Mag ik even wijzen op de hele ontstaansgeschiedenis van dit drama?quote:Op zondag 10 december 2023 18:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, want je eigen electorale belangen gaan immers voor op het landsbelang.
Ik denk dat hij ansich wel capabel is voor de functie. Wilders is een goeie politicus en heeft, naast zijn gerant, een schat aan ervaring. Het grote probleem zit hem in zijn geloofwaardigheid als hij zijn kabinet moet verdedigen op grond van de grondwet inzake godsdienstvrijheid en overige zaken waar hij al jaren tegenaan schopt.quote:
Een goed politicus betekent niet noodzakelijk een goed bestuurder. Juist de weloverwogenheid van een goed politiek bestuurder mist Wilders.quote:Op zondag 10 december 2023 18:15 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik denk dat hij ansich wel capabel is voor de functie. Wilders is een goeie politicus en heeft, naast zijn gerant, een schat aan ervaring. Het grote probleem zit hem in zijn geloofwaardigheid als hij zijn kabinet moet verdedigen op grond van de grondwet inzake godsdienstvrijheid. Het is voor de buhne een u-turn van jewelste.![]()
Ja, ik snap wel hoe het werkt. Betekent nog niet dat ik het een goed idee vind.quote:Op zondag 10 december 2023 18:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mag ik even wijzen op de hele ontstaansgeschiedenis van dit drama?
Nee, is met deze uitslag echt geen optie, dan zie ik echt veel eerder nieuwe verkiezingen.quote:Op zondag 10 december 2023 18:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
"Over links" betekent natuurlijk gewoon een middenkabinet, VVD, NSC, CDA, PvdA/GL. Dat op zich natuurlijk prima kunnen, al moet dat niet de eerste optie zijn.
Dit is imo koffiedik kijken.quote:Op zondag 10 december 2023 18:17 schreef -XOR- het volgende:
Juist de weloverwogenheid van een goed politiek bestuurder mist Wilders.
Neuh, dat Wilders een ongeleid projectiel is, is wel duidelijk. Hij vergalloppeerde zich na de verkiezingen natuurlijk al een paar keer.quote:
Zullen we eerst dinsdag even afwachten, er was iets met geklaarde lucht tochquote:Op zondag 10 december 2023 17:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er moet sowieso nog heel wat water door de Rijn voordat we bij allerhande extraparlementaire varianten aankomen.
Maar het zit vooralsnog wel aardig vast:
Nieuwe verkiezingen zijn wel echt een afgang van jewelste. Dat is het falen van de democratie, zeggen tegen de burger: jullie hebben niet goed gekozen, doe het nog maar een keertje.quote:Op zondag 10 december 2023 18:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, is met deze uitslag echt geen optie, dan zie ik echt veel eerder nieuwe verkiezingen.
Nee, het is zeggen tegen de burger: jullie hebben een stelletje incompetente nitwits gekozen, die niet kunnen samenwerken om hun leven te redden. Denk nog eens goed na.quote:Op zondag 10 december 2023 18:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nieuwe verkiezingen zijn wel echt een afgang van jewelste. Dat is het falen van de democratie, zeggen tegen de burger: jullie hebben niet goed gekozen, doe het nog maar een keertje.
Enorme gok ook of je dan de 2e keer wél een eindresultaat krijgt waar een regering mee gevormd kan worden.
Eigenlijk is het onbestaanbaar dat het zou gebeuren. Maar goed, we leven in een tijd waarin er wel meer onbestaanbare dingen gebeuren.
Het lijkt mij sterk, risico voor partijen dat ze er stuk slechter uitkomen dan wat ze nu kunnen binnenhalen is veel te groot.quote:Op zondag 10 december 2023 18:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nieuwe verkiezingen zijn wel echt een afgang van jewelste. Dat is het falen van de democratie, zeggen tegen de burger: jullie hebben niet goed gekozen, doe het nog maar een keertje.
Enorme gok ook of je dan de 2e keer wél een eindresultaat krijgt waar een regering mee gevormd kan worden.
Eigenlijk is het onbestaanbaar dat het zou gebeuren. Maar goed, we leven in een tijd waarin er wel meer onbestaanbare dingen gebeuren.
Ja, de 'verkeerde' mensen gekozen. Dus niet goed gekozenquote:Op zondag 10 december 2023 18:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, het is zeggen tegen de burger: jullie hebben een stelletje incompetente nitwits gekozen, die niet kunnen samenwerken om hun leven te redden. Denk nog eens goed na.
We zijn er nog een heel eind van verwijderd gelukkig.quote:Op zondag 10 december 2023 18:45 schreef Tijn het volgende:
Dat het in de eerste weken na de verkiezingen vast lijkt te zitten is eerder regel dan uitzondering. Ik heb het al zo vaak meegemaakt dat herverkiezingen even op de loer liggen, maar in de praktijk gebeurt het nooit.
Nee, Geert moet het maar gaan bewijzen. Hij moet tenslotte het land gaan redden. Ik denk zelf peroonlijk dat hij er een puinzooi van maakt. Maar ik laat me graag verrassen.quote:Op zondag 10 december 2023 18:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, het is dan eerder: "we dachten en zeiden voor de verkiezingen nog dat er met de PVV viel te praten, dit is mislukt. Een stem op de PVV is dus nu een stem op de oppositie. Dit kunt u meenemen in uw overwegingen".quote:Op zondag 10 december 2023 18:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, de 'verkeerde' mensen gekozen. Dus niet goed gekozen![]()
Hier, kies nog maar een keertje uit diezelfde nitwits
Nee, denk nog eens na over je redenen om deze nitwits te kiezen en misschien is het handig om mensen te kiezen die wel kunnen samenwerken, zoals het verleden heeft aangetoond..quote:Op zondag 10 december 2023 18:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ja, de 'verkeerde' mensen gekozen. Dus niet goed gekozen![]()
Hier, kies nog maar een keertje uit diezelfde nitwits
Binnen de potentiële coalitiepartijen zitten sowieso maar weinig bestuurlijke zwaargewichten. Misschien is dat kabinet van vakministers van Omzigt nog niet eens zo gek.quote:Op zondag 10 december 2023 18:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een goed politicus betekent niet noodzakelijk een goed bestuurder. Juist de weloverwogenheid van een goed politiek bestuurder mist Wilders.
Welke masochisten gaan daar nu zitten zodat Geert lekker vanaf de zijlijn gaat roepen dat ze het allemaal verkeerd doen?quote:Op zondag 10 december 2023 19:30 schreef Havermout2 het volgende:
[..]
Binnen de potentiële coalitiepartijen zitten sowieso maar weinig bestuurlijke zwaargewichten. Misschien is dat kabinet van vakministers van Omzigt nog niet eens zo gek.
Ook goed voor de latere carrière.quote:Op zondag 10 december 2023 19:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Welke masochisten gaan daar nu zitten zodat Geert lekker vanaf de zijlijn gaat roepen dat ze het allemaal verkeerd doen?
Ik wil best nog een keer minister van onderwijs worden, maar toch zeker niet in het komende kabinetquote:Op zondag 10 december 2023 19:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Welke masochisten gaan daar nu zitten zodat Geert lekker vanaf de zijlijn gaat roepen dat ze het allemaal verkeerd doen?
Mensen als Kuipers en Dijkgraaf werden nu ook gewoon minister zonder dat ze iets met D66 hadden en terwijl Rutte IV tot mislukken gedoemd was, we moeten nou ook niet weer niet doen alsof het onmogelijk is ministers te vinden en alsof het zo'n oneervolle baan is.quote:Op zondag 10 december 2023 19:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee, maar het vorige kabinet was wel anders van samenstelling dan het komende. Wil je echt op je cv hebben dat je minister was in een PVV-kabinet? Ik niet in elk geval.quote:Op zondag 10 december 2023 19:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mensen als Kuipers en Dijkgraaf werden nu ook gewoon minister zonder dat ze iets met D66 hadden, we moeten nou ook niet weer niet doen alsof het onmogelijk is ministers te vinden en alsof het zo'n oneervolle baan is.
Maar mensen van dat kaliber ga je niet krijgen voor een PVV regering. Wees daar gewoon realistisch in.quote:Op zondag 10 december 2023 19:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mensen als Kuipers en Dijkgraaf werden nu ook gewoon minister zonder dat ze iets met D66 hadden en terwijl Rutte IV tot mislukken gedoemd was, we moeten nou ook niet weer niet doen alsof het onmogelijk is ministers te vinden en alsof het zo'n oneervolle baan is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |