de locatie al gevonden én hier gemeld.quote:Op zondag 7 januari 2024 21:40 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ja ik snap dat wel.
Als je de stok zo veel mogelijk verplaatsingen wil laten maken moet het niet te ingewikkeld worden.
Wat er dus ook gebeurt, iemand stopt er mee.quote:Op zondag 7 januari 2024 21:39 schreef KapiteinIglo het volgende:
Gewoon een stomme vraag, waarom niet gewoon een ander spel maken in plaats van deze helemaal veranderen? Met die nieuwe regels vind ik het allemaal maar kut.
Het was gewoon leuk in al zijn eenvoud. En nu moet het allemaal weer ingewikkeld.
Pak de stok, hang ‘m op een plaatsnaambord, maak die 3 foto’s, plaats ze op fok —-> REPEAT
Ik zeg niet dat ik het ingewikkeld vind wat jij gepost had.quote:Op zondag 7 januari 2024 21:53 schreef Stokslag12 het volgende:
[..]
Binnen ruim 1 uur nadat ik de foto's had geplaatst, was de locatie al gevonden én hier gemeld.
Niks ingewikkelds aan dus, maar kennelijk voor sommigen toch te veel van het goede.
[..]
Wat er dus ook gebeurt, iemand stopt er mee.
Laat ik dat dan voorlopig maar zijn. Ik ga geen moeite meer doen.
Misschien tot ooit!
Als jij wat ik gepost heb niet ingewikkeld vindt, namens wie spreek je dan wel?quote:Op zondag 7 januari 2024 21:56 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het ingewikkeld vind wat jij gepost had.
Ik zeg dat het niet te ingewikkeld moet worden.
Wat probeer je hier nu te zeggen?quote:Jouw post is niet iedereens post aan de hand van de voorgestelde regels.
Het één heeft een relatie met het ander, de discussie kwam daaruit voort.quote:Op zondag 7 januari 2024 22:13 schreef Mickytjuh het volgende:
Het gaat over de nieuw voorgestelde regels en niet over jouw post met de geplaatste stok.
quote:Je hoeft je dus totaal niet aangevallen te voelen over de aanwijzingen in jouw post.
Laten we de discussie maar stoppen.quote:Maar ik bemerk enige vijandigheid, en daar heb ik niet echt zin in eigenlijk.
Hoi, lurker hier!quote:Op zondag 7 januari 2024 21:39 schreef KapiteinIglo het volgende:
Nee hoor, er zijn wat suggesties besproken, maar er is niets veranderd.quote:Op zondag 7 januari 2024 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoi, lurker hier!![]()
Er zijn zoals ik het begrijp geen nieuwe regels die de oude regels vervangen. De regels zijn alleen uitgebreid. De oude manier blijft gewoon (en zal waarschijnlijk het meest gebruikt blijven worden) en een andere manier mag nu ook.
Ah, ok. Helder.quote:Op zondag 7 januari 2024 23:48 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Nee hoor, er zijn wat suggesties besproken, maar er is niets veranderd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |