Idem!quote:
Ik verwacht nog foto's van het plaatsnaambord, daarna pas ik de TT aan.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:25 schreef JJH het volgende:
@:Deisyy
Ik zie nu zo alleen wel plaats het is. 's-Gravenhage?
Noordeinde.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:29 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik verwacht nog foto's van het plaatsnaambord, daarna pas ik de TT aan.
Nopequote:Op vrijdag 5 januari 2024 17:25 schreef JJH het volgende:
@:Deisyy
Ik zie nu zo alleen wel plaats het is. 's-Gravenhage?
Was vrij makkelijk te vinden via Googlequote:Op vrijdag 5 januari 2024 18:03 schreef Spockjuh_ het volgende:
Geen idee welke plaats dit is. Duurt lang....
Nu de relatief simpele aanwijzingen over de locatie waar de stok gisteren ter aarde is besteld doorgrond zijn, kan ik bevestigen dat 'ie in deze plaats ligt.quote:Op vrijdag 5 januari 2024 12:14 schreef Dagoduck het volgende:
Dat is wel echt een regel uit 2004 hè, nu met overal in het land Google Street View is het juist wel leuk om een beetje een uitdaging te hebben. Destijds moest je nog echt ter plekke zoeken.
Kan me de laatste keer dat ik drie foto's plaatste ook niet herinneren. Ik neem de andere foto's altijd wel voor het geval mensen er niet uitkomen maar meestal is het niet nodig om ze te plaatsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Succes en maak er wat van!
[ Bericht 0% gewijzigd door Stokslag12 op 06-01-2024 08:55:39 ]
Wat @Dagoduck ook zegt, de huidige regels zijn uit 2004.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:12 schreef Deisyy het volgende:
De spelregels voor dit topic staan in de OP, om het voor iedereen zo duidelijk mogelijk te houden is het de bedoeling dat het spel zo gespeeld wordt. Blijkbaar willen sommige users dat het anders gespeeld moet kunnen worden, dat is prima, maar pas dan niet eenzijdig de spelregels aan, maar overleg dit in het topic, waarna de OP aangepast zou kunnen worden en iedereen, ook nieuwkomers, hiervan ook op de hoogte zijn.
Helemaal prima, wat mij betreft, maar ik beslis daar niet in, andere spelers moeten zich hier ook in kunnen vinden en wat er dan besloten wordt kan dan in de OP opgenomen worden.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 09:49 schreef Stokslag12 het volgende:
[..]
Wat @:Dagoduck ook zegt, de huidige regels zijn uit 2004.
Sindsdien is er qua opzoek mogelijkheden veel veranderd en kan je binnen enkele minuten thuis achter de PC of via je telefoon een locatie vinden.
Ik heb in het verleden, voordat de topicreeks naar SPL verhuisde, al een voorstel gedaan om de regels aan te passen. Meer een geocache-achtige variant met op foto's en teksten gebaseerde hints die verwijzen naar de plek waar de stok zich bevind. Een beetje zoals ik het bij deze en soms ook voorgaande verplaatsingen gedaan heb, waarbij de stok altijd boven water kwam. Op 1 keer na, toen de stok gewoon verdwenen was in Katwoude, maar waarbij de juiste locatie wel gevonden werd.
Het is misschien niet eens nodig om de regels helemaal aan te passen, je kan ook een of/of reglement hanteren. Dus het huidige reglement + een wat creatievere variant, zoals hierboven beschreven.
De verplaatser bepaalt dan welke variant hij/zij wil hanteren, wat blijkt uit de post na het verplaatsen hier.
Zorg dan als verplaatser er wel voor dat je wat extra, expliciete foto's maakt conform de basisregels, zodat je die in het uiterste geval alsnog kan plaatsen.
Uiteindelijk gaat het er om dat de stok verplaatst wordt door Nederland en dat mensen zin en plezier hebben om daar tijd, geld en moeite in te steken. Een beetje interactie via dit forum, waarnaar de stok vernoemd is, is dan ook wel leuk.
Tot zover mijn 2 centen.
Als verplaatser heb je meestal wel een idee waar je de stok wil gaan plaatsen, voordat je er naar op pad gaat.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 10:36 schreef loveislikeakiss het volgende:
Het mag van mij ook creatiever, maar het zou fijn zijn als er wel een regel is mbt wat we minimaal verwachten. Dus stel het was nu zonder plaatsnaambord, is een foto van grot Lourdes dan genoeg of is een bordje waarop staat Lourdes dan wenselijk?
En dit was een zeer kleine plaats, dus weinig borden, maar wat als die stok ooit nog een keer bij Zoetermeer komt, daar zijn vele borden, hoe maken we het leuk en creatief maar wel duidelijk in welke hoek je moet zoeken van een plaats?
Om het spel voor nieuwkomers toegankelijk te maken is het handig als in de OP staat wat de bedoeling, en dan lijkt het me handig om onderstaande tekst aan te passenquote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:33 schreef Dagoduck het volgende:
Of we laten de huidige regels gewoon bestaan en doen er niet zo moeilijk over als iemand het iets moeilijker creatiever maakt (zoals eigenlijk altijd het geval was).
Mocht echt niemand eruit komen dan post de plaatser gewoon de omgevingsfoto's, zoals gevraagd in de regels, maar ik vraag me echt af hoe vaak dat nodig zal zijn. En wanneer iemand die hem echt wil ophalen vraagt om meer foto's dan dienen die gewoon gegeven te worden.
Alle regels zijn eigenlijk bedacht om de snelheid in het spel te houden. Aangezien meerdere users aangaven de locatie wel gevonden te hebben was van totale stilstand van het spel hier geen sprake.
Je zou zelfs nog kunnen denken aan dat je 24 uur de tijd hebt om de drie foto's te plaatsen (dat is al ongeveer een huidige regel) en dat binnen die tijd één foto of zoiets als @:Stokslag12 deed voldoet. Mocht de Stok daarna binnen die 24 uur alweer verplaatst zijn of de locatie gewoon bekend zijn in het topic dan hoef je niet alsnog die foto's te plaatsen.
Al met al ben ik wel voorstander van een zo simpel mogelijk spel.
naar bijvoorbeeldquote:• Neem daar minimaal 3 foto's van, die je z.s.m. in het lopende topic plaatst:
- Een van de voorkant én een van de achterkant van het nieuwe plaatsnaambord.
- plus een foto waarop de omgeving van het plaatsnaambord te zien is.
quote:Neem daar minimaal 3 foto's waaruit duidelijk wordt waar de stok zich bevindt.
Ik vind het toch wel handig als er tenminste 1 foto is van het bord, inclusief de plaatsnaam op dat bord.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:44 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Om het spel voor nieuwkomers toegankelijk te maken is het handig als in de OP staat wat de bedoeling, en dan lijkt het me handig om onderstaande tekst aan te passen
[..]
naar bijvoorbeeld
[..]
Lijkt me een prima plan.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:44 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Om het spel voor nieuwkomers toegankelijk te maken is het handig als in de OP staat wat de bedoeling, en dan lijkt het me handig om onderstaande tekst aan te passen
[..]
naar bijvoorbeeld
[..]
Die moet je als verplaatser sowieso maken, voor het geval dat.quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:46 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Ik vind het toch wel handig als er tenminste 1 foto is van het bord, inclusief de plaatsnaam op dat bord.
Je bedoelt het andersom, neem ik aan.quote:Als je uit de buurt komt waar de stok ligt is het anders soms echt niet te doen.
quote:Neem daar minimaal 3 foto's waaruit duidelijk wordt waar de stok zich bevindt + een foto van het plaatsnaambord. De verplaatser post deze foto's in dit topic, de foto van het plaatsnaambord hoeft niet meteen gepost te worden (mag wel), wanneer na 24 uur nog niet duidelijk is waar de stok zich bevindt zal de verplaatser de foto van het plaatsnaambord alsnog plaatsen.
Wellicht iets verduidelijken dat uit de 3 initiële fotos ook de locatie van het betreffende bord duidelijk moet worden, zoals @Stokslag12 aangaf. Dus niet de glazen boerderij van Schijndel posten, en dat iemand dan maar even alle 15 borden af moet om te zoeken..quote:Op zaterdag 6 januari 2024 12:16 schreef Deisyy het volgende:
Zoiets? De genoemde 24 uur is een voorstel, maar dat kan uiteraard aangepast worden.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |