We hadden het nu dacht ik over een zakenkabinet. En volgens mij valt dat 'PVV stempel' ook nog wel weer mee. Je kunt prima verdedigen dat je minister werd in het landsbelang. 2/3e van Nederland stemt rechts, dus je kunt ook gewoon zeggen dat je namens rechts Nederland dit kabinet mogelijk wilde maken.quote:Op zondag 10 december 2023 19:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, maar het vorige kabinet was wel anders van samenstelling dan het komende. Wil je echt op je cv hebben dat je minister was in een PVV-kabinet? Ik niet in elk geval.
Wel als ze niet direct namens de PVV in het kabinet hoeven.quote:Op zondag 10 december 2023 19:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar mensen van dat kaliber ga je niet krijgen voor een PVV regering. Wees daar gewoon realistisch in.
Sorry, dat is gewoon naief. Dat gaat altijd aan je hangen.quote:Op zondag 10 december 2023 19:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel als ze niet direct namens de PVV in het kabinet hoeven.
Bovendien is het eindresultaat gegarandeerd teleurstelling en boze gezichten en een grote kans dat jij de zwarte piet toegespeeld krijgt. Erg dapper als je in landsbelang dat brandnetelveld vrijwillig inrent.quote:Op zondag 10 december 2023 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry, dat is gewoon naief. Dat gaat altijd aan je hangen.
Dat lijkt me niet. Ik vind het eerder een beetje arrogant om te denken dat er geen kwalitatief goede mensen zitten bij die 2/3e van Nederland die rechtsconservatief stemmen en een rechtsconservatief kabinet willen. Alsof je alleen kwaliteit hebt als je progressief bent, oid.quote:Op zondag 10 december 2023 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry, dat is gewoon naief. Dat gaat altijd aan je hangen.
Dat is natuurlijk zo. Maar tegelijkertijd is het zo dat een partij die de randen van de spelregels opzoekt en die overschrijdt met zo’n voorsprong de grootste een unieke situatie is.quote:Op zondag 10 december 2023 18:45 schreef Tijn het volgende:
Dat het in de eerste weken na de verkiezingen vast lijkt te zitten is eerder regel dan uitzondering. Ik heb het al zo vaak meegemaakt dat herverkiezingen even op de loer liggen, maar in de praktijk gebeurt het nooit.
En je geeft een hele mooie functie op voor een functie waarvan de kans dat hij vier jaar duurt nihil is.quote:Op zondag 10 december 2023 19:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bovendien is het eindresultaat gegarandeerd teleurstelling en boze gezichten en een grote kans dat jij de zwarte piet toegespeeld krijgt. Erg dapper als je in landsbelang dat brandnetelveld vrijwillig inrent.
Het is absoluut een bijzondere situatie, ja. We gaan het wel zien, ik denk niet dat er in dit stadium echt een peil op te trekken valt wat de uitkomst gaat zijn. Maar vooralsnog zie ik geen reden om te denken dat iets anders dan een "traditioneel" kabinet met Wilders als premier het meest voor de hand ligt. Al ligt het wel minder voor de hand dan doorgaans na zo'n verkiezingsuitslag.quote:Op zondag 10 december 2023 20:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo. Maar tegelijkertijd is het zo dat een partij die de randen van de spelregels opzoekt en die overschrijdt met zo’n voorsprong de grootste een unieke situatie is.
Dat deden Dijkgraaf en Kuipers dus ook, er was denk ik niemand in Nederland die dacht dat Rutte IV het 4 jaar (of eigenlijk iets meer dan 3 jaar, ze waren al bijna een jaar onderweg) uit zou gaan houden. Midden/eind 2023 werd toch wel veel ingeschat, van te voren al.quote:Op zondag 10 december 2023 20:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En je geeft een hele mooie functie op voor een functie waarvan de kans dat hij vier jaar duurt nihil is.
Deze uitspraak lijkt me toch wel reden om dat te denken: https://www.nporadio1.nl/(...)remier-geert-wildersquote:Op zondag 10 december 2023 20:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar vooralsnog zie ik geen reden om te denken dat iets anders dan een "traditioneel" kabinet met Wilders als premier het meest voor de hand ligt.
Zo'n uitspraak van weken geleden is imho niet zoveel waard. Het is inmiddels wel duidelijk dat een aardig deel van de VVD-achterban er niet zo'n moeite mee heeft. En dat de PVV de mensen niet heeft... tja, wiens probleem is dat? Wilders zorgt er maar voor dat-ie wat mensen optrommelt, toch?quote:Op zondag 10 december 2023 20:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Deze uitspraak lijkt me toch wel reden om dat te denken: https://www.nporadio1.nl/(...)remier-geert-wilders
Naast het feit dat PVV hooguit Agema kan leveren aan een kabinet, daarna houdt het op. Een jaar geleden had ik Helder nog genoemd, maar die is daar al weg.
Tony Saxofony zou nog kunnen, die is niet dom en niet controversieel.quote:Op zondag 10 december 2023 20:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Deze uitspraak lijkt me toch wel reden om dat te denken: https://www.nporadio1.nl/(...)remier-geert-wilders
Naast het feit dat PVV hooguit Agema kan leveren aan een kabinet, daarna houdt het op. Een jaar geleden had ik Helder nog genoemd, maar die is daar al weg.
Als Tony van Dijck niet dom is, heeft hij dat in 17 jaar kamerlidmaatschap goed weten verbergen. Maar sowieso kan de PVV eigenlijk hooguit 2 mensen van de lijst halen om minister te worden, de rest moet van buiten komen.quote:Op zondag 10 december 2023 21:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Tony Saxofony zou nog kunnen, die is niet dom en niet controversieel.
Adje Verbrugge als minister van onderwijs
Ad Verbrugge is de (Zeeuwse) filosoof, die hangt altijd wat tegen de rechtse randbeweginkjes aan.quote:Op zondag 10 december 2023 21:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als Tony van Dijck niet dom is, heeft hij dat in 17 jaar kamerlidmaatschap goed weten verbergen. Maar sowieso kan de PVV eigenlijk hooguit 2 mensen van de lijst halen om minister te worden, de rest moet van buiten komen.
Ad Verbrugge (als jij dezelfde bedoelt als ik) is eerder PvdA dan VVD of PVV. Die gaat echt geen rechts kabinet mogelijk maken.
Die filosoof bedoel ik ook, die is behoorlijk fel tegenstander van het neoliberalisme. Hij is wel conservatief, maar wil dus juist naar de tijd van voor het neoliberalisme.quote:Op zondag 10 december 2023 21:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ad Verbrugge is de (Zeeuwse) filosoof, die hangt altijd wat tegen de rechtse randbeweginkjes aan.
Die moet premier worden. Op voorwaarde dat hij deze artiestennaam gebruikt.quote:
Ad Verbrugge lol, die ouwehoer van De Nieuwe Wereld, al zegt hij af en toe wel verstandige dingen, maar hij hoort zichzelf te graag praten net als Maarten van Rossem. Die gasten kunnen niet luisteren, alleen maar praten.quote:Op zondag 10 december 2023 21:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Tony Saxofony zou nog kunnen, die is niet dom en niet controversieel.
Adje Verbrugge als minister van onderwijs
Haha, en hier weer een adviesorgaan met iets anders: https://www.telegraaf.nl/(...)tra-arbeidsmigrantenquote:Op maandag 11 december 2023 10:27 schreef Hanca het volgende:
De adviesraad vindt ook dat de overheid de regierol moet pakken bij arbeidsmigratie: https://www.volkskrant.nl(...)egie-nemen~b2aef01b/
Vooral de waarneming dat laagwaardige economische activiteiten groeien door arbeidsmigratie (kort: er is geen sprake van een zoektocht naar personeel en dat vinden ze dan in het buitenland, maar er is sprake van een aanbod aan goedkoop personeel en daarom worden die activiteiten opgestart), voorbeeld wat genoemd wordt is glastuinbouw. Hier creëert Nederland dus banen voor buitenlanders, nogal onzinnig.
Ook de opmerking dat we een kenniseconomie willen zijn en toch meer dan de helft van de arbeidsmigranten op minimumloon werkt is een rake. Dit strookt gewoon niet met de ambities.
De conclusie van de adviesraad is dan ook dat de winst bij veel arbeidsmigratie naar de werkgever gaat, niet naar de overige werkenden in Nederland of de overheid. Die hebben er niks aan.
Het advies is om als overheid de regierol te nemen, te kijken naar de brede welvaart en dus te proberen arbeidsmigratie in bepaalde sectoren te ontmoedigen, door meer eisen te stellen aan de beloning en de omstandigheden.
Oh, die ondernemingen hoeven geen belasting af te dragen?quote:Op maandag 11 december 2023 10:27 schreef Hanca het volgende:
De conclusie van de adviesraad is dan ook dat de winst bij veel arbeidsmigratie naar de werkgever gaat, niet naar de overige werkenden in Nederland of de overheid. Die hebben er niks aan.
Jawel, maar dat weegt niet of net aan op tegen de extra kosten die we hebben doordat er meer inwoners zijn.quote:Op maandag 11 december 2023 10:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh, die ondernemingen hoeven geen belasting af te dragen?
Klopt, is redelijk open minded (de nieuwe wereld).quote:Op zondag 10 december 2023 21:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ad Verbrugge is de (Zeeuwse) filosoof, die hangt altijd wat tegen de rechtse randbeweginkjes aan.
Dat vind ik altijd wel lastig hoor: tegen neo-liberalisme zijn.quote:Op zondag 10 december 2023 21:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die filosoof bedoel ik ook, die is behoorlijk fel tegenstander van het neoliberalisme. Hij is wel conservatief, maar wil dus juist naar de tijd van voor het neoliberalisme.
Maar wellicht past hij inderdaad beter bij de linker vleugel van CDA/NSC dan bij de PvdA.
Liever niet neequote:Op maandag 11 december 2023 10:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh, die ondernemingen hoeven geen belasting af te dragen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |