abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 januari 2024 @ 14:58:54 #126
458335 Stokslag12
Dan gebeurt het
pi_211925881

Na een klein weekje zwemmen in het Zaanse landschap is de stok vandaag weer op pad gegaan.
Dit keer naar het zuiden:

En hoewel het vooraf niet verwacht werd, is er vandaag een klein wonder geschied:

Het was er koud en dus heb ik de stok even opgewarmd met de warmte van wat kaarsen:

Verder was het er een behoorlijk dooie boel:

Veel aansprak had je er ook niet:

Toch nog maar even de stok laten zegenen voordat 'ie ter aarde ging:

En toen maar weer verder op pad.

Uiteindelijk is de stok hier op z'n (momenteel) laatste rustplaats aangekomen en heb ik er nog een bakkie koffie met Lex en Max gedaan.

Dat de stok moge rusten in vrede!
  vrijdag 5 januari 2024 @ 16:13:30 #127
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_211926869
:D

Locatie gevonden. :s)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 5 januari 2024 @ 16:20:47 #128
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_211926963
Is wel leuk, die foto-verhaaltjes, de reis van de stok!
Als je vrouw vraagt:
"Wat is er op TV?"
dan is "stof" niet
het juiste antwoord.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 16:25:56 #129
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_211927018
Ja Is love foto verhaaltjes bij stokplaatsingen!

Hele Vonturen van Stokkie!
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  vrijdag 5 januari 2024 @ 17:24:24 #130
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_211927477
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 16:13 schreef Dagoduck het volgende:
:D

Locatie gevonden. :s)
Idem!

Maar het wordt nu meer een puzzel :)
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  vrijdag 5 januari 2024 @ 17:25:51 #131
202014 JJH
Knetter. O+
pi_211927486
@Deisyy

Ik zie nu zo alleen wel plaats het is. 's-Gravenhage? :@
  Moderator vrijdag 5 januari 2024 @ 17:27:25 #132
184769 crew  Deisyy
pi_211927503
Het is inderdaad de bedoeling dat er drie foto's worden geplaatst:

- Eén van de voorkant en eén van de achterkant van het nieuwe plaatsnaambord + een foto waarop de omgeving van het plaatsnaambord te zien is.

Ik heb daar pas geleden nog even een reminder voor gegeven, omdat een foto van de omgeving ontbrak. Dit zijn de regels die in de OP staan en die houden we zo.

Zoals @Mickytjuh als zei heeft ze over het hoofd gezien dat de foto die vanmiddag geplaatst werd een foto van de vorige locatie was, shit happens, geen drama, foutje bedankt, kan gebeuren.

En meer foto's zijn altijd welkom, zoals in de laatste post van @Stokslag12, love it O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Deisyy op 05-01-2024 18:37:09 ]
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  Moderator vrijdag 5 januari 2024 @ 17:29:18 #133
184769 crew  Deisyy
pi_211927515
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 17:25 schreef JJH het volgende:
@:Deisyy

Ik verwacht nog foto's van het plaatsnaambord, daarna pas ik de TT aan.
pi_211927873
Geen idee welke plaats dit is. Duurt lang....
Hooray for boobies!
  vrijdag 5 januari 2024 @ 18:44:54 #135
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_211928371
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 17:29 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Ik verwacht nog foto's van het plaatsnaambord, daarna pas ik de TT aan.
Noordeinde.

Bij Zevenhoven.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 5 januari 2024 @ 18:50:40 #136
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211928459
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 17:25 schreef JJH het volgende:
@:Deisyy

Nope :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 5 januari 2024 @ 18:51:11 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211928468
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 18:03 schreef Spockjuh_ het volgende:
Geen idee welke plaats dit is. Duurt lang....
Was vrij makkelijk te vinden via Google
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 6 januari 2024 @ 08:37:16 #138
458335 Stokslag12
Dan gebeurt het
pi_211933461
Ja, het was voor sommigen misschien even puzzelen.
Gisteren heb ik de moeite genomen om de stok op te halen, die te verplaatsen, weer op een unieke plek te droppen en er hier een fotoverhaal aan te wijden. Het leek me wel aardig dat anderen ook wat moeite deden om de locatie, waar maar 1 hoofdweg is, te traceren in plaats van simpelweg een plaatsnaam/adres in Google Maps of zo in te typen.
Dat is ook één van de redenen dat ik me een tijdje niet bezig heb gehouden met het verplaatsen van het FOK! blok hout en vond ik de foto's van @Rob in het donker bij zijn recente verplaatsing, met daarbij een hint, wel leuk. Ik heb daarom ook bewust even gewacht met de stok ophalen om te kijken hoe anderen met die donkere avondfoto's omgingen. Het resultaat is inmiddels bekend.
Ik ben het daarom geheel eens met wat @Dagoduck hier schrijft:

quote:
6s.gif Op vrijdag 5 januari 2024 12:14 schreef Dagoduck het volgende:

Dat is wel echt een regel uit 2004 hè, nu met overal in het land Google Street View is het juist wel leuk om een beetje een uitdaging te hebben. Destijds moest je nog echt ter plekke zoeken.

Kan me de laatste keer dat ik drie foto's plaatste ook niet herinneren. Ik neem de andere foto's altijd wel voor het geval mensen er niet uitkomen maar meestal is het niet nodig om ze te plaatsen.
Nu de relatief simpele aanwijzingen over de locatie waar de stok gisteren ter aarde is besteld doorgrond zijn, kan ik bevestigen dat 'ie in deze plaats ligt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes en maak er wat van!

[ Bericht 0% gewijzigd door Stokslag12 op 06-01-2024 08:55:39 ]
  Moderator zaterdag 6 januari 2024 @ 09:12:57 #139
184769 crew  Deisyy
pi_211933660
De spelregels voor dit topic staan in de OP, om het voor iedereen zo duidelijk mogelijk te houden is het de bedoeling dat het spel zo gespeeld wordt. Blijkbaar willen sommige users dat het anders gespeeld moet kunnen worden, dat is prima, maar pas dan niet eenzijdig de spelregels aan, maar overleg dit in het topic, waarna de OP aangepast zou kunnen worden en iedereen, ook nieuwkomers, hiervan ook op de hoogte zijn.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 09:49:41 #140
458335 Stokslag12
Dan gebeurt het
pi_211933946
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 09:12 schreef Deisyy het volgende:
De spelregels voor dit topic staan in de OP, om het voor iedereen zo duidelijk mogelijk te houden is het de bedoeling dat het spel zo gespeeld wordt. Blijkbaar willen sommige users dat het anders gespeeld moet kunnen worden, dat is prima, maar pas dan niet eenzijdig de spelregels aan, maar overleg dit in het topic, waarna de OP aangepast zou kunnen worden en iedereen, ook nieuwkomers, hiervan ook op de hoogte zijn.
Wat @Dagoduck ook zegt, de huidige regels zijn uit 2004.
Sindsdien is er qua opzoek mogelijkheden veel veranderd en kan je binnen enkele minuten thuis achter de PC of via je telefoon een locatie vinden.

Ik heb in het verleden, voordat de topicreeks naar SPL verhuisde, al een voorstel gedaan om de regels aan te passen. Meer een geocache-achtige variant met op foto's en teksten gebaseerde hints die verwijzen naar de plek waar de stok zich bevind. Een beetje zoals ik het bij deze en soms ook voorgaande verplaatsingen gedaan heb, waarbij de stok altijd boven water kwam. Op 1 keer na, toen de stok gewoon verdwenen was in Katwoude, maar waarbij de juiste locatie wel gevonden werd.

Het is misschien niet eens nodig om de regels helemaal aan te passen, je kan ook een of/of reglement hanteren. Dus het huidige reglement + een wat creatievere variant, zoals hierboven beschreven.
De verplaatser bepaalt dan welke variant hij/zij wil hanteren, wat blijkt uit de post na het verplaatsen hier.
Zorg dan als verplaatser er wel voor dat je wat extra, expliciete foto's maakt conform de basisregels, zodat je die in het uiterste geval alsnog kan plaatsen.

Uiteindelijk gaat het er om dat de stok verplaatst wordt door Nederland en dat mensen zin en plezier hebben om daar tijd, geld en moeite in te steken. Een beetje interactie via dit forum, waarnaar de stok vernoemd is, is dan ook wel leuk.

Tot zover mijn 2 centen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stokslag12 op 06-01-2024 10:00:18 ]
  zaterdag 6 januari 2024 @ 10:20:29 #141
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_211934241
Eens!
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  Moderator zaterdag 6 januari 2024 @ 10:34:04 #142
184769 crew  Deisyy
pi_211934349
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 09:49 schreef Stokslag12 het volgende:

[..]
Wat @:Dagoduck ook zegt, de huidige regels zijn uit 2004.
Sindsdien is er qua opzoek mogelijkheden veel veranderd en kan je binnen enkele minuten thuis achter de PC of via je telefoon een locatie vinden.

Ik heb in het verleden, voordat de topicreeks naar SPL verhuisde, al een voorstel gedaan om de regels aan te passen. Meer een geocache-achtige variant met op foto's en teksten gebaseerde hints die verwijzen naar de plek waar de stok zich bevind. Een beetje zoals ik het bij deze en soms ook voorgaande verplaatsingen gedaan heb, waarbij de stok altijd boven water kwam. Op 1 keer na, toen de stok gewoon verdwenen was in Katwoude, maar waarbij de juiste locatie wel gevonden werd.

Het is misschien niet eens nodig om de regels helemaal aan te passen, je kan ook een of/of reglement hanteren. Dus het huidige reglement + een wat creatievere variant, zoals hierboven beschreven.
De verplaatser bepaalt dan welke variant hij/zij wil hanteren, wat blijkt uit de post na het verplaatsen hier.
Zorg dan als verplaatser er wel voor dat je wat extra, expliciete foto's maakt conform de basisregels, zodat je die in het uiterste geval alsnog kan plaatsen.

Uiteindelijk gaat het er om dat de stok verplaatst wordt door Nederland en dat mensen zin en plezier hebben om daar tijd, geld en moeite in te steken. Een beetje interactie via dit forum, waarnaar de stok vernoemd is, is dan ook wel leuk.

Tot zover mijn 2 centen.
Helemaal prima, wat mij betreft, maar ik beslis daar niet in, andere spelers moeten zich hier ook in kunnen vinden en wat er dan besloten wordt kan dan in de OP opgenomen worden.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 10:36:53 #143
209864 loveislikeakiss
Geluk is een gerucht
pi_211934378
Het mag van mij ook creatiever, maar het zou fijn zijn als er wel een regel is mbt wat we minimaal verwachten. Dus stel het was nu zonder plaatsnaambord, is een foto van grot Lourdes dan genoeg of is een bordje waarop staat Lourdes dan wenselijk?
En dit was een zeer kleine plaats, dus weinig borden, maar wat als die stok ooit nog een keer bij Zoetermeer komt, daar zijn vele borden, hoe maken we het leuk en creatief maar wel duidelijk in welke hoek je moet zoeken van een plaats?
  zaterdag 6 januari 2024 @ 10:54:43 #144
458335 Stokslag12
Dan gebeurt het
pi_211934515
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 10:36 schreef loveislikeakiss het volgende:
Het mag van mij ook creatiever, maar het zou fijn zijn als er wel een regel is mbt wat we minimaal verwachten. Dus stel het was nu zonder plaatsnaambord, is een foto van grot Lourdes dan genoeg of is een bordje waarop staat Lourdes dan wenselijk?
En dit was een zeer kleine plaats, dus weinig borden, maar wat als die stok ooit nog een keer bij Zoetermeer komt, daar zijn vele borden, hoe maken we het leuk en creatief maar wel duidelijk in welke hoek je moet zoeken van een plaats?
Als verplaatser heb je meestal wel een idee waar je de stok wil gaan plaatsen, voordat je er naar op pad gaat.
Je kan dan informatie over de nabije omgeving opzoeken, thuis of ter plekke, en dan refereren aan een kenmerkend punt in de buurt waar het plaatsnaambord staat. Zoals @Rob bijvoorbeeld deed met het vermelden van de op de foto niet zichtbare kerk in Assendelft. En om eerlijk te zijn, ik had vooraf ook geen idee van het bestaan van de getoonde Lourdes grot, maar kwam het daar toevallig tegen en heb er gebruik van gemaakt.

Het moet inderdaad niet zo zijn dat je de stok ergens aan een bord in Utrecht bevestigt en dan alleen zegt dat het in een centraal gelegen, domme stad is of zo. De hints moeten, misschien na wat puzzelen en combineren, wel helder zijn.

En lukt het niet om iets kenmerkends te benoemen als hint of heb je daar geen zin in, dan kan je alsnog volstaan met alleen foto's van het plaatsnaambord en de omgeving.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 11:33:05 #145
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_211934813
Of we laten de huidige regels gewoon bestaan en doen er niet zo moeilijk over als iemand het iets moeilijker creatiever maakt (zoals eigenlijk altijd het geval was).

Mocht echt niemand eruit komen dan post de plaatser gewoon de omgevingsfoto's, zoals gevraagd in de regels, maar ik vraag me echt af hoe vaak dat nodig zal zijn. En wanneer iemand die hem echt wil ophalen vraagt om meer foto's dan dienen die gewoon gegeven te worden.

Alle regels zijn eigenlijk bedacht om de snelheid in het spel te houden. Aangezien meerdere users aangaven de locatie wel gevonden te hebben was van totale stilstand van het spel hier geen sprake.

Je zou zelfs nog kunnen denken aan dat je 24 uur de tijd hebt om de drie foto's te plaatsen (dat is al ongeveer een huidige regel) en dat binnen die tijd één foto of zoiets als @Stokslag12 deed voldoet. Mocht de Stok daarna binnen die 24 uur alweer verplaatst zijn of de locatie gewoon bekend zijn in het topic dan hoef je niet alsnog die foto's te plaatsen.

Al met al ben ik wel voorstander van een zo simpel mogelijk spel.
  Moderator zaterdag 6 januari 2024 @ 11:44:25 #146
184769 crew  Deisyy
pi_211935040
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 11:33 schreef Dagoduck het volgende:
Of we laten de huidige regels gewoon bestaan en doen er niet zo moeilijk over als iemand het iets moeilijker creatiever maakt (zoals eigenlijk altijd het geval was).

Mocht echt niemand eruit komen dan post de plaatser gewoon de omgevingsfoto's, zoals gevraagd in de regels, maar ik vraag me echt af hoe vaak dat nodig zal zijn. En wanneer iemand die hem echt wil ophalen vraagt om meer foto's dan dienen die gewoon gegeven te worden.

Alle regels zijn eigenlijk bedacht om de snelheid in het spel te houden. Aangezien meerdere users aangaven de locatie wel gevonden te hebben was van totale stilstand van het spel hier geen sprake.

Je zou zelfs nog kunnen denken aan dat je 24 uur de tijd hebt om de drie foto's te plaatsen (dat is al ongeveer een huidige regel) en dat binnen die tijd één foto of zoiets als @:Stokslag12 deed voldoet. Mocht de Stok daarna binnen die 24 uur alweer verplaatst zijn of de locatie gewoon bekend zijn in het topic dan hoef je niet alsnog die foto's te plaatsen.

Al met al ben ik wel voorstander van een zo simpel mogelijk spel.
Om het spel voor nieuwkomers toegankelijk te maken is het handig als in de OP staat wat de bedoeling, en dan lijkt het me handig om onderstaande tekst aan te passen

quote:
• Neem daar minimaal 3 foto's van, die je z.s.m. in het lopende topic plaatst:
- Een van de voorkant én een van de achterkant van het nieuwe plaatsnaambord.
- plus een foto waarop de omgeving van het plaatsnaambord te zien is.
naar bijvoorbeeld

quote:
Neem daar minimaal 3 foto's waaruit duidelijk wordt waar de stok zich bevindt.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 11:46:05 #147
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_211935067
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 11:44 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Om het spel voor nieuwkomers toegankelijk te maken is het handig als in de OP staat wat de bedoeling, en dan lijkt het me handig om onderstaande tekst aan te passen
[..]
naar bijvoorbeeld
[..]

Ik vind het toch wel handig als er tenminste 1 foto is van het bord, inclusief de plaatsnaam op dat bord.

Als je uit de buurt komt waar de stok ligt is het anders soms echt niet te doen.
Op donderdag 23 mei 2024 23:36 schreef DerRabbit het volgende: Ja oké, daar heb je gelijk in.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 12:07:59 #148
458335 Stokslag12
Dan gebeurt het
pi_211935377
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 11:44 schreef Deisyy het volgende:

[..]
[..]
naar bijvoorbeeld
[..]

Lijkt me een prima plan.
Als je het aanvult met dat de foto's in een straal van 200 meter o.i.d. van het plaatsnaambord afkomstig moeten zijn, dan kader je je nog iets meer af en voorkom je dat een foto van Rotterdam Zuid te zien krijgt terwijl de stok bij Blijdorp ligt.
quote:
3s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 11:46 schreef Mickytjuh het volgende:

[..]
Ik vind het toch wel handig als er tenminste 1 foto is van het bord, inclusief de plaatsnaam op dat bord.
Die moet je als verplaatser sowieso maken, voor het geval dat.
Je hoeft 'm alleen niet direct te plaatsen. Het mag uiteraard wel.

quote:
Als je uit de buurt komt waar de stok ligt is het anders soms echt niet te doen.
Je bedoelt het andersom, neem ik aan.
Daarentegen vind ik het persoonlijk juist wel leuk om niet alleen voor de stok naar een locatie te gaan en een beetje ter plekke te kijken wat er te beleven is.
Dankzij de stok ben ik op leuke plekken terecht gekomen die ik anders nooit ontdekt had.

En gefeliciteerd met je verjaardag!
  Moderator zaterdag 6 januari 2024 @ 12:16:14 #149
184769 crew  Deisyy
pi_211935436
Zoiets? De genoemde 24 uur is een voorstel, maar dat kan uiteraard aangepast worden.

quote:
Neem daar minimaal 3 foto's waaruit duidelijk wordt waar de stok zich bevindt + een foto van het plaatsnaambord. De verplaatser post deze foto's in dit topic, de foto van het plaatsnaambord hoeft niet meteen gepost te worden (mag wel), wanneer na 24 uur nog niet duidelijk is waar de stok zich bevindt zal de verplaatser de foto van het plaatsnaambord alsnog plaatsen.
  zaterdag 6 januari 2024 @ 13:05:04 #150
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_211935850
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 12:16 schreef Deisyy het volgende:
Zoiets? De genoemde 24 uur is een voorstel, maar dat kan uiteraard aangepast worden.
[..]

Wellicht iets verduidelijken dat uit de 3 initiële fotos ook de locatie van het betreffende bord duidelijk moet worden, zoals @Stokslag12 aangaf. Dus niet de glazen boerderij van Schijndel posten, en dat iemand dan maar even alle 15 borden af moet om te zoeken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')